
© Дойчин Ников
Новите елементи на предпазния парапет на Аспарухов мост, поставени след тежката катастрофа от 22 октомври, не са закрепени към старата му част.
След като преди седмица камион падна от 52 м. височина на варненския Аспарухов мост, а шофьорът му загина на място, извършеният ремонт на парапета, скъсан при тежкия инцидент, отново излага на риск сигурността на пешеходците и превозните средства, използващи съоръжението. Това показват детайлни снимки, публикувани във Фейсбук.
На тях ясно се вижда, че новите елементи, поставени при аварийния ремонт на парапета, не са свързани със старата му част. Освен това те са видимо некачествено закрепени с голям луфт към бетонната конструкция на моста. Това коментира в профила си в социалната мрежа Дойчин Ников. Той е председател на неправителствената организация "Клъстер Черноморска икономическа зона", която от години следи състоянието на "Аспарухов мост".
© Дойчин Ников Старят парапет - в ляво на снимката и новата част, която е по-ниска и незакрепена
Според Ников още на 19 октомври т.г., или само три дни преди трагдията с падналия камион, сдружението, което представлява, е внесло в деловодството на Областното пътно управление във Варна писмо с искане за пълно обследване на състоянието на мантинелите, ограждащи платната на Аспарухов мост.
© Дойчин Ников Пукнатини в бетонния ръб, на който е закрепен предпазния парапет, поставят под съмнение неговата устойчивост.
Искането е мотивирано с констатациите, направени след проверка на състоянието на мантинелите, извършена от експерти на "Клъстер Черноморска икономическа зона". Направеният оглед е показал, че от общо 950 колчета на предпазното съоръжение край платното и то само в едната посока, едва 200 са напълно изправни и със стабилна болтова връзка към мантинелата. (Видео в края на текста)
© Дойчин Ников Скъсана връзка поради корозия на предпазното колче
Освен това 368 колчета са с разхлабено скрепване, 382 са без каквото и да е свързване към мантинелата, а 9 колчета изобщо липсват. По тази причина огражденията са напълно компрометирани и не могат да гарантират задържането при удар дори на лек автомобил с тежест до 1500 кг., пише в коментара си към резултатите от огледа Дойчин Ников. Наличната в момента мантинела не съответства на изработените от Агенция "Пътна инфраструктура" технически правила за приложение на ограничителни системи по пътищата от републиканската пътна мрежа, които са в сила от 2010 г., пише още той.
© Дойчин Ников Предпазно колче без закрепване към мантинелата
Само минути, след трагичния инцидент от 22 октомври от Агенция "Пътна инфраструктура" разпространиха съобщение, в което се твърдеше, че "Аспаруховият мост във Варна е в добро общо състояние, а заключението е на независими пътни експерти от научноизследователската общност". В края на 2019 г. експерти от Института по пътища и мостове към агенцията също извършиха обследване на съоръжението и направиха заключението е, че конструкцията му е здрава, а движението по него - безопасно.
© Дойчин Ников Скрийншот от видео, което показва, че части от предпазната мантинела на високият 52 м. Аспарухов мост не са закрепени за конструкцията му.
В края на септември друго видео, публикувано пак във Фейсбук от общинският съветник във Варна Мартин Златев (БСП) показа, че цялата носеща конструкция на Аспарухов мост е опасно компрометирана, бетонът е напукан и изронен, а арматурата е оголена и силно корозирала. Мостът е вече е на 44 години, а цялостен ремонт на съоръжението така и не е правен до момента.
Маршалов
Рейтинг: 1278 НеутралноСпоко, ще има и ремонт на ремонта, на ремонта и накрая след като някой е добавил успее да закръгли поне милион лева чиста печалба, само от ремонти на този парапет на този мост, ще се стигне и до качествено и съобразено със стандартите изпълнение. Междувременно, през келявите мантинели, може да прескочи на оня свят още някой и друг, човек без "късмет"
мурзилкаDDR
Рейтинг: 2748 ВеселоКаквато работата, такива и заплатите, такова и управлението 😉
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"angeles
Рейтинг: 1208 НеутралноТая оградка на първите снимки за колоездачи ли е???
stanislavdi
Рейтинг: 1338 НеутралноДневник, избързвате. Баце е обещал на Доган нов мост, който ще свързва пристанище Доган с магистрала Черно море. Предполагам, че руснаци ще го строят
edin drugii
Рейтинг: 2110 НеутралноДо коментар [#1] от "Маршалов":
Нов ремонт трябва , през следващия мандат ,пак нов ремонт и така до края на света .
Oggie Petkov
Рейтинг: 422 НеутралноРемонтът на моста беше спрян преди 2 години поради протести на някои варненци. Не им издържали нервите в задръстванията. После пък дошло лятото и ремонтът щял да пречи на "сезона".
stanislavdi
Рейтинг: 1338 НеутралноТи заповядай да видиш фугите на реминтираната част на моста преди 2 години. Ще паднеш........ от смях, не от моста де
442
Рейтинг: 1273 НеутралноМоста е чудесно място за търсачи на силни усещания. За хора с по-слаба психика, само отиването до определено място е страшно, целия трепери при преминаване на ППС-та.
stanislavdi
Рейтинг: 1338 НеутралноЕ, то няма мост който да не трепери при преминаване ппс-та
Николай Бучков
Рейтинг: 5129 ВеселоНе съм забелязал масово струпване край парапетите на лица , мечтаещи да скочат и полетят като орли......другите с колите , ги тресат силните усещания,докато чакат да се отпушат лентите......
historama
Рейтинг: 3877 НеутралноМостът (1976г.) е чудесно техническо съоръжение, забележително за своето време. само че трябва да се подържа, задължение изключително трудно за българските власти (и преди, и в наши дни).
А колкото до протестите? Ами колега, то в цяла България е така - ремонтираният участък първо се прегражда (вероятно усвояването на парите се стартира), и по някое време идва и ремонтната преграда. И така ако в Португалия или в Испания подобен ремонт трае 3-4 седмици, у нас се проточва година-две.
Маршалов
Рейтинг: 1278 ВеселоДо коментар [#10] от "Николай Бучков":
мурзилкаДам, то и далавери симеонов щеше да скача от някакъв мост с релса на шията. Ако парапета на оригинално споменатият мост му е прекалено висок и не може да го прескочи с тежката релса, сега вече има алтернатива с нисък парапет.
historama
Рейтинг: 3877 Неутралноизвинявам се! ... ремонтната бригада!
selqnin
Рейтинг: 1324 НеутралноОпасностите по обществената инфраструктура са много и навсякъде, защото с десетилетия са НЕПОДДЪРЖАНИ!!!
Moni
Рейтинг: 577 НеутралноНай-вече шепа протеституки, блокирали го
Dariya Koleva
Рейтинг: 3032 НеутралноНовият парапет е временнен, вижда се без да си специалист
Armagedon
Рейтинг: 328 НеутралноТова което е построено през епохата на соца,днес не може да бъде не само ремонтирано ами и дори само боядисано.А твърдения,че днес се строи много повече от тогава са абсурдни.Да не отваряне дума пък за качеството на СМР-то.Тази статия е показателна за качеството не само за строителството ами дори и за частичните ремонти на построеното.
zz_s
Рейтинг: 810 НеутралноТова не е ли
Това не е ли мястото от където падна камиона. Сложили са някакъв парапет за да не падне някой джурКалист.
Спасе, не ходи там опасно е. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
angeles
Рейтинг: 1208 ВеселоДо коментар [#16] от "Dariya Koleva": Временен,колко да е временен,докато изгние след година, ако не го боядисат! Но нашите трябва пак да ремонтират,имак ще се празни чекмеджето!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4817 НеутралноЗабележете колко калпав е новия парапет с който е закърпено положението и колко е ОПАСЕН !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!zz_s
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#19] от "angeles":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !За какво да се боядисва, поцинковано е.
Трябва да се хване към предишния парапет в горния край, пропуск.
В долния край е анкерирано с нова пета и захващането към стария парапет е ненужно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4817 НеутралноДо коментар [#16] от "Dariya Koleva":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дори да е временен е ОПАСЕН другарко герберке !!!
zz_s
Рейтинг: 810 ВеселоСтатия в явен политически уклон и надежди за точно определени тролски реакции под нея.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Интересно ми е ако 'властта' беше друга и пак същите хора бяха направили тази недовършена работа, дали статията щеше да бъде написана.
Тук е пълно с подобни статийки, писани за да може кмета да напише отдолу 'гарантирано от герб'.
zz_s
Рейтинг: 810 НеутралноТрябва втори мост. Няма та е първото място в света където има два функциониращи един до друг моста в едно направление. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
Armagedon
Рейтинг: 328 НеутралноВ БГ-то,по стара традиция,временното остава за постоянно.Така е във всичко което е уж,временно.Временно щеше да е и преходът,пък той стана"постоянен"и края му не се вижда,все още.Вече израсна цяло поколение в него.За да не се получава така трябва да има мандатност и в политиката и в Държавата.Два мандата и край.Само така няма да има застой.
Norman Granz
Рейтинг: 2535 НеутралноПри ГЕРБ е така.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Колкопо повече завити болтове по мантинелата и парапета, толкова по-малко надиплени каймета в чекмеджето.
Който не го е разбрал, явно живее на друга планета.
Fiji
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#23] от "zz_s":
Статията ти изглежда политическа, защото не ти се налага всеки ден да минаваш по моста. А за нас, мостопътниците, положението е притеснително. Когато започна ремонтът преди години и бе планирано да бъде цялостно извършен, ставаха невероятни задръствания, непоносими за ежедневно изтърпяване в продължение на години, и логично имаше масово недоволство. Ремонтът стигна доникъде. Но мантинелите могат да се оправят и да се поддържат, без да се затваря движението, защото има от двете страни пешеходни пътеки, които могат да се използват от ремонтните бригади.
subsonic
Рейтинг: 634 РазстроеноНаправени са някакви формални ремонти. Закрепващи елементи липсват.
Функцията на огражденията и мантинелите е силно декоративна.
Няма световна конспирация срещу България.
Има местен мързел, глупост, алчност и некадърност.
Norman Granz
Рейтинг: 2535 НеутралноДо коментар [#28] от "subsonic":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Няма световна конспирация срещу България.
Има местен мързел, глупост, алчност и некадърност."
Накратко - ГЕРБ.
Волен от Ривиа
Рейтинг: 454 ЛюбопитноПрез септември 1999 година Добрин Митев и Иван Костов дружно обещават 30-годишна гаранция на моста.
Тогава пиар на Добрин Митев е авторът на статията.
Г-н Спасов, какво става с оставащата 9-годишна гаранция? Шефът Ви Добрин Митев се покри в Нова Зеландия, отговорете ни Вие като негов говорител.
Милен Минчев
Рейтинг: 788 ВеселоДобре че Спас е такъв ескперт по всички въпроси, вкл. надеждност и принципи при полагане на временни ограждения, иначе съвсем щяхме да я закършим! Да живей!
zz_s
Рейтинг: 810 ВеселоДо коментар [#27] от "Fiji":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Е не минавам всеки ден, само по четири пъти на ден.
foure
Рейтинг: 643 НеутралноВикаш, като е временен не е необходимо да е безопасен? Предлагам тиквеника да налага глоби на всеки дръзнал да мине по този комунистически мост. Така добре ли е?
stanchopansa
Рейтинг: 527 НеутралноВидимите резултати на анти-българската престъпна организация ГЕРБ.
Безхаберието убива!
jamaisvu
Рейтинг: 488 НеутралноРедно е когато се пише критична статия да се проучи малко по-обстойно, включително и да се вземе мнение от експерт, в случая конструктор и мостовак. Първите няколко снимки по никакъв начин не показват лош монтаж на новия парапет или пък пукнатина в носещ елемент- мн дълъг пост би станал ако трябва да обяснявам подробно защо така мисля. А това,че се работи некачествено е често срещана практика в много от сферите на живота
deymus
Рейтинг: 769 НеутралноАз мисля, че всичко е точно
zz_s
Рейтинг: 810 ВеселоТази поддръжка е все едно да го затворят в една посока. Един камион да спре от горе му и колоната се проточва до кръстовището с Кракра, камо ли да се спре едно платно за ремонт. Отделно транзитния трафик север-юг трябва да бъде изведен някъде другаде, но по това изобщо не се работи.
Трябва втори мост. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
sasoss
Рейтинг: 752 НеутралноСпасов,
ще отговориш ли или пак ще си затраеш?
Тарасконски
Рейтинг: 500 ВеселоДо коментар [#38] от "sasoss":
Представих си как ще отговори. Колкото всеки път, когато съм го питал за цензурата, която е налагал в Областна управа, докато е колил и бесил там, в края на 90те.
Все едно да разкаже как е диктувано на журналисти. Той е диктувал и е гонил журналисти! Човекът "Свобода на словото", човекът борец за плурализъм.
Иначе да анализираме кенефи сме първа пушка.
sasoss
Рейтинг: 752 ГневноВсъщност недоволството идва от липсата на организация при ремонтите.
Първо, никакво регулиране на движението. Смешното е, че като на хората им писна взеха мерки, предложени от ... хората. Самото присъствие на полицейски автомобил на критичните места намаляваше значително задръстването. Но тези тюфлеци (съвсем преднамерено използвам тази дума в този случай) се появяваха като бялата лястовица. Иначе кмет, администрация, АПИ, строители (обичайните заподозряни крадци) се надпреварваха да ни информират как са съгласували мерките с всички засегнати, но така и не се намериха дори мобилни светофари.
Второ, никаква организация на самия ремонт. Обичайните заподозрени крадци, съвсем преднамерено, не създадоха организация за денонощна работа. Да не са луди да плащат допълнителни разходи от откраднатото. АПИ, администрация така и не поискаха денононощна работа. Обяснимо защо.
Резултат, твърдения като - "хората протестират срещу ремонта, ще го отложим за ... преди следващите избори".
sasoss
Рейтинг: 752 ВеселоОще нещо за временния парапет. Аз лично очаквах АПИ и ко да ремонтират мястото около ... 2-3 седмици, през които отново да сме свидетели на "любимите" задръствания. Повод за това ми даваше примера с аварийнния ремонт на една фуга. Ремонтът се състоеше в заваряването на една метална плоча с размер 2х0,5м. Заградиха едно платно и ...ремонтираха 2 седмици. Но се оказа, че греша. Работили са цяла нощ и трафика си беше нормален на следващата сутрин. Много съм учуден и приятно изненадан. Значи все пак може!! Е малко са си оставили ръцете съдейки по снимките, но пък могат да ограничат достъпа на пешеходци от западната страна.
zz_s
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#40] от "sasoss":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !До коментар [#41] от "sasoss":
+++
samoedin
Рейтинг: 3444 Неутрално" На тях ясно се вижда, че новите елементи, поставени при аварийния ремонт на парапета, не са свързани със старата му част. Освен това те са видимо некачествено закрепени с голям луфт към бетонната конструкция на моста. Това коментира в профила си в социалната мрежа Дойчин Ников. Той е председател на неправителствената организация "Клъстер Черноморска икономическа зона", която от години следи състоянието на "Аспарухов мост"."
Симбиозата между ГЕРБ и ТИМ ражда това, което виждаме на фотосите ! Важното е да се усвояват по престъпен начин парите на всички нас за уж " качествени" ремонти и строителство ! Дали ще загинат хора или не - това няма никакво значение !
zero_day
Рейтинг: 695 НеутралноСега отговорните - било от АПИ, било от общината да бъдат подведени под съдебна отговорност заради допуснатото състояние на моста. Уви, няма кой да си го причини.
diegos
Рейтинг: 791 НеутралноКъде е карабастунеца да обясни, как трябва да сме благодарни и на това?
Да не е под други десет статии, да громи враговете на правителството и Тиквата МУ!?
Smoke
Рейтинг: 666 ВеселоКакто е принципът в България:
"Абе то и така може бе!"
Dark
Рейтинг: 1828 НеутралноГЕРБ убива - буквално
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4817 НеутралноДо коментар [#35] от "jamaisvu":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Мислиш така защото не разбираш. КРАТКО И ЯСНО!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4817 НеутралноДо коментар [#45] от "diegos":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Засрамил се е дори той.
Рим
Рейтинг: 1597 ВеселоГаранцията на един обект не означава че той не трябва да се подържа по време на експлоатацията.
Проблемът е в това, че през последните 10 години от управлението на върхушката на герб не е имало никаква поддръжка на съоръжението.
Посочете линк към гаранцията за която твърдите че е 30 години без поддръжка, за да ви повярваме, иначе сте лъжец. ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
Рим
Рейтинг: 1597 НеутралноУбива, мами, краде и лъже!
Ще отговорим на върхушката на герб, по адекватен начин... ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
zz_s
Рейтинг: 810 ВеселоЕ потвърждава се това което казах, че статията е написана за да могат да се прояви трол дружинката под никовете кмет/гранц.... .
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Само като се видят минусите под смислените мнения....
historama
Рейтинг: 3877 НеутралноСтрува ми се, че мостът е част от републиканската инфраструктура, и не е от компетенцията на местната власт да го подъжа и ремонтира.
georgi_ww
Рейтинг: 748 НеутралноВтори мост е истината - да се обадят на комшиите, те за 1-2 години вдигат такива мостове. Малко ще е трудно на подхода откъм Север, ама с един "охлюв" могат да качат 68 метра.
А иначе, колкото и здрава да е мантинелата, не може да спре 50 тонен камион - това са приказки за лаици. Жалко за човека...
Judjuk
Рейтинг: 3334 НеутралноМи що минават оттам?
.
Рейтинг: 1704 НеутралноДо коментар [#53] от "historama":
Сигурно, а това е временно, и това че "плува" мантинелата е правилно щото ще извади тия дюбели с термичните свивания и удължения за нула време. Колчетата колко да крепят тенекията стават, иначе за парапет на балкон не бих ги сложил.
.
Рейтинг: 1704 НеутралноДо коментар [#53] от "historama":
Сигурно, а това е временно, и това че "плува" мантинелата е правилно щото ще извади тия дюбели с термичните свивания и удължения за нула време. Колчетата колко да крепят тенекията стават, иначе за парапет на балкон не бих ги сложил.
Сър Джон
Рейтинг: 506 НеутралноУжас! Съчувствам на варненци и дано да няма някоя трагедия...
"Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в СтолипиновоРоси
Рейтинг: 7882 НеутралноТова нещо, дето се води кмет на Варна, с какво се занимава всъщност?
kalata
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#43] от "samoedin":
Според мен трябва реално да се замислим кой ще има най-голяма полза от неремонтирането на моста, или ремонта на ремонта...
subsonic
Рейтинг: 634 НеутралноДо коментар [#53] от "historama":
Не визирам конкретно местната власт, макар че тя има правомощията да упражнява контрол.
Исках да кажа, че никой извън България не ни е виновен за положението, в което се намираме. Вечните оправдания "за толкова пари- толкова" вече не вървят защото сумите, които се харчат, било за поддръжка на пътища, ремонт на съоръжения или здравни услуги и т.н. въобще не са малки. Просто работата се върши мърляво.
Корените на проблема са много преди Бойко Борисов, тъй като самият той и лакеите му са продукт на това възпитание и светоглед.
Маршалов
Рейтинг: 1278 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "deymus":
мурзилкаА още по-точно ще стане, ако на тоя мост се повтори драмата край Своге и следващата НЕ спряна и паднала от моста машина е пълен автобус. Това ли чакат от АПИ да се случи, че да се задействат по начина, по който трябва да работят винаги?
Маршалов
Рейтинг: 1278 ЛюбопитноДо коментар [#59] от "Роси":
мурзилкаПрибира пачки, яде, еbе, сеpe, кво си мислиш че може да прави?
Николай Бучков
Рейтинг: 5129 ВеселоДО: "12" - Хубава работа , че Валери с релса и без релса на шията , докато е на власт като свръх надежден партньор , неще намери време за скок , но после.......не се знае !!!