От днес започва ремонтът на проблемния участък по магистрала "Тракия"

От днес започва ремонтът на проблемния участък по магистрала "Тракия"

© Георги Пауновски



От днес започва дългоочакваният ремонт на магистрала "Тракия" в отсечката между Чирпан и Стара Загора, където близо две години има ограничение 90 км/ч заради неравности. Очаква се строителните дейности да започнат по обед.


Ремонтът започва с първите 12 км от предвидените за реновация 52 км. Участъкът, който ще се ремонтира, е от 156-и км, след пътен възел "Белозем", до 168-ми км преди пътен възел "Оризово". По време на строителните дейности трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за София, като скоростта на движение ще е до 70 км/ч.


Предвижда се ремонтът на 12-те км да приключи в края на октомври или началото на ноември. Ако времето позволи, след това строителните работи в посока Бургас ще продължат в 40-километровия участък от Оризово до Стара Загора. Очаква се през следващата година да се ремонтира и платното за столицата.


Цената на ремонта е 90 млн. лв. само за платното към Бургас, или 1.7 млн на километър за посока, при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка в периода 2003 - 2007 г. Изпълнител ще е добре познатата държавна фирма "Автомагистрали", която без конкурс получи доизграждането на магистрала "Хемус" и други поръчки по аутобаните за общо над 3 млрд. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Айде и ако може без вълнички тоя път, че ми отекоха бъбреците.

  2. 2 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    Не днес, а утре ще започне ремонта.
    И ще е с гаранция 2(две) години.
    Колко ще изкара?
    Според мен точно 2(две) години.

  3. 3 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1116 Весело

    Приемат ли се залози за това колко скоро ще е ремонтът на този "ремонт"? Или колко скоро ще му се проявят проблемите?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    Доживяхме...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  5. 5 Профил на mitakadm
    mitakadm
    Рейтинг: 373 Неутрално

    След още две години - ремонт на ремонта, още по-скъпо, защото така се прави в България

    Колкото повече - толкова повече
  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Тази порочна схема показва как през последните 30 години се пазарува всичко - от хора и партии до избори!!!

  7. 7 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Този участък погрешно се води скапан само от преди две години ... тогава въведоха ограничението на скоростта! Инак се скапа още на няма и третата година след като я построиха. Проблема не е в асфалта, както си мислеха някои, а доста по надолу ... затова и ще е толкова скъпо. Добре ще е да се ревизира и настилката, защото имаше сигнали, че се полагат някакви остатъчни фракци... ама надали :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  8. 8 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 367 Гневно

    Не вярвам докато не видя. Сега ще почне да вали, ще духа вятър...и айде срока отиде 2022.
    В събота пътувах посока Бургас...имаше 3 патрулки на общо петте места за почивка в този участък.
    Явно имат план да изкарат пари като за последно..
    Имаше камери включително на 2 зони една след друга през 5км.... е това ако не е стартегия за събиране на пари не знам.
    Това няма нищо общо с безопасността, а само със ограбване на хората

  9. 9 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Гаранцията от ГЕРБ е до следващите избори. Виж парите от нашия джоб, отклонени към разни придворни, много прости и арогантни "бизнесмени" са за сметка на поколенията. За съжаление подобни зулуми не правят впечатление на нито един гербаджия.

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Две години гаранция? Евала...

    Дневник, не можете ли да изискате информация на тоя участък колко глоби са събрани? Там денонощно висят 6 триноги, които без проблеми снимат цялата колона.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Дискавъри няма ли да идват да снимат поредното чудо на Шишкото Лъжец?

  12. 12 Профил на Discoverer
    Discoverer
    Рейтинг: 10 Неутрално

    ЛОТ 1 от АМ “Тракия” - Оризово Стара Загора е с дължина 38.6км и беше завършен през 2010г на цена от 198 млн. лева. В момента само за едното платно предвиждат 90 млн. лв, което означава, че двете платна ще струват 180 млн. лв. Интересното в случая е какво точно ще бъде извършено като строителна дейност? За тази цена и на базата на многобройните пропадания на пътя поради некачествена основа (насип) би следвало двете платна да бъдат изградени изцяло наново (премахване на афалта, изкопаване на насипа, нанасяне на изцяло нов по-устойчив насип и накрая с асфалтиране с необходимата дебелина на асфалта за магистрала). Цялата дейност този път трябва да се извърши под много строг контрол. Тъй като държавната фирма “Атомагистрачи” няма нито достатъчно персонал нито достатъчно техника, ще започне възлагане на строителните дейности на поддоставчици без никакъв търг или договор с публично достояние. Това е поредната кражба с нашите пари - на данъкоплатците!

  13. 13 Профил на Discoverer
    Discoverer
    Рейтинг: 10 Неутрално

    ЛОТ 1 от АМ “Тракия” - Оризово Стара Загора е с дължина 38.6км и беше завършен през 2010г на цена от 198 млн. лева. В момента само за едното платно предвиждат 90 млн. лв, което означава, че двете платна ще струват 180 млн. лв. Интересното в случая е какво точно ще бъде извършено като строителна дейност? За тази цена и на базата на многобройните пропадания на пътя поради некачествена основа (насип) би следвало двете платна да бъдат изградени изцяло наново (премахване на афалта, изкопаване на насипа, нанасяне на изцяло нов по-устойчив насип и накрая с асфалтиране с необходимата дебелина на асфалта за магистрала). Цялата дейност този път трябва да се извърши под много строг контрол. Тъй като държавната фирма “Атомагистрачи” няма нито достатъчно персонал нито достатъчно техника, ще започне възлагане на строителните дейности на поддоставчици без никакъв търг или договор с публично достояние. Това е поредната кражба с нашите пари - на данъкоплатците!

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Весело

    До коментар [#8] от "hifi_hifi":

    "Имаше камери включително на 2 зони една след друга през 5км"


    Това им е любимото, "Вълчи капан"...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  15. 15 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Не звучи като да пращаш ракети в космоса, толкова ли е трудно да направиш качествена магистрала? Знае се какви са температурите, колко тежки превозни средства минават, какъв е теренът, опит по света колкото искаш, само трябва да сложиш правилните материали по правилен начин.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  16. 16 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3547 Неутрално

    "Интересното в случая е какво точно ще бъде извършено като строителна дейност?"
    До коментар [#12] от "Discoverer":

    Те още не са казали що се нагъва настилката. Още по-лошо, че започва да се нагъва навсякъде строеното при капитализЪма.

  17. 17 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Интересно, как 30те километра ограничение с 90км/ч станаха 12км за ремонт. Да не говорим, че първоначално бяха около 60 километрите с ограничение 90км/ч.

  18. 18 Профил на lig35561597
    lig35561597
    Рейтинг: 203 Неутрално

    До коментар [#15] от "fpyyh":

    Да, но проекта за магистрала е правен през 80-те, когато най-вероятно най-тежкия камион е бил камаза. Да не говорим за изпълнението.
    До коментар [#16] от "Judjuk":
    А комунистическата магистрала до Правец и Ябланица колко пъти се ремонтира, дали си ги броил ?
    За последните 30 години са поне 5-6, вкл. е сега

  19. 19 Профил на Чинчила
    Чинчила
    Рейтинг: 256 Неутрално

    След като проблемите започнаха още 3-4 години след пускането в експлоатация на отсечката, защо не накарахме строителя и подизпълнителите да си ремонтират участъка на тяхна сметка, а чакахме да изтече срока на гаранцията?
    Май това беше глупав въпрос, защото всички знаем отговора.

  20. 20 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    До коментар [#7] от "ь":

    "Добре ще е да се ревизира и настилката, защото имаше сигнали, че се полагат някакви остатъчни фракци... ама надали "
    ===========
    Остатъчните фракции са по-нататък, след Стара Загора в посока Бургас и са по Бойковите участъци. Този участък е на Станишев, по онова време за точно такава шашма не се говореше, но вероятно и там нещо е спестено.

    Еретик
  21. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    До коментар [#17] от "krell":

    "Интересно, как 30те километра ограничение с 90км/ч станаха 12км за ремонт. Да не говорим, че първоначално бяха около 60 километрите с ограничение 90км/ч."
    ==============
    Тези километри, дето ще ги захващат са от старозогорския участък до отбивката за "Марица" 156-168км. Там нямаше ограничения. Ограниченията са оттам до отбивката за Стара Загора, километри 168-206.

    Еретик
  22. 23 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Бързат да раздават последните порции.

  23. 24 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#12] от "Discoverer":

    Те за това го направиха "Автомагистрали" - да има сигурни пари за депесарските мърши.

  24. 25 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Конкретно тоя ремонт дори изобщо не засяга участъка, в който ограничението е 90 км/ч.

    Да използвам случая пак да кажа - някои участъци от лот 2 и особено лот 3 (248-254 км, посока София) на Тракия също са вече в много лошо състояние, нищо че не са сложили ограничение на скоростта.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  25. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2923 Неутрално

    До коментар [#15] от "fpyyh":Да, но проекта за магистрала е правен през 80-те, когато най-вероятно най-тежкия камион е бил камаза. Да не говорим за изпълнението.До коментар [#16] от "Judjuk":А комунистическата магистрала до Правец и Ябланица колко пъти се ремонтира, дали си ги броил ?За последните 30 години са поне 5-6, вкл. е сега
    —цитат от коментар 18 на lig35561597


    Глупости пълни.
    Наредбата за изчисляване и изпълнение и тогава и сега е еднаква.

  26. 27 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Ограниченията са оттам до отбивката за Стара Загора, километри 168-206.
    —цитат от коментар 21 на Костадин Иванов

    168-208 км - точно 40 км.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  27. 28 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 994 Неутрално

    А иначе снимката към статията е от култовото първоначално поставяне на знаците за ограничение на скоростта - през два км имаше знак, който те информира, че в следващите... два км има ограничение на скоростта. И така 20 знака - да си мисли човек, че всеки момент гадното свършва, докато види следващия знак, който надлежно те информира, че агонията продължава неизвестно докога :)
    После някой явно им е обяснил, че решението е идиотско и поставиха по-информативни знаци.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  28. 29 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    Това пак ли е ремонт на ремонта

  29. 30 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    искам да се направи
    комисия от днск и УАСГ,
    за да се видят кражбите от
    чакълени фракции още в началото.
    така ще разберем как бойко борисов
    запчона краденето, като за световно
    от изпълнение на магистрали.
    ОСТАВКА.

  30. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1168 Любопитно

    Не може ли изгребят всичката гняс, да разширят във всяка посока с още едно платно и върху качествена дебела основа от добре набити скали и перфектно валиран гранитен чакъл, да се положат пластове качествен асфалт, сметнат за устойчивост на температури с 10-15 градуса в повече спрямо досега използваните смески. Предвид промените в климата, определено има нужда от асфалт с подобрени свойства, а не мизерната асфалтна сгурия, с която ни гощава АПИ?

    мурзилка
  31. 32 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1396 Любопитно

    Направо си карам през Пловдив, Поповица и към Стара Загора по стария път, щото тва друсане там ми разказва играта, още повече, че го правя 20-ина пъти годишно. И сега се надявам, че тоя ремонт ще закърпи нещата, защото за качествен такъв дори не си и помислям. А какво ги тресе професионалните шофьори, които постоянно "яздят" между Стара Загора и Пловдив/София не мога и да знам...

  32. 33 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 29 Весело

    До коментар [#15] от "fpyyh":

    Да откраднеш (спестиш) и преразпределиш между 1/4 и 1/3 от парите, а в същото време да е качествено?! Не са чак такива магьосници :)

  33. 34 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    Ще ке изкопае ли компрометираната основа на пътя, виновна за "нагъването " му?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK