На живо

Коронавирусът в България: рекорд на новозаразените и още ограничения за заведенията (хронология)

Коронавирусът в България: рекорд на новозаразените и още ограничения за заведенията (хронология)

© Велко Ангелов



Нови рекордни показатели за денонощие на заразени - 1472, настанени в болница - 1732 души и починали - 29, бяха отчетени днес. Здравният министър алармира, че има сериозен недостиг на лекари. В първия ден от задължителното носене на маски на открито при определени условия се състоя и първи протест срещу заповедта. Нощните заведения няма да бъдат затваряни, но ще им се наложат нови ограничения. Карантината на всички близки контактни лица на човек с потвърден положителен тест за коронавирус пък вече подлежат на 10-дневна карантина.


"Дневник" проследи на живо събитията. За разпространението и ефектите на коронавируса по света можете да четете тук.




От събота, 24-ти октомври, пристигащите от България в Малта лица ще трябва да представят отрицателен резултат от PCR тест, направен до 72 часа преди влизането в страната. Това става ясно в публикация на Единния информационен портал. Пътници, които не представят удостоверителен документ за отрицателен резултат от PCR изследване при пристигането си, може да бъдат приканени да се подложат на тест на международното летище на Малта или да бъдат поставени под 14-дневна карантина.

Най-голямата работодателска организация Конфедерация на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) е поискала удължаване на мярката 60/40 до края на юни 2021 г. Според бизнеса това е необходимо, тъй като тогава се очаква началото на новия туристически сезон. Предложението е отправено до социалния министър Деница Сачева, а за него се разбра по време на годишното общо събрание на организацията, съобщава "Нова телевизия".


"Виждате, че по тази мярка бяха разходвани сериозни средства. Това значи, че тя работи. Тези средства бяха усвоени от множество фирми, голяма част от тях наши членове. Виждате, че тази мяка се предвижда да работи и догодина", обясни председателят на КРИБ Кирил Домусчиев.

Карантината за близките контактни на заразен стана 10 дни

Всички близки контактни лица на човек с потвърден положителен тест за коронавирус подлежат на 10-дневна карантина, считано от последния им контакт със заразения. Това пише в заповед на министъра на здравеопазването проф. Костадин Ангелов, издадена днес. Какво още е записано в заповедта четете тук.


Коронавирусът в България: рекорд на новозаразените и още ограничения за заведенията (хронология)

© Юлия Лазарова

Търговските вериги апелират при посещения в магазините клиентите да следват инструкциите за безопасност, поставени на видни места; да използват препаратите за дезинфекция, поставени на входовете на обектите; задължително да разполагат с предпазни маски, тъй като в противен случай няма да бъдат допуснати вътре; да се съобразяват с инструкциите на служителите по сигурността и ако се наложи, търпеливо да изчакват на входа, за да не се получава струпване на хора. Веригите съветват да се спазва и дистанция от поне 1,5 метра от останалите клиенти както при пазаруване, така и при изчакване на касите; по възможност да плащат с банкови карти вместо с пари в брой; да не посещават магазини, ако усетят неразположение или грипоподобни симптоми.

Двойно по-малко клиенти ще се допускат в нощните заведения

В дискотеките, пиано баровете, баровете и други нощни заведения на открито и закрито вече ще се допускат двойно по-малко хора, за да има по-големи разстояния между компаниите, каза днес здравният министър проф. Костадин Ангелов след среща с представители на Българска асоциацията на заведенията и Сдружение на заведенията в България. Такава заповед ще бъде публикувана днес.


Коронавирусът в България: рекорд на новозаразените и още ограничения за заведенията (хронология)


Ако досега е била разрешено да има един човек на квадратен метър, с новите разпоредби, ще има човек на два квадратни метра. Така, ако заведението е с търговска площ 500 квадратни метра, вътре ще може да има не повече от 250 души.


От асоциацията на заведенията коментираха, че собствениците ще контролират това да се спазва, като държавата също ще проверява. Те са на мнение, че нарушенията идват от самите клиенти, които не се съобразяват с разпоредбите. Във вторник ще има среща на собствениците на заведения по темата.


Повече четете тук.

Брифинг на здравния министър и асоциация на заведенията

Петима души от персонала на Дома за възрастни хора със сетивни увреждания в град Вълчедръм са заразени с COVID-19, съобщи БНТ. Първите бързи тестове на 24-ма служители и 41 потребители на социалната услуга били направени още на 19 октомври. Отчетени били 10 положителни проби, от които на 7 служители и на трима възрастни от институцията. Това наложило тестът да бъде повторен денонощие по-късно по метода PCR. Оказало се, че от дома няма. Отчетени са 5 положителни проби, всички на персонала.

В рамките на месец правителството трябва да актуализира Националния план за готовност за грипна пандемия - официалния държавен документ, описващ мерките за подготовка и реакция при рязко увеличение на заразените, включително лекарства, ваксини, възможни ограничителни мерки и болници за настаняване на нуждаещите се от помощ. Той обаче ще се използва единствено при скок на случаите на грип и няма да се прилага за COVID-19. Решението за обновяване на плана, който е създаден през 2006 г. и актуализиран за последно през 2012 г. , беше взето днес единодушно от Народното събрание.


Повече подробности тук.

Петима служители на Центъра за спешна медицинска помощ в Сапарева баня са заразени с коронавирус. Сред тях има лекар, шофьори на линейки и медицински сестри. В центъра работят общо 18 души. От Областния кризисен щаб в Кюстендил казаха пред БНТ, че при необходимост има готовност да бъдат пренасочени медици от Дупница.

В София има 78 училища, в които са открити ученици и учители с позитивни резултати от PCR тестове, каза пред журналисти директорът на Столичната регионална здравна инспекция Данчо Пенчев. Поради тази причина 3396 ученици и 210 учители са под карантина, съобщи БТА.


В момента все още няма грип, каза директорът на Националния център по заразни и паразитни болести проф. Тодор Кантарджиев. Грипът започва през ноември, през декември започва първото епидемично разпространение, а пикът на болестта е януари или февруари, добави той.

По-строги мерки за заведенията в Пловдив

В Пловдив влизат в сила нови мерки за ресторантите и заведенията заради нарастващият брой заразени с COVID-19, обяви областният управител Дани Каназирева, цитирана от Би Ти Ви. "Нощните клубове вече ще работят с намален капацитет на 50%. С това ще бъдат предотвратени струпванията по входовете и охранителите фирми, които имат договори с тях, ще се грижат да няма струпвания, да има дистанция. Повечето от тях поеха ангажимент да инсталират и термокамери. Включително на масите няма да бъдат разполагани повече от 6 човека и на дистанция повече от метър и половина. Това важи и за заведенията", обясни тя.


Проверки започват и по нощните клубове.


След като са започнали проверките в хипермаркетите и градския транспорт, много от хората са започнали да спазват и мерките. "Последните 2 дни от МВР 436 лица са проверени. 311 са предупредителните протоколи, които са връчени и 10 акта. Продължаваме с проверките, защото считаме, че безкомпромисно, особено за предпазните средства и носенето на маски, трябва да се спазва, тъй като виждате всеки ден скачат положителните проби", каза Каназирева.


Коронавирусът в България: рекорд на новозаразените и още ограничения за заведенията (хронология)

Още се удължава срокът за изтекли документи

Управляващите внасят нови промени в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, с които отново ще се удължи срокът за валидност на документите за самоличност - до 31 януари 2021 г.


"До края на тази година изтича срокът на валидност на голям брой лични карти и паспорти, съответно предстои тяхната подмяна. Това означава, че на голям брой граждани ще им се наложи да ги подменят в усложнена обстановка. С цел да избегнем риска от разпространяване на заразната болест и да запазим живота и здравето на служителите на МВР, предлагаме тази промяна", аргументира предложението депутатът от ГЕРБ Красимир Ципов.


По сега действащите правила валидността на всички лични документи, които изтичат в периода от 13 март – 31 октомври тази година, се удължава с 6 месеца. Управляващите предлагат този срок да бъде удължен до 31 януари 2021 г.

Министърът на здравеопазването Костадин Ангелов коментира и горенето на маски на протеста с искане на оставката на правителството на Бойко Борисов и главния прокурор Иван Гешев. На акцията снощи на площад "Независимост" протестиращите гориха маски като форма на протест срещу задължителното им носене от днес.


Да гориш маски е зловещо


Костадин Ангелов,

министър на здравеопазването


"Да гориш медицински маски е зловещо и безотговорно. Тогава, когато може да има медици, на които да са нужни лични предпазни средства, за да спасят човешки живот", заяви Ангелов на брифинга на националния оперативен щаб. "Всеки има право на протест. Това е основен принцип на демокрацията. В България, слава Богу, има демокрация", добави той и отбеляза, че в демократично общество начинът е подаване на жалба в съда срещу заповедта му за новите мерки.

Лекарите са изтощени, ще се разчита и на студенти

Министерството на здравеопазването ще обсъди с медицинските университети в страната възможността студенти по медицина в шести курс да помагат на лекарите в болниците, които поемат пациенти с коронавирус и вече са изтощени. Това обяви на брифинга на Националния оперативн щаб днес министърът на здравеопазването Костадин Ангелов.


"Най-големият проблем, пред който сме изправени в момента, е свързан с медиците, които са на първа линия. Голяма част от тях са заразени, болни, някои са и в реанимациите. Имаме нужда от помощ. Решението го виждаме в активното участие на лекарите в доболничната помощ. Ще проведем конферентна връзка с ректорите на медицинските университети, за да обсъдим възможността студентите, които са 6-ти курс "Медицина" и карат държавните си практики, да помогнат на лекарите в лечебните заведения и това да се счита за техен стаж и да се признава", поясни министърът.


Трябва да се спазват мерките и да се търсят решения как да се намали броят на хората, които се разболяват, отбеляза той.


Подробности четете тук.

Брифингът на щаба на живо

В Министерството на здравеопазването министърът на здравеопазването Костадин Ангелов, главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев, директорът на Националният център по заразни и паразитни болести Тодор Кантарджиев и директорът на Столичната РЗИ Данчо Пенчев дават редовен седмичен брифинг за обстановката с разпространението на COVID-19.


Противогрипните ваксини свършиха за ден

Изчерпани са пристигбалите в понеделник и вторник допълнително получени противогрипни ваксини. Причината е, че аптеките и лекарите предварително заявяват необходимият им брой с оглед на продадените миналата година, а желаещите да се ваксинират тази година са много повече.


Протест срещу задължителните маски на открито

Протестиращи против новата заповед за задължителното носене на маски на открито се събират пред Министерството на здравеопазването, за да изразят недоволството си, съобщи БНТ. Те не искат носенето на маски на открити обществени места да е задължително. Според протестиращите маските са по-скоро вредни и дори могат да увредят психическото здраве на хората.


Коронавирусът в България: рекорд на новозаразените и още ограничения за заведенията (хронология)

© Георги Кожухаров


Снощи, на 105-ия ден на протести с искане на оставката на правителството и главния прокурор основна тема на недоволството беше заповедта на здравния министър носенето на маски на открито да бъде задължително. Решението на управляващите доведе до горенето на стотици маски, като подобни действия имаше и в предните два дни.

Мисли се за разкриване на допълнително COVID отделение в Александровска болница, защото леглата за пациенти с коронавирус са запълнени. Това каза директорът на лечебното заведение проф. Борис Богов пред Би Ти Ви.


Той добави, че е имало среща със здравния министър, на която е обсъдено, че всички 90 болници в София-град трябва да открият отделения за коронавирус. Засега само 13 болници имат такива. "Имаме и случай от снощи, в който пациент с положителен тест чака в Спешното отделение, защото няма легла в нашата болница. Надявам се до 2 часа да намерим решение", каза Богов. Той обясни, че заразени, които идват с линейки, не се връщат, но има случаи, в които те не са минали през системата на РЗИ, където има създаден координационен център, а постъпват на своя глава, може да има проблем особено и когато няма легла.



В Александровска болница има 15 пациенти с COVID-19, 5 са в интензивно отделение и двама са интубирани. 14 души от медицинския персонал също са с положителни тестове. Освен това много от медиците на първа линия вече не искат допълнителни възнаграждения, а по-скоро - почивка, каза шефът на Александровска болница. "Има вариант да се прехвърлят колеги към COVID отделения, ако се разкрият, но може да пострадат други пациент с хронични и тежки заболявания", допълни той.


Според Богов ще има ръст с 35% на заразените през следващия месец, като 10-12% ще се нуждаят от хоспитализация. По думите му не леглата са проблем, а липсата на специлисти.

Най-много починали за ден

За изминалото денонощие са починали 29 души, най-много от началото на пандемията.


Нов антирекорд - на настанените в болници

Маските на открито са задължителни

От днес до края на ноември носенето на маски на открито отново става задължително. Същата противоепидемична мярка се прилагаше от средата на април до началото на май. Вчера здравният министър Костадин Ангелов издаде заповед, с която определя условията, при които мярката трябва да се спазва. Тя ще продължи до края на ноември.


Вижте подробности тук.

1 472 нови случая

Коронавирусът в България: рекорд на новозаразените и още ограничения за заведенията (хронология)

© Reuters


1 472 са новите случаи на коронавирус в страната за последното денонощие при направени 8 738 PCR теста. Това е 16.8 на сто от общия брой изследвани за последните 24 часа.


В болница са настанени 1 732 души, като 107 са в интензивни отделения. Излекуваните за последното денонощие са 184. Рекордно много са и починалите: 29 души.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (204)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    Миналата седмица при около 870 обещах за тази 2000.
    Абсолютно разгащено население!!!!

  2. 2 Профил на Драгомир Дончев
    Драгомир Дончев
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Миналата седмица при около 870 обещах за тази 2000.Абсолютно разгащено население!!!!
    —цитат от коментар 1 на Alexander97


    Абе, че е разгащено - няма спор. Ма като гледам по другите държави или всички сме разгащени - в това число и германците примерно или просто вируса си върви. Явно докато не си минем всички от реда...

  3. 3 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Ех, дали някога ще падне най-строго пазената тайна на НОЩ, а именно - колко от тези тестове са наистина интересни за статистиката "процент открити новозаразени", и колко са повторни тестове, тестове за следене развитието на заболяването, профилактични тестове на Баце, Льотчика, ПКП и останалите от парламента...

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4167 Неутрално

    До коментар [#1] от "Alexander97":

    Така е, на мачовеше от първенствата на Италия, Германия, Франция, Испания и т.н., в ШЛ публика няма, но другаря Красен Кралев бе много настоятелен, и в България стадионите са пълни с публика, публика която крещи, псува, и пръска слюнка навсякъде...
    Отделно, че от началото на пандемията и до сега, някои изкараха с по една еднократна маска...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  5. 5 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    И пак: истинския проблем е, че НЯМА ЛЕКАРИ! Утре ако ви се наложи да ви лекуват от нещо тривиално като апендицит, няма да има лекар да ви направи операцията!
    Носете ги тия маски и се кротнете за малко, преди да колапсне цялата здравна система.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4167 Неутрално

    Интересно при графиката е, че независимо от V-образното движение при новозаразените, графиката на починалите си е хоризонтална.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    До коментар [#1] от "Alexander97":Така е, на мачовеше от първенствата на Италия, Германия, Франция, Испания и т.н., в ШЛ публика няма, но другаря Красен Кралев бе много настоятелен, и в България стадионите са пълни с публика, публика която крещи, псува, и пръска слюнка навсякъде...Отделно, че от началото на пандемията и до сега, някои изкараха с по една еднократна маска...
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf


    Другаря Кралев изкара Ковид-а и не му пука за населението! Малко се втали, пооплака се...
    Важно е да се харесва правителството, избори чукат на вратата!

  8. 8 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 363 Неутрално

    Вчера бях в болницата да си взема едни документи. От уважение и грижа за лекарите там, които навремето ми спасиха живота, маската ми бе плътно на лицето, ако имаше изискване и със скафандър щях да бъда.

    На останалите обаче не съм им длъжен с нищо. Хеле пък на истерици като дифендъра.

  9. 10 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Абсолютно разгащено население!!!!
    —цитат от коментар 1 на Alexander97


    Каквото населението такова , работата на "избраниците" , е да изпълнява неговите желания -щом не ще "мерки" /а дори и платената статистика отчита че хората не искат/ избор си е негов , няма какво да го "предпазват " а трябва да изпълняват. Те управниците не са родители , а слуги но са го забравили .

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  10. 11 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2955 Неутрално

    До коментар [#5] от "#ОСТАВКА":
    Само маски няма да помогнат.
    Учените установили, че 1м над земята вируса е с 50% по-малко.
    СЗО препоръчва патешко ходене и главата да бъде не по-високо от 1м. от паважа.

  11. 12 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    Миналата седмица при около 870 обещах за тази 2000.Абсолютно разгащено население!!!!
    —цитат от коментар 1 на Alexander97


    Само да попитам тези, които сложиха минусите – Кой ще ви лекува, ако изтеглите късата клечка?
    Вирусът, дето го няма според някои, топи лекарското съсловие!
    Дори Мангъров не ще да влезе да помага в интензивното.
    Много заблуден народ ходи по тази грешна земя!

  12. 13 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#8] от "philipeto":

    А на вас хора длъжни ли са ви?

  13. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 15 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4736 Неутрално

    Като скокнахме на 400, започнахме да увеличаваме със сто всеки ден, за десет дни стигнахме 1400, и десет хиляди може да станат, за девет милиарда евро заем се борим, трябва да сме много зле. Утре 1500.

  15. 16 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2131 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тsonkooo":

    Не е така! Има много болни и то над 45-50 години- когато хората са най-уязвими от заразата.

  16. 17 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    При тридесет починали дневно коронавируса се изравнява с инфаркта и инсулта като основно заболяване у нас с фатален край за пациентите

  17. 18 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Очевидно у нас и по света ще трябва да минем през този вирус и маските и въобще мерките имат една, според мен доста смислена цел, да става по бавно и равномерно, а не ударно. Хубавата новна е, че все пак смъртността, поне у нас не е извън средно статистическата за годините преди появата на вируса.
    Така че, вместо да се хабим като се тръшкаме, било в едната било в другата посока, по-кротко и в рамките на разбиранията си по-разумно, като едновременно с това си гледаме работата и/или бизнеса, като не забравяме да си гледаме и живота.

  18. 19 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Генерал Мутафчийски ви казваше, че здраво ще се мре, ама не вярвахте!

  19. 20 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#11] от "k_":

    Хаха, браво 😄 така трябва. Чувството за хумор само помага.

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  20. 21 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#14] от "dedoliben":

    Това не е грип. Дори безсимптомно изкарване оставя поражения в организма. Мой приятел го изкара пролетта и все още не се е възстановил. В първия месец след отрицателния тест се задъхваше при качване на етажи по стълби. Рентгеновата му снимка на бял дроб изглеждаше така, все едно е 80г. мъж - пушач от половин век.

    Умберто Еко наистина беше прав преди време, казвайки, че интернет и социалните мрежи днес предоставят на всеки маргинал същата трибуна, с каквато разполага лауреат на Нобелова награда. Това е и причината, поради която населението по света е напълно оглупяло.

  21. 22 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4736 Неутрално

    До коментар [#16] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Разбира се, че има, вярвам, че има вирус, както знам, че има вирусен грип, от който може да се оздравее, може да даде и усложнения и летален край, баща ми почина след увреждане на сърцето от обикновена пневмония при настинка, от вирусен менингит пък лечение няма дори при младия организъм. Просто констатирам статистиката, неволно я свързвам с искането на правителството за еврозаем от девет милиарда, в което България е охарактеризирана като страна от третия свят - мизерия, бедност, неграмотност, липса на добри пътища, никаква наука.

  22. 23 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3705 Неутрално

    " Най-много починали за ден
    За изминалото денонощие са починали 29 души, най-много от началото на пандемията."

    Много лоши новини ! Почти 30 човека за денонощие, а още два пъти по толкова се борят за живота си в интензивните отделения на страната ни....аман от разбирачи, за които ковида бил световна конспирация !

  23. 24 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    От 29 починали, четирима души са под 60 години, петима под 50 години

  24. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4443 Любопитно

    "Пореден ден на рекорден брой новозаразени"

    Пореден ден и на новозаразени в повечето европейски държави. Явно този процес ще продължи още няколко седмици.... колкото точно, никой не знае.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 27 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3705 Неутрално

    До коментар [#7] от "Alexander97":

    " Другаря Кралев изкара Ковид-а и не му пука за населението! Малко се втали, пооплака се...
    Важно е да се харесва правителството, избори чукат на вратата!"

    Как да харесваш премиер, който не смее да се покаже пред публиката, който е потънал до ушите в схеми и далавери, а на това отгоре цяло лято молове, хотели и стадиони работеха на пълен капацитет без никакви ограничения ?

  27. 28 Профил на emo1
    emo1
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Пак се почна с глупостите, че лечение нямало. 6 месеца лекарите обясняват, че за вируса няма лечение, ама ако не ти достига въздух, могат да ти помогнат да изкласиш. Е*и му майката. Имам чувството, че половината население са дебили.

  28. 29 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2985 Неутрално

    До коментар [#8] от "philipeto":На останалите обаче не съм им длъжен с нищо.

    Всъщност основно на останалите си длъжен, все пак с техните данъци са изучени лекарите спасили живота ти, с техните данъци се оборудват болници и техните ЗО са солидарно използвани за твоето спасение. Виж, споменатите от теб останали не са ти длъжни с нищо, но пък имат нещо което явно ти нямаш

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  29. 30 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Страх, ваксини и други боклуци продава.
    Браво на шведите!
    Ние бавно ще ги настигнем с починалите, от 1ви Август при тях дневната смъртност е само 1-2 ма.
    Но пък в пъти ще ги минем с полуделите и безработните.

  30. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 35 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1784 Разстроено

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Днешните починали са от седмицата с около 600 заразени на ден - 5%. След десетина дена при 1400 нови случая, ще има ~70. Натам сметката е колкото лесна, толкова и тъжна.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  35. 36 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Графиката за починалите е хоризонтална заради мащаба.
    Влезте в уърдометърз и вижте дали ако графиката за починалите се изнесе на отделна графика ще бъде хоризонтална.

  36. 37 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    Пък аз не познах, писах, че ще са 2000. Грешка!
    А маските са задължителни, ма не са задължителни. Един вид задължително по желание на пациента.
    Боко не може да притиска своя народ, той е ларж, той е добряк, той е благороден!
    Както го е казал поетът:
    "По добре е да умрем,
    вместо да живеем скотски----, пардон, с маски!"

  37. 38 Профил на nww54689327
    nww54689327
    Рейтинг: 75 Неутрално

    И пак: истинския проблем е, че НЯМА ЛЕКАРИ! Утре ако ви се наложи да ви лекуват от нещо тривиално като апендицит, няма да има лекар да ви направи операцията! Носете ги тия маски и се кротнете за малко, преди да колапсне цялата здравна система.
    —цитат от коментар 5 на #ОСТАВКА


    quote#11:"#ОСТАВКА"]Това няма да го направи по-умно :) [/quote]

    Втория коментар е под статия срещу носенето на маски. Последно, трябва ли да се носят маски или заповедта за носенето им не е умна?

  38. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 40 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 363 Неутрално

    До коментар [#13] от "newgenerations":

    Не.

  40. 41 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    До коментар [#30] от "crq18506084":

    Как очакваш страна с 7м в територията си население, което май е толкова само на хартия, за удобство при манипулация на изборите, да стигне брой починали колкото страни с десетки милиони население в тях? Не че не е възможно, за кратко може, колкото е нужно всички да се преселим в отвъдното.

    мурзилка
  41. 42 Профил на nikolaimi
    nikolaimi
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#18] от "tsvetko_51":

    При 200 заразени на ден имаше около 10 починали, сега при 1400 заразени след седмица по колко ще са заразените...?

    Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war
  42. 43 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 363 Неутрално

    До коментар [#29] от "дерибеев":

    Поредният морален съдник.

    Седя тук и тихичко ти ръкопляскам.

  43. 44 Профил на Elena Georgieva
    Elena Georgieva
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Мнение на лекар, копирах го
    д-р Дончо Дончев

    22
    OCT
    2020
    "Има цели региони, където лекарите са на почтена възраст, а също и медицинските сестри. Шест месеца водят една изтощителна борба, те отдавна са минали предела на физическите сили", коментира пред БНТ д-р Дончо Дончев от ВМА, който е преболедувал коронавирусна инфекция и след това е дарявал плазма за лечение на други заразени с COVID-19 пациенти.

    "Срещам колегите в COVID зоните и виждам едни решителни, но страшно изморени лица", добави д-р Дончев.

    Според него умората е и причината за заразените медици.

    "Това е основната причина, чисто физическата преумора. Физическата преумора е колосална. Човешкият ресурс е много критичен. Категорично можем да кажем, че все още заболяването е много загадъчно", заяви още той.
    мислете!

  44. 45 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 2088 Разстроено

    Интересно при графиката е, че независимо от V-образното движение при новозаразените, графиката на починалите си е хоризонтална.
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Графиката е V-образна, тъй като включва и тесовете в събота и неделя, когато са малко на брой и пада надолу. За починалите няма събота и неделя.

  45. 46 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2778 Любопитно

    От началото на епидемията до края на август - 629 починали от ковид, 11483 въстановили се, приключени случаи - 12112 - смъртност - 5,2% спрямо приключилите случаи
    септември - 196 починали, 3151 въстановили се, приключени случаи -3347, смъртност - 5,9%
    1-21 октомври - 223 починали, 2964 въстановили се, приключени случаи - 3187, смъртност - 7,0%

  46. 47 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Много, много..около мен вече има много болни.

  47. 48 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    Борисов не прави сметка, че дори пълен локдаун да обяви, още две-три седмици ще прииждат линейки с болни.
    Къде ще ги настани?

    По-бързо да затваря дискотеките, баривете и ресторантите.
    Ако, не помогне, да затвори училищата.
    Ако, не помогне, да ограничи хората, да излизат до 100 метра от дома, както вече са направили някои европейски държави.

    Не е толкова далече от ума..

    Любовта ще спаси света!!!
  48. 49 Профил на Perry_Mason
    Perry_Mason
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Страх, ваксини и други боклуци продава.Браво на шведите!Ние бавно ще ги настигнем с починалите, от 1ви Август при тях дневната смъртност е само 1-2 ма.Но пък в пъти ще ги минем с полуделите и безработните.
    —цитат от коментар 30 на crq18506084


    Тук умират поради некадърност на лекарите или поради това, че българина ходи на лекар в последният момент. И двете тези са 100% верни.

  49. 50 Профил на BeroeSZ
    BeroeSZ
    Рейтинг: 85 Неутрално

    Изкуствено нагласени числа - затвор за Световната мафия!

    От Южна България има информация че автобуси със здрави роми се извозват всеки ден до местните лаборатории! Хората не са забелязали някой от тях да е болен. До кога този цирк?

    5000 Европейски доктори заведоха дело срещу Ковид историята. Нашите да не би да са по добри от Евро колегите си?

  50. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4443 Любопитно

    До коментар [#21] от "asroma1927":

    Фен на Рома, вярвам, че това което си написал е вярно. Не виждам смисъл да лъжеш за подобно нещо, НО... тук трябва да се отбележи, че има доста хора, които са прекарали COVID-19 и това не се е отразило на белите им дробове, те си функционират както преди.

    И най-добрия пример за подобни хора са повечето спортисти, които прекараха вируса. Между тях доста известни футболисти от европейски водещи отбори, както и тенисисти (включително Джокович и нашият Гришо). И както виждаш те продължават да са в добра физическа и спортна форма. И продължават да постигат спортни успехи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 52 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2985 Неутрално

    До коментар [#43] от "philipeto":

    Жив и здрав, уви не "Седя тук и тихичко ти ръкопляскам.", а държиш да разберем, че всички сме длъжни на характерни протестъри

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  52. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 54 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Не знам кой какви сметки си прави, но положението се затяга отново.

  54. 55 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#51] от "Иво":

    И Серхио Перез от Ф1 изкара коронавирус, но не мисля, че примерите със спортисти на топ физическо ниво и идеална възраст от 25-33г. са показателни за каквото и да е. Съгласи се, че мнозинството от хората не са такива

  55. 56 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#1] от "Alexander97":

    Млъкни бе, няма да спреш такъв вирус каквото и да правиш, винаги е било така. Вирусите са неизменна част от живота.

  56. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4443 Любопитно

    Категорично можем да кажем, че все още заболяването е много загадъчно", заяви още той. Мислете!
    —цитат от коментар 44 на Elena Georgieva


    Това е ясно още от март април месец. Спомням си, че тогава някъде бях чел една статия на DW в която се разказваше за новия коронавирус и неговото въздействие в Швейцария. Мисля, че няма нужда да казвам, че там са много напред в медицината и местните вирусолози и лекари бяха нарекли коронавируса - вирус хамелеон заради начина по който хората се заразяват от него, начина по който той влияе на човешкия организъм, последствията на човешкия организъм, и т.н. Има много неясноти все още около него.

    И като си помисли човек, че в природата има още стотици други видове коронавируси....

    Надявам се тази пандемия да накара политиците да обърнат по-голямо внимание в бъдеще на вирусите... от произход до начин на противодействие срещу тях.... защото рано или късно ще се появи нов вирус и нова пандемия. Това е въпрос на време просто и когато стане се надявам човечеството да е подготвено по-добре от 2020 г..

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 58 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    Чалготеките събират по 500-1000 младежи, нали си представяте дистанцията каква е?

    Любовта ще спаси света!!!
  58. 59 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#2] от "Драгомир Дончев":

    Най тъпото е че това специалистите го обясняват от 8 месеца ама няма кой да слуша. Казаха им, с мерки не можеш да спреш такава въздушно-капкова инфекция. Ама не родните тикви на власт, както и тези по света че налагали мерки. Е, съсипаха икономиката и пак вируса ще мине през всички. Ама един няма да излезе да си признае че се е издънил ами пак ни баламосват като говорят за мерки.

  59. 60 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#5] от "#ОСТАВКА":

    Здравната ни система е в колапс от има няма 20 години. Мижавата корона няма нищо общо. И болниците трябва да спрат да пълнят отделенията с хора, които нямат никаква нужда да са в болница, само щото са с положителен тест за корона. Ама пусти пари за усвояване.

  60. 61 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4443 Любопитно

    До коментар [#55] от "asroma1927":

    Предполагам, че повечето обикновени хора нямат доброто физическо състояние на професионалните спортисти. Казвам, че повечето от тях, които са преминали през COVID-19 продължават да водят нормален живот и да са подържат високо спортно (и физическо) ниво след като са преминали през това заболяване.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 62 Профил на nww54689327
    nww54689327
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#55] от "asroma1927":

    Повечето от хората прекарали Ковид 19 с леки или без никакви симптоми нямат останали увреждания. Прав си, че болестта не е грип, по-тежка е, повече и по-тежки усложнения дава. Но не си прав, когато казваш, че всеки прекарал Ковид оставс някакви увреждания. Това е лъжа. А точно в моменнта от подобен фейк изобщо нямаме нужда.

  62. 63 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Ми короната не е “особено опасна зараза” според официалната дефиниция на СЗО.

  63. 64 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Поведението ни е като на италианците през март . И тия идиоти италианците се взеха в ръце когато вече беше късно и не им остана друго освен да видят от балконите и да броят линейките , сега и тук е същото и усилено вървим на там . Инфантилно управление за който PR е по важен , и прост народ , формула за трагедия . Лекарите никой не ги слуша защото пречат на PR на Чорбаджията , за сметка на това думата имат икономисти които знаят само бекволали на чуждата преса . Слагай си маската ходи пеша и си пий ракията и Е..И майката на тая всичко

  64. 65 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#12] от "Alexander97":

    То пък лекарите свкаш имат страшен процент успеваемост при сериозни заболявания. Да си в болница е един от най сигурноте начини да не се оправиш. Там и здрав човек да вкараш ще се разболее. А колко точно коронатс е причина за смъртта на лекари е съвсем друг въпрос. Пак сте неадекватни и се държите така сякаш досега лекари не са умирали. Всички умират.

  65. 66 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2515 Неутрално

    До коментар [#17] от "rexdog2004":

    На ден в България почиват около 300 човека или общо около 100 хиляди година. Значи за да се изравни тоя вирус с инфарктите и инсултите, трябва да умрат поне 200 човека на ден от корона. Обаче предвид че НЯМА увеличение на общата смъртност, умрелите от корона са същите дето са умрели и от инфаркти, просто са имали и корона. Това са фактите, извън всякакви тълкувания.

  66. 67 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2515 Неутрално

    До коментар [#58] от "hope":

    И какъв е проблема - средната възраст на починалите е 60 години. Да, има и няколко младежи но това си факт от живота. Т.е по-добре е тия младежи да натрупват процент имунитет за да не могат да разнесат вируса по възрастните.

  67. 68 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":Графиката за починалите е хоризонтална заради мащаба.Влезте в уърдометърз и вижте дали ако графиката за починалите се изнесе на отделна графика ще бъде хоризонтална.
    —цитат от коментар 36 на Patsis


    А трябва да се махне мащаба защото?

  68. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7659 Неутрално

    Има мерки, които трябваше да се въведат преди месец-никакви молове, стадиони, дискотеки и кръчми в закрити помещения. Който може , да работи от къщи. Солени глоби за неносене на маски в градския транспорт и магазините. А те пак направиха най-лесното за тях, маски на улицата.

  69. 70 Профил на Rodrigo
    Rodrigo
    Рейтинг: 351 Неутрално

    В крайна сметка броят на лабораториите в страната, които правят тестове, не е чак толкова голям. Мисля около 60 бяха някъде, плюс/минус, т.е техният таван, така или иначе си е около 8/9 до около 10-11 хил.теста на ден.

    Ако имахме капацитет за 20 или 30 хиляди теста, бройката щеше да е още по-плашеща в последните 20-на дни.

  70. 71 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#5] от "#ОСТАВКА":

    "Носете ги тия маски и се кротнете за малко, преди да колапсне цялата здравна система."
    +++++++++++++
    Подкрепям!

    Еретик
  71. 72 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Само да не МУ счупи икономиката тоя вирус. Няма да се изненадам, ако се въведе някое турбо-идиотско решение, което да редуцира броя тестове или нещо такова. Но това може би ще се случи след като гушнат 9-те милиарда.

  72. 73 Профил на emo1
    emo1
    Рейтинг: 72 Неутрално

    На повечето места, където имаше масово разпространение на вируса, имаше и повишаване на смъртността. За момента броя на умиращите не се отразява в общия брой смъртни случаи, защото наистина е малък, но след две седмици ще имаме над 50 смъртни случая на ден, което ще повиши и общата смъртност. Така, че тая теза, че умирали хора, които са щели да умрат скоро ще бъде проверена на база експеримента, който си провеждаме с нашата здравна система.
    Разбира се, не навсякъде при масово разпространение имаше и повишение в смъртността. Пример за това е Япония, която доказа, че носенето на маски работи. Можем да се опитаме да сме като тях, а може да сме си Ганьовци и да го караме така до момента, в който не затворят всичко.

  73. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 75 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#3] от "Yotce":

    абе гении, преди 2-3 седмици имаше по под сто положителни, сега са на път да станат 2000, как мислиш :)
    аман о умници :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  75. 76 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тsonkooo":

    абе няма страащо, 6-7 милиона и 10% да умрат пак остава достатъчно народ, освен това ще се облекчи пенсионната система

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  76. 77 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    И пак: истинския проблем е, че НЯМА ЛЕКАРИ! Утре ако ви се наложи да ви лекуват от нещо тривиално като апендицит, няма да има лекар да ви направи операцията! Носете ги тия маски и се кротнете за малко, преди да колапсне цялата здравна система.
    —цитат от коментар 5 на #ОСТАВКА


    Тя отдавна е колапснала. Иди в произволна държавна или общинска болница и виж как "лекуват" и колко внимание си обръща на пациентите. Нямаш ли пари никой не те бръсне за човек.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  77. 78 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 711 Неутрално

    От началото на епидемията до края на август - 629 починали от ковид, 11483 въстановили се, приключени случаи - 12112 - смъртност - 5,2% спрямо приключилите случаисептември - 196 починали, 3151 въстановили се, приключени случаи -3347, смъртност - 5,9%1-21 октомври - 223 починали, 2964 въстановили се, приключени случаи - 3187, смъртност - 7,0%
    —цитат от коментар 46 на Patsis


    Всяки зимен сезон в България умират около 1600 човека само от пневмония. Това е така още от преди короната.

  78. 79 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2955 Неутрално

    От памтивека през есен-зима почиват двойно повече хора поради респираторни заболявания.
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

    И, ДА това се дължи на коктейла от вируси, които поразяват през дихателната система.
    Само един от многото грипни вируси е новия, който се оказа най-изследвания вирус изобщо в историята на човечеството.
    И то "изследван" с един фалшив тест, който дава неприлично висока грешка.

  79. 80 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#21] от "asroma1927":

    Твоя приятел се задъхвал, колко научно. А милионите дето нищо им няма не ги броим. Само легендите за приятеля със страшен бял дроб ще слушаме :)

  80. 81 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#58] от "hope":И какъв е проблема - средната възраст на починалите е 60 години. Да, има и няколко младежи но това си факт от живота. Т.е по-добре е тия младежи да натрупват процент имунитет за да не могат да разнесат вируса по възрастните.
    —цитат от коментар 67 на m17


    -----------

    тези младежи, като се разболеят, ще заразят още много хора, които няма да имат никаква полза от евентуалният имунитет на младежите, 1,0-1,5% от тях ще умрат.
    За кого е ползата? Би имало, ако младежите живееха в изолация и получат имунитет без да заразят никого.

    Любовта ще спаси света!!!
  81. 82 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Интересно при графиката е, че независимо от V-образното движение при новозаразените, графиката на починалите си е хоризонтална.
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf


    Защото починалите трудно могат да се фалшифицират. Имат роднини, познати, приятели. Смъртност от Ковид почти няма. Има смъртност на хора, които са били пътници и са заразени в болницата от вътрешноболнична шнфекция с ковид. На първо място в Европа сме по починали от вътрешноболнични инфекции.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  82. 83 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#15] от "Тsonkooo":абе няма страащо, 6-7 милиона и 10% да умрат пак остава достатъчно народ, освен това ще се облекчи пенсионната система
    —цитат от коментар 76 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Бил Гейтс каза, че населението трябва да се редуцира поне с 15%. Сега! Иначе до 2050-та ще сме 50 млрд народ по планетата.

  83. 84 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#83] от "4u4o":

    споко, до 2050 ще им сложат чипо и ще ги изстрелят на Марс. Мъск работи по въпроса

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  84. 85 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 711 Неутрално

    На повечето места, където имаше масово разпространение на вируса, имаше и повишаване на смъртността. За момента броя на умиращите не се отразява в общия брой смъртни случаи, защото наистина е малък, но след две седмици ще имаме над 50 смъртни случая на ден, което ще повиши и общата смъртност. Така, че тая теза, че умирали хора, които са щели да умрат скоро ще бъде проверена на база експеримента, който си провеждаме с нашата здравна система.Разбира се, не навсякъде при масово разпространение имаше и повишение в смъртността. Пример за това е Япония, която доказа, че носенето на маски работи. Можем да се опитаме да сме като тях, а може да сме си Ганьовци и да го караме така до момента, в който не затворят всичко.
    —цитат от коментар 73 на emo1


    Факт е, че все пак изненадващо голям брой българи сложиха маска. Направо не е за вярване, даже. Ами ако маските не помогнат, ще се опитаме ли да видим истинския проблем със здравната система? И не само нашата.

  85. 86 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    До коментар [#55] от "asroma1927":Повечето от хората прекарали Ковид 19 с леки или без никакви симптоми нямат останали увреждания. Прав си, че болестта не е грип, по-тежка е, повече и по-тежки усложнения дава. Но не си прав, когато казваш, че всеки прекарал Ковид оставс някакви увреждания. Това е лъжа. А точно в моменнта от подобен фейк изобщо нямаме нужда.
    —цитат от коментар 62 на nww54689327


    Има доста изследвания, част от бяха публикувани и в Дневник.

    Едно германско, публикувано в Дневник, от 100 изследвани човека прекарали короната на възраст около 50 год. 2-3 месеца след болестта, близо 60% показват възпаление на сърцето при скенер. А кръвните тестове показват възпаление на сърцето даже на по-голям процент.

    В САЩ са изследвали колежани спортисти прекарали го. Там процента беше 25%.

  86. 87 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    До коментар [#86] от "realguru":

    това е добре, значи и в бъдеще пенсионната ситема ще бъде защитена :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  87. 88 Профил на emo1
    emo1
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#85] от "4u4o":

    Сред най-свободолюбивите има доста гербаджии така, че може би е момент и за тях да направят преоценка дали Н.В. се справя с гарантирането на стабилност.
    Иначе въпреки разсипаните държавни системи си мисля, че все пак е хубаво да правим, каквото можем да се опазим, както себе си и близките си, така и непознатите, за да не попадаме там.

  88. 89 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    Хм, един от починалите от последната сводка, е 40 годишен и поне до момента в щаба нямали данни да е имал придружаващи заболявания.

    мурзилка
  89. 90 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 806 Неутрално

    От 29 починали, четирима души са под 60 години, петима под 50 години
    —цитат от коментар 24 на rexdog2004


    Как така? Тези под 50 не влизат ли и при тези под 60?! Как така тези под 60 са 4-ма, а под 50 са 5-ма, при положение, че 50

  90. 91 Профил на usernotfound
    usernotfound
    Рейтинг: 218 Неутрално

    пореден ден на сензационни интерпретации и насаждане на паника, на която вече нормален човек не обръща внимание. Докъде ще стигнете и вие един ден като медия, това, което правите работи и срещу вас, и вашите хора и семейства. Ама нека сега, да правим трафик и кликчета, че трябва да се лапа от импресии на банери...

  91. 92 Профил на bulgarin.
    bulgarin.
    Рейтинг: 674 Неутрално

    При 750 000 000 заразени в света към началото на този месец, смъртността е 1 към 1 с тази при сезонния грип. Тотален потрес за ковидиотите.
    An estimated 750 million, or 10 per cent of the world’s population, have been infected by Covid-19, World Health Organisation (WHO) official Dr Mike Ryan has said.
    https://www.irishtimes.com/news/ireland/irish-news/covid-19-world-in-for-a-hell-of-a-ride-in-coming-months-dr-mike-ryan-says-1.4370626?mode=amp

    "Аз съм бил всякога българин и ще бъда не само до гроб такъв, но още и после смъртта ще оставя завещание и прахът ми да не се смеси с друга народност."
  92. 93 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Д-р Стоян Алексов, Председател на българската асоциация по патология
    - НЯМА нито един, ПОЧИНАЛ от к-вирус
    - Основният извод на патолозите от Швейцария, Франция, Германия, Италия, Испания е, че к-вирусът НЕ Е смъртоносен
    - За разлика от грипа к-вирусът НЕ води до смърт
    - СЗО даде инструкция да не се правят аутопсии. Това поведение е престъпно


    https://www.youtube.com/watch?v=9MGNOvtafAs

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  93. 94 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Д-р Стоян Алексов - председател на Българската асоциация по патология:

    Няма починал от коронавирус! За да кажем, че човек е починал от коронавирус трябва да установим възпалителна реакция, довела до смъртта, без да има други несъвместими с живота заболявания. Такива случаи няма.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  94. 95 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    След още седмица, ще са изморени както лекарите, така и студентите и ще се разчита на журналисти...

  95. 96 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Д-р Стоян Алексов - председател на Българската асоциация по патология:

    Няма специфични патоморфологични белези на пораженията от коронавируса върху човешките тъкани. Няма никаква разлика на аутопсия между починал с коронавуирус и такъв починал от сезонна вирусна инфекция. Нямаме моноклонално антитяло, с което да маркираме и да различим картината от тази на други вирусни инфекции. За разлика от грипа кронавирусът не води до смърт. През януари починаха млади хора от грип.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  96. 97 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Д-р Стоян Алексов - председател на Българската асоциация по патология:

    Световната здравна организация сгреши, че обяви пандемия, защото такава няма. У нас са направени само три аутопсии, защото СЗО даде инструкция да не се правят. В това няма логика. Когато имаме нова картина, причинена от нов вирус, логиката е да се правят аутопсии на всички, за да се събере максимална информация за новата болест. Това поведение на СЗО може да се определи като престъпно.
    Кризата насочи целия ресурс на здравната система в посока коронавируса и от това страдат болните с всички други заболявания, особено тези с онкологични заболявания. Работата ни върху биопсични материали, цитонамазки и др. е намаляла 10 пъти. Пациентите са уплашени и не търсят медицинска помощ, много случаи остават недиагностицирани. Това означава, че ако е имало карцином in situ (в начален стадий) след два месеца той вече може да е станал инвазивен и да премине в следващ стадий. Това ще създаде повече проблеми на здравната система отколкото коронавируса.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  97. 98 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Идва време и на ветеринарните да се радваме

  98. 99 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#62] от "nww54689327":

    Напротив, има достатъчно изследвания, показващи неблагоприятни последици за организма след прекарана подобна инфекция, дори и при хора, преминали през това безсимптомно. Това е и едната от двете причини, поради които правителствата в цял свят взимат екстремални спрямо населението мерки. Втората причина е необходимостта от съхраняване на здравната инфраструктура

  99. 100 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Д-р Стоян Алексов - председател на Българската асоциация по патология:

    European Society of Pathology – May 8th, 2020 Webinar “COVID-19: Unprecedent Daily Challenges in Pathology Departments across Europe”
    Webinar Moderator Dr. Marco SANTUCCI of University of Florence, Florence (UNIFI)
    Webinar programme:
    Introduction. Holger Moch (Switzerland)
    Reorganisation of Pathology Departments. Xavier Matias-Guiu (Spain)
    Management of COVID-19 samples. Mattia Barbareschi (Italy)
    Management of COVID-19 death bodies. Gustavo Baretton (Germany)
    Impact of COVID-19 on molecular testing in human samples. Paul Hofman (France)


    https://bpa-pathology.com/wp-content/uploads/2020/05/ESP-webinar-644x484.jpg

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK