Сачева предлага пенсията от НОИ да се орязва по-малко заради втората от фонд

Сачева предлага пенсията от НОИ да се орязва по-малко заради втората от фонд

© Велко Ангелов



С промени в Кодекса за социално осигуряване, които ще минат през преходите и заключителните разпордеби на проектобюджета на Държавното обещстевно осигуравен за 2021 г., ще се даде възможност основната пенсия от НОИ да не се орязва с около и над 20%, а с по-малко от 10 %. Това обяви след заседанието на Тристранния съвет, на който бе обсъден проектобюджета за 2021 г. социалният министър Деница Сачева.


Причината за тази поправка сега е, че се надига обществено недоволство заради очакванот оголямо орязване на пенсиите от солидарния стълб заради това, че предстоящите да излизат в пенсия хора ще получават и т. нар. втора пенсия - от частния пенсионен фонд, в който също са внасяли пари. Фондовете отдавна предупредиха, че натрупаните суми по партидите не са много високи все още и не се очакват високи пенсии.


За да овладеят този проблем поне засега управляващите ще дадат възможност на НОИ да промени методиката си за изчиселние на коефициента на редукция и така да направи "по-справедливо изчисление на пенсиите от двата стълба", обяви Сачева. По думите й така коефициентът на редукция ще падне под 10%.




Освен това ще бъде внесена и другата поправка, която вече бе обявена, от 1 януари до 30 юни 2021 г. бъдещите пенсионери ще получат още една възможност да прехвърлят своите пари от универсалните пенсионни фондове в държавния Национален осигурителен институт. Този допълнителен прозорец се отваря за хората, които скоро ще излязат в пенсия и са пропуснали петгодишния срок преди това да направят прехвърлянето.
Обичайно социалните партньори не са постигнали единодушна подкрепа по бюджетните проекти и свързаните с тяха. От съобщение на Министерсикя съвет след заседанието се разбира, че синдикалните организации и КРШБ от работодателските са подкрепили проектобюджетите за 2021 г., като изразяват бележки и предложения за промени.


Асоциацията на индустриалния капитал и Стопансакта камара не подкрепят проекта за държавен бюджет, а Търговско-промишелната палата и Съюзът за стопанска инициатива се въздържат.


По проекта на бюджет на държавното обществено осигуряване Съюзът и КРИБ - подкрепят, Асоциацията на индустриалния капитал се въздържа, а Стопанската камара и Търговско-промишелната палата не подкрепят.


От всички единствено Асоциацията на индустриалния капитал не подкрепя бюджета на здравната каса.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Напълно съм съгласен дори и това да е предизборно обещание. Така е справедливо! Не вярвам да стане факт в тези размери.

  2. 2 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 349 Неутрално

    И защо трябва да се орязват? Що за болна логика е това?

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  3. 3 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2309 Неутрално
  4. 4 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2081 Разстроено

    Жега жега в центъра на София.
    Пари нема и Втора пенсия нема.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5993 Весело

    Ако се дават по 50 лева - зле.
    Ако не се дават - още по-зле....

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Жега жега в центъра на София.Пари нема и Втора пенсия нема.
    —цитат от коментар 4 на dedoliben


    След 20 години и за първа пенсия няма да има. Най-вероятно ще дават по 500 лв еднократно и пожелания за крепко здраве и дълголетие...

  7. 7 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2425 Неутрално

    Осигурителните вноски във частните пенсионни фондове се оказаха пълна измама и резултат от лобистки закон. Обясняваше се, че хората ще получават още една пенсия и с това значително ще се подобри статуса им. Сега се оказва, че ще се прави редупция ( намаляване) на пенсиите от НОИ. И това ако не е измама?!

  8. 8 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 852 Неутрално

    И защо трябва да се орязват? Що за болна логика е това?
    —цитат от коментар 2 на .NET


    Прочети внимателно статията и после пиши.

  9. 9 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1740 Неутрално

    И защо трябва да се орязват? Що за болна логика е това?
    —цитат от коментар 2 на .NET


    И аз това питам ! Ама нали трябва да сме равни във всичко . "От всеки според възможностите - всекиму според потребностите ! "

  10. 10 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Да видим какво ще стане. Сметката е проста:
    1. Намаляване на пенсията със съотношение 5/19.80 * годините стаж с осигуряване в 1 и 2-ри стълб.
    2. Добавяне на пропорционална част от дефицита на НОИ само за фонд пенсии. Може да махнат социалните пенсии от сметката, както и осигуровките на държавните служители.
    3. Крайно време е след "увеличение с 10-30%" на заплатите на държавните служители, те да почнат да си внасят осигуровките. Така ще им се улеснят сметките по т.2; ще смъкнат дефицита на НОИ; и най-важното - като ти дойде във фирмата бивш държавен служител, ще знае че 1000лв бруто заплата не е равна на 850лв чиста.

  11. 11 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 942 Неутрално

    [quote#8:"star bastun"][/quote]
    Я да чуем и вашият прочит на статията.
    Любопитно ми е.

  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#7] от "Voiko":

    Хората може и почти нищо да не вземат от тия частни фондове, ама бая паразити които се занимават с управлението на тия фондове, се облажват от тая иначе безмислена за клиентите им дейност. Не знам какви заплати са си определили и какви бонуси си раздават...Ама не ги виждам като да са бедняци.

    мурзилка
  13. 13 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Съветвам ви масово да си разкарате парите от тези пирамиди. Не угоявайте въпросните кърлежи, това е пълна измама.

  14. 14 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1841 Любопитно

    С промени в Кодекса за социално осигуряване, които ще минат през преходите и заключителните разпордеби на проектобюджета на Държавното обещстевно осигуравен за 2021 г., ще се даде възможност основната пенсия от НОИ да не се орязва с около и над 20%, а с по-малко от 10 %. Това обяви след заседанието на Тристранния съвет, на който бе обсъден проектобюджета за 2021 г. социалният министър Деница Сачева.
    —цитат от коментар 0 на статията



    Нещо не мога да схвана написаното?!?
    Тия малоумници да не би да намаляват пенсиите?
    Ми те ще режат пенсиите на "солидарния стълб",
    защото някакви имали пенсии и в "несолидарния стълб"!
    Нали беше голяма "наградата" за тези с двете пенсии!
    Нищо не мога да разбера от написаното.

  15. 15 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2532 Гневно

    Става все по-безсмислено да се осигуряваш. Най-разумно е да не плащаш никакви осигуровки - нито пенсионни, нито здравни. Нито пенсия ще получаваш, нито медицинска услуга.

  16. 16 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Отново лобистко решение в полза на фондовете. Дайте да плащат поне една година, пък тогава ги уреждате с нов закон. Като ще е доброволно, нека наистина е Добровлно пенсионно, а не просто частен данък както е в момента. Кражбата като вид бизнес винаги ще е на мода по нашите ширини, това е манталитет.

  17. 17 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Така, така. Много правилно. А тези, които накарате/надъхахте да си прехвърлят партидите в НОИ? Това е политиката на неграмотните - лъкатушене. То води до цугцванг (няма печеливш ход). Дори когато вземеш правилно решение, то е грешно. Отдавна мина точният момент. За оставка.

  18. 18 Профил на ACER
    ACER
    Рейтинг: 181 Неутрално

    Ако до живея до тази система и май не разчитам на нея!

    Идеята за трите "стълба" бе опорочена!

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Неутрално

    Каквото и да си говорим занапред ще става все по-трудно за държавните финанси що се отнася за плащането на държавно гарантираните пенсии!

  20. 20 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Любопитно

    До коментар [#3] от "Virgin":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Една от много на власт , които лъжат и мажат!

  21. 21 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1405 Разстроено

    Внасяли са ми някакви пари (някои фирми), за по някоя и друга година, но като цяло - неее, мерси, пари на държавата в ДОО и за здраве - наздраве!, не давам. Толкова лъжа и крадене на едно място никъде другаде в тая държава не съм виждал, чувал и усещал. Всеки, който си мисли (освен държавните служители), че ще получава някакви достойни пари на старини - жестоко се лъжи или ще бъде излъган, факти има предостатъчно. Погрижете се за себе си докато сте по-млади, защото от тая държава НИЩО НЕ СТАВА! Не чакайте да дочакате пенсийката си и да разберете, че за 40 години трудов стаж и бачкане, получавате... от трите най-дългото, а комшията/йката до вас получава в пъти повече без един ден трудов стаж, факт. Та няма какво да му се мисли, който си има акъл в главата никога няма да чака на държавата да го гледа на старини...

  22. 22 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    Натрупаните суми във фондовете не били високи. Ми айде публично да обявите къде и как инвестирахте парите на рабатещите, че 20 години да работиш с активи и да обявиш "невисоки" натрупвания нещо не върви.
    Ми да се грабват всички балъци и да местят в НОИ, че да ги видим частниците. То не бяха универсални, не бяха доброволни, недоброволни...
    Другарката Сачева вероятно ще е подала оставка "ден преди това".

  23. 23 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#9] от "doroteus":"От всеки според възможностите - всекиму според потребностите ! "

    Ехей! Ти хептен си ги объркала! Това беше целта на комунизма. На хоризонта. Мислена линия към която колкото се стремим, повече се отдалечава (според определението за хоризонт).

  24. 24 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#12] от "Маршалов":8 Ами нали още при внасянето на вноската се удържат 5.% А такава доходност при пенсиите не могат да достигнат !

  25. 25 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#15] от "PisnaMi": Нито пенсия ще получаваш, нито медицинска услуга.

    На цигарените кутии щяло да пише : До пенсия няма да докараш, ами си пуши спокойно !"

  26. 26 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Накратко обяснено, Сачева предлага да се покрият и заетат под килима кражбите на частните фондове... отново!

    Аз съм против, на тези лакоми глупаци им беше предложено веднъж и сега пак да си прехвърлят вноските в НОИ. И тогава ще са като останалите, колкото си внесъл такава пенсия получаваш. А така се поощряват кражбите в ЧПФ!

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  27. 27 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Не трябва да има пенсии, всеки сам трябва да си заделя за пенсия. Цял живот внасял и накрая гавра... Заделяйте, купувайте имоти и ще имате много по добри пенсии

  28. 28 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Внасяли са ми някакви пари (някои фирми), за по някоя и друга година, но като цяло - неее, мерси, пари на държавата в ДОО и за здраве - наздраве!, не давам.
    —цитат от коментар 21 на geordgeo


    Нямаш проблеми, не искаш пенсия от държавата, пускаш декларация и няма да я получаваш. Но пари за СЕГАШНИТЕ пенсионери въпреки това Ще Даваш!

    Защото навремето държавата им е вземала 30% ДОО да издържа тогавашните пенсионери. И сега е ДЛЪЖНА да им върне тези пари като пенсии, това е същността на солидарната пенсионна система.

    И тези пари ще ти ги вземат и без да даваш пенсионните вноски. Чрез данъците, държавата няма откъде другаде да вземе пари освен от нас. Затова крайно време е тези вноски да се наричат Пенсионен Данък за да е ясно, че с тях държавата изплаща сегашните пенсии и така връща дълга си.

    А ти ако искаш пусни една декларация че се отказваш от пенсията която ти се полага срещу този данък, държавата няма да ти пречи. И на други такива глупаци като теб на които не им е ясно какво значи солидарна пенсионна система.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  29. 29 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Не трябва да има пенсии, всеки сам трябва да си заделя за пенсия. Цял живот внасял и накрая гавра... Заделяйте, купувайте имоти и ще имате много по добри пенсии
    —цитат от коментар 27 на b0b069


    Може, но докато стане това ще трябва да плащате пенсиите на текущото поколение. Дали чрез пенсионни вноски или чрез данъци няма значение. И няма измъкване, тези хора са си внасяли парите и им се полага пенсия.

    И се получава, че ако стане предлаганото от теб текущото работещо поколение трябва да плаща двойно. Веднъж за сегашните пенсионери и втори път да трупа за себе си. Ти съгласен ли си така? И да не си съгласен измъкване няма, парите ще ти ги вземат с данъците.

    Отделно, че това са много красиви илюзии и няма да стане. Особено тук в БГ. Докато е млад човек си мисли, че така ще е вечно и не се грижи за старините, когато остарее вече е късно. Доказателство са хитреците които са получавали заплата "под масата" и сега мизерстват на нищожна пенсия. Защото онези пари под масата са лесни за харчене и отдавна ги нямат.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  30. 30 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Каквото и да си говорим занапред ще става все по-трудно за държавните финанси що се отнася за плащането на държавно гарантираните пенсии!
    —цитат от коментар 19 на bat_plamen


    И е така и не е така. Пенсии ще има докато има работещи, те се изплащат от техните пари. Дали чрез вноски или данъци няма значение. Единствената грижа на държавата е да си събере данъците и от тях отдели за пенсиите, отработено е.

    НО Размера На Пенсиите е друг въпрос, той пряко зависи от броят работещи и общото състояние на икономиката. И естествено затова не е гарантиран. По принцип вървим нагоре защото доста има да наваксваме до средното европейско ниво. Съответно и държавните пенсии вървят нагоре защото данъците са поне върху минималната работна заплата а тя расте.

    Ако пък стане някакъв катаклизъм ще паднат, ясно е. Но трудното е за всички и някак си се изтърпява по-лесно. Затова и Бисмарк е измислил солидарната система, заедно се оцелява по-лесно.

    Докато има държава има и пенсии, а държавите са оцелявали и възстановявали дори след опустошителни войни. Разумният човек освен на пенсията от НОИ ще инвестира и нещо допълнително настрани /в никакъв случай при крадците от ЧПФ!/, събрани пенсията от НОИ и някакви малки допълнителни доходи и се живее скромно но нормално. Аз така си допълвам от наем и земи.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  31. 31 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8109 Неутрално

    Дано тази калинка най-сетне замълчи

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  32. 32 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8109 Неутрално

    Дано тази калинка най-сетне замълчи

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  33. 33 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Нещо не мога да схвана написаното?!?
    Тия малоумници да не би да намаляват пенсиите?
    Ми те ще режат пенсиите на "солидарния стълб",
    защото някакви имали пенсии и в "несолидарния стълб"!
    —цитат от коментар 14 на vagabond66


    Едва ли, ще стане така, това е огромен скандал и то точно преди изборите. Просто ще бръкнат в държавният бюджет и вземат от там. Зависи от кои пари ще е, ако са магистралите пряко и веднага не го усещаш, ако е примерно от строежа на детски градини е гадно. Но при всички случаи от Нашите Пари, данъците и бюджета са това.

    Гадно и причината е, че не искат да разлайват кучетата преди избори. И нямат смелостта да накарат виновните да си понесат последствията. Затова по-лесното, плащат всички за кражбите, не е за първи път. Затова и кражбите ще продължат, няма наказани.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8160 Неутрално

    Ами , щом за основните пенсии се отделят 6 млрд. от бюджета, защо втората пенсия да е само от вноски.

  35. 35 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Административното вдигане на минималната пенсия не е издържано от където и да се погледне. Първо казва, че колкото и да внасяш за пенсия, а и да не внасяш все 300 лв ще взимаш, няма да намеквам кои наши съграждани ще са най-щастливи от тоя факт. Социалното министерство 10 години забрави тия хора с ниски доходи и сега се сетило предизборно по най-тъпия начин да си купи гласове. До сега имаше абсолютно неефективна социална програма за подпомагане на хората с ниски доходи, но въпреки това, това е по правилния начин. Пенсията си е пенсия и отразява това, което човек е внасял, докато е работил. Правото на достоен живот, т.е. доход за да може да си покрива нуждите всеки един човек/пенсионер може и трябва да е по такава програма, като най-добре това да е чрез ваучери, които да са валидни за широк кръг стоки и услуги - да може да се плаща тока с тях, например.

  36. 36 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    На милиционерската щерка Сачева и на целия и род и пожелавам да вземат пенсии от 300 лв.

  37. 37 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    Наденица Простачева и нейните малоумия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK