На разсрочено плащане годишната карта за градския транспорт в София ще е 380 лева

На разсрочено плащане годишната карта за градския транспорт в София ще е 380 лева

© Надежда Чипева, Капитал



Годишната карта за целия градски транспорт в София при разсрочено плащане да струва 380 лева. Това предложение одобриха на съвместно заседание две общински комисии - по бюджет и финанси и по местно самоуправление. Преди седмица комисията по транспорт прие тази карта да струва 400 лева с плащане на две вноски.


Сега годишната карта се плаща наведнъж при цена 365 лева. Тя е най-изгодна, защото месечно излиза 34 лева, докато месечната карта е с цена 50 лева.


Предложението за разсрочване на плащането на годишната карта е на общински съветници от "Демократична България". Те мотивираха идеята си със затруднението на много граждани да платят наведнъж тази сума, но и да се стимулира ползването на градския транспорт вместо личните автомобили. Тази практика се прилага в Париж, Виена, Берлин, Амстердам




В първоначалния доклад имаше няколко варианта за разсрочено плащане цената от 365 лева - на 2, 3 или 4 вноски. При обсъждането в транспортната комисия се избра този с две плащания, но на по-висока цена - 400 лева. Повишението бе гласувано от ГЕРБ и ВМРО с аргумента, че разсроченото плащане ще забави постъпленията на Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Днес по предложение на председателя на комисията по бюджет и финанси Георги Георгиев от ГЕРБ общата сума бе намалена на 380 лева. Така месечно цената за цялата градска мрежа излиза 31.66 лева.


Директорът на ЦГМ Димитър Дилчев потвърди, че ситуацията с постъпленията от градския транспорт не е добра и прогнозата е интересът към годишните карти да намалее, поради неяснотата с хода на пандемията от коронавирус. За да се компенсират намалените постъпления бе посочено, че е необходимо сегашният брой на закупените годишни карти да се увеличи с още 1500-1600.


Предстои Столичният общински съвет да обсъди и гласува разсроченото плащане на годишната персонализирана карта за цялата градска мрежа.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4244 Неутрално

    Пак познах, че ще вдигат транспорта БЕЗ ОСНОВАНИЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 301 Любопитно

    Пак познах, че ще вдигат транспорта БЕЗ ОСНОВАНИЕ !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Кат спичелат твойте ора от ДеБъ и БСП ....,транспорта ше е безплатен кат вав Люксембург!
    🐂🐖🐂🐖🐂

    Много съм прост
  3. 3 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    По идиотския център си ходя с колелото, а иначе с колата ми е по-евтино. Не виждам причина да давам и лев за градския транспорт. Когато мн ме мързи пътувам гратис.
    Това е от мен, Данче. Слез!

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Да бяха разгледали и вариант за годишна карта с потребителски кредит с гратисен период няколко години? Абсолютни циркаджии!

  5. 5 Профил на Psycho the rapist
    Psycho the rapist
    Рейтинг: 91 Весело
  6. 6 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    три комисии ли трябват за такова решение?

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4244 Неутрално

    До коментар [#3] от "ju.li":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2052 Неутрално
  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Сумата все пак трудно ще се отделя на една или две вноски от средния софиянец за всеки член на семейството му

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    Повече глоби за паркириране по тротоарите могат да окажат силно мотивиращ ефект върху броя желаещи да ползват градски и велосипеден транспорт. Паркирането по тротоарите може да бъде петролът на София. Една глоба размер само на 5 лева, но ефективно събрана от паркиращите по тротоарите, е напълно достатъчна да заговорим след 2 години за Диамантена София, след Златна Прага.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  11. 11 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Пак познах, че ще вдигат транспорта БЕЗ ОСНОВАНИЕ !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Не разбрах какво са вдигнали. Ако си платиш еднократно , цената е миналогодишната.Ако я платиш на две вноски се повишава с 15 лева.
    Малко встрани - не харесвам Фандъкова.

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Сега е момента фандъка да се изцепи отново - цените няма да се вдигат но ще плащате повече! И това е само началото.

  13. 13 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    супер, за левче на ден може цял ден да се вози човек

    Here for the LOLS
  14. 14 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Дали ще има такива експонати, които биха си купили такава карта! Може би ако някой всеки ден трябва да пътува сутрин от Красно село до Горубляне и обратно сменяйки няколко ранспорт, защото за общината ИКЕА е по-важна за свързване с метро, ще се навие. Защото няма да му се разправя сутрин да се оглежда за контроли. Останалите просто фиксираме контрольорите отдалеч.
    Затова метрото е най-добрият транспорт. Води те бързо навсякъде, и няма как да си гратис( в общия случай)

  15. 15 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Трябвало още 1500-1600 повече годишни карти да се купят... Ама, през март, април и май, докато си бяхме по домовете не ви беше зле да ни изтичат картите, без да ги ползваме, нали?

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  16. 16 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2103 Весело

    Сега годишната карта се плаща наведнъж при цена 365 лева. Тя е най-изгодна, защото месечно излиза 34 лева
    **************************************************


    Човекът, написал горното, не е в състояние да пресметне, че при цена от 365 лв, средната стойност на месец е около 30, 42 лв, а не 34 лв.
    Ниво "Дневник". Високо, очаквано ниво ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7406 Неутрално

    По 1 лев на ден, какво толкова.

  18. 18 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2103 Весело

    По идиотския център си ходя с колелото, а иначе с колата ми е по-евтино. Не виждам причина да давам и лев за градския транспорт. Когато мн ме мързи пътувам гратис.Това е от мен, Данче. Слез!
    —цитат от коментар 3 на ju.li


    Браво, баровец си ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на Lubomir Gavrilov
    Lubomir Gavrilov
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Баси, çе то по-евтино от Лондон !

  21. 21 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    Това значи ли, че отпада едномесечната карта за ЦГМ? В момента всеки може да си купува месечно карка за цяла градска мрежа за 50 лв на месец. С този "лизинг" де фафакто всеки ше плаща уж годишна, но реално месечна карта по 31 лв. Значи никой няма да си купува редовна месечна за 50 лв - би било идиотско.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4244 Неутрално

    До коментар [#11] от "star bastun":

    По каква логика се оскъпява когато е на вноски ?
    Ако умре човек на втория месец след покупката защо не връщате парите от картата?
    Защо не върнахте парите за месеците карантина ???
    Като разбереш ни се обади!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 869 Неутрално

    По идиотския център си ходя с колелото, а иначе с колата ми е по-евтино.
    —цитат от коментар 18 на Манчо

    Излиза ти по-евтино, ама друг път!
    Просто не можеш да смяташ.
    А за потрошените нерви в задръстванията изобщо да не говорим!

  24. 24 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Дали ще има такива експонати, които биха си купили такава карта! Може би ако някой всеки ден трябва да пътува сутрин от Красно село до Горубляне и обратно сменяйки няколко ранспорт, защото за общината ИКЕА е по-важна за свързване с метро, ще се навие. Защото няма да му се разправя сутрин да се оглежда за контроли. Останалите просто фиксираме контрольорите отдалеч.Затова метрото е най-добрият транспорт. Води те бързо навсякъде, и няма как да си гратис( в общия случай)
    —цитат от коментар 14 на Filofob


    Много хора си купуваме такава карта и цяла година не ни се налага да фиксираме нищо от близко или далече, а можем да използваме времето за да си четем или гледаме в телефоните. Дано не те разочарова, че не толкова много хора са на нивото на твоето геройство.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  25. 25 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Повече глоби за паркириране по тротоарите могат да окажат силно мотивиращ ефект върху броя желаещи да ползват градски и велосипеден транспорт. Паркирането по тротоарите може да бъде петролът на София. Една глоба размер само на 5 лева, но ефективно събрана от паркиращите по тротоарите, е напълно достатъчна да заговорим след 2 години за Диамантена София, след Златна Прага.
    —цитат от коментар 10 на cinik


    Поредния пенсиониран посткомунистически примат, който си мисли, че с глоби могат да се решат проблемите на големите градове. С глоби се вкарват в правия път нарушители. Липсата им за съжаление по никакъв начин няма да облекчи натовареното движение. Решението не е в безсмислени глоби, а в инвестиции в неща, като свястни алеи за колела, подземен транспорт, интелигентно изградена транспортна мрежа, реален контрол от страна на КАТ за правата на колоездачи, ниско строителство със зелени площи и т.н.

  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1847 Любопитно

    Повече глоби за паркириране по тротоарите могат да окажат силно мотивиращ ефект върху броя желаещи да ползват градски и велосипеден транспорт. Паркирането по тротоарите може да бъде петролът на София. Една глоба размер само на 5 лева, но ефективно събрана от паркиращите по тротоарите, е напълно достатъчна да заговорим след 2 години за Диамантена София, след Златна Прага.
    —цитат от коментар 10 на cinik


    А, дано, ама нада ли... Щото първия дето иска власт, ще обещае да намери паркоместа за да няма глобени, пък като го изберат само ще отсвири глобяването и електората е негов, щото всяко семейство има кола или две и се чувства застрашено от глоби...
    Умен човек си, пък искаш "насила хубост да правиш". Първо си отговори на въпроса, що хората поддържат стари таралясници и им плащат масрафите, ми не се възползват от метрото и ГТ? Като си отговориш, ще видиш какво трябва да се направи и броя на колите ще се редуцира на пазарен принцип, а не "щото тоягата голяма". Пък сам се сети, кое ще работи дългосрочно и кое ще е скъпо и само докато се върти тоягата.
    Аре жокер, трошляците като скрап, струват точно една карта за цялата мрежа... а общината така или иначе си дотира ГТ постоянно... 2+2...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Беше време когато "Дневник" заемаше the high end от медиите ориентирани към икономически активната, заможна средна класа. Постепенно ударението се измести към страстите на сиромашката маргиналия, която намира в медията своя душеприказчик и трибуна във вид на кошче за душевни отпадъци. Билетчета, надбавки, карти, пенсии, бонуси, безплатно това, безплатно онова... Sad but true.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4244 Неутрално

    До коментар [#27] от "Lemmy":

    Багодарение на "устойчивото" ви управление бедните се увеличчават.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2483 Неутрално

    До коментар [#26] от "gost22":

    Няма как градския транспорт да бъде толкова удобен като собствем автомобил, дори да е последния таралясник. Никъде по света не са го постигнали, няма да го постигнем и тук. Единствения начин е да балансираме търсенето в полза на транспорта като подобряваме качеството му и увеличаваме цената на притежание на личен автомобил - платено паркиране, застраховка, данък.

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2483 Неутрално

    До коментар [#25] от "Гражданин":

    В Холандия хората карат велосипеди не защото са много еко или щото имат много велоалеи. А защото притежанието на автомобил е много, много скъпо. Няма как да направиш градксия транспорт по-удобен от личен автомобил - дори златни дръжки да има вътре пак е по-неудобно. И ако имат възможност, хората ще ползват таралясници. Е начина е да отнемеш тази възможност на повечето хора. Като например наложиш спазване на правилата за паркиране чрез много и солени глоби.

  31. 31 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1847 Весело

    До коментар [#25] от "Гражданин":В Холандия хората карат велосипеди не защото са много еко или щото имат много велоалеи. А защото притежанието на автомобил е много, много скъпо. Няма как да направиш градксия транспорт по-удобен от личен автомобил - дори златни дръжки да има вътре пак е по-неудобно. И ако имат възможност, хората ще ползват таралясници. Е начина е да отнемеш тази възможност на повечето хора. Като например наложиш спазване на правилата за паркиране чрез много и солени глоби.
    —цитат от коментар 30 на m17


    Аре да докараш холандците да карат велосипеди във Велико Търново, или във Варна. Щото големи градове и по-цивилизовано, ма денивелацията между началото и края на улиците често прескача 50 метра... та ще е мноооооого осъзнаващо за "в Холандия незнамквоси, а у нас".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  32. 32 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1847 Весело

    До коментар [#26] от "gost22":Няма как градския транспорт да бъде толкова удобен като собствем автомобил, дори да е последния таралясник. Никъде по света не са го постигнали, няма да го постигнем и тук. Единствения начин е да балансираме търсенето в полза на транспорта като подобряваме качеството му и увеличаваме цената на притежание на личен автомобил - платено паркиране, застраховка, данък.
    —цитат от коментар 29 на m17


    А да, това го играхме през соца и... се висеше от вратите на автобусите, такситата си подбираха кого да качат, а за някакъв превоз ти трябваха познати шофьори или връзки или яко петолевки. Гот ти казвам...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4244 Неутрално

    Градския транспорт в София е трагичен и не е алтернатива на личния транспорт. А Мутрите само се чудят как да дерат хората с данъци , такси и цени.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK