На живо

Коронавирусът в България: Първата доставка ремдесивир ще стигне за 260 души (хронология)

Избрано от редактора
Коронавирусът в България: Първата доставка ремдесивир ще стигне за 260 души (хронология)

© Associated Press




Влизането в сила на нови ограничителни мерки днес съвпадна и с отчитането на поредния антирекорд от 2760 заразени. Здравното министерство обмисля да въведе известяване с есемеси на хората, идентифицирани като контактни на заболял. Лекарството ремдесивир вече е в България, а първата партида ще покрие лечението на 260 души. Президентът Румен Радев е в самоизолация заради положителен тест на сътрудник.


"Дневник" проследи на живо ситуацията. За разпространението и ефектите на коронавируса по света можете да се информирате тук. Карта на болестта вижте тук.




Министерството на туризма няма да работи в петък

Министерството на туризма ще бъде затворено на 30 октомври 2020 г.- петък, заради случай на заразен с коронавирус служител. Чиновникът е дал положителна проба докато е в отпуск Съгласно протокола на Столичната регионална здравна инспекция всички контактни колеги ще бъдат тествани по график и поставени под карантина. Утре в основната сграда ще бъде извършена дезинфекция.

Лечението на около 260 души с коронавирус в тежко състояние ще може да се покрие с първата доставка на лекарството ремдесивир, обяви зам.-министърът на здравеопазването Бойко Пенков при пристигането на флаконите. Според данните към 29 октомври настанените в реанимация с коронавирус са 162 души.


Директорът на Военномедицинска академия (ВМА) ген. Венцислав Мутафчийски обяви, че количествата от лекарството в болницата, на която е начело, са изчерпани. Затова доставката е чакана, но предстои да се уточни колко флакона ще получи ВМА.


Следващата доставка от лекарството предстои през ноември и е заявено от здравните власти да бъде два пъти по-голяма от първата. Тя е близо 2600 флакона. Според договор с фирмата производител България ще получава доставки от ремдесивир до месец март и плаща общо 26 млн. лв.


"Нашите лекари казват, че това работи и съкращава болничния престой с пет дни и облекчава протичането на болестта", каза зам.-министър Бойко Пенков.

Асоциация иска кризисен план в туризма

Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) призовава правителството да приеме кризисен пакет от икономически мерки за спасение и съхранение на фирмите от туристическия сектор. Това е записано в писмо до премиера Бойко Борисов с копие до ресорния министър Марияна Николова, лидера на "Обединени патриоти" Валери Симеонов и вицепремиера Красимир Каракачанов.


Организацията напомня, че ЕС отпуска над 600 млрд. евро за своите страни членки, с които да бъде подпомогнат секторът, а за да се възползват от предвиденото финансиране, държавите трябва да напишат национални планове и да ги внесат в ЕК до април 2021 г. Асоциацията призовава планът да бъде обсъден с бранша. Освен това настояват ограничителните мерки заради коронавируса да бъдат предвидими.


Повече по темата чутете тук.

Президентът се самоизолира

Коронавирусът в България: Първата доставка ремдесивир ще стигне за 260 души (хронология)

© Юлия Лазарова


Главният секретар на президента Димитър Стоянов е с положителен тест за коронавирус от днес. Димитър Стоянов е в отпуск от 26 октомври, а последният му контакт със служители в президентската институция е от 23 октомври, съобщи прессекретариатът на държавния глава.


За положителния тест за коронавирус е уведомена Столичната регионална здравна инспекция (СРЗИ).


Президентът и служителите, с които е бил в контакт, преминават в самоизолация и дистанционен режим на работа до предписание на СРЗИ. Взети са всички мерки за нормалното функциониране на президентската институция, се отбелязва в съобщението.


Повече по темата четете тук.

Първите флакони ремдесивир са вече в България

Регионалните здравни инспекция (РЗИ) в страната днес ще получат първите близо 2600 флакона от лекарството ремдесивир. То се използва при лечение в болница на среднотежки и тежки пациенти. Според съобщението на Министерството на здравеопазването до медиите това трябва да стане в 16:30 часа за областите София-град, София-област, Благоевград и Перник, а по-късно и останалите 23 РЗИ в страната.


Коронавирусът в България: Първата доставка ремдесивир ще стигне за 260 души (хронология)

© Associated Press

Ключовият фактор за есенното избухване на епидемията са училищата - това каза пред БНР доц. Анастас Пашов от департамента по имунология на Българската академия на науките. "Скокът в началото на октомври трябваше да бъде предвиден, а дори да не беше, трябваше много бързо да се реагирана това, което се вижда", заяви той.


По думите му преминаването на учениците на дистанционно обучение е временна мярка, която цели ограничаването и овладяването на ръста на епидемията в рамките на месец-два, а не става дума за постоянна форма на обучение в електронна среда.


Изменчивостта на вируса не е основният проблем за Covid-19, подчерта ученият. Той предупреди да не се вземат безразборно имуностимуланти, защото имунната система не е силна или слаба, а проблемът ѝ е колко добре е настроена и "бърникайки" в нея, лесно може да бъде разклатена.

Здравната и образователната системи не са подготвени с т. нар. бързи антигенни тестове, които директорът на Националния център и паразитни болести проф. Тодор Кантарджиев още миналата седмица определи като "най-голямата възможност" за повече яснота за разпространението на SARS-CoV-2 (вирусът, който причинява болестта COVID-19 - бел. авт.). Това стана известно от отговорите на представителите на Министерството на здравеопазването на въпроси на брифинг за COVID ситуацията в страната.


Подробности четете тук.

49-годишна учителка по английски език в Севлиево е починала от COVID-19, съобщи "Нова телевизия". Постъпва за лечение в местната болница в събота, смъртта й е настъпила внезапно. "Жената имаше доказан коронавирус с всички съпътстващи усложнения, които вървят при това заболяване. Имаше наднормено тегло, диабет, хипертония, придружаващи заболявания, които усложниха клиничната картина. До последно тя беше в добра кондиция. Нямаше признаци за влошаване на заболяването. Движеше се в приемливи граници – контактна, адекватна. Без респираторен проблем, за съжалени смъртта настъпи внезапно", обясни д-р Пламен Цеков, управител на болницата в града.

Известяване на контактните на заразен с есемес

Здравното министерство ще реши дали да бъдат известявани поставените под карантина с есемеси. Това обяви изпълняващият длъжността директорът на Столичната РЗИ Илонка Маева на брифинга на щаба, като уточни, че предложението е на столичната инспекция и е изпратено на министерството за одобрение.


Лабораториите да могат да вземат и телефоните на изследваните, а тази информация да бъде изпращана автоматично на РЗИ - разясни предложението зам.-министъра на здравеопазването Жени Начева. Ако тестът е положителен, от РЗИ ще издирват телефоните на контактните и също ще ги въвеждат в системата. Идеята им е да бъдат уведомени с есемес, че са контактни, за да могат да се самоизолират. "Това е спешна мярка и може да има проблеми и неточности в началото, но апелираме към подкрепа за въвеждането и прилагането й", каза Начева.


Коронавирусът в България: Първата доставка ремдесивир ще стигне за 260 души (хронология)

© Юлия Лазарова

15 основни училища са поискали онлайн обучение

Училищата не трябва да се затварят първи, трябва да се действа локално - не трябва да се затварят във всички области, а само където има проблем. Това каза министърът на здравеопазването Красимир Вълчев на брифинга на щаба, като отбеляза, че все пак решенията се вземат от министъра на здравеопазването.


"Продължавам да твърдя, че присъственото обучение е най-доброто. Но в момента ситуацията, в която сме изправени, налага вземането на решения", посочи Вълчев. По думите му частните школи и занимални също не трябва да са "сред първите жертви".


15 училища в страната са поискали да са на онлайн обучение ученици от 1 до 7 клас, информира още Вълчев и уточни, че им е позволил.


Видео от изказването му гледайте тук.

Тревожен е ръстът на приетите в болница

Коронавирусът в България: Първата доставка ремдесивир ще стигне за 260 души (хронология)

© Юлия Лазарова


Най-голяма заболяемост има във възрастовата група между 20 до 60 години, следвани от 60 - 69-годишните, съобщи зам.-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков. По думите му е тревожен ръстът на хоспитализираните пациенти с коронавирус. С една трета ежеседмично нараства броят на приетите в болница, а от интензивни грижи се нуждаят 7% от болните.


"В последните дни имаме 102% нарастване на средноседмичния брой заразени. Наблюдава се ежедневен положителен прираст. Към момента се нареждаме на 21-во място сме по заболяемост в ЕС и на второ място на Балканите", обяви Пенков и добави, че смъртността също нараства - само за последната седмица има ръст от 50%. Над 2000 са заразените медици, съобщи още зам.-министърът. 37% са заразените лекари, а 33% - медицински сестри.


Повече четете тук.


Брифингът на щаба

Зам.-министърът на здравеопазването Бойко Пенков, директорът на Националния център по заразни и паразитни болести Тодор Кантарджиев, директорите на "Пирогов" и Александровска болница Асен Балтов и Борис Богов, изпълняващият длъжността директорът на Столичната РЗИ Илонка Маева, както и министърът на образованието Красимир Вълчев дават брифинг във връзка с разпространението на COVID-19.


Онкологичен център в Шумен ще приема заразени с коронавирус

Със заповед на Районната здравна инспекция онкологичен център ще приема за лечение пациенти с коронавирус в Шумен. От болницата обявиха, че това противоречи на Закона за лечебните заведения и има опасност за онкоболните, които са с отслабена имунна система. В новото COVID отделение са пациентите, преместени от болницата във Велики Преслав. Там секторът за лечение на болни от коронавирус създаде напрежение, след като масово медици подадоха молби за напускане.


"Проблемът със създаването на това отделение е, че ние не разполагаме с необходимите кадри. Леглова база беше намерена. Това позволи да отделим лежащоболните с вируса, за да нямат пряка комуникация с останалите пациенти в онкологичния център", каза пред "Нова телевизия" управителят на онкологичния център д-р Свилен Арнаудов. Той обаче посочи, че съществува риск за смесване на пациентите, чрез използването на обща апаратура.


По думите му разкриването на отделение за лечение на пациенти с коронавирус противоречи на закона, тъй като разрешителното на болницата е за лечение на онкологични заболявания. "При нас няма инфекционисти и специалисти пулмолози, които да се занимават с белодробните проблеми. Можем да ползваме единствено колега, който е със специалност вътрешни болести. Той обаче е на пенсионна възраст", посочи Арнаудов.

Българска ваксина - до края на годината

До края на годината ще можем да предложим прототип на българската ваксина срещу COVID-19 - това заяви пред Би Ти Ви доц. д-р Пенка Петрова, директор на Института по микробиология при Българската академия на науките (БАН). За да се пристъпи към нейното тестване върху мишки и хора обаче, от БАН имат нужда от допълнително финансиране от държавата. Върху ваксината, която е протеинова и при поставяне ще създаде имунитет и срещу други коронавируси, работят около 10 души, разясни специалистът.


Петрова каза още, че е изследвана микрофлората на употребена маска от двете й страни и е установено, че от вътрешната страна няма микроорганизми, които да я правят опасна за многократна употреба. Доц. Петрова определи приема на цинк и селен като задължителен в условията на пандемия от COVID-19, както и на витамините А и D.


Коронавирусът в България: Първата доставка ремдесивир ще стигне за 260 души (хронология)

© Associated Press

80% от лекарите в болницата във Велики Преслав подават заявления за напускане, след като стана известно, че ще бъдат настанявани пациенти с COVID-19. Според тях болницата няма нужните условия за лекуване на болни с коронавирус.


Вчера всички болни с COVID-19 бяха транспортирани към Комплексния онкологичен център, каза пред Би Ти Ви д-р Йошинка Ненчева, управител на болницата. Въпреки това обаче все още не са изтеглени молбите на лекарите за напускане на болницата и тя ще говори с медиците по този въпрос. Пред медиата д-р Ирина Радева, която е с близо 50 години стаж в лечебното заведение заяви, че няма да изтегли оставката си.
"Възрастта ми не ми позволява да бъда на ниво и съм в рисковата група", обяснява тя.

Излекувани могат да имат симптоми до 6 месеца

Излекуван от COVID-19 може да има симптоми на болестта до 6 месеца - това каза в ефира на "Нова телевизия" пулмологът проф. Коста Костов. По думите му близо 97% от пациентите, които са изписани след тежка или много тежка форма на болестта, страдат от различни симптоми, които са не по-малко от 5, средно около 14. "Най-сериозните оплаквания, които остават при болните след COVID, са оплакванията от дихателната система. Тя е прицелният орган", обясни лекарят. "Проучванията сочат, че не по-малко от 50% от пациентите имат един или повече симптоми до към шестия месец", каза той.

Специализанти по гинекология, очни болести и др. станаха доброволци в COVID отделението на V градска болница в София. В сутрешния блок на БНТ директорът на болницата д-р Борил Петров каза, че те дават дежурства по 24 часа, от началото на функционирането на COVID отделението в болницата. Разкритите 30 легла са запълнени.

Над 1 млн. души не обръщали внимание на мерките

"Не сме дисциплинирани, в България около 1 млн. - 1.5 млн. души не обръщат внимание на мерките. Това са преобладаващо активни хора, които стават средство за пренасяне на инфекцията" - това заяви пулмологът д-р Александър Симидчиев в сутрешния блок на БНТ.


Според него медиците са се научили да лекуват по-добре COVID-19, смъртността спада, има по-адекватни протоколи за извънболничната и болничната помощ. "13% от заразените с коронавирус се хоспитализират, но много по-бързо нараства броят на заразените. В болница влизат хора, които са достатъчно тежки - с нужда от венозна медикаментозна терапия и такива, които имат нужда от обдишване. Здравната система все още се справя, легла можем да разкрием повече, но не може бързо да се реагира с кадровия състав", каза лекарят.


Хората се държат като в детска градина - ако повече обяснявахме защо трябва да се носят маски, щеше да е по-логично да спазват мерките


Александър Симидчиев,

пулмолог


По думите му трябва по-малко да се говори за цифрите, а много повече да се говори за това "Защо" се предприема дадена мярка.


В момента нямаме грипна обстановка, коментира още Симидчиев. По думите му температура под 38 градуса не трябва да се сваля медикаментозно, "защото това е естествен механизъм за оптимално действие на имунната система".

Нов рекорд на новозаразени

Нов рекорд на новозаразени отчита Единният информационен портал за последното денонощие. Новозаразените са 2760. Това е 27.7 на сто от направените 9 946 теста.


162 души са в интензивни отделения. Излекуваните за последното денонощие са 216. Починалите са 36.


Най-много новозаразени отново има в София - над 1075 са последно установените случаи. В Пловдив - 206.


В сила са новите мерки

От полунощ са в сила новите по-строги мерки за ограничаване на коронавируса на национално ниво. Спира работата на дискотеките, присъственото обучение на учениците от гимназиален етапи и на студентите - тя минават на електронно обучение от разстояние.


Театри и кина ще работят с 30 на сто от капацитета си. За ресторантите също се въвеждат допълнителни ограничения. Днес в 10 часа е насрочен редовният брифинг на Националния оперативен щаб, на който се очакват още подробности за ограниченията.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (141)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2225 Гневно

    В болниците цари паника. Не знам какви глупости говорят министри и ГЕРБери, но болниците не приемат. Точка.
    Също така броят на болни е доста по-голям - не всички се изследват. Добре дошли в ГЕРБерландия 2020, където премиера е страхливец и се крие. 6 месеца имаха да се подготвят за тази криза.
    Национален предател си, Борсисов. 1000 човека мъртви заради теб до тук.
    П.П. Носете си маските и се кротнете за малко!

  2. 2 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    В същото време Тайван отбележи 200 дни без домашни случаи на вируса (но имат внесени отвън).
    България и въобще Европа се изложихме във втората вълна.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  3. 3 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 326 Разстроено

    Може би ше ни требе нов десен проект,за да се справим с вируса!Требе да върнем Раданч от Брюксел.
    🐷🐮🐷🐮🐷

    Много съм прост
  4. 4 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Затваряйте училища и транспорт, барове и ресторанти. Иначе ще затваряте болници. След което закривайте кочината на трите прасета.
    Вчера на Мутрьо нищо му нямаше. Т'ва уайно се е покрило тотално..,

    ОСТАВКА
    ОСТАВКА
    ОСТАВКА

  5. 5 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 326 Любопитно

    В болниците цари паника. Не знам какви глупости говорят министри и ГЕРБери, но болниците не приемат. Точка. Също така броят на болни е доста по-голям - не всички се изследват. Добре дошли в ГЕРБерландия 2020, където премиера е страхливец и се крие. 6 месеца имаха да се подготвят за тази криза. Национален предател си, Борсисов. 1000 човека мъртви заради теб до тук. П.П. Носете си маските и се кротнете за малко!
    —цитат от коментар 1 на #ОСТАВКА


    И кат си носиш маската и се кротнеш......,вируса ше почне да се шматка ,ше се почеше по главатъ.....,и ше замине за Марс?

    Много съм прост
  6. 6 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Махайте се с вируса си и с маските си = О С Т А В К А !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5928 Неутрално

    Бойко вчера беше доста свеж, бодър и агресивен.
    Едва ли е толкова болен колкото ни се представя от ПР кръжеца му.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    До коментар [#1] от "#ОСТАВКА":

    “6 месеца имаха да се подготвят за тази криза.”

    И се подготвиха - кръчми, чалготеки и всякакви вертепи работеха, сякаш нищо не е било, и дори получиха намаление на ДДС-то, стадионите бяха претъпкани със “социално дистанцирани” ☠️ фьенуви, затова пък в училищата нарисуваха някакви смешни стрелки по коридорите, за да “регулират” движението.

    Някъде четох, че НАД 80% от родителите били ПРОТИВ ограничителните мерки.

    На глупака и Господ не може да му помогне.

    Сега нека доизпразнят хазната, за да са доволни “Ричард” Алибеговци...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 950 Неутрално

    "Наричаха ме див българин! ... Диваци и варвари в България са само фашистите!"- Георги Димитров, в защитна реч по време на Лайпцигския процес. Изглежда не е бил съвсем прав.

  10. 10 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3193 Разстроено

    Нов рекорд и на смъртността - от началото на месеца 372 починали при 4525 излекувани -смъртност 372/(372+4525)х100 = 7,6% - двойно по-голяма отколкото в световен мащаб (4%).
    От март до август бе 5,2%, а през септември - 5,9%.

  11. 11 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Тук сме се събрали КОВИД маниаци.
    Днешните предложения!
    Всички болници в страната, без изключения, да отделят по 10 % от леглата си и за други болни (не-ковид), включително планов прием.
    Извънредно ценните кадри - монахини и отчета да влязат в КОВИД отделенията като медицински сестри и санитари. Допълнително да утешават тежко болните.
    С оглед на очакваната дива търговия и суматоха около гробищните паркове и потенциалната невъзможност карантинирани да прибират чувалите със своите близки, държавата директно да финансира пещите.
    Поради масовото изтрещяване на нацията, освен реаниматори, да се произведат и психиатри.
    Армията да блокира Орлов мост. Така ще се успокоят и протестиращите.

  12. 12 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    ...Вчера на Мутрьо нищо му нямаше. Т'ва уайно се е покрило тотално..,ОСТАВКАОСТАВКАОСТАВКА
    —цитат от коментар 4 на Хи-хи

    Вчера видяхме, че България се управлява от болен човек.

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4491 Неутрално

    "Хората се държат като в детска градина, ако малко повече обяснявахме защо трябва да се носят маски, щеше да е много по-логично хората да спазват мерките, каза Симидчиев."!!!



    А пък някакъв си "лекар" твърдеше и се хвалеше публично, че маските били излишни, че Той не ги носил дори в болницата където работил, а камо ли в обществения транспорт, с който пътувал...
    Престъпна история, но нормално, като се замисли човек какво означава мангър - прен. без стойност, нищо.
    Слави Ангелов добре е описал "мангъровщината":
    https://www.24chasa.bg/mnenia/article/9164295

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  14. 14 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 379 Гневно

    Кротнал съм се. Живея нормално и кротко и искам да не бъда занимаван с истерии и глупости.

  15. 14 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    В главите на 1,5 млн. цари спокойствие. Никой не може да им обясни, с какво този вирус е по-опасен от обикновен грип.
    В главата на 1,5 млн. цари паника. Те се молят за още мерки, молят се да ги затворят по къщите, много са дисциплинирани. Имат всички признаци на психическо заболяване, свързано с тревожност, паник-атаки и последващо отключване на по-сериозни състояния.

  16. 16 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Спирайте с истериите = винаги е имало и винаги ще има някакъв грип

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  17. 17 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 379 Гневно

    До коментар [#11] от "zxe00613919":

    Ти още малко ще поискаш и планово лечение на хронично болните, а?

  18. 18 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3193 Разстроено

    До коментар [#1] от "#ОСТАВКА":

    В болниците не знам, но ето каква бе вчера ситуацията в 59-то училище, кв.Малашевци - отиват вчера внучка ми (пети клас) и леля й (десети клас) на училище, а в училището няма никого - само охраната.
    А ден по-рано директорката се бе карала на баща й: "Ама Вие вярвате ли на тези слухове, че имало заразена учителка и заразени ученици?
    -Ами как да не вярваме, щом съседният център за работа с деца на фондация "Конкордия" днес е затворен за дезинфекция заради ученик от Вашето училище?"

  19. 19 Профил на kochoparabellum
    kochoparabellum
    Рейтинг: 258 Неутрално

    "Когда человек идиот, это на всю жизнь."

    Не знам какъв е вариантът на лафа, когато се отнася за цяла нация. Ако нещо съм научил за половин век на тая грешна земя, то е да не подценявам силата на идиотите, когато са събрани на големи групи. Затова ще си нося маската извън къщи и ще избягвам големи струпвания на хора - вероятността там да има достатъчно голям брой идиоти е голяма. И не, това не е страх, от "лекото грипче" - проява на елементарен, рудиментарен инстинкт за самосъхранение и желание да опазя възрастните си, болни родители. Вие правете каквото щете.

  20. 20
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  21. 21 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 649 Весело

    Един или един и половина милиона прави между 14 и 21 процента от маймунитета. Ако е прав Мангъров, че заразените досега са много повече от доказаните чрез тестове и повече прекарват заболяването безсимптомно, то тези 1 - 1.5 милиона съвсем резонно не обръщат внимание на мерките, а само на теглилките. Всъщност точно те вече имат имунитет и хич не ги е еня за останалите.

    Съвсем друг е математическият въпрос доколко множеството на безсимптомно прекаралите болестта съвпада с множеството на тези дето не обръщат внимание на мерките...

    73! Go Go
  22. 22 Профил на kochoparabellum
    kochoparabellum
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#21] от "Go Go":

    Не е само математически този въпрос, а отговорът е възможен по един-единствен начин.
    Виж, въпросът има ли изобщо смисъл от спазването на мерки, които поне една трета от активното население съзнателно не спазва и няма кой да го принуди да ги спазва, няма нищо общо с математиката.

  23. 23 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    Да пренебрегваш реална опасност за претоварване на здравната система се счита за мъжество. Колко тъжно. България си заслужава управниците и мизерията.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    ...А пък някакъв си "лекар" ...
    —цитат от коментар 13 на hamiltonf

    Не лекар, а доктор Борисов каза, че маски трябва да носят само страхливите.
    Пред обяд, а след обяд...

  26. 26 Профил на usernotfound
    usernotfound
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Властта не обръща внимание на 7 милиона население.

  27. 27 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Както винаги. Кочината, свинете и нереза в бяло, виновни магаретата, гъските, воловете - изобщо виновни всички останали. А бе, некадърници! Кой пусна тълпата по стадионите и залите? Същата тази тълпа, която е основен клиент на нощните заведения. Работиха на макс дискотеки, барове, кафенета, ресторанти, не може да се разминеш по "Витошка", моловете не се изпразниха, учениците и студентите след присъствен учебен процес обикаляха всички изброени по-горе заведения. В превозните средства с маски под брадите, ако изобщо има маски. Пазарите пълни - не можеш се размина от дядовци и баби с грижа за буркани. Контрол нула. Държавата се превърна в говорилня - основна тема спасяване на населението - на практика пълна развала по всички линии. А недъзите на основни системи са известни от години.
    Да се скрият от екраните, да си затворят устите, че само засилват бъркотията. Нерезът, който носи основно вината за взривното разпространение на заразата и чиито решения подчинени на идеята за спасяване на главата му, също да изчезне от екраните. Говеда с говеда!

  28. 28 Профил на Perry_Mason
    Perry_Mason
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Изобщо не е. Всичко е поза.

  29. 29 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    То че има много идиоти сред хората, има. Но когато начело са още по-големи глупаци, това е логичният резултат. Имаше ли ясна и единна позиция от началото на властта и експертите - не. Обясни ли някой като на възрастни хора какво се случва, какво се предполага и кои са възможните решения - не. Имаше ли комуникация на разбираем език за различните мерки и какво се очаква да се постигне, коя до кога и при какви критерии - не. Имаше ли няколко щаба и извадени от къде ли не "експерти" - да. Публично неспазване и окуражаване от премиера - да. Стана ли за посмешище здравната агенция - да. Това нов и сложен вирус ли е, за който най-добрите експерти знаят колко не знаят, а ако някой друг твърди обратното очевидно е измамник или не е наред - да.
    Та какво да се случи в тази ситуация, освен мнението на хората да започне да се формира от чувствата им, а не от фактите и една голяма част да са нерационални?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  30. 30 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    На трети март Радев от Шипка обяви война на мерките срещу коронавируса. Демонстративно не ги спазваше, ходеше сред тълпата русофили по риза и без маска. Атакуваше всяка мярка срещу вируса. И това до вчера докато го изгониха от Естония. Трифонов Копейкин Маямата Христо - видни противници на мерките срещу коронавируса. Телевизия 7/8 е рупор на антиковид пропагандата. А Борисов е страхлив, още при първата атака срещу мерките направи дублиращ съвет на нощ. Събра се заедно с Радев и Нинова в групата на Мангъров. И както казва жената- само тези които лекуваме имаме право да критикуват, останалите гореописани са виновни за всичко

  31. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1202 Разстроено

    Графиката на новозаразените през октомври изглежда доста предсказуемо:
    - Голям скок след първия работен дена на лабораториите за седмицата
    - Малко по-бавно увеличение през всеки следващ работен ден
    - Намаляване на отчетените новозаразени през почивните дни поради по-малкия брой тестове
    - Всяка седмица броят на случаите е експоненциално по-висок от предишната

    Като вземем предвид и увеличаващия се процент на положителнте тестове (което съвсем не е положително), нещата съвсем очевидно отиват на зле....

  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4863 Любопитно

    "Излекувани могат да имат симптоми до 6 месеца
    Излекуван от COVID-19 може да има симптоми на болестта до 6 месеца - това каза в ефира на "Нова телевизия" пулмологът проф. Коста Костов. По думите му близо 97% от пациентите, които са изписани след тежка или много тежка форма на болестта, страдат от различни симптоми, които са не по-малко от 5, средно около 14. "Най-сериозните оплаквания, които остават при болните след COVID, са оплакванията от дихателната система. Тя е прицелният орган", обясни лекарят. "Проучванията сочат, че не по-малко от 50% от пациентите имат един или повече симптоми до към шестия месец", каза той."

    Една статия за един такъв случай от Дания/Германия:

    https://www.dw.com/bg/какво-ми-причини-коронавирусът-29-годишна-германка-разказва/a-55406130

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#31] от "plamen_b":

    Изследвай се за антитела. Жената няма, хем я изследваха с някакви доста сложни апарати, а не с бърз тест след като прекара коронавируса

  34. 34 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3193 Весело

    То че има много идиоти сред хората, има. Но когато начело са още по-големи глупаци, това е логичният резултат.

    Когато слепец слепци води всички падат в ямата - от Новия завет.

  35. 35 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3093 Неутрално

    До коментар [#16] от "dark'star":

    Винаги си бил дебил. Лекои истеричен при това - че демокрацията ти е отнела светлото минало.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  36. 36 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#1] от "#ОСТАВКА":В болниците не знам, но ето каква бе вчера ситуацията в 59-то училище, кв.Малашевци - отиват вчера внучка ми (пети клас) и леля й (десети клас) на училище, а в училището няма никого - само охраната.А ден по-рано директорката се бе карала на баща й: "Ама Вие вярвате ли на тези слухове, че имало заразена учителка и заразени ученици?-Ами как да не вярваме, щом съседният център за работа с деца на фондация "Конкордия" днес е затворен за дезинфекция заради ученик от Вашето училище?"
    —цитат от коментар 18 на Patsis


    Внучка 5-ти клас, леля й 10-ти клас, кв. Малашевци. Не че се заяждам, но за кой етнос става дума?

  37. 37 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    Милиони българи, ходят всеки ден на работа.
    Заразяват се и разнасят заразата!

    #Спрете се, бе!

  38. 38 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    V радска не беше ли болницата в която работеше каката на Бате?

  39. 40 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 861 Неутрално

    "Излекувани могат да имат симптоми до 6 месецаИзлекуван от COVID-19 може да има симптоми на болестта до 6 месеца - това каза в ефира на "Нова телевизия" пулмологът проф. Коста Костов. По думите му близо 97% от пациентите, които са изписани след тежка или много тежка форма на болестта, страдат от различни симптоми, които са не по-малко от 5, средно около 14. "Най-сериозните оплаквания, които остават при болните след COVID, са оплакванията от дихателната система. Тя е прицелният орган", обясни лекарят. "Проучванията сочат, че не по-малко от 50% от пациентите имат един или повече симптоми до към шестия месец", каза той."Една статия за един такъв случай от Дания/Германия:https://www.dw.com/bg/какво-ми-причини-коронавирусът-29-годишна-германка-разказва/a-55406130
    —цитат от коментар 32 на Иво


    Ами нищо ненормално не виждам. Аз след обикновен изкаран бронхит имах близо половин година кашлица след това...

  40. 41 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5296 Неутрално

    До коментар [#2] от "Jalis Ironhammer":

    В Тайван не чакат милиарди от ЕС за брой заразени и починали. В Китай вчера 40 заразени и вече трети месец нито един починал, на нула са. Не били верни данните, а защо да вярваме на нашите данни, като увеличиха клиничната пътека се увеличиха драстично, после протестите, а сега трябва да получим тези девет милиарда еврозаем. В Чехия вече има 300 хиляди заразени.

  41. 42 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 861 Неутрално

    "Излекувани могат да имат симптоми до 6 месецаИзлекуван от COVID-19 може да има симптоми на болестта до 6 месеца - това каза в ефира на "Нова телевизия" пулмологът проф. Коста Костов. По думите му близо 97% от пациентите, които са изписани след тежка или много тежка форма на болестта, страдат от различни симптоми, които са не по-малко от 5, средно около 14. "Най-сериозните оплаквания, които остават при болните след COVID, са оплакванията от дихателната система. Тя е прицелният орган", обясни лекарят. "Проучванията сочат, че не по-малко от 50% от пациентите имат един или повече симптоми до към шестия месец", каза той."Една статия за един такъв случай от Дания/Германия:https://www.dw.com/bg/какво-ми-причини-коронавирусът-29-годишна-германка-разказва/a-55406130
    —цитат от коментар 32 на Иво


    Ами нищо ненормално не виждам. Аз след обикновен изкаран бронхит имах близо половин година кашлица след това...

  42. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    Както винаги. Кочината, свинете и нереза в бяло, виновни магаретата, гъските, воловете - изобщо виновни всички останали. А бе, некадърници! Кой пусна тълпата по стадионите и залите? Същата тази тълпа, която е основен клиент на нощните заведения. Работиха на макс дискотеки, барове, кафенета, ресторанти, не може да се разминеш по "Витошка", моловете не се изпразниха, учениците и студентите след присъствен учебен процес обикаляха всички изброени по-горе заведения. В превозните средства с маски под брадите, ако изобщо има маски. Пазарите пълни - не можеш се размина от дядовци и баби с грижа за буркани. Контрол нула. Държавата се превърна в говорилня - основна тема спасяване на населението - на практика пълна развала по всички линии. А недъзите на основни системи са известни от години. Да се скрият от екраните, да си затворят устите, че само засилват бъркотията. Нерезът, който носи основно вината за взривното разпространение на заразата и чиито решения подчинени на идеята за спасяване на главата му, също да изчезне от екраните. Говеда с говеда!
    —цитат от коментар 27 на Мърмор


    Основно хората се заряват на работните си места.
    Шивачките от Доспат и Айтос са били по мачове.. ?

    Боже , Боже..

  43. 44 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    НСИ предлага данни за умиранията по седмици. Има таблица за периода 2015-2020 (до седмица 42).

    Някой да си спомня за катастрофа в края на 2016 и началото на 2017?

  44. 45 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    За тези "невярващи" е виновно правителствата, защото не трябваше да се допуска по телевизиите, да се говорят постоянно лъжи.

    Мангъров стана кумир на много хора, даже и Баце го кани в кабинета си, на кафе...

    Ето и днес някой е обяснявал, че 65 лаборатории по 130 теста могли да правят, са 8500, от къде идват другите няколко хиляди.
    Докато се ръсят такива конспирации от професори, хората няма да вярват, че има заплаха за здравето им.

    Любовта ще спаси света!!!
  45. 46 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    Да пренебрегваш реална опасност за претоварване на здравната система се счита за мъжество. Колко тъжно. България си заслужава управниците и мизерията.
    —цитат от коментар 23 на #ОСТАВКА


    Те пренебрегват опасността, ходят на работа.
    Остани си, българино , в мекото легло!

  46. 47 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    До коментар [#43] от "simChо":

    "Основно хората се заряват на работните си места."

    Ето с това съм напълно съгласна. Но, добавям и училищата, барове и ресторанти. Трябва да престоиш с болен, достатъчно дълго на закрито.

    Любовта ще спаси света!!!
  47. 48 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#41] от "Тsonkooo":

    Глупости за наивници.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  48. 49 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    До коментар [#43] от "simChо":"Основно хората се заряват на работните си места."Ето с това съм напълно съгласна. Но, добавям и училищата, барове и ресторанти. Трябва да престоиш с болен, достатъчно дълго на закрито.
    —цитат от коментар 47 на hope


    По дискотеките се заразяват лекарите!
    Беснеят по масите..


    Здравната система беше пред рухване, а те не затвориха..


    Освен това парковете и пейките в тях , са зловещо място за заразяване.

  49. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    За тези "невярващи" е виновно правителствата, защото не трябваше да се допуска по телевизиите, да се говорят постоянно лъжи.Мангъров стана кумир на много хора, даже и Баце го кани в кабинета си, на кафе...Ето и днес някой е обяснявал, че 65 лаборатории по 130 теста могли да правят, са 8500, от къде идват другите няколко хиляди.Докато се ръсят такива конспирации от професори, хората няма да вярват, че има заплаха за здравето им.
    —цитат от коментар 45 на hope


    И постоянно се влиза по паркове..

    Мани, мани..

  50. 51 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    "Не сме дисциплинирани, в България около 1 млн. - 1.5 млн. души не обръщат внимание на мерките. Това са преобладаващо активни хора, които стават средство за пренасяне на инфекцията" - това заяви пулмологът д-р Александър Симидчиев в сутрешния блок на БНТ."
    Прав е Симидчиев и ние ги виждаме - основно млади хора, в и малко след тинейджърска възраст и това малко дразни, но всички сме били млади и сме живяли с усещането, че сме безсмъртни.
    Но всеки млад има смейство и от него зависи, как млаежа ще гледа на ситуацията.

  51. 52 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Прав е д-р Симидчиев, но каква е причината? Според мене това, че няма борба с простотията, а би трябвало тя да е на живот и смърт. Ама как да има като по време на соца тя, простотиятя, беше издигната в национална добродетел. И сега сърбаме попарата. Затова и президентът ни и премиерът ни и всякакви други начело на държавата ни са такива, немислими да са на такива постове даже в една Сърбия.

  52. 53 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 509 Неутрално

    В ерата на фейсбук и туитър всеки анонимник е експерт, а всяко официално лице на институция с диплома и доказан опит в определена сфера е манипулатор и лъжец.

    Няма оправия. Спасявайте се кой както може. Ковид показа че човешкия род е загубил тотално чувството си за взаимна отговорност.

  53. 54 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 520 Разстроено

    Вчера по новините имаше репортаж за затягането на контрола за спазване на мерките. Излъчваха от метростанция Сердика и един полицай раздаваше маски на тези, които нямат. Един индивид нямаше маска и с крайна неохота и досада си взе и когато репортерката го попита защо няма маска той изсъска "Така!". Що за човек е това?

  54. 55 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5296 Неутрално

    До коментар [#50] от "simChо":

    Всичко, което пишеш е вярно, но без тоя убийствен сарказъм, и мен ме забавляваше, но вече не, бъди здрав.

  55. 56 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Аз по улиците по чти не виждам хората с маски, пък не знам.

  56. 57 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5296 Неутрално

    До коментар [#56] от "didko8":

    Когато няма струпване, не са задължителни, така каза премиерът, след като гориха маски по протестите и скандираха ББПП.

  57. 58 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Според мен, тази цялата шумотевица около вируса е плод на организираната глобална престъпна група на Сорос и Гейтс, целяща заселване на мигранти в България и изземване на българските деца от родителите им и смяна на сексуалната им ориентация. Очевидно е...

  58. 59 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5296 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ruse_Island":

    И пари, много пари - за ваксини и заеми за рухналата икономика.

  59. 60 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1189 Гневно

    Йорданка Фандъкова вместо да тормози продавачите по пазарите, да вземе да отключи джамовете в рейсовете и да ги накара да спрат парното и климатиците !!!

    Тъпи овце избрали тъпа гъска!

  60. 61 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    За пръв път да прочета препоръката температурата под 38 градуса да не се сваля с медикаменти. Жалко, че толкова хора трябваше да си отидат, преди да го кажат официално и да спрат рекламите по талавизора.

  61. 62 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ruse_Island":


    Бъркаш. Свинската чума беше заради мигрантите и децата. Ковид е заради 5G и чипирането. Нека да все пак да държим коректна подредба на конспиративните теории.

  62. 63 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ruse_Island":И пари, много пари - за ваксини и заеми за рухналата икономика.
    —цитат от коментар 59 на Тsonkooo


    За да могат после с тези пари да си купят български деца и да ни връткат половата ориентация .
    :-)))

  63. 64 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Може да ви се стори досадно но да повторим относно домашно лечение. При температура веднага атака на гърлото с литри горещ чай, гаргара с ракия, със сода бикарбонат, ако може изкарване през носа, обтриване на гърлото с мед и сода, дъвчене на джинджифил, изобщо всичко бабешко с цел спиране на вируса в горни дихателни пътища. Ако дигнете температура над 38 гр. Антибиотик азакс + пробиотик , това срещу пневмонията. Ако не минава се добавя втори антибиотик таваник заедно с противогъбично. Взима се противовирусни препарат. При начало на задух дексаметазон, дозата за деня се взима сутрин наведнъж.Срещу тромбоза праксифарин , който продължава да се взима поне една седмица след излекуване

  64. 65 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 509 Неутрално

    А и свинската чума беше също предизвикана от.... НАТО???? Защото имали 500хил тона старо месо което искали да ни пробутат. НАТО???? така твърдеше един мега трол във ФБ Антисорос груп. Как пък една от тея тъпотии не се оказа истина. Поне една.

  65. 66 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Нов рекорд на новозаразени отчита Единният информационен портал за последното денонощие. Новозаразените са 2760. Това е 27.7 на сто от направените 9 946 теста.
    —цитат от коментар 0 на статия


    Новината звучи страховито, но обратната страна на този медал е абсолютно оптимистична: колкото по-стръмно е качването, толкова по-стръмен ще е спадът. Няма друга зависимост, въпрос на биологичен закон. Това, което се вижда на първите две графики тук, това ще видим и на графиката на заразените за ковид към началото на пролетта. Даже математикът на щаба проф. Витанов може да си ги препише още отсега. Нищо ново под слънцето:
    https://espanol.cdc.gov/flu/weekly/weeklyarchives2018-2019/Week18.htm

  66. 67 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    Ще се мре яко!
    —цитат от коментар 39 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Сега в София, скоро и в други градове.

  67. 68 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Най-тревожното от днешната статистика е смъртността. При 216 оздравели има 36 починали, което прави над 14% смъртност. Ако се запази това съотношение от тези 25105 "активни случая", а то не са случая а са все хора, които се надяват да оздравеят над 3500 ще умрат. Но дори да вземем оптимистичните 5% смъртност, което е по-малко от средната досега, то починали ще са над 1200 от тях. Това не се отнася за тези, които ще се установят днес и в бъдеще, а само за тези, които са се заразили до преди 4-5 дни и са установени до сега. При това дори не е прогноза, защото е неизбежно и остава само да бъде отчетено. Някои питаха ехидно яко ли се мре.

  68. 69 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    Някой да обясни поради каква причина се постъпва в болница? Разбирам за изключително тежки случаи, когато се налага изкуствено обогатяване на кръвта с кислород и разреждане на плазмата за да не се запушат съвсем малките кръвоносни съдове, което да доведе до некрози. Обаче над 90% от случаите не са такива. При положение, че няма доказан препарат за лечение и всички мерки са палеативни, с надежда имунитетът на организма сам да пребори вируса, защо трябва да се постъпва в болница, вместо да се лекуваш в домашна обстановка, пазейки дистанция от близките, РАЗБИРА СЕ!?

  69. 70 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5296 Неутрално

    До коментар [#64] от "rexdog2004":

    Обтриване на цялото тяло с оцет, сваля температурата гарантирано, лимон с мед и чай или преварена вода с лимон и мед, стабилизира сърцето.

  70. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  71. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  72. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  73. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  74. 75 Профил на buggie
    buggie
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Статия днес: Коронавирусът в България: властите с предложение за известяване на контактните на заразен с есемес.
    Статия утре: Телефонни измамници мамят с фалшиви коронавирусни есемеси.

  75. 76 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    До коментар [#45] от "hope":

    Повечето тесто са групови. Материалът от 10 човека минава през един тест, ако светне положително , тогава групата се подкарва индивидуално. Лично аз бях тестван няколко пъти така. Само тъпи конспирации са у философските ви чутури !

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  76. 77 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "Когда человек идиот, это на всю жизнь."Не знам какъв е вариантът на лафа, когато се отнася за цяла нация. Ако нещо съм научил за половин век на тая грешна земя, то е да не подценявам силата на идиотите, когато са събрани на големи групи. Затова ще си нося маската извън къщи и ще избягвам големи струпвания на хора - вероятността там да има достатъчно голям брой идиоти е голяма. И не, това не е страх, от "лекото грипче" - проява на елементарен, рудиментарен инстинкт за самосъхранение и желание да опазя възрастните си, болни родители. Вие правете каквото щете.
    —цитат от коментар 19 на kochoparabellum


    45% крещят , че държавата не взема мерки,
    за 45% мерките им са много, вирус няма, обикновен грип,, вскички ще го изкараме, световна конспирация и други глупости

    И едва може би 10% като теб , които използват главата си по предназначение, поздрави за което.

  77. 78 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    До коментар [#69] от "ivanpopov":
    Приемат се в болница по една единствена причина - за да се спаси живота им. Лекува се болестта - пораженията, които вируса нанася на организма. Хората заразени с вируса умират от дихателна и сърдечна недостатъчност, запушване на кръвоносни съдове, свръхреакция на имунната система, вторични инфекции....
    При това, колкото по-малко могат да постъпят в болница, толкова повече умират. Смъртността у нас от средно 5-6%, в последно време нарасна на над 10%. Над 10% от установените позитивни сега умират, защото болниците са препълнени.

  78. 79 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 284 Неутрално

    За пръв път да прочета препоръката температурата под 38 градуса да не се сваля с медикаменти. Жалко, че толкова хора трябваше да си отидат, преди да го кажат официално и да спрат рекламите по талавизора.
    —цитат от коментар 61 на Лео


    Хората не знаят какво означава повишената температура и какво трябва/ не трябва да се прави с нея. Обясняваш им , те мигат, мигат, казват 'А-хаааа!!!' и пият един нурофен.
    И накрая щастливи: "Имах 38.1, ама успях да я сваля!"

  79. 80 Профил на sbk59434786
    sbk59434786
    Рейтинг: 134 Неутрално

    Проф. Борис Богов, директор на Александровска болница:
    „Имаме 26 заразени в "Александровска" болница, 10 души имат нужда от кислородна терапия, а 3 са интубирани.“
    Тоест половината пациенти (13 души) са наистина болни и имат нужда от лечение, а останалата половина (13 души) са с леки симптоми и спокойно могат да бъдат в домовете си под наблюдение от личния лекар, вместо да заемат леглата за сериозно болните.
    Ясно е, че болниците предпочитат да лекуват по-леките случаи на коронавирус, защото изискват по-малко грижи, а цената на здравната пътека е една и съща за леко болни и за тежко болни. Но ако това положение продължава, хората, които действително имат нужда от лечение, ще бъдат оставени на късмета си или на връзките си да се доберат до болнично лечение.

  80. 81 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 814 Гневно

    Почти 8 месеца минаха, при все огромния ИТ потенциал, ние тепърва ще въвеждаме смс-и...
    Оставка, некадърници!

  81. 82 Профил на edinotselo
    edinotselo
    Рейтинг: 75 Неутрално

    До коментар [#2] от "Jalis Ironhammer":

    Като почнете да говорите наизуст, се дразня въпреки, че нема сми...Каква втора вълна ви гони, като у нас първата вълна е в момента... Явно нещо друго имате предвид...

  82. 83 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    Вие тъпи ли сте!? Какво SMS известяване!? Всички мои познати и бизнес-контрагенти, които бяха съмнителни, лично ми се обадиха да ме предупредят. Хората са достатъчно цивилизовани и интелигентни, за да знаят и сами какво да правят. А тези, дето ще тръгнат да сеят заразата напук, никакво проследяване не ги лови.

  83. 84 Профил на georgim
    georgim
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Дневник, някаква новина за нападението в църква в Ница? Дивак с нож убива трима. Нещо КаБка може ли да спише или е заета?

  84. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  85. 86 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#72] от "kilimi, kilimi":

    Ти пък кой беше?
    Ето ти две "различни" графики, да ми ги разтълкуваш:

    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/australia/

    Daily New Cases in Australia
    Active Cases in Australia

    (да знаеш, че в южното полукълбо сезоните са обратни на нашите)

  86. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  88. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  89. 90 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    До коментар [#78] от "blagoj":

    Мерси, може ли линк към тази статистика (особено към 10%). Защото това, което знам от болниците, наши клиенти, е съвсем различно.

  90. 91 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 926 Весело

    До коментар [#44] от "До руските мекерета":

    "НСИ предлага данни за умиранията по седмици. Има таблица за периода 2015-2020 (до седмица 42).
    Някой да си спомня за катастрофа в края на 2016 и началото на 2017?"

    Ами как! Борисов 2 подаде оставка.

  91. 92 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    НСИ също познава, понякога, ама ще е по-достоверно да питам кака Радка, дето седи всеки ден на пейката пред входа или жената, продаваща вестници на спирката.

  92. 93 Профил на къдрав и сам се стриже
    къдрав и сам се стриже
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Почти 8 месеца минаха, при все огромния ИТ потенциал, ние тепърва ще въвеждаме смс-и...Оставка, некадърници!
    —цитат от коментар 81 на гарата


    а как ще ти знаят контактните сещаш ли се?

  93. 94 Профил на sbk59434786
    sbk59434786
    Рейтинг: 134 Неутрално

    До коментар [#78] от "blagoj":Мерси, може ли линк към тази статистика (особено към 10%). Защото това, което знам от болниците, наши клиенти, е съвсем различно.
    —цитат от коментар 90 на ivanpopov


    Няма такъв процент смъртност. blagoj пише глупости. Смъртността се изчислява като съотношение общ брой починали/общ брой заразени * 100. Вчера писах, че „шаманът“ на НОЩ Витанов смята, че реално заразените към момента са около 320 000. Това прави смъртност от около 0.36 %.
    Днес на брифинга казаха, че под 15 % от населението в ЕС се е срещнало с вируса и е било заразено. За България това означава около 1 млн. души. Следователно смъртността към момента е:
    1197 / 1000000 * 100 = 0.12 %.

    Толкова за истерията, която умишлено се насажда от медиите.

  94. 95 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    А какво става в Швеция и Белорусия? Интересува ли ви? Или ще обявите, че лъжат?
    Ето ви линкове към актуализиращи се ежедневно данни:

    Швеция, от месеци умрелите от Ковид са по 3-4 души, въпреки нарастващия брой на заразени. Защото "заразени" не значи "болни":
    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

    Белорусия, през всичките тия месеци на паника по света, умрелите от Ковид са около 5-6 души дневно:
    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/
    :
    Чехия, която беше приложила много рестриктивни мерки, какво направи? Ами сега ще й пати главата:
    https://www.worldometers.info/coronavirus/country/czech-republic/

    Излиза, че крутите рестриктивни мерки дават обратни резултати не само в икономиката, но и в борбата с Ковид-19. Това твърдят и епидемиолозите, ама кой да ги слуша? Да не би все пак гонените цели да са други?
    Който не го мързи може да погледне данните и на другите 216 страни и територии.

  95. 96 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#83] от "ivanpopov":

    Тотално е така! Чудят се и маят се каква глупост да измислят и вкарат!
    Друг е въпросът, че кой гарантира, че положителният ще снесе всичките си контактни и/или им знае тел.номера?!

  96. 97 Профил на къдрав и сам се стриже
    къдрав и сам се стриже
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#83] от "ivanpopov":Тотално е така! Чудят се и маят се каква глупост да измислят и вкарат! Друг е въпросът, че кой гарантира, че положителният ще снесе всичките си контактни и/или им знае тел.номера?!
    —цитат от коментар 96 на vigour


    няма защо да питат за нещо което вече знаят и е регламентирано да се знае по закон

  97. 98 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Някой да обясни поради каква причина се постъпва в болница?
    —цитат от коментар 69 на ivanpopov


    Две са основните причини:
    1. Всеки 5 ковидозни носят на персонала по 1 бон бонус на месец
    https://www.mediapool.bg/6500-dushi-ot-zdravnata-sistema-s-1000-lv-premiya-za-rabota-na-parva-liniya-prez-april-news307594.html
    2. Др Новаков внесе в европарламента предложение за допълнителни милярди, с които да се осребряват разходите за Борбата със задна дата.
    https://www.eppgroup.eu/bg/как-го-осъществяваме/със-страните-от-ес/bulgariya/новини/oshte-pari-za-spravyane-s-shtetite-ot-covid-19


    Новината звучи страховито, но обратната страна на този медал е абсолютно оптимистична: колкото по-стръмно е качването, толкова по-стръмен ще е спадът
    —цитат от коментар 66 на inn


    Ни е сигурно.
    Броенето на положителни тестове има значение единствено за :
    - шашкане на сашетата, броящи положителни тестове
    - избиране на Нашия Човек - Заспалджо
    https://www.yahoo.com/news/trump-biden-wisconsin-polls-coronavirus-pandemic-outbreak-185230353.html

    Последните хабери за пецере тестовете са, че след повторна проверка на 60 положителни теста , дошли от лицензирана лаборатория в Германия, 58 от тях се оказали фалшиво позитивни.
    Издънката дошла, след като дохторите от клиниката, изпратила тестовете, казали "чекай малко, откъде изведнъж толко болни?" и поискали проверка. Явно не са на наща система да печелиш от ковидозен, иначе вместо проверка щяха да викат "насам, насам, евраци!"
    https://www.merkur.de/bayern/corona-test-bayern-panne-ergebnisse-isar-amper-klinik-taufkirchen-pcr-test-zr-90082728.html


  98. 99 Профил на Larry Laffer
    Larry Laffer
    Рейтинг: 50 Неутрално

    "В последните дни имаме 102% нарастване на средноседмичния брой заразени. Наблюдава се ежедневен положителен прираст. Към момента се нареждаме на 21-во място сме по заболяемост в ЕС и на второ място на Балканите", обяви Пенков и добави, че смъртността също нараства - само за последната седмица има ръст от 50%.

    Лъжец....най малко тестове в ЕС на 100000 души, ако още ги намалят ще са на последно място по заболеваемост.

    https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/covid-19-testing

    2020-W41 - България 428/100000, Люксембург 6452/100000, Румъния 835/100000

  99. 100 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#95] от "alexsilver":

    Действително е така. Сега в страните от бившия соцлагер има висока смъртност , каквато нямаше през пролетта. Дали вируса мутира и преодоля някаква бариера, или ние през пролетта не сме имали много заразени и първата вълна у нас е сега. Ако сега е първата вълна у нас, значи отпускането на мерките е било грешка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK