
© Юлия Лазарова
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев
Заповедта за централизирано затваряне на училищата не е била правилна, смята министърът на образованието Красимир Вълчев.
"Получихме искания за отваряне на училища и за провеждане на учебни часове и практики, затова преминахме на диференциран подход", каза той в интервю за БНР.
По думите на министъра на образованието има над 1250 училища, които не са се сблъсквали с коронавируса.
Диференцираното вземане на решения е по-отговорното поведение, коментира Вълчев и добави, че отговорността е и към бъдещето на децата, и към икономиката.
"По решения на областните и общинските щабове за борба с коронавируса 40% от учениците в момента са на обучение в електронна среда. По решение на училищата - около 4,5% от учениците са преминали на обучение в електронна среда, включително и 74 училища са преустановили присъствените занятия в начален етап", съобщи министърът.
Той добави, че общата забрана за физическо влизане в клас за учениците от 6 до 12 клас ще остане още една-две седмици, а след това до Коледа ще се премине на обучение по график с редуване на двете форми.. Повече, по думите му, трябва да учат присъствено 8-и клас, особено езиковите паралелки, както и в 7-и клас.
Вълчев очаква, че изцяло онлайн ще се учи в периода, в който започне разпространението на сезонния грипен вирус, на който учениците са податливи.
Редуциране на изпитните теми е възможно, но не и на учебните програми, каза Вълчев. По думите му изоставането с усвояването на учебния материал ще се преодолява както с отпадането на обичайните грипни ваканции, така и на времето за екскурзии. Обмисля се и вариант за "доучване" в началото на лятото, но не за всички ученици, а само където е необходимо.