Държавата ще даде отсрочка на бъдещите пенсионери да изтеглят парите си от частните фондове

Деница Сачева анонсира удължен срок за прехвърляне партиди за пенсиите

© Велко Ангелов

Деница Сачева анонсира удължен срок за прехвърляне партиди за пенсиите



От 1 януари до 30 юни 2021 г. бъдещите пенсионери ще получат още една възможност да прехвърлят своите пари от универсалните пенсионни фондове в държавния Национален осигурителен институт, съобщи по време на парламентарния контрол министърът на труда и социалната политика Деница Сачева.


Удължаването е за всички, които не са спазили 5-годишния срок преди пенсионирането за прехвърляне на партидите.


Проблемът е в това, че за първите пенсиониращи се по новата система догодина, двата дяла - от НОИ и допълнителния стълб, ще са по-малка сума, отколкото една изцяло държавна пенсия. Това е така, защото частта, изплащана от НОИ, се намалява заради отчисленията, правени в годините към втория стълб.


Друга промяна, обявена от Сачева, е, че основната пенсия няма да се намалява за периодите на отпуск по майчинство, временна неработоспособност и безработица. Това е важно, тъй като въпросните периоди се зачитат за осигурителен стаж, включват се във формулата за изчисляване на пенсията, но върху тях не се правят осигуровки. Липсата на осигуровки за тези периоди на практика води до намаление на втората пенсия, тъй като тя се изплаща само от натрупаното в личната партида и постигнатата доходност на фонда.

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    Ако някой събере всички оперативни разходи на всички родни универсални фондове през годините ще бъде втрещен от числото, което ще се получи... Ясно е каква "втора пенсия" ще получаваме, живот и здраве, някога...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Каквото и да си говорим ситуацията е много тежка !Под 3 милиона внасят ДСО за пенсиите на около 2,2 милиона пенсионера и с всяка изминала година ситуацията става по-тежка!

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Ако частните фондове не направят нищо, за да убедят вложителите си да оставят парите си при тях, скоро ще стане така, че ще има законови промени за обратното връщане на парите в НОИ. Тотално прехвърляне имам предвид, да останат парите, само ако сам потвърдиш, че това искаш. Иначе много удобно се крият зад лошата икономическа обстановка и любимата отрицателна доходност. Тоест загуба.
    Получиха тези пари като подарък от депутатите, трябва да се научат и да уважават парите.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Бъдещите пенсионери ще получават реално поне с 1/3 по-малко от днешните!

  6. 6 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    Прехвърлете си парите в НОЙ иначе ще берете ядове.
    Никой не ви краде просто парите ги няма.
    Втората пенсия е Мираж при това временен.
    Малко хора са наясно че когато натрупаните средства в партидата се изчерпат пенсията спира.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  7. 7 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    Т.нар. "частни пенсионни фондове" представляват всъщност едни кърлежи, впили се в пенсионната система. Дерат те с такси на месечна и годишна база заради това, че си дал парите си на тях да оперират с тях. И реално ти режат от парите, които внасяш.

  8. 8 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 788 Неутрално

    А казала ли е защо на хората пенсиониращи се догодина им намаляват цялата пенсия заради вноски във втория стълб, въпреки че реално са били клиенти на този стълб само през половината си трудов стаж? Втори стълб има от 20 години, но прилагат коефициент на намаление върху почти 40 години стаж. Другите 20 са внасяли всичко само в НОИ, но пак им намаляват пенсията, а после викат дай си всичките пари в НОИ и няма да ти я намаляваме.

  9. 9 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Когато се приемаше закона ни убеждаваха, че хората ще получават втора пенсия и с това ще повишат жизнения си стандарт при пенсиониране и всички бяха задължени по този закон да внасят осигуровки в частни пенсионни фондове. Сега се оказва, че трябва да има редукция, т.е. да се намали с 20 процента основната пенсия от НОИ. До този момент така и няма получени пенсии от тези фондове, а внесените пари там реално намаляват заради лоши инвестиции и таксите за обслужване. Този закон се оказа лобистки, за да богатеят олигарси. Крайно време е задължителния характер на това пенсионно осигуряване в частни фондове да се отмени.

  10. 10 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Впрочем държавната пенсия се определя на база внесени или дължими вноски. Тоест дори и осигуровките да не са стигнали до НОИ, НОИ пак щедро плаща пенсия. Как става този номер? Ами с пари на данъкоплатците, разбира се.

  11. 11 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#10] от "Locke":

    Не стигат около 5 милиарда, които са от данъци.
    Това наследство ни оставиха първите 10-ина години демокрация...

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3232 Неутрално

    Обаче пък страшно ни трябват частни здравни каси понеже и те щели да се грижат за парите

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    Аха, отново държавата ще замаже кражбите на частните фондове! Веднъж вече го направи за миньорите и така даде възможност на частните крадци да продължат да лъжат хората, сега пак им дава възможност да продължат с измамата.

    Аз съм против! Цяла година разправяме тук и си късаме нервите каква грандиозна схема за кражби са тези частни фондове, разни красиви умници ни плюеха. Нека сега тези идиоти си платят за глупостта. С удоволствие ще ги гледам как се гърчат с ниската частна пенсия и с завист гледат тези с пенсията от НОИ. Доста хора ще поумнеят гледайки ги, българинът поумнява едва когато го ударят по джоба.

    Не съм съгласен държавата ПАК да покрие кражбите! В крайна сметка тези пари излизат И от моят джоб.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  14. 14 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Първи стълб, втори стълб, живейте сега.....

  15. 15 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    Ако някой събере всички оперативни разходи на всички родни универсални фондове през годините ще бъде втрещен от числото, което ще се получи... Ясно е каква "втора пенсия" ще получаваме, живот и здраве, някога...
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    Общите суми влезли от вноски в ЧПФ за 19 г са около 20-22 млрд лв! Наличните суми по партидите на осигурените лица са 14 млрд лв, като това са условни пари, вложени в кухи активи!!!! Разликата са заплатите и премиите, колите и разходите на ЧПФ.
    Реално в ППФ вече по "изключение" продължават да постъпват парите на категорийните работници, но пенсиите ги плаща държавата! Същото е и с УПФ, догодина "по изключение" ще маскират липсите на жените, после 2022 отново ще се прехвърлят партиди в НОИ, и държавата ще прикрие липсите в ЧПФ!
    Преди 6 м предрекох, че ще прехвърлят жените от УПФ в НОИ за замитане на липските! Познах ли?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  16. 16 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    Когато се приемаше закона ни убеждаваха, че хората ще получават втора пенсия и с това ще повишат жизнения си стандарт при пенсиониране и всички бяха задължени по този закон да внасят осигуровки в частни пенсионни фондове. Сега се оказва, че трябва да има редукция, т.е. да се намали с 20 процента основната пенсия от НОИ. До този момент така и няма получени пенсии от тези фондове, а внесените пари там реално намаляват заради лоши инвестиции и таксите за обслужване. Този закон се оказа лобистки, за да богатеят олигарси. Крайно време е задължителния характер на това пенсионно осигуряване в частни фондове да се отмени.
    —цитат от коментар 9 на Voiko


    Пенсии от втория стълб няма да има!!! Както прикриха липсите в ППФ, така сега го правят за УПФ!
    Не забравяйте, че в основата са двамата Ивановци, Костов и Нейков!!! Те наложиха задължителното внасяне на 28% от осигуровката в ЧПФ!
    Вижте ППФ плащат ли пенсии, а трябваше от 2012 да са те!!! Днес сме 2020, а от 2021 УПФ също няма да плащат пенсии!
    ЧПФ са най-голямата кражба в България. Тези извлечения по партиди с дялове и цена на дял са фиктивни числа. Зад тях няма пари!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  17. 17 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#13] от "Fred":

    +++ но държавата пак ще покрие кражбата в УПФ. Частните фондове няма да плащат пенсии, ежегодно "по изключение" партидите ще се прехвърля в НОИ и държавата ще плаща пенсиите.
    Залагам 1000 лв, че 2021 нито една пенсия на жена няма да бъде изплатена от УПФ!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  18. 18 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Мръсна роля и на държавата, и на частните фондове

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  19. 19 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 972 Весело

    До коментар [#6] от "dedoliben":

    Прехвърлете си парите в НОЙ ...
    —цитат от коментар 6 на dedoliben

    Ааа 🤔! Не е ли по-добре в ЕМЗАРА да си вложа парите?

  20. 20 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Парите от пенсионните фондове няма да идат при братята роми.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  21. 21 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    Парите от пенсионните фондове няма да идат при братята роми.
    —цитат от коментар 20 на Tru Soulja


    Пари в пенсионните фондове НЯМА!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  22. 22 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#21] от "chichka":

    Има , колкото и да ви ни се иска.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  23. 23 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 578 Неутрално

    да не ви се иска.
    До коментар [#21] от "chichka":

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  24. 24 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#23] от "Tru Soulja":

    Я пак? Акциите на Мостстрой с оценка 1 млн за акция в активите на ЧПФ пари ли са? Имате малко ДЦК... и другото е акции на кухи фирми! Ако утре трябва да платите пенсии на 100 000 човека и сте фалирали, дори пенсиите да са по 2 лв!
    Но пари за заплати, секретарки, коли, премии имате, нали, нова са новите месечни вноски на балъците!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  25. 25 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#10] от "Locke":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Според бюджетарите сумите които дотира държава за пенсии нас е около 4, 5 милиарда лева и непрекъснато расте!В следващите години ще трябва да се правят много сериозни реформи , ако се иска това дотиране да не продължава своето спираловидно развитие нагоре!

  26. 26 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#24] от "chichka":

    Ще се помъча да ви обясня , ако тези пари идат в НОИ ще бъдат раздадени на кой ли не , а 5% от осигуровката се запазват за този , който е работил.Хайде да видим кой е работил съвестно и се е осигурявал.Да не се окаже , че работещите бедни издържат останалите?

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  27. 27 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#21] от "chichka":

    Ако няма пари, защо такъв зор да ги лапнат? Не е ли странно съвпадение как обявиха предизборно увеличение на пенсиите и по същото време започна поредната кампания срещу втория стълб? И сега услужливо отварят ново прозорче. Идеята явно е да финансират увеличението с трансфери от пенсионните фондове, а парите от разни чекмеджета да си останат за други цели.

  28. 28 Профил на fcp46630984
    fcp46630984
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А, дали поредната кампания срещу втория стълб от последната седмица не е организирана от собствената
    ПР агенция на социалната министърка?

  29. 29 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5434 Неутрално

    По цял ден във всички медии се тиражира как държавата иска да им прибере пенсионните вноски по втория осигурителен стълб.

  30. 30 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    Не забравяйте, че в основата са двамата Ивановци, Костов и Нейков!!! Те наложиха задължителното внасяне на 28% от осигуровката в ЧПФ!
    —цитат от коментар 16 на chichka


    Точно това е ГАДНОТО в цялата схема, ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО внасяне в ЧПФ където ще бъдат окрадени. И второто което е, че тези вноски се ВЗЕМАТ от вноските в НОИ.

    По този начин се КРАДЕ ДВОЙНО - веднъж от бъдещите пенсионери защото вноските им в ЧПФ просто ще бъдат окрадени и пари за пенсии от там няма да имат. По-точно ще са нещо мизерно и това вече се вижда.

    И вторият път се краде от сегашните пенсионери, защото техните пенсии са от вноските на сега работещите. Намаляването на тези вноски чрез пренасочването им в ЧПФ краде от пенсиите им. Нещо повече, краде се от ВСИЧКИ! Защото в името на социалният мир и солидарност държавата е принудена да компенсира тези откраднати в ЧПФ пари, а това става чрез данъците ни.

    Това е НАЙ-ГАДНАТА КРАЖБА която съм виждал, държавата те ПРИНУЖДАВА да даваш парите си на Крадци! И това беше измислено и наложено от Костов и Нейков, не го забравяйте!

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  31. 31 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    По цял ден във всички медии се тиражира как държавата иска да им прибере пенсионните вноски по втория осигурителен стълб.
    —цитат от коментар 29 на pet_fire


    Ами да не ги дават, доброволно е. С огромна радост ще ги наблюдавам как ще изреват на умряло когато разберат, че ЧПФ им дава по-малка пенсия от НОИ защото парите им там са окрадени. Крайно време е глупавите и лакомите да носят последствията от тъпотията си, не ние да плащаме за това.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  32. 32 Профил на fcp46630984
    fcp46630984
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добре де, защо като са крадци европейският регулатор, който им прави стрес тестове не намери нарушения, защо КФН, на която всеки ден рапортуват, за всяка стоитнка инвестиция, не им намира нарушения и защо банките попечители, които съхраняват активите им и следят дали инвестициите са законни не намират също нарушения? Как така хем уж крадат, а всички, които ги проверяват казват, че всичко е наред?
    Или... приказките за кражбите са просто... пунта мара на правителствени пропагандатори, за да подлъжат българските граждани да си подарят парите на НОИ , за да намалят дефицита му, а това означава МФ да спести бюджетни пари и да ги насочи вместо към НОИ за покриване на дефицита към някоя магистралка или тръбопровод бил той наречен Турски или Балкаски.

  33. 33 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#26] от "Tru Soulja":

    Уважаеми, вие все още вярвате, че в "партидата ви" в ЧПФ има пари!!! Не там има дялове, с условна цена на дял, а активите са виртуалти акции на кухи фирми!
    До 2-4 месеца най-споменаваното определение на втория осигурителен стълб ще е "голямата кражба"!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  34. 34 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#27] от "Locke":

    Преди 6 месеца казах, че ще отворят прозорче, за да се спасят бъдещите пенсионери от мизерията, а в момента, в който УПФ даде първите пенсии, ще стане революция, защото те ще са стотинки! И така новите пенсионери ще се окажат с 26% по-ниски пенсии. От 6 г чакам този момент, да се види как ЧПФ са голямата кражба.
    Вижте какви пенсии дават ППФ, така ще е с УПФ! Държавата ще поеме загубите и кражбите на ЧПФ и ще плаща пълни пенсии.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  35. 35 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#30] от "Fred":

    +++++ но балъците си мислят, че това на листчето от ЧПФ с някакви числа са "техните собствени" пари. А това са държавните задължителни вноски, от които 26% са дадени да "управление" на частника.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  36. 36 Профил на unbiased
    unbiased
    Рейтинг: 400 Неутрално

    За да сравним коя пенсия е по-висока, трябва да ги сравним на равни основи. Вноските в УПФ са 5% от заплатата за период от 20 години. Вноската в НОИ е 13% за последните 20 години. Осигурителнния стаж е 40 години. Ако приемем че от 1980 до 2000 година вноските са били 18%, то в НОИ си внесъл около 6 пъти повече отколкото в УПФ. Освен това пенсията от НОИ се дотира от бюджета с едно30-40%. Така че за да сравним двете трябва да видим дали една пенсия от НОИ е 10 пъти по-голяма от тази на УПФ и тогава можем да кажем коя е по-голяма.

  37. 37 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5434 Неутрално

    До коментар [#31] от "Fred":

    Не забравяй че втория пенсионен стълб е задължителен за всички родени след 31.12.1959 г. Преместването в НОИ през последните 5 години до пенсия е доброволно.

  38. 38 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#34] от "chichka":

    Пенсионните фондове вече, към днешна дата, са платили над 130 милиона лева на наследници и са прехвърлили над 500 милиона на НОИ. Та да питам, ако догодина започнат да плащат пенсии и те не са стотинки а точно колкото трябва да бъдат според партидата на всеки, ще признаеш ли, че грешиш?

  39. 39 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#34] от "chichka":Пенсионните фондове вече, към днешна дата, са платили над 130 милиона лева на наследници и са прехвърлили над 500 милиона на НОИ. Та да питам, ако догодина започнат да плащат пенсии и те не са стотинки а точно колкото трябва да бъдат според партидата на всеки, ще признаеш ли, че грешиш?
    —цитат от коментар 38 на Locke


    Изплащат само по третия стълб, лични вноски и от работодател в третия стълб!!! Те се наследяват!!! Упф не е дало нито лев, дори на починал. ППФ не е дал нито лев на категориен работник.
    В темата съм от 2010 г! Обърни внимание, че в ЧПФ са постъпили 20-22 млрд лв, а наличните по партидите са 14-15 млрд лв!!! Разликата е "високата доходност" и издръжката на фонда.
    Много ще се радвам жените 60-ти набор да не се прахвърлят в НОИ, по желание е. Дано са достатъчно "умни" и да останат в УПФ. Първите пенсии ще са радост, нали? От 10 г предвиждам този момент. Дано дочакам догодина да видя "щасливите" пенсионери с по две и три пенсии. Чакам.
    Който се интересува от темата... да проследи ППФ. Те са примера.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  40. 40 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#39] от "chichka":

    Първо, има наследници и от УПФ. Второ, не са постъпили 20-22 милиарда, а много по-малко. Трето, въпросните 500 милиона минали от фондове (и УПФ и ППФ) към НОИ как ти влизат в сметката? Добавяме и 130 милиона на наследници и стигаме до 630 милиона лева. Това не са акции или облигации, а кеш пара. Такава каквато уж няма, защото фондовете били кухи. Нали осъзнаваш, че това е все едно вече да са изплатили 630 милиона лева на клиенти, просто наведнъж вместо месечно?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK