Антимаскърите в България - познати лица, анонимни и партия "Възраждане"

Протестът на първи септември, обявен като публично хвърляне на маски, се превърна в публичното им горене.

© Велко Ангелов

Протестът на първи септември, обявен като публично хвърляне на маски, се превърна в публичното им горене.



"Ковид 19 е странна болест, политическа болест, дай им на политиците да играят спасители. Няма истинска статистика. Ковид не е болест на децата. Ковид не обича да отнема живота на децата. Но политиците обичат да отнемат свободата на децата, семействата и родителите. Искат да отчуждят максимално хората. Изолирани сме, ние вече не сме човечество."


Това са думи, които мъж говори през мегафон на фона на Министерството на образованието и науката. Пред него в полукръг има застанали около 25-30 души.


Първият ден на септември е, а събитието - "Публично хвърляне на маски". То е организирано във фейсбук няколко дни по-рано. Още от средата на август сред групи на родители се разпространява и декларация под която всеки който иска може да се подпише. Най-общо тя ги приканва да подкрепят, че са против задължителното носене на маски в училище. До началото на учебната година подобни събития бяха организирани още три пъти, като не само в София, но и в други градове - Ямбол, Бургас, Пловдив, Шумен. Следващите два протеста - на 14 и 15 септември се казваха: "Не на маските и изолаторите" в училище. Основните искания - мерките срещу разпространението на коронавируса за децата в училище да не са задължителни, а всеки родител да може да избира как да предпазва детето си.




Демонстрациите не бяха толкова многолюдни, колкото активността в социалните мрежи. Тя е впечатляваща. Постовете валят - през няколко фейсбук групи. А от началото на септември в акциите се включиха и от проруската партия "Възраждане".


Групите събират привърженици на теориите, че маските всъщност не предпазват, че това са намордници, че властва "ковид диктатура", от която полза имат големите корпорации, че всъщност пандемията е режисирана и няма подобно заболяване. На събитията се срещат и привърженици на теорията за вредите от 5G мрежата. А на събитието от 14-ти септември и в социалните мрежи се разпространяваха и призиви: да се върнат усмивките и детството на децата.


На следващата демонстрация, на 14-ти септември, плакатите и хората бяха малко повече.

© Георги Кожухаров

На следващата демонстрация, на 14-ти септември, плакатите и хората бяха малко повече.


Кои са организираторите


Зад кампанията срещу маските и шлемовете са се активизирали организациите, които протестираха срещу Закона за социалните услуги и стратегията за детето. Част от активистите пропагандират и че децата не трябва за се ваксинират (наричат ги "антиваксъри" на английски и от него последва и anti-maskers - "антимаскъри" - противници на носенето на маски, заради коронавируса).


Мъжът, който говори на първи септември за "политическата болест" се казва Христо Лафчиев от Български родителски централен комитет (БРЦК) - една от най-активните организации срещу Закона за закрила на детето. През лятото на 2019 г. той плашеше с идването на норвежката система, която ще отнеме 30-40 % от децата. Пред "Дневник" Лафчиев заяви, че не е организатор на протеста, но подкрепя такива искания. Участниците символно изгориха и няколко маски.


Останалите две демонстрации бяха организирани от Българският Род Обединен за Децата (с над 9 хиляди члена), и "Национална група "Децата на България". В последната членуват над 215 хил. души. В нея особено активна, включително и с информация срещу маските, е Христина Рунтова, една от създателките на "Не на Стратегията за детето 2019-2030 г."


Една от снимките, споделяна често в групите.

Една от снимките, споделяна често в групите.


Във фейсбук кампанията срещу маските набира сила и през обявеното като онлайн събитие "Не на ковид мерките в училищата", с начална дата 15 септември и крайна - 28 септември. Сред създателите на събитието, освен "Национална група "Децата на България" е и партия "Възраждане" с председател Костадин Костадинов. През юли прокуратурата поиска заличаването на партията заради системно нарушаване на Закона за политическите партии. През май пък Варненската окръжна прокуратура обяви, че е започнала разследване срещу лидера на крайната националистическа партия за присвояване на партийната субсидия.


Организаторите призовават родителите да пишат до директорите на училища и районните инспекторати по образованието срещу мерките, "защото носенето на маски и поставянето в изолатори вредяло на детската психика". В групата се предлагат и бланки на подобни подписки. Тя се обявява и срещу специалния телефон 116 111 - национална линия за деца, която е създадена от Държавната агенция за закрила на детето, заедно с "Анимус". Има дори призив родителите да свалят плакатите, рекламиращи телефона, да заснемат извършеното и качват снимките в събитието.


От "Възраждане" (повече за председателя й четете тук) събщиха на седми септември, че исканията на групата "Децата на България" залягат в политическата програма на партията.


"След проведена среща между двете организации се договори партньорство, според което те заедно ще се борят за исканията, около които се обединяват в името на българското дете и семейство. Председателят на "Възраждане" подписа исканията на родителите и чрез този акт декларира, че те се включват като неизменна част в програмата на политическата организация, касаеща социалните, демографските, просемейни и продетски политики", става известно от сайта на партията.


Антимаскърите в България - познати лица, анонимни и партия "Възраждане"


Серия от събития, за които групите подгряваха е и "Среща - Родители възрожденци за бъдещето на децата" с обявени пет локации в страната - Бургас на 23-ти септември. Следват: Стара Загора (24 септември), Варна (26-ти септември), Пловдив (30 септември) и София (2 октомври). Те бяха обявени като общи на "Национална група "Децата на България" с "Възраждане". "На тях лидерът Костадин Костадинов ще дискутира заедно с родителите просемейните политики, които организацията защитава, антидетското законодателство и исканията на движението", според описанието на събитието.


Костадин Костадинов, лидер на "Възраждане"

© Георги Кожухаров

Костадин Костадинов, лидер на "Възраждане"


"Има кой?", но запазваме анонимност


Първата демонстрация от началото на септември, беше организирана, поне видно от фейсбук от "Има кой" - сдружение, което се представя за политическа организация. "За да знаете, че "Има кой" да дойде, когато тези се изметат! България има достатъчно образовани и адекватни хора, с чисти сърца, които нямат политическо минало и партийна принадлежност. Промяна СЕГА!" - това е написано в описанието на фейсбук страницата й. Тя е създадена в средата на август.


Потърсени от "Дневник", оттам заявиха, че това е "политическа организация", която иска да каже, че има кой да управлява след ГЕРБ. Организацията няма сайт или посочени контакти. Те отказаха да се представят като имена.


Пред "Дневник" на въпроси през месинджър обявиха, че организацията е "създадена съвсем скоро в отговор на типичния въпрос на българина - "И после кой ще дойде?" (да ни управлява ), и който 30 години не може да ни извади извън цикъла, в който сме принудени да изберем по-малкото зло".


"Искаме да кажем на България, че Има Кой! Има достатъчно образовани и адекватни специалисти, много от които с нагледен опит какво е нормално и как трябва да се случват нещата, натрупан в чужбина". От организацията твърдят, че създателите са хора, които нямат политическо минало, но са експерти в областта си. "Към момента желаем да не се афишираме публично, поради опасения от репресии и политическо насилие от "силните на деня".


Във фейсбук те приканиха всеки, който иска да се включи в инициативен комитет по учредяване на партия "Има Кой" да изпрати лично съобщение. "Ще се радваме това да са хора с чисти сърца, висок морал и визия за всичко, което трябва да изградим и поправим в родината си".


"Има кой" все още пазят анонимост на създатели и присъединилите се.

Министерството на образованието: Мерките са сред най-либералните
Министерството на образованието (МОН) определи че децата ще носят маски или шлем задължително в общите помещения, като при нарушаване ще има различни наказания - от забележка до преместване в друго училище. Пред Би Ти Ви преди началото на учебната година министърът на образованието Красимир Вълчев изрази надежда да не се стига до строги наказания и увери, че учителите ще съблюдават строго за носенето на маските. По думите на министъра противоепидемичните мерки в българските училища са сред най-либералните в Европа, децата ще носят маските по-малко от половин час дневно. Той препоръча и да не прекарват много време в коридорите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1471 Разстроено

    Все повече запада менталното здраве.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  2. 2 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 697 Гневно

    Не ние сме антимаскъри, а маскърите са анти-човеци и пропагандатори на идиотщини!!! Нормалният човек няма НИКАКВА нужда някой денонощно да му обяснява къде да ходи, какви маски да носи, кога и къде да ходи и да го заплашват с полиция, глоби и какво ли не за НЕносене на намордник.... Някой най-накрая трябва да зави на висок глас, че всичките тези галимации са ПЪЛНА ИДИОТщИНА!

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  3. 3 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Най-смешното в цялата история е, че тези очеизбодни овце с половин мозъчна клетка се имат за някакви будни гурута, които са разконспирирали световния заговор на маските и едва ли не са новите световни будители. О, свещена простота! Не е тъп да си лесно, както се казва в популярния мийм...

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5653 Весело

    Шарен свят, хора всякакви. И всички разбират от всичко, защото четат във фейса и черпят директно от извора на чистата научна истина!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1574 Разстроено

    Тежко, брате, се живее
    между глупци неразбрани...

    Хр. Ботев

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  6. 6 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1068 Весело

    До коментар [#2] от "Йоаникий":

    Надали точно в тия групи си срещал нормален човек.
    "Нормалният" човек няма нужда и да се ваксинира, нали? Няма нужда от 5G, щото 4G му е напълно достатъчно. Освен това "нормалният" човек снима следи от самолети.
    Кажи сега колко от нещата познах.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  7. 7 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2540 Любопитно

    Аз ги наричам маскоборци, но и антимаскъри става, а маскАри и най-точно.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  8. 8 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Най-смешното в цялата история е, че тези очеизбодни овце с половин мозъчна клетка се имат за някакви будни гурута, които са разконспирирали световния заговор на маските и едва ли не са новите световни будители. О, свещена простота! Не е тъп да си лесно, както се казва в популярния мийм...
    —цитат от коментар 3 на ...And justice for all


    Но пък да приемаш безропотно всяка идиотщина, която властите ти завират в гърлото, е белег за невероятна интелигентност? Да, има и откачалки, които имат абсурдни виждания против маските, но има и резонни аргументи.

    В момента можеш да се возиш в градския транспорт с покритие на лицето - може да е под формата на маска Н95, обикновена маска, а дори и шал. Извинявай, ама обикновена маска или шал не вършат абсолютно нищо.

    Маска Н95 би била добър вариант, а по закон държавата трябва да ги осигури. Така или иначе не разбирам защо хора, които не са уязвими, трябва да носят маски (при това в трамвая, но не в бара, фитнеса или ресторанта - поредна идиотщина), а не САМО уязвимите?

    Мисля, че е посегателство над свободите ни да бъдем принуждавани да носим покритие на лицето и да третираме всеки срещнат като враг, който пренася летална болест... със смъртност от 0.2%, която засяга почти изключително хора над 70 години. И мисля, че това ще продължи дълго след преминаването на епидемията, ще стане "новото нормално", ще се изолираме все повече един от друг и това ме ужасява.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  9. 9 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    ""Възраждане""

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  10. 10 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    Последно статията е за маскъри :))
    Десетки медицински специалисти говорят ОТКРИТО , за Ковид 19 като не медицински случай . Навсякъде протестират срещу това , в германия над 500 000 в Берлин . Не виждам смисъл да демонизираме хора , които вярват в по реални неща. Слагам маска при влизане в магазин ,и всички са убедени че тя нищо не пази ( все едно рибарска мрежа да пази от комари) . Незнам докога хората ще се възхищават на "царските дрехи" , и трябва да се появи детето да каже.., ама той е гол !! Дадена болест трябва да е равна на повече смърт нали ?? А ,смътността е по малка в съпоставка с МИНАЛАТА ГОДИНА. След като ...се достави ОТ НЯКОГО , великата ваксина ...предполагам това да спре .., макар че ваксина срещу ГРИП ..е като сегашните!!

  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4167 Весело

    Кви да са, все "високоинтелигентни" индивиди....

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Вече е доказано ,че носенето на маска намалява количеството вируси в организма и болестта протича леко или безсимптомно.
    А за антимаскърите -нищо . Щом има плоскоземци ,защо да няма и такива.

  13. 13 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    До коментар [#3] от "...And justice for all":

    Я кажи нещо умно !!:))

  14. 14 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Вече е доказано ,че носенето на маска намалява количеството вируси в организма и болестта протича леко или безсимптомно.
    —цитат от коментар 12 на hodounski


    Верно? На каква маска? С колко процента? А за шал какво казват? И как се установи връзкара между носенето на маска и протичането на болестта? Някакви източници ще дадеш ли?

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  15. 15 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2202 Весело

    До коментар [#2] от "Йоаникий":

    Що се гневиш :)) Гледай по така на театъра , тия горе показват всички признаци на БИО маса.

  16. 16 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1056 Гневно

    Поредната глупост идваща от Балканските ширини. Да сте чули подобно нещо от развитите западни страни!?

  17. 17 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2202 Весело

    До коментар [#12] от "hodounski":

    Ти да видиш :)) Доказано ...от !!?

  18. 18 Профил на ST0RMBRINGER
    ST0RMBRINGER
    Рейтинг: 104 Неутрално

    Най-известният антимаскър нещо го закъса в "Уолтър Рийд"...

  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Доста хора са се събрали... Почти колкото на протестите в София...
    Толкова "многолюдни" протести не помня... Освен блокадите преди известно време пак дело на ДБ, и тогава бяха по 100 души и пиеха бира...
    Смешното е, че протестът се самоназовава "всенароден" и даже "всенародно въстание"... Знаем кои правеха "всенародно въстание" през септември...

  20. 20 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Всичките все приятели на протестиращите. Каква ирония...

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  21. 21 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Маската пази другите хора, ако случайно сте заразен без да проявявате симптоми и не знаете. Вас ви пази донякъде. Но важното е, че пази другите хора.
    Разбира се има и баби като в Турция дето се връщаха от Мека и Медина, и когато полицаите ги водеха до студентски общежития за да минат задължително 14 дена карантина и те (бабите) плюеха в лицата на полицаите и крещяха "Дано и ти да се разболееш"...

  22. 22 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Антимаскърите си имат "достоен" пропагандатори в лицето на Мангърчо и Чобанчо!

  23. 23 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    То и други говореха срещу вируса с насмешка, но когато ги настигна друга песен запяха. Но това не е само в България ....

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  24. 24 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 301 Любопитно

    Мдам,все хубави хора като файтона с либертарианците.
    🦢🐖🦢🐖🦢🐖🦢🐖🦢🐖🦢🐖🦢🐖🦢🐖🦢🐖🦢

    Много съм прост
  25. 25 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Вербално са много смели, иначе знаем как всеки слага маска и си мие ръцете.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Антимаскъри, антиваксъри, плоскоземци и климатъчни скиптици. Има ги за съжаление, но не мисля, че тябва да се притесняваме. Не сме виновни и не можем да запълним пропуските в образованието им.

  28. 28 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    Когото и да и си избереме,
    на крадец ще се навлечеме.

  29. 29 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#2] от "Йоаникий":
    Да де ама ковид идиотите имат нужда да се налагат.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  30. 30 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Какво ли е съотношението на ненормалниците и простите към платените. И как не са се сетили да обявят, че Бил Гейтс е измислил болестта, та да спечели още милиарди и да ни чипира (тая думичка чипира защо ли ми звучи по руски?).

  31. 31 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Е имало все пак малко непромити мозъци в тая държава. Мислех че са останали само оФцете. 👍🏻👍🏻👍🏻

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  32. 32 Профил на PMG Baba Tonka Tonka
    PMG Baba Tonka Tonka
    Рейтинг: 106 Неутрално

    Поне не са родоотстъпници като ДемоНска България и приятеля на Маджо

  33. 33 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Чичко Сорос е наредил, а Дневник са написали - чисто и просто. После върви говори за независима преса...

  34. 34 Профил на Чушкопек
    Чушкопек
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Простият не знае, че е прост, Костя Копейкин - тоже :-)

    Панта Рей: всичко се мени, всичко тече. Само Чушкопекът - не.
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Маскари "Копейкин" против ваксината "Путин"?

    Няма такава държава.
    Има ссср, но там такива неща не стават

    "Антимаскърите в България - познати лица, анонимни и партия "Възраждане""

  37. 37 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Изключително манипулативна статия. Пак в стил Работническо дело осмива.

  38. 38 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Изключително манипулативна статия. Пак в стил Работническо дело осмива.

  39. 39 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 301 Любопитно


    Изключително манипулативна статия. Пак в стил Работническо дело осмива.
    —цитат от коментар 38 на Lazarus


    Ааааа,"Работническо дело" беше много по-слаб в изкривяването на фактите!
    🕎😁🕎😁🕎😁🕎😁🕎

    Много съм прост
  40. 40 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1221 Весело

    Има ли вече списък колко интелектуалци са се подписали в подкрепа на антимаскърите.

  41. 41 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Не ние сме антимаскъри, а маскърите са анти-човеци и пропагандатори на идиотщини!!! Нормалният човек няма НИКАКВА нужда някой денонощно да му обяснява къде да ходи, какви маски да носи, кога и къде да ходи и да го заплашват с полиция, глоби и какво ли не за НЕносене на намордник.... Някой най-накрая трябва да зави на висок глас, че всичките тези галимации са ПЪЛНА ИДИОТщИНА!
    —цитат от коментар 2 на Йоаникий


    ++++++++++++++++++++++

  42. 42 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Плаката им е неграмотно написан! Кой изяде "Д-то" от думата намордник!

  43. 43 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 651 Весело

    Антимаскъри, антиваксъри, плоскоземци и климатъчни скиптици. Има ги за съжаление, но не мисля, че тябва да се притесняваме. Не сме виновни и не можем да запълним пропуските в образованието им.
    —цитат от коментар 27 на etar


    "климатъчни скиптици"🤣🤣🤣
    МАРШ В УЧИЛИЩЕ!

  44. 44 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не е измислил.
    Бил Гейтс се влачи след събитията.

    Състудент го изкарал от университет и вкарал в... бизнес да учи.
    Майката на Бил посигурила поръчка от IBM за OS за PC пазар.

    Бил излезнал на пазара... да търси OS.
    Само за $15 хилки купил OS от Digital и Santa Cruz Operations.

    Впрочем, Елън Мъск отбеляза, че Бил си нема идея (clue)
    за Е-автомобили, за каквито обаче приказва.

    А КП на СС дълго се съпротивляваше...
    на ЭВМ машините исчадие западно.
    И да.
    То проникна в Бела рус (Минск) и срути системата.

    Сега системата се чипира поголовно,
    за да догони събитията ;)

    До коментар [#30] от "Мондиана":

    Какво ли е съотношението на ненормалниците и простите към платените.
    И как не са се сетили да обявят, че Бил Гейтс е измислил болестта,
    та да спечели още милиарди и да ни чипира (тая думичка чипира защо ли ми звучи по руски?).

  45. 45 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#32] от "PMG Baba Tonka Tonka":

    Да не си от рода Пеевски или Доган?:-))

  46. 46 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Анти-маскарите си намериха златна среда в циганизирана България. Да ме извиняват етническите цигани, те поне си имат оправдание че са необразовани. Речта ми е за циганизираните българи, недообразованите и неокулторени доктори, адвокати, магазинери, политици и подобни.

  47. 47 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Антимаскъри, антиваксъри, плоскоземци и климатъчни скиптици. Има ги за съжаление, но не мисля, че тябва да се притесняваме. Не сме виновни и не можем да запълним пропуските в образованието им.
    —цитат от коментар 27 на etar


    Първо да си беше запълнил пропуските в собственото образование. Щото дума "скиптици"не съществува.

  48. 48 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 301 Любопитно

    Анти-маскарите си намериха златна среда в циганизирана България. Да ме извиняват етническите цигани, те поне си имат оправдание че са необразовани. Речта ми е за циганизираните българи, недообразованите и неокулторени доктори, адвокати, магазинери, политици и подобни.
    —цитат от коментар 46 на Таралеж


    И това е тека .....,защото вирусите са мноо големи ,удрят се в маската ,падат на земята и умират?"Колко красив и умен е живота",изцвили весело човек с намордник.
    🐂🐖🐂🐖🐂🐖🐂🐖🐂🐖🐂🐖🐂🐖🐂🐖🐂🐖🐂

    Много съм прост
  49. 49 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    ""Възраждане""
    —цитат от коментар 9 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Недей така, това е коалиционният партньор на ДБ!

  50. 50 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Е и?
    Капиталист тулуп с бомбе, лула и златно синджирче на врата.
    В кожух.
    В списание Крокодил.
    Не беше ли за резил?

    Бъдете обективни.

    До коментар [#37] от "Lazarus":

    Изключително манипулативна статия.
    Пак в стил Работническо дело осмива.

  51. 51 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Статията е доста "лека" и прави елементарен опит да залепи етикет, да сведе всички и всичко под една щампа.
    В добавка и глупав опит да вкара и политика.
    Аз лично нося маска навсякъде, където се изисква и дори там, където само се препоръчва, но го правя, защото такъв е закона и защото се съобразявам с тези, които го искат, и не на последно място - защото не ми пречи.
    Но има хора, за които носенето на маска е дискомфорт и проблем, който ги притеснява. Затова приемам спокойно и техния начин на избор.
    Не само някакви "антимаскъри" се изказаха, а и достатъчен брой медицински специалисти също не потвърдиха особен смисъл от носенето на маски.
    Тъй, че нека да не слагаме клеймо с лека ръка върху всеки, който не се държи както мнозинството. Още повече, че достатъчно примери виждаме, в които държавни мъже или са без маски, или си ги слагат отдолу брадата като лигавници или салфетки, с което превръщат цялата строгост на разпоредбите във фарс.

  52. 52 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Анти-маскарите си намериха златна среда в циганизирана България. Да ме извиняват етническите цигани, те поне си имат оправдание че са необразовани. Речта ми е за циганизираните българи, недообразованите и неокулторени доктори, адвокати, магазинери, политици и подобни.
    —цитат от коментар 46 на Таралеж


    Изобщо не подкрепям антимаскърите, но два пъти ненавиждам такива, като теб, оплюващи за всичко България.
    Антимаскъри има в ЦЯЛ СВЯТ!!!!!!!!!!!

  53. 53 Профил на biz58591165
    biz58591165
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Последно статията е за маскъри :))Десетки медицински специалисти говорят ОТКРИТО , за Ковид 19 като не медицински случай . Навсякъде протестират срещу това , в германия над 500 000 в Берлин . Не виждам смисъл да демонизираме хора , които вярват в по реални неща. Слагам маска при влизане в магазин ,и всички са убедени че тя нищо не пази ( все едно рибарска мрежа да пази от комари) . Незнам докога хората ще се възхищават на "царските дрехи" , и трябва да се появи детето да каже.., ама той е гол !! Дадена болест трябва да е равна на повече смърт нали ?? А ,смътността е по малка в съпоставка с МИНАЛАТА ГОДИНА. След като ...се достави ОТ НЯКОГО , великата ваксина ...предполагам това да спре .., макар че ваксина срещу ГРИП ..е като сегашните!!
    —цитат от коментар 10 на dejmos


    Ако при грип се проследяват контактните и се изолират, смъртността ще падне в пъти също. Ако не се ограничаваш само до България, ще видиш, че на много места по време на пиковете смърността се е качила няколко пъти, в сравнение с пиковете от предишни години. Ковид19 няма нищо общо с грипа, грипните вируси са вероятно стотина, или по-скоро стотици, и предизвикателството при ваксината е, че не знаеш кой точно ще удари. Ако имаш точния щам, ваксините ще са значително по-ефективни. Ако маската е рибарска мрежа, не виждам на кой му пречи. Не може хем да ти пречи да дишаш, хем да не пази. 20% да пази, това означава 20% по-малко тежки случаи и смърт.

  54. 54 Профил на eqf28366123
    eqf28366123
    Рейтинг: 351 Неутрално

    Доста хора са се събрали... Почти колкото на протестите в София...
    —цитат от коментар 19 на anonim440


    Епа те са същите хора!
    Откъде ще дойдат повече, като са едни и същи идиоти на всички такива мероприятия?

    И тук-таме се появяват по некоя "Горда Българска Майчица", некой "Ютуб Чикиджия" и "Велик Интелектуалец" за цвят.

  55. 55 Профил на Feniks_na_gril
    Feniks_na_gril
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Все още не съм прочел статията.
    [quote#8:"Clint_Eastwood"][/quote]

    Принципно - идеята на маската не е да пази носещия я, а да пази хората около него. Което на теория връзва смисъл, но на практика - не. Защото повечето работи, които не могат да се работят от вкъщи, изискват физическо усилие - включително работата на касиерите по магазините, примерно - а тогава носенето на маска е просто вредно. Пречи на работата, най-малкото, заради което буквално всичките касиери, които съм срещал в последните месеци, си носят маските грешно или изобщо не ги слагат - и не мога да ги виня за това.
    (И, като цяло, що за абсурд? В магазина, където като клиент съм горе-долу спокоен, не се претоварвам физически, спазвам дистанция и с всеки се разминавам за под две секунди, а между мен и касиера има стъклен параван за защита, съм длъжен да нося маска, а във фитнеса не съм, при все че там хората пръхтят, потят се, после си ръсят потта навсякъде и прекарват дълго време в близост до други хора. Да не говорим пък какво става в танцови клубове и зали по бойни изкуства, които също са отворени сега - а там хората не само се потят и пръхтят, ами и се прегръщат.)

    Като цяло, правят ми доста неприятно впечатление опитите маските да бъдат приравнени с ваксини. (Даже тук го има паралела - антимаскъри - антиваксъри.) Само дето Световната здравна организация, поне доколкото знам, НИКОГА не се е изказвала против масовото ваксиниране, а позицията й срещу носенето на маски все още може лесно да се намери в нета. Нашият Господ Генерал Мутафчийски също в началото казваше, че от маски няма нужда.

    И хайде стига. Колко човека ще продължат да носят маски, ако задължителното им носене отпадне?

  56. 56 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3978 Разстроено

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Климатъчните промени раждат недоразумения
    в тъч тангента периферия.

    Ни оптимизъм, ни за против.

    До коментар [#43] от "antikvarno":

    Антимаскъри, антиваксъри, плоскоземци и климатъчни скиптици.
    Има ги за съжаление, но не мисля, че тябва да се притесняваме.
    Не сме виновни и не можем да запълним пропуските в образованието им.
    —цитат от коментар 27 на etar

    "климатъчни скиптици"🤣🤣🤣
    МАРШ В УЧИЛИЩЕ!

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на jko24687229
    jko24687229
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Размерите на вирусите е в нанометри, (1 nm=10 −9m), а размерите на дупките на маските в най-добрия случай е в микрони (1 μm = 10−6m). Това е все едно, ако човек е висок 2 метра да построите ограда с "дупки" от 2 километра и да се надявате никой да не мине през нея. Това не е въпрос на интерпретация, а просто на числа. Защо лекарската професия мълчи по повод тези числа разбира се е чъпрос на интерпретация.

  59. 59 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 882 Неутрално

    антимаскъри.

    Ами така е, кагато си прост човек на работа в номенклатурен вестник, и толкова са ти уменията по българския език и въобще културата. Такива статии и заглавия пишеш, това в комплект с цялостното ниво на вестник дневник си е една диагноза направо казано...

    за мен няма нищо нередно в редакцията на този вестник, като изключим, че е честно читателите да знаят, вестник с новини ли четат или сводки на политическа фондация с неясно финансиране и подизпълнител - псевдоопозиционна партия с ръководство произлизащо от тежката номенклатура на бкп, както и позиция за културата, която врагува с автентичната българска култура в интерес на други страни? Долу БКП и герберската болест! Долу комсомолската имитацията на преса!
  60. 60 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#8] от "Clint_Eastwood":
    Така или иначе не разбирам защо хора, които не са уязвими, трябва да носят маски (при това в трамвая..)
    >>> Ами да се намали вероятността да заразят уязвимите. Не е ли ясно?
    Ето как действат с МаскАрите в ...Мадрид например:
    https://bit.ly/33o92Pf

  61. 61 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Запознах се с някои техни тези. Звучат фалшиво загрижено, определено неграмотно, а призивите им няма да доведат до нищо добро за българските деца. Убеден съм в това! От поколението хора съм, които знаят и две и двеста. Не искам разни новоизпечени анонимни гуру да подменят съдбата на моите внуци!

  62. 62 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3538 Весело

    ...Мисля, че е посегателство над свободите ни да бъдем принуждавани да носим покритие на лицето
    —цитат от коментар 8 на Clint_Eastwood


    Мислиш ли?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  63. 63 Профил на dlh48570945
    dlh48570945
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Благодаря на дневник за статията, много ми помагате - като заквичите сериозно за нещо, знам със сигурност, че вярно и правилно е точно обратното, защото вие никога не сте били на страната на българския народ...

  64. 64 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4589 Неутрално

    Какво ли е съотношението на ненормалниците и простите към платените. .
    —цитат от коментар 30 на Мондиана

    Същото, както на протестиращите.

    Gunter glieben glauchen globen
  65. 65 Профил на sowhat
    sowhat
    Рейтинг: 528 Неутрално

    БОРАТ 3 В БЪЛГАРИЯ. Не виждам какво друго ни остана...

  66. 66 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    Това са опасни родителски крайности, както отхвърлянито на носенето на маски от децата, така и непускането им да ходят на училище, за да не се заразят или да не донесат вируса вкъщи.

  67. 67 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3538 Весело

    ...Ами така е, кагато си прост човек на работа в номенклатурен вестник, и толкова са ти уменията по българския език и въобще културата....
    —цитат от коментар 59 на Октавиан


    А как е когато си безработен представител на войстващата простотия, отприщена от ГЕРБ, а уменията ти не достигат дори до там да знаеш къде се слагат запетайки, къде точка и кога се използва главна буква?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  68. 68 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#58] от "jko24687229":
    Това е все едно, ако човек е висок 2 метра да построите ограда с "дупки" от 2 километра и да се надявате никой да не мине през нея.
    >> Давате впечатляващи примери:) А да ви идва на ум, че главният механизъм за заразяване е по въздушно КАПКОВ път? Какви са им размерите на капките?
    Освен това степента на вирусната "експозиция" също е много важна за тежестта на заболяването. Едно е да глътнеш десетина " двуметрови" , а друго да нахълта цяла орда: "...Най-ниският клас е FFP1 който осигурява защита при наличие на 4 пъти граничната допустима стойност на съдържание на течни и твърди нетоксични аерозоли..."

  69. 69 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Българино, колко пъти трябва да ти се повтори и колко време трябва да мине, за да разбереш, че ти си в основата и в същността на проблема... Пак ще кажа: "България щеше да една чудесна държава, но ако ги нямаше българите!"
    Не разбирате ли, че всичко, което ни се "предлага" да ни управлява е точно, толкова негодно, колкото, всеки един от нас – мисленето ни, представите ни за живота, мечтите ни, черногледството и езичеството ни, та дори и фарисейщината във вярата ни и тази мистичност и окултност, с която сме примесили онова, което ни окръжава! Това ни очертава като едни невъзможни за управление индивиди и общество, което не стига, че е на дъното по разделение, ами и добави още и още, за да не можем съвсем да се понасяме и времето на безразличието вече е блян, защото остана само омразата!
    Не ставаме за нищо, защото аз не чух някой да се извини за нещо и да си признае грешката, камо ли БКП/БСП да се покае за всички злини, които е извършила над народа си, но въпреки това вие или такива като вас и дадохте 20 години от тридесетте преход да ни управлява и още 10 г. да е първата опозиционна партия! Чакате месия, но винаги избирате сатана и след това си плащате версиите до последната стотинка!

  70. 70 Профил на KYULC
    KYULC
    Рейтинг: 77 Неутрално

    До коментар [#19] от "anonim440":

    не така:ходя на протестите:има и благородни лъжи:ходя и в провинцията:там ги е страх да се покажат лъжецо:но в частни многоброини разговори под вулкана ври и кипи.на въстанията имаше стадион хора (тълпа):тази вечер пак ще бъдем "файтон хора",както мозъчно папагалствате:и все боклуци:иначи сме швейцарците на балканите другарю.

    Плаката им е неграмотно написан! Кой изяде "Д-то" от думата намордник!
    —цитат от коментар 42 на matematika
    :Плакатът другарю;не се иска много мозък за Плакатът. служи си маска и духай на 50 см. срещу пламък на свещ. (и чети граматиката,тя е лакмуса на ума)

  71. 71 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Накратко - Копейкин използва и децата на тъпите родители, само и само за глас повече, като дойдат изборите.
    А той и другите руски патриоти - Сидеров, Симеонов и Каракачанов - направиха така, че думите патриот, българина, възраждане, да се превърнат в нещо отрицателно, пошло и опасно, като винаги вече да е свързано с носия, тъпан, гайда, хоро и татус на Ботев или Левски.

  72. 72 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    На добър час от Доналд Тръмп.

  73. 73 Профил на biz58591165
    biz58591165
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Размерите на вирусите е в нанометри, (1 nm=10 −9m), а размерите на дупките на маските в най-добрия случай е в микрони (1 μm = 10−6m). Това е все едно, ако човек е висок 2 метра да построите ограда с "дупки" от 2 километра и да се надявате никой да не мине през нея. Това не е въпрос на интерпретация, а просто на числа. Защо лекарската професия мълчи по повод тези числа разбира се е чъпрос на интерпретация.
    —цитат от коментар 58 на jko24687229


    Вируса не излиза автономно от дроба, излиза в аерозола. Размера на аерозола, който издишваш почва от 50, 60 μm. Има навика да полепва по повърхности, например материала на маската. Никой не твърди, че филтрират на 100%, но ако някой кихне на 2м от теб, ще те покрие с облак аерозол, ако е с маска, голяма част от аерозола няма да стигне до теб.
    В Австрия като въведоха задължителното носене на маски заразените в рамките на 10 дни паднаха с 60%. Това са също числа.

  74. 74 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 937 Неутрално

    От значение е поетото количество вирус!
    По малко, може да не се активира...
    Като секса и алкохола... Изпиеш бутилка и се търкаля ш по улиците...

  75. 75 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#2] от "Йоаникий":

    Виждаш ли с колко минуса са те заклеймили?

    Ми тва е - овцата си обича стадото, обича си егрека, обича си овчаря, обича си и овчарските кучета.
    Щото е родена овца.

    А някои "управници" искат да има референдуми по важни теми.
    Е защо ти е мнението на прости и неграмотни хора?

    От месеци пиша, че маската е вредна.
    Вредна!
    Понякога дори обяснявам защо.

    Обаче ме ругаят в отговор, щото държавните чиновници от НОЩ им казАле, че маската е жизненоважна.
    Не се стараят да научат нищичко по тема, която им е абсолютно непозната.
    А някои твари дори си позволяват да псуват доцент Мангъров!

    Д-р Стоян Алексов, председател на българската асоциация по патология заявява:
    - "Няма мъртви от коронавирус."
    Международния уебинар на европейските патолози обявява:
    - "Няма мъртви от коронавирус."

    Обаче простия човечец обича да го е страх и му е хубаво, когато го плашат!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  76. 76 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1068 Любопитно

    До коментар [#58] от "jko24687229":

    Какъв е размерът на водната капчица в издишания въздух? Или смяташ, че заразяването става от издишани свободно летящи вируси?

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  77. 77 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 712 Весело

    Аз предлагам всеки, който е против маските ако се наложи да бъде опериран, лекарите и сестрите да го оперират без маски. След като са толкова безполезни и една вътреболнична инфекцийка няма да ги събори великите мислители. Само, че Копейкин и компания надали ще са навити.

  78. 78 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#8] от "Clint_Eastwood":

    И как да разбереш кой е уязвим и кой не? Един рижав беше като шотландски боец, ама е на път да гризе дръвцето и да пие белина!

  79. 79 Профил на Roumen Tomanov
    Roumen Tomanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    И Болдонаро и Тръмп са срещу маските.

  80. 80 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1493 Весело

    След толкова публикувани просташки тролски изявления *вирус нЕма*,*маските са вредни*,*всичко е измислица* доживяхме и за такава срамежлива статия!
    Алелуя!
    Все пак бъдете здрави и не забравяйте - лекарите също се разболяват,медицинския персонал ТОЖЕ,тъй че от санитари - поне,винаги ще има нужда.
    Неверниците да заповядат,ще им платим добре!
    А,и още нещо - поне ще бъдат под постоянно наблюдение!

  81. 81 Профил на k.bradshaw
    k.bradshaw
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Антимаскърите са същите като антиваксърите - заслужават единствено игнориране и презрение.

  82. 82 Профил на Feniks_na_gril
    Feniks_na_gril
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Аз предлагам всеки, който е против маските ако се наложи да бъде опериран, лекарите и сестрите да го оперират без маски. След като са толкова безполезни и една вътреболнична инфекцийка няма да ги събори великите мислители. Само, че Копейкин и компания надали ще са навити.
    —цитат от коментар 77 на encor3


    Фалшивата аналогия е логическа грешка.
    Или, с други думи, има ОГРОМНА разлика между човек, чиято уста ще бъде часове наред в близост до оголените ти карантии, и човек, с когото ще се разминеш за секунди в магазина, без изобщо да сте в кой знае каква близост поначало. И целта на маската на хирурга не е да те пази от коронавирус.

  83. 83 Профил на мАГариан
    мАГариан
    Рейтинг: 396 Неутрално

    На преден план Мадлен Кирчева - не знаех, че е и антимаскър ..:О (няма как наоколо да не е и онзи кон-геварист)

  84. 84 Профил на Lyubomir Zhelyazkov
    Lyubomir Zhelyazkov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Лора Филева

    [email protected]

    Аз уча "Право" в Софийския Университет "Св. Климент Охридски". Завърших 73 СОУ "Вл. Граматик", което се води втора немска гимназия, но аз бях във френска паралелка. Преди да дойда в Дневник прекарах много малко време в списание "Правен свят". Харесва ми да работя като журналист и искам да се уча и да бъда по-добра. Да се срещам с интересни хора и да пиша за тях и за всичко останало което си струва. Обичам да имам много работа, защото така се организирам по-добре.

  85. 85 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#82] от "Feniks_na_gril":

    Никой не прави аналогии. Просто хората, които не желаят да предпазват другите би следвало да не бъдат предпазвани в отплата. Ако искаш аналогия за маските ето ти една. Коланите в автомобила са абсолютно безполезни по всяко време ,освен когато катастрофираш. Но предполагам те са план на илюминатите и рептилите да държат хората вързани в колите си. ;)

  86. 86 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Че тъпите и лудите нямат край е ясно. Ще се намери някой да протестира и против Слънцето....
    Защо обаче Дневник дава трибуна и рекламира тези неграмотни хаховци??? Ако е в раздел "хумор сатира забава..." да им се посмеем и толкоз. Но Дневник ги извежда като водещо заглавие, нещо много важно и актуално, като светъл пример, който да следваме! Защо?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  87. 87 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    До коментар [#75] от "b_52_strato":

    Прав си, обесения не умира от въжето а от липса на кислород. Застреляния не умира от куршумите, а от кръвозагуба!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  88. 88 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    До коментар [#53] от "biz58591165":

    И докога ще се бяга от РЕАЛНОСТТА ????? ?
    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици
    Докога ще се говорят врели некипели ??
    По малко смъртни случаи през 2020 съпоставимо с 2019 по месеци седмици . Има завишаване на смъртните случаи за периода август - септември..2020 За мен лично това представлява ПРЕСТЪПЛЕНИЕ от страна на МАСКАРИТЕ ( в това не включвам самата маска) , а страховата психоза на която герболяка подлага България , а това
    отключва други заболявания. Аз не съм лекар ...и си правя нормални човешки заключения . Не искам да викам ХАРЕ КРИШНА ...

  89. 89 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Мисля че вниманието ни се пренасочва върху второстепенни неща около този вирус.
    Има ли, няма ли, трябва ли маска, илк ваксина.
    Бил Гейтс, чипове, и т. н. Мисля че този вирус, или по-точно истерията около него, се използват, и ще се използват за съвсем други цели.

    Един туит от Ноам Чомски:
    Ключовият елемент на социалния контрол е стратегията за отвличане на вниманието, която е да отклони общественото внимание от важни въпроси и промени, решени от политически и икономически елити чрез техниката на непрекъснато отвличане на вниманието и наводнения и незначителна информация
    Чомски

  90. 90 Профил на pkh07609293
    pkh07609293
    Рейтинг: 47 Неутрално

    До коментар [#14] от "Clint_Eastwood":

    Пиша ви от Италия, тук излезе една статия в която се коментира теорията на един американски център за изследвания в която се предполага че именно редовното и масово носене на маски в Италия ( италианците ги сложиха първи в Европа ) е причината да има толкова много безсимптомни носители на вируса ( които биват откривани всеки ден с по над 100 000 теста), и че в крайна сметка маските действат като рудиментална ваксина - пропускат малко количество вирусен материал, със слабо действие, предизвикват леко , безсимптомно заболяване, и създаване на имунитет. ...точно това, което би се очаквало от една действаща ваксина. ..

  91. 91 Профил на Feniks_na_gril
    Feniks_na_gril
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#82] от "Feniks_na_gril":Никой не прави аналогии. Просто хората, които не желаят да предпазват другите би следвало да не бъдат предпазвани в отплата. Ако искаш аналогия за маските ето ти една. Коланите в автомобила са абсолютно безполезни по всяко време ,освен когато катастрофираш. Но предполагам те са план на илюминатите и рептилите да държат хората вързани в колите си. ;)
    —цитат от коментар 85 на encor3


    И какво точно означава да предпазваш другите? Парцалчето на устата по време на пазаруване не предпазва никого от нищо поради ред причини. Дистанцията помага. Дезинфекцирането помага. И то не само срещу коронки.

    Иначе аз маската си я нося, където е задължително, обаче това не означава, че вярвам в тая мярка. Просто не ми се разправя.

  92. 92 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Весело

    Ако бяха против маскарите, а то против маските....

    Еретик
  93. 93 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Доживяхме да плащаме и за въздуха,който дишаме. Дишане с маска -3 лв. Дишане без маска -300 лв.

  94. 94 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#91] от "Feniks_na_gril":

    Аз също я нося само където се налага, но приемам простата концепция, че дори да не помага, не пречи. Не знам в какъв разлигавен свят живеем, след като нещо толкова дребно може да предизвиква такива вълнения.

  95. 95 Профил на Стефан Павлов
    Стефан Павлов
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Гледам много се коментират протестиращите в конкретният случай. Да, и на мен ми е тъжно, че по конкретният въпрос основно някакви "странни" хора заемат гражданска позиция.
    Никой не коментира обаче, че децата не са рискова група и задължаването им да носят маски е ИДИОТЩИНА.
    Не коментират и че маските НЕ предпазват носещите ги.
    Крайно време е маските да станат препоръчителни и всеки сам да преценява доколко е в рисковата група, доколко го е страх и кога, къде и доколко да се пази. Или пък да си стои в къщи и да гледа само пресконференции.
    Но това е твърде демократично и свободолюбиво. Друго си е доказаният сталинистки подход с намордници за всички.
    Дневник, не ви прави чест тази статия.

  96. 96 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 897 Неутрално

    По повод тази и други подобни дискусии в нета като "за и против" ваксините, глобалното затопляне, плоската Земя и т.н., за кой ли път ще цитирам Джон Лоутън,68 годишен, репортер-ветеран,пред Американската Асоциация на журналистите от електронните медии, 1995 г.:

    „...Ерата на информацията има и своите иронии. Една от тях се съдържа във факта, че всяко дилетантско мнение може да получи обществено внимание.“

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  97. 97 Профил на Feniks_na_gril
    Feniks_na_gril
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#91] от "Feniks_na_gril":Аз също я нося само където се налага, но приемам простата концепция, че дори да не помага, не пречи. Не знам в какъв разлигавен свят живеем, след като нещо толкова дребно може да предизвиква такива вълнения.
    —цитат от коментар 94 на encor3


    Нямаш дихателни проблеми явно. Аз имам, понеже. Без да давам повече подробности, макар че проблемът ми хич не е сериозен, маската се чувствам все едно ме подлагат на уотърбординг. Същевременно обаче статистиките ясно показват, че полза от маските просто няма.

  98. 98 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 676 Неутрално

    И тези са същите дебили, като отровеното трио на черепа.

  99. 99 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#97] от "Feniks_na_gril":

    И Тръмп и Борката така разправяха ;)

  100. 100 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#96] от "ТНТ":

    Ако съберем мненията на твоя пич, и моят, цитиран по отдолу, получаваме една много добра база за дискусия.
    Жалко че не това е местото...........





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK