
© Надежда Чипева, Капитал
Предложението за разширяване на синята зона в София бе оттеглено от ГЕРБ. То предвиждаше тя да нарасне със 7000 паркоместа, като обхване зелената зона и двойно по-високата цена за паркиране (2 лв./час) да облекчи улиците от коли. Приходите за Столичната община само от тази мярка щяха да се увеличат с близо 7 млн.лева годишно, според прогнозите.
В момента регистрираните леки коли в София са 851 554 и броят им непрекъснато нараства, се посочва в първоначалните мотиви за разширение на синята зона.
Зафир Зарков: Пандемията спря разширението на синята зона
Съвносителят на проекта за промени в Наредбата за организация на движението в Столичната община, общинският съветник Зафир Зарков, мотивира отказа с усложнената "пандемична обстановка и по-сериозните затруднения на обществото в различни аспекти". Той предложи да отпадне и увеличеното работно време на синята зона с един час - до 20.30 ч. в делнични дни и в неделя от 10 ч. до 18 ч.
Зелена зона и в събота до 18 ч.
"Но зелена зона вече ще има в събота от 10 ч. до 18 ч., както е синята", подчерта Зарков.
Владислав Панев, съпредседател на Зелено движение и на "Демократична България" защити идеята за удължено работно време на синята зона в делнични дни, защото така ще остават свободни паркоместа за живеещите там. Хората плащат годишни винетни стикери, а вечер се налага да обикалят с колата улиците в търсене на паркомясто, обясни той. Предложението му обаче бе отхвърлено от мнозинството в комисията по транспорт - ГЕРБ и ВМРО.
Зелена зона ще има в кв. "Яворов" и кв."Иван Вазов"
В проекта на ГЕРБ остана разширението на зелената зона в кварталите "Яворов" и "Иван Вазов". Там след обществено обсъждане, организирано от районните кметове на "Слатина" и "Триадица", гражданите сами пожелаха да има платено паркиране.
Само коли с технически преглед ще имат е-винетен стикер
Винетният стикер вече ще е електронен и гражданите няма нужда да ходят до офисите на Центъра за градска мобилност, за да го получат. Ново изискване е колата да е с валиден годишен технически преглед, за да отпаднат старите автомобили, ползвани за складове на улицата, посочиха вносителите. Предложението служебният абонамент да важи само за работни дни също остана в проекта.
Независимият общински съветник Борис Бонев от "Спаси София" имаше свой проект за разширение на синята зона, но той бе обвързан с рязко свиване на безплатните паркоместа за държавни и общински институции, както и на служебния абонамент - до три места. Неговият доклад за реформи в организацията на движението бе отхвърлен от мнозинството в комисията по транспорт.
След като с гласовете на мнозинството същата комисия одобри отпадането на съществените предложения, проектът на ГЕРБ ще бъде гласуван на сесия на общинския съвет.
Синята зона ще продължи да е в сегашните си граници и с работно време от 8.30 ч. до 19.30 ч. В събота е от 10 ч. до 18 ч., а в неделя няма, както е и в момента.
Веселин Дечев
Рейтинг: 2105 ЛюбопитноТрябва да си политически самоубиец да вкарваш такива промени преди избори.
В Русия съм! В Русия съм!Калиевперманганат
Рейтинг: 480 НеутралноСамо в БГ, РФ и производни МПС-то е над всичко и всички, по възможност паркирано във входа на блока.
Веселин Дечев
Рейтинг: 2105 ЛюбопитноОт няколко месеца в София е някакъв ужас! Преди няколко дни ходихме на гости на тъщата и тъста - в Младост 1 и Младост 3 вечер няма ни едно място за паркиране! До преди месец- два не беше така. Сега са пълни дори тротоарите и градинките. А аз с варненски номер няма как да паркирам на тротоар или градинка щото...ясно що. Някакъв кошмар е! Явно всеки си купи кола заради вируса да не се движи с обществения транспорт. Интересното е, че около една на 7-8 коли се движи ежедневно и около една на 5-6 се изкарват за уикенда. Останалите около 75% си стоят незнайно защо. Явно трябва яки данъци, щото иначе всеки 19 гидишен пишлигар си купува 20 годишна бричка и заема място и замърсява. Аз си взех първа кола на 41 години. И с евро 6 съм на равна основа с бричките.
В Русия съм! В Русия съм!Rational
Рейтинг: 825 НеутралноКога сме видяли от ГЕРБ реформи, та сега ли?
Днес излязох към 8 часа и видях задръстени от автомобили улици. Въпреки това хората смятат личния автомобил за неприкосновен и за нищо не искат да слязат. Така, че колкото общината и правителството са виновни за сегашната ситуация, толкова и за липсата на отношение и натиск от страна на гражданите.
https://segabg.com/node/144882
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2428 НеутралноВ момента регистрираните леки коли в София са 851 554 и броят им непрекъснато нараства
Libertarianism is just anarchy for rich people________________
Ми да разпродадат държавните и общински коли нали имат градски транспорт? Фирмените да плащат троен данък ако не ползват частен паркинг - както си трябва!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2105 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "Калиевперманганат":
В Русия съм! В Русия съм!Аз съм изкарал 3,5 месеца в Русия предходната година и половина и ти казвам, че не си прав.
Първо в Русия Втомобилите са много по-малко на глава.
Второ, руснаците не пътуват на далечни разстояния с автомобил - имат много удобни влакове, а и самолети.
Трето, извън центъра на Москва никъде не съм видял зони или платено паркиране покрай манастирите като у нас! Тук и на Рилския и на Бачковсйия и на Троянския плащаш паркинг. Там в центъра на Яроскавл, примерно, си спирахме където ни е удобно. И до крепостта и пойрай църквите и на крайбрежната улица. А това е град като Варна, че и по-голям. Схщо и Владимир.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2428 НеутралноИскаш да кажеш ,че само герберите дошли от село имат по 90кв.м. гараж и личен асансьор а другите да се оправят като няма къде да се паркира сред дивашкото строителство в старите квартали! Libertarianism is just anarchy for rich people
Веселин Дечев
Рейтинг: 2105 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Rational":
В Русия съм! В Русия съм!"Въпреки това хората смятат личния автомобил за неприкосновен и за нищо не искат да слязат."
Кал да сляза, като съм дал 36000 лева?! Аз закво съм ги дал? За да ми стои колата на паркинга ли?
Nevena Stoilova
Рейтинг: 444 НеутралноНе мога да разбера защо синята зона не е до 12 вечерта или защо няма синя зона в неделя. Живея в идеалния център и след 19:00ч е невъзможно да се паркира.
През деня също е много пълно. Синята зона трябва да е по-скъпа. Очевидно е че 2лв/час не спират наплива на коли в центъра.
JsT
Рейтинг: 182 НеутралноТочно защото да разшириш зоната с цел да събираш повече пари е политическо самоубийство. Всъщност ще получи и моя глас, ако ГЕРБ махнат синята и зелената зона! Такова недоразумение като "синя" и "зелена" зона няма. Не и преди да решат проблема с паркоместата. Това е като другото им решение - да вдигнат пенсиите само на тези които не са се осигурявали, вместо (ако ще вдигат) да го направят пропорционално, според заслугите, на всички пенсионери!
borkar
Рейтинг: 314 НеутралноСелски страхливци сте, СО!
T.M.
Рейтинг: 613 НеутралноИзвинявам се за въпроса, но какво значи да слязат? С какво по-точно да се придвижват, защото разстоянията в София съвсем не са пешеходни. Да се бутат по време на пандемия в градския транспорт или да карат велосипед посред зима? Харесва ни или не автомобилът остава единствената читава алтернатива за придвижване в София, особено по време на вирусна епидемия!
Bada Bing
Рейтинг: 772 НеутралноПодкрепям предложението на Бонев за намаляване на безплатните паркоместа, ползвани от държавни и общински институции. Може бройката да се вдигне от 3 на 4.
Nevena Stoilova
Рейтинг: 444 НеутралноТака е, в западна Европа не знаят какво правят. Вкарали са синя зона във ВСЯКА една столица, вместо да направят очевидното - да се посъветват с мозъчния тръст JsT.
Dankol
Рейтинг: 731 НеутралноКакво ли им е на кореняците столичани от центъра , които си плащат за винетен стикер , а вечер пред дома си виждат паркирани едни електрически рент а Кар автомобили на някакъв от Разград !?
Капабланка
Рейтинг: 536 НеутралноОт 5-6 месеца съм без кола и се родих!Преди давах една камара пари за задължителните застраховка, технически преглед и гориво, както и неминуемите ремонти чат-пат, а и се губи време и нерви с разправии разни - някой път паяк ти я е вдигнал, защото не си бил на 5 метра от края на улицата, нищо, че всеки път има коли, които стърчат, но тях не ги вземат.Смяна на гуми и подобни дребни, но неотменни дейности - също отнема време.
Та - без кола, с градски транспорт - сядаш, слушаш музика и стигаш без нерви до работа!Няма ежедневните засичания, изпреварвания и неспазвания на знаци и светофари от постоянните нефелни бабаити зад волана.Няма нерви и псувни, започващ деня с предостатъчно адреналин.Е, вярно - имам удобен транспорт до работа.А през уикенда и докато имах кола, пак ходих с метро в централните части на София.
А като ми се наложи наистина кола - спарк!Удобно и много по-евтино от такси, като не замърсявам.
Откажете се от колата и ще спестите поне 200 лв на месец от гориво само!Това е за онези, за които парите са на първо място, а не нервите!
Voiko
Рейтинг: 1765 НеутралноПравилно решение, защото целия град ще се превърне в синя зона, а къде отиват парите от таксите - уж щеше да се изграждат паркинги, подземни паркинги и гаражи, но за толкова години нищо не е направено.
vassilun
Рейтинг: 4616 НеутралноДо коментар [#16] от "Капабланка":
Аз в София кола не карам - само пеша или градски транспорт за по-големи разстояния. Но за извънграда кола си трябва. Не става със Спарк.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
StandBy
Рейтинг: 475 НеутралноХайде пак на герберастия...
Цяла София има проблем с паркирането, ама нали избори идат.
Да не забравяме и нуждата от пари за гепене.
И не на последно място, как ще чупим хатъра на калинките като им орежем местата служебен абонамент.
Като целия град има проблем с паркирането, правиш го целия платена зона или правиш правилна уредба и забранени паркирания - и обикалят да лепят глоби като у белите държави.
Ама де ти - нали ще стане 3 световна... не за здраве/опазване, не за образование, не за калпаво градоустройство... за това, че не може без пари да си наврем незаменимата ръждива трошка във входа на блока или магазина.
(Имам кола, имам и платено парко-място за нея... като се налага да паркирам някъде другаде, по ЗДП и с малко мислене, не във входа.)
Darulio
Рейтинг: 1208 ВеселоПри население 1.3 млн. и 850 хил. автомобили около 450 хил. са пешехопдци, много от които деца. Видно е кои електорални единици са повече и това лесно обяснява защо цената на билета беше повишена с 60% (ШЕСТДЕСЕТ ПРОЦЕНТА), а цената на зоните не е пипана от десетилетие. Затова и така смело доят балъците без коли, от които файда няма, докато собствениците на автомобили поне данък плащат.
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКАП.П. Какво казва председателят на СОС в дебатите за по-висока цена на паркирането в София, организирани от Капитал през 2010 г.:
"Дискусията в сайта на "Капитал" ми дава надежда, че общественото мнение в София е готово да приеме една по-рестриктивна спрямо автомобилите политика с цел да подредим нашия град и да го направим по-красив, по-чист и по-удобен за живеене. Разбира се, давам си сметка, че в подобни дискусии участват активните и знаещи софиянци, както и че голяма част от тях са запознати с практиките по отношение на трафика и паркирането в добре уредените градове по света. В този смисъл не съм изненадан от подкрепата, която получи нашата позиция. Но ние трябва да убедим и останалите ни съграждани, че целта на новата концепция за паркирането е да доближи София до общоприетата идея за подредена европейска столица.
Искам обаче да отговоря и на още два важни според мен въпроса:
1. Къде постъпват и за какво се харчат парите от таксите за паркиране?
По идея на общинските съветници от ГЕРБ общинската фирма "Паркинги и гаражи" се вля в Столичната компания за градски транспорт (СКГТ), образувайки Центъра за градска мобилност (ГГМ) – дружество, призвано да управлява целия процес на мобилността в София. Целта е именно парите от таксите за паркиране да отиват за финансиране на дейности, пряко свързани с решаване на транспортните проблеми на столицата. В този смисъл те ще се използват за подобряване на градския транспорт, за строеж на паркинги, велоалеи и т.н."
И какво казва същият човек по повод раздялата му със служебния автомобил:
"Шефът на столичните общинари Елен Герджиков пък заяви, че да се откаже от служебния си автомобил е все едно да се откаже от кабинета си. Той е само средство да си върша работата, е категоричен той. Според Герджиков, желанието на опозицията е див популизъм, завършва вестника."
Шизофрения, вродена наглост или просто типичното извъртане като палачинка на средностатистическия гербояд?
samoedin
Рейтинг: 3853 Весело" Съвносителят на проекта за промени в Наредбата за организация на движението в Столичната община, общинският съветник Зафир Зарков, мотивира отказа с усложнената "пандемична обстановка и по-сериозните затруднения на обществото в различни аспекти"
" По - сериозните усложнения" се отнасят не към обществото, а към дереджето на властта, която е в пълен ступор и едно управленско решение не може да прокара.....
Darulio
Рейтинг: 1208 ВеселоДо коментар [#17] от "Voiko":
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКАЯ прочети в предния ми коментар какво обещава председателят на СОС през 1020 г. (за улеснение - визирам текста с т. 1)
Това обещава ГЕРБ през 2010 г. За десет години не свършиха нищо от обещаното, но въпреки това простолюдието продължава да им вярва и да гласува за тях. Ами в такъв случай защо да се морят да изпълняват обещания, като могат да се фокусират върху далеч по-важни от благоденствието на софиянци дейности като усвояване на средства в посока партийни каси и назначаване на фамилни и партийни дрийм тимове на сладка синекурна службица срещу сладка заплатка в предприятия и администрации.
m_todorov
Рейтинг: 611 Неутралногерп съсипаха града.
kapitan_laino
Рейтинг: 795 НеутралноСофия прилича повече на провинциален руски град отколкото на столица в ЕС. И нормално, след като града е управляван от соц отрепка без визия за 5 стотинки. Дори не е толкова в краденето проблемът.
Камен
Рейтинг: 1002 Неутрално"идеята за удължено работно време на синята зона в делнични дни, защото така ще остават свободни паркоместа за живеещите там. Хората плащат годишни винетни стикери, а вечер се налага да обикалят с колата улиците в търсене на паркомясто"
Ами ще обикалят, защото тези места не са само техни, а на всички софиянци. В зоната има много ресторанти, магазини, театри, хората от кварталите имат нужда да ги посещават. И трябва да паркират някъде там. Инак ще се изгубят клиенти за всички дейности, които са в центъра.
Така че, драги софиянци в центъра, обществените паркоместа затова са обществени, за да ги ползва целия град (с пари, разбира се). Не са ви запазени само за вас срещу 100 лв на година. Ако ви трябват лични паркоместа, може да си закупите частни такива.
m_todorov
Рейтинг: 611 НеутралноДо коментар [#27] от "Камен":
От друга страна, хората от периферията на града, може да идвате с градски транспорт или таксита, а не с ламарините. Определено трябва да се въведе такса за влизане в центъра с автомобил.
johnniewalker
Рейтинг: 974 НеутралноКолата и оръжието са основните средства за запазване на личната свобода.
Неслучайно първото, което тоталитарните режими правят е да ти отнемат оръжието и свободното придвижване.
Може да обсъдим с какво бихме сменили колата като средство за придвижване на големи разстояния, но не виждам на този етап с какво бихме я сменили до налагане на личните хеликоптери, когато ще започнем да имаме други проблеми.
И не - колелетата не са средство за придвижване на големи разстояния от 5-10 километра и повече.
Веселин Дечев
Рейтинг: 2105 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "Darulio":
В Русия съм! В Русия съм!"При население 1.3 млн. и 850 хил. автомобили около 450 хил. са пешехопдци, "
Те фирмените и лизинговите коли са със софийска регистрация, което не значи че реално са в София.
victortrt
Рейтинг: 677 НеутралноДо коментар [#28] от "m_todorov":
Ние, от района около Женския пазар изобщо не смеем да си махнем уикенда колите от мястото, защото после ... Но това е положението, всички искат зарзавати, балет, евтиния и всичко това с кола.
johnniewalker
Рейтинг: 974 НеутралноКато си тръгнала с желанията до дядо Коледа, мъж да ти намери не искаш ли? А аз искам данъците върху имотите на всички в идеалният център да се вдигнат 10 пъти, защото ми задръстват пътя когато отивам до държавните институции.
Борис
Рейтинг: 1446 НеутралноЖивеещите в зони за платено паркиране, в Брюксел, не само,че не плащат нищо, но и получават срещу депозит от пет евро карта с чип, с която тези които им идват на гости също могат да паркират безплатно. А в София, за да могат да си паркират колите, живеещите в зони с платено паркиране са рекетирани да плащат годишни такси? Наредбата, с която е въведено това положение е в нарушение на други законови актове. За това къде отиват парите, събирани от глоби също няма ясна отчетност, а в ЦГМ има частно участие. Политическите партии, които продължават да подържат подобен рекет ще видят места за кметове и общински съветници кога цъфнат налъмите.
Камен
Рейтинг: 1002 НеутралноАз с метрото идвам, спокойно. Аз живея близо до метро и съм на 3 спирки от центъра.
Но всички ресторанти, бизнеси, магазини, театри и т.н. в центъра нали ще изгубят клиенти, ако хората не могат да идват с колите си?
Пък за такса внимавай какво си пожелаваш, да не вземеш да го получиш, както се казва. Ако е 10 лева на ден примерно, може да трябва да я плащате и вие живущите - за всеки ден, в който колата ви е седяла в центъра.
Тъй де, жълтите павета да не са само за тези, които живят наоколо - те са на всички софиянци.
T.M.
Рейтинг: 613 НеутралноНапротив, колегата в поста преди теб го каза много добре, паркоместата са за всички, не само за живущите в района. Това кой какъв транспорт ще използва, за да стигне до центъра определено не е работа на хората, които живеят в центъра. Така е, периферните квартали имат минус, че не всичко им е на една крачка разстояние и се налага хората да пътуват, но пък плюс, че имат повече пространства и паркоместата стига (за сега). И обратното - живеещите в центъра имат плюс, че всичко им е на крачка разстояние и не им се налага да ползват автомобил, но пък паркоместата са кът и не стигат, понеже всичко е в центъра. Пълно щастие няма. Кварталите си имат и плюсове и минуси и не може да се вкарват забрани и да се улеснява живота на едни, обаче за сметка на други.