Евросредства за магистрала "Струма" ще се насочат към магистрала "Европа"

През миналата седмица бяха пуснати първите нови 17 км. от магистрала "Европа"

© Фейсбук на Бойко Борисов

През миналата седмица бяха пуснати първите нови 17 км. от магистрала "Европа"



Изграждането на автомагистрала "Европа" между километър 15 и 48 ще се финансира със средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. за сметка на строежа на част от лот 3.2 на магистрала "Струма", реши правителството днес, съобщи правителствената информационна служба. Вторият етап от изграждането тази част от пътя за Гърция ще се финансира от програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 година, решиха министрите.


Аргументи за промяната не са посочени, но на "Струма" не й върви с европейското финансиране. През октомври миналата година от Европейската комисия информираха България, че за лот 3.2 на "Струма" няма да се отпуснат европейски средства заради преминаването на трасето през защитени територии и предлагане на график за изграждане и сума, които са необмислени или грешни.


Впоследствие през януари тази година България изтегли апликационната форма, с която се иска европейско финансиране. Въпреки съмненията, че при това положение този участък от "Струма" ще се прави с пари от бюджета, регионалният министър Петя Аврамова увери, че средствата ще дойдат от Европа.




В същото време през миналата седмица бяха пуснати първите 17 нови километра от магистрала "Европа", която води към границата със Сърбия. Премиерът Бойко Борисов пък инспектира как върви строежът на следващите 14.5 км. от ГКПП "Калотина" до Драгоман.


Същата рокада с европейски средства с решението от днес се прави и по няколко жп проекта, като пари от обновяването на жп линията Елин Пелин - Костенец се прехвърлят към проектите за модернизация на жп участък Волуяк - Драгоман, модернизация на тягови подстанции Варна и Разград, както и изграждане на тягова подстанция Русе и въвеждане на съвременни информационни системи. За финансирането им са осигурени допълнителни средства в размер на 80 млн. евро от бюджета на Приоритетна ос 2 "Развитие на пътна инфраструктура" в рамките на същата оперативна програма.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 791 Неутрално

    "Евросредства за магистрала "Струма" ще се насочат към магистрала "Европа""
    Това не е прецедент,струва ми се че,преди известно време едни пари за развитие на крайдунавските райони бе насочено към едно метро.....

  2. 2 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Ама разбира се

    За какво му е на Борисов магистрала Струма ?

    Остана един лот 3.2 и пет години не е мръднал


    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3415 Неутрално

    Не ме удовлетворява темпото, с което се строи, но все е по-добре от нищо.
    В събота ходихме до Моняк, разкопали са 20 километра път, а имат 10-15 машини.
    Да ги хвърлят на едно място, като го оправят, тогава друго. Разкопан е участък по главния път Димитровград - Стара Загора. Това само в нашия регион.

    Еретик
  4. 4 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 125 Неутрално

    Лот 3 на магистрала Европа ще струва около 100 милиона лева, за разлика от лот3.2 на Струма, където още никой със сигурност не може да каже, каква ще е цената!!!Заглавието на статията е подвеждащо!!!Ама нали требва да се плюе само!!!

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Не и върви на магистрала "Струма". Зарязана е горкичката. Софиянчитата ще ходят на Халките, като се бъхтят през тясното ждрело. Пари няма и няма да има в близките 5-10-20 години. Ма има и добра новина. Пътят към Европата е открит! Магистрала от Цариград до Лондон без прекъсване! Ура другари!

  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#6] от "Judjuk":

    Гледай да не се напикаеш от радост.

  8. 8 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Жителите на Благоевград както и туристите за Сандански и Гърция ще пуснат една бюлетина за баце напролет. Ха дано ама надали.
    Барба ганьос отписа изборите. Гласовете, които ще спечели от магистрала Европа ще са по-малко от тези които ще загуби от Струма.

  9. 9 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#6] от "Judjuk":Гледай да не се напикаеш от радост.
    —цитат от коментар 7 на stedim


    Няма. Мене ме устройва само Ферито до Крим. после по моста.... чак до върха на Кавказ. Ехааааа!!!
    Ма ти пък кво роптайш!? Казват ти го в прав текст: Европа спря парите! Кво не ти е ясно?

  10. 10 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3415 Неутрално

    До коментар [#6] от "Judjuk":

    "Не и върви на магистрала "Струма". Зарязана е горкичката. Софиянчитата ще ходят на Халките, като се бъхтят през тясното ждрело. "
    ===============
    Ами, вуйчо, в София са не само най-големите фенове на гръцкото море, но и най-яките жълтопаветни еколози. Да се разберат като мъже ще строим ли или няма.

    Еретик
  11. 11 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Всъщност, от заделените от ЕС пари няма да могат да се използват за Струма, просто защото няма да ни възстановят разходите за лот 3.2 . Затова, явно се предоговорили да отидат за "Европа" вместо да се изгубят. По същия начин по Околона среда строиха ударноСеверната тангента на София, за да не се изпусне финансирането, което по нормалните програми просто не бе оползотворено.

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#11] от "alabalko":

    Точно така защото иначе предвидените пари за шкафчето ще се зиянат.

  13. 13 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    "Ами, вуйчо, в София са не само най-големите фенове на гръцкото море, но и най-яките жълтопаветни еколози. Да се разберат като мъже ще строим ли или няма."
    До коментар [#10] от "Костадин Иванов":

    Аз еколозите ги разбирам. И двете платна трябва да минат по баира.
    Но не са те причината. Гледах видеото на идейния проект. Нямаш си представа какво е - мост до моста мила моя майно льо, тунел до тунела! Гербавото няма интелект и капацитет да го изгради. Също като АЕЦ.

  14. 14 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 339 Разстроено

    Калинка до калинка...

    Спечелихме битка, но не и войната!
  15. 15 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    До коментар [#8] от "etar":

    А дали ще жителите на Сандански ще пуснат бюлетина за партията на зелените еуглени дето положи неимоверни усилия да прецака пътя през дефилето ?. То не бяха дела, не бяха доноси в Брюксел, дори протести бяха организирали уж подкрепени от месните. Хората помнят, то не случайно тия партийки нямат и един общински съветник в Благоевградско.

  16. 16 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Хубави пьтища, но по тях се движат стари коли..

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    След като разхождаше двама професори онзи ден, за да се похвали с построената 1/3 отсечка от магистралата, сега за другите 2/3 парите свършиха и ще трябва някакви шашми да се правят.

  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2702 Неутрално

    Евросредства ще се насочат към магистрала "Европа" а брюкселците ще си траят заради името!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    До коментар [#17] от "Роси":

    Напротив, пари от ЕС има но зелените нео-комунистри положиха неимоверни усилия и систематично провалят проекта. То не бяха обжалвания на всеки един етап, клевети и доноси в Брюксел. Проекта беше преработван сто пъти и никога не успя да покрие всичките им безумни претенции. И всеки път когато държавата се съгласи с поредните искания, те поставят нови и нови и така вече 20 години - още 2004 трябваше да е завършена. И накрая Борисов разбра че няма да може да се пребори със зеления октопод и остави проекта за следващите управници. За да могат да го построят евтино, качествено и екосъобразно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK