Неправителствени организации поискаха повече сигурност на Аспарухов мост

Аспарухов мост

© Мартин Златев

Аспарухов мост



Неправителствената организация "Европейски център за транспортни политики" е поискала от Министерството на регионалното развитие, Агенция "Пътна инфраструктура" и Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" да бъде извършена инспекция на Аспарухов мост във Варна. Причина за исканата проверка са тревожни данни за състоянието на предпазните огради и мантинелите на моста, публикувани преди седмица от "Клъстер Черноморска икономическа зона" - организация, която от години следи състоянието на съоръжението.


След като на 23 октомври т.г. тежкотоварен камион скъса предпазната ограда на Аспарухов мост и падна от 52 м височина, а шофьорът му загина на място, от организацията извършиха проверка, която показа, че от общо 950 колчета на предпазната мантинела край платното, на което е станала трагедията, едва 200 са били напълно изправни и със стабилна болтова връзка към мантинелата. Освен това 368 колчета са били с разхлабено скрепване, 382 са били без каквото и да е свързване към мантинелата, а 9 изобщо са липсвали.


Колко опасности дебнат преминаващите по Аспаруховия мост във Варна - тук.




Друга проверка по повод на тежкия пътен инцидент, извършена от "Европейски център за транспортни политики", е показала, че най-вероятно заради недостиг на средства за пътна безопасност еластичните огради на моста не са били подменени с по-висок клас или с по-нови, които евентуално биха намалили риска от подобна катастрофа като тази от 23 октомври. По тази причина от неправителствената организация са поискали през 2021 година от държавния бюджет целево за пътна безопасност да се отделят минимум 35 млн. лв.


"Сумата е едва около 1% от необходимите средства за изпълнение на всички мерки за превенция на риска, свързан в голяма степен със състоянието на пътната инфраструктура", са написали от неправителствената организация в страницата й във Фейсбук.


Според "Европейски център за транспортни политики" средствата от държавния бюджет в размер на минимум 35 млн. лв. трябва да се отпуснат целево на Агенция "Пътна инфраструктура" и на Министерството на транспорта и информационните технологии, за да се преодолеят дефицитите по пътищата в страната като тези на Аспарухов мост.


"В същото време сме убедени, че бюджетът на Агенция "Пътна инфраструктура" за текущ ремонт и поддръжка за 2021 година не трябва да бъде намаляван, а напротив - да бъде увеличен, като освен това на институции бъдат предоставени средства в размер на 30 млн. лв., които те да използват за мерки за подобряване на пътната безопасност в зоните на т. нар. черни точки", смятат експертите на центъра. От друга страна, според тях е необходимо на транспортното министерство да се предостави отделен бюджет в размер на минимум 5 млн. лв. за внедряване на иновации, насочени към подобряване на пътната безопасност в страната.


Аспарухов мост е единствената сухопътна връзка между Северното и Южното Черноморие. До неотдавна той беше известно като моста с най-голям отвор в страната - 160 m. След откриването на моста Видин - Калафат обаче той остана на второ място. Под моста във Варна преминават корабите, които трябва да достигнат от залива до пристанище Варна-запад. Той е официално открит на 8 септември 1976 година.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4448 Неутрално

    Същото го казах още при катастрофата.
    ОчеИЗВАДНО Е !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4448 Неутрално

    И парапетите са опасни другари гербери.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6060 Неутрално

    Скоростта е 50 км/ час - !!!
    Аспарухов мост е в рамките на град Варна и не е скоростна отсечка !

    [email protected]
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6060 Неутрално

    Като го затворят за основен ремонт, ще караме по понтони !!!

    [email protected]
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5173 Неутрално

    "Неправителствени организации поискаха повече сигурност на Аспарухов мост"

    Всички искаме, само че правителствените доклади показвали че не е опасен

  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6060 Любопитно

    До коментар [#5] от "pet_fire":

    Знаеш ли поне, къде е Аспарухов мост ?

    [email protected]
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4448 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":

    Как сте пътували без този мост?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на Тарасконски
    Тарасконски
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Нямам търпение някой от Аспарухово, Галата, Звездица и т.н. да ти отговори.


    А авторът Спасов да разкаже за ремонта, който трябваше да е с гаранция 30 години. Какво мислят сега Иван Костов и Добрин Митев по въпроса за нуждата от ремонт?

  9. 9 Профил на ladymerilin
    ladymerilin
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Много са некомпетентни хората в тази неправителствена организация. Пътищата са към Министерството на регионалното развитие и благоустройството, не към Министерството на транспорта. Дописникът и той явно е доста заблуден, след като цитира подобна непроверена информация!

  10. 10 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6060 Любопитно

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Имаше един вдигащ се мост, после на понтони - преди това не знам, може би с лодки, салове са минавали....

    [email protected]
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6060 Любопитно

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    На вдигащия мост много добре ги помня опашките, а за понтона не ми се и спомня, даже....

    [email protected]
  12. 12 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":Как сте пътували без този мост?
    —цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА


    Пътувахме по понтонен мост, след като пиян руски капитан отнесе вдигашият се мост.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  13. 13 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Калинките от НПО са по-трагични и от герберските калинки. Никакъв труд не полагат за да правят предложения. Нима ако колчетата бяха затегнати към мантинелите щяха да удържат 10 тонен камион?
    Мантинелите трябва да бъдат усилени с натегнато стоманено въже с диаметър поне 15 мм.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":Нямам търпение някой от Аспарухово, Галата, Звездица и т.н. да ти отговори. А авторът Спасов да разкаже за ремонта, който трябваше да е с гаранция 30 години. Какво мислят сега Иван Костов и Добрин Митев по въпроса за нуждата от ремонт?
    —цитат от коментар 8 на Тарасконски


    Много си се разбързал за Иван костов.
    Моста е строен лично от другара Тодар Живков седемдесетте години с перспектива да служи поне сто години, а той се задръстил на петата година! Костов не е на кормилото на влестта от 2001 година. Кой управлявя последните 11!
    Сетих се – самолет го пренасяше заедно със звездния отбор на "Бистришките тигри", та мост не му е требвАл.
    Е, не от Бургас, но се тая!
    Кой бутна стария – вече ти е отговорено!

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4448 Неутрално

    А покрай залива нямаше ли път преди Партията да ви построи този мост ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":


    Скоростта е 50 км/ час - !!!Аспарухов мост е в рамките на град Варна и не е скоростна отсечка !
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Е да, ама от там си прелитаме всички с над 80 км/ч.
    Не може да не го знаеш това.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  17. 17 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#12] от "Корки":

    1976-та бил пуснат Аспаруховият мост.
    Затова значи не помня как се е пътувало по-рано.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  18. 18 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5173 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":

    Учил съм висше 4 г.във Варна и всяка година го посещавам поради голямата рода която имам там.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1866 Весело

    Калинките от НПО са по-трагични и от герберските калинки. Никакъв труд не полагат за да правят предложения. Нима ако колчетата бяха затегнати към мантинелите щяха да удържат 10 тонен камион?Мантинелите трябва да бъдат усилени с натегнато стоманено въже с диаметър поне 15 мм.
    —цитат от коментар 13 на Корки


    НПО-тата са за да накарат държавата да харчи повече за определени неща!
    Примерно в софийски квартали на места слагат високи мантинели като за 50 метров мост между платната на обикновен булевард, защо ли никой не знае!? Има новост от 1,5м*0,25 колчета за пешеходни пътеки които са доста скъпи за данъкоплатците и улиците са шарени с тях!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    А покрай залива нямаше ли път преди Партията да ви построи този мост ?
    —цитат от коментар 15 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете излагаш се, а тук пробутваше версията че си подводничарски син.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  21. 21 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6060 Любопитно

    До коментар [#18] от "pet_fire":

    И от какви опасности се страхуваш, като караш или се возиш по Аспаруховия мост ?
    Това че има малоумници, които перат с над 100 - има ги и по другите пътища, къде-къде по ужасно направено е например кръговото до автогарата....

    [email protected]
  22. 22 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":Как сте пътували без този мост?
    —цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА


    Между езерото и морето имаше само един канал на който имаше един подвижен мост от преди 1944 г.
    Големия мост се строеше едновременно с прокопаването на новия канал.

    Имаше суматоха около две аварии. Първата беше, че малкият мост докато се строеше големия, беше съборен от един руски кораб. Мина се на военни понтони, които се прибираха за да се прекара по график керван от кораби. После моста беше заменен с ферма която се преместваше от плаващ кран при преминаване на корабите.
    Това беше докато бе пуснат трафика по новия лост и бяха пуснати и корабите през големия канал. Сега стария мост е връзка към острова образуван между двата канала.
    Другата случка беше когато се счупи, поради човешка грешка, машината за полагането на гредите на големия мост. Там загина един човек.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  23. 23 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    "Европейски център за транспортни политики" - поредното сдружение на Гошо и Тошо с гръмко име, което се надява на келепир.

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7145 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тарасконски":

    "Строежът на Аспаруховия мост започва в началото на 1973 г., а е открит през септември 1976 г. В продължение на 20 години на моста не е правена основна профилактика. Наложителната рехабилитация започва през 1996 г. Недостатъчните средства забавят реконструкцията и първият етап е завършен през октомври 1998 г. Изцяло обновеното съоръжение е въведено в експлоатация през септември 1999 г., три години след старта на реконструкцията.

    Днес Аспарухов мост е част от автомагистрала “Черно море”, като през съоръжнието минава голям автомобилен поток - по около 10 000 автомобила за 24 часа."
    Колко време издържат без ремонт магистралите на Борисов?

  25. 25 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тарасконски":"Строежът на Аспаруховия мост започва в началото на 1973 г., а е открит през септември 1976 г. В продължение на 20 години на моста не е правена основна профилактика. Наложителната рехабилитация започва през 1996 г. Недостатъчните средства забавят реконструкцията и първият етап е завършен през октомври 1998 г. Изцяло обновеното съоръжение е въведено в експлоатация през септември 1999 г., три години след старта на реконструкцията.Днес Аспарухов мост е част от автомагистрала “Черно море”, като през съоръжнието минава голям автомобилен поток - по около 10 000 автомобила за 24 часа." Колко време издържат без ремонт магистралите на Борисов?
    —цитат от коментар 24 на Роси


    Умнице, магистрала черно море е едно парченце до разклона на крушките, и беше основно ремонтирано миналата година. Това е най сбъркания път, защото прекарва потока север-юг през центъра на града.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  26. 26 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, кмете, тя и баба така го мое, да намирга махна само

  27. 27 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2926 Весело

    Неправителствената организация "Европейски център за транспортни политики" е поискала от Министерството на регионалното развитие ...
    _______________________________________

    Тези НПО само искат, ами напънете се, съберете пари от спонсори, допълнете от вашия бюджет и го ремонтирайте сами!

    С искане и баба знае!

  28. 28 Профил на Тарасконски
    Тарасконски
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#24] от "Роси":

    Първо - Ти, Росица Пенкова ли си?
    Ако Да, то къде си спала през 1999 г, когато след въпросния ремонт при рязането на лентичката Иван Костов и Добрин Митев обещаха 30 години гаранция на съоръжението?
    Ако Не, вземи се информирай малко. И вече започвам да се съмнявам дали изобщо си от Варна, защото пишеш брутални глупости. Ремонти малки или големи се извършват от АПИ всяка година. Т.е. през последните десетилетия не е като да е бил забравен, за разлика от Костово-Митевата гаранция от 30 години.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK