Паркинг за 65 коли за над 1 млн лв. - безумие ... Няма ли кой да ги проверява тези неща, прокуратурата защо спи.. Защо не изграждат надземни паркинги сгради в критичните места... То срещу какви ли безумно цифри биха ги изградили, поне умножено по 5... Ще си ни таксуват с тези зони на поразия, а като тръгнеш да паркираш търсейки място въртиш, като като гламав и си трошиш нервите... София, европейски град...
Когато му казах на ДикОФФ преди години как да се реши проблемът подскочи като ужилен. Тогава разбрах, че целта на герб са парите и още един данък за живеещите в центъра а не устойчивото разрешаване на проблема с паркирането в София.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Колко тоталитарно и комунистическо. Ако личните коли изчезнат по магичен начин колко ли ще се зарадват господарите ви в Кремъл и другарите ви от Лукойл???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Да се очаква от Столична община, че може ефективно да управлява, е нещо като дървено желязо, само като се сетя за непрестанните й успехи с Топлофикация....
Мене па ми харесва има плет и има ред. Който не му харесва айде при Кмета на село. Като ви направят многоетажни паркинги и ви сложат дори символични цени нали няма да паркирате там.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
КОГАТО СИ ОБЪРНАЛ УЛИЦАТА НА ПАРКИНГ МИ МНОГО ЯСНО ЧЕ ЩЕ ИМА ЗАДРЪСТВАНЕ ЗАЩОТО КОЛИТЕ НЯМА ОТКЪДЕ ДА МИНАВАТ СЛЕД ВЪВЕЖДАНЕ НА ЕДНОПОСОЧНОСТИТЕ ПРОБЛЕМА СЕ УВЕЛИЧИ В ПЪТИ , А НАЙ ЛОШОТО Е ЧЕ ПАРИТЕ ОТ ПАРКИРАНЕТО ТЕКАТ В ЧАСТНИТЕ СМЕТКИ НА БОКО И НА ШИШИ , РЕВИЗИЯ ВЪВ ФИРМАТА НЕ Е ПРАВЕНА НИКОГА
Колкото и да не ми харесва, може би по-високи данъци за колите и/или забрана за повече от една кола регистрирана на адрес са по-добра алтернатива на зоните в градовете. Но семейството ми не може да се откаже от колата, защото имам две малки деца и ако трябва да отидат например до другите си баба и дядо, които не са в София, защото вече знаем, че светът е повече от просто нашето село/град и не е забранено да го напускаме, както преди десетилетия, трябва да нося ужасно много багаж, което няма как да стане във влак или автобус. Допълнително понякога се ползва за работа, защото не мога да натоваря материали и инструменти на гръб и да се кача на градския транспорт или във влака, ако работата е извън града. Ползвам я и когато близки, най-често много стари баби и бебета, трябва да бъдат закарани за престой или преглед в болница или лаборатория.
"...Ако падне под 90%, значи че условията не мотивират достатъчен брой хора, които искат с автомобила си да дойдат към центъра", контрира Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на комисията по транспорт на Столичния общински съвет (СОС)...."
понеже идеята на синя и зелена зони в центъра е да мотивират хората да слизат в центъра с лични автомобили.... че сега са малко......
Естествено, че платеното паркиране трябва да се разшири, стикерът по местодомуване да е на тройна цена(от 100/150 лв на 400/600лв) спрямо сегашните за първа кола и петорна цена спрямо сегашните за втора кола (от 200/300лв на 1000/1500лв), за останалите (от 1/2 лв/час на 3/5лв/час).
Това е единствената мярка за намаляване на трафика на лични МПС.
Ниските цени на зоните са проблем. Това на което съм свидетел от години: местните виждат, че има места в новопоявилата се зона и почват да я пълнят самите те. Защото (дните са грубо изчислени - празници, "жестове" от общината ...): Синя зона на година: Първа кола =150лв/300дни=50 стотинки на ден; Втора кола =300лв/300дни=1 лв. на ден; Зелена зона на година: Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на ден; Втора кола =200лв/240дни=83 стотинки на ден.
Кафе от машина – 50 стотинки.
И жесток контрол на място срещу тарикатщини и жесток контрол при издаване на стикери!
Изчислено на квадратен метър от такса за паркиране върху улица се печеки повече отколкото от луксозен апартамент, даден под наем. Цената изобщо не е ниска. А с разширяване на зоните няма да се разреши нито един проблем. Единствената цел е да събират пари. По същество с тези зони се въвежда още един данък.
Проблемът с паркирането може да се реши с няколко прости стъпки: 1. Да се прилага изискването на ЗУТ за наличие на гараж или паркомясто за всяко жилище. Гаражите (паркоместата), които са в жилищни(офис) сгради да не да самостоятелни обекти, а да си вървят в комплект с жилището (както е с мазетата).Да се измени закона, ако се налага, и да престане практиката за предлагане на ателиета за жилищата, за които няма осигурен гараж. Тук и сега кметовете имат правомощия, но не ги прилагат. 2. Изграждане на паркинги. Просто няма как да мине без това. 3. Безкомпромисен контрол на неправилното паркиране. Повсеместно и денонощно. 4. Глобите да се събират, а не да се чака да изтекат по давност. Не техния размер, а именно реалното им събиране върши работа.
Всичко прекрасно си измислил, но кулата ти от карти пада в последното изречение. И по-скоро в една дума - контрол. Живея в зона.... спират пред гаражи и в кръстовищана всичките 4 ъгъла. Служителите на СГМ им е все тая. Не било тяхно задължение, нямало какво да направят. Писал съм оплакване до общината за паркиралите в кръстовище всеки ден по цял ден. Отговориха ми, че минали на проверка и не установили нарушение... и така. Контрол.
"При такива критични нива на запълване на синя и зелена зона Столичната община трябва спешно да инвестира в нови обществени паркинги - наземни и подземни."
При "такива критични нива на запълняемост" трябва да вдигне цените. Много е просто.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
проблемът е че колите станаха много. Ако оставим настрана за малко тезата "тия от столична не правят нищо", не е и много лесно да се реши кардинално. Лесно е да се каже "да се построят паркинги", но къде господа и дами в центъра има място чакащо да се застрои?? А там е точно най-големия проблем с паркирането. Прекратяването на безплатното паркиране за администрацията по центъра ми изглежда добра първоначална мярка - защо администрацията да не може да ползва метро или ГТ? И после може би поскъпване на цялостната възможност да държим коли по центъра, ако не живеем там.
Ако дадат контрола на хората нещата ще се оправят ама не им се занимава. Много лесно може да се види колко място има между блоковете и то да се разпредели пропорционално на апртаментите. Отделяме място да минават хора по тротоара, маркират се кръстовищата, автобусните спирки, мястото пред гаражите... От останалото собствениците на жилищата казват дали всичко ще се ползва за паркинг или не. Слагат се камери да гледат където не трябва да има коли или си плащаме на обшински служител да минава на всеки кръгъл час и готово.
Синята зона трябва да струва 5лв/час, да я има и в почивните дни и да е до 23:00ч. В центъра е невъзможно да се паркира от 9:00 до 23:00ч, което ознава:
1. очевидно 2лв/час не е скъпо, щом като по време на синята зона е пълно
2. защо изобщо спира синята зона в 19:30? Изведнъж в 19:30 спират да влизат коли в центъра ли? След 19:30 центъра се напълва с коли на обслужващия персонал на заведенията, както, разбира се, и гости на заведенията. Тези коли стоят най-малко до 23:00ч, много и до по-късно. Резултатът е, че човек, който живее в центъра и плаща годишна такса, след 19:30 не може да паркира, защото местата са заети от колите на бармани, които не плащат. Тоест, някой паркира без да плаща, а този, който плаща, не паркира. Защо?
И още нещо - тая акция с Общинска полиция, дето щеше да санкционира тарикатите, които паркират в зелени площи, на тротоари, по ъглите на улиците малко преди знака за синя зона и т.н, трая точно 3 дни. Живея на Шишман и не съм видяла да санкционират нито една кола в последния един месец, а такива около нас всеки ден колкото искаш. Много шум за нищо.
Не, за това контрол има. Няма контрол за санкциониране на тарикати, които паркират по ъглите, на инвалидни места, точно пред знака за синя зона, на тротоара и т.н., особено след 19:00 - тогава кантрол изобщо няма. Все едно че правилата вечер не важат. Те не само че нарушават и не биват санкционирани, но и не плащат за паркиране, защото проверяващите за синя зона нямат правомощия да сложат глоба или скоба на такива.
Лошо ли ви е , какво ви става ?! Аз живея в синя зона всяка вечер обикалям по 40 минути да паркирам , а сега искате да вдигнем цена на зоната да е по 600 , ако може по 1000 лв на година като местата за живущите са по малко от заявленията и като дойде чичо Митко от Люлин да се види с приятели в центъра с колата след 19:30 и заеме последното място безплатно , какво правим ??? Решението не е да се вдига цената , това е геноцид! Нали това беше идеята за зоните още в началото и какво стана , пак продължаваме да усвояваме парички ! Трябва да св строят паркинги за тези които слизат от крайните квартали в центъра , не да се вдига цената на зоната .Използвайтте ги тия глави не са само за подстригване
Общината не върши нищо нормално. Краденето на пари от зоните е най-кристално ясния пример и върха на айсберга. Трябва да се изринат всичките общинари, които 10г. само съсипваха града - най-вече от герп, но и от бсп и от сдс. Единствените хора, които имат място в общината са Борис Бонев и Иво Божков.
В кварталите със зона не бива да остават неремонтирани тротоари. Положението с тротоарите в София е толкова зверски мизерно, че хората са масово готови да продадат и майка си за здрави плочки с метър ширина. С това дребно подкупче - едно здраво и измито тротоарче - чак от Горубляне ще дойдат да се молят за зона на тяхната улица.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Повтарям от доста време, че в София и България няма политика за намаляне на броя на автомобилите, даже напротив. Защото за общината и държавата това са приходи - от данъци върху колите, от акциз върху горивата, от данъци от автосервизи и бензиностанции, които обслужват тези коли, и т.н., и т.н. Ако щете и от приходи от болни хора, които се разболяват от мръсния въздух. От един човек, който се вози в метрото, какво ще му вземеш? :) Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец. Мерките са ясни за София - повишаване на данъците, целият град зелена зона, и кондуктори във всяко превозно средство от градския транспорт, което да сваля неплащащи и пияни/наркомани/бездомни
Значи казваш че ако ми вдигнат годишната винетка която винаги си купувам защото всяка седмица пътувам то аз магически хем ще си купя винетка / данъка е задължителен / хем ще карам по-малко?
Още заглавието е лъжа! Много лесно се намират места в синята и зелената зона. На самата снимка се вижда едно свободно место. Като лъжете,поне го правете с внимание към детайла.
Това изобщо не е вярно, само за миг си представи, че паркирането е безплатно!
Тогава едни и същи коли ще висят със седмици на паркоместа и за някои няма да има никаква възможност да паркират, въпреки че имат нуждата. И освен това събраните пари се инвестират в инфраструктурни проекти, метрото например, с което отпада необходимостта да се придвижваш с лека кола!
Ами-и-и-и-и... Такива като тебе не разбраха ли, че общината я вълнува да вдига само и единствено цената? За какво и е на общината да строи паркинги? Просто вдига цената периодично и парите си текат сами. Няма нужда от строежи, нали гарантирано идват все повече пари? Пък тия, които са се набутали да живеят в някаква "зона", ами да се оправят. Техните коли не са проблем на общината, нали? И защо ревете? Нали вие си избирате Данчето?
+ Кака Данче се прави на завеяна както обикновено! Ако се гепи по-малко, синята зона и на 30ст на час да е пак ще е на печалба а схемите за таен абонамент няма да вървят! Libertarianism is just anarchy for rich people
Точно в белите държави хората се качват на колите, а не слизат от тях. В същите бели държави центровете на големите градове се превръщат в призраци, тъй като жителите ги напускат - основно заради скъпотията и липсата на възможност за притежаване и ползване на автомобил. Затуй във всеки един нормален град хората изграждат подземни и надземни паркинги в централните части на градовете, където да паркират живущите и гостите на града. Всичко останало са митове и легенди, които измекярите от Столична община разпространяват охотно, за да продължават да пълнят гушки от безотчетните пари от зоните.
31000х10х220 е равно на 68 200 000 максимално възможен приход. Това без паяците и скобите и таксите на живущите. Е, тези сладури обявяват приход от 26 млн. Губят им се поне 10 млн., които отиват в джобовете на 4 - 5 човека. А сигурно са и повече милионите. Всяка година. Ако местата реално са 31 000, защото може и да са повече, но това барем може да се провери със снимки от Гугъл. Обаче колко смс-а се пускат дневно никой не казва. Защо?
е да се облекчат улиците, а с приходите да се изграждат нови паркинги. Оказва се, че ЦГМ не постига нито едно от двете, което значи, че не си върши работата, смята той. ----------- Смеоне, Смеоне (явно така се казваш, поне според сия газета :) ), калинке мамина, на Позитано и Леге ще събориш още някоя сграда като по времето на др. Костов или въздушен паркинг ще строиш? Аре у лево ,в прекия и преносния смисъл. Тия дето ги излъгаха че са умни и красиви да ти берат гайлето
Тук коментираме центъра на София. В центъра градският транспорт е достатъчно обезпечен транспортно.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Абе нямахме ли някаква Сметна палата в държавата? И каква точно е нейната роля в организацията на държавната администрация? Тия от Градска мобилност не подлежат ли на проверки? На Уйо и Грую фирмите могат да бъдат ревизирани по три пъти в годината, а ЦГМ все едно е невидим и никой не знае за него...
Точно центъра е най-проблемен за придвижване с градския транспорт - от Румънското до Руски паметник или от Семинарията до Сточна гара се връзва 1 час с чакането по спирките и прекачването - това за едни смешни 5-6км разстояние.
"Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец.'
И на сутринта няколко хиляди гневни граждани със сопи ще нахлуят в Общината. А покрай тях ще изгорят и Народното събранир и Министерския съвет.
Отделно ще излезе мигновемо наяве четези оари у се дъбират за строеж на паркинги, а такива няма и не се предвиждат. И ще изгорят Фандъчка, Бойко и ГЕРБ. Надявам се властта не е толкова глупава.
"Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец."
Ппдкррпям! Всеки 19 годишен пишлигар може да си купи 15 годишна бракма за 1000 лева. Пред нашуя блок и в София и във Еарна 85% от колите не се ползват през деня. Около 75%не мърдат от юестата си дори за уикенда. Защо са им тея коли тогава - не знам! Да си имат??
Решението е много лесно- синя зона 5лв на час и 300 на година, зелена зона 2 лв на час и 150 на година, вдигане мощно данъка на старите и замърсяващи автомобили например 20+ годишен дизеляк 1000лв на година и всичко ще се оправи. А, и зона за целия град!
То хубаво пита човека ама точно районните кметове от неговата партия поискаха и беше прието поредното разширяване на зоната с най-върховната глупост като основание, "хората от района искали", сякаш улиците пред блока са бащиния на хората от района. Борис Бонев също се излага, искал синя зона навсякъде. И какво от това? Нали са го написали в статията, издадените годишни абонаменти за зоните са повече от официалните паркоместа. Какво ще ти реши поредното разширяване на зоната? Всичко трябва да се преосмисли наново, зоните трябва да бъдат напълно премахнати, евентуално да остане само в идеалния център и да се мисли къде ще строят паркинги за нуждите на хората. И да мислят когато издават поредното разрешително за 7-8 етажна жилищна сграда там където инфраструктурата отдавна не може да поеме и настоящите живущи. А София трябва да се разширява с нови квартали, докато това не почне да се случва, никакви зони няма да решат проблема, само общинарите ще прибират още и още пари от хората. Безсмислено е да се сравняваме със западноевропейски държави където гъстотата на населението е много по-голяма от България, тук спокойно може да си мине и платено паркиране. Искат ли управляващите обаче да го направят в полза на гражданите или искат да лапат още и още пари, които после изчезват безследно.
Колко от жителите на София с автомобили, които си плащат данъка ще се навият? Дайте да направим референдум и да видим кой е за платено паркиране и кой е за безплатно и построяване на паркинги. И ако ще е такса за влизане в центъра нека важи и за живеещите в центъра а не да им се подсигурява задължително паркомясто на централна локация.
Това може да го каже само човек дето не е хващал волан в София. За такива решения ще ме извиняваш ама е важно мнението най-вече на шофиращите в София и плащащи данък за колите си а не на сульо и пульо.
Не е нормално издадените винетки на живущи за дадена подзона да са 100+% от капацитета й. Къде ще паркират приходящите? Не коментирам дали трябва да се повишат критериите за раздаването им или цената, но тезди винетки трябва да са максимум 70%, за да може зоната да изпълнява функциите си.
Тоест да направим две паралелни държави. Едната ще е за хората с много пари, които ще могат да джиткат навсякъде с кола, ще паркират където им е кеф и друга за обикновения човек дето ще гледа кола само отстрани. Това е възможно най-порочната посока в която може да се тръгне.
Не знам как не се осъзнавате какви глупости предлагате. Какво ще се приема като нещата вече са освинени. Към настоящата ситуация има повече автомобили отколкото места за паркиране. Как да си подсигурят хората гараж или паркомясто ако нямат такова? Къде ги продават тия гаражи и паркоместа? За 99. 99999 процента от жилищата просто няма такава възможност.
А защо пък ако живее някой в центъра трябва да му е евтино. Не знам някой купувайки си апартамент да му се полагат някакви специфични права върху улицата пред апартамента. Тук издъхва тезата с платеното паркиране. Защото ако ще е платено то трябва да е еднакво платено за всички, тези дето живеят в района нямат права върху улиците в района.
Ок, но цените нека са такива и за теб, 5 лв на час. Живеещите в центъра нямат по-специфични права върху улиците в центъра. Навита ли си? Или когато те засяга теб, вече не сме съгласни? Сещаш ли се каква стойност ще има имота ти ако се окаже че никой живеещ в центъра няма да може да има личен автомобил.
Най-накрая едно смислено предложение. 4-5 паркинга на етажи с по няколко хиляди паркоместа в периферията на центъра ще реши всичките проблеми. Никой няма да се занимава да се върти из уличките като знае че може да си паркира нормално и да походи 10тина минути там, до където иска да стигне. В крайна сметка щом се намират места за молове и офис сгради при желание ще се намерят и места за 4-5 паркинга на етажи. И говоря за напълно безплатни паркинги, ако са платени ще си изгубят смисъла, никой няма да ги ползва. Общината със сигурност може да си го позволи, въпроса е дали общината работи за хората или за собствения си джоб. Ако вече искат нещо да ограничават като брой коли то единствения вариант е лимит на регистрираните автомобили на един човек или много по-висок данък за 2ра, 3та и т.н. кола.
Не е вярно, алтернативата на зоната е да се построят достатъчно паркинги и евентуално да има ограничение за броя автомобили на името на един човек. Ако има достатъчно места за паркиране, това че някои не мърдат с какво е проблем? Всичко е въпрос на инфраструктура, която при нас е тотално освинена и сега продължава да се създава каша със зоните вместо да се работи за решаване на проблема.
Такова нещо като безплатен паркинг в голям град по света няма. Но ние ще го направим. Естествено. Комунистически блянове. Такова нещо и по време на соца нямаше.
1. Целия град е зона - няма как да ходиш на работа с колата освен ако не е на половин километър от дома 2. По местоживеене се плаща абонамент - за първа кола стотина евро, за втора - петстотин евро, за трета - 1500 евро 3. Градския транспорт е редовен, включително нощно метро и автобуси в районите където метрото е с кофти покритие / крайните квартали / 4. Билета за градския транспорт е скъп, но годишната карта е в пъти по-изгодна ако ползваш ежедневно 5. Няколко хиляди подземни паркоместа в зоната на топцентъра 6. Железен контрол на паркирането - тротоари / инвалидни места / кръстовища - до 15 минути са ти боднали тикета и глобичката е от 150 евро нагоре.
Хората са го измислили и работи чудесно. Само нашите умници ще извадят от девет кладенеца вода но не и да почерпят опит
Колко лесно ви дресираха че за всичко трябва да си плащате, направо сте трагични. Ей това им беше целта, да ви дресират че няма нищо безплатно и за всичко трябва да плащате. А това че всеки гражданин ежемесечно плащта данък, който основната му цел е да подобри публичната среда (която включва и възможност за паркиране) никой не ви го обяснява. Ми с такъв материал това си заслужаваме. Да сме най-бедните в ЕС, но най-доплащащи за здравеопазване, да те цъкат с още и още данъчета, такси и т.н., да ти разширяват зоните, даже и едни обществени тоалетни да не са безплатни щото според виден последовател на тази твоя логика Фандъка "безплатен обяд нямало". Така приехте безропотно винетките, така приехте тоталното прекратяване на зъблоечениет, така почнахме да си плащаме и за здравеопазване и така ще продължавате да си плащате още и още докато не се стигне до ситуация да трябва да плащаш само за да дишаш в тази държава.
До коментар [#10] от "EU defender":”Цяла София трябва да стане Зелена зона.”
Аха, дори цяла България да стане синя, зелена, оранжева и още 5-10 зони по 100-200 лева. 😂😂 Абе, другарю усвоител, нали целта на зоните е да се разтовари трафика в центъра и улесни паркирането за живущите там? Как цяла София ще е зелена зона и това ще разтовари трафика, без да се изградят хиляди НОВИ платени паркоместа? Практиката показва, че ЦГМ просто прибира парите от таксите и глобите и никаква инфраструктура не се гради. Тоест, никакви цели не изпълнява зонирането, освен краденето на пари по мутренски. Някакви калинки се назначават и там, за да получат тлъсти заплати и толкоз. Платените места в зоните са СЪЩЕСТВУВАЛИ преди зонирането безплатни такива. Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират. 😂😂 Идиоти, сър! 😂😂
До коментар [#71] от "Billy Pilgrim": Посочи ми една развита държава, където нещата за които ревеш са безплатни.
Иди живей на село бе, там паркираш навсякъде безплатно, данък сгради е нисък, пикаеш на всеки ъгъл безплатно, като се напиеш в кръчмата се прибираш до вас ревейки като мечка и никой не те гледа на криво.. Там е перфектно за тебе.
Все едно да твърдиш, че понеже закупуването на собствено жилище е почти невъзможно в някои европейски градове и тук трябва да го правим все по-трудно. Няма такава логика.
Кой си ти че да казваш къде да живея? Ще живея където преценя и за разлика от вас ще правя каквото е възможно за да подобрявам средата в която живея, няма просто овчедушно да приемам първосигнално всяко малоумно решение щото навсякъде било така. Ми така е като сте овце. Да не мислиш че столична община не можеше да проектира и застрои 3-4 големи нови квартали в северната част на София за 300-400 хиляди човека, квартали с максимум 4 етажни блокове, с достатъчно отстояние и достатъчно места за паркиране. Ама не, по лесно е да гъчкаме всичко в настоящите квартали и после да караме материала да си плаща щото улиците не могат да поберат клите на живеещите. И вие ги защитавате, срам.
"Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират"
А можеш ли да ми обясниш за какво плащаш данък? Някой замисля ли се какво получава срещу ежемесечния данък? Щото гледам всичките сте много доволни като трябва да си плащате за всяко нещо. Само че обществения договор не е баш това. Ти се ангажираш да спазваш определени правила, наложени от държавата, да спазваш законите, да уважаваш частната собственост на другия, да не си присвояваш някакви територии, да не използваш за себе си ресурсите на територията на която си се родил, ангажираш се да плащаш данък на държавата и т.н. и т.н. А държавта с какво се ангажира? Какъв е тоя обществен договор при който ти се съобразяваш с една камара неща и плащаш данъци а всичко което държавата от своя страна трябва да подсигури всъщност пак ти си го плащаш? Що не се позамислите малко.
Аха, всичко е пазарна икономика. Ако някой няма пари за здравеопазване, нека мре. Поредния промит мозък. За вафли и парфюми търсенето и предлагането вършат работа, за много други неща обаче изобщо. Ама кой може да убеди "философ" като теб да се поразмисли. Що не се направи едно референдумче сред собствениците на автомобили, нека видим кой какво иска, нали вие с пазарната икономика тръбите че сте за демокрация. Какво по-демократично от това да вземем под внимание желанието на всички шофьори в София?
Между другото виждал ли си как изглежда един средностатистически милионен град в щатите? Отвори гугъл мапса на сателитна снимка. Що ли нямат нужда от зони там. Може би щото някой е помислил каква да е инфраструктурата и къде да се направят паркинги на етажи.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#10] от "EU defender":”Цяла София трябва да стане Зелена зона.”Аха, дори цяла България да стане синя, зелена, оранжева и още 5-10 зони по 100-200 лева. 😂😂Абе, другарю усвоител, нали целта на зоните е да се разтовари трафика в центъра и улесни паркирането за живущите там? Как цяла София ще е зелена зона и това ще разтовари трафика, без да се изградят хиляди НОВИ платени паркоместа?Практиката показва, че ЦГМ просто прибира парите от таксите и глобите и никаква инфраструктура не се гради. Тоест, никакви цели не изпълнява зонирането, освен краденето на пари по мутренски. Някакви калинки се назначават и там, за да получат тлъсти заплати и толкоз. Платените места в зоните са СЪЩЕСТВУВАЛИ преди зонирането безплатни такива. Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират. 😂😂 Идиоти, сър! 😂😂
Не съвсем - ако целия град е синя зона и имаш абонамент по местоживеене няма да си позволиш лукса всеки ден с колата до работа нали. Имам колежка - живее в топ център / до английското посолство / и всеки ден ходи до работа в Павлово с кола. Ако и Павлово е синя зона дали ще ходи с кола, как мислиш?
Т.е. отричаш основния постулат на демокрацията. Да се прави това което хората искат? Ти за демокрация ли си или не? Много бързо подви опашка Кире. Слабички са ти нещо доводите. Ти май си просто поредния "баш кореняк софиянец" от центъра дето иска всички други да плащат за да не му задръстват центъра ама ако и той трябва да плаща същото за да паркира там бързо сменя идеологията.
Аз още преди няколко дена в подобна статия казах че най-добре е просто да забраним на всеки да паркира на място различно от пред дома му. Ще е по-евтино за хората а крайния резултат така или иначе като гледам се цели да е точно това
По въпроса за данък сгради - правиш качествена реална сметка колко струва поддържане на град София, след това го делиш на кв.м. застроена площ и определяш данъка. И много бързо ще установиш колко малко всъщност плащаш в момента.
До коментар [#74] от "Kiril.Mitov":Между другото виждал ли си как изглежда един средностатистически милионен град в щатите? Отвори гугъл мапса на сателитна снимка. Що ли нямат нужда от зони там. Може би щото някой е помислил каква да е инфраструктурата и къде да се направят паркинги на етажи.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
И с какво го подържат този град София, ВИК и Топлофикация ти избиват зъбите за да им покриваш загубите по мрежата, електроенергията също си я плащаш прилично. Пътищата по принцип логиката е че се подържат от данъка на колата, някак си някой пък ни убеди че трябва от винетки да сме плащали между градските, което е погрешно по много причини. Таксата смет всъщност не е ниска. Но това са все неща за които ти си плащаш допълнително. Аз питам какво получава човек в тази държава срещу ежемесечните си данъци. Освен че се издържат едни институции, които повече пречат отколкото да помагат аз друго не виждам. Уж имаш здравеопазване ама си го плащаш. Уж имаш образование ама хората си плащат допълнително. Уж трябва да има детски градини ама няма баш за всички. Правят се едни ремонти приоритетно в центъра и то с еврофинансиране, но реално какво получава човек за това че си плаща данъка остава пълна мистерия. Много сме занижили стандарта. Нека който не се е замислил да се поинтересува какво е публична среда и да си даде сметка каква е публичната среда в София преди да иска да плаща още и още за базисни неща като възможност да паркираш колата си, за която си си платил данъка.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
А прочете ли статията? На места са продадени и по 100 винетки повече от наличните паркоместа, т.е. плащаш и няма къде да паркираш. Съгласен съм да има платено паркиране и извън зоните. Но нека направят паркоместа. Никой не иска да се качи в градинка, ако има друга опция да си спре колата на под километър от вкъщи. Защо няма обществени паркинги и защо свободните зони в кварталите се застроиха нагъсто, вместо да се оставят петна за общински паркинги, зелени площи и детски площадки?
Въпреки, че подобна мярка ще ме удари в джоба, я подкрепям. Допълнително мисля, че е задължително такса влизане в центъра с кола. Не е нормално през центъра да минава такъв транзитен трафик от периферните квартали до други периферни квартали. Първоначално може да е в района между Сливница - Левски - Патриарха - Скобелев. След това да се разширява.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Аз не разбирам защо живущите в зоните трябва да имат преференциално паркиране пред останалите. Това си е чист комунизъм. Нека паркирането навсякъде бъде на пазарен принцип - който има пари да плаща. Откъде накъде някой си ще плаща 50 стотинки на ден понеже е на даден адрес, а друг ще на 2лв на час?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноКъде са парите другарко Ф. ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ocean
Рейтинг: 825 РазстроеноПаркинг за 65 коли за над 1 млн лв. - безумие ...
Няма ли кой да ги проверява тези неща, прокуратурата защо спи..
Защо не изграждат надземни паркинги сгради в критичните места...
То срещу какви ли безумно цифри биха ги изградили, поне умножено по 5...
Ще си ни таксуват с тези зони на поразия, а като тръгнеш да паркираш търсейки място въртиш, като като гламав и си трошиш нервите...
София, европейски град...
Андерсен
Рейтинг: 583 НеутралноПросто трябва да вдигнат данъка на личните автомобили няколко пъти, за да се накарат хората да слязат от тях, като в белите държави.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноДо коментар [#2] от "ocean":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Когато му казах на ДикОФФ преди години как да се реши проблемът подскочи като ужилен. Тогава разбрах, че целта на герб са парите и още един данък за живеещите в центъра а не устойчивото разрешаване на проблема с паркирането в София.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноДо коментар [#3] от "techops":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Колко тоталитарно и комунистическо. Ако личните коли изчезнат по магичен начин колко ли ще се зарадват господарите ви в Кремъл и другарите ви от Лукойл???
boevbisser
Рейтинг: 2643 ВеселоДа се очаква от Столична община, че може ефективно да управлява, е нещо като дървено желязо, само като се сетя за непрестанните й успехи с Топлофикация....
dedoliben
Рейтинг: 1709 НеутралноМене па ми харесва има плет и има ред.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIКойто не му харесва айде при Кмета на село.
Като ви направят многоетажни паркинги и ви сложат дори символични цени нали няма да паркирате там.
truly
Рейтинг: 674 НеутралноТакса за влизане в центъра плюс скъп паркинг. Но моля гербавите да не усвояват само!
jazzdevil
Рейтинг: 1096 НеутралноГрадския транспорт на София е ама много-много далече от този на белите държави.
EU defender
Рейтинг: 708 НеутралноРазбира се. Безплатно е само сиренцето в капана за мишки. Дори трябва да се увеличат зоните. Цяла София трябва да стане Зелена зона.
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 708 НеутралноБългария е много по-бяла държава от Белгия примерно. The best way to predict the future is to invent it.
EU defender
Рейтинг: 708 Неутрално+++ The best way to predict the future is to invent it.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
reply
Рейтинг: 640 НеутралноКОГАТО СИ ОБЪРНАЛ УЛИЦАТА НА ПАРКИНГ МИ МНОГО ЯСНО ЧЕ ЩЕ ИМА ЗАДРЪСТВАНЕ ЗАЩОТО КОЛИТЕ НЯМА ОТКЪДЕ ДА МИНАВАТ СЛЕД ВЪВЕЖДАНЕ НА ЕДНОПОСОЧНОСТИТЕ ПРОБЛЕМА СЕ УВЕЛИЧИ В ПЪТИ , А НАЙ ЛОШОТО Е ЧЕ ПАРИТЕ ОТ ПАРКИРАНЕТО ТЕКАТ В ЧАСТНИТЕ СМЕТКИ НА БОКО И НА ШИШИ , РЕВИЗИЯ ВЪВ ФИРМАТА НЕ Е ПРАВЕНА НИКОГА
bobix
Рейтинг: 785 НеутралноКолкото и да не ми харесва, може би по-високи данъци за колите и/или забрана за повече от една кола регистрирана на адрес са по-добра алтернатива на зоните в градовете. Но семейството ми не може да се откаже от колата, защото имам две малки деца и ако трябва да отидат например до другите си баба и дядо, които не са в София, защото вече знаем, че светът е повече от просто нашето село/град и не е забранено да го напускаме, както преди десетилетия, трябва да нося ужасно много багаж, което няма как да стане във влак или автобус. Допълнително понякога се ползва за работа, защото не мога да натоваря материали и инструменти на гръб и да се кача на градския транспорт или във влака, ако работата е извън града. Ползвам я и когато близки, най-често много стари баби и бебета, трябва да бъдат закарани за престой или преглед в болница или лаборатория.
bobix
Рейтинг: 785 Неутрално+++
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноДо коментар [#16] от "reply":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Правена е но резултатите са смачкани поради опасност за политиците.
Dwayne Elizondo Mountain Dew Herbert Camacho
Рейтинг: 329 Любопитно"...Ако падне под 90%, значи че условията не мотивират достатъчен брой хора, които искат с автомобила си да дойдат към центъра", контрира Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на комисията по транспорт на Столичния общински съвет (СОС)...."
понеже идеята на синя и зелена зони в центъра е да мотивират хората да слизат в центъра с лични автомобили.... че сега са малко......
аман от некадърни и безполезни калинки....
borkar
Рейтинг: 279 НеутралноЕстествено, че платеното паркиране трябва да се разшири, стикерът по местодомуване да е на тройна цена(от 100/150 лв на 400/600лв) спрямо сегашните за първа кола и петорна цена спрямо сегашните за втора кола (от 200/300лв на 1000/1500лв), за останалите (от 1/2 лв/час на 3/5лв/час).
Това е единствената мярка за намаляване на трафика на лични МПС.
Ниските цени на зоните са проблем. Това на което съм свидетел от години: местните виждат, че има места в новопоявилата се зона и почват да я пълнят самите те. Защото (дните са грубо изчислени - празници, "жестове" от общината ...):
Синя зона на година:
Първа кола =150лв/300дни=50 стотинки на ден;
Втора кола =300лв/300дни=1 лв. на ден;
Зелена зона на година:
Първа кола =100лв/240дни=42 стотинки на ден;
Втора кола =200лв/240дни=83 стотинки на ден.
Кафе от машина – 50 стотинки.
И жесток контрол на място срещу тарикатщини и жесток контрол при издаване на стикери!
blagoj
Рейтинг: 614 НеутралноИзчислено на квадратен метър от такса за паркиране върху улица се печеки повече отколкото от луксозен апартамент, даден под наем. Цената изобщо не е ниска. А с разширяване на зоните няма да се разреши нито един проблем. Единствената цел е да събират пари. По същество с тези зони се въвежда още един данък.
drevnata
Рейтинг: 394 НеутралноВдигнете цените на зоните и ограничете до 1 кола на апартамент. И направете паркинги, крадливи гербери!
karatista
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#11] от "EU defender":
хахаха... герб преврщат софия всеки ден в бразилски фавели. кочина, без изгледи за подобрение. не белгия, бразилия!
Batezuzi
Рейтинг: 1900 НеутралноТия зони не са за увеличаване бюджета на общината, а за да накараме хората да не идват с колите в центъра.
blue_apollo
Рейтинг: 407 НеутралноПроблемът с паркирането може да се реши с няколко прости стъпки:
1. Да се прилага изискването на ЗУТ за наличие на гараж или паркомясто за всяко жилище. Гаражите (паркоместата), които са в жилищни(офис) сгради да не да самостоятелни обекти, а да си вървят в комплект с жилището (както е с мазетата).Да се измени закона, ако се налага, и да престане практиката за предлагане на ателиета за жилищата, за които няма осигурен гараж. Тук и сега кметовете имат правомощия, но не ги прилагат.
2. Изграждане на паркинги. Просто няма как да мине без това.
3. Безкомпромисен контрол на неправилното паркиране. Повсеместно и денонощно.
4. Глобите да се събират, а не да се чака да изтекат по давност. Не техния размер, а именно реалното им събиране върши работа.
koalarevolution
Рейтинг: 494 НеутралноДо коментар [#21] от "borkar":
Всичко прекрасно си измислил, но кулата ти от карти пада в последното изречение. И по-скоро в една дума - контрол. Живея в зона.... спират пред гаражи и в кръстовищана всичките 4 ъгъла. Служителите на СГМ им е все тая. Не било тяхно задължение, нямало какво да направят. Писал съм оплакване до общината за паркиралите в кръстовище всеки ден по цял ден. Отговориха ми, че минали на проверка и не установили нарушение... и така. Контрол.
cinik
Рейтинг: 2209 Неутрално"При такива критични нива на запълване на синя и зелена зона Столичната община трябва спешно да инвестира в нови обществени паркинги - наземни и подземни."
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияПри "такива критични нива на запълняемост" трябва да вдигне цените. Много е просто.
sw51
Рейтинг: 454 Неутралнопроблемът е че колите станаха много. Ако оставим настрана за малко тезата "тия от столична не правят нищо", не е и много лесно да се реши кардинално. Лесно е да се каже "да се построят паркинги", но къде господа и дами в центъра има място чакащо да се застрои?? А там е точно най-големия проблем с паркирането. Прекратяването на безплатното паркиране за администрацията по центъра ми изглежда добра първоначална мярка - защо администрацията да не може да ползва метро или ГТ? И после може би поскъпване на цялостната възможност да държим коли по центъра, ако не живеем там.
Batezuzi
Рейтинг: 1900 НеутралноДо коментар [#27] от "koalarevolution":
Ако дадат контрола на хората нещата ще се оправят ама не им се занимава. Много лесно може да се види колко място има между блоковете и то да се разпредели пропорционално на апртаментите. Отделяме място да минават хора по тротоара, маркират се кръстовищата, автобусните спирки, мястото пред гаражите... От останалото собствениците на жилищата казват дали всичко ще се ползва за паркинг или не. Слагат се камери да гледат където не трябва да има коли или си плащаме на обшински служител да минава на всеки кръгъл час и готово.
stefania.genova
Рейтинг: 241 НеутралноСинята зона трябва да струва 5лв/час, да я има и в почивните дни и да е до 23:00ч.
В центъра е невъзможно да се паркира от 9:00 до 23:00ч, което ознава:
1. очевидно 2лв/час не е скъпо, щом като по време на синята зона е пълно
2. защо изобщо спира синята зона в 19:30? Изведнъж в 19:30 спират да влизат коли в центъра ли? След 19:30 центъра се напълва с коли на обслужващия персонал на заведенията, както, разбира се, и гости на заведенията. Тези коли стоят най-малко до 23:00ч, много и до по-късно. Резултатът е, че човек, който живее в центъра и плаща годишна такса, след 19:30 не може да паркира, защото местата са заети от колите на бармани, които не плащат. Тоест, някой паркира без да плаща, а този, който плаща, не паркира. Защо?
И още нещо - тая акция с Общинска полиция, дето щеше да санкционира тарикатите, които паркират в зелени площи, на тротоари, по ъглите на улиците малко преди знака за синя зона и т.н, трая точно 3 дни. Живея на Шишман и не съм видяла да санкционират нито една кола в последния един месец, а такива около нас всеки ден колкото искаш. Много шум за нищо.
falcone
Рейтинг: 589 НеутралноЗащото отново няма контрол при издаването на талоните за зоните. Както и правилата за издаването им са сбъркани.
stefania.genova
Рейтинг: 241 НеутралноНе, за това контрол има. Няма контрол за санкциониране на тарикати, които паркират по ъглите, на инвалидни места, точно пред знака за синя зона, на тротоара и т.н., особено след 19:00 - тогава кантрол изобщо няма. Все едно че правилата вечер не важат. Те не само че нарушават и не биват санкционирани, но и не плащат за паркиране, защото проверяващите за синя зона нямат правомощия да сложат глоба или скоба на такива.
okv43693766
Рейтинг: 8 НеутралноЛошо ли ви е , какво ви става ?! Аз живея в синя зона всяка вечер обикалям по 40 минути да паркирам , а сега искате да вдигнем цена на зоната да е по 600 , ако може по 1000 лв на година като местата за живущите са по малко от заявленията и като дойде чичо Митко от Люлин да се види с приятели в центъра с колата след 19:30 и заеме последното място безплатно , какво правим ??? Решението не е да се вдига цената , това е геноцид! Нали това беше идеята за зоните още в началото и какво стана , пак продължаваме да усвояваме парички ! Трябва да св строят паркинги за тези които слизат от крайните квартали в центъра , не да се вдига цената на зоната .Използвайтте ги тия глави не са само за подстригване
m_todorov
Рейтинг: 495 НеутралноОбщината не върши нищо нормално. Краденето на пари от зоните е най-кристално ясния пример и върха на айсберга. Трябва да се изринат всичките общинари, които 10г. само съсипваха града - най-вече от герп, но и от бсп и от сдс. Единствените хора, които имат място в общината са Борис Бонев и Иво Божков.
cinik
Рейтинг: 2209 НеутралноВ кварталите със зона не бива да остават неремонтирани тротоари. Положението с тротоарите в София е толкова зверски мизерно, че хората са масово готови да продадат и майка си за здрави плочки с метър ширина. С това дребно подкупче - едно здраво и измито тротоарче - чак от Горубляне ще дойдат да се молят за зона на тяхната улица.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияrainbou1
Рейтинг: 1117 ЛюбопитноПовтарям от доста време, че в София и България няма политика за намаляне на броя на автомобилите, даже напротив. Защото за общината и държавата това са приходи - от данъци върху колите, от акциз върху горивата, от данъци от автосервизи и бензиностанции, които обслужват тези коли, и т.н., и т.н. Ако щете и от приходи от болни хора, които се разболяват от мръсния въздух.
От един човек, който се вози в метрото, какво ще му вземеш? :)
Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец.
Мерките са ясни за София - повишаване на данъците, целият град зелена зона, и кондуктори във всяко превозно средство от градския транспорт, което да сваля неплащащи и пияни/наркомани/бездомни
iavorski
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#3] от "techops":
Значи казваш че ако ми вдигнат годишната винетка която винаги си купувам защото всяка седмица пътувам то аз магически хем ще си купя винетка / данъка е задължителен / хем ще карам по-малко?
Как ви идват такива бисери?
deaf
Рейтинг: 2143 НеутралноОще заглавието е лъжа! Много лесно се намират места в синята и зелената зона. На самата снимка се вижда едно свободно место. Като лъжете,поне го правете с внимание към детайла.
Дария Колев
Рейтинг: 27 НеутралноТова изобщо не е вярно, само за миг си представи, че паркирането е безплатно!
Тогава едни и същи коли ще висят със седмици на паркоместа и за някои няма да има никаква възможност да паркират, въпреки че имат нуждата. И освен това събраните пари се инвестират в инфраструктурни проекти, метрото например, с което отпада необходимостта да се придвижваш с лека кола!
Изобщо зоните за паркиране нямат алтернатива!
realguru
Рейтинг: 2294 НеутралноАз виждам възможност :)
Да им се вдигнат цените още :)
Petleshev
Рейтинг: 2446 НеутралноДо коментар [#34] от "okv43693766":
Бивш tww09306483.Ами-и-и-и-и... Такива като тебе не разбраха ли, че общината я вълнува да вдига само и единствено цената? За какво и е на общината да строи паркинги? Просто вдига цената периодично и парите си текат сами. Няма нужда от строежи, нали гарантирано идват все повече пари? Пък тия, които са се набутали да живеят в някаква "зона", ами да се оправят. Техните коли не са проблем на общината, нали?
И защо ревете? Нали вие си избирате Данчето?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2775 Неутрално+
Кака Данче се прави на завеяна както обикновено!
Ако се гепи по-малко, синята зона и на 30ст на час да е пак ще е на печалба а схемите за таен абонамент няма да вървят!
Libertarianism is just anarchy for rich people
bat_plamen
Рейтинг: 4528 НеутралноПроблемът е , че допълнително се бърка в джоба на хората в тези времена!
znayko84
Рейтинг: 543 НеутралноТочно в белите държави хората се качват на колите, а не слизат от тях. В същите бели държави центровете на големите градове се превръщат в призраци, тъй като жителите ги напускат - основно заради скъпотията и липсата на възможност за притежаване и ползване на автомобил. Затуй във всеки един нормален град хората изграждат подземни и надземни паркинги в централните части на градовете, където да паркират живущите и гостите на града. Всичко останало са митове и легенди, които измекярите от Столична община разпространяват охотно, за да продължават да пълнят гушки от безотчетните пари от зоните.
31000х10х220 е равно на 68 200 000 максимално възможен приход. Това без паяците и скобите и таксите на живущите. Е, тези сладури обявяват приход от 26 млн. Губят им се поне 10 млн., които отиват в джобовете на 4 - 5 човека. А сигурно са и повече милионите. Всяка година. Ако местата реално са 31 000, защото може и да са повече, но това барем може да се провери със снимки от Гугъл. Обаче колко смс-а се пускат дневно никой не казва. Защо?
NoBrainNoPain
Рейтинг: 124 Веселое да се облекчат улиците, а с приходите да се изграждат нови паркинги. Оказва се, че ЦГМ не постига нито едно от двете, което значи, че не си върши работата, смята той.
-----------
Смеоне, Смеоне (явно така се казваш, поне според сия газета :) ), калинке мамина, на Позитано и Леге ще събориш още някоя сграда като по времето на др. Костов или въздушен паркинг ще строиш?
Аре у лево ,в прекия и преносния смисъл.
Тия дето ги излъгаха че са умни и красиви да ти берат гайлето
NoBrainNoPain
Рейтинг: 124 ВеселоАаа, тоя път бързо са се поравили газетарите, Симеоне :) :) :) :) :) :)
cinik
Рейтинг: 2209 Неутрално[quote#9:"Jazzdevil"][/quote]
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияТук коментираме центъра на София. В центъра градският транспорт е достатъчно обезпечен транспортно.
geordgeo
Рейтинг: 1422 ЛюбопитноАбе нямахме ли някаква Сметна палата в държавата? И каква точно е нейната роля в организацията на държавната администрация? Тия от Градска мобилност не подлежат ли на проверки? На Уйо и Грую фирмите могат да бъдат ревизирани по три пъти в годината, а ЦГМ все едно е невидим и никой не знае за него...
jazzdevil
Рейтинг: 1096 НеутралноДо коментар [#48] от "cinik":
Точно центъра е най-проблемен за придвижване с градския транспорт - от Румънското до Руски паметник или от Семинарията до Сточна гара се връзва 1 час с чакането по спирките и прекачването - това за едни смешни 5-6км разстояние.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноДо коментар [#21] от "borkar":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Аз кафе не пия. Дай другпример герберче.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноДо коментар [#25] от "Batezuzi":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Какво правите с парите?
volarok
Рейтинг: 3344 НеутралноЦГМ - черна дупка още от времето, когато беше "Паркинги и гаражи" и застреляха управителя му.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1309 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "rainbou1":
В Русия съм! В Русия съм!"Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец.'
И на сутринта няколко хиляди гневни граждани със сопи ще нахлуят в Общината. А покрай тях ще изгорят и Народното събранир и Министерския съвет.
Отделно ще излезе мигновемо наяве четези оари у се дъбират за строеж на паркинги, а такива няма и не се предвиждат. И ще изгорят Фандъчка, Бойко и ГЕРБ.
Надявам се властта не е толкова глупава.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1309 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "rainbou1":
В Русия съм! В Русия съм!"Че те ако една нощ пуснат служителите да обиколят из някой квартал и санкционират неправилно паркиралите по градинки, тротоари и на под 5 м от кръстовище, ще оправят бюджета на квартална община за 1 месец."
Ппдкррпям!
Всеки 19 годишен пишлигар може да си купи 15 годишна бракма за 1000 лева.
Пред нашуя блок и в София и във Еарна 85% от колите не се ползват през деня. Около 75%не мърдат от юестата си дори за уикенда. Защо са им тея коли тогава - не знам! Да си имат??
grigoo
Рейтинг: 813 НеутралноРешението е много лесно- синя зона 5лв на час и 300 на година, зелена зона 2 лв на час и 150 на година, вдигане мощно данъка на старите и замърсяващи автомобили например 20+ годишен дизеляк 1000лв на година и всичко ще се оправи. А, и зона за целия град!
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноТо хубаво пита човека ама точно районните кметове от неговата партия поискаха и беше прието поредното разширяване на зоната с най-върховната глупост като основание, "хората от района искали", сякаш улиците пред блока са бащиния на хората от района. Борис Бонев също се излага, искал синя зона навсякъде. И какво от това? Нали са го написали в статията, издадените годишни абонаменти за зоните са повече от официалните паркоместа. Какво ще ти реши поредното разширяване на зоната? Всичко трябва да се преосмисли наново, зоните трябва да бъдат напълно премахнати, евентуално да остане само в идеалния център и да се мисли къде ще строят паркинги за нуждите на хората. И да мислят когато издават поредното разрешително за 7-8 етажна жилищна сграда там където инфраструктурата отдавна не може да поеме и настоящите живущи. А София трябва да се разширява с нови квартали, докато това не почне да се случва, никакви зони няма да решат проблема, само общинарите ще прибират още и още пари от хората. Безсмислено е да се сравняваме със западноевропейски държави където гъстотата на населението е много по-голяма от България, тук спокойно може да си мине и платено паркиране. Искат ли управляващите обаче да го направят в полза на гражданите или искат да лапат още и още пари, които после изчезват безследно.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#8] от "truly":
Колко от жителите на София с автомобили, които си плащат данъка ще се навият? Дайте да направим референдум и да видим кой е за платено паркиране и кой е за безплатно и построяване на паркинги. И ако ще е такса за влизане в центъра нека важи и за живеещите в центъра а не да им се подсигурява задължително паркомясто на централна локация.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#10] от "EU defender":
Това може да го каже само човек дето не е хващал волан в София. За такива решения ще ме извиняваш ама е важно мнението най-вече на шофиращите в София и плащащи данък за колите си а не на сульо и пульо.
nikiil
Рейтинг: 13 НеутралноНе е нормално издадените винетки на живущи за дадена подзона да са 100+% от капацитета й.
Къде ще паркират приходящите?
Не коментирам дали трябва да се повишат критериите за раздаването им или цената, но тезди винетки трябва да са максимум 70%, за да може зоната да изпълнява функциите си.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#3] от "techops":
Тоест да направим две паралелни държави. Едната ще е за хората с много пари, които ще могат да джиткат навсякъде с кола, ще паркират където им е кеф и друга за обикновения човек дето ще гледа кола само отстрани. Това е възможно най-порочната посока в която може да се тръгне.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#23] от "drevnata":
Какво значи тази глупост 1 кола на апартамент. На гарсониера 40 квадрата 1 кола и на апартамент 120 квадрата пак ли една кола.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#26] от "blue_apollo":
Не знам как не се осъзнавате какви глупости предлагате. Какво ще се приема като нещата вече са освинени. Към настоящата ситуация има повече автомобили отколкото места за паркиране. Как да си подсигурят хората гараж или паркомясто ако нямат такова? Къде ги продават тия гаражи и паркоместа? За 99. 99999 процента от жилищата просто няма такава възможност.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#29] от "sw51":
А защо пък ако живее някой в центъра трябва да му е евтино. Не знам някой купувайки си апартамент да му се полагат някакви специфични права върху улицата пред апартамента. Тук издъхва тезата с платеното паркиране. Защото ако ще е платено то трябва да е еднакво платено за всички, тези дето живеят в района нямат права върху улиците в района.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#31] от "stefania.genova":
Ок, но цените нека са такива и за теб, 5 лв на час. Живеещите в центъра нямат по-специфични права върху улиците в центъра. Навита ли си? Или когато те засяга теб, вече не сме съгласни? Сещаш ли се каква стойност ще има имота ти ако се окаже че никой живеещ в центъра няма да може да има личен автомобил.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#34] от "okv43693766":
Най-накрая едно смислено предложение. 4-5 паркинга на етажи с по няколко хиляди паркоместа в периферията на центъра ще реши всичките проблеми. Никой няма да се занимава да се върти из уличките като знае че може да си паркира нормално и да походи 10тина минути там, до където иска да стигне. В крайна сметка щом се намират места за молове и офис сгради при желание ще се намерят и места за 4-5 паркинга на етажи. И говоря за напълно безплатни паркинги, ако са платени ще си изгубят смисъла, никой няма да ги ползва. Общината със сигурност може да си го позволи, въпроса е дали общината работи за хората или за собствения си джоб. Ако вече искат нещо да ограничават като брой коли то единствения вариант е лимит на регистрираните автомобили на един човек или много по-висок данък за 2ра, 3та и т.н. кола.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#40] от "Dariya Koleva":
Не е вярно, алтернативата на зоната е да се построят достатъчно паркинги и евентуално да има ограничение за броя автомобили на името на един човек. Ако има достатъчно места за паркиране, това че някои не мърдат с какво е проблем? Всичко е въпрос на инфраструктура, която при нас е тотално освинена и сега продължава да се създава каша със зоните вместо да се работи за решаване на проблема.
Kiril Mitov
Рейтинг: 87 НеутралноТакова нещо като безплатен паркинг в голям град по света няма. Но ние ще го направим. Естествено.
Комунистически блянове. Такова нещо и по време на соца нямаше.
realguru
Рейтинг: 2294 НеутралноДо коментар [#45] от "znayko84":
Абсолютно вярно е това, но те не са безплатни.
Доста скъпо удоволствие е да паркираш в центъра на който и да е голям европейски град.
iavorski
Рейтинг: 225 Неутрално1. Целия град е зона - няма как да ходиш на работа с колата освен ако не е на половин километър от дома
2. По местоживеене се плаща абонамент - за първа кола стотина евро, за втора - петстотин евро, за трета - 1500 евро
3. Градския транспорт е редовен, включително нощно метро и автобуси в районите където метрото е с кофти покритие / крайните квартали /
4. Билета за градския транспорт е скъп, но годишната карта е в пъти по-изгодна ако ползваш ежедневно
5. Няколко хиляди подземни паркоместа в зоната на топцентъра
6. Железен контрол на паркирането - тротоари / инвалидни места / кръстовища - до 15 минути са ти боднали тикета и глобичката е от 150 евро нагоре.
Хората са го измислили и работи чудесно. Само нашите умници ще извадят от девет кладенеца вода но не и да почерпят опит
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#68] от "Kiril.Mitov":
Колко лесно ви дресираха че за всичко трябва да си плащате, направо сте трагични. Ей това им беше целта, да ви дресират че няма нищо безплатно и за всичко трябва да плащате. А това че всеки гражданин ежемесечно плащта данък, който основната му цел е да подобри публичната среда (която включва и възможност за паркиране) никой не ви го обяснява. Ми с такъв материал това си заслужаваме. Да сме най-бедните в ЕС, но най-доплащащи за здравеопазване, да те цъкат с още и още данъчета, такси и т.н., да ти разширяват зоните, даже и едни обществени тоалетни да не са безплатни щото според виден последовател на тази твоя логика Фандъка "безплатен обяд нямало". Така приехте безропотно винетките, така приехте тоталното прекратяване на зъблоечениет, така почнахме да си плащаме и за здравеопазване и така ще продължавате да си плащате още и още докато не се стигне до ситуация да трябва да плащаш само за да дишаш в тази държава.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#69] от "realguru":
И защо ако нещо е погрешно, то трябва да го въвеждаме и тук само щото някъде си било така?
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#10] от "EU defender":”Цяла София трябва да стане Зелена зона.”
Аха, дори цяла България да стане синя, зелена, оранжева и още 5-10 зони по 100-200 лева. 😂😂
Абе, другарю усвоител, нали целта на зоните е да се разтовари трафика в центъра и улесни паркирането за живущите там? Как цяла София ще е зелена зона и това ще разтовари трафика, без да се изградят хиляди НОВИ платени паркоместа?
Практиката показва, че ЦГМ просто прибира парите от таксите и глобите и никаква инфраструктура не се гради. Тоест, никакви цели не изпълнява зонирането, освен краденето на пари по мутренски. Някакви калинки се назначават и там, за да получат тлъсти заплати и толкоз. Платените места в зоните са СЪЩЕСТВУВАЛИ преди зонирането безплатни такива. Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират. 😂😂 Идиоти, сър! 😂😂
Kiril Mitov
Рейтинг: 87 НеутралноДо коментар [#71] от "Billy Pilgrim":
Посочи ми една развита държава, където нещата за които ревеш са безплатни.
Иди живей на село бе, там паркираш навсякъде безплатно, данък сгради е нисък, пикаеш на всеки ъгъл безплатно, като се напиеш в кръчмата се прибираш до вас ревейки като мечка и никой не те гледа на криво.. Там е перфектно за тебе.
Kiril Mitov
Рейтинг: 87 НеутралноДа бе, във всяка една европейска столица е погрешно. Добре че го има Billy Pilgrim да ни осветли.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#20] от "Dalag Rij":
+++
Аха, леко са се объркали калинките с обяснението на целта на зоните.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#75] от "Kiril.Mitov":
Все едно да твърдиш, че понеже закупуването на собствено жилище е почти невъзможно в някои европейски градове и тук трябва да го правим все по-трудно. Няма такава логика.
realismisthename
Рейтинг: 600 НеутралноДо коментар [#71] от "Billy Pilgrim":
Напълно несъгласен съм с теб.
Половината държава иска да паркира в триъгълика между Орлов мост/НДК/Ларгото.
Безплатното паркиране е безпроблемно в Тетевен, но за центъра на София - няма как.
И общинските тоалетни не трябва да са безплатни - трябва с такса вход да се подържа чистота там.
Kiril Mitov
Рейтинг: 87 НеутралноДо коментар [#77] от "Billy Pilgrim":
Цените са функция на предлагането и търсенето.
Ти, естествено, можеш и това да промениш. Ти си Billy Pilgrim.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#74] от "Kiril.Mitov":
Кой си ти че да казваш къде да живея? Ще живея където преценя и за разлика от вас ще правя каквото е възможно за да подобрявам средата в която живея, няма просто овчедушно да приемам първосигнално всяко малоумно решение щото навсякъде било така. Ми така е като сте овце. Да не мислиш че столична община не можеше да проектира и застрои 3-4 големи нови квартали в северната част на София за 300-400 хиляди човека, квартали с максимум 4 етажни блокове, с достатъчно отстояние и достатъчно места за паркиране. Ама не, по лесно е да гъчкаме всичко в настоящите квартали и после да караме материала да си плаща щото улиците не могат да поберат клите на живеещите. И вие ги защитавате, срам.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1309 ВеселоДо коментар [#73] от "Котаракът на Шрьодингер":
В Русия съм! В Русия съм!"Не знам що има толкова тъпи хора, които си мислят, че като общината вземе безплатните места по улицата и пред блоковете им и ги направи платени по 150 лева, всички ще имат вече къде да паекират"
80%, сър!
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#78] от "realismisthename":
А можеш ли да ми обясниш за какво плащаш данък? Някой замисля ли се какво получава срещу ежемесечния данък? Щото гледам всичките сте много доволни като трябва да си плащате за всяко нещо. Само че обществения договор не е баш това. Ти се ангажираш да спазваш определени правила, наложени от държавата, да спазваш законите, да уважаваш частната собственост на другия, да не си присвояваш някакви територии, да не използваш за себе си ресурсите на територията на която си се родил, ангажираш се да плащаш данък на държавата и т.н. и т.н. А държавта с какво се ангажира? Какъв е тоя обществен договор при който ти се съобразяваш с една камара неща и плащаш данъци а всичко което държавата от своя страна трябва да подсигури всъщност пак ти си го плащаш? Що не се позамислите малко.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#79] от "Kiril.Mitov":
Аха, всичко е пазарна икономика. Ако някой няма пари за здравеопазване, нека мре. Поредния промит мозък. За вафли и парфюми търсенето и предлагането вършат работа, за много други неща обаче изобщо. Ама кой може да убеди "философ" като теб да се поразмисли. Що не се направи едно референдумче сред собствениците на автомобили, нека видим кой какво иска, нали вие с пазарната икономика тръбите че сте за демокрация. Какво по-демократично от това да вземем под внимание желанието на всички шофьори в София?
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#74] от "Kiril.Mitov":
Между другото виждал ли си как изглежда един средностатистически милионен град в щатите? Отвори гугъл мапса на сателитна снимка. Що ли нямат нужда от зони там. Може би щото някой е помислил каква да е инфраструктурата и къде да се направят паркинги на етажи.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
iavorski
Рейтинг: 225 НеутралноНе съвсем - ако целия град е синя зона и имаш абонамент по местоживеене няма да си позволиш лукса всеки ден с колата до работа нали. Имам колежка - живее в топ център / до английското посолство / и всеки ден ходи до работа в Павлово с кола. Ако и Павлово е синя зона дали ще ходи с кола, как мислиш?
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#85] от "Kiril.Mitov":
Т.е. отричаш основния постулат на демокрацията. Да се прави това което хората искат? Ти за демокрация ли си или не? Много бързо подви опашка Кире. Слабички са ти нещо доводите. Ти май си просто поредния "баш кореняк софиянец" от центъра дето иска всички други да плащат за да не му задръстват центъра ама ако и той трябва да плаща същото за да паркира там бързо сменя идеологията.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#86] от "iavorski":
Аз още преди няколко дена в подобна статия казах че най-добре е просто да забраним на всеки да паркира на място различно от пред дома му. Ще е по-евтино за хората а крайния резултат така или иначе като гледам се цели да е точно това
iavorski
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#82] от "Billy Pilgrim":
По въпроса за данък сгради - правиш качествена реална сметка колко струва поддържане на град София, след това го делиш на кв.м. застроена площ и определяш данъка. И много бързо ще установиш колко малко всъщност плащаш в момента.
А че се краде от общинарите е друга тема
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#89] от "iavorski":
Не говоря за данък сграда. Всеки работещ човек плаща данъци в тази държава. Какво получава срещу тези данъци?
iavorski
Рейтинг: 225 НеутралноЗа разлика от теб някой сме плащали за паркинг в щатите. И да има много безплатни места с лимит на времето но има и доста скъпи местенца.
В Ню Джърси например е относително евтино - 50 цента на час!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#89] от "iavorski":
И с какво го подържат този град София, ВИК и Топлофикация ти избиват зъбите за да им покриваш загубите по мрежата, електроенергията също си я плащаш прилично. Пътищата по принцип логиката е че се подържат от данъка на колата, някак си някой пък ни убеди че трябва от винетки да сме плащали между градските, което е погрешно по много причини. Таксата смет всъщност не е ниска. Но това са все неща за които ти си плащаш допълнително. Аз питам какво получава човек в тази държава срещу ежемесечните си данъци. Освен че се издържат едни институции, които повече пречат отколкото да помагат аз друго не виждам. Уж имаш здравеопазване ама си го плащаш. Уж имаш образование ама хората си плащат допълнително. Уж трябва да има детски градини ама няма баш за всички. Правят се едни ремонти приоритетно в центъра и то с еврофинансиране, но реално какво получава човек за това че си плаща данъка остава пълна мистерия. Много сме занижили стандарта. Нека който не се е замислил да се поинтересува какво е публична среда и да си даде сметка каква е публичната среда в София преди да иска да плаща още и още за базисни неща като възможност да паркираш колата си, за която си си платил данъка.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2031 НеутралноДо коментар [#91] от "iavorski":
Та какви са зоните там викаш? Кои части са синя и кои зелена?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
атанас
Рейтинг: 1129 НеутралноДо коментар [#21] от "borkar":
А прочете ли статията? На места са продадени и по 100 винетки повече от наличните паркоместа, т.е. плащаш и няма къде да паркираш. Съгласен съм да има платено паркиране и извън зоните. Но нека направят паркоместа. Никой не иска да се качи в градинка, ако има друга опция да си спре колата на под километър от вкъщи. Защо няма обществени паркинги и защо свободните зони в кварталите се застроиха нагъсто, вместо да се оставят петна за общински паркинги, зелени площи и детски площадки?
m_todorov
Рейтинг: 495 НеутралноДо коментар [#56] от "grigoo":
Въпреки, че подобна мярка ще ме удари в джоба, я подкрепям. Допълнително мисля, че е задължително такса влизане в центъра с кола. Не е нормално през центъра да минава такъв транзитен трафик от периферните квартали до други периферни квартали. Първоначално може да е в района между Сливница - Левски - Патриарха - Скобелев. След това да се разширява.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноДо коментар [#89] от "iavorski":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Коментирай размера на такса смет.
kapitan_laino
Рейтинг: 878 ВеселоАз не разбирам защо живущите в зоните трябва да имат преференциално паркиране пред останалите. Това си е чист комунизъм. Нека паркирането навсякъде бъде на пазарен принцип - който има пари да плаща. Откъде накъде някой си ще плаща 50 стотинки на ден понеже е на даден адрес, а друг ще на 2лв на час?