Тази нощ се преминава към зимното часово време

Тази нощ се преминава към зимното часово време

© Валентина Петрова



Тази нощ в 4 часа България ще премине към зимното часово време. На практика това означава, че остава един час в допълнение за сън.


Зимното часово време ще бъде в сила до последната седмица на март, когато отново се преминава към лятно часово време, за да се използва максимално слънчевата светлина.


В България смяната на времето започва от 1979 г.




През септември 2018 г. Европейската комисия предложи ЕС да сложи край на смяната на времето през март 2019 г. Ускореният график, предвиждан от еврокомисията, обаче беше поставен под въпрос още през октомври, тъй като някои страни членки предупредиха, че те няма да могат да вземат необходимите мерки да се приспособят в области, като въздушния транспорт например.


Евродепутатите подкрепиха идеята да бъде спряна смяната на времето през 2021 година. Обществена консултация в ЕС през 2019 г. показа, че 84 на сто от европейските граждани са против смяната на часовото време.

Ключови думи към статията:

Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Да оставят най-после едното и да се свърши с тая "гимнастика".

  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Любопитно

    Да оставят най-после едното и да се свърши с тая "гимнастика".
    —цитат от коментар 1 на chepokalipsis


    Добро утро...а статията прочетохте ли? Ако не сте имали време в желанието да бъдете с първия коментар да Ви помогна малко...:

    "Евродепутатите подкрепиха идеята да бъде спряна смяната на времето през 2021 година"

    Лек ден...

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3396 Неутрално
  4. 4 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#1] от "chepokalipsis":

    Действително страшно тежи тази гимнастика. На крави ( за биците не е доказано), кокошки ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Дано да отпадне най-после. Много вреди и съмнителни ползи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    Излишно натоварване на организмите с вреден стрес по време на Ковид.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1803 Любопитно

    Да бяха дописали в статията още един ред:

    "Часовниците се преместват с един час напред".....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":Дано да отпадне най-после. Много вреди и съмнителни ползи.
    —цитат от коментар 5 на КМЕТ В СЯНКА


    За това спор няма, в свят в който всичко е 24/7 това е абсолютно ненужно.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  11. 11 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Весело

    Да бяха дописали в статията още един ред:"Часовниците се преместват с един час напред".....
    —цитат от коментар 7 на mitko11


    НАЗАД.....🤣🤣🤣

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  12. 12 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 303 Неутрално

    [quote#2:"padrino"][/quote]

    А ти прочете ли я
    "няма да могат да вземат необходимите мерки да се приспособят в области, като въздушния транспорт например"

    Спечелихме битка, но не и войната!
  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1803 Весело

    До коментар [#11] от "padrino":

    Правилно, още не съм се събудил...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3120 Любопитно

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Вредите са?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#10] от "padrino":

    При теб ще го променят ли,че британците са малко бамбашка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#14] от "дерибеев":

    Прочети 6.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Весело

    [quote#2:"padrino"]
    —цитат от коментар 12 на PisnaMi
    А ти прочете ли я"няма да могат да вземат необходимите мерки да се приспособят в области, като въздушния транспорт например"[/quote]

    Да прочетох и там се казва, че за това са го отложили за 2021 вместо първоначалното изискване за 2019 🤣🤣🤣 ама явно Вие не сте го прочели....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  18. 18 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    Само да не се заблокираме на лятното часово време, защото през зимата да ставаш сутрин по лятното време е убиствено.
    А и слънцето ще изгрява след осем часа.

  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Неутрално

    До коментар [#10] от "padrino":При теб ще го променят ли,че британците са малко бамбашка.
    —цитат от коментар 15 на КМЕТ В СЯНКА

    Засега и тук остава 2021 като последна година с това напред/назад. Надявам се да го махнат един път завинаги.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  20. 20 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Не е проблема в смяната... а кое време да остане за постоянно- астрономическото или "лятното" ... а в това няма единодушие в Европа.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Полета със самолет как ти се отразява?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Дано да остане зимното. Още не съм видял категорично становище кое време ще избере нашата държава.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  23. 23 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    До коментар [#18] от "atmanpg":

    Съгласен.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  24. 24 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    До коментар [#20] от "ь":

    Мисля, че всяка държава ще избира сама към кое време да се закачи.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  25. 25 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Сега много хора се оплакват, като го отменят пак ще се оплакват. Характерно за човешката природа е да се оплаква.

    Като го отменят или слънцето ще изгрява в 4 сутринта през лятото и ще стъмва в 8, или пък до 8 сутринта зимата ще е мрак. Няма идеално

  26. 26 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4363 Неутрално

    Тази нощ се преминева не към зимното , а към НОРМАЛНОТО часово време.

  27. 27 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4363 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":Не е проблема в смяната... а кое време да остане за постоянно- астрономическото или "лятното" ... а в това няма единодушие в Европа.
    —цитат от коментар 20 на ь


    Не би трябвало да има дискусия на тази тема , защото астрономическото време е нормалното време , което си е от памтивека.

  28. 28 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Аз съм за смяна на времето - зимата изгрява нормално, лятото е светло до късно. И това няма нищо общо с ток и др. такива.
    Оптимално използване на слънчевата светлина.
    Сменям часовника и след 2 дни съм забравил за това.
    Мрънкащите пак ще си мрънкат независимо дали се сменя или не.

  29. 29 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    До коментар [#26] от "tacheaux":

    Точно. Това беше нормалното време преди да измислят простотията с лятното часово време.
    А онези бюрократи от ЕС колко години им трябват за да премахнат това очевидно неудобство за населението? Сега пък ще се окаже, че нещо друго ще им попречи да се реши окончателно кое време да остане.

  30. 30 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#20] от "ь":Мисля, че всяка държава ще избира сама към кое време да се закачи.
    —цитат от коментар 24 на bludniq_sin


    Мисля, че това ще е най-голямата глупост, да сте в една зона по гринуч, а да коригираш време по техния избор.

  31. 31 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    На ЕС му трябват ТРИ ГОДИНИ за да смени лятното часово време?! За теб това е нормално!

  32. 32 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Сега много хора се оплакват, като го отменят пак ще се оплакват. Характерно за човешката природа е да се оплаква.Като го отменят или слънцето ще изгрява в 4 сутринта през лятото и ще стъмва в 8, или пък до 8 сутринта зимата ще е мрак. Няма идеално
    —цитат от коментар 25 на ilinko


    Идеалното е не да сменяме времето, а да сменяме работното време. Лятото от 8 до 5, зимата от 9 до 4. Таман и да не се преуморяваме от работа през зимата.

  33. 33 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#27] от "tacheaux":

    Там е работата, че съвременният живот не върви според астрономическото време, а е изместен приблизително 2 часа. Ако карахме по астрономическо, трябваше да си лягаме в 8 и да ставаме в 4. До закусваме към 6, обядваме в 12 и вечеряме в 6. Трябваше да работим от 8 до 4 следобед.

    Никой не прави така. Смяната на времето е точно за това, да се оптимизира слънчевата светлина. Да не спим, докато слънцето грее, а живеем в тъмно. Да може лятото като ставаме в 7 и 30, слънцето да не грее вече от 3 часа, а вечер, да имаме час повече светлина. Не е въпрос само да пестим свещи. Всъщност когато се измислили тези промени преди 2 века, причината е била точно изместването на живота спрямо астрономическото време. Ако всички си лягат в 8 няма нужда от час повече светлина вечер

  34. 34 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#32] от "lino_santino":

    Нали, и като се има впредвид, че повечето хора са отпуска лятото, шефът ще умре от щастие да имам по-дълго работно време, докато съм в отпуска ;)

  35. 35 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5121 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Аз не усещам никакво натоварване.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  36. 36 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5121 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":Полета със самолет как ти се отразява?
    —цитат от коментар 21 на дерибеев


    Няма нужда от самолет. Да отиде до Ниш или Скопие и трябва да сменя часовника 1 ч назад. Важното е да се мърмори и недоволства постоянно.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  38. 38 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5121 Неутрално

    Аз съм за смяна на времето - зимата изгрява нормално, лятото е светло до късно. И това няма нищо общо с ток и др. такива.Оптимално използване на слънчевата светлина.Сменям часовника и след 2 дни съм забравил за това.Мрънкащите пак ще си мрънкат независимо дали се сменя или не.
    —цитат от коментар 28 на grem


    Най-точното мнение, което споделям напълно.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  39. 39 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2224 Любопитно

    Няма да се сменя, но въпросът е кое остава постоянно от следващата година.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  40. 40 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    За предпочитане е да си е нормалното време без смени , иначе започваш да се настройваш излишно и за какво.....все тази!

  41. 41 Профил на ssg
    ssg
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Журналистите толкоз ли не разбраха, че няма "зимно" време?

    Прави са колегите, че ЕС прави глупости с отмяната. 2 години всички ще се радват, че няма да си хабят часовника, после всички ще мрънкат, че светлото време на денонощието не се използва рационално.

  42. 42 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2644 Неутрално

    До коментар [#28] от "grem":

    е да ама 89 процента не мислят като теб, така че ти си ползвай слънцето, пък не обръщай внимание на часовника :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  43. 43 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Е, и? Като сме го бутнали с час напред не виждам някой да започва работния си ден в 6-7 часа сутрин. Вся и все почват в 10 часа дори.

  44. 44 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    В статията не се споменава, че властите в отделните страни могат да изберат часовата зона. Имайки предвид принадлежността на България, Румъния и Гърция към Европа и Европейския съюз, моето мнение и много би ми се искало тези три страни да бъдат причислени към средноевропейското време, защото съгласете се - в София да е 7 часа сутринта, а само 50 км по-на запад, в Градина (Цариброд) да е 6.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  45. 45 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2665 Неутрално

    До коментар [#26] от "tacheaux":

    Тази нощ се преминева не към зимното , а към НОРМАЛНОТО часово време.
    —цитат от коментар 26 на tacheaux


    Интересно е, с какво лятното е "ненормално"? Да ви кажа една тайна, и зимното време е избирано от хора. На природата не й пука по кое време се движим. :-)

  46. 46 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2665 Неутрално

    До коментар [#27] от "tacheaux":

    Не би трябвало да има дискусия на тази тема , защото астрономическото време е нормалното време , което си е от памтивека.
    —цитат от коментар 27 на tacheaux


    Напротив, трябва да има дискусия, защото "астрономическото" време е избирано в период, когато е нямало електричество. Режимът на хората е бил съвсем, съвсем различен от днешния. Ставали са много рано и са лягали рано. Нищо общо със сега!

  47. 47 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 423 Неутрално

    За северните държави може и да няма значение, но при нас ще се намали използваемата светла част на деня, особено за младите хора които не стават с изгрева. По-малкото дневна светлина доказано намалява серотонина и увеличава риска от депресия. Води и до различни хормонални промени, важни за по-чувствителните организми.

  48. 48 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#42] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Аз си го използвам, но не живея в гората, а трябва да се съобразявам с градина, училища, администрация, работа и др.
    50% от тези 89% не са се замисляли как ще изглежда един техен ден от лятно часово време през зимата - сутрин детето ще става по тъмно, ще ходи на градина/училище по тъмно, а родителите му ще пътуват за работа по тъмно - и това ще е 6 месеца в годината, слънцето ще изгрява в 9:00.
    Не са се замисляли как ще отидем на едно време с Истанбул и Москва, не са се замисляли, че Мадрид и Лондон ще са им на по 4 часа разлика.
    Това което тези 89% мислят, е как през 1 месец в годината да е светло до 22:00 часа, а през останалите 6-7-8 есенно-зимни месеци кучета ни яли.

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#21] от "дерибеев":

    Зависи колко е дълъг.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Няма нужда да я чета, защото аз самият гласувах за махането му и знам, кога ще стане, просто не виждам, защо им трябваха 2 години "аванс" и се предполага, че догодина ще е последната смяна, която според мен може да се пропусне, ако се реши да се оставя "зимното" време. Просто ЕС доказва, че дори за такива решения е муден, за да ги въведе бързо.

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#32] от "lino_santino":

    особено в строителството дава чудесни резултати.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#41] от "ssg":

    Кой ти пречи да го използваш както желаеш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 732 Неутрално

    До коментар [#18] от "atmanpg":

    Точно лятното време трябва да остане, не малоумното зимно време да ми се стъмва в 4 следобяда

  54. 54 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    До коментар [#53] от "grigoo":

    Така си мислиш, защото никога не си опитвал да живееш по "лятно" часово време през зимата.

  55. 55 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2665 Неутрално

    До коментар [#54] от "atmanpg":

    До коментар [#53] от "grigoo":Така си мислиш, защото никога не си опитвал да живееш по "лятно" часово време през зимата.
    —цитат от коментар 54 на atmanpg


    Страхувате се да излизате сутрин по тъмно ли? Няма страшно, като бяхме ученици всяка зима ни се налагаше. Оцелели сме!

  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#55] от "Stargate":

    И сега децата в София ходят и се връщат по тъмно в зависимост от смяната в която учат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2665 Неутрално

    До коментар [#56] от "КМЕТ В СЯНКА":

    До коментар [#55] от "Stargate":И сега децата в София ходят и се връщат по тъмно в зависимост от смяната в която учат.
    —цитат от коментар 56 на КМЕТ В СЯНКА


    Сега ги карат до училище, ние ходехме сами, пеш дори в най-лютата зима. :-) Сега започват в 8. някой даже в 8.30, ние започвахме в 7.30! :-)

  58. 58 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    Страхувате се да излизате сутрин по тъмно ли? Няма страшно, като бяхме ученици всяка зима ни се налагаше. Оцелели сме!
    —цитат от коментар 55 на Stargate


    Винаги ми е било трудно ранното ставане.
    Организма трябва да има повече време, за да влезе в "работен режим".

  59. 59 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":
    Все пак не става ясно дали времето ще се смени още един път. Въпроса е и какво време (лятно или зимно) ще остане. Аз лично повече харесвам лятното време, защото се стъмва по-късно.

  60. 60 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#57] от "Stargate":

    Много не ги карат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  61. 61 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    До коментар [#33] от "ilinko":

    Няма как да стане след като денят е много по-дълъг през лятото. Все ще се налага да спим когато слънцето грее през лятото и да ставаме по тъмно през зимата.

  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Неутрално

    До коментар [#35] от "Alarmstufe: Rot":

    Теб те знаем, че си чугунен. Питай няколко кардиолози и ендокринолози да ти обяснят.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    И как ще се намали използваемата светла част на деня? Никой не пречи на тези, които искат да стават един час по-рано и да правят кавото си искат по светло.

  64. 64 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2485 Разстроено

    Аман !
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Пак ще трябва да стоим будни до 4 часа...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  65. 65 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#63] от "pamela":

    За човек на възраст звучи логично, но режимът на младите хора се определя от други неща.

  66. 66 Профил на monk007
    monk007
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    До коментар [#64] от "Рим":

    Няма нужда,телефоните сменяват автоматично .

  67. 67 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5121 Любопитно

    До коментар [#62] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Ти, като бетонен, смяташ ли, че имаш някакво предимство?

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  68. 68 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Дано да е за последно.

  69. 69 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    До коментар [#65] от "velvoofell":

    Да, но за младите с деца е по-различно. Като се сетя как трябваше да будя моите или да ги слагам да спят когато бяха малки...

  70. 70 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1992 Весело


    През септември 2018 г. Европейската комисия предложи ЕС да сложи край на смяната на времето през март 2019 г. Ускореният график, предвиждан от еврокомисията, обаче беше поставен под въпрос още през октомври, тъй като някои страни членки предупредиха, че те няма да могат да вземат необходимите мерки да се приспособят в области, като въздушния транспорт например.
    —цитат от коментар 0 на статията


    Поредното доказателство,
    че ни управляват бавноразвиващи се!

  71. 71 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Тая капиталистическа измишьотина трябва да отпадна и да се върнем към нормалното астрономическо време.

    Нявга капиталистите, за да дерат повече принадена стойност, им дошло дюшеш от нищото да правят повече пари, механично увеличавайки работния ден (щото било светло)
    Освен това тогаз светлината била значително по-скъпа, зер висока технология за времето си, съответно и пестене.

    Т.к. историческите и икономически предпоставки отдавна са отпаднали - капиталистите вече дерат 24/7 и няма нужда от механично увеличение на работния ден, електриката с развитието на науката е техниката стана поносима като себестойност, редно е да отпадне и тази измишльотина.

  72. 72 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Аз съм твърдо против спирането на смяната. И ще кажа защо.

    През лятото е топло и хубаво. Но зимното време ще направи така, че лятто да се съмва в 4 сутринта и да залязва в 19.30-20.00 часа. Тук питам любителите на зимното време - господа и дами, вие овцете ли ще пасете в 4 сутринта, нивата ли ще орете, или ще спита като заклани? Тогава за какво ви е този 1 час светлина в 4 сутринта? Много по-добре е този 1 час да се използва вечерно време, когато всички са будни и активни. Идеално време за разходка и пестене на елетроенергия, защото ще използваме час повече слънчевата светлина, вместо електрически лампи.

    През зимата обаче лятното време ще предизвика съмване чак 8-9 часа сутринта. Това би било много вредно за много активни професии, особено в големия град, където работата започва още в 7 сутринта. Зимата е най-активния период от годината, като изключим коледно-новогодишните празници и отпуски. Голяма част от икономиката работи на максимални обороти именно зимата и ранната пролет преди началото на отпуските. Някои хора сега се оплакват, че получавали световъртежи от смяната на часа (сериозно ли!!!), а тогава направо ще се самоубиват, когато слънцето ще изгрява в 9 сутринта.

    За да няма такива крайности, смяната на часа е най-удобна и за лятото, и за зимата. Но, ако все пак спре смяната, аз искам лятното време. За да видят всички фенове на смяната каква грешка са направили.

    Друг проблем ще бъде разликата между отделните държави - половината ще вземата лятното, другата зимното. Накрая ще се окаже, че всяка държава в ЕС ще има различен час от съседа си. Представете си какъв хаос ще бъде това в доставките, транспорта, банковите транзакции и други отрасли. Пълна катастрофа. Няма да има общи часови зони, както е сега, а всяка държава ще тълкува времето по своему.

    Спирането на смяната рано или късно ще предизвика обратен отзвук и мнозинството, което е "за" спирането, рязко ще си промени мнението. Единствените истински фенове на спирането са скандинавците, защото и без това в тези северни ширини времето е много изчанчено - зимата имат 4 часа ден, през лятото 20 часа ден.

    Ако все пак смяната бъде спряна, искам лятното време да остане. То е доста по-продуктивно предвид южния регион, в който се намираме, и близките по времетраене ден и нощ. Зимното да си ползват там на север - и без това повечето дни при тях се съмва в 4-5 сутринта, дали ще ще съмне в 3 часа или в 4 часа, за тях няма значение.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  73. 73 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7654 Неутрално

    И за това сме разделени. Явно няма да се случи и догодина.

  74. 74 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Не би трябвало да има дискусия на тази тема , защото астрономическото време е нормалното време , което си е от памтивека.
    —цитат от коментар 27 на tacheaux


    До коментар [#27] от "tacheaux":

    Имаш предвид времето, когато 90 % от населението на България и живяло по селата? И когато са нямали електричество, живели са на свещи вечер. Ставали са още в 4 сутринта, когато се съмне и петел запее, за да изведат овцете на паша. Други пък са ставали в 4 сутринта, за да ходят на нивата и да орат, жънат, сеят. После са се прибирали у дома по обед. Вечеряли са в 18 часа и са си лягали в 21 часа да спят. За да могат да станат ранов 4 сутринта на следващия ден.

    Да, така са живели нашите предци преди 100 години по селата. Прост селски живот без радио, без телевизия, без леки коли и едномесечни почивки по морето през лятото. Някои баби и дядовци още живеят така и до днес. На село имах една съседка, лягаше си в 21.30 всяка вечер.

    Но ние вече сме в 2020. Вече не ореми нивата в 4 сутринта. Не вечеряме в 18 и не си лягаме в 21 часа. Астрономическото време няма нищо общо с днешния темп на живота. За какво ми е на мен този 1 час светлина в 4 сутринта, щом ще спя и няма да го видя никога? А защо слънцето да ми залязва в 19 часа, щом може да свети до 20 часа?

    В един друг коментар по-горе четох, че не било нормално на 50 км от София да бъдело 1 час разлика. Мисля, че от дедо Либен беше. Ами, нормално е - ние сме в различни часови зони. По тази логика нормално ли е в Ню Йорк да е 7 часа, а в ЛА да е 10 часа по едно и също време? Не е нормално, но такива са часовите зони. За сметка на това пък, ние имаме еднаква часова зона с държави като ЮАР, Финландия, Естония, Ботсуана. Толкова далечни.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  75. 75 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4719 Неутрално

    Не ми харесва смяната на времето, но кой ли ни пита, опитни зайчета.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на ssg
    ssg
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Е - ето ви причината смяната на времето да остане.

    За сведение на колегите - астрономическото време се определя по траекторията на Слънцето и никой не го е "определял". Определило се е само.

  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5027 Весело

    До коментар [#76] от "grigoo":

    Не е важно кога се стъмва. Важното е с кого те заварва тъмнината !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Тази нощ се преминева не към зимното , а към НОРМАЛНОТО часово време.
    —цитат от коментар 26 на tacheaux


    и кой пък определя кое е "нормално"

    някой някога решил че това било астрономическото време, чудо голямо

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  80. 80 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    егати и измисление проблем

    супер си е смяната на времето - лятото е светло до късно и можеш да се възполдваш от хубавото време, зимата пък е по-добре зимното

    на никого не пречи смяната, само на някакви измислени опорки че било вредяло, неясно как и откъд зор вреди, явно се прави вече 50 години и човечеството е оцеляло, даже и доста се е увеличило

    ако тия митични "вреди" от смяната на времето наистина съществуваха пилотите и стюардесите които всеки ден сменят по няколко часови зони как ли щяха да оцеляват

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  81. 81 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    До коментар [#79] от "БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани":

    Решило го е слънцето, което в дните на равноденствие изгрява в 6 часа и залязва в 18.
    Така полунощ се пада в 00 часа, а обед - когато слънцето е в зенита си.

  82. 82 Профил на ziguli
    ziguli
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Ебати и сложния казус,който кратуните, започвайки работа в 10.00 и я приключват в 16.00 вземат това решение.Обаче процесът,създаващ брутен продукт,като правило блъска на две смени.Стевчовци,ако сте първа смяна на работа,ще ли няма разлика дали ставате за работа в 5 или в 4ч?Не ви интересува мнението и на фърфалаците,ходещи по детски градини.Дали сме възможност на 100 г.старци,спящи по 3ч. на денонощие,да ни събуждат посред нощ.А бе вампири,като не ви се спи сутрин,променете си работното време конкретно за фирмата или службата.Защо ще ни тормозите деца и внуци.Лятото,като се съмва в 5,почвайте от 6.Правите ли го?Ами не го правите-9ч.И що правите до 9,подмивате ли се?Да ви ....майката на чучулигите.Поздрав от совите.

  83. 83 Профил на Светозар Христов
    Светозар Христов
    Рейтинг: 470 Неутрално

    В крайна сметка 2021 г, тоест догодина ще спре ли смяната на времето или не ? Догодина март ще се променя ли часовото време ? Сега ли е последната промяна ?

  84. 84 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2644 Неутрално

    До коментар [#48] от "grem":

    естествено, само ти мислиш. много си убав :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  85. 85 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#25] от "ilinko":

    Абсолютно точно и смяната е един доста добър компромис!

  86. 86 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#32] от "lino_santino":


    И това как по-точно ще е по-различно за организма от смяната на часовника?! Абсолютно същата работа. Най-добре да си се сменя. Оптимално и компромисно решение.

  87. 87 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2665 Неутрално

    До коментар [#81] от "atmanpg":

    Решило слънцето таранайци! Слънцето ше продължи дс сис вети, дори ако решим, 0 часа е следобед! Решило го слънцето. Що за мисъл изобщо!?!

  88. 88 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1017 Весело

    Тая капиталистическа измишьотина
    —цитат от коментар 71 на Аскет


    А случайно да ти кънти ехото на аврора някъде в празните горни етажи?

    п.п. КапитализЪма сънуваш ли го?

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  89. 89 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#27:"tacheaux"][/quote]

    Трябва да се дискутира, защото вече има поколения, коио са израстнали с тази часова корекция два пъти годишно.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  90. 90 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#33] от "ilinko":

    Да когато преди около два века са приложили смяната на часовото време, точно за икономия на свещи и по дълъг работен ден през лятото

  91. 91 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#32] от "lino_santino":И това как по-точно ще е по-различно за организма от смяната на часовника?! Абсолютно същата работа. Най-добре да си се сменя. Оптимално и компромисно решение.
    —цитат от коментар 86 на T.M.


    Ами през зимата ще се работи по-малко. Така както е било откак свят светува.

  92. 92 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 518 Неутрално

    По-добре е без смяна на времето

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  93. 93 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    Докога с това анахронично малоумие ? Има си астрономическо време, да се възстанови веднъж завинаги и точка. А защо не преместим дните на седмицата с един ден напред например и - от утре да се счита понеделник.

  94. 94 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4405 Неутрално

    UNITED ЕU UNION

    От една страна:
    до 1979 г. не са регистрирани оплаквания против ежегодна,
    по два пъти, глобална проправка на часовници под команда.

    От друга:
    характерно за началник е да мърмори ;)

    До коментар [#25] от "ilinko":

    Сега много хора се оплакват, като го отменят пак ще се оплакват.
    Характерно за човешката природа е да се оплаква.

  95. 95 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#42] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Кои са тия 98% дето не мислят така? Аз пък подкрепям напълно смяната на времето. Не искам нито зимата да се съмва в 9 сутринта (вариант 1), нито лятото да се стъмва в 20 часа (вариант 2). Компромисен вариант е да се сменят стрелките 2 пъти в годината. Голямата работа. Големият стрес. Като пътувате някъде в чужбина доста често стрелките се сменят с няколко часа и нямате проблем, нали? Мрънкачи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK