С втора актуализация бюджетът на София се свива с още 20.3 млн.лева

Дончо Барбалов и Йорданка Фандъкова.

© Цветелина Белутова

Дончо Барбалов и Йорданка Фандъкова.



С 20.3 млн. лева да се свие годишният бюджет на София предлага зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов. Докладът ще се обсъди на предстоящата сесия на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък. Това ще е втората актуализация за тази година - първата беше на 30 април и свиването на общинския бюджет беше с 23 млн. лева. Първоначалният годишен бюджет на Столичната община за 2020 г. беше 1.703 млрд.лева.


"Необходимостта от актуализация на юджета за 2020 г. произтича от очертаващата се невъзможност да бъдат постигнати заложените цели", мотивира се Барбалов.


До 31 август приходите са общо със 17.7 млн. лева по-малко, като при собствените приходи общината изостава с 20.4 млн. лева спрямо същия период на 2019 г.




При данъка върху недвижимите имоти Столичната община беше заложила приходи от 111,5 млн. лева, което е с 3 млн. лева повече от предходната година. До 31 август са събрани 162 хил. лева отгоре, но амбициозната цел на общината няма да бъде изпълнена. Затова общият приход се намалява с 800 хил. лева.


Данъкът въру превозните средства беше повишен от 1 януари и се очакваха с близо 23 млн. лева повече приходи. До края на август обаче постъпленията са само с 6,1 млн. лева повече.


Другият увеличен до максималния позволен размер данък - върху придобиването на имущество по възмезден начин, трябваше да налее в общинската хазна 25 млн. лева повече спрямо 2019 г. До налагането на извънредното положение заради епидемията от коронавирус през март постъпленията са със 7 млн. лева повече, но последва спад на сделките с имоти и изоставане в приходите, което "трудно може да бъде компенсирано", посочва Барбалов.


Резкият спад на пътуванията сви приходите със 775 хил. лева от туристически данък. От патентен данък и данък върху таксиметровите превози се очакваха 7 млн. лева в общинската хазна, но изоставането е с близо 1 млн. лева.


Детските градини ще се строят с пари от държавния бюджет


Капиталовата програма на общината да се свие с 20.3 млн. лева, предлага Барбалов. Намалението е главно в средствата за строеж и ремонт на детски градини - 9.6 млн. лева.


4 млн. лева от тези пари се пренасочват към бедстващия градски транспорт. В същото време строителството на детски заведения ще се финансира от държавния бюджет. През юни и юли правителството отпусна целева субсидия от 65 млн. лева в това направление.


"Всички обекти остават за изпълнение в капиталовата програма на Столичната община за 2020 г.", обеща Барбалов.


Отлага се доставката на 13 трамвайни мотриси


С 1 млн. лева се свиват и парите за придобиване на земя от общината. Още 800 хил. лева се спестяват от планираните пари за придобиване и лицензи за програмни продукти. Тези пари в бюджета са били определени за дейност "Общинска администрация".


Спестяват се парите за доставка на 13 трамвайни мотриси, които са в размер на 1.55 млн. лева. Още 1 млн. лева се съкращават за рехабилитация и ремонт на метровлаковете.


С 19 млн. лева да се помогне на градския транспорт


Градският транспорт понася сериозни загуби от намаления брой пътуващи. До 30 юни те са 13.6 млн. лева заради свитата продажба на билети и карти. Само метрото е с 6 млн. лева назад за същия период.


Картите на преференциални цени за градския транспорт са намалели с близо 300 хил. броя, а дължимата сума за компенсирането им до реалната цена - с 8.1 млн. лева.


Глобите за неправилно паркиране са намалели с 622 хил. лева


Приходите от платеното паркиране за второто тримесечие са с 2.2 млн. лева по-малко спрямо 2019 г. От слагането на скоби и принудително преместване за неправилно паркиране са получени с 622 хил. лева по-малко. По всички тези причини се предлага насочване на общински субсидии в размер на 19 млн. лева за текущата дейност в градския транспорт.


Докладът за втората актуализация на бюджета на София се разглежда в ресорните комисии и ще се внесе за обсъждане на сесията на Столичния общински бюджет на 22 октомври, четвъртък.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 962 Любопитно

    Значи ли това, че кварталните улици няма да се чистят редовно и преасфалтират изосновно в най-близко бъдеще?

  2. 2 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":

    Означава че населението в провинцията намалява и оттам данък столица също.

  3. 3 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 535 Неутрално

    И как ще ме убедят, че градският транспорт има огромни загуби от билетчета, като 80 процента от софиянци пътуват с месечни карти и не знам някой да не си я е зареждал през пандемията. По-скоро идиотията да няма синя и зелена зона спря приходите, които и без това не се знае къде отиват.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5837 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":

    Градът не е мит от ПОЛОВИН ГОДИНА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 535 Неутрално

    А ако са намалели пътуващите, да разредят графика. Не е нормално трамвай № 7 например в часа пик между 8 и 9 да е на 6 минути и да е тъпкан, а между 6 и 7 и 7 и 8 да е... на 5 мин. и да е празен, ами пуснете го в час пик на 3 минути, пък в останалите на 20 и ще се спести и ток, и амортизация. Въобще София е единственият град, в който извън часовете пик транспортът е на такива малки интервали. Навсякъде в Европа колите са на по 20 минути и всичко е тъпкано. Да, това у нас е готино, но струва пари. Да не говорим за дублирани и излишни линии - сутринта гледах като замаян тролей №3 в тунела на НДК - празен и никой не знае накъде върви - няма разгласа, сигурен съм, че няма и обосновка, няма го и по спиркознаците - пък после имало загуби.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  6. 6 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Значи ли това, че кварталните улици няма да се чистят редовно и преасфалтират изосновно в най-близко бъдеще?
    —цитат от коментар 1 на parcaleste


    Те пък сега щото се мият редовно - 1 година и 3 месеца седи тинята на улицата (от миналогодишното наводнение).

  7. 7 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1740 Неутрално

    До коментар [#6] от "Грую":

    То пък като мият та голямата работа. Улицата пред нас за да я измият, местихме си колите, бяха организации, техники и накрая не личеше да е мито - беше пълно с кал, което не е лесно, на улица с наклон.

  8. 8 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":

    Ама при вас и улиците ли мият...

  9. 9 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    Едната ръка строи, другата мърля(разбира се в почивните дни е това, соори аз тогава съм на Витоша).
    И мърлянето си има началник, просто не им е присърце на някои, сякаш не живеят тука.

  10. 10 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 962 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":Ама при вас и улиците ли мият...
    —цитат от коментар 8 на hmmmmm


    Позволих си да бъда саркастичен...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK