"от юни 2019 г. България стана от първите страни в света, които регулираха електрическите скутери като превозно средство" - предприемчивостта на българите е от време оно, но туткането на държавата е откакто калинките налазиха де що има БГ институция. После, защо в Гърция отишла една транснационална компания, защо пак там българите предпочитат да почиват, което така и не раздвижва, поне, за полет търтеите!?
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Aбе Прокопиев да няма дял в тая фирма, както при ел.колите? Голямо писане. Аз преди 2 дни отивам с моята до един магазин и един "калтак", на не повече от 14г., лети пред мен точно с една такава, едва се вижда от кормилото. Та как те знаят, че лица под 18г., си носят каски (по закон)?
А кога ще ограничат велосипедите по велоалеите? Тротинетките ограничени на 25км/ч (по-малки гуми = по-малко спирачен път), при положение, че имат и електроника, която спомага за спирането (лесно се усеща, когато спираш с изкл и вкл тротинетка), а велосипедите са ги сложили до 50км/ч. Не знам колко са карали колело, но при 50км/ч, спирането е минимум 10 метра, не знам как някой може да реагира мигновено.
това за мен е най-странната платена услуга - в град, дето равните и гладки тротоари се броят на пръстите на 70 годишен стругар, на цената на таксиметрова услуга получаваш двуколесна автопребивачка :-)
за пешеходците (и за всеки с някакво чувство за ред) са напаст - гледаш ги захвърлени навсякъде, даже няколко пъти се налагаше да местя нелепо зарязаните тротинетки, за да мога да мина.
София като градска среда и население не е достигнала нужната степен на цивилизованост за подобни екстри.
С участника Spiegel обсъждахме тази тема онзи ден, така че тяма да кажа нищо ново за него.
За каращия скутера - по-малко от 5% от уличните/тротоарните настилки са подходящо гладки, с рампи за слизане и качване, без дупки, кръпки и пр. вбесяващи изненади, които при тези малки колелца и сравнително голямата скорост на движение могат да се окажат и фатални.
За останалите участници в движението скутерите са напаст, защото каращите ги се провират между колите, а един шофьор в условията на брауновото движение по софийските сокаци не знае по-напред от дупки ли да се пази, от малоумно обозначени кръстовища ли, от дрогирани мутри в германски танкове ли, та сега тия самоубийци идват леко в повече.
Като прибавим и склонността им да зарязват превозното си стердстов, където престане да им трябва, често легнало напреко на тротоара, картинката става доста непривлекателна.
"... С една дума - българите са диваци и варвари, защото не са ви избрали да ги управлявате..."!
Независимо от това кого са си избрали да ги управлява, повечето българи са доста мърляви и лишени от елементарно чувство за ред и отговорност. И това се вижда много ясно по заобикалящата ни среда. Мръсни и разбити улици, съчетани с обилно количество фасове, кутии от цигари, пластмасови бутилки и торбички. Неприятно е да си го кажем, но хигиената ни по обществени места е на доста ниско ниво. Даже и планините ни са пълни с консервени кутии. И всичката тази мърлявщина си е от нас, не е от някой друг. Или според тебе ДаБългаристите цапат улиците и копаят дупки по тях, за да маскарят толкова успешното управление на ГЕРБ?! :)))
това за мен е най-странната платена услуга - в град, дето равните и гладки тротоари се броят на пръстите на 70 годишен стругар, на цената на таксиметрова услуга получаваш двуколесна автопребивачка :-)
за пешеходците (и за всеки с някакво чувство за ред) са напаст - гледаш ги захвърлени навсякъде, даже няколко пъти се налагаше да местя нелепо зарязаните тротинетки, за да мога да мина.
Напълно съм съгласен с теб относно първия абзац. Е, доколкото разбрах от статията тези фирми са разчитали на туристите. Които нито знаят за дупките, нито за смешно ниските цени на такситата.
Относно зарязаните по средата на тротоара тротинетки: И по нашенско имаше подобно дразнещо явление в първите месеци. После...някак се уредиха нещата. Май подизпълнители (които получават и пари за зареждане на батериите) ги събират след сигнал от фирмата че са спрели. Фактът е че МНОГО рядко се виждат ей'така захвърлени и пречещи коркинети.
До коментар [#5] от "Norman Granz":С една дума - българите са диваци и варвари, защото не са ви избрали да ги управлявате.Очаквано изказване от един ДеБългарин.
Нормана друго е написал, ама що да не копираш онзи серсем с нянка с твойто си клише😀 До коментар [#6] от "Alarmstufe: Rot":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
До коментар [#6] от "Alarmstufe: Rot":"... С една дума - българите са диваци и варвари, защото не са ви избрали да ги управлявате..."!Независимо от това кого са си избрали да ги управлява, повечето българи са доста мърляви и лишени от елементарно чувство за ред и отговорност. И това се вижда много ясно по заобикалящата ни среда. Мръсни и разбити улици, съчетани с обилно количество фасове, кутии от цигари, пластмасови бутилки и торбички. Неприятно е да си го кажем, но хигиената ни по обществени места е на доста ниско ниво. Даже и планините ни са пълни с консервени кутии. И всичката тази мърлявщина си е от нас, не е от някой друг. Или според тебе ДаБългаристите цапат улиците и копаят дупки по тях, за да маскарят толкова успешното управление на ГЕРБ?! :)))
Уцели в десятката😀😀😀 В нета се въртят снимки на Христо Иванов как кОпа нощем с кирка дупки по тротоарите😀 И отдавна е известно че 'СИЧКИ паркирали 'жиБове на тротоара са на ДБ феновете, купени с пари на Шорош😀😀😀
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
София, и България, иска да каза че е техно-хъб на балканите. Но момента идва когато трябва да е, истински, техно-хъб - с модерни услуги, иновативни фирми, електро-скутери, и най-накрай - подкрепа за това от правителството и местните области.
ако има проблеми да намери решение, не да забраним всичко.
айде да сравняваме проблеми от тези услуги с тези от автоталибаните - задръстване, неправилно паркиране, шум, замърсяване на града.
Оф, с'я като ти рипне Алармиста-в чудо ще се видиш, гиди антибългарин нЬеден😀😀😀 До коментар [#11] от "Sandokan":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Преди няколко години случайно влязох в разговор с малък търговец, чийто точка се намира на улицата. Това, което си спомням, беше болката и страданието му, когато той разказа колко трудно беше да се намери и наеме добро място в София и колко скъпо беше. А сега да разгледаме компания за скутери, която лесно получава места за паркиране на тротоари и места за паркиране, предназначени за автомобили. И всичко това е в центъра, на най-добрите места. И вижте колко още от тези скутери са разпръснати из града и на места, където те просто пречат на пешеходците. Мислите, че всичко е толкова просто и лесно, защото те са много екологични? Или защото някой „честен“ е влязъл в кметството? Да, и не съм видял търга от името на кметство за право на поставяне на тези скутери (по проф. нужда следя за този сайт)
Първо, велосипедистите в София са по-недисциплинирани от тия с беемветата. Второ, за нашите политици трябват специално усилени триколки, които да могат да издържат на големия товар. ;)
Тротинетките са опасни за пешоходците, но преди всичко за тези, които ги карат. Онзи ден бях свидетел как един се провираше между колите в най-натовареното движение пред Румънското посолство и правеше лев завой при Гео Милев. Не съм сигурен какво точно казва закона за тротинетките, но това противоречи на здравия разум. При това натоварено движение най-малкото невнимание от който и да се ще има тежки последствия за тротинеткаджията. Да, може някой шофьор на кола да не е внимавал, ако това е утеха за човека с тротинетката, докато лежи в болница. Винаги съм си мислел, че човек трябва първо сам да се пази ако иска и Господ да го пази.
До коментар [#10] от "dnevnikar":Първо, велосипедистите в София са по-недисциплинирани от тия с беемветата. Второ, за нашите политици трябват специално усилени триколки, които да могат да издържат на големия товар. ;)
Разликата е че ако си недисциплиниран с колело си опасен за себе си, ако си с БМВ си опасен за всички. Я извади една статистика колко тежки ПТП-та са станали с БМВ-та и колко с велосипеди (и по вина на велосипеди).
Иначе тук има много вопли, че тротинетките пречели на пешеходците - на мен като пешеходец те са ми последният проблем. Пречат ми разбитите и на места абсурдно тесни тротоари (Шишман например), пречат ми окупиралите всичко автомобили, пречи ми това, че срещу всяка идея за пешеходна улица се вдига въстание от иначе много прозападните ми съграждани.
Хора, които се оплаквате, че велосипедите и тронинетките са напаст. Призовавам ви да помислиите каква напаст биха били, ако всяка тротинетка и велосипед се заменят с автомобил! Призовавам ви да помислите колко по-приятно би било пешеходстването, ако половината от наличните автомобили се заменят с тротинетки и велосипеди! Сигурна съм, че поне половината автомобили возят по един човек без кой знае какъв багаж. Безспорно има проблеми, когато тротинетките, велосипедите и пешеходците трябва да обитават общо "жизнено простаство", но не е невъзможно да се намери решение, което удовлетворява всички! Тротинетката или велосопеда все пак заема много по-малко място от който и да е автомобил! Няма да говоря колко по-малко шум, прах и отработени газове произвежда.
Вече имам две ТТП-та (Тротоарно Транспортни Произшествия) с тротинеткаджии на Витошка срещу бившата Магура и на тротоара на бул. Янко Сакъзов . Имайки в предвид че съм 1.88 метра и 120 кг. , то резултатите от сблъсъците с тротиталибаните е ясен по дефолт .
Това е страшна мания! Веднъж опитал не мога да спра да ги ползвам! Мога да споделя, че са по-опасни от колелото за този, който ги управлява. Шофьорите също не са свикнали с тях и отнемат предимство, след което може лесно да се пребиеш. На мокро време трябва да се внимава допълнително. Естествено паветата са предизвикателство.
Така е, но и с колелото там е предизвикателство да минеш. Нямаме инфраструктура за карането на колела и тротинетки. Отделно често се паркира неправилно и трябва да излезеш в близост до пътя на колите заобикаляйки.
Aбе Прокопиев да няма дял в тая фирма, както при ел.колите? Голямо писане. Аз преди 2 дни отивам с моята до един магазин и един "калтак", на не повече от 14г., лети пред мен точно с една такава, едва се вижда от кормилото. Та как те знаят, че лица под 18г., си носят каски (по закон)?А кога ще ограничат велосипедите по велоалеите? Тротинетките ограничени на 25км/ч (по-малки гуми = по-малко спирачен път), при положение, че имат и електроника, която спомага за спирането (лесно се усеща, когато спираш с изкл и вкл тротинетка), а велосипедите са ги сложили до 50км/ч. Не знам колко са карали колело, но при 50км/ч, спирането е минимум 10 метра, не знам как някой може да реагира мигновено.
Вие имате ли идея какви усилия са нужни на равен терен и без попътен вятър, за да вдигнете 50км/ч с велосипед? За четирисе и кусур години велосипедизъм най-голямата скорост по продължително нанадолнище извън населено място съм достигал до 45 км/ч и усещането е изключително неприятно от гледна точка на стабилност и сигурност. Най-малката неравност, песъчинка или пръчка ви изхвърля от пътя. Всички електровелоспеди в ЕС са заводски ограничени до 25км/ч макс. И нека да не говорим за модовете, дето се срещат тук там по света, щото и аз съм гледал електровелосипед със седем квт задвижване, но това си е до задкормилно устройство, на което нищо и никой вече не може да му помогне. Та явно си пишем просто да си чешем клавиатурите....
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Решението е само едно - достъпна градска среда за пешеходци, велосипедисти и еко транспорт (тротинетки).
Вероятно няма да доживея асфалтиране на алеите в Южен парк. Алеите на парка до ритуалната зала са толкова зле, че дори за колело е приключение В Борисовата повечето алеи са преасфалтирани (в частта откъм Орлов мост), в горната си част са повече горски пътеки, отколкото алеи (много ми харесват, но есен и пролет е доста трудно минаването).
Явно такава е политиката на СО - по-малко за градската среда, повече за хората (нашите).
След 15г ГЕРБ на власт, в Хиподрума има оправени 2-3 тротоара - толкова по въпроса за достъпната градска среда :-)
В допълнение, велоалеите (ако изобщо технически можем да ги наричаме така) в София са толкова накъсани, че едва ли е възможно да развиеш някаква огромна скорост.
Редовно се разхождам в центъра на София и не мога да си спомня вечер, в която срещу мен не са летяли разни велосипеди или тротинетки (ака скутери). Може би на всички тези трябва по някакъв начин да се припомни, че е забранено карането по тротоарите (най-малко на тротинетките)
"Така е, но и с колелото там е предизвикателство да минеш. Нямаме инфраструктура за карането на колела и тротинетки. Отделно често се паркира неправилно и трябва да излезеш в близост до пътя на колите заобикаляйки."
В момента действителността е такава, а всеки човек би трябвало да се съобразява с действителността. Има един стар лаф: в гробищата има специално място, където пише "Тук почиват тези, които имаха предимство". Не искам да звучи зловещо, по-скоро приканващо към здрав разум.
Аз съм вдигал 72 км/ч при подходящи условия, а във Варна, по Ген.Колев, редовно преди минавах с 50-58км/ч. Малко колело си карал ми се струва или нямаш силата/желанието да въртиш здраво. И това дори не беше с подходящо колело. За 6м ходене на работа с колело блъснах двама и двамата ги ударих, когато карах сравнително бавно, но честно казано, по начина им на движение, единия щях да го ударя и пеша. За почти 2г, с тротинетка - никой. Веднъж един изскочи на велоалеята, след като стоеше зад едно дърво и говореше по телефона (съответно не се огледа), аз карах с максимума, успях да намаля до към 6-7км/ч в рамките на метър и от звука на спирачката, която направо изсвири, той се усети. Само че разносвача на храна отзад, който караше с поне 40км/ч, малко му остана да отнесе мен и директно мина през тротоара. Във Варна има едно много приятно място за каране - велоалеята е отделно от тротоара - няма майки с колички и кучета, но и отделена и от плътното плътно, за съжаление, това няма как да стане навсякъде, след като всичко вече е застроено.
Като бяхме деца на съседната улица имаше ОФ клуб, където се събираха най-киселите, самодоволни и проклети чичаци - бивши чиновници, старшинки и изобщо супер неприятни произведения на Соц-обществото. Е, на тези чичаци ми напомнят голяма част от коментаторите по-горе. Чилл пичове и разберете, че на планетата не и пука за вас и няма да спре защото не я разбирате или не ви допада.
Има конфликт между Водачи на тротинетки и пешеходци, отделно тротинетките изискват отсъствие на неравности. необходимо е отделяне на ленти за движение на тротинетки със специялно отстраняване на неравности.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Напълно съм съгласен, не ми е известен фатален инцидент по вина на велосипедист. Да, опита да минеш на червено, когато пешеходците вече са на зебрата (реален случай на Опълченска и Стамболийски), можеше да завърши с натъртване, ако пешеходците не се бяха дръпнали. За 5 години в София всичките ми конфликтни ситуации са били с велосипедисти. Главно опити да се минава на червено или да се отнеме предимството на пешеходците, няколко по вина на градската управа (велосипедната алея при централна гара, където колкото и да се стараеш, все пречиш) и веднъж вината си беше моя, разхождайки се по средата на велосипедна алея.
захвърлени наляво надясно накъдето им скимне на "ползвателите" Трябва да има станции по темата, там хем да бъдат паркирани, хем да се зареждат.Другото е анархия.
Точно това е идеята, да ги има навсякъде, а не само на определени станции. Като ти трябва тротинетка, да не ходиш до станцията да я търсиш, а да вземеш най-близката зарязана (инак съм съгласен, че не е хубаво да са захвърлени, те си имат степенка да се подпират прави). И като стигнеш закъдето си тръгнал с нея, по същия начин да я зарежеш там за следващия, а не да търсиш къде има станция да я оставиш.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
spiegel
Рейтинг: 2003 НеутралноПоредната градска напаст. В Пловдив все още пешеходецът се чувства нормален човек, но в София е отвратително. Би трябвало да бъдат забранени.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 3351 Весело"от юни 2019 г. България стана от първите страни в света, които регулираха електрическите скутери като превозно средство" - предприемчивостта на българите е от време оно, но туткането на държавата е откакто калинките налазиха де що има БГ институция. После, защо в Гърция отишла една транснационална компания, защо пак там българите предпочитат да почиват, което така и не раздвижва, поне, за полет търтеите!?
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.chepokalipsis
Рейтинг: 276 НеутралноAбе Прокопиев да няма дял в тая фирма, както при ел.колите? Голямо писане. Аз преди 2 дни отивам с моята до един магазин и един "калтак", на не повече от 14г., лети пред мен точно с една такава, едва се вижда от кормилото. Та как те знаят, че лица под 18г., си носят каски (по закон)?
А кога ще ограничат велосипедите по велоалеите? Тротинетките ограничени на 25км/ч (по-малки гуми = по-малко спирачен път), при положение, че имат и електроника, която спомага за спирането (лесно се усеща, когато спираш с изкл и вкл тротинетка), а велосипедите са ги сложили до 50км/ч. Не знам колко са карали колело, но при 50км/ч, спирането е минимум 10 метра, не знам как някой може да реагира мигновено.
хм
Рейтинг: 819 Неутралнотова за мен е най-странната платена услуга - в град, дето равните и гладки тротоари се броят на пръстите на 70 годишен стругар, на цената на таксиметрова услуга получаваш двуколесна автопребивачка :-)
за пешеходците (и за всеки с някакво чувство за ред) са напаст - гледаш ги захвърлени навсякъде, даже няколко пъти се налагаше да местя нелепо зарязаните тротинетки, за да мога да мина.
Norman Granz
Рейтинг: 1837 НеутралноСофия като градска среда и население не е достигнала нужната степен на цивилизованост за подобни екстри.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.С участника Spiegel обсъждахме тази тема онзи ден, така че тяма да кажа нищо ново за него.
За каращия скутера - по-малко от 5% от уличните/тротоарните настилки са подходящо гладки, с рампи за слизане и качване, без дупки, кръпки и пр. вбесяващи изненади, които при тези малки колелца и сравнително голямата скорост на движение могат да се окажат и фатални.
За останалите участници в движението скутерите са напаст, защото каращите ги се провират между колите, а един шофьор в условията на брауновото движение по софийските сокаци не знае по-напред от дупки ли да се пази, от малоумно обозначени кръстовища ли, от дрогирани мутри в германски танкове ли, та сега тия самоубийци идват леко в повече.
Като прибавим и склонността им да зарязват превозното си стердстов, където престане да им трябва, често легнало напреко на тротоара, картинката става доста непривлекателна.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4696 НеутралноДо коментар [#5] от "Norman Granz":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераС една дума - българите са диваци и варвари, защото не са ви избрали да ги управлявате.
Очаквано изказване от един ДеБългарин.
Petleshev
Рейтинг: 2430 НеутралноДо коментар [#6] от "Alarmstufe: Rot":
Бивш tww09306483."... С една дума - българите са диваци и варвари, защото не са ви избрали да ги управлявате..."!
Независимо от това кого са си избрали да ги управлява, повечето българи са доста мърляви и лишени от елементарно чувство за ред и отговорност. И това се вижда много ясно по заобикалящата ни среда. Мръсни и разбити улици, съчетани с обилно количество фасове, кутии от цигари, пластмасови бутилки и торбички. Неприятно е да си го кажем, но хигиената ни по обществени места е на доста ниско ниво. Даже и планините ни са пълни с консервени кутии. И всичката тази мърлявщина си е от нас, не е от някой друг. Или според тебе ДаБългаристите цапат улиците и копаят дупки по тях, за да маскарят толкова успешното управление на ГЕРБ?! :)))
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1617 ВеселоНапълно съм съгласен с теб относно първия абзац. Е, доколкото разбрах от статията тези фирми са разчитали на туристите. Които нито знаят за дупките, нито за смешно ниските цени на такситата.
Относно зарязаните по средата на тротоара тротинетки: И по нашенско имаше подобно дразнещо явление в първите месеци. После...някак се уредиха нещата. Май подизпълнители (които получават и пари за зареждане на батериите) ги събират след сигнал от фирмата че са спрели. Фактът е че МНОГО рядко се виждат ей'така захвърлени и пречещи коркинети.
До коментар [#4] от "хм":
--------------
Нормана друго е написал, ама що да не копираш онзи серсем с нянка с твойто си клише😀
До коментар [#6] от "Alarmstufe: Rot":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1617 ВеселоУцели в десятката😀😀😀 В нета се въртят снимки на Христо Иванов как кОпа нощем с кирка дупки по тротоарите😀 И отдавна е известно че 'СИЧКИ паркирали 'жиБове на тротоара са на ДБ феновете, купени с пари на Шорош😀😀😀
До коментар [#7] от "Petleshev":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
dnevnikar
Рейтинг: 4208 НеутралноUNITED EU UNION
"Дупките по улиците определят маршрута на е-тротинетките"
Бял кахър... сравнително.
Маршрутите на частни и др. автомобили следват закон същи.
Тротинетки...
На тротинетка скучае единия крак.
На е-тротинетка: двата.
Статистически.
Дайте път на велосипеди.
Велосипедът предлага физкултура.
В ЕВропа големци и обикновени хора спортуваме до работа и обратно с велосипеди.
И в Британия е така, Великата.
Затова практически немаме тревожно тлъсти политици
Sandokan
Рейтинг: 250 НеутралноС една дума "Булгаристан".
karatista
Рейтинг: 3526 Неутралноми като ще ги правят довеждащ транспорт пуснете 5-10 минути на месец на всички с карти за градски транспорт
gps
Рейтинг: 234 НеутралноСофия, и България, иска да каза че е техно-хъб на балканите.
Но момента идва когато трябва да е, истински, техно-хъб - с модерни услуги, иновативни фирми, електро-скутери, и най-накрай - подкрепа за това от правителството и местните области.
ако има проблеми да намери решение, не да забраним всичко.
айде да сравняваме проблеми от тези услуги с тези от автоталибаните - задръстване, неправилно паркиране, шум, замърсяване на града.
philipeto
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#1] от "spiegel":
Абсолютно, захвърлени наляво надясно накъдето им скимне на "ползвателите"
Трябва да има станции по темата, там хем да бъдат паркирани, хем да се зареждат.
Другото е анархия.
Norman Granz
Рейтинг: 1837 НеутралноДо коментар [#7] от "Petleshev":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Или според тебе ДаБългаристите цапат улиците и копаят дупки по тях, за да маскарят толкова успешното управление на ГЕРБ?! "
Ами по мои наблюдения дупките са отпреди Да!България, така че най-вероятно ги е копал Костов...
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1617 ВеселоОф, с'я като ти рипне Алармиста-в чудо ще се видиш, гиди антибългарин нЬеден😀😀😀
До коментар [#11] от "Sandokan":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Petleshev
Рейтинг: 2430 НеутралноДо коментар [#15] от "Norman Granz":
Бивш tww09306483.Е-е-е-е-е...! Как пък можах да пропусна Костов? Първопричината за всички лоши работи в България...! :)))
stonedridah1
Рейтинг: 521 НеутралноКопенхаген ги забраниха онзи ден.
Ти за мен си Мики Маус!безумна "иновация"
chepokalipsis
Рейтинг: 276 НеутралноЗабранили са тротинетките под наем и то само в центъра на града, а не тротинетките изобщо.
putinxujlo
Рейтинг: 2869 НеутралноПреди няколко години случайно влязох в разговор с малък търговец, чийто точка се намира на улицата. Това, което си спомням, беше болката и страданието му, когато той разказа колко трудно беше да се намери и наеме добро място в София и колко скъпо беше. А сега да разгледаме компания за скутери, която лесно получава места за паркиране на тротоари и места за паркиране, предназначени за автомобили. И всичко това е в центъра, на най-добрите места. И вижте колко още от тези скутери са разпръснати из града и на места, където те просто пречат на пешеходците. Мислите, че всичко е толкова просто и лесно, защото те са много екологични? Или защото някой „честен“ е влязъл в кметството?
"Чуждестранен агент"Да, и не съм видял търга от името на кметство за право на поставяне на тези скутери (по проф. нужда следя за този сайт)
tigervi
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#10] от "dnevnikar":
Eddie lives... somewhere in time!Първо, велосипедистите в София са по-недисциплинирани от тия с беемветата. Второ, за нашите политици трябват специално усилени триколки, които да могат да издържат на големия товар. ;)
grajdanin1
Рейтинг: 829 НеутралноТротинетките са опасни за пешоходците, но преди всичко за тези, които ги карат. Онзи ден бях свидетел как един се провираше между колите в най-натовареното движение пред Румънското посолство и правеше лев завой при Гео Милев. Не съм сигурен какво точно казва закона за тротинетките, но това противоречи на здравия разум. При това натоварено движение най-малкото невнимание от който и да се ще има тежки последствия за тротинеткаджията. Да, може някой шофьор на кола да не е внимавал, ако това е утеха за човека с тротинетката, докато лежи в болница. Винаги съм си мислел, че човек трябва първо сам да се пази ако иска и Господ да го пази.
kapitan_laino
Рейтинг: 919 ЛюбопитноРазликата е че ако си недисциплиниран с колело си опасен за себе си, ако си с БМВ си опасен за всички. Я извади една статистика колко тежки ПТП-та са станали с БМВ-та и колко с велосипеди (и по вина на велосипеди).
kapitan_laino
Рейтинг: 919 ЛюбопитноИначе тук има много вопли, че тротинетките пречели на пешеходците - на мен като пешеходец те са ми последният проблем. Пречат ми разбитите и на места абсурдно тесни тротоари (Шишман например), пречат ми окупиралите всичко автомобили, пречи ми това, че срещу всяка идея за пешеходна улица се вдига въстание от иначе много прозападните ми съграждани.
idianata
Рейтинг: 815 НеутралноХора, които се оплаквате, че велосипедите и тронинетките са напаст. Призовавам ви да помислиите каква напаст биха били, ако всяка тротинетка и велосипед се заменят с автомобил! Призовавам ви да помислите колко по-приятно би било пешеходстването, ако половината от наличните автомобили се заменят с тротинетки и велосипеди! Сигурна съм, че поне половината автомобили возят по един човек без кой знае какъв багаж.
Безспорно има проблеми, когато тротинетките, велосипедите и пешеходците трябва да обитават общо "жизнено простаство", но не е невъзможно да се намери решение, което удовлетворява всички! Тротинетката или велосопеда все пак заема много по-малко място от който и да е автомобил! Няма да говоря колко по-малко шум, прах и отработени газове произвежда.
Dankol
Рейтинг: 607 НеутралноВече имам две ТТП-та (Тротоарно Транспортни Произшествия) с тротинеткаджии на Витошка срещу бившата Магура и на тротоара на бул. Янко Сакъзов . Имайки в предвид че съм 1.88 метра и 120 кг. , то резултатите от сблъсъците с тротиталибаните е ясен по дефолт .
falcone
Рейтинг: 614 НеутралноТова е страшна мания! Веднъж опитал не мога да спра да ги ползвам! Мога да споделя, че са по-опасни от колелото за този, който ги управлява. Шофьорите също не са свикнали с тях и отнемат предимство, след което може лесно да се пребиеш. На мокро време трябва да се внимава допълнително. Естествено паветата са предизвикателство.
falcone
Рейтинг: 614 НеутралноДо коментар [#22] от "grajdanin1":
Така е, но и с колелото там е предизвикателство да минеш. Нямаме инфраструктура за карането на колела и тротинетки. Отделно често се паркира неправилно и трябва да излезеш в близост до пътя на колите заобикаляйки.
traveler1
Рейтинг: 747 НеутралноВие имате ли идея какви усилия са нужни на равен терен и без попътен вятър, за да вдигнете 50км/ч с велосипед? За четирисе и кусур години велосипедизъм най-голямата скорост по продължително нанадолнище извън населено място съм достигал до 45 км/ч и усещането е изключително неприятно от гледна точка на стабилност и сигурност. Най-малката неравност, песъчинка или пръчка ви изхвърля от пътя.
Всички електровелоспеди в ЕС са заводски ограничени до 25км/ч макс.
И нека да не говорим за модовете, дето се срещат тук там по света, щото и аз съм гледал електровелосипед със седем квт задвижване, но това си е до задкормилно устройство, на което нищо и никой вече не може да му помогне.
Та явно си пишем просто да си чешем клавиатурите.... ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
хм
Рейтинг: 819 НеутралноРешението е само едно - достъпна градска среда за пешеходци, велосипедисти и еко транспорт (тротинетки).
Вероятно няма да доживея асфалтиране на алеите в Южен парк.
Алеите на парка до ритуалната зала са толкова зле, че дори за колело е приключение
В Борисовата повечето алеи са преасфалтирани (в частта откъм Орлов мост), в горната си част са повече горски пътеки, отколкото алеи (много ми харесват, но есен и пролет е доста трудно минаването).
Явно такава е политиката на СО - по-малко за градската среда, повече за хората (нашите).
След 15г ГЕРБ на власт, в Хиподрума има оправени 2-3 тротоара - толкова по въпроса за достъпната градска среда :-)
kapitan_laino
Рейтинг: 919 ВеселоДо коментар [#29] от "traveler1":
В допълнение, велоалеите (ако изобщо технически можем да ги наричаме така) в София са толкова накъсани, че едва ли е възможно да развиеш някаква огромна скорост.
rainbou1
Рейтинг: 1118 НеутралноРедовно се разхождам в центъра на София и не мога да си спомня вечер, в която срещу мен не са летяли разни велосипеди или тротинетки (ака скутери). Може би на всички тези трябва по някакъв начин да се припомни, че е забранено карането по тротоарите (най-малко на тротинетките)
grajdanin1
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#28] от "falkoneti":
"Така е, но и с колелото там е предизвикателство да минеш. Нямаме инфраструктура за карането на колела и тротинетки. Отделно често се паркира неправилно и трябва да излезеш в близост до пътя на колите заобикаляйки."
В момента действителността е такава, а всеки човек би трябвало да се съобразява с действителността. Има един стар лаф: в гробищата има специално място, където пише "Тук почиват тези, които имаха предимство". Не искам да звучи зловещо, по-скоро приканващо към здрав разум.
MyTwoCents
Рейтинг: 654 НеутралноБъдещето на градската среда е да бъде пешеходна. Не автомобили, не автобуси, не дори велосипеди и тротинетки - ПЕША!!!
@)----,--'--chepokalipsis
Рейтинг: 276 НеутралноДо коментар [#29] от "traveler1":
Аз съм вдигал 72 км/ч при подходящи условия, а във Варна, по Ген.Колев, редовно преди минавах с 50-58км/ч. Малко колело си карал ми се струва или нямаш силата/желанието да въртиш здраво. И това дори не беше с подходящо колело. За 6м ходене на работа с колело блъснах двама и двамата ги ударих, когато карах сравнително бавно, но честно казано, по начина им на движение, единия щях да го ударя и пеша.
За почти 2г, с тротинетка - никой. Веднъж един изскочи на велоалеята, след като стоеше зад едно дърво и говореше по телефона (съответно не се огледа), аз карах с максимума, успях да намаля до към 6-7км/ч в рамките на метър и от звука на спирачката, която направо изсвири, той се усети. Само че разносвача на храна отзад, който караше с поне 40км/ч, малко му остана да отнесе мен и директно мина през тротоара.
Във Варна има едно много приятно място за каране - велоалеята е отделно от тротоара - няма майки с колички и кучета, но и отделена и от плътното плътно, за съжаление, това няма как да стане навсякъде, след като всичко вече е застроено.
chepokalipsis
Рейтинг: 276 НеутралноДо коментар [#31] от "kapitan_laino":
Никой не ти говори за каране по велоалеи, по закон ако липсват такива, караш в най-дясната част на пътното платно.
WALL-E
Рейтинг: 523 ВеселоКато бяхме деца на съседната улица имаше ОФ клуб, където се събираха най-киселите, самодоволни и проклети чичаци - бивши чиновници, старшинки и изобщо супер неприятни произведения на Соц-обществото. Е, на тези чичаци ми напомнят голяма част от коментаторите по-горе.
Умен и красив жълтопаветник.Чилл пичове и разберете, че на планетата не и пука за вас и няма да спре защото не я разбирате или не ви допада.
Barbarossa
Рейтинг: 742 НеутралноЛъжа!!!
В деня, в който си кажем "И така може", всичко е загубено.Дупките по ТРОТОАРИТЕ определт маршрута на тротинетките.
Щото те карат па тротоарите, а не по улиците.
Корки
Рейтинг: 3141 НеутралноИма конфликт между Водачи на тротинетки и пешеходци, отделно тротинетките изискват отсъствие на неравности. необходимо е отделяне на ленти за движение на тротинетки със специялно отстраняване на неравности.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.kapitan_laino
Рейтинг: 919 НеутралноИли просто велоалеи. Каквито г-жа кметицата обещава преди всеки мандат.
tigervi
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#23] от "kapitan_laino":
Eddie lives... somewhere in time!Напълно съм съгласен, не ми е известен фатален инцидент по вина на велосипедист. Да, опита да минеш на червено, когато пешеходците вече са на зебрата (реален случай на Опълченска и Стамболийски), можеше да завърши с натъртване, ако пешеходците не се бяха дръпнали. За 5 години в София всичките ми конфликтни ситуации са били с велосипедисти. Главно опити да се минава на червено или да се отнеме предимството на пешеходците, няколко по вина на градската управа (велосипедната алея при централна гара, където колкото и да се стараеш, все пречиш) и веднъж вината си беше моя, разхождайки се по средата на велосипедна алея.
Камен
Рейтинг: 1119 НеутралноТочно това е идеята, да ги има навсякъде, а не само на определени станции. Като ти трябва тротинетка, да не ходиш до станцията да я търсиш, а да вземеш най-близката зарязана (инак съм съгласен, че не е хубаво да са захвърлени, те си имат степенка да се подпират прави).
И като стигнеш закъдето си тръгнал с нея, по същия начин да я зарежеш там за следващия, а не да търсиш къде има станция да я оставиш.