Синя и зелена зона в София винаги са пълни, общината не вижда проблем

Синята зона по ул."Оборище" е върху тротоара.

© Надежда Чипева

Синята зона по ул."Оборище" е върху тротоара.



В София има общо 31 199 платени паркоместа в синя и зелена зона. Предстои от 4 януари 2021г. зелената зона да се увеличи с още 1090 места в кварталите "Яворов" и "Иван Вазов".


Показателят "запълняемост" в тези подзони варира средно около 85%, а в някои стига до 96% през 2019 г. В първите два месеца на 2020 г. (преди пандемията) заетостта се покачва до 97% в две подзони, а в други 11 подзони е над 90% . Данните са от писмен отговор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) на питане на общинския съветник Смеон Ставрев от "Демократична България". Синя и зелена зона са буквално задръстени от коли и това генерира допълнително трафик, защото колите обикалят улиците в търсене на свободно паркомясто, посочи Ставрев.


Двете основни причини за налагане на платеното паркиране в центъра на София, а и във всички големи градове, е да се облекчат улиците, а с приходите да се изграждат нови паркинги. Оказва се, че ЦГМ не постига нито едно от двете, което значи, че не си върши работата, смята той.




ГЕРБ не вижда проблем в заетостта на платените зони


"Запълняемост от 85-90% на зоните е оптимална за работата им. Това е световното възприемане към тези зони. Ако падне под 90%, значи че условията не мотивират достатъчен брой хора, които искат с автомобила си да дойдат към центъра", контрира Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на комисията по транспорт на Столичния общински съвет (СОС).


Само една била подзоната с най-голяма заетост, защото била в абсолютния център и там паркирали главно служители на банки. "Нощем тя дори остава незаета, тъй като там няма живущи, които да паркират", твърди той.


Броят на годишните винетни стикери - повече от паркоместата


Центърът на София е разделен на 35 подзони за платено паркиране. Живеещите в тях плащат годишни винетни стикери на стойност 100 лева в зелената зона и 150 лева - в синята. Срещу това хората имат право да паркират, но само в своята подзона, ограничена от конкретни улици.


Според данните обаче в много от подзоните ЦГМ е продал повече винетни стикери, отколкото реално паркоместа има в тях. Като в някои подзони разликата е с над 100 стикера повече от местата.


"При такива критични нива на запълване на синя и зелена зона Столичната община трябва спешно да инвестира в нови обществени паркинги - наземни и подземни. Нищо обаче не се прави, което показва, че ЦГМ не си върши работата", смята Ставрев. За 2020 г. общината се отчете с един нов платен паркинг със 65 места, който се изгражда до метростанция "Надежда". Цената му е близо за 1 млн.лева, като в него ще има и 86 места за наказателен паркинг.


Къде отиват парите от платеното паркиране


Приходите на ЦГМ са 26.4 млн.лева за 2019 г., става ясно от отговор на кмета Йорданка Фандъкова пред последната сесия на Столичния общински съвет. От тези средства ЦГМ е инвестирал под 5% (1.2 млн.лева) за ремонт на тротоари и 10% (2.6 млн.лева) - за доизграждане на един обществен паркинг, сочат данни, предоставени от изпълнителния директор на ЦГМ Димитър Дилчев.


Къде отиват останалите пари от платеното паркиране - 22.6 млн.лева? От тях 7.9 млн.лева ЦГМ дава като годишна вноска за новата тикет система за продажба на билети за градския транспорт. Но остават още 14.7 млн.лева.


Локалното платно на бул."Царица Йоана" в жк "Люлин". В крайните квартали също вече трудно се намират свободни паркоместа.

© Надежда Чипева, Капитал

Локалното платно на бул."Царица Йоана" в жк "Люлин". В крайните квартали също вече трудно се намират свободни паркоместа.


"ЦГМ събира пари от паркиране и с тях, подозирам, дофинансира градския транспорт, главно метрото, чиято експлоатация струва много скъпо. Така парите не се влагат в обществени паркинги, в ремонт на тротоари, в изграждане на велоалеи, което реално би накарало хората да слязат от колите", смята Симеон Ставрев, общински съветник от "Демократична България". Данните от ЦГМ бяха оповестени на сесията на СОС след негово питане, зададено на 9 март.


Зафир Зарков: Да, отиват за градския транспорт


Платените зони за паркиране са политика за демотивиране на автомобилите към центъра на града, "затова е резонно тези средства основно да се инвестират в подобряването на градския транспорт", потвърди Зарков. "Най-големият проблем е броят на личните автомобили в София. На глава от населението те са почти двойно повече, отколкото в Берлин и Виена", добави той.


За намаляване на натиска от коли в центъра на София Борис Бонев от "Спаси София" предложи реформа в паркирането в центъра - разширяване на синята зона до размера на сегашната зелена, която е двойно по-скъпа. Целта е да се намали натискът от автомобили като Бонев поиска и драстично свиване на безплатните паркоместа за държавни и общински институции и на служебния абонамент.


Докладът му бе отхвърлен в СОС. Зафир Зарков също предложи разширяване на по-скъпата синя зона в центъра, но на последната сесия на СОС той оттегли именно тази част от доклада си с мотива, че пандемията макар и временно е разредила трафика. Според него затова се отлага вземането на решения.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    Къде са парите другарко Ф. ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на ocean
    ocean
    Рейтинг: 510 Разстроено

    Паркинг за 65 коли за над 1 млн лв. - безумие ...
    Няма ли кой да ги проверява тези неща, прокуратурата защо спи..
    Защо не изграждат надземни паркинги сгради в критичните места...
    То срещу какви ли безумно цифри биха ги изградили, поне умножено по 5...
    Ще си ни таксуват с тези зони на поразия, а като тръгнеш да паркираш търсейки място въртиш, като като гламав и си трошиш нервите...
    София, европейски град...

  3. 3 Профил на techops
    techops
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Просто трябва да вдигнат данъка на личните автомобили няколко пъти, за да се накарат хората да слязат от тях, като в белите държави.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    До коментар [#2] от "ocean":

    Когато му казах на ДикОФФ преди години как да се реши проблемът подскочи като ужилен. Тогава разбрах, че целта на герб са парите и още един данък за живеещите в центъра а не устойчивото разрешаване на проблема с паркирането в София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    До коментар [#3] от "techops":

    Колко тоталитарно и комунистическо. Ако личните коли изчезнат по магичен начин колко ли ще се зарадват господарите ви в Кремъл и другарите ви от Лукойл???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3619 Весело

    Да се очаква от Столична община, че може ефективно да управлява, е нещо като дървено желязо, само като се сетя за непрестанните й успехи с Топлофикация....

  7. 7 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    Мене па ми харесва има плет и има ред.
    Който не му харесва айде при Кмета на село.
    Като ви направят многоетажни паркинги и ви сложат дори символични цени нали няма да паркирате там.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  8. 8 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Такса за влизане в центъра плюс скъп паркинг. Но моля гербавите да не усвояват само!

  9. 9 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Просто трябва да вдигнат данъка на личните автомобили няколко пъти, за да се накарат хората да слязат от тях, като в белите държави.
    —цитат от коментар 3 на techops


    Градския транспорт на София е ама много-много далече от този на белите държави.

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Разбира се. Безплатно е само сиренцето в капана за мишки. Дори трябва да се увеличат зоните. Цяла София трябва да стане Зелена зона.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Градския транспорт на София е ама много-много далече от този на белите държави.
    —цитат от коментар 9 на Jazzdevil


    България е много по-бяла държава от Белгия примерно.

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Просто трябва да вдигнат данъка на личните автомобили няколко пъти, за да се накарат хората да слязат от тях, като в белите държави.
    —цитат от коментар 3 на techops


    +++

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 808 Неутрално

    КОГАТО СИ ОБЪРНАЛ УЛИЦАТА НА ПАРКИНГ МИ МНОГО ЯСНО ЧЕ ЩЕ ИМА ЗАДРЪСТВАНЕ ЗАЩОТО КОЛИТЕ НЯМА ОТКЪДЕ ДА МИНАВАТ СЛЕД ВЪВЕЖДАНЕ НА ЕДНОПОСОЧНОСТИТЕ ПРОБЛЕМА СЕ УВЕЛИЧИ В ПЪТИ , А НАЙ ЛОШОТО Е ЧЕ ПАРИТЕ ОТ ПАРКИРАНЕТО ТЕКАТ В ЧАСТНИТЕ СМЕТКИ НА БОКО И НА ШИШИ , РЕВИЗИЯ ВЪВ ФИРМАТА НЕ Е ПРАВЕНА НИКОГА

  17. 17 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Колкото и да не ми харесва, може би по-високи данъци за колите и/или забрана за повече от една кола регистрирана на адрес са по-добра алтернатива на зоните в градовете. Но семейството ми не може да се откаже от колата, защото имам две малки деца и ако трябва да отидат например до другите си баба и дядо, които не са в София, защото вече знаем, че светът е повече от просто нашето село/град и не е забранено да го напускаме, както преди десетилетия, трябва да нося ужасно много багаж, което няма как да стане във влак или автобус. Допълнително понякога се ползва за работа, защото не мога да натоваря материали и инструменти на гръб и да се кача на градския транспорт или във влака, ако работата е извън града. Ползвам я и когато близки, най-често много стари баби и бебета, трябва да бъдат закарани за престой или преглед в болница или лаборатория.

  18. 18 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    защо само на личните и защо не и на недвижимуто имущество? нека ората са качим обратно на дарветата
    —цитат от коментар 15 на Моа Преател Тайпи


    +++

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    До коментар [#16] от "reply":

    Правена е но резултатите са смачкани поради опасност за политиците.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Dalag Rij
    Dalag Rij
    Рейтинг: 377 Любопитно

    "...Ако падне под 90%, значи че условията не мотивират достатъчен брой хора, които искат с автомобила си да дойдат към центъра", контрира Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на комисията по транспорт на Столичния общински съвет (СОС)...."

    понеже идеята на синя и зелена зони в центъра е да мотивират хората да слизат в центъра с лични автомобили.... че сега са малко......

    аман от некадърни и безполезни калинки....

  21. 21 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Естествено, че платеното паркиране трябва да се разшири, стикерът по местодомуване да е на тройна цена(от 100/150 лв на 400/600лв) спрямо сегашните за първа кола и петорна цена спрямо сегашните за втора кола (от 200/300лв на 1000/1500лв), за останалите (от 1/2 лв/час на 3/5лв/час).

    Това е единствената мярка за намаляване на трафика на лични МПС.

    Ниските цени на зоните са проблем. Това на което съм свидетел от години: местните виждат, че има места в новопоявилата се зона и почват да я пълнят самите те. Защото (дните са грубо изчислени - празници, "жестове" от общината ...):
    Синя зона на година:
    Първа кола =150лв/300дни=50 стотинки на ден;
    Втора кола =300лв/300дни=1 лв. на ден;
    Зелена зона на година:
    Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на ден;
    Втора кола =200лв/240дни=83 стотинки на ден.

    Кафе от машина – 50 стотинки.

    И жесток контрол на място срещу тарикатщини и жесток контрол при издаване на стикери!

  22. 22 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Разбира се. Безплатно е само сиренцето в капана за мишки. Дори трябва да се увеличат зоните. Цяла София трябва да стане Зелена зона.
    —цитат от коментар 10 на EU defender


    Изчислено на квадратен метър от такса за паркиране върху улица се печеки повече отколкото от луксозен апартамент, даден под наем. Цената изобщо не е ниска. А с разширяване на зоните няма да се разреши нито един проблем. Единствената цел е да събират пари. По същество с тези зони се въвежда още един данък.

  23. 23 Профил на drevnata
    drevnata
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Вдигнете цените на зоните и ограничете до 1 кола на апартамент. И направете паркинги, крадливи гербери!

  24. 24 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#11] от "EU defender":

    хахаха... герб преврщат софия всеки ден в бразилски фавели. кочина, без изгледи за подобрение. не белгия, бразилия!

  25. 25 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Тия зони не са за увеличаване бюджета на общината, а за да накараме хората да не идват с колите в центъра.

  26. 26 Профил на blue_apollo
    blue_apollo
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Проблемът с паркирането може да се реши с няколко прости стъпки:
    1. Да се прилага изискването на ЗУТ за наличие на гараж или паркомясто за всяко жилище. Гаражите (паркоместата), които са в жилищни(офис) сгради да не да самостоятелни обекти, а да си вървят в комплект с жилището (както е с мазетата).Да се измени закона, ако се налага, и да престане практиката за предлагане на ателиета за жилищата, за които няма осигурен гараж. Тук и сега кметовете имат правомощия, но не ги прилагат.
    2. Изграждане на паркинги. Просто няма как да мине без това.
    3. Безкомпромисен контрол на неправилното паркиране. Повсеместно и денонощно.
    4. Глобите да се събират, а не да се чака да изтекат по давност. Не техния размер, а именно реалното им събиране върши работа.

  27. 27 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#21] от "borkar":

    Всичко прекрасно си измислил, но кулата ти от карти пада в последното изречение. И по-скоро в една дума - контрол. Живея в зона.... спират пред гаражи и в кръстовищана всичките 4 ъгъла. Служителите на СГМ им е все тая. Не било тяхно задължение, нямало какво да направят. Писал съм оплакване до общината за паркиралите в кръстовище всеки ден по цял ден. Отговориха ми, че минали на проверка и не установили нарушение... и така. Контрол.

  28. 28 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    "При такива критични нива на запълване на синя и зелена зона Столичната община трябва спешно да инвестира в нови обществени паркинги - наземни и подземни."

    При "такива критични нива на запълняемост" трябва да вдигне цените. Много е просто.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  29. 29 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 289 Неутрално

    проблемът е че колите станаха много. Ако оставим настрана за малко тезата "тия от столична не правят нищо", не е и много лесно да се реши кардинално. Лесно е да се каже "да се построят паркинги", но къде господа и дами в центъра има място чакащо да се застрои?? А там е точно най-големия проблем с паркирането. Прекратяването на безплатното паркиране за администрацията по центъра ми изглежда добра първоначална мярка - защо администрацията да не може да ползва метро или ГТ? И после може би поскъпване на цялостната възможност да държим коли по центъра, ако не живеем там.

  30. 30 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#27] от "koalarevolution":

    Ако дадат контрола на хората нещата ще се оправят ама не им се занимава. Много лесно може да се види колко място има между блоковете и то да се разпредели пропорционално на апртаментите. Отделяме място да минават хора по тротоара, маркират се кръстовищата, автобусните спирки, мястото пред гаражите... От останалото собствениците на жилищата казват дали всичко ще се ползва за паркинг или не. Слагат се камери да гледат където не трябва да има коли или си плащаме на обшински служител да минава на всеки кръгъл час и готово.

  31. 31 Профил на stefania.genova
    stefania.genova
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Синята зона трябва да струва 5лв/час, да я има и в почивните дни и да е до 23:00ч.
    В центъра е невъзможно да се паркира от 9:00 до 23:00ч, което ознава:

    1. очевидно 2лв/час не е скъпо, щом като по време на синята зона е пълно

    2. защо изобщо спира синята зона в 19:30? Изведнъж в 19:30 спират да влизат коли в центъра ли? След 19:30 центъра се напълва с коли на обслужващия персонал на заведенията, както, разбира се, и гости на заведенията. Тези коли стоят най-малко до 23:00ч, много и до по-късно. Резултатът е, че човек, който живее в центъра и плаща годишна такса, след 19:30 не може да паркира, защото местата са заети от колите на бармани, които не плащат. Тоест, някой паркира без да плаща, а този, който плаща, не паркира. Защо?

    И още нещо - тая акция с Общинска полиция, дето щеше да санкционира тарикатите, които паркират в зелени площи, на тротоари, по ъглите на улиците малко преди знака за синя зона и т.н, трая точно 3 дни. Живея на Шишман и не съм видяла да санкционират нито една кола в последния един месец, а такива около нас всеки ден колкото искаш. Много шум за нищо.

  32. 32 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Защото отново няма контрол при издаването на талоните за зоните. Както и правилата за издаването им са сбъркани.

  33. 33 Профил на stefania.genova
    stefania.genova
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Защото отново няма контрол при издаването на талоните за зоните. Както и правилата за издаването им са сбъркани.
    —цитат от коментар 32 на falkoneti

    Не, за това контрол има. Няма контрол за санкциониране на тарикати, които паркират по ъглите, на инвалидни места, точно пред знака за синя зона, на тротоара и т.н., особено след 19:00 - тогава кантрол изобщо няма. Все едно че правилата вечер не важат. Те не само че нарушават и не биват санкционирани, но и не плащат за паркиране, защото проверяващите за синя зона нямат правомощия да сложат глоба или скоба на такива.

  34. 34 Профил на okv43693766
    okv43693766
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Лошо ли ви е , какво ви става ?! Аз живея в синя зона всяка вечер обикалям по 40 минути да паркирам , а сега искате да вдигнем цена на зоната да е по 600 , ако може по 1000 лв на година като местата за живущите са по малко от заявленията и като дойде чичо Митко от Люлин да се види с приятели в центъра с колата след 19:30 и заеме последното място безплатно , какво правим ??? Решението не е да се вдига цената , това е геноцид! Нали това беше идеята за зоните още в началото и какво стана , пак продължаваме да усвояваме парички ! Трябва да св строят паркинги за тези които слизат от крайните квартали в центъра , не да се вдига цената на зоната .Използвайтте ги тия глави не са само за подстригване

  35. 35 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Общината не върши нищо нормално. Краденето на пари от зоните е най-кристално ясния пример и върха на айсберга. Трябва да се изринат всичките общинари, които 10г. само съсипваха града - най-вече от герп, но и от бсп и от сдс. Единствените хора, които имат място в общината са Борис Бонев и Иво Божков.

  36. 36 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    В кварталите със зона не бива да остават неремонтирани тротоари. Положението с тротоарите в София е толкова зверски мизерно, че хората са масово готови да продадат и майка си за здрави плочки с метър ширина. С това дребно подкупче - едно здраво и измито тротоарче - чак от Горубляне ще дойдат да се молят за зона на тяхната улица.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  37. 37 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1506 Любопитно

    Повтарям от доста време, че в София и България няма политика за намаляне на броя на автомобилите, даже напротив. Защото за общината и държавата това са приходи - от данъци върху колите, от акциз върху горивата, от данъци от автосервизи и бензиностанции, които обслужват тези коли, и т.н., и т.н. Ако щете и от приходи от болни хора, които се разболяват от мръсния въздух.
    От един човек, който се вози в метрото, какво ще му вземеш? :)
    Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец.
    Мерките са ясни за София - повишаване на данъците, целият град зелена зона, и кондуктори във всяко превозно средство от градския транспорт, което да сваля неплащащи и пияни/наркомани/бездомни

  38. 38 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#3] от "techops":

    Значи казваш че ако ми вдигнат годишната винетка която винаги си купувам защото всяка седмица пътувам то аз магически хем ще си купя винетка / данъка е задължителен / хем ще карам по-малко?

    Как ви идват такива бисери?

  39. 39 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    Още заглавието е лъжа! Много лесно се намират места в синята и зелената зона. На самата снимка се вижда едно свободно место. Като лъжете,поне го правете с внимание към детайла.

  40. 40 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Единствената цел е да събират пари. По същество с тези зони се въвежда още един данък.
    —цитат от коментар 22 на blagoj


    Това изобщо не е вярно, само за миг си представи, че паркирането е безплатно!

    Тогава едни и същи коли ще висят със седмици на паркоместа и за някои няма да има никаква възможност да паркират, въпреки че имат нуждата. И освен това събраните пари се инвестират в инфраструктурни проекти, метрото например, с което отпада необходимостта да се придвижваш с лека кола!

    Изобщо зоните за паркиране нямат алтернатива!

  41. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    Аз виждам възможност :)

    Да им се вдигнат цените още :)

  42. 42 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    До коментар [#34] от "okv43693766":

    Ами-и-и-и-и... Такива като тебе не разбраха ли, че общината я вълнува да вдига само и единствено цената? За какво и е на общината да строи паркинги? Просто вдига цената периодично и парите си текат сами. Няма нужда от строежи, нали гарантирано идват все повече пари? Пък тия, които са се набутали да живеят в някаква "зона", ами да се оправят. Техните коли не са проблем на общината, нали?
    И защо ревете? Нали вие си избирате Данчето?

    Бивш tww09306483.
  43. 43 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Къде са парите другарко Ф. ???
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА

    +
    Кака Данче се прави на завеяна както обикновено!
    Ако се гепи по-малко, синята зона и на 30ст на час да е пак ще е на печалба а схемите за таен абонамент няма да вървят!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  44. 44 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4033 Неутрално

    Проблемът е , че допълнително се бърка в джоба на хората в тези времена!

  45. 45 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Просто трябва да вдигнат данъка на личните автомобили няколко пъти, за да се накарат хората да слязат от тях, като в белите държави.
    —цитат от коментар 3 на techops


    Точно в белите държави хората се качват на колите, а не слизат от тях. В същите бели държави центровете на големите градове се превръщат в призраци, тъй като жителите ги напускат - основно заради скъпотията и липсата на възможност за притежаване и ползване на автомобил. Затуй във всеки един нормален град хората изграждат подземни и надземни паркинги в централните части на градовете, където да паркират живущите и гостите на града. Всичко останало са митове и легенди, които измекярите от Столична община разпространяват охотно, за да продължават да пълнят гушки от безотчетните пари от зоните.

    31000х10х220 е равно на 68 200 000 максимално възможен приход. Това без паяците и скобите и таксите на живущите. Е, тези сладури обявяват приход от 26 млн. Губят им се поне 10 млн., които отиват в джобовете на 4 - 5 човека. А сигурно са и повече милионите. Всяка година. Ако местата реално са 31 000, защото може и да са повече, но това барем може да се провери със снимки от Гугъл. Обаче колко смс-а се пускат дневно никой не казва. Защо?

  46. 46 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 92 Весело

    е да се облекчат улиците, а с приходите да се изграждат нови паркинги. Оказва се, че ЦГМ не постига нито едно от двете, което значи, че не си върши работата, смята той.
    -----------
    Смеоне, Смеоне (явно така се казваш, поне според сия газета :) ), калинке мамина, на Позитано и Леге ще събориш още някоя сграда като по времето на др. Костов или въздушен паркинг ще строиш?
    Аре у лево ,в прекия и преносния смисъл.
    Тия дето ги излъгаха че са умни и красиви да ти берат гайлето

  47. 47 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 92 Весело

    Ааа, тоя път бързо са се поравили газетарите, Симеоне :) :) :) :) :) :)

  48. 48 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    [quote#9:"Jazzdevil"][/quote]

    Тук коментираме центъра на София. В центъра градският транспорт е достатъчно обезпечен транспортно.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  49. 49 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1396 Любопитно

    Абе нямахме ли някаква Сметна палата в държавата? И каква точно е нейната роля в организацията на държавната администрация? Тия от Градска мобилност не подлежат ли на проверки? На Уйо и Грую фирмите могат да бъдат ревизирани по три пъти в годината, а ЦГМ все едно е невидим и никой не знае за него...

  50. 50 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#48] от "cinik":

    Точно центъра е най-проблемен за придвижване с градския транспорт - от Румънското до Руски паметник или от Семинарията до Сточна гара се връзва 1 час с чакането по спирките и прекачването - това за едни смешни 5-6км разстояние.

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    До коментар [#21] от "borkar":

    Аз кафе не пия. Дай другпример герберче.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    До коментар [#25] от "Batezuzi":

    Какво правите с парите?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    ЦГМ - черна дупка още от времето, когато беше "Паркинги и гаражи" и застреляха управителя му.

  54. 54 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2308 Любопитно

    До коментар [#37] от "rainbou1":

    "Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец.'


    И на сутринта няколко хиляди гневни граждани със сопи ще нахлуят в Общината. А покрай тях ще изгорят и Народното събранир и Министерския съвет.

    Отделно ще излезе мигновемо наяве четези оари у се дъбират за строеж на паркинги, а такива няма и не се предвиждат. И ще изгорят Фандъчка, Бойко и ГЕРБ.
    Надявам се властта не е толкова глупава.

    В Русия съм! В Русия съм!
  55. 55 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2308 Любопитно

    До коментар [#37] от "rainbou1":

    "Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец."

    Ппдкррпям!
    Всеки 19 годишен пишлигар може да си купи 15 годишна бракма за 1000 лева.
    Пред нашуя блок и в София и във Еарна 85% от колите не се ползват през деня. Около 75%не мърдат от юестата си дори за уикенда. Защо са им тея коли тогава - не знам! Да си имат??

    В Русия съм! В Русия съм!
  56. 56 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Решението е много лесно- синя зона 5лв на час и 300 на година, зелена зона 2 лв на час и 150 на година, вдигане мощно данъка на старите и замърсяващи автомобили например 20+ годишен дизеляк 1000лв на година и всичко ще се оправи. А, и зона за целия град!

  57. 57 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    То хубаво пита човека ама точно районните кметове от неговата партия поискаха и беше прието поредното разширяване на зоната с най-върховната глупост като основание, "хората от района искали", сякаш улиците пред блока са бащиния на хората от района. Борис Бонев също се излага, искал синя зона навсякъде. И какво от това? Нали са го написали в статията, издадените годишни абонаменти за зоните са повече от официалните паркоместа. Какво ще ти реши поредното разширяване на зоната? Всичко трябва да се преосмисли наново, зоните трябва да бъдат напълно премахнати, евентуално да остане само в идеалния център и да се мисли къде ще строят паркинги за нуждите на хората. И да мислят когато издават поредното разрешително за 7-8 етажна жилищна сграда там където инфраструктурата отдавна не може да поеме и настоящите живущи. А София трябва да се разширява с нови квартали, докато това не почне да се случва, никакви зони няма да решат проблема, само общинарите ще прибират още и още пари от хората. Безсмислено е да се сравняваме със западноевропейски държави където гъстотата на населението е много по-голяма от България, тук спокойно може да си мине и платено паркиране. Искат ли управляващите обаче да го направят в полза на гражданите или искат да лапат още и още пари, които после изчезват безследно.

  58. 58 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#8] от "truly":

    Колко от жителите на София с автомобили, които си плащат данъка ще се навият? Дайте да направим референдум и да видим кой е за платено паркиране и кой е за безплатно и построяване на паркинги. И ако ще е такса за влизане в центъра нека важи и за живеещите в центъра а не да им се подсигурява задължително паркомясто на централна локация.

  59. 59 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#10] от "EU defender":

    Това може да го каже само човек дето не е хващал волан в София. За такива решения ще ме извиняваш ама е важно мнението най-вече на шофиращите в София и плащащи данък за колите си а не на сульо и пульо.

  60. 60 Профил на nikiil
    nikiil
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Не е нормално издадените винетки на живущи за дадена подзона да са 100+% от капацитета й.
    Къде ще паркират приходящите?
    Не коментирам дали трябва да се повишат критериите за раздаването им или цената, но тезди винетки трябва да са максимум 70%, за да може зоната да изпълнява функциите си.

  61. 61 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#3] от "techops":


    Тоест да направим две паралелни държави. Едната ще е за хората с много пари, които ще могат да джиткат навсякъде с кола, ще паркират където им е кеф и друга за обикновения човек дето ще гледа кола само отстрани. Това е възможно най-порочната посока в която може да се тръгне.

  62. 62 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#23] от "drevnata":


    Какво значи тази глупост 1 кола на апартамент. На гарсониера 40 квадрата 1 кола и на апартамент 120 квадрата пак ли една кола.

  63. 63 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#26] от "blue_apollo":

    Не знам как не се осъзнавате какви глупости предлагате. Какво ще се приема като нещата вече са освинени. Към настоящата ситуация има повече автомобили отколкото места за паркиране. Как да си подсигурят хората гараж или паркомясто ако нямат такова? Къде ги продават тия гаражи и паркоместа? За 99. 99999 процента от жилищата просто няма такава възможност.

  64. 64 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#29] от "sw51":

    А защо пък ако живее някой в центъра трябва да му е евтино. Не знам някой купувайки си апартамент да му се полагат някакви специфични права върху улицата пред апартамента. Тук издъхва тезата с платеното паркиране. Защото ако ще е платено то трябва да е еднакво платено за всички, тези дето живеят в района нямат права върху улиците в района.

  65. 65 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#31] от "stefania.genova":


    Ок, но цените нека са такива и за теб, 5 лв на час. Живеещите в центъра нямат по-специфични права върху улиците в центъра. Навита ли си? Или когато те засяга теб, вече не сме съгласни? Сещаш ли се каква стойност ще има имота ти ако се окаже че никой живеещ в центъра няма да може да има личен автомобил.

  66. 66 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#34] от "okv43693766":

    Най-накрая едно смислено предложение. 4-5 паркинга на етажи с по няколко хиляди паркоместа в периферията на центъра ще реши всичките проблеми. Никой няма да се занимава да се върти из уличките като знае че може да си паркира нормално и да походи 10тина минути там, до където иска да стигне. В крайна сметка щом се намират места за молове и офис сгради при желание ще се намерят и места за 4-5 паркинга на етажи. И говоря за напълно безплатни паркинги, ако са платени ще си изгубят смисъла, никой няма да ги ползва. Общината със сигурност може да си го позволи, въпроса е дали общината работи за хората или за собствения си джоб. Ако вече искат нещо да ограничават като брой коли то единствения вариант е лимит на регистрираните автомобили на един човек или много по-висок данък за 2ра, 3та и т.н. кола.

  67. 67 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#40] от "Dariya Koleva":


    Не е вярно, алтернативата на зоната е да се построят достатъчно паркинги и евентуално да има ограничение за броя автомобили на името на един човек. Ако има достатъчно места за паркиране, това че някои не мърдат с какво е проблем? Всичко е въпрос на инфраструктура, която при нас е тотално освинена и сега продължава да се създава каша със зоните вместо да се работи за решаване на проблема.

  68. 68 Профил на Kiril.Mitov
    Kiril.Mitov
    Рейтинг: 188 Неутрално

    при желание ще се намерят и места за 4-5 паркинга на етажи. И говоря за напълно безплатни паркинги
    —цитат от коментар 66 на Billy Pilgrim

    Такова нещо като безплатен паркинг в голям град по света няма. Но ние ще го направим. Естествено.
    Комунистически блянове. Такова нещо и по време на соца нямаше.

  69. 69 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    До коментар [#45] от "znayko84":

    Абсолютно вярно е това, но те не са безплатни.

    Доста скъпо удоволствие е да паркираш в центъра на който и да е голям европейски град.

  70. 70 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 467 Неутрално

    1. Целия град е зона - няма как да ходиш на работа с колата освен ако не е на половин километър от дома
    2. По местоживеене се плаща абонамент - за първа кола стотина евро, за втора - петстотин евро, за трета - 1500 евро
    3. Градския транспорт е редовен, включително нощно метро и автобуси в районите където метрото е с кофти покритие / крайните квартали /
    4. Билета за градския транспорт е скъп, но годишната карта е в пъти по-изгодна ако ползваш ежедневно
    5. Няколко хиляди подземни паркоместа в зоната на топцентъра
    6. Железен контрол на паркирането - тротоари / инвалидни места / кръстовища - до 15 минути са ти боднали тикета и глобичката е от 150 евро нагоре.

    Хората са го измислили и работи чудесно. Само нашите умници ще извадят от девет кладенеца вода но не и да почерпят опит

  71. 71 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#68] от "Kiril.Mitov":

    Колко лесно ви дресираха че за всичко трябва да си плащате, направо сте трагични. Ей това им беше целта, да ви дресират че няма нищо безплатно и за всичко трябва да плащате. А това че всеки гражданин ежемесечно плащта данък, който основната му цел е да подобри публичната среда (която включва и възможност за паркиране) никой не ви го обяснява. Ми с такъв материал това си заслужаваме. Да сме най-бедните в ЕС, но най-доплащащи за здравеопазване, да те цъкат с още и още данъчета, такси и т.н., да ти разширяват зоните, даже и едни обществени тоалетни да не са безплатни щото според виден последовател на тази твоя логика Фандъка "безплатен обяд нямало". Така приехте безропотно винетките, така приехте тоталното прекратяване на зъблоечениет, така почнахме да си плащаме и за здравеопазване и така ще продължавате да си плащате още и още докато не се стигне до ситуация да трябва да плащаш само за да дишаш в тази държава.

  72. 72 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#69] от "realguru":


    И защо ако нещо е погрешно, то трябва да го въвеждаме и тук само щото някъде си било така?

  73. 73 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#10] от "EU defender":”Цяла София трябва да стане Зелена зона.”

    Аха, дори цяла България да стане синя, зелена, оранжева и още 5-10 зони по 100-200 лева. 😂😂
    Абе, другарю усвоител, нали целта на зоните е да се разтовари трафика в центъра и улесни паркирането за живущите там? Как цяла София ще е зелена зона и това ще разтовари трафика, без да се изградят хиляди НОВИ платени паркоместа?
    Практиката показва, че ЦГМ просто прибира парите от таксите и глобите и никаква инфраструктура не се гради. Тоест, никакви цели не изпълнява зонирането, освен краденето на пари по мутренски. Някакви калинки се назначават и там, за да получат тлъсти заплати и толкоз. Платените места в зоните са СЪЩЕСТВУВАЛИ преди зонирането безплатни такива. Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират. 😂😂 Идиоти, сър! 😂😂

  74. 74 Профил на Kiril.Mitov
    Kiril.Mitov
    Рейтинг: 188 Неутрално

    До коментар [#71] от "Billy Pilgrim":
    Посочи ми една развита държава, където нещата за които ревеш са безплатни.

    Иди живей на село бе, там паркираш навсякъде безплатно, данък сгради е нисък, пикаеш на всеки ъгъл безплатно, като се напиеш в кръчмата се прибираш до вас ревейки като мечка и никой не те гледа на криво.. Там е перфектно за тебе.

  75. 75 Профил на Kiril.Mitov
    Kiril.Mitov
    Рейтинг: 188 Неутрално

    И защо ако нещо е погрешно, то трябва да го въвеждаме и тук само щото някъде си било така?
    —цитат от коментар 72 на Billy Pilgrim

    Да бе, във всяка една европейска столица е погрешно. Добре че го има Billy Pilgrim да ни осветли.

  76. 76 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#20] от "Dalag Rij":
    +++
    Аха, леко са се объркали калинките с обяснението на целта на зоните.

  77. 77 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#75] от "Kiril.Mitov":

    Все едно да твърдиш, че понеже закупуването на собствено жилище е почти невъзможно в някои европейски градове и тук трябва да го правим все по-трудно. Няма такава логика.

  78. 78 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#71] от "Billy Pilgrim":

    Напълно несъгласен съм с теб.
    Половината държава иска да паркира в триъгълика между Орлов мост/НДК/Ларгото.

    Безплатното паркиране е безпроблемно в Тетевен, но за центъра на София - няма как.

    И общинските тоалетни не трябва да са безплатни - трябва с такса вход да се подържа чистота там.

  79. 79 Профил на Kiril.Mitov
    Kiril.Mitov
    Рейтинг: 188 Неутрално

    До коментар [#77] от "Billy Pilgrim":

    Цените са функция на предлагането и търсенето.
    Ти, естествено, можеш и това да промениш. Ти си Billy Pilgrim.

  80. 80 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#74] от "Kiril.Mitov":

    Кой си ти че да казваш къде да живея? Ще живея където преценя и за разлика от вас ще правя каквото е възможно за да подобрявам средата в която живея, няма просто овчедушно да приемам първосигнално всяко малоумно решение щото навсякъде било така. Ми така е като сте овце. Да не мислиш че столична община не можеше да проектира и застрои 3-4 големи нови квартали в северната част на София за 300-400 хиляди човека, квартали с максимум 4 етажни блокове, с достатъчно отстояние и достатъчно места за паркиране. Ама не, по лесно е да гъчкаме всичко в настоящите квартали и после да караме материала да си плаща щото улиците не могат да поберат клите на живеещите. И вие ги защитавате, срам.

  81. 81 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2308 Весело

    До коментар [#73] от "Котаракът на Шрьодингер":

    "Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират"

    80%, сър!

    В Русия съм! В Русия съм!
  82. 82 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#78] от "realismisthename":

    А можеш ли да ми обясниш за какво плащаш данък? Някой замисля ли се какво получава срещу ежемесечния данък? Щото гледам всичките сте много доволни като трябва да си плащате за всяко нещо. Само че обществения договор не е баш това. Ти се ангажираш да спазваш определени правила, наложени от държавата, да спазваш законите, да уважаваш частната собственост на другия, да не си присвояваш някакви територии, да не използваш за себе си ресурсите на територията на която си се родил, ангажираш се да плащаш данък на държавата и т.н. и т.н. А държавта с какво се ангажира? Какъв е тоя обществен договор при който ти се съобразяваш с една камара неща и плащаш данъци а всичко което държавата от своя страна трябва да подсигури всъщност пак ти си го плащаш? Що не се позамислите малко.

  83. 83 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#79] от "Kiril.Mitov":

    Аха, всичко е пазарна икономика. Ако някой няма пари за здравеопазване, нека мре. Поредния промит мозък. За вафли и парфюми търсенето и предлагането вършат работа, за много други неща обаче изобщо. Ама кой може да убеди "философ" като теб да се поразмисли. Що не се направи едно референдумче сред собствениците на автомобили, нека видим кой какво иска, нали вие с пазарната икономика тръбите че сте за демокрация. Какво по-демократично от това да вземем под внимание желанието на всички шофьори в София?

  84. 84 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#74] от "Kiril.Mitov":

    Между другото виждал ли си как изглежда един средностатистически милионен град в щатите? Отвори гугъл мапса на сателитна снимка. Що ли нямат нужда от зони там. Може би щото някой е помислил каква да е инфраструктурата и къде да се направят паркинги на етажи.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#10] от "EU defender":”Цяла София трябва да стане Зелена зона.”Аха, дори цяла България да стане синя, зелена, оранжева и още 5-10 зони по 100-200 лева. 😂😂Абе, другарю усвоител, нали целта на зоните е да се разтовари трафика в центъра и улесни паркирането за живущите там? Как цяла София ще е зелена зона и това ще разтовари трафика, без да се изградят хиляди НОВИ платени паркоместа?Практиката показва, че ЦГМ просто прибира парите от таксите и глобите и никаква инфраструктура не се гради. Тоест, никакви цели не изпълнява зонирането, освен краденето на пари по мутренски. Някакви калинки се назначават и там, за да получат тлъсти заплати и толкоз. Платените места в зоните са СЪЩЕСТВУВАЛИ преди зонирането безплатни такива. Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират. 😂😂 Идиоти, сър! 😂😂
    —цитат от коментар 73 на Котаракът на Шрьодингер


    Не съвсем - ако целия град е синя зона и имаш абонамент по местоживеене няма да си позволиш лукса всеки ден с колата до работа нали. Имам колежка - живее в топ център / до английското посолство / и всеки ден ходи до работа в Павлово с кола. Ако и Павлово е синя зона дали ще ходи с кола, как мислиш?

  87. 87 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#85] от "Kiril.Mitov":

    Т.е. отричаш основния постулат на демокрацията. Да се прави това което хората искат? Ти за демокрация ли си или не? Много бързо подви опашка Кире. Слабички са ти нещо доводите. Ти май си просто поредния "баш кореняк софиянец" от центъра дето иска всички други да плащат за да не му задръстват центъра ама ако и той трябва да плаща същото за да паркира там бързо сменя идеологията.

  88. 88 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#86] от "iavorski":

    Аз още преди няколко дена в подобна статия казах че най-добре е просто да забраним на всеки да паркира на място различно от пред дома му. Ще е по-евтино за хората а крайния резултат така или иначе като гледам се цели да е точно това

  89. 89 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#82] от "Billy Pilgrim":

    По въпроса за данък сгради - правиш качествена реална сметка колко струва поддържане на град София, след това го делиш на кв.м. застроена площ и определяш данъка. И много бързо ще установиш колко малко всъщност плащаш в момента.

    А че се краде от общинарите е друга тема

  90. 90 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#89] от "iavorski":

    Не говоря за данък сграда. Всеки работещ човек плаща данъци в тази държава. Какво получава срещу тези данъци?

  91. 91 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#74] от "Kiril.Mitov":Между другото виждал ли си как изглежда един средностатистически милионен град в щатите? Отвори гугъл мапса на сателитна снимка. Що ли нямат нужда от зони там. Може би щото някой е помислил каква да е инфраструктурата и къде да се направят паркинги на етажи.
    —цитат от коментар 84 на Billy Pilgrim


    За разлика от теб някой сме плащали за паркинг в щатите. И да има много безплатни места с лимит на времето но има и доста скъпи местенца.

    В Ню Джърси например е относително евтино - 50 цента на час!

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#89] от "iavorski":

    И с какво го подържат този град София, ВИК и Топлофикация ти избиват зъбите за да им покриваш загубите по мрежата, електроенергията също си я плащаш прилично. Пътищата по принцип логиката е че се подържат от данъка на колата, някак си някой пък ни убеди че трябва от винетки да сме плащали между градските, което е погрешно по много причини. Таксата смет всъщност не е ниска. Но това са все неща за които ти си плащаш допълнително. Аз питам какво получава човек в тази държава срещу ежемесечните си данъци. Освен че се издържат едни институции, които повече пречат отколкото да помагат аз друго не виждам. Уж имаш здравеопазване ама си го плащаш. Уж имаш образование ама хората си плащат допълнително. Уж трябва да има детски градини ама няма баш за всички. Правят се едни ремонти приоритетно в центъра и то с еврофинансиране, но реално какво получава човек за това че си плаща данъка остава пълна мистерия. Много сме занижили стандарта. Нека който не се е замислил да се поинтересува какво е публична среда и да си даде сметка каква е публичната среда в София преди да иска да плаща още и още за базисни неща като възможност да паркираш колата си, за която си си платил данъка.

  94. 94 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#91] от "iavorski":

    Та какви са зоните там викаш? Кои части са синя и кои зелена?

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#21] от "borkar":

    А прочете ли статията? На места са продадени и по 100 винетки повече от наличните паркоместа, т.е. плащаш и няма къде да паркираш. Съгласен съм да има платено паркиране и извън зоните. Но нека направят паркоместа. Никой не иска да се качи в градинка, ако има друга опция да си спре колата на под километър от вкъщи. Защо няма обществени паркинги и защо свободните зони в кварталите се застроиха нагъсто, вместо да се оставят петна за общински паркинги, зелени площи и детски площадки?

  97. 97 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#56] от "grigoo":

    Въпреки, че подобна мярка ще ме удари в джоба, я подкрепям. Допълнително мисля, че е задължително такса влизане в центъра с кола. Не е нормално през центъра да минава такъв транзитен трафик от периферните квартали до други периферни квартали. Първоначално може да е в района между Сливница - Левски - Патриарха - Скобелев. След това да се разширява.

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    До коментар [#89] от "iavorski":

    Коментирай размера на такса смет.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  100. 100 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1126 Весело

    Аз не разбирам защо живущите в зоните трябва да имат преференциално паркиране пред останалите. Това си е чист комунизъм. Нека паркирането навсякъде бъде на пазарен принцип - който има пари да плаща. Откъде накъде някой си ще плаща 50 стотинки на ден понеже е на даден адрес, а друг ще на 2лв на час?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK