Пешеходната зона по ул. "Съборна" отново ще е платен паркинг

Пешеходната зона по ул. "Съборна" вече ще е платен паркинг.

© Надежда Чипева, Капитал

Пешеходната зона по ул. "Съборна" вече ще е платен паркинг.



Косото паркиране по ул."Съборна" се връща и така ще има 26 паркоместа. Те ще са в участъка между ул. "Леге" и ул. "Цар Калоян". Това е окончателното становище на общинската комисия по транспорт. Тя заседава извънредно, след като собственици на магазини и живеещи в тази зона протестираха срещу превръщането на ул. "Съборна" в пешеходна през юли. От тогава достъпът с автомобил до магазините е невъзможен.


Зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев предложи новия вариант за организация на движението по улицата. Северният тротоар остава, след него до бордюра се нареждат малки кашпи, после ще има 26 места за косо паркиране, следва 3.5 м пътно платно и южният тротоар.


Пълната забрана за влизане на коли към площад "Света Неделя" се облекчава като ще се допускат коли за кратковременно паркиране. Не се изясни кой ще контролира това и колко време е "кратко".




Така крачката към превръщането на ул. "Съборна" в изцяло пешеходна, направена през юли по предложение на Борис Бонев от "Спаси София", Зафир Зарков от ГЕРБ и зам.кмета Кристиан Кръстев, реално се анулира. И се връща предишният вариант на движение.


15 май 2020 г. Главният архитект на София Здравко Здравков, Борис Бонев, зам.-кметът Кристиан Кръстев и Трайчо Трайков, кмет на "Средец" представят проекта за пешеходна ул. "Съборна".

© Велко Ангелов

15 май 2020 г. Главният архитект на София Здравко Здравков, Борис Бонев, зам.-кметът Кристиан Кръстев и Трайчо Трайков, кмет на "Средец" представят проекта за пешеходна ул. "Съборна".


Промените - за удобството на клиентите, свикнали да пазаруват с колата си


"А защо да не се премахнат и тротоарите и клиентите на луксозните магазини да влизат в тях направо от автомобилите си", запита Светлозар Алексиев, активист от "Спаси София". Паркоместата по ул. "Съборна" са служебни абонаменти, посочи той и за живеещите на улицата пак няма да има, макар те да се увеличават.


Влади Панев: Тотална нерешителност на общината за реформи


Ако клиентите са свикнали да пазаруват с колата си, по-добре е локацията на тези магазини да е по-далеч от центъра, защото дългосрочно не само ул."Съборна", но и околните улици ще станат пешеходни, препоръча Владислав Панев, съпредседател на Зелено движение и на "Демократична България". Той има предвид проекта на Масимилиано Фуксас за обновяване на площад "Света Неделя". В него ул. "Съборна" е пешеходна.


"Отстъплението от вече постигнати промени издава тоталната нерешителност на Столичната община за реформи! София е европейски шампион по коли на глава от населението и също е столицата с най-мръсен въздух и пак продължаваме да насърчаваме придвижването с автомобили", възмути се той.


Любо Георгиев: Връщането на косото паркиране е реакция на уплаха пред новото


Арх. Любо Георгиев, директор на "Софияплан" обяви, че и "Визия за София", приета от СОС, и докладът на датския арх. Ян Геел са посочили тази улица за пешеходна. И това е базирано на изследване на трафика по нея, посочи Георгиев. До луксозните магазини в Милано, Москва или Амстердам също се ходи пеша и не се допускат коли в подобни зони, отбеляза той. В действащата организация на движението се допуска влизане на коли за снабдяване на магазините, на линейки и пожарни коли, напомни Георгиев.


"Връщането на 26 паркоместа е реакция на уплаха от новото и неизвестното, но това не значи, че то няма да работи. Ул."Съборна" като пешеходна зона значи жива градска среда, което е добре и за гражданите, и за търговците", повтори тезата на Панев той.


Накрая мнозинството от ГЕРБ и ВМРО одобри предложението на зам.кмета Кръстев за връщане на косото паркиране. Предстои то да бъде гласувано на сесията на СОС на 7 декември.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 469 Разстроено

    Зимата така, лятото на обратно. Абе избори идват....

    Дела трябват, а не думи.
  2. 2 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 708 Неутрално

    ебати тъпаците.
    за 26 коли.
    се едно тея 26 коли не могат да паркират на паркинга
    на плщад демокрация. пак некви мутрнески
    глупости. нема такива палячовци, като в
    софийска община. обади им се некоя мутра и насират на гащи.

  3. 3 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Ключове, това обикновено помага.

  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Не може всички щуротии на "Спаси "София" да се изпълняват. Кавичките след Спаси не са грешка.

  5. 5 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 666 Неутрално


    Позор за Фъндъкова и мутренската гробаджийско-патриотарска група в общинския съвет, която гласува тези малоумни решения.

  6. 6 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 132 Неутрално

    #2: "... паркинга на площад ..."

    Повод да добавя въпрос: В София има ли площад, който да не е превърнат в паркинг? Във всеки голям европейски град има площади-паркинги, но те са предимно изключения, докато в София всички големи площади са превърнати в паркинги.

    А решението на общинския съвет е поредното доказателство, че Герб е партията на шофьорите. Съответно комунистите са предимно пешеходци (пенсионери), столипиновските депесари - каубои каруцари, а "десните" либерали-левичари са предимно от типа тротонеткаджии и "dykes on bikes" (и аз съм на велосипед без скорости).

    Очевидно улиците на София са тесни и няма място за всички групи.

  7. 7 Профил на Babimu
    Babimu
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Тая държава ще си остане на 'кюмюр' във всяко едно отношение. Пълен провал!

  8. 8 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 160 Неутрално
  9. 9 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1208 Весело

    "Ако клиентите са свикнали да пазаруват с колата си, по-добре е локацията на тези магазини да е по-далеч от центъра, защото дългосрочно не само ул."Съборна", но и околните улици ще станат пешеходни, препоръча Владислав Панев, съпредседател на Зелено движение и на "Демократична България". Той има предвид проекта на Масимилиано Фуксас за обновяване на площад "Света Неделя"."

    Забавно, но погрешно. Тоя проект няма да бъде реализиран никога. В Ориента е така.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  10. 10 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 336 Неутрално

    "Влади Панев: Тотална нерешителност на общината за реформи"

    Липсата на реформи в този случай е по-малкия проблем. Парите на данъкоплатците се пилеят на поразия - Западен парк, Граф Ингнатиев, НДК...

    Спечелихме битка, но не и войната!
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    Когато гласувате за опозиционна листа от 1 човек, гледайте сега резултатите. У него - смислените предложения, у статуквото - гласовете. Доста безперспективно разположение на силите.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  12. 12 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1208 Весело

    До коментар [#10] от "PisnaMi":

    Проект на арх. Фуксас, консултация от Ян Геел...
    Ма кво ти пука - майната им на парите, важното е шайката да са здрави.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  13. 13 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Затова ми е смешно, когато някой каже "ако нямаше 50г. комунизъм, щяхме да сме много напред". Не, нямаше. Понеже културата на българина и ценностите му са на ниво ссср от 60те години. За българина удобство и лукс е да се качва и да слиза от някаква ламарина. Няма светоусещане за красота, уют, душевен лукс извън това. Затова тук винаги ще е кочина.

  14. 14 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Правилно. Грешките трябва да се поправят. Не може цяла София да е заложник на няколко души от СС.

  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2559 Неутрално

    До коментар [#13] от "m_todorov":

    Сравни архитектурата,блоковете и къщите от ПРЕДИ 09.09.1944г. с тези СЛЕД тази година и тогава говори.
    Посочи ми блок от времето на Царска България с остъклен балкон?

  16. 16 Профил на томат
    томат
    Рейтинг: 435 Неутрално

    ГЕРБ убива София. Убива всичко.

  17. 17 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#15] от "deaf":

    Човек, какви глупости говориш. Чел ли си някаква литература от царско време? Същата кочина. Проблемът не е в строя, проблемът е в хората.

  18. 18 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Ялово общинско ръководство

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  19. 19 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    "Човек може да бъде изгонен от село, да избяга от село. Не може обаче да изгони селото от себе си....". Дори и в перфектния център бай селянин иска така да са му нещата уредени, че ако може от прозореца да скочи в каруцата. Р-вото пък на Соф. община като хванеш кмета и нейните заместници са традиционно съчувствено настроени към съселяните си.

    CONTADOR GRATUITO!
  20. 20 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 693 Любопитно

    Абе какъв е тоя безумен спор за тая смотана улица от 20 м?! На кого му трябват 20 паркоместа, какви магазини, какви 5 лв.?! Защо изобщо е проблем да се направи пешеходна една ЗАДЪНЕНА улица без никаква транспортна стойност?!

    Ебааааааааааа си управленската немощ, дето заради няколко магазинера и местни центърът на милион софиянци трябва да е кочина. Дето и не разбрах какъв точно им е интересът на двата магазина, ресторанта и кафето, които могат да бъдат лесно достигнати от всички краища на града посредством 2 метролинии, трамваи, а също и автомобили, паркирани на 100 м встрани пред Двореца, ако на някой му е толкова зор.

    Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
  21. 21 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2605 Неутрално

    ако са истински гъзарски магазините да сложат един портиер дето да паркира колите на клиентите някъде и след това да я връща на тръгване. нали, ако ще сме турбогъзари

  22. 22 Профил на Benedikt  Fahnenträger
    Benedikt Fahnenträger
    Рейтинг: 438 Весело

    Браво! Сега е време всеки един проеркт на Бонев да бъде торпилиран. Влади Панев от ХУНТАТА на Ицето, да не знае много, ами да оправи патентния данък за Еърбиенби, както беше обещал, че 1 година нищо не прави.

  23. 23 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#14] от "Yavor Raychev":

    ми трябва да се поправят, ама теб пък как така толкова време не те поправиха....
    Де сега короната да успее

  24. 24 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 705 Неутрално

    ако са истински гъзарски магазините да сложат един портиер дето да паркира колите на клиентите някъде и след това да я връща на тръгване. нали, ако ще сме турбогъзари
    —цитат от коментар 21 на karatista


    Хахахаха, това беше добро !
    Но тук не са турбо гъзари!
    Тук са тъпи селяни домогнали се някак до пари !

  25. 25 Профил на kudos
    kudos
    Рейтинг: 8 Неутрално
  26. 26 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1082 Гневно

    От самоковската селянка и алчните и съпартийци - толкова!

  27. 27 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Срам! Вън колите от центъра на София!

  28. 28 Профил на
    Рейтинг: 252 Весело

    СО защо направо не продадат улицата? Очевидно е частна, нека поне да е документирано.

  29. 29 Профил на Калиевперманганат
    Калиевперманганат
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Колкото тъп, нагъл и назадничав във възгледите си и да е един гражданин, виновни винаги са само и единствено властите. Ако обясняват, тъпият ще разбере. Ако дисциплинират и , наглият ще се събере. Ако управлявт визия и спазват собствените си правила, София щеше да е удобен и модерен град. Учете се от преуспелите, гласувайте според заслугите!

  30. 30 Профил на Benedikt  Fahnenträger
    Benedikt Fahnenträger
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#29] от "Калиевперманганат":

    Супер е, че малцинството ( левите хипари) си го получи. Време е за оставка на Бонев :)

  31. 31 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Мда, личи си кой пълни нощните шкафчета...

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  32. 32 Профил на Vladimir Slavchev
    Vladimir Slavchev
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Ох, най- накрая истината възтържествува! По- грозно решение, не можеше и да има!

  33. 33 Профил на Vladimir Slavchev
    Vladimir Slavchev
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Сега остава и Радан Кънев и Ристо Иваноф да се възмутят....

  34. 34 Профил на Benedikt  Fahnenträger
    Benedikt Fahnenträger
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Сега остава и Радан Кънев и Ристо Иваноф да се възмутят....
    —цитат от коментар 33 на Vladimir Slavchev


    е Панев се е възмутил вече :)

  35. 35 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Ми там беше хубав пасаж и при социализма и сега - независимо дали паркират, ако са оправени тротоарите - което не е и няма да се оправят никога - просто мърлява работа, нека си паркират, разбира се - това е въпрос на светоусещане - да се качиш на кола, да ходиш по бутици, както и да е.

    От цялото врякане - става смешно - никой на Запад не се фукарее, точно така и точно по този начин, пък и никой не обръща внимание.

  36. 36 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Към Ян Гел,какви архитекти са тия,Фандъкова с нейното високо образование,ще каже как да е.Все пак тя е велик кмет.А хората имат нужда само от мнението на кметовете,не им трябват професионалисти.Представям си какво си вика сега Ян Геел,тия оправдано са на последно място по всичко.

  37. 37 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Да, и 19 от тези 26 места ще са служебен абонамент. Да не си мислите, ще вие ще паркирате там.

  38. 38 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Ставаме свидетели на история! За първи път пешеходна улица се връща в автомобилен режим, това е световен прецедент. Следващата стъпка е да освободим и останалите пешеходни пространства (не че са много) от наглите двуноги и да дадем глътка въздух на бизнеса. Да се започне с Витошка!

    Иначе сериозно - тия които подкрепяте предложението дадохте бъдещето на децата си за да могат Стъки и Николета Лозанова да си паркират лимузините. Защото както отбеляза някой по-горе, няма да сте вие тези, които ще паркирате там. Не знам дали повече ме е срам от вас или ми е жал за вас.

  39. 39 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Абе шибани популисти, този град не е за автомобили а за хора предимно. Кога ще направите реорганизация на движението около НДК? Само глупости обсъждате с гражданите, после нищо.

  40. 40 Профил на mdk_
    mdk_
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За съжаление това решение показва до голяма степен некадърнсотта , но и зависимостта и липсата на характер на управлението на Столицата вече цяло десетилетие . 200 м от Улица , която нито е натоварена с автомобили , нито е важна артерия , нито по нея има особено много живущи ( мобе би една кооперация само)да не може да стане пешеходна ? За какъв “Град за хората “ можем да говорим в този случай ? Това решение показва обаче и до голяма степен наздничавостта на голяма част от жителите на нашия град София . Живеещите на улици , по които се предвижда реорганизация на паркоместа и превръщането им в пешеходни реагират на нож . Пример е ул . Шишман . Там също има идея да стане пешеходна , но също има голям отпор на живеещите в района и се обзлагам , че и там няма да се реализира идеята . Та за разлика от западно европейските градове , но и по - източни , които преобразяват масово центровете си в красиви пешеходни пространства в нашата ориенталска София това не може да стане и заради управлението , но и заради жителите му. Един Белград наскоро преобрази 27 улици в идеалния си център в пешеходни зони, една Любляна от години е направила над 70% от центъра си в пешеходно пространство , дори многомилионния мегаполис Париж ( десетилетия е град на автомобилите , определено ) промени цял квартал в идеалния си център в пешеходен . Ако се върнем в пределите на България също можем да вземем чудесни Примери от Пловдив , който вдъхна живот на кв. “Капана”в центъра и го преобрази в чудесна и пълна с живот пешеходна зона . Сега Пловдив е на път да реализира още една пешеходна зона по втората ди централна улица” Иван Вазов “.В Бургас , Русе и други Бг градове също има чудесно реализирани проекти на пешеходни зони по подобие на цяла Европа . В най- богатия и централен град на България обаче не става . Как е възможно ?

  41. 41 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 132 Неутрално

    До коментар [#40] от "mdk_":

    Отдавна съм си задавал въпроса защо само в София (за разлика от посочените други градове) автомобилите са приоритет #1, и имам отговор за себе си.

    В този конкретен случай, например, някой като като бирения Мишо се е обадил възмутено на върха "Какво са направИли с улицата?", върхът се е обадил на Ф-duck "Направи нещо", и виждаме резултата.

    В София живеят най-много (като процент) важни фактори - номенклатури от миналото, висши и не толкова висши ченгета, политици (с лопата да ги ринеш), банкери, бизнесмени, мафиотски босове и др. и каквото и да направиш, където и да направиш, ще засегнеш интересите на някой от тези фактори, който ще задейства връзките си с най-високите фактори. В провинцията процентът на всевластните е много по-малък, затова нещата там стават по-лесно.

    Втората причина е стремежът на властта да угажда на най-кресливите. Възрастните хора, които се опитват да се промушват между паркираните на тротоарите автомобили, не могат да се сравняват напр. с кресливите собственици на "джипки". А целта на Ф-duck и общинския съвет не е да направи нещо хубаво за града, а да не загуби властови позиции - знаем по какви причини. В провинциалните общински съвети (конкретно в Бургас) ситуацията е подобна, но все пак е малко по-нормална и там се прави нещо полезно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK