Грозно ще изглежда, но има голяма вероятност да открият престъпление в дейността на фондацията. Могат да го захапят за онези пари с които скоропостижно е погасил 'кредитита' на другарчето си. От там може да се разплете някое пране на пари.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
....но има голяма вероятност да открият престъпление в дейността на фондацията. -> ...но има голяма вероятност да НЕ открият престъпление в дейността на фондацията.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
Как се оказва, че във фондацията работят 17 човека, при условие, че са необходими до един, двама специалисти (според специалисти с този вид бизнес). Да не би този ай-ти екип всъщност да обслужва основния бизнес на собственика - бързите кредити. За които се оказва, че България е малка и са навлезли в странната дестинация Колумбия (според Капитал).
Хората даряват пари за каузи. Защо над 5 млн. лв. не са отишли за дарената кауза, а са в сметката на фондацията. Може би за тях не е имало желащи да получат бързи кредити - какъвто е бизнеса на Кръстев.
"Определяне за осъществяване на общественополезна дейност (Загл. изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.)
Чл. 38. (1) (Изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) Юридическите лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, разходват имуществото си за: 1. развитието и утвърждаването на гражданското общество, гражданското участие и доброто управление; 2. развитието и утвърждаването на духовните ценности, здравеопазването, образованието, науката, културата, техниката, технологиите или физическата култура; 3. подкрепа за деца, за хора с увреждания и за лица и общности в риск от социално изключване; 4. защитата на човешките права или на околната среда; 5. други цели, определени със закон. (2) Чуждестранно юридическо лице с нестопанска цел може да осъществява общественополезна дейност чрез негов клон в страната при условията на този закон. (3) (Изм. - ДВ, бр. 79 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.)"
ЗЮЛНЦ
Ми аз не видях да пише, че могат да си раздаватт бонуси от събраните пари. Ма може и да греша, знам ли на кой се отчита шефът им, че толкова смело да предполагам.
Схемата е ясна - чрез парите от фондацията се раздават бързи кредити, които се връшат с лихвата, която остава за собственика. Безплатен кървав ресурси, платен с болката и живота основно на деца. Тези двамата от клипа са просто поставени лица, които ще операт пешкира. За 5 години назад трябва да се проверят всички разходи, както и дарения. Да се разговаря с всички реципиенти на дарения какви реално суми са получили и документите за тях. Може да лъсна доста по-голяма дупка. Трябва да се открие реалния получател на милионите и да се прати в затвора.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Схемата е ясна - чрез парите от фондацията се раздават бързи кредити, които се връшат с лихвата, която остава за собственика. Безплатен кървав ресурси, платен с болката и живота основно на деца. Тези двамата от клипа са просто поставени лица, които ще операт пешкира. За 5 години назад трябва да се проверят всички разходи, както и дарения. Да се разговаря с всички реципиенти на дарения какви реално суми са получили и документите за тях. Може да лъсна доста по-голяма дупка. Трябва да се открие реалния получател на милионите и да се прати в затвора.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Всичко което е описала журналистката е грозно и неморално, но е напълно законно. Фондациите могат да развиват стопанска дейност и да плащат заплати единствено нямат право да разпределят печалба. Единственото несъответствие е, че след като събират 5 до 8 % такса, до хората следва да стигат 92 до 95% от парите и не е ясно тогава, как от 21 млн до хората са стигнали само 13 млн.
Държавата, т.е. всички ние сме виновни за липсата на регламентиране и надзор над дарителството и фондациите. Жалко е, че такива неща могат да доведат до отлив на дарители за много добри каузи.
Чл. 3 (3) Юридическите лица с нестопанска цел могат да извършват допълнителна стопанска дейност само ако е свързана с предмета на основната дейност, за която са регистрирани, и като използват прихода за постигане на определените в устава или учредителния акт цели.
Каква точно стопанска дейност е даването на кредити на служители? Или служителите им са деца с увреждания, примерно, та това не са точно заплати, а "подкрепа за деца, за хора с увреждания и за лица и общности в риск от социално изключване;"? Или фондациите автоматично придобиват и правата по ЗКИ, когато се регистрират по ЗЮЛНЦ? Правилно се отбелязва, че могат да дават заплати, но къде пише, че тези заплати се изплащат от парите, събрани от дарения за каузи? Благодаря предварително за отговорите.
Даването на кредит на служител, не мисля че се категоризира като стопанска дейност. Никъде не пише, че заплатите не се изплащат от събраните дарения, значи както писах, щом не е забранено е разрешено. А и от къде да се изплащат, след като приходите на фондациите са именно дарения, от къде иначе да дойдат парите за заплати?
Законът го интересува единствено да си си платил данъците, защото фондациите са освободени от корпоративен данък. В тоя ред на мисли, ако си си платил трудов доход, си платил ДОД и закона друго не го интересува, държавата си е прибрала парите, не и пука от къде си ги взел
Без да съм юрист, но не съм много сигурен, че няма нищо незаконно. На главната страница с големи букви пише "0% такса за платформата".
В общите условия пише "страните се съгласяват, че до 5% от стойността на даренията, направени в полза на Кампанията в рамките на членството се считат за направени изключително в полза на HELPKARMA."
Тоест, хем няма такса, хем имаш 5% принудително дарение за платформата. Дарението обаче по същество е доброволен акт. "Задължително дарение" е на практика такса, както и да го наричаш.
Това изказване е даже още по-грозно от направеното от тези юнаци. Имаше преди няколко месеца кампания за едно детенце, трябваше бързо да се съберат пари и за ден се събраха ...100 000 евро май беше, хората даряваха и аз дарих и го спасихме детенцето, лекуваха го в Германия и се оправя. Сега....тия може и да са почнали нещо, там има Св. Петър ще ги съди. Важното е че детенцето се оправя
Ако е истина това, което е писал горе човека, че основния бизнес на собственика е бързи кредити че и в Колумбия....може това да се окаже всъщност не измама на хората а схема за пране на пари - постъпват някакви дарения.....общо взето неясно от кого а може би и неясно за какво и ето ти идеален начин да оправдаеш появата на едни безотчетни пари. После вече си ги плащаш като бонус, плащаш си данъците и си в бизнеса.
Най-вероятно няма нищо нередно, но Каскета не би изпуснал възможността да си вдигне с рейтинга с някоя народна жертва.
Единственият съмнителен момент за мен е с кредита на служителя - доколкото не ми е съвсем ясно какви се водят парите, от които е отпуснат, тъй като фондациите не формират печалба като търговските дружества, но пък имат право на някаква горница, от която да плащат заплати и да посрещат други разходи. Предполагам, че някой счетоводител ще го обясни.
Да ви преведа ли бавно от български на български какво означава изречението; " Юридическите лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, разходват имуществото си за" ? Ако визирате : "други цели, определени със закон."
Ви напомням, че "(1) Фондация се учредява приживе или по случай на смърт с едностранен учредителен акт, с който безвъзмездно се предоставя имущество за постигане на нестопанска цел."
Позволявам си да обърна внимание, че: "Юридическите лица с нестопанска цел са сдружения и фондации." ( ЗЮЛНЦ), а "Търговци са: 1. търговските дружества; 2. кооперациите с изключение на жилищностроителните кооперации." (ТЗ)
Търговците правят това: Чл. 1. (1) (Изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) Търговец по смисъла на този закон е всяко физическо или юридическо лице, което по занятие извършва някоя от следните сделки: 1. покупка на стоки или други вещи с цел да ги препродаде в първоначален, преработен или обработен вид; 2. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) продажба на стоки от собствено производство; 3. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) покупка на ценни книги с цел да ги продаде; 4. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) търговско представителство и посредничество; 5. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) комисионни, спедиционни и превозни сделки; 6. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) застрахователни сделки; 7. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) банкови и валутни сделки; 8. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) менителници, записи на заповед и чекове; 9. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) складови сделки; 10. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) лицензионни сделки; 11. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) стоков контрол; 12. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) сделки с интелектуална собственост; 13. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) хотелиерски, туристически, рекламни, информационни, програмни, импресарски или други услуги; 14. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) покупка, строеж или обзавеждане на недвижими имоти с цел продажба; 15. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) лизинг."
Фондациите вече съм споменала какво правят и каква стопанска дейност могат да развиват. Има разлика, нали? Нещо повече- в сайта на тия можем да прочетем, че са " най прозрачната платформа за дарения и са с "0% такса за платформата"
В тоя ред на мисли ограниченията за ползване на парите са ясни, включително счетоводството на лицата, регистрирани по ЗЮЛНЦ е разделено на две- приходи от основната денос и приходи от стопанската такава. Имат и различни данъчни ставки.
Въпрос 1: Как се начислява данък на сума, получена като заплата , съгласно ЗДДФЛ, ако парите са дошли от дарение за други цели? Въпрос 2: Ако е получавана заплата от сума за дарения за други цели, то как се прилагат данъчните облекчения за направеното дарение? Въпрос 3: Приложима ли е хипотезата, че бенефициентите могат да ползват данъчно облекчение по глава четвътрта на ЗДДФЛ, нищо, че "Юридическите лица с нестопанска цел имат облекчен данъчен режим. Те не заплащат данъци върху приходите си от нестопанска дейност."
А всъщност какво значи "не формират печалба"? Нали не мислиш, че трябва сметките им постоянно да са на 0?! Ако им останат пари си ги държат и си се разполагат с тях, просто не плащат корпоративен данък и нямат право да ги раздават като дивидент. Ако са дали част от парите като кредит на служител срещу пазарна лихва, не мисля че могат да ги изловят
Не няма нужда да ми превеждате, вие сте като радиото. Очевидно работите с тези закони но не ги разбирате. Това каква дейност развиват не е въпрос, развиват точно такава дейност каквато трябва. Никой не забранява да си дават заплати от дарените пари и никой не лимитира размера им. Каква връзка има тук дейността им?
До коментар [#41] от "Clint_Eastwood":А всъщност какво значи "не формират печалба"? Нали не мислиш, че трябва сметките им постоянно да са на 0?! Ако им останат пари си ги държат и си се разполагат с тях, просто не плащат корпоративен данък и нямат право да ги раздават като дивидент. Ако са дали част от парите като кредит на служител срещу пазарна лихва, не мисля че могат да ги изловят
Става дума за формализъм, "печалба" се използва за търговски дружества, а в ЗЮЛНЦ буквално пише "Юридическите лица с нестопанска цел не разпределят печалба."
Естествено, че имат някакво отчисление за разходи.
НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!
"(4) Имуществото, предоставено с учредителния акт, се счита за имущество на фондацията при нейното възникване от датата на извършване на учредителния акт приживе или на откриване на наследството по случай смърт"
Ако в устава на фондацията не пише, че една от целите ѝ е да се раздават високи заплати, то важи условието, че "безвъзмездно се предоставя имущество за постигане на нестопанска цел". Нестопански цели са: 1. развитието и утвърждаването на гражданското общество, гражданското участие и доброто управление; 2. развитието и утвърждаването на духовните ценности, здравеопазването, образованието, науката, културата, техниката, технологиите или физическата култура; 3. подкрепа за деца, за хора с увреждания и за лица и общности в риск от социално изключване; 4. защитата на човешките права или на околната среда; 5. други цели, определени със закон ЗЮЛНЦ
Получаване на заплата е един от способите за получаване на доходи, детайлно изброени в чл. 8 от ЗДДФЛ.
Не можах да открия потвърждение, че заплатата може да мине за нестопанска цел никъде. Бихте ли ми помогнал?
П.П. Философски разсъждения, че заплатата е "защитата на човешките права" не важат.
Ако аз съм министър-председател, ще наредя на държавните фирми да правят преводи към „ХелпКарма“, ако техническия директор Слави Славчев всеки месец ми слага в шкафчето 75% от месечното си възнаграждение.
Прокуратурата да провери произхода на средствата на шефа - за имоти, коли, почивки в чужбина, банкови сметки, изобщо каквото там проверяват. Той милият е работил про боно, но като се замислиш, организацията няма право да разпределя печалби, така че ако се източва, ще е чрез разходите. Като тези за заплати например. Нищо чудно Славчо да беше и искрен в неведението си колко пари е получавал. Ако чисто хипотетично е връщал една част обратно на шефа. А и това, че заемът след репортажа го връща не Славчо, а шефът, също е интересно. Иначе в счетоводната документация едва ли ще намерят нещо фрапантно, Цънцарова цитираше гфо и някакви други източници, които касаеха банкови преводи, а щом е минало по банка, погрижили са се да има и основание. Също така на сайта им си пише, че си прибират 5%, не могат да бъдат обвинени в измама.
Всичко, което са извършили заснетите две лица в коментираната дарителска платформа, е напълно законно. И в същото време - напълно неморално. Май никой не се сеща за максимата "Не е луд този, който яде баницата, луд е оня, който му я дава!". Отговорността за тази ситуация е изцяло на българския законодател.
Ох, ти или си любител юрист или си втори курс в университета и си мислиш, че ме впечатляваш, като копираш ЗЮЛНЦ и ТЗ.
Просто мисли логично - едно ЮЛНЦ не може да плаща заплати и консумативи, а всичко трябва да отива за целите му ли? Очевидно няма как да стане, без поне да си плаща тока и водата, и очевидно се налага разширително тълкуване на закона.
Интересно,защо Държавата да няма такъв фонд (сметка,организация,дирекция и т.н.) ,а някакви копелдаци-тарикати да "помагат" на децата нии да живеят нашироко от добрината на българина?!КОВИД 19 да ги хване и да ги скъса,дано!
Много ясно, пак буря в чаша вода.Плащали си заплати, ау голямо престъпление. Работодател дал един заем на служител- тц, тц. Може и да не е морално да получават такива заплати, но със сигурност не е незаконно. Прокуратурата нищо няма да открие, ами дано не се наложи ние да плащаме обезщетения после за неправомерните й действия...
Престъпление едва ли ще е, но на някой почернен баща може и да не му издържи психиката...Това е гнусно! Подходящи думи няма, ако това което чета и се разбира на повърхността е така. За благотворителни каузи съм отворен, но винаги с едно на ум. По отношение на медиите - поне три на ум. Тук х10!
" "Фондацията се занимава предимно с подпомагане на деца, които имат спешна нужда от средства за лечение, като към момента има множество активни каузи, по които се събират пари. От сайта на платформата за дарения обаче не ставало ясно в детайли за какво се харчат парите на дарителите " Фондацията се занимава и с финасиране на разни съмнителни мероприятия , свързани с акции на" отровните ",като концерти , което само по себе си не е лошо , но не във формат "Отровно трио " , което съвсем не е благотворителна кауза : ТЪРСЕНЕ В HELPKARMA КампанииПродукти
Фондация България 2050 Данъчно приспадане на даренията Съобщение
“Да” на бъдещето на младите в България
Българският народ е казал, че който пее, зло не мисли.
Е, ние искаме да създадем възможност да пеем заедно в името на по-доброто бъдеще на младите хора в България. На 27.09.2020 неделя, на сцената ще се качат знакови личности на България от различни поколения – интелектуалци, музиканти, общественици, учени, предприемачи. Хора, които през годините успешно са се справяли по-скоро малко "на въпреки системата" и на принципа "направи си сам". Това е една от "каузите " 1
Помислете и Вие. Особено в светлината на : Чл. 259. (Отм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) Който създава юридическо лице с идеална цел или учредява фондация, която не извършва или извършва привидно обявената при регистрацията и дейност и цел, за да получава под нейно прикритие кредити, да бъде освободен от данъци, да получава данъчни облекчения или да получи друга имотна облага, както и да извършва забранена дейност, се наказва с лишаване от свобода до три години, глоба от три хиляди до пет хиляди лева и лишаване от права по чл. 37, ал. 1, точки 6 и 7. НК и Отклонение от данъчно облагане Чл. 16 2. договорите за заем за послужване или друго безвъзмездно предоставяне за ползване на материални или нематериални блага; 3. получаването или предоставянето на кредити с лихвен процент, отличаващ се от пазарната лихва към момента на сключване на сделката, включително в случаите на безлихвени заеми или друга временна безвъзмездна финансова помощ, както и опрощаването на кредити или изплащането за своя сметка на кредити, несвързани с дейността; ЗКПО
Не е незаконно да се дават заплати. Само че има няколко условия в случая. Иначе няма да имаме фондации, а обикновени пирамиди и перачници за пари. Основният проблем в общуването между нас идва от там, че няма изрично регламентиран процент на административните разходи. Неприложими в случая са европейските регламенти, за да има някаква яснота. Защитавам гледната си точка с идеята, че приходите от дарения са пари, които могат да се разходват само за целта, за която са дарени. Как ще се раздават и от къде заплати във фондацията си е неин проблем. Но ако лицето Х е дарило пари за чешма пред Рилския манастир, то точно там трябва да се появи чешмата, а не в двора на управителя на фондацията. Предполага се, че разходите по администриране са подпомогнати от възможността да осъществяват стопанска дейност, от средства на учредителя или от набиране на средства, които да финансират дейността, не каузите. По същия начин би трябвало да се финансират и мероприятията по набиране на средства, освен ако изрично не е указано, че дарявайки 1 лев ти подкрепяш освен каузата и още няколко неща. Не е моя вината, че Сметната палата, като надзорен орган, не е излязла с разяснение могат ли средства, събрани за лечение на болно дете, да се ползват за заплата на този, който е назначен за шеф. Дори банките се посвеняват да взимат такси от набирателните сметки за болни деца, какво остава за " благородните" учредители на фондациите с идеална цел.
П.П. Видях, че е честа практика управителните органи да пишат в устава, че управляват безвъзмезно, но " могат да си гласуват заплати", при това каквито искат. Факт е, че законодателят не е дефинирал редно ли е или е нередно. Но и е факт, че ако буквално се придържаме към буквата на закона, то "безвъзмездно се предоставя имущество за постигане на нестопанска цел", т.е. само за каузите, които са записани в устава на фондацията, и които се подчиняват на определени правила. Управителите могат да поработват и безплатно.
Двама македонци се срещнали случайно в градската тоалетна да пуснат по една вода. Единият рекъл: А, Митре, анджак го фатих - та се сетих, се ожени ли сестра ти? Анджак стана дума за фондации. Някой да е виждал финансовите отчети на Бъдеще за България ?
До коментар [#18] от "Darcas":Божеееее колко мъка. Схемата му била ясна, с парите се раздават бързи кредити. Това е не просто нелепо а направо абсурдно.
Кое е абсурдно бе анонимен троле? През заплатите парите не могат ли да влязат във фирмата за кредити под формата на урелшчаване на капитала? Раздват кридити, разпледелят печалбата и тя влиза под формата на дарение във фондацията и парите са върнати. Малко се образовай преди да коментираш.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Спри да се излагаш бе . През заплати щели да влязат във фирмата като капитал. Ще платя аз ДОД и осигуровки за да изкарам пари от един бизнес и да ги вкарам в друг. Това само човек който представа си няма може да го измисли. Още малко ще кажеш, че като си е превел заплатата после е ходил да тегли кеш от банкомата и ги е вкарвал във фирмата за кредити на вноски по 400 лева кеш. И ще викаш трол на баща си, глупак
Забравяте облекченията за дарения. Схемата, описана от Darcas, не е нова и от край време се ползва.
"Чл. 31. (1) За данъчни цели се признават счетоводни разходи за дарения в общ размер до 10 на сто от положителния счетоводен финансов резултат (счетоводната печалба), когато разходите за дарения са направени в полза на:" "14. (изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) юридически лица с нестопанска цел със статут в обществена полза," ЗКПО
Прокуратурата все чака някой да и каже, какво да разследва. И това са истинските престъпления. Иначе тя раздава присъди, без да доказва с факти обвиненията си.
Най ми е интересно как НАП затварят магазинче за неиздаден касов бон и глобяват преподавател за 80лева недекларирани лекторски, а не са питали зализания пич с цъките от дека са му артисали едни 350000 лева е личната банкова сметка??
Как се оказва, че във фондацията работят 17 човека, при условие, че са необходими до един, двама специалисти (според специалисти с този вид бизнес). Да не би този ай-ти екип всъщност да обслужва основния бизнес на собственика - бързите кредити. За които се оказва, че България е малка и са навлезли в странната дестинация Колумбия (според Капитал).
Как се чудиш "как се оказват" 17 човека? Вземат ударен пример от БГ администрацията. Расте докато не изяде всички средства и ресурси... кредитчета, бонуси, BG "услуги" на гърба на 'орицата as usual...
Sugar - The Bitter Truth
http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
20К на месец заплатка. Ей това е стандарт! А някое дете чака с надежда стотинки и левчета, за да се лекува извън БГ щото в БГ са го отписали "медиците" (дето стана друг мародерски бизнес между другото)
Sugar - The Bitter Truth
http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
Описаната схема нещо не я разбирам така. Според неговото описание, младежите са си дали големи заплати от ХелпКарма, платили са им данъците, после с тези пари са увеличили капитала на кредитното дружество, реализирали са печалба (платили са корпоративен данък) разпределили са си я като собственици (платили са данък при източника) и после са я върнали в ХелпКарма като дарение. Е това ако го кажа на счетоводителя ми, ще се задуши от смях. И забележи облекченията биха се ползвали ако кредитното дружество дари на ХелпКарма, ОБАЧЕ според човека не е станало така, разпределили са си печалбата и после са дарили...Абе нема такъв смех
На мен повече ми е интересно има ли ги тези 5 милиона по сметки както казва собственика или не. Ако наистина ги има, то тогава защо не са били разплатени досега. Това е огромна сума за мащабите на тази организация и ако всичко е редовно от гледна точка на постъпленията от дарения, то логично е тези средства да са се събирали доста дълго време (или се е случило чудо и са се появили 1-2ма дарители през последните седмици с по 2-3 милиона лева). Защо не са разплатени по предназначение? За мен, тези пари изобщо ги няма. Но да видим 2-рата част от разследването.
Ми...гледай го така, благодарение на тая платформа, за тези деца са дадени 13млн лева дарения. Без нея, нямаше да се съберат толкова така че.....както можем да си мислим че са крали по 20К на месец, така може и да мислим, че са им събирали по 1М на месец. Някой предлагаше направо банкова сметка...да ама банката също ще те светне, при това без да ти рекламира кампанията и без да осигури на дарителите сума канали за дарения - кеф ти смс, кеф ти пей пал, кеф ти кредитна карта...каквото се сетиш. Не са толкова черно-бели нещата.
Със сигурност тези пичове са направили схема с Кредисимо - бързите кредити на собственика на фондацията. Ползват евтин капитал докато набират парите за децата, а скъпите кадри са наети от фондацията за да не се плаща данък печалба. Но да се полакомили: взели са директно да бъркат в кацата с меда и да си раздават парите. Така са се набили на очи и са ги хванали.
До коментар [#76] от "uq": Според мен, втората част на разследването ще покаже, че тези пари ги няма, а ако ги има трябва и извадят документи, как са се появили там (както сам каза). Ако са от дарения, защо са се задуржали толкова дълго. А ако са се появили изведнъж за целите на "доказването" то тогава откъде са дошли? :) Без да исках ти сложих минус. Исках плюс :)
Те получават заплата за това, че управляват това имущество, не го присвояват. Това, което Вие търсите, се нарича морал. Уви, него го няма нито в учредителите на фондацията, нито в хората, които ги защитават.
До коментар [#79] от "Vladislav Sotirov": Ами не точно. Може би прочетохте статията. Може би разбирате, че тази организация не може да дава заеми. Може би разбирате, че обявени разходи от 5-6 процента (признавам, че не съм погледнал какво точно е обявено в сайта както и че не знам какви са законовите регулации, защото това не е търговско дружество. Или поне с такова впечатление оставам) не означава 8-9 процента. Но това са по-малките проблеми. Основният е има ли ги или не тези 5 милиона по сметките и ако Да - от къде са дошли. Дарителска дейност или не. Това не означава, че вчера са доши едни 5 мил по сметките отнякъде си, а трябва да се вижда ясно как са набирани с времето и не са отивали никаде.
Ами имам някои хипотези, но са спекулации. Примерно кампания набира 50К, обаче се събират 55К. Едва ли ще кажат ми...събрахме ти 5К отгоре е тука да си харчиш, едва ли и ще ги върнат на дарителите. Друго, има кампания за нещо за 50К, обаче се събират само 5К и кампанията се проваля. Какво става с тия 5К? Пак едва ли ги дават на човека да си купи стар Опел с тях а и едва ли ги връщат та.....това са спекулации разбира се, може изобщо да не е така но..
До коментар [#81] от "uq": Има логика. Там няма външен мониторинг на това, което се случва в дружеството, но все пак 5 мил са много пари съпоставимо с тези 21, които са събрали за тези 3 години, от както съществуват. Ще изчакам да видя и втората част от разследването както и обясненията от ответната страна. Обаче 1-вата част със собственика и ит директора не ми вдъхна доверие по никакъв начин. Кой знае, може да не съм разбрал нещо (съмнявам се :) )
До коментар [#77] от "sa6": Това е най-вероятното. Кредисимо са си бързи пари, краткосрочни заеми с голяма лихва. В повечето случай до месец 2. Едни пари излизат от фондацията, след месец-два влизат обратно. Ще стсне още по интересно, ако се разгледат трансакциите на фондацията на месечна база. Едва ли са толкова глупави да правят банкови преводи, но ско има тегления на каса от сметката вече е ясна работата.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
zzz14679657
Рейтинг: 8 НеутралноПрокуратурата ако беше бърза и адекватна като Цънцарова .....
zz_s
Рейтинг: 1285 НеутралноГрозно ще изглежда, но има голяма вероятност да открият престъпление в дейността на фондацията.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Могат да го захапят за онези пари с които скоропостижно е погасил 'кредитита' на другарчето си. От там може да се разплете някое пране на пари.
buggie
Рейтинг: 420 НеутралноНека позная резултата от проверката:
"Няма данни за престъпление"
zz_s
Рейтинг: 1285 ВеселоДо коментар [#2] от "zz_s":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !....но има голяма вероятност да открият престъпление в дейността на фондацията. -> ...но има голяма вероятност да НЕ открият престъпление в дейността на фондацията.
yavooor
Рейтинг: 1373 НеутралноПрокуратурата ще провери дали в случая с "ХелпКарма" има престъпление
Не е важно дали има престъпление, а дали има много пари в наличност.
Това ще проверява прокуратурата.
Защото има шкафче за пълнене.
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноКак да няма! Нищо не са отчислявали за бащицата!
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноЯвно не са се отчитали на ГЕРБ.
shouten
Рейтинг: 213 НеутралноОбърнете внимание, че ще има и ВТОРА част на разследването утре... Според мен ще изплува още много мърсотия :/
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноРазбрахме за разлика от 7.5 милиона. 5 милиона нбили по сметки. 800 хил. отишли за заплати. Губи се още някакъв дребен милион.
bez08540418
Рейтинг: 8 НеутралноТия двамата май сериозно си ходят.
Killing Joke
Рейтинг: 1142 НеутралноНе ви ли приличат на https://s0.rbk.ru/v6_top_pics/media/img/9/37/755390901648379.jpeg
Lazarus
Рейтинг: 865 НеутралноКак се оказва, че във фондацията работят 17 човека, при условие, че са необходими до един, двама специалисти (според специалисти с този вид бизнес). Да не би този ай-ти екип всъщност да обслужва основния бизнес на собственика - бързите кредити. За които се оказва, че България е малка и са навлезли в странната дестинация Колумбия (според Капитал).
etty1
Рейтинг: 1716 ЛюбопитноЗащо закриха ФОНДа ЗА ЛЕЧЕНИЕ НА ДЕЦА?
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinПо какъв начин някоя си фондация-помощница на кармата е по-благонадеждна?
Lazarus
Рейтинг: 865 НеутралноХората даряват пари за каузи. Защо над 5 млн. лв. не са отишли за дарената кауза, а са в сметката на фондацията. Може би за тях не е имало желащи да получат бързи кредити - какъвто е бизнеса на Кръстев.
Lilith
Рейтинг: 264 Любопитно"Определяне за осъществяване на общественополезна дейност (Загл. изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.)
Чл. 38. (1) (Изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) Юридическите лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, разходват имуществото си за:
1. развитието и утвърждаването на гражданското общество, гражданското участие и доброто управление;
2. развитието и утвърждаването на духовните ценности, здравеопазването, образованието, науката, културата, техниката, технологиите или физическата култура;
3. подкрепа за деца, за хора с увреждания и за лица и общности в риск от социално изключване;
4. защитата на човешките права или на околната среда;
5. други цели, определени със закон.
(2) Чуждестранно юридическо лице с нестопанска цел може да осъществява общественополезна дейност чрез негов клон в страната при условията на този закон.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 79 от 2006 г., отм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.)"
ЗЮЛНЦ
Ми аз не видях да пише, че могат да си раздаватт бонуси от събраните пари.
Ма може и да греша, знам ли на кой се отчита шефът им, че толкова смело да предполагам.
aspet
Рейтинг: 343 НеутралноДори нещата да са законово защитими и да няма последици в това отношение, със сигурност звучи грозно и много хора ще спрат да даряват.
whitemare
Рейтинг: 1054 НеутралноСхемата е ясна - чрез парите от фондацията се раздават бързи кредити, които се връшат с лихвата, която остава за собственика. Безплатен кървав ресурси, платен с болката и живота основно на деца. Тези двамата от клипа са просто поставени лица, които ще операт пешкира. За 5 години назад трябва да се проверят всички разходи, както и дарения. Да се разговаря с всички реципиенти на дарения какви реално суми са получили и документите за тях. Може да лъсна доста по-голяма дупка.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациТрябва да се открие реалния получател на милионите и да се прати в затвора.
whitemare
Рейтинг: 1054 НеутралноСхемата е ясна - чрез парите от фондацията се раздават бързи кредити, които се връшат с лихвата, която остава за собственика. Безплатен кървав ресурси, платен с болката и живота основно на деца. Тези двамата от клипа са просто поставени лица, които ще операт пешкира. За 5 години назад трябва да се проверят всички разходи, както и дарения. Да се разговаря с всички реципиенти на дарения какви реално суми са получили и документите за тях. Може да лъсна доста по-голяма дупка.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациТрябва да се открие реалния получател на милионите и да се прати в затвора.
blondofil
Рейтинг: 2047 НеутралноДо коментар [#16] от "aspet":
Като не ви харесва променете закона. Или си отваряйте очите на кого давате пари. Научете се, че вече не сте в зоопарк а в джунгла.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#2] от "zz_s":
Ха ха, 50 000 лева пране на пари.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноВсичко което е описала журналистката е грозно и неморално, но е напълно законно. Фондациите могат да развиват стопанска дейност и да плащат заплати единствено нямат право да разпределят печалба.
Единственото несъответствие е, че след като събират 5 до 8 % такса, до хората следва да стигат 92 до 95% от парите и не е ясно тогава, как от 21 млн до хората са стигнали само 13 млн.
bib45647808
Рейтинг: 62 НеутралноТова е Източване на Фирми!
Много хора ще ръкопляскат на тези двамата като разберат, че това е американска схема за Източване на Фирми!
До коментар [#16] от "aspet":
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#18] от "Darcas":
Божеееее колко мъка. Схемата му била ясна, с парите се раздават бързи кредити. Това е не просто нелепо а направо абсурдно.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#15] от "Lilith":
Ама не пише че не може нали? А щом нещо не е забранено то е разрешено, така пише в закона
popovski31
Рейтинг: 995 ВеселоВъпросният Кръстев снощи вероятно е прекалил със сланината, защото доста често надигаше шишето с вода :D
magnas
Рейтинг: 1028 РазстроеноДържавата, т.е. всички ние сме виновни за липсата на регламентиране и надзор над дарителството и фондациите.
Жалко е, че такива неща могат да доведат до отлив на дарители за много добри каузи.
kaiser
Рейтинг: 1719 Неутралнонякой иска да им задуши/открадне бизнеса.
Lilith
Рейтинг: 264 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "uq":
Чл. 3
(3) Юридическите лица с нестопанска цел могат да извършват допълнителна стопанска дейност само ако е свързана с предмета на основната дейност, за която са регистрирани, и като използват прихода за постигане на определените в устава или учредителния акт цели.
Каква точно стопанска дейност е даването на кредити на служители? Или служителите им са деца с увреждания, примерно, та това не са точно заплати, а "подкрепа за деца, за хора с увреждания и за лица и общности в риск от социално изключване;"?
Или фондациите автоматично придобиват и правата по ЗКИ, когато се регистрират по ЗЮЛНЦ?
Правилно се отбелязва, че могат да дават заплати, но къде пише, че тези заплати се изплащат от парите, събрани от дарения за каузи?
Благодаря предварително за отговорите.
Симо
Рейтинг: 911 ГневноНикога вече няма да им преведа и една стотинка. Бонуси си раздават. А за каузите само малко над 50% са отишли.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#28] от "Lilith":
Даването на кредит на служител, не мисля че се категоризира като стопанска дейност.
Никъде не пише, че заплатите не се изплащат от събраните дарения, значи както писах, щом не е забранено е разрешено. А и от къде да се изплащат, след като приходите на фондациите са именно дарения, от къде иначе да дойдат парите за заплати?
vzoran
Рейтинг: 651 НеутралноНямам доверие на прокуратурата. Имам депутат в парламента, имам президент, но и от двамата нищо не зависи що се отнася до Гешев.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#28] от "Lilith":
Законът го интересува единствено да си си платил данъците, защото фондациите са освободени от корпоративен данък. В тоя ред на мисли, ако си си платил трудов доход, си платил ДОД и закона друго не го интересува, държавата си е прибрала парите, не и пука от къде си ги взел
Умен и красив но не умнокрасив
Рейтинг: 675 НеутралноА шкафчетата дали ще разследва другаря каскет😉
No Pain No GainА джуджетата? Делтагард? КТБ? Ало Ваньо?
Slex
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#21] от "uq":
Без да съм юрист, но не съм много сигурен, че няма нищо незаконно. На главната страница с големи букви пише "0% такса за платформата".
В общите условия пише "страните се съгласяват, че до 5% от стойността на даренията, направени в полза на Кампанията в рамките на членството се считат за направени изключително в полза на HELPKARMA."
Тоест, хем няма такса, хем имаш 5% принудително дарение за платформата. Дарението обаче по същество е доброволен акт. "Задължително дарение" е на практика такса, както и да го наричаш.
Петър Петров
Рейтинг: 491 НеутралноВсяка фондация действа по този начин.Какво му е странното че не мога да разбера.
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#34] от "Slex":
Аз съм писал, че няма нищо незаконно в това, което е описала журналистката. Дали в условията и има нещо незаконно не зная.
keen
Рейтинг: 1662 НеутралноА после българинът нямал пари за глупости...
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"Очевидно има и се чуди какво да ги прави :)
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#37] от "keen":
Това изказване е даже още по-грозно от направеното от тези юнаци. Имаше преди няколко месеца кампания за едно детенце, трябваше бързо да се съберат пари и за ден се събраха ...100 000 евро май беше, хората даряваха и аз дарих и го спасихме детенцето, лекуваха го в Германия и се оправя. Сега....тия може и да са почнали нещо, там има Св. Петър ще ги съди. Важното е че детенцето се оправя
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноАко е истина това, което е писал горе човека, че основния бизнес на собственика е бързи кредити че и в Колумбия....може това да се окаже всъщност не измама на хората а схема за пране на пари - постъпват някакви дарения.....общо взето неясно от кого а може би и неясно за какво и ето ти идеален начин да оправдаеш появата на едни безотчетни пари. После вече си ги плащаш като бонус, плащаш си данъците и си в бизнеса.
daskal1
Рейтинг: 3598 НеутралноДо коментар [#38] от "uq":
Чудесно!
А че администраторите ще се опитват да си отрежат по-голямо парче от баницата не е някаква новина, правят го по света...
clint_eastwood
Рейтинг: 751 НеутралноНай-вероятно няма нищо нередно, но Каскета не би изпуснал възможността да си вдигне с рейтинга с някоя народна жертва.
НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!Единственият съмнителен момент за мен е с кредита на служителя - доколкото не ми е съвсем ясно какви се водят парите, от които е отпуснат, тъй като фондациите не формират печалба като търговските дружества, но пък имат право на някаква горница, от която да плащат заплати и да посрещат други разходи. Предполагам, че някой счетоводител ще го обясни.
Накратко - не се занимавайте с глупости.
Lilith
Рейтинг: 264 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "uq":
Вие се шегувате, нали?
Да ви преведа ли бавно от български на български какво означава изречението;
" Юридическите лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, разходват имуществото си за"
?
Ако визирате :
"други цели, определени със закон."
Ви напомням, че "(1) Фондация се учредява приживе или по случай на смърт с едностранен учредителен акт, с който безвъзмездно се предоставя имущество за постигане на нестопанска цел."
Позволявам си да обърна внимание, че:
"Юридическите лица с нестопанска цел са сдружения и фондации." ( ЗЮЛНЦ), а "Търговци са: 1. търговските дружества; 2. кооперациите с изключение на жилищностроителните кооперации." (ТЗ)
Търговците правят това:
Чл. 1. (1) (Изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) Търговец по смисъла на този закон е всяко физическо или юридическо лице, което по занятие извършва някоя от следните сделки:
1. покупка на стоки или други вещи с цел да ги препродаде в първоначален, преработен или обработен вид;
2. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) продажба на стоки от собствено производство;
3. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) покупка на ценни книги с цел да ги продаде;
4. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) търговско представителство и посредничество;
5. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) комисионни, спедиционни и превозни сделки;
6. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) застрахователни сделки;
7. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) банкови и валутни сделки;
8. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) менителници, записи на заповед и чекове;
9. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) складови сделки;
10. (изм. - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) лицензионни сделки;
11. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) стоков контрол;
12. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) сделки с интелектуална собственост;
13. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) хотелиерски, туристически, рекламни, информационни, програмни, импресарски или други услуги;
14. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) покупка, строеж или обзавеждане на недвижими имоти с цел продажба;
15. (нова - ДВ, бр. 83 от 1996 г.) лизинг."
Фондациите вече съм споменала какво правят и каква стопанска дейност могат да развиват.
Има разлика, нали?
Нещо повече- в сайта на тия можем да прочетем, че са " най прозрачната платформа за дарения и са с "0% такса за платформата"
https://bg.helpkarma.com/
В тоя ред на мисли ограниченията за ползване на парите са ясни, включително счетоводството на лицата, регистрирани по ЗЮЛНЦ е разделено на две- приходи от основната денос и приходи от стопанската такава. Имат и различни данъчни ставки.
Въпрос 1: Как се начислява данък на сума, получена като заплата , съгласно ЗДДФЛ, ако парите са дошли от дарение за други цели?
Въпрос 2: Ако е получавана заплата от сума за дарения за други цели, то как се прилагат данъчните облекчения за направеното дарение?
Въпрос 3: Приложима ли е хипотезата, че бенефициентите могат да ползват данъчно облекчение по глава четвътрта на ЗДДФЛ, нищо, че "Юридическите лица с нестопанска цел имат облекчен данъчен режим. Те не заплащат данъци върху приходите си от нестопанска дейност."
clint_eastwood
Рейтинг: 751 НеутралноДо коментар [#42] от "Lilith":
НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!И откъде от това горе следва, че нямат право на високи заплати?
MPetr
Рейтинг: 639 ВеселоАре ва..... Събудиха ли са каскетитии ?
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#41] от "Clint_Eastwood":
А всъщност какво значи "не формират печалба"? Нали не мислиш, че трябва сметките им постоянно да са на 0?! Ако им останат пари си ги държат и си се разполагат с тях, просто не плащат корпоративен данък и нямат право да ги раздават като дивидент. Ако са дали част от парите като кредит на служител срещу пазарна лихва, не мисля че могат да ги изловят
Killing Joke
Рейтинг: 1142 НеутралноТо заплатите в този случай са само върхът на айсберга.
Петър Петров
Рейтинг: 491 НеутралноДо коментар [#39] от "uq":
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .И после откъде идвали по 5 милиарда лева на година от българите зад граница.Ето откъде.Криминални пари.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#42] от "Lilith":
Не няма нужда да ми превеждате, вие сте като радиото. Очевидно работите с тези закони но не ги разбирате. Това каква дейност развиват не е въпрос, развиват точно такава дейност каквато трябва. Никой не забранява да си дават заплати от дарените пари и никой не лимитира размера им. Каква връзка има тук дейността им?
clint_eastwood
Рейтинг: 751 НеутралноСтава дума за формализъм, "печалба" се използва за търговски дружества, а в ЗЮЛНЦ буквално пише "Юридическите лица с нестопанска цел не разпределят печалба."
Естествено, че имат някакво отчисление за разходи. НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!
Лъв
Рейтинг: 422 Неутралноаха, тия ИТ тарикатчета не са писали отчисление ГЕРБ, ясно
Lilith
Рейтинг: 264 ВеселоДо коментар [#43] от "Clint_Eastwood":
От факта, че:
"(4) Имуществото, предоставено с учредителния акт, се счита за имущество на фондацията при нейното възникване от датата на извършване на учредителния акт приживе или на откриване на наследството по случай смърт"
Ако в устава на фондацията не пише, че една от целите ѝ е да се раздават високи заплати, то важи условието, че "безвъзмездно се предоставя имущество за постигане на нестопанска цел".
Нестопански цели са:
1. развитието и утвърждаването на гражданското общество, гражданското участие и доброто управление;
2. развитието и утвърждаването на духовните ценности, здравеопазването, образованието, науката, културата, техниката, технологиите или физическата култура;
3. подкрепа за деца, за хора с увреждания и за лица и общности в риск от социално изключване;
4. защитата на човешките права или на околната среда;
5. други цели, определени със закон
ЗЮЛНЦ
Получаване на заплата е един от способите за получаване на доходи, детайлно изброени в чл. 8 от ЗДДФЛ.
Не можах да открия потвърждение, че заплатата може да мине за нестопанска цел никъде.
Бихте ли ми помогнал?
П.П. Философски разсъждения, че заплатата е "защитата на човешките права" не важат.
bib45647808
Рейтинг: 62 НеутралноАко аз съм министър-председател, ще наредя на държавните фирми да правят преводи към „ХелпКарма“, ако техническия директор Слави Славчев всеки месец ми слага в шкафчето 75% от месечното си възнаграждение.
До коментар [#29] от "Симо":
Офелия Груева
Рейтинг: 224 НеутралноПрокуратурата да провери произхода на средствата на шефа - за имоти, коли, почивки в чужбина, банкови сметки, изобщо каквото там проверяват. Той милият е работил про боно, но като се замислиш, организацията няма право да разпределя печалби, така че ако се източва, ще е чрез разходите. Като тези за заплати например. Нищо чудно Славчо да беше и искрен в неведението си колко пари е получавал. Ако чисто хипотетично е връщал една част обратно на шефа. А и това, че заемът след репортажа го връща не Славчо, а шефът, също е интересно. Иначе в счетоводната документация едва ли ще намерят нещо фрапантно, Цънцарова цитираше гфо и някакви други източници, които касаеха банкови преводи, а щом е минало по банка, погрижили са се да има и основание. Също така на сайта им си пише, че си прибират 5%, не могат да бъдат обвинени в измама.
Манчо
Рейтинг: 2226 НеутралноВсичко, което са извършили заснетите две лица в коментираната дарителска платформа, е напълно законно. И в същото време - напълно неморално.
Мараба, С-ДС доносници!Май никой не се сеща за максимата "Не е луд този, който яде баницата, луд е оня, който му я дава!".
Отговорността за тази ситуация е изцяло на българския законодател.
clint_eastwood
Рейтинг: 751 НеутралноДо коментар [#51] от "Lilith":
НЕ НОСЕТЕ МАСКИ!Ох, ти или си любител юрист или си втори курс в университета и си мислиш, че ме впечатляваш, като копираш ЗЮЛНЦ и ТЗ.
Просто мисли логично - едно ЮЛНЦ не може да плаща заплати и консумативи, а всичко трябва да отива за целите му ли? Очевидно няма как да стане, без поне да си плаща тока и водата, и очевидно се налага разширително тълкуване на закона.
val1320
Рейтинг: 300 НеутралноИнтересно,защо Държавата да няма такъв фонд (сметка,организация,дирекция и т.н.) ,а някакви копелдаци-тарикати да "помагат" на децата нии да живеят нашироко от добрината на българина?!КОВИД 19 да ги хване и да ги скъса,дано!
tediblabla
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#30] от "uq":
Много ясно, пак буря в чаша вода.Плащали си заплати, ау голямо престъпление. Работодател дал един заем на служител- тц, тц. Може и да не е морално да получават такива заплати, но със сигурност не е незаконно. Прокуратурата нищо няма да открие, ами дано не се наложи ние да плащаме обезщетения после за неправомерните й действия...
bib45647808
Рейтинг: 62 НеутралноОт 10 години БСП казва, че законите на ГЕРБ са неморални!
Но благодарение на депутатите от ДСБ, които продадоха избирателите си,
това продължава.
Гласуваш ли за партията на Иван Костов – получаваш ГЕРБ!
До коментар [#54] от "Манчо":
bobix
Рейтинг: 707 Весело8-9% тук, но в кръга на шегата ми е любопитно Държавата колко ли пък заделя за своя издръжка, в процеса на преразпределение на 40те % от БВП :)
tjj54611191
Рейтинг: 321 НеутралноПрестъпление едва ли ще е, но на някой почернен баща може и да не му издържи психиката...Това е гнусно! Подходящи думи няма, ако това което чета и се разбира на повърхността е така. За благотворителни каузи съм отворен, но винаги с едно на ум. По отношение на медиите - поне три на ум. Тук х10!
doroteus
Рейтинг: 1398 Неутрално"
"Фондацията се занимава предимно с подпомагане на деца, които имат спешна нужда от средства за лечение, като към момента има множество активни каузи, по които се събират пари. От сайта на платформата за дарения обаче не ставало ясно в детайли за какво се харчат парите на дарителите "
Фондацията се занимава и с финасиране на разни съмнителни мероприятия , свързани с акции на" отровните ",като концерти , което само по себе си не е лошо , но не във формат "Отровно трио " , което съвсем не е благотворителна кауза : ТЪРСЕНЕ В HELPKARMA
КампанииПродукти
Фондация България 2050
Данъчно приспадане на даренията
Съобщение
“Да” на бъдещето на младите в България
Българският народ е казал, че който пее, зло не мисли.
Е, ние искаме да създадем възможност да пеем заедно в името на по-доброто бъдеще на младите хора в България. На 27.09.2020 неделя, на сцената ще се качат знакови личности на България от различни поколения – интелектуалци, музиканти, общественици, учени, предприемачи. Хора, които през годините успешно са се справяли по-скоро малко "на въпреки системата" и на принципа "направи си сам".
Това е една от "каузите " 1
Perata
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "kaiser":
Че какъв бизнес е това да взимаш от болните деца бе ръб?
Atanas Ya
Рейтинг: 789 НеутралноГешев ако желае може да намери вратичка в закона, а съдията да реши в полза на Народа...
Срам и позор, липса на Милосърдие...
Lilith
Рейтинг: 264 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "Clint_Eastwood":
Мисля логично.
Помислете и Вие.
Особено в светлината на :
Чл. 259. (Отм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., нов - ДВ, бр. 62 от 1997 г.) Който създава юридическо лице с идеална цел или учредява фондация, която не извършва или извършва привидно обявената при регистрацията и дейност и цел, за да получава под нейно прикритие кредити, да бъде освободен от данъци, да получава данъчни облекчения или да получи друга имотна облага, както и да извършва забранена дейност, се наказва с лишаване от свобода до три години, глоба от три хиляди до пет хиляди лева и лишаване от права по чл. 37, ал. 1, точки 6 и 7.
НК
и
Отклонение от данъчно облагане
Чл. 16
2. договорите за заем за послужване или друго безвъзмездно предоставяне за ползване на материални или нематериални блага;
3. получаването или предоставянето на кредити с лихвен процент, отличаващ се от пазарната лихва към момента на сключване на сделката, включително в случаите на безлихвени заеми или друга временна безвъзмездна финансова помощ, както и опрощаването на кредити или изплащането за своя сметка на кредити, несвързани с дейността;
ЗКПО
Не е незаконно да се дават заплати. Само че има няколко условия в случая. Иначе няма да имаме фондации, а обикновени пирамиди и перачници за пари.
Основният проблем в общуването между нас идва от там, че няма изрично регламентиран процент на административните разходи. Неприложими в случая са европейските регламенти, за да има някаква яснота.
Защитавам гледната си точка с идеята, че приходите от дарения са пари, които могат да се разходват само за целта, за която са дарени.
Как ще се раздават и от къде заплати във фондацията си е неин проблем. Но ако лицето Х е дарило пари за чешма пред Рилския манастир, то точно там трябва да се появи чешмата, а не в двора на управителя на фондацията.
Предполага се, че разходите по администриране са подпомогнати от възможността да осъществяват стопанска дейност, от средства на учредителя или от набиране на средства, които да финансират дейността, не каузите. По същия начин би трябвало да се финансират и мероприятията по набиране на средства, освен ако изрично не е указано, че дарявайки 1 лев ти подкрепяш освен каузата и още няколко неща. Не е моя вината, че Сметната палата, като надзорен орган, не е излязла с разяснение могат ли средства, събрани за лечение на болно дете, да се ползват за заплата на този, който е назначен за шеф. Дори банките се посвеняват да взимат такси от набирателните сметки за болни деца, какво остава за " благородните" учредители на фондациите с идеална цел.
П.П. Видях, че е честа практика управителните органи да пишат в устава, че управляват безвъзмезно, но " могат да си гласуват заплати", при това каквито искат. Факт е, че законодателят не е дефинирал редно ли е или е нередно. Но и е факт, че ако буквално се придържаме към буквата на закона, то "безвъзмездно се предоставя имущество за постигане на нестопанска цел", т.е. само за каузите, които са записани в устава на фондацията, и които се подчиняват на определени правила.
Управителите могат да поработват и безплатно.
ahasver
Рейтинг: 726 НеутралноДвама македонци се срещнали случайно в градската тоалетна да пуснат по една вода. Единият рекъл:
А, Митре, анджак го фатих - та се сетих, се ожени ли сестра ти?
Анджак стана дума за фондации. Някой да е виждал финансовите отчети на Бъдеще за България ?
whitemare
Рейтинг: 1054 НеутралноКое е абсурдно бе анонимен троле? През заплатите парите не могат ли да влязат във фирмата за кредити под формата на урелшчаване на капитала? Раздват кридити, разпледелят печалбата и тя влиза под формата на дарение във фондацията и парите са върнати. Малко се образовай преди да коментираш. Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#66] от "Darcas":
Спри да се излагаш бе . През заплати щели да влязат във фирмата като капитал. Ще платя аз ДОД и осигуровки за да изкарам пари от един бизнес и да ги вкарам в друг. Това само човек който представа си няма може да го измисли. Още малко ще кажеш, че като си е превел заплатата после е ходил да тегли кеш от банкомата и ги е вкарвал във фирмата за кредити на вноски по 400 лева кеш. И ще викаш трол на баща си, глупак
Lilith
Рейтинг: 264 ВеселоДо коментар [#67] от "uq":
Забравяте облекченията за дарения.
Схемата, описана от Darcas, не е нова и от край време се ползва.
"Чл. 31. (1) За данъчни цели се признават счетоводни разходи за дарения в общ размер до 10 на сто от положителния счетоводен финансов резултат (счетоводната печалба), когато разходите за дарения са направени в полза на:"
"14. (изм. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) юридически лица с нестопанска цел със статут в обществена полза,"
ЗКПО
Малко, ама от сърце, както се казва.
Роси
Рейтинг: 7414 НеутралноПрокуратурата все чака някой да и каже, какво да разследва. И това са истинските престъпления. Иначе тя раздава присъди, без да доказва с факти обвиненията си.
sa6
Рейтинг: 1460 НеутралноНай ми е интересно как НАП затварят магазинче за неиздаден касов бон и глобяват преподавател за 80лева недекларирани лекторски, а не са питали зализания пич с цъките от дека са му артисали едни 350000 лева е личната банкова сметка??
ЕвроатлантидаThomas Anderson
Рейтинг: 219 НеутралноКак се чудиш "как се оказват" 17 човека? Вземат ударен пример от БГ администрацията. Расте докато не изяде всички средства и ресурси... кредитчета, бонуси, BG "услуги" на гърба на 'орицата as usual... Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
Thomas Anderson
Рейтинг: 219 Неутрално20К на месец заплатка. Ей това е стандарт!
Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717А някое дете чака с надежда стотинки и левчета, за да се лекува извън БГ щото в БГ са го отписали "медиците" (дето стана друг мародерски бизнес между другото)
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#68] от "Lilith":
Описаната схема нещо не я разбирам така. Според неговото описание, младежите са си дали големи заплати от ХелпКарма, платили са им данъците, после с тези пари са увеличили капитала на кредитното дружество, реализирали са печалба (платили са корпоративен данък) разпределили са си я като собственици (платили са данък при източника) и после са я върнали в ХелпКарма като дарение.
Е това ако го кажа на счетоводителя ми, ще се задуши от смях.
И забележи облекченията биха се ползвали ако кредитното дружество дари на ХелпКарма, ОБАЧЕ според човека не е станало така, разпределили са си печалбата и после са дарили...Абе нема такъв смех
hhy51392250
Рейтинг: 8 НеутралноНа мен повече ми е интересно има ли ги тези 5 милиона по сметки както казва собственика или не. Ако наистина ги има, то тогава защо не са били разплатени досега. Това е огромна сума за мащабите на тази организация и ако всичко е редовно от гледна точка на постъпленията от дарения, то логично е тези средства да са се събирали доста дълго време (или се е случило чудо и са се появили 1-2ма дарители през последните седмици с по 2-3 милиона лева). Защо не са разплатени по предназначение?
За мен, тези пари изобщо ги няма. Но да видим 2-рата част от разследването.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#72] от "Thomas Anderson":
Ми...гледай го така, благодарение на тая платформа, за тези деца са дадени 13млн лева дарения. Без нея, нямаше да се съберат толкова така че.....както можем да си мислим че са крали по 20К на месец, така може и да мислим, че са им събирали по 1М на месец.
Някой предлагаше направо банкова сметка...да ама банката също ще те светне, при това без да ти рекламира кампанията и без да осигури на дарителите сума канали за дарения - кеф ти смс, кеф ти пей пал, кеф ти кредитна карта...каквото се сетиш. Не са толкова черно-бели нещата.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#74] от "hhy51392250":
Да там е заровено кучето, как са хартисали тия пари.
100% ги има по сметката, няма логика да ги няма, въпросът е как са се появили.
sa6
Рейтинг: 1460 НеутралноСъс сигурност тези пичове са направили схема с Кредисимо - бързите кредити на собственика на фондацията. Ползват евтин капитал докато набират парите за децата, а скъпите кадри са наети от фондацията за да не се плаща данък печалба. Но да се полакомили: взели са директно да бъркат в кацата с меда и да си раздават парите. Така са се набили на очи и са ги хванали.
Евроатлантидаhhy51392250
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#76] от "uq":
Според мен, втората част на разследването ще покаже, че тези пари ги няма, а ако ги има трябва и извадят документи, как са се появили там (както сам каза). Ако са от дарения, защо са се задуржали толкова дълго. А ако са се появили изведнъж за целите на "доказването" то тогава откъде са дошли? :)
Без да исках ти сложих минус. Исках плюс :)
Vladislav Sotirov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#51] от "Lilith":
Те получават заплата за това, че управляват това имущество, не го присвояват. Това, което Вие търсите, се нарича морал. Уви, него го няма нито в учредителите на фондацията, нито в хората, които ги защитават.
hhy51392250
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#79] от "Vladislav Sotirov":
Ами не точно. Може би прочетохте статията. Може би разбирате, че тази организация не може да дава заеми. Може би разбирате, че обявени разходи от 5-6 процента (признавам, че не съм погледнал какво точно е обявено в сайта както и че не знам какви са законовите регулации, защото това не е търговско дружество. Или поне с такова впечатление оставам) не означава 8-9 процента.
Но това са по-малките проблеми. Основният е има ли ги или не тези 5 милиона по сметките и ако Да - от къде са дошли. Дарителска дейност или не. Това не означава, че вчера са доши едни 5 мил по сметките отнякъде си, а трябва да се вижда ясно как са набирани с времето и не са отивали никаде.
uq
Рейтинг: 1889 НеутралноДо коментар [#78] от "hhy51392250":
Ами имам някои хипотези, но са спекулации. Примерно кампания набира 50К, обаче се събират 55К. Едва ли ще кажат ми...събрахме ти 5К отгоре е тука да си харчиш, едва ли и ще ги върнат на дарителите.
Друго, има кампания за нещо за 50К, обаче се събират само 5К и кампанията се проваля. Какво става с тия 5К? Пак едва ли ги дават на човека да си купи стар Опел с тях а и едва ли ги връщат та.....това са спекулации разбира се, може изобщо да не е така но..
hhy51392250
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#81] от "uq":
Има логика. Там няма външен мониторинг на това, което се случва в дружеството, но все пак 5 мил са много пари съпоставимо с тези 21, които са събрали за тези 3 години, от както съществуват.
Ще изчакам да видя и втората част от разследването както и обясненията от ответната страна.
Обаче 1-вата част със собственика и ит директора не ми вдъхна доверие по никакъв начин. Кой знае, може да не съм разбрал нещо (съмнявам се :) )
hhy51392250
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#77] от "sa6":
Това е най-вероятното. Кредисимо са си бързи пари, краткосрочни заеми с голяма лихва. В повечето случай до месец 2. Едни пари излизат от фондацията, след месец-два влизат обратно. Ще стсне още по интересно, ако се разгледат трансакциите на фондацията на месечна база.
Едва ли са толкова глупави да правят банкови преводи, но ско има тегления на каса от сметката вече е ясна работата.