
© Георги Кожухаров
Цяла България е в червената COVID зона, което означава, че на база от две седмици регистрираните нови заразени са над 120 на 100 хил. души във всички области. Над този показател цветове няма, а стойностите за страната са над 500 нови заразени с коронавирус на 100 хил. население. "Справяме се успешно", отчете на този фон министърът на здравеопазването проф. Костадин Ангелов, твърдейки, че потокът от COVID болни е разпределен между повече болници.
Но в страната все още не се издават електронни направления за изследвания и електронни рецепти за лекарства, като това е проблем и преди кризата с коронавируса. Хората с COVID симптоми се изследват все по-вече с антигенни тестове, които не са официални и за изолация се разчита на тяхната съвест. Доц. Атанас Мангъров, на чиято преценка видимо от няколко дни властта разчита, пък каза, че изолация на контактните на заразени не е нужно да има, и с това влезе в спор с директора на "Пирогов" проф. Асен Балтов.
Защо властта смята, че се справя успешно
Министърът на здравеопазването твърди, че има добра координация с институциите по области и там, където контролът е труден, има допълнителни ограничения извън националните. В страната имало достатъчно количества COVID медикаменти и болничните директори трябвало да се организират добре, за да ги получават навреме.
Главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев отчете пък, че сред 30 държави в Европа България е на четиринайсто място по брой нови заразени за изминалите две седмици и на седмо място по смъртност за периода, въпреки че в сравнение с други държави ограниченията в страната са малко. На този фон той коментира:
Доколко това е добре или зле, е въпрос на Ваша преценка. Разбира се, че е още по-добре да сме в дъното, но и тези показатели са достатъчно доказателство, че системата се справя

главен държавен здравен инспектор и член на щаба за коронавируса
Според директора на "Пирогов" проф. Асен Балтов в болницата, на която е начело, "натискът намаля през последните 24 часа с една трета". До началото на следващата седмица пък лечебните заведения в София трябвало да са готови с организацията си и да има над 3 хил. и 400 легла за COVID пациенти. Директорът на Спешна помощ в столицата отчете, че повикванията към центъра са по-малко.
PCR тест след положителен антигенен - не толкова успешно
Положителният антигенен тест, който вече се прави в пунктове пред големите държавни болници, както и в диагностично-консултативни центрове в София (т.нар. поликлиники - бел. авт.), не влиза в официалната статистика, която властите представят. От това има най-малко две последствия: статистиката за разпространението на коронавируса е неточна, както и заразените не могат да бъдат попитани от регионалните здравни инспекции (РЗИ) за близки контактни, които да подлежат на карантина и от МВР не могат да следят за нарушения.
Не само в България обаче се залага на по-широко използване на антигенни тестове, защото резултатите от тях излизат за около 20 минути, а на изследванията по PCR метода за няколко часа. В същото време данните от антигенните тестове се считат за достоверни до много голяма степен и предстои да се вземе решение дали ще са равностойни на PCR резултатите за контролирането на COVID епидемията.
На въпрос на "Дневник" дали за правенето на PCR тест, чиито резултати засега са единствените официални, се разчита на съвестта и финансовите възможности на хората (PCR изследването за коронавирус струва около 100 лв. - бел. авт.) след положителен антигенен проф. Костадин Ангелов отговори, че според личното му мнение всеки, който има положителен резултат от антигенен тест за коронавирус, трябва да си направи изследване и по PCR метода.
Аз не съм чул на хора, които са със симптоми, да имаме ограничение за извършването на PCR тестове. Хора, които са позитивирали с антигенен тест, могат да се лекуват вкъщи с рецепта. Могат да се изолират с решение на общопрактикуващия лекар, който да издаде болничен за 14 дни

министър на здравеопазването
Ако хората, които се лекуват от коронавирус у дома, искат да се изследват и по PCR метода, трябва да отидат до личния си лекар (като по този начин са потенциални разпространители на заразата - бел. авт.), той да им даде направление за преглед при лекар специалист, който пък да им даде направление за изследване в лаборатория. Само така PCR тестът не е за собствена сметка.
По думите на проф. Костадин Ангелов хората с положителен антигенен тест, ако трябва да бъдат приети в болница, ще бъдат изследвани по PCR метода на място. В този сценарий тестът не е за собствена сметка.
Единство за карантината - не толкова успешно
За първи път от април в брифинга за COVID ситуацията в България участваше и доц. Атанас Мангъров, критикът на носенето на маски и въвеждането на ограничения. Той вече е начело на клиника за заразени с коронавирус, среща се с премиера Бойко Борисов и е доволен, че "страната не се затвори и за момента няма изгледи това да се случи".
Той изрази теза, че изискванията за карантина на контактните на доказано заразени трябва да се променят, защото данните от тестваните показват, че всеки трети изследван е положителен за коронавирус. Според доц. Мангъров трябва "да бъдат разхлабени и стриктните изисквания на здравната каса" за изписване на COVID болни от лечебни заведения.
Всеки, който е в съприкосновение с положителен за COVID, да се карантинира, е до голяма степен безсмислено. Време е малко да отпуснем душата

началник на COVID клиника в Инфекциозна болница в София
Инфекционистът се аргументира с това, че положителният за коронавирус заразява околните най-вече три, четири дни преди да се проявят симптомите му. По думите на Мангъров "всеки трети, който се разхожда, би могъл да бъде положителен за COVID". В същото време обаче властите досега многократно са повтаряли тезата, че е много малко вероятно човек без каквито и да било симптоми да бъде положителен за коронавирус, дори и да е заразен, но още не са се проявили симптомите му.
Проф. Асен Балтов се противопостави на изводите на доц. Мангъров. Директорът на "Пирогов" даде пример, че в болницата първоначално най-много болни негови колеги имало заради пациенти, които "в първия момент са негативни, а се позитивират в рамките на следващите четири-пет дена от неговото лечение". Така можело да бъдат заразени между 18 и 25 души от колектива.
Изключително неприятно е да трябва да затвориш например неврология за две седмици, защото колективът се е заразил или покрай болните се заразят колеги, които лекуват други болни, които са дошли чисти в болницата

директор на болница "Пирогов"
Затова според проф. Балтов карантината за контактните на доказано заразен трябва да остане. Другите участници в брифинга не взеха отношение по темата.
The Shadow
Рейтинг: 1212 Неутрално"страната не се затвори и за момента няма изгледи това да се случи"
“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.MerkelСУПЕР, САМО ТАКА!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
plynii
Рейтинг: 538 НеутралноБойко Борисов: "Работата носи свобода...Всеки здрав трябва да работи, за да не спират проектите..."
Arbeit macht frei /Работата носи свобода/ - надпис на входовете на нацистките концлагери.
stanchopansa
Рейтинг: 585 НеутралноСправяме се успешно. Чували за трупове има, място на гробищата също, всичко сме осигурили.
Костадин Иванов
Рейтинг: 2899 Неутрално"Двама лекари влязоха в спор."
Еретик===========
И какво точно ви притеснява в това?
Болестта е нова и на практика непозната, а вие очаквате лекарите да излъчват сигурност. Да, така е удобно, но напомня за дядото в гората, дето го е страх повече от внучето, защото знае малко повече за мечката.
Itwasalladream
Рейтинг: 417 НеутралноББ призовава здравите да ходят на работа, а той кога възнамерява да последва примера си? Колко месеца станаха, с депутатската ваканция май три. Всеки на негово място отдавна щеше да е уволнен.
blagoj
Рейтинг: 1498 НеутралноТова може да стане, но има друго условие - много, много тестове. Да оставаме отворени и да ограничаваме тестването означава катастрофа.
За норма се смята до 4% от тестовете да са положителни. Това сега в много държави не е така, в Германия стигнаха до 7-8%, но това у нас - 30-40% е изключително тревожно.
Без проследяване на случаите няма справяне с епидемията - не става със заклинания.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2288 Неутрално,,Доц. Атанас Мангъров, на чиято преценка видимо от няколко дни властта разчита, пък каза, че изолация на контактните на заразени не е нужно да има и с това влезе в спор с директора на "Пирогов" проф. Асен Балтов.”
От началото на епидемията до самия и край ще сме свидетели на едно непрекъснато противопоставяния, които все повече създават де информираност по въпроса КАКВО ТРЯБВА ДА ПРАВИМ КОГАТО ВЕЧЕ СМЕ БОЛНИ(контактни)?
blagoj
Рейтинг: 1498 РазстроеноНе съм сигурен нито за местата в гробищата, нито за чувалите, да не говорим за погребалните агенции и свещениците. Професори и доценти, а сякаш не са учили аритметиката от 4-5 клас и не могат да смятат.
mastikata
Рейтинг: 780 НеутралноБидейки от организираната порестъпна група на власт, с осигурено легло в Правителствена болница за теб и близките ти, с гарантирана плазма за преливане при нужда - естесвено, че имаш усещането, че се справяш. Да - ти и семейството ти ще оцелее със сигурност - за разлика от останалите глупаци умиращи на улицата или в къщи чакайки линейка.
Граждани бият ПРАСЕТА брат!ЗаНиЗа
Рейтинг: 2997 Разстроено"за изолация се разчита на тяхната съвест" - и на късмет, че ще издържи на облъчването с простотии от "успешните" преброители на случващото се. Колкото и да спорят нищо не е анализирано както трябва, за да се правят, че справянето е успешно. Размотаването и несигурността се оправдават с "така е и в други страни"; успокояването, най-вече за собствено такова, е мястото в "класацията", в Европа, света, а на Балканите, то се знае - първенци; разнопосочните нареждания, които спускат се тълкуват по места, което е нищо повече от прехвърляне на отговорностите им. Та, поне да не изливат всекидневно, -часно, -минутно, по всяка възможна "актуална" медия, това, в което едва ли някой им вярва. А и Баш Бой е премъдър, да МУ го слушат акъла и да чакат - к`вото има да става, ще стане, всички минаваме по реда си.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.SML
Рейтинг: 793 НеутралноТитани на мисълта... Министърчето почти призна, че огромният брой от заболелите се изследват за собствена сметка.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same."България е на четиринайсто място по брой нови заразени за изминалите две седмици" - само дето това е валидно като се вземе предвид, че е направила най-малко тестове на глава от населението. Дори Македония е направила 10% повече, а Сърбия 40% повече.. като не искате да затваряте поне тествайте и карантинирайте.
astra_explorer
Рейтинг: 345 НеутралноСамо шизофреник може сам на себе си да си даде диагноза/оценка!
stoiank
Рейтинг: 1209 РазстроеноЗа да се оцени нещо като успешно или не, трябва да има измерими критерии. Примерно стремим се да имаме 1000 болни на ден, при 10 000 теста или починали под 20 на ден. Когато, това се обяви предварително и през времето стане факт, тогава мерките са ефективни или справянето е успешно. Всичко останало е ала-бала, за разтягане на локуми.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5889 Весело- Вижте, всички щати са в червено! Победих с много!
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев- Това е картата за разпространението на заразата с Ковид 19, господин президент...
#####
- Мелания, направих тест за Ковид!
- Трудни ли бяха въпросите, Дони?
danvan
Рейтинг: 566 НеутралноВръзка с реалността - нулева
Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti SatDimiter Monev
Рейтинг: 358 НеутралноСами се хвалят, ама едва ли и те самите си вярват.
Vivian Apostolov
Рейтинг: 364 НеутралноДо коментар [#7] от "blagoj":
Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.Не си прав. Какъв е смисълът от масови тестове, след като е ясно, че при този дълъг инкубационен период вирусът може да се "хване" на следващия или последващия ден от негативен тест. Антигенните тестове пък реагират само на масивна репликация на вируса. Т. Е, ако си вече заразен, но само от няколко дни, този тест ще е негативен точно когато си най заразен. Само PCR тестът дава мскскимално адекватен резултат.
Al Tikvone
Рейтинг: 528 НеутралноОЛАФ разглежда „Турски поток“ по сигнала на БОЕЦ!
Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken KeseyДнес получихме отговор от ОЛАФ, че нашият сигнал се разглежда от европейската служба за борба с измамите. Бързата реакция е добър знак и доказателство, че гласът на БОЕЦ и гражданите се чува все по ясно и силно в Европа, а ние трябва и ще продължим с натиска, за да „катализираме“ процесите в Брюксел и ще изискваме конкретни проверки, резултати и ясна позиция на Европейската комисия по поставените въпроси. Лъжите на Борисов са разобличени, приложили ли сме необходимите доказателства, включително разследванията на Биволъ и BIRD!
Турски поток е най-големият грабеж през последните десетилетия. Борисов извърши национално предателство, каквото дори Виденов и Орешарски не посмяха.
Обещанието пред Путин и Ердоган и реалзирането на този проект е цената за оцеляването на Борисов, както и цената, кяото ние плащаме за дълговете на Пеевски към руската мафия. Борисов ни загробва с десетилетия енергийна зависмост и робия пред режима на Путин. Почти 4 милиарда одрани от гърба на българите потъват в джобовете на Путин, Ердоган, Лукашенко, Борисов и Пеевски.
Няма начин!
Това, което уж бе най-силното му оръжие и гаранция, че ще запази властта си, се превърща в ахилесова пета за Буда. След години битки, стотици протести, акции и сигнали, БОЕЦ усетихме слабото място на мафията – руските зависимости и енергийните проекти за милиарди. Тази битка крие огромни рискове, защото се изправяме срещу интереси за милиарди, зависимости, които са налагани с десетилетия и враг, който е способен на всичко. В същото време, ако спечелим, то това ще е пълна катастрофа за мафията и истински успех за гражданите. Сега фокусираме цялата си дейност и сили в тази посока, а заплахите към нас и лъжите на управляващите само доказват, че сме на прав път.
„Турски поток“ ще се превърне в „Путински Новичок“ за Борисов.
sowhat
Рейтинг: 450 НеутралноПРЕСТЪПНИЦИ! Безочливи, нагли, примитивни същества мотивирани единствено и само от жаждата за власт.
14-ти в Еропа по заболаемост може да сме само при последно място по тестове на глава от населението за миналата седмица.
Luxembourg 11046
Denmark 7944
Malta 4980
United Kingdom 3158
Norway 3104
Cyprus 3064
Iceland 2693
Lithuania 2476
Portugal 2365
Spain 2354
Italy 2331
Czechia 2299
Austria 2253
Belgium 2239
France 2174
Latvia 2043
Germany 1888
Netherlands 1862
Sweden 1850
Slovenia 1687
Ireland 1599
Finland 1593
Slovakia 1592
Croatia 1417
Greece 1383
Hungary 1310
Estonia 1201
Poland 1174
Romania 1085
Bulgaria 1019
Журналисти, до кога това няма да бъде водещата новина?
Това са вече 6 месеца бе! Дори и полуидиотите разбраха, че това е основния начин да контролираш епидемията и на базата на това да взимаш мерки и да правиш модели.
Журналисти ми били....
Всеки ден дават трибуна на онзи престъпник Мангъров, вместо да поставят в центъра на вниманието АБСУРДНО НИСКИТЕ НИВА НА ТЕСТВАНЕ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Al Tikvone
Рейтинг: 528 НеутралноОт месеци Министерството на здравеопазването седи върху едни 160 милиона лева европейски пари за борба с коронавируса. Явно не могат да измислят как да ги откраднат, защото ги използват с темп на костенурка. Чак сега, когато каруцата тръгна да се обръща, почнаха да развързват кесията на пожар. Късно!
Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Keseyhttp://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Project/Search?Uin=Zy5Tz7Z/4xbKcNkkkqqZ/w==&Name=bT233JX23l8=&ShowRes=True&IsProgrammeSelected=False&IsRegionSelected=False
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
мики маус
Рейтинг: 1562 Неутрално“Защо властта смята, че се справя успешно...”
Аз не съм чул за десет години управление, тези галфони да кажат за едно нещо, че са сбъркали, или ненаправили! Днес в ранния следобяд се нагледах на простотии на входа на едно софийско фантастико - скандали и разправии с тръгнали на пазар пенсионери. И тук управляващите се справиха много успешно! Идиоти сбъркани!
Рим
Рейтинг: 1752 Неутрално"...Преди два дни майка ми загуби обоняние и вкус. От седмица има лека температура, която минава без лекарства. Звъня на приятелка в "Пирогов". "Въобще не идвайте тук. Нещо страшно е. Пълен хаос. Лудница", казва ми тя.
Намирам друга болница. Заедно с положителния антигенен тест, майка ми получи и сериозна терапия за вкъщи. Вместо торта трябва да си направи и PCR тест, за да влезе в системата, "ако се влоши".
И хаосът започна
За мен указания няма. Казват ми само да си остана вкъщи. Никой не ми казва да се изследвам ли, след като съм била контактна с майка ми ден преди да получи симптоми. Говоря с познати лекари, които ми препоръчват да не ходя да се изследвам, защото ако не съм заразена, със сигурност ще се заразя. Седя вкъщи изолирана и всяко кихане, отпадналост, желание за сън, болка в главата поражда въпроса: започват ли симптоми и при мен?
Майка ми обикаля с колата няколко лаборатории. Навсякъде чакат десетки хора. Пита ме по телефона дали е редно да седи на опашка, макар и с маска, след като е болна. "Ами ако заразя някого? Ще чакам в колата, докато ми дойде редът. Но защо не признават антигенния тест, какъв е смисълът от него тогава? Глупаво е да правиш два теста заради уж улесняващ протокол на прием в болница. То и с предварителен PCR, и без него места в болниците няма."
Чуваме се, след като са ѝ взели пробата за PCR теста. Разказва ми следното:
"Чукам на вратата и лаборантката се провиква: "За какво сте?" Казвам ѝ. Тя ме поглежда враждебно и ме пита защо съм решила да си правя PCR тест. Отговарям, че е защото имам положителен антигенен. Тя: "Е, тогава за какво ви е PCR? Вървете си." Казвам ѝ, че ме пращат от болницата, в която ми направиха антигенния тест. Тя изсумтява сърдито и ми се кара, че ходя сред хората с положителен антигенен тест. Обяснявам, че съм с кола и съм чакала вътре. Изстрелва ми друг въпрос: "Кой Ви зарази?" Отговарям, че не знам, но ходя навсякъде с маска и не се срещам с никого след появата на симптомите. "Ох, добре, сядайте." В крайна сметка ме приеха."
Чакаме 48 часа резултата от PCR. Никой не ни казва от кой момент трябва да броим 14-те дни карантина - от началото на симптомите или от положителния PCR тест.
Майка ми звъни на личната лекарка. "Защо чак сега започваш антибиотик и си чакала седем дни?", пита я лекарката и продължава в скоропоговорка, без да чака отговор: "Щом имаш всички тестове и терапия, защо звъниш? Пий си нещата и си стой вкъщи."
Звъня ѝ и аз, за да разбера какво да правя, след като на десетия ден от контакта ми с майка ми нямам симптоми (поне така мисля). "Свиркай си!", ми отговаря тя. Продължавам да упорствам и питам дали все пак да си направя някакъв тест, за да знам била ли съм заразена, а може би и в момента съм.
"Ама защо ме питаш тия работи? Толкова много неща се изписаха. Прави си каквито тестове искаш."
"Да пия ли цинк, селен, нещо...?"
"Ми, аз не пия нищо, освен витамин D. Пий каквото искаш."
"Как да разбера кога мога да ходя да работата, до магазина?"
"Ами щом на десетия ден нямаш симптоми, си "пей сърце". Ходи където си искаш."
Пиша на приятел, който е лекар и работи с болни от COVID-19 в Германия. Разказвам му всичко и той ми отговаря: "Осми-десети ден след контакт са критични. Ако ще се влошават нещата - тогава ще е. След дванадесетия ден от контакта можеш вече да дишаш по-спокойно, ако не са се появили симптоми. Но най-добре си стой вкъщи 14 дни."
Седим всяка в дома си и чакаме
Още три дни. Днес е десети ден от началото на симптомите на майка ми и единадесети ден от контакта ми с нея. Нямам представа нито какво да правя със себе си, нито каква песен да си "пее" сърцето ми. Термометърът е единственото ми оръжие. Размахвам го на всеки два часа, за да плаша главно себе си. От дни не чета и не гледам нищо, свързано с коронавируса. Не мога да изключа само воя на линейките от булеварда под нас.
Поне за майка ми съм спокойна, че пие лекарства. Моля се и се надявам, че след някакви си три-четири дни ще хапнем заедно торта за рождения ѝ ден. Само да не вдигна температура..."
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2099 НеутралноГлупости, не че се справят добре ами просто короната изобщо не е тоя опасен вирус, който ни лъгаха 8 месеца че е. Факта че има толкова много заразени и на практика нищо страшно не се случва е показателен. Всичко лека полека гледам си идва на мяатото, доказан специалист в областта като доцент Мангъров вече е в щаба и здравия разум все повече надделява. Остава и да забранята на всякакви шмульовци без компетенция по темата като ортопеда Балтов да дават акъл и след 2 седмици ще сме забравили че е имало корона. Е, икономиката ще и трябва доста повече време да се оправи, но това е друг въпрос, важното сега е поне да не оплескват допълнително положението и час по скоро да махната малоумщините като домашен арест за хора и задължителното носене на парцал на устата на някои места.
Chegobara
Рейтинг: 385 НеутралноТе хубу се справят, щото ковида не е чак толкова лош, изкарах го и семейството ми също, много е странно, няма нищо общо с грипа, при нас нямаше кашлица или сополи въобще, случват ти се много странни работи - освен температурата, обонянието изчезва - дотук при 100 % от познатите, които го изкараха, после като падне Т почват обриви, различни - дълго време, и главоболие има... китайска ху*ня, кво да я прайш... явно вирусът се променя...
всичко е суета, Боку ни обраГолемите проблеми са истерията и това, че другите болести не се лекуват в момента. Цели отделения се затварят при положителни пациенти и се местят в инфекциозно без симптоми, което си е кофти...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2099 НеутралноДо коментар [#5] от "Костадин Иванов":
Стига с това "нова болест". Коронавирусите са познати от поне 40-50 години, този точно не е с нищо чак толкова специален. Отделно вече 8 месеца цял свят изследва точно този вариант на короната. За вирусолози, инфекционисти, микробиолози и т.н. няма нищо ново за такива като ортопеда Балтов всичко по темата е ново и изобщо не би трябвало да дава акъл
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2099 НеутралноДо коментар [#12] от "FvH":
Аз пък ти предлагам ти да се самокарнтинираш като толкова те е шубе и да не даваш акъл за живота на другите.
Chegobara
Рейтинг: 385 НеутралноСъветвам ви ако се разболеете да помолите ДЖипито да ви пусне един болничен за нещо си, ако има вариант, или просто го карайте на крак, колкото и да е тъпо. Аз самият работя за себе си и не ми беше проблем, но майка ми и баща ми се принудиха да ходят болни на работа, което е много тъпо. Тръгнеш ли по системата тестове, карантини и тн, затъваш в простотия.
всичко е суета, Боку ни обраИстината е, че лечение няма, и при почти всички познати си минава, просто си стоиш на Дто и чакаш, когато падне Т, можеш да започнеш да правиш нещата, които обичаш и да се движиш, защото залежаването убива. Естествено не се ври да дишаш в лицата на хората и си слагай маската на закрито (не че има голям ефект)
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2099 НеутралноДо коментар [#20] от "sowhat":
Ами то трябва да се тестват само хора с някакви симптоми. Защо да го дирят тоя вирус при хора дето нямат никакви оплаквания?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Рим
Рейтинг: 1752 НеутралноКакво казват хората обаче:
Илиана Захариева от пловдив:
"...Баща ми имаше хронична бъбречна недостатъчност и ходеше 3 пъти в седмицата на хемодиализа във "Фърст диализис сървисиз", Пловдив, страхотно модерно място с добри лекари и грижа за пациентите. Нямаше никакви проблеми, 3 пъти седмично отиваше лично с колата си и се връщаше сам. Хемодиализата е сериозно лечение, изисква добра апаратура, препарати, стриктно следене на пациентите и грижа. Баща ми я имаше и се чувстваше добре. Докато не дойде ковид истерията.
На 27.10 отиде за планираната си диализа и го върнаха, защото имаше температура 37.6. В нормална ситуация никога не биха му отказали диализа заради температура. Случвало се е и преди, щяха да си направят диализа и да препоръчат преглед и лечение за вируса. Но не и сега.
Обади ми се и веднага се заехме да направим тест, който се оказа положителен за ковид. Какво следва оттук нататък? Беше ми обяснено, че единственият вариант за пациент на хемодиализа с ковид е да бъде приет в Инфекциозната болница в Пловдив, където ще го лекуват от вируса и ще му правят диализа, всичко било организирано.
В Инфекциозната, разбира се, нямаше места. Намерих, с познати, с връзки.
На 28.10 (сряда) го приеха, ден след пропуснатата хемодиализа. Приемът с "връзки" стана след 3 часа чакане на опашка. Контактите ми бяха на високо ниво, пазеха му легло и очаквах адекватна грижа. Приеха го в сряда, 28.10. Мисля, че на следващия ден направиха снимка и установиха пневмония, не тежка според докторката, едностранна, за която почнаха лечение с вливания. Ставаше четвъртък, а още не му правеха диализа, въпреки че вече беше пропуснал тази във вторник. След много настояване и напомняне от моя страна го диализираха в петък.
Как става това в Инфекциозната болница в Пловдив? Пациентите от ковид лежат на втория етаж в болницата (стара порутена сграда), моят баща беше в блок 1, за диализата трябва да слезе на долния етаж в КАРИЛ по стълби, асансьор няма, и да дойдат с машината за диализа от съответното диализно отделение. Първия път човекът си слезе по стълбите и направиха диализата. Как, с каква апаратура, с какви препарати - нямам представа и няма да разбера. Може би колегите ми от медиите ще помогнат да разследваме, за да знаят следващите пациенти. Само знам, че в неговия диализен център го следяха доктор и няколко сестри, мереха му килограми и кръвно по няколко пъти, докато тук просто го сложиха на машината.
След първата диализа като че ли нещата бяха ОК. Обещаха ми, че е включен в план за следващата седмица понеделник, сряда и петък за диализа и продължават и лечението за вируса. В понеделник вече не си вдигаше телефона. Понеже ковид вирусът се третира като чума, достъп до отделението, докторите и болните няма. В 12 часа заставаш на стълбичките на Инфекциозна и чакаш някой да благоволи да даде "сведения" за твоя близък човек. Чакаш, чакаш, в някакъв момент излиза изнервен доктор или сестра, скарва ти се ....
Моят брат си живее в Пловдив и лично ходеше всеки ден на обяд за сведения и да занесе каквото има нужда. Мен пък специално ме информираха по телефона какво и как се случва, защото съм с протекции. Явно нещо се е случило след диализата в понеделник, защото в сряда?!? ми казаха, че не е съвсем добре, бил объркан и неадекватен, имал фациалис (изкривяване) на лицето. Не съм доктор, но това ме разтревожи много и тръгнах спешно за Пловдив. Успях да алармирам явно и тях, защото на четвъртия ден след влошаването му, след диализата в понеделник, се спретнаха да го заведат на скенер (да изключат инсулт) и да му направят отново пропуснатата в сряда диализа.
Благодарение на този скенер, за който го транспортираха с линейка, успях да видя за последен път баща си. Лежеше в носилката, беше в съзнание, надигаше си главата с учудване какво се случва. Погледна ме и ме позна, усмихна ми се. Тази мила, объркана усмивка ме преследва сега в безсънните ми нощи. Приближих се, хванах го за рамото и му казах: "Тате, всичко ще е наред. Водим те на едно изследване". В този момент един от санитарите, носещ носилката, ми се разкрещя: "Като не помагаш, поне не пречи". Отдръпнах се, стресната и уплашена. Когато съм притеснена, се чувствам притисната от безпощадните ръце на системата.
Предполагам, че с повечето хора е така. Самочувствието, авторитетът, увереността изчезват пред страха за близкия човек. Свих се. Тодор беше с мен и побесня. Щеше да се нахвърли на грубия санитар, но аз го спрях от страх да не си го изкарат на баща ми. Скенерът не показа инсулт или други изменения и след това го закара на долния етаж на диализа. Четвъртък. Диализа от 1 до към 5 следобед, аз се прибрах в София, защото вече нямаше какво да направя, нямам достъп до никъде. В 10 вечерта ми се обади санитарят от ромски произход Динко. Това беше единственият телефон, с който разполагах, освен на шефа, където бях с протекции. В самото отделение никой от лекуващите лекари не си дава контактите, никой.
Само санитарят Динко - човекът, който ни даваше информация, наглеждаше го, слагаше му памперса и пижамата, проявяваше човечност и грижа.
Та Динко ми звъни и казва: "Пращай брат ти веднага тук с едно одеяло и двама мъже, лежи пет часа долу в отделението, няма санитари, няма носилка и не можем да го върнем горе в отделението." Онемях. Дори не успях да се ядосам, отново страхът ме пребори. Звъннах веднага на "шефа" в 10 вечерта и разказах какво се случва. Какво последва? Нищо. Час по-късно от Динко разбрах, че баща ми продължава да лежи долу сам, той е успял да го изкара отпред (защото брат ми няма как да влезе в КАРИЛ) и чака брат ми с одеялото да го качат на горния етаж. Та така в 12 часа брат ми отиде и също за последен път успя да види баща ни. Казва, че го е познал и му се е усмихнал. Сложили го в леглото да му пуснат системите от предписаното лечение. В цялата тази случка дежурен доктор не присъства. Само санитарят Динко и една горе-долу отговорна сестра, която държеше да му пусне системите.
На следващия ден в петък вече знаех, че има нещо много гнило в тази болница.
Задействах се на още по-високо ниво, лично шефът на цялата болница се ангажира със случая на баща ми. Обсъдихме състоянието му, настоях да го преместим в диализно отделение, но ми отговориха, че без отрицателен PCR тест няма мърдане от Инфекциозна болница. Сега за последен път ще нарека Инфекциозна "болница".
Защото всъщност това е в най-добрия случай лазарет
Място, където болните лежат в едни легла по една пътека и се разчита май основно на естествения подбор. Е, баща ми не се оказа от оцеляващите. В събота сутринта се обадиха на брат ми, че е починал през нощта. Какво се е случило, никога няма да разбера. Знам, че придружаващото му заболяване го правеше рисков и може да се влоши от много неща, но докторите също го знаеха и не направиха нищо, за да получи адекватната грижа за състоянието си. Системата ни е абсолютно неподготвена за такива пациенти или поне тази в Пловдив.
Единствената ми утеха е, че предната вечер, вече задействани от най-високо ниво, проявиха човечност и ни помолиха да занесем електрическо одеяло, защото са му много студени крайниците. В 8 вечерта намерихме отворен магазин, купихме одеяло и го занесохме. Моля се моят татко да си е отишъл в мир и топлина. Топлина от електрическото одеяло, не от хората около него. От тази болница той и моето семейство получихме само безотговорност, хаос, непрофесионализъм и безчовечност..."
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
Рим
Рейтинг: 1752 НеутралноГерб са престъпници! Защото проспаха цяло лято - време през което можеха да създадат организация и за броя на лекарите и за местата където болните да се лекуват и за недостига на лекарства... Можеха да създадат поне още един кръвен център за плазма.
Но не. Мутрата беше заета с предизборни обиколки и с хвърляне на милиони през прозореца на джипката...
Цяла година цари пълен хаос.
И заради този хаос болни хора се блъскат в стена от безразличие и загиват!
Мутрите от герб са престъпници! ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
Костадин Иванов
Рейтинг: 2899 НеутралноДо коментар [#30] от "Billy Pilgrim":
Еретик"Коронавирусите са познати от поне 40-50 години, този точно не е с нищо чак толкова специален. "
===========
Щом ти е ясен, влизай и лекувай....
Престъпниците са познати на цивилизацията от самото начало, но не сме се оправили....
Рим
Рейтинг: 1752 НеутралноА какво казват хората?
Примери за конкретни ситуации се появяват всеки ден, а броят на заразените расте.
Един от случаите е на Мария Тенчева от Своге. Нейният баща почина от коронавирус в болницата в Своге, където не е имало респиратор, с който той да бъде обдишан. Той стига до отделението за COVID-19 в този град след като в продължение на два дни не може да бъде настанен в болница в София. Нищо че според статистиките на Министерството на здравеопазването по това време е имало свободни места в столицата.
След смъртта на баща си Мария се разболява на свой ред от коронавирус, а на сина й се налага да облече предпазен костюм и да опакова мъртвия си дядо в болницата в Своге. След това и да го изнесе оттам.
Властта в лицето на мутрата борисов, създаде тотален хаос в здравната система и по този начин убива хора!
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
ivanpopov
Рейтинг: 2520 НеутралноУверявам те, Балтов е последния човек, който искаше Пирогов да бъде превърната в чумна барака. Вместо да си се занимават със спешните случаи ги накараха да лекуват нещо, за което нямат нито подготвен персонал, нито опит, нито оборудване, още по-малко защитни средства и архитектура, предотвратяваща разпространението. След като му натресоха горещия картоф, вместо няколкото специализирани клиники, само в София, за които държавата е платила да се справят именно с инфекциозни болести, той се опитва поне малко да се възползва от ситуацията. Можем ли да го виним?
Ivan Stoev
Рейтинг: 588 ГневноСлед милиардите левове на данъкоплатците, наляти в тая бездънна яма наречена "здравеопазване", получаваш един шибан фургон 2 на 2 метра с кушетка, стол и кош за отпадъци, все едно болшевиките отново са на власт или си заточен някъде в Гулаг. Позор за цялата политическа класа!!!
Рим
Рейтинг: 1752 ГневноМедияпул: "Борисов качи лекари в джипката, за да чуят как му бучи маркировката"
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯКогато ежедневно умират хора, заради хаоса, който герб вкара в управлението на кризата, всяка простащина идваща от горе и кара хората да настръхват…
"Премиерът" борисов декларира че бил оздравял от коронавируса и пак подкара джипката си за радост на шепата останали негови фенове. Този път с необичайни гости на задните седалки - "здравния министър" К. Ангелов и "шефа" на Пирогов Асен Балтов!
Само по себе си, да зарежеш болните и да се качиш в джипката до мутрата в този момент е безкрайно унижение за всеки медик с елементарно чувство за достойнство! За това са кавичките!
И резултатът от това пътешествие е показателен… Докато лекарите се опитват да подържат сносен диалог на медицински теми, мутрата от Банкя ги прекъсваше постоянно и им говореше за мантинели, бучащи маркировки, багери накацали като птички и асфалт, асфалт, асфалт!
И всичко това на фона на ежедневно умиращи от заразата хора, заради тоталния хаос в борбата с кризата!
Този човек от Банкя става все по-отвратителен и противен за обществото!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Мърмор
Рейтинг: 1161 НеутралноКаква работа за уличник? Качил лизачите в джипката и "...глей, глей ся, Балтов, глей ква маркировка, от тук до Белград ...", "...7 магистрали, ей...". Колкото до уволнението му, работодателят му е проз, ама мноо проз.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Роси
Рейтинг: 7738 НеутралноСлед като успешно излекуваха Борисов, Нонова и всички депутати ,и министри, значи всичко е под контрол. Другите няма да ги броим.
etar
Рейтинг: 905 НеутралноВажно е тези, които гасуват за тях да им вярват. Като говориш всеки ден по Нова телевизия, че сме добре и електората почва да вярва. Докато не го достигне вируса и не тръгне по болници.
etar
Рейтинг: 905 НеутралноПоведението им е подсъдно и ще струва няколко десетки хиляди жертви. Лошото е, че прокуратурата няма да ги пипне.
snejavasileva
Рейтинг: 415 НеутралноДо коментар [#8] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":
Абе този начин изкукуригал тип отдавна трябваше да изчезне. Това нищожно човече от първия ден започна да плюе всички мерки които се взимат. Не може да е нормален човек и да не му пука че може да заразим много хора както вероятно той е заразил и синовете си. Това е подигравка и пародия на доктор,благодарение на неговите глупости много хора не спазват мерките затова сега сме на този хал. Като иска да мре няма да се разплачем но да не предизвиква хаос между хората.
snejavasileva
Рейтинг: 415 НеутралноДо коментар [#32] от "soy41616606":
Забравяш че не е всеки се разминава със седене на Д. Знаеш ли колко хора получават задух,имаш ли представа какво е да не можеш да си поемеш глътка въздух. Така че не дрънкайте глупости,всички станахте доктори. И короната съвсем не е позната в този вид. Интензивните отделения са пълни а от там нуждата от белодробна вентилация е символичен и не се знае как ще завърши това. Колко народ си отиде. У нас са все още по малко погледнете в света. И броят на РСР тестовете няма нищо общо със смъртността. 100 Хил.теста да правят дневно, починалите се увеличават били с тест или не. А вие продължавайте да слушате джуджето Мангъров който е вече отдавна изтрещял.
BezEmotsia
Рейтинг: 458 ВеселоВие сте поредният неразбрал, че няма пряка връзка между броя заразени и броя на тестове. Дори не сте разбрал, как сам си противоречите. Ще се опитм да помогна да разберете:
Защо Сърбия е с по-малко заразени и умрели от БГ след като са направили повече тестове? Защо Дания е с много по-малко заразени и умрели от Англия, при положение, че Дания са направили повече тестове от броя население, а Англия са наполовината на населението си?
От друга страна, защо Чехия и Белгия имат почти еднакъв брой заразени на 1 милион, при положение, че Чехия има почти 2 пъти по-малко направени теста?
Надявам се, че тези факти ви карат да се замислите, освен ако не сте почитател на мисирката Бенатова, тя никога няма да разбере.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2099 НеутралноДо коментар [#38] от "Костадин Иванов":
И защо трябва да влизам и да лекува? Как между другото ги лекуват тези с корона, имаш ли идея?
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2099 НеутралноДо коментар [#35] от "FvH":
Точно щото тази измет не трябва да дава акъл ти казвам да си мълчиш. Крии се вкъщи и мълчиш, това се иска от теб, действай.
Chegobara
Рейтинг: 385 НеутралноДруг случай, майката на приятел я приемат в кардиология, събира течност, дренират я, откриват тумор, но дава положителен ПЦР, местят я в инфекциозно (ако сте лежали в инфекциозното на окръжна знаете какво е там), залежава, спира да се храни, умира след седмица... Та сетете се защо се покачва смъртността и ковида ли е пряката причина...
всичко е суета, Боку ни обраНаблюдател
Рейтинг: 2824 НеутралноПравителсттвото на Борисов проспа времето за подготовка и сега действа на пожар. Пълен провал! ОСТАВКА!
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10159446249551189
От месеци Министерството на здравеопазването седи върху едни 160 милиона лева европейски пари за борба с коронавируса. Явно не могат да измислят как да ги откраднат, защото ги използват с темп на костенурка. Чак сега, когато каруцата тръгна да се обръща, почнаха да развързват кесията на пожар. Късно!
Наблюдател
Рейтинг: 2824 НеутралноВ близките дни правителството ще вземе решение за поредния голям заем. 1 млрд. лв от ЕС със срок на връщане 15 г., с които ще се покрият разходите за заплати на работодателите в условията на епидемиологична криза.
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10159450946946189
BIRD поддържа търсачка, в която можете да проследите как се харчат тези пари. Сред едрите бенефициари са един куп офшорки и фирми на "наши хора" абонирани за правителствената щедрост.
Наблюдател
Рейтинг: 2824 НеутралноШофирането след COVID ... ама и се размина на мантинелата:
https://www.facebook.com/atchobanov/posts/10164284388245510