С 2.4 млн. лева за реклама правителството ще спасява зимния туристически сезон

С 2.4 млн. лева за реклама правителството ще спасява зимния туристически сезон

© https://pamporovo.me



Избори 2022

Министерският съвет одобри увеличение с 2.435 млн. лв. на максималния размер на разходите, които могат да бъдат поети през 2020 г по бюджета на Министерството на туризма. Увеличението ще позволи на ведомството да постави началото на масирана рекламна кампания за популяризиране на зимния туризъм в България, както на вътрешния, така и на целеви за България пазари. Рекламната кампания е част от програма за спасяване на зимния туристически сезон и стабилизиране на българския туристически бизнес в условията на епидемия от COVID-19, се казва в решението на правителството.


Още преди два месеца Министерството на туризма обяви, че явно през този зимен сезон ще се разчита основно на българсикет туристи и донякъде на тези от съседните страни, ако кризата с коронавируса го разреши. Междувременно и заповедта на здравния министър за забрана чужденци да влизат в България направи изключение за гражадните на съседните страни. Пред "Дневник" от основните зимни курорти също обявиха, че на практика не чакат традиционните си чуждестранни турсти, но също и че българските не могат да компенсират липсата им. Повече по темата четете тук.


Международната рекламна кампания ще бъде насочена главно към съседните на България страни, чиито граждани могат да дойдат в България с автомобили. Имайки предвид, че авиокомпаниите в момента не осъществяват редовни полети, а всички чартърни програми от Германия, Великобритания и Израел бяха спрени в последния месец, то възможността за туристическо посещение с автомобил се явява изключително важно предимство на туристите от балканските страни. Това е една от причините рекламата за зимния туристически сезон да бъде насочена главно към гражданите на Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Северна Македония.




В началото на ноември по време на заседание на Консултативния съвет по туризъм, ресорният министър Марияна Николова обяви, че промотирането на дестинация България ще се осъществява преди всичко онлайн, разчитайки на гъвкави и иновативни подходи. За мото на кампанията за предстоящия зимен сезон бе избрано "Зимните спортове укрепват Вашето здраве". Николова тогава цитира икономисти, според които между 60% и 80% от очакваните чуждестранни туристи няма да посетят зимните курорти този сезон, а прогнозираните загуби в зимния туризъм се очертават около 250 млн. лв.


"Чужденците са повече от половината туристи в зимните ни курорти. Очакваният отлив е за наполовина по-малко приходи спрямо миналата година", обявила Николова.


През миналата седмица германският канцлер Ангела Меркел обяви, че ще търси решение на ниво Европейски съюз за затваряне на зимните курорти през този сезон заради епидемията от коронавирус. Ако подобно нещо се случи, загубите за България ще бъдат над 1 млрд. лева, каза по темата Марияна Николова.


Всичко, което трябва да знаете за:
Избори 2022

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK