И все пак българските специални сили при военните оперират като част от контингента на НАТО извън страната. Как е замислено обслужването на машините там, например в Афганистан? Има ли достатъчна защитеност от мините "ирански тип " залагани в Ирак?
И все пак българските специални сили при военните оперират като част от контингента на НАТО извън страната. Как е замислено обслужването на машините там, например в Афганистан? Има ли достатъчна защитеност от мините "ирански тип " залагани в Ирак?
Някой ако има съмнения, че фирмата "Самел - 90" не е достатъчно квалифицирана, гугъл помага:
"Самел - 90 АД е създаденa през 1964 година. Компанията произвежда широка гама от продуктови групи като: светодиодни осветителни тела и системи за управление, вътрешно и външно ЛЕД осветление"
Ако не друго, поне осветлението ще е на ниво! Да се надяваме, че ще е достатъчно за успешни военни СПЕЦ(!)операции.
КАкто и да честитим на "нашите читави хора", за поредната милионна кражба от българския данъкоплатец.
Някой ако има съмнения, че фирмата "Самел - 90" не е достатъчно квалифицирана, гугъл помага: "Самел - 90 АД е създаденa през 1964 година. Компанията произвежда широка гама от продуктови групи като: светодиодни осветителни тела и системи за управление, вътрешно и външно ЛЕД осветление"Ако не друго, поне осветлението ще е на ниво! Да се надяваме, че ще е достатъчно за успешни военни СПЕЦ(!)операции.КАкто и да честитим на "нашите читави хора", за поредната милионна кражба от българския данъкоплатец.
Не разбирам за какви машини става въпрос? На сайта им видях какво прозивеждат, но не видях никъде сред продукцията им да има бойни машини?! Какво точно купува МО?
Мините? Дори от не ирански тип е трудно да се защитят...това е целта на устройството...независимо от бронята на превозното средство... И въпреки количеството унищожена западна (американска) техника...мисля все пак са по-надеждни от нашата фирма, която едва ли има много опит...
Иначе е похвално (одобрявам) начинанието местна фирма да произвежда оборудване за БА...само да не стане като преди, наша фирма наши хора и едни комисионни..
Не разбирам за какви машини става въпрос? На сайта им видях какво прозивеждат, но не видях никъде сред продукцията им да има бойни машини?! Какво точно купува МО?
Не разбирам за какви машини става въпрос? На сайта им видях какво прозивеждат, но не видях никъде сред продукцията им да има бойни машини?! Какво точно купува МО?
Не разбирам за какви машини става въпрос? На сайта им видях какво прозивеждат, но не видях никъде сред продукцията им да има бойни машини?! Какво точно купува МО?
Много моля, разни застреляни маймуни и прочее кияци, да не коментират материя от която си нямат и на-малкото шиб@но понятие!!!Машините ще бъдат произведени на територията на "Самел-90" от "СамАрм"!!!Това е джойнт-венчър на самоковци със "Интернешенъл Армърд Груп", компания базирана в ОАЕ!!!Собственост е на българин - доктора на инженерните науки Антон Стефов!!!Компанията е международни призната и покрива стандартите по СТАНАГ 4569 на НАТО за бронезащита!!!В България влиза технологичен трансфер за производството на бронирани машини, които иначе бихме платили на двойни и тройни цени!!!Държавата подкрепи едно Българско производство вместо да поръчваме машини отвън!!!Така се прави!!!Протекционизма в сферата на ВПК е много важна част от икономиката на една държава!!!
А понеже и във ВМЗ нещо беше гръмнало, могат да се направят някои изводи какво точно машинно се прави там. Отделно като са кръстени не на Иван, а на Владимир Вазов ...
Гугъл да си гледа работата. Самел 90 е военен завод от висока категория и е в състояние да произведе исканите машини. Това е един от малкото заводи у нас, от който не е изнесена нито една машина. Продукцията му е търсена на световния пазар, но за съжаление поръчките не са достатъчно големи за да го натоварят напълно. Това с фотодиодите е ширпотреб.
Доста добре изглеждат , но не знам за какво са ни... Видя се , че шепа катунари бяха блокирали центъра на София с месеци и никой не смееше да ги доближи...
Това питам и аз, но никой не знае или не казва. Това е основното на една машина. Нещо говорят за ОАЕ, но там не произвеждат автомобили, за замазване на следите е вероятно.
и малко предизборен фейк, "подпомагаме българската икономика, така че да не изтичат някъде в чужбина, а на България да се гледа като на колониална държава, която е длъжна само да купува отвън"
☠ ☠ ☠
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
☠ ☠ ☠
Имах предвид допълнителното брониране на пода на "Хъмърите" и останалата техника, все пак иранските специалисти бяха доста изобретателни в увеличаването на бронебойната сила на тези мини. Оттам и необходимостта за сегмент в производството с усилена броня, което оскъпява производството, но е необходимо поне за "експортния" вариант. Иначе сте прав, че винаги бронята ще бъде преодоляна, въпрос на време и средства.
Веднага ти отговарям, че да не вземеш да вдигнеш кръвното:))))Машините Гардиън макс и Гардиън Екстрийм се произвеждат на базата на шасито на Форд Ф-150, което се усилва допълнително със специални профили!!!Двигателя е също Форд - дизелов , осем цилиндров - веобразен!!!На машините Рила и Рила екстрийм които предстои да бъдат усвоени - дизел на Къминс и скоростна автоматична на Алисън!!!
До коментар [#23] от "Dimiter Monev":Веднага ти отговарям, че да не вземеш да вдигнеш кръвното:))))Машините Гардиън макс и Гардиън Екстрийм се произвеждат на базата на шасито на Форд Ф-150, което се усилва допълнително със специални профили!!!Двигателя е също Форд - дизелов , осем цилиндров - веобразен!!!На машините Рила и Рила екстрийм които предстои да бъдат усвоени - дизел на Къминс и скоростна автоматична на Алисън!!!
Ако е така е добре. Но след като в далаверата е кремълската Каракачанка и нищо не се съобщава за тия неща, което едва ли е по невнимание, няма как да не замирише на ватенки и ушанки.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Самел-90 доколкото съм чувал от специалисти произвеждат добро оборудване и са българско предприятие. Тоест при евентуална война няма да се окажат от страна на лошите. И да се окаже, че примерно резервните ни части зависят от страна, която поради своите си интереси подкрепя нашият противник. Имаме нужда да развиваме своя отбранителна научно-изследователска и производствена дейност ако искаме да оцелеем като държава. Тук сме 1300+ години и знаем какво се случва като изостанем военно. Сегашният мирен период на пакт Американа е на свършване и се задават поредица от големи войни в които и нашият район ще е въвлечен. България трябва да може да се защитава сама. Съюзниците са нещо прекрасно и полезно, но никой няма да дойде да умира за нас ако самите ние не можем/не искаме да се защитаваме. И още нещо - трябва да почнем да развиваме ядрен и ракетен потенциал (отново). Ракетите ще са полезни не само за отбранителни цели, а и за овладяване на Космоса където рано или късно е бъдещето на човечеството. А 20 ядрени заряда ще свършат чудеса в насочване мераците на потенциални освободители, демократизатори и присъствачи в други посоки.
Някой ако има съмнения, че фирмата "Самел - 90" не е достатъчно квалифицирана, гугъл помага: "Самел - 90 АД е създаденa през 1964 година. Компанията произвежда широка гама от продуктови групи като: светодиодни осветителни тела и системи за управление, вътрешно и външно ЛЕД осветление"
"The IAG Guardian is built on a heavy duty truck chassis, equipped with a powerful turbocharged diesel engine and intelligent AWD system. It is available in both LHD and RHD, motorized with a 6.7L V8 twin-turbo diesel engine or a 6.2L V8 and 6.8L V10 petrol engines. Please click here for more information on the Guardian Armored Personnel Carriers." - от сайта на IAG.
Фирма в ЮАР, която произвежда бронирани джипове от класа на Toyota Land Cruiser за частни клиенти (къде ли съм ги виждал тези по репортажи..?) и, между другото, са разработили брониран автомобил на основата на някой пикап. Няма лошо, може и да е качествена машина...
Какво точно обаче ще се "произвежда" и най-вече "разработва" в цеха у нас? Вкарваме заготовки и ги сглобяваме, че да са "произведени в ЕС", както правят много фирми с велосипедни заготовки от Китай? И за това удоволствие и да създадем работа в цеха, данъкоплатци ще набутваме милиони?
Стига бе. Големи технологии, голяма разработка, голямо нещо. Ще внасяме заготовки на пикапи.
Вместо това България не членува нито в ЕСА, нито в Airbus/Eurocopter, нито в Европейската инициатива за микропроцесор, нито в Европейския проект за споделен облак...
До коментар [#4] от "Гражданин":Гугъл да си гледа работата. Самел 90 е военен завод от висока категория и е в състояние да произведе исканите машини. Това е един от малкото заводи у нас, от който не е изнесена нито една машина. Продукцията му е търсена на световния пазар, но за съжаление поръчките не са достатъчно големи за да го натоварят напълно. Това с фотодиодите е ширпотреб.
За съжаление не е така. Опитват се от предприятието да правят разни неща, но явно им позволява само да кретат. Покрай военното производство на смутители и някаква комуникационна техника, произвеждат КАМИНИ и МЕБЕЛИ, заедно с кабели, пластмаси и какво ли не, което си поръчаш. Имам спомен, че преди години се говореше, че произвеждат радари. Сега такова производство изобщо отсъства от номенклатурата им. Преди 3-4 години ги бях проучвал и по спомени персоналът им беше под 200, да не кажа по-малко. Тоест, това е фирма с военен генезис, но която в днешно време произвежда всичко възможно, за да оцелее. Като явно военното производство вече е по-скоро странично и на думи. Интересен е въпросът ако са толкова уникални системите им за заглушаване, както ги представяха преди години, защо се чудят с каква друга дейност да се захванат. И на база на всичко това трудно ми е да си представя, че все още имат рсериозен развоен капацитет в специалната електроника, която първоначално им е основна дейност. И разчитат на създадени преди години продукти. Ако гледаме и новия цех за сглабяне на МПАР-овете, това си е просто едно хале. Нищо кой знае колко технологично няма вътре. Съмнявам се и че броне плочите ще си ги произвеждат те. Но кой знае. Имат леярна, произвежда и техническа керамика. Та може това да правят. Иначе, ок-дават се пари в българска фирма.
Поредната сделка на парче без никаква идея, за да се усвоят някакви пари или да се удоблетворят определени интереси. Имаме традиция вече. То не бяха пустинните котки, от които бяха купени няколко, с неясно каква мисъл. Та се чудиха какво да ги правят и накрая ги харизаха на военната полиция.... След това още един вид машини с никаква бойна стойност и в хомеопатични бройки- Гардианите, които самите американци не използват на бойното поле, а като патрулни машини на военната полиция. Сега и това чудо. Вместо да въоръжаваме армията с основно въоръжение, купуваме по няколко бройки нишови машини, които никой не знае защо са ни. В случая имаме някакъв вид МПАР(поне се надявам наистина да е майн протектив). Това добре. Този тип машини заместват разните джипки по армиите, с оглед новите реалности на бойното поле. Хамърите, които американците ни подариха са изведени на въоръжение, точно защото вече не отговарят на съвременните реалности и са заменени от МПАР Само че защо за специалните сили? Такъв тип машини в нормалните армии са базово превозно средство на мотопехотата, като отдавна не са нещо специално. Като има различни категории, с по-малка и по-голяма минна и балистична защита. Тук се съмнявам някой да си е направил труда изобщо да разбере каква е тя на тази машина-видимо не е висока. И дали изобщо такъв тип превозно средство е подходящо за задачите и начинът на действие на ССО. Но сериозна сделка за снабдяване на сухопътни войски, където реално е ямстото на такива машини, ще изисква много повече средства и няма как да стане без публичен търг. На който ще участват американци, британци, италианци....По-лесно се краде така, по малко.
До коментар [#23] от "Dimiter Monev":Веднага ти отговарям, че да не вземеш да вдигнеш кръвното:))))Машините Гардиън макс и Гардиън Екстрийм се произвеждат на базата на шасито на Форд Ф-150, което се усилва допълнително със специални профили!!!Двигателя е също Форд - дизелов , осем цилиндров - веобразен!!!На машините Рила и Рила екстрийм които предстои да бъдат усвоени - дизел на Къминс и скоростна автоматична на Алисън!!!
Благодаря за информацията. Кръвно не бих вдигнал, каквото и да е шасито. :) Но не мисля, че цивилен пикап е подходящ за военни машини, дори и с доработка.
машините не знам да са изпробвани в истинска бойна обстановка...може да стават може и да не но ,самия факт че са без търг с пряко договаряне намирисва....те такива търгове прескачат и нагласят а какво остава за такъв тип договор...
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
Доколкото разбирам до тук от информацията, която излиза, тия машини се водят българско производство, защото в България им ДОнапомпват гумите или нещо подобно, за да могат да ги обявят за български и да им дадат поръчката. Вероятно не фирмата кандидатства за поръчката, а поръчката е създадена конкретно за тая фирма и една красива сумичка парички да отиде на правилното място. Вече не се и крият като грабят! Кога около кремълската Каракачанка не е било мръсотия, че и сега да не е така?!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
да би трябвало да да е Ф-450 минимум, 150 са за лекотоварни пикапи. Както и да е, става въпрос за бронирани джипки или както ги наричат tactical unit vehicle. Зависи от договора разбира се, но това обикновено е оборудването на swat отрядите (полиция) за операции срещу въоръжени групи. Това не са патрулни коли. Не е указано вида, модела и броя за да се разбере повече.
Общо взето всеки голям град в щатите има по един-два такива за бързо реагиране при нужда. Може би мисленето е по-скоро за борба с леко въоръжени терористи отколкото реални действия срещу тежко въоражен противник.
MATV е доста по добра машина от тези изпробвана е в бойна обстановка ,и има доста повече модификации...Хърватска си купиха почти 200 броя...а това нещо се сглобява в България ..и никой не знае къде е тествано ,ама наистина...май никъде...аз поне не намерих инфо да са на въоръжение в някоя армия..
До коментар [#34] от "vincenzo76":Може би мисленето е по-скоро за борба с леко въоръжени терористи отколкото реални действия срещу тежко въоражен противник.
Колега..........!!!Това не е доработен Форд Ф-450,нищо че му изпозлзват шасито!!!Върху наличното шаси със специални за случая профили се прави една нова конструция, коята да може да понесе товара на бронята!!!Окачването също се подменя!!!След което се заварява корпуса на машината, която също няма нищо общо с Форделата!!!После вътрешните стени на корпуса се обшиват допълнително със керамични бронеплочи!!!И накрая всичко това може да се покрие със Н на брой слоеве кевлар!!!
всичко зависи от това, кое ниво на бронезащита по СТАНАГ 4569 покрива дадена машина!!!А нивото на бронезащита пък зависи от бюджета който сме готови да вложиме при покупката на подобно воеено изделие!!!За гореспоменатите от теб машини щяхме да платим около 2,5 пъти по скъпо, а може и повече!!!
На база на какво да разберем? Нямаме характеристики на ОАЕ-ското чудо. Подобни бронирани машини бол дори и Турция, произвежда такива, при това явно са добри за класа си. Зависи най-вече от това за какво и къде ще се ползват. . Ако се вземе машина с висок клас защитя, тя ще е слабо мобилна и няма да е подходяща за пресечен терен. Твърде леката пък ще е уязвима...Тук уж ще е за военните ССО. Но всъщност най-вероятно никой нито ги е питал какво искат, нито е правил проучване какви превозни средства са подходящи за тях. Първо е била поръчката след това са решили, къде да ги бутнат. Само за пример британските САС в момента ползват като основно средство за предвижване Supacat HMT 400, което няма нищо общо като концепция с нашето чудо. Подобни на нашто(визуално) са Тигр, които руснаците ползват за военната си полиция и за специални полициейски сили в градовете.
Това не е са "военни" машини ,а полицейски. Няма джип на тоя свят, па ако ше и 5 тона Хамър, дето като стъпи на мина и да не се разхвъчи на съставни части.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Някой ако има съмнения, че фирмата "Самел - 90" не е достатъчно квалифицирана, гугъл помага: "Самел - 90 АД е създаденa през 1964 година. Компанията произвежда широка гама от продуктови групи като: светодиодни осветителни тела и системи за управление, вътрешно и външно ЛЕД осветление"Ако не друго, поне осветлението ще е на ниво! Да се надяваме, че ще е достатъчно за успешни военни СПЕЦ(!)операции.КАкто и да честитим на "нашите читави хора", за поредната милионна кражба от българския данъкоплатец.
Израелските котки не стават за редовната армия и ССО въобще!!!И след като това стана ясно, бяха преразпределени във Военна полиция и СОБТ!!!Оказа се, че двигателя не се охлажда добре заради лошо проектиране на предницата!!!Освен за градски условия за друго не стават!!!Докато тука ще се поръчат 10 различни модификации за различни тактически задачи!!!И за различните модификации на машините - думата са имали и СКССО!!!Какво им трябва и какво - не! На САС машината е открита - това е тяхна концепция още от създаването на първите им "лонг рендж" патрули от времето на ВСВ!!!
Откъде идва информацията ти? 10 модификации!!! Това като възможности на проекта или поръчани? Нали пише, че ще са заССО. Тогава това звучи абсурдно. И другият въпрос е защо?Поредната поръчка на парче без ясна концепция и повишаване на капацитета на армията като цяло. Ако решат да произведат 100-200 машини за цялата армия има смисъл. Но тогава сделката ще се освети. Ще започне обсъждане на качествата на машината и евентуалните и конкуренти. Ще се появят доста интереси, включително и международни и няма да е удобно.
Инфото е от командира на СКССО!!! Ето ти линк: https://www.youtube.com/watch?v=ZhrTNmw-aaE А поръчка и за батальонните бойни групи съм сигурен, че ще има!!!Но първо трябва да приключат с този договор който е пилотен!!!И второ - трябва да усвоят в производство модела Рила екстрийм във варианти 4 по 4, а в последствие и 6 по 6!!!Ето линк и за тази машина: https://www.youtube.com/watch?v=6FmB6e25tGE
Мерсаж. Леле-98 машини за един батальон , колкото всъщност е " бригадата" специални сили. Демек на 4-5 човека ще има машина. При положение, че не им е съвсем работа да се разнасят с патрулни машини. Но то при нас ссо вършат всякаква работа. А за такава бройка наистина трябваше да има конкурс. И честно казано дори не считам, че тази поръчка остава особено много пари в България. Нещо като Грейт Уол, уж ловешко производство.
И да беше обявен конкурс - пак в крайна сметка щяхме да изберем същите мащини.Защото щяха да спечелят със най-ниска цена!!!И тогава щяха да завалят обвинения,че едва ли не конкурсът е нагласен!!!После се влиза във фаза на обжалвания и подписването на договора се отлага за неопределен период от време!!!А сега с прякото договаряне - всичко беше приключено в рамките на 5 месеца!!!И първите машини влизат на въоръжение след няколко месеца!
Не разбирам за какви машини става въпрос? На сайта им видях какво прозивеждат, но не видях никъде сред продукцията им да има бойни машини?! Какво точно купува МО?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноЯсно е, че не се произвеждат в България. А къде?
daskal1
Рейтинг: 2723 ЛюбопитноИ все пак българските специални сили при военните оперират като част от контингента на НАТО извън страната. Как е замислено обслужването на машините там, например в Афганистан? Има ли достатъчна защитеност от мините "ирански тип " залагани в Ирак?
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноСложни въпроси за Шкембе войводата.
пРезидента!
Рейтинг: 3621 НеутралноНякой ако има съмнения, че фирмата "Самел - 90" не е достатъчно квалифицирана, гугъл помага:
"Самел - 90 АД е създаденa през 1964 година. Компанията произвежда широка гама от продуктови групи като: светодиодни осветителни тела и системи за управление, вътрешно и външно ЛЕД осветление"
Ако не друго, поне осветлението ще е на ниво! Да се надяваме, че ще е достатъчно за успешни военни СПЕЦ(!)операции.
КАкто и да честитим на "нашите читави хора", за поредната милионна кражба от българския данъкоплатец.
stedim
Рейтинг: 1064 НеутралноТова е добра новина. Въпреки че сега ще се напише във форума, че машини не се ядат.
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноСупер, ще монтира фарове за мъгла на машините!
Весел дрон
Рейтинг: 421 НеутралноНе разбирам за какви машини става въпрос? На сайта им видях какво прозивеждат, но не видях никъде сред продукцията им да има бойни машини?! Какво точно купува МО?
Lumberjack
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#2] от "daskal1":
"More Majorum"Мините? Дори от не ирански тип е трудно да се защитят...това е целта на устройството...независимо от бронята на превозното средство...
И въпреки количеството унищожена западна (американска) техника...мисля все пак са по-надеждни от нашата фирма, която едва ли има много опит...
Иначе е похвално (одобрявам) начинанието местна фирма да произвежда оборудване за БА...само да не стане като преди, наша фирма наши хора и едни комисионни..
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноЩе ги внасят отнякъде. Може би само леки дооборудвания тук. Както писаха, занимават се с осветление.
пРезидента!
Рейтинг: 3621 НеутралноЕ какви .., ще купят всичко наготово от вън, ще го препродададат тук и ще останат няколко милиона за 500-евровки и кюлчета по шкавчетата. Сефте ...
hamiltonf
Рейтинг: 4445 ВеселоДо коментар [#1] от "Dimiter Monev":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAХахаха, тролове в атака...
nikolay.
Рейтинг: 270 НеутралноОтвън внясят частите а тук ги събират вече:
http://samel90.com/bg/news/armored-vehicles-manufacture-opening
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноАтакуват, а на един обикновен въпрос не могат да отговорят. Откъде ще се внасят?
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноМного моля, разни застреляни маймуни и прочее кияци, да не коментират материя от която си нямат и на-малкото шиб@но понятие!!!Машините ще бъдат произведени на територията на "Самел-90" от "СамАрм"!!!Това е джойнт-венчър на самоковци със "Интернешенъл Армърд Груп", компания базирана в ОАЕ!!!Собственост е на българин - доктора на инженерните науки Антон Стефов!!!Компанията е международни призната и покрива стандартите по СТАНАГ 4569 на НАТО за бронезащита!!!В България влиза технологичен трансфер за производството на бронирани машини, които иначе бихме платили на двойни и тройни цени!!!Държавата подкрепи едно Българско производство вместо да поръчваме машини отвън!!!Така се прави!!!Протекционизма в сферата на ВПК е много важна част от икономиката на една държава!!!
victortrt
Рейтинг: 335 ВеселоЧувал съм, че това какво и къде военно се произвежда у нас е леко тайна. Но смътно подозирам, че в завод Арсенал не правят шевни машини.
zaki
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#12] от "nikolay.":
[quote#12:"nikolay."]Отвън внясят частите а тук ги събират вече:
http://samel90.com/bg/news/armored-vehicles-manufacture-opening[/quote ]
Дано не се налага "Силите за специални операции," да изпълняват истински специални операции.
victortrt
Рейтинг: 335 ВеселоА понеже и във ВМЗ нещо беше гръмнало, могат да се направят някои изводи какво точно машинно се прави там. Отделно като са кръстени не на Иван, а на Владимир Вазов ...
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 НеутралноОт къде внасят шасито и двигателя? Руски боклуци ли са????
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Лопе де Вега
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "Гражданин":
без подпис!Гугъл да си гледа работата. Самел 90 е военен завод от висока категория и е в състояние да произведе исканите машини. Това е един от малкото заводи у нас, от който не е изнесена нито една машина. Продукцията му е търсена на световния пазар, но за съжаление поръчките не са достатъчно големи за да го натоварят напълно. Това с фотодиодите е ширпотреб.
001
Рейтинг: 274 Неутралноhttp://samel90.com/uploads/galleries/news/16/thumbs/item_5b05465620eb4_800x600.jpg
Доста добре изглеждат , но не знам за какво са ни...
Видя се , че шепа катунари бяха блокирали центъра на София с месеци и никой не смееше да ги доближи...
avtolik
Рейтинг: 266 НеутралноИзглежда е цех направен съвместно с тия хубавци:
https://bdia-bg.com/members/international-armored-group/
Които също не става ясно какви са.
tsvetko_51
Рейтинг: 1516 НеутралноКогато шкембе войвода каже "Добър ден" търси Луната в небето.
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноТова питам и аз, но никой не знае или не казва. Това е основното на една машина.
Нещо говорят за ОАЕ, но там не произвеждат автомобили, за замазване на следите е вероятно.
Моето име
Рейтинг: 3090 Неутралнои малко предизборен фейк,
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠"подпомагаме българската икономика, така че да не изтичат някъде в чужбина, а на България да се гледа като на колониална държава, която е длъжна само да купува отвън"
Моето име
Рейтинг: 3090 НеутралноТо беше ясно, след норвежките служби за крадение на деца, да погнат еврогейските колонизатори. Патриотично е :)
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠daskal1
Рейтинг: 2723 НеутралноДо коментар [#8] от "Lumberjack":
Имах предвид допълнителното брониране на пода на "Хъмърите" и останалата техника, все пак иранските специалисти бяха доста изобретателни в увеличаването на бронебойната сила на тези мини. Оттам и необходимостта за сегмент в производството с усилена броня, което оскъпява производството, но е необходимо поне за "експортния" вариант. Иначе сте прав, че винаги бронята ще бъде преодоляна, въпрос на време и средства.
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "Dimiter Monev":
Веднага ти отговарям, че да не вземеш да вдигнеш кръвното:))))Машините Гардиън макс и Гардиън Екстрийм се произвеждат на базата на шасито на Форд Ф-150, което се усилва допълнително със специални профили!!!Двигателя е също Форд - дизелов , осем цилиндров - веобразен!!!На машините Рила и Рила екстрийм които предстои да бъдат усвоени - дизел на Къминс и скоростна автоматична на Алисън!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 НеутралноАко е така е добре. Но след като в далаверата е кремълската Каракачанка и нищо не се съобщава за тия неща, което едва ли е по невнимание, няма как да не замирише на ватенки и ушанки. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
johnniewalker
Рейтинг: 589 НеутралноСамел-90 доколкото съм чувал от специалисти произвеждат добро оборудване и са българско предприятие. Тоест при евентуална война няма да се окажат от страна на лошите. И да се окаже, че примерно резервните ни части зависят от страна, която поради своите си интереси подкрепя нашият противник.
Papa was king of the bongo...Имаме нужда да развиваме своя отбранителна научно-изследователска и производствена дейност ако искаме да оцелеем като държава. Тук сме 1300+ години и знаем какво се случва като изостанем военно.
Сегашният мирен период на пакт Американа е на свършване и се задават поредица от големи войни в които и нашият район ще е въвлечен. България трябва да може да се защитава сама. Съюзниците са нещо прекрасно и полезно, но никой няма да дойде да умира за нас ако самите ние не можем/не искаме да се защитаваме.
И още нещо - трябва да почнем да развиваме ядрен и ракетен потенциал (отново). Ракетите ще са полезни не само за отбранителни цели, а и за овладяване на Космоса където рано или късно е бъдещето на човечеството. А 20 ядрени заряда ще свършат чудеса в насочване мераците на потенциални освободители, демократизатори и присъствачи в други посоки.
extraCACA
Рейтинг: 1391 Веселое, поне дограмата ще е рехау хахах
http://samel90.com/bg/technological/category/pvc-windows-made-by-samel-90
pki40695145
Рейтинг: 8 НеутралноДавам линковете, пък всеки да си прави сметката какво му е "родното" на тези машини:
https://www.interarmored.com/product_category/tactical-armored-vehicles/
http://en.wikipedia.org/wiki/IAG_Guardian
"The IAG Guardian is built on a heavy duty truck chassis, equipped with a powerful turbocharged diesel engine and intelligent AWD system. It is available in both LHD and RHD, motorized with a 6.7L V8 twin-turbo diesel engine or a 6.2L V8 and 6.8L V10 petrol engines. Please click here for more information on the Guardian Armored Personnel Carriers." - от сайта на IAG.
Фирма в ЮАР, която произвежда бронирани джипове от класа на Toyota Land Cruiser за частни клиенти (къде ли съм ги виждал тези по репортажи..?) и, между другото, са разработили брониран автомобил на основата на някой пикап. Няма лошо, може и да е качествена машина...
Какво точно обаче ще се "произвежда" и най-вече "разработва" в цеха у нас? Вкарваме заготовки и ги сглобяваме, че да са "произведени в ЕС", както правят много фирми с велосипедни заготовки от Китай? И за това удоволствие и да създадем работа в цеха, данъкоплатци ще набутваме милиони?
Стига бе. Големи технологии, голяма разработка, голямо нещо. Ще внасяме заготовки на пикапи.
Вместо това България не членува нито в ЕСА, нито в Airbus/Eurocopter, нито в Европейската инициатива за микропроцесор, нито в Европейския проект за споделен облак...
pki40695145
Рейтинг: 8 Неутрално^ Фирма в ОАЕ. Отплеснах се и написах ЮАР по грешка.
filofob
Рейтинг: 1462 НеутралноЗа съжаление не е така. Опитват се от предприятието да правят разни неща, но явно им позволява само да кретат. Покрай военното производство на смутители и някаква комуникационна техника, произвеждат КАМИНИ и МЕБЕЛИ, заедно с кабели, пластмаси и какво ли не, което си поръчаш. Имам спомен, че преди години се говореше, че произвеждат радари. Сега такова производство изобщо отсъства от номенклатурата им. Преди 3-4 години ги бях проучвал и по спомени персоналът им беше под 200, да не кажа по-малко. Тоест, това е фирма с военен генезис, но която в днешно време произвежда всичко възможно, за да оцелее. Като явно военното производство вече е по-скоро странично и на думи. Интересен е въпросът ако са толкова уникални системите им за заглушаване, както ги представяха преди години, защо се чудят с каква друга дейност да се захванат. И на база на всичко това трудно ми е да си представя, че все още имат рсериозен развоен капацитет в специалната електроника, която първоначално им е основна дейност. И разчитат на създадени преди години продукти. Ако гледаме и новия цех за сглабяне на МПАР-овете, това си е просто едно хале. Нищо кой знае колко технологично няма вътре. Съмнявам се и че броне плочите ще си ги произвеждат те. Но кой знае. Имат леярна, произвежда и техническа керамика. Та може това да правят.
Иначе, ок-дават се пари в българска фирма.
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноВ пост номер 27 съм допуснал неволна грешка!!!Шасито не е на Форд Ф-150, а на по големия модел Форд Ф-450!!!Извинявам се!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 НеутралноДо коментар [#31] от "pki40695145": " Фирма в ЮАР, която произвежда бронирани "
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!В линка, който си дал за Уикипедия, пише от Арабските Емиттства: "IAG Guardian is a United Arab Emirates-made armored vehicle. "
Роси
Рейтинг: 7129 НеутралноТези спецчасти ще ни отърват ли от шпионите на ГРУ или те, както и досега, ще си шетат спокойно из България.
filofob
Рейтинг: 1462 НеутралноПоредната сделка на парче без никаква идея, за да се усвоят някакви пари или да се удоблетворят определени интереси. Имаме традиция вече.
То не бяха пустинните котки, от които бяха купени няколко, с неясно каква мисъл. Та се чудиха какво да ги правят и накрая ги харизаха на военната полиция....
След това още един вид машини с никаква бойна стойност и в хомеопатични бройки- Гардианите, които самите американци не използват на бойното поле, а като патрулни машини на военната полиция. Сега и това чудо.
Вместо да въоръжаваме армията с основно въоръжение, купуваме по няколко бройки нишови машини, които никой не знае защо са ни.
В случая имаме някакъв вид МПАР(поне се надявам наистина да е майн протектив). Това добре. Този тип машини заместват разните джипки по армиите, с оглед новите реалности на бойното поле. Хамърите, които американците ни подариха са изведени на въоръжение, точно защото вече не отговарят на съвременните реалности и са заменени от МПАР Само че защо за специалните сили? Такъв тип машини в нормалните армии са базово превозно средство на мотопехотата, като отдавна не са нещо специално. Като има различни категории, с по-малка и по-голяма минна и балистична защита. Тук се съмнявам някой да си е направил труда изобщо да разбере каква е тя на тази машина-видимо не е висока. И дали изобщо такъв тип превозно средство е подходящо за задачите и начинът на действие на ССО. Но сериозна сделка за снабдяване на сухопътни войски, където реално е ямстото на такива машини, ще изисква много повече средства и няма как да стане без публичен търг. На който ще участват американци, британци, италианци....По-лесно се краде така, по малко.
Dimiter Monev
Рейтинг: 8 НеутралноБлагодаря за информацията. Кръвно не бих вдигнал, каквото и да е шасито. :)
Но не мисля, че цивилен пикап е подходящ за военни машини, дори и с доработка.
не на безразличието
Рейтинг: 654 Неутралномашините не знам да са изпробвани в истинска бойна обстановка...може да стават може и да не но ,самия факт че са без търг с пряко договаряне намирисва....те такива търгове прескачат и нагласят а какво остава за такъв тип договор...
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимquatro_4x3
Рейтинг: 1587 НеутралноДоколкото разбирам до тук от информацията, която излиза, тия машини се водят българско производство, защото в България им ДОнапомпват гумите или нещо подобно, за да могат да ги обявят за български и да им дадат поръчката. Вероятно не фирмата кандидатства за поръчката, а поръчката е създадена конкретно за тая фирма и една красива сумичка парички да отиде на правилното място. Вече не се и крият като грабят!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Кога около кремълската Каракачанка не е било мръсотия, че и сега да не е така?!
d10001
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#34] от "vincenzo76":
да би трябвало да да е Ф-450 минимум, 150 са за лекотоварни пикапи. Както и да е, става въпрос за бронирани джипки или както ги наричат tactical unit vehicle. Зависи от договора разбира се, но това обикновено е оборудването на swat отрядите (полиция) за операции срещу въоръжени групи. Това не са патрулни коли. Не е указано вида, модела и броя за да се разбере повече.
Общо взето всеки голям град в щатите има по един-два такива за бързо реагиране при нужда. Може би мисленето е по-скоро за борба с леко въоръжени терористи отколкото реални действия срещу тежко въоражен противник.
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 ВеселоДо коментар [#37] от "Filofob": "По-лесно се краде така, по малко."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!По малко, но постоянно и става много! Много добре знаят какво правят!
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 ВеселоПо-вероятно е шпионите на ГРУ да ползват тия машини в България. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
d10001
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#41] от "d10001":
пропуснах да добавя - цената е около $500к на бр.
https://www.theprogressreport.ca/eps-new-arsenal
Virgin
Рейтинг: 11 ЛюбопитноА по-добри ли са примерно от Dingo на Krauss-Maffei или Iveco LMV2?
не на безразличието
Рейтинг: 654 НеутралноMATV е доста по добра машина от тези изпробвана е в бойна обстановка ,и има доста повече модификации...Хърватска си купиха почти 200 броя...а това нещо се сглобява в България ..и никой не знае къде е тествано ,ама наистина...май никъде...аз поне не намерих инфо да са на въоръжение в някоя армия..
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимhttps://www.youtube.com/watch?v=32iSuTtlM8w
filofob
Рейтинг: 1462 НеутралноНашите второ поколение Sand Cat трябва да са за такива цели.
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#38] от "Dimiter Monev":
Колега..........!!!Това не е доработен Форд Ф-450,нищо че му изпозлзват шасито!!!Върху наличното шаси със специални за случая профили се прави една нова конструция, коята да може да понесе товара на бронята!!!Окачването също се подменя!!!След което се заварява корпуса на машината, която също няма нищо общо с Форделата!!!После вътрешните стени на корпуса се обшиват допълнително със керамични бронеплочи!!!И накрая всичко това може да се покрие със Н на брой слоеве кевлар!!!
vincenzo76
Рейтинг: 8 Неутралновсичко зависи от това, кое ниво на бронезащита по СТАНАГ 4569 покрива дадена машина!!!А нивото на бронезащита пък зависи от бюджета който сме готови да вложиме при покупката на подобно воеено изделие!!!За гореспоменатите от теб машини щяхме да платим около 2,5 пъти по скъпо, а може и повече!!!
https://en.wikipedia.org/wiki/STANAG_4569
filofob
Рейтинг: 1462 НеутралноНа база на какво да разберем? Нямаме характеристики на ОАЕ-ското чудо. Подобни бронирани машини бол дори и Турция, произвежда такива, при това явно са добри за класа си. Зависи най-вече от това за какво и къде ще се ползват. . Ако се вземе машина с висок клас защитя, тя ще е слабо мобилна и няма да е подходяща за пресечен терен. Твърде леката пък ще е уязвима...Тук уж ще е за военните ССО. Но всъщност най-вероятно никой нито ги е питал какво искат, нито е правил проучване какви превозни средства са подходящи за тях. Първо е била поръчката след това са решили, къде да ги бутнат.
Само за пример британските САС в момента ползват като основно средство за предвижване Supacat HMT 400, което няма нищо общо като концепция с нашето чудо. Подобни на нашто(визуално) са Тигр, които руснаците ползват за военната си полиция и за специални полициейски сили в градовете.
schwimmwagen
Рейтинг: 2030 НеутралноДо коментар [#38] от "Dimiter Monev":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Това не е са "военни" машини ,а полицейски. Няма джип на тоя свят, па ако ше и 5 тона Хамър, дето като стъпи на мина и да не се разхвъчи на съставни части.
rkf46690675
Рейтинг: 8 НеутралноПРЕДПОЛАГАМ,ЧЕ ПОВЕЧЕТО ОРЪЖЕЙНИ ФИРМИ СЕ МАСКИРАТ КАТО "ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА ЛЕД ОСВЕТЛЕНИЕ"...ПОЗНАВАЧИТЕ,ЗНАЯТ КОЙ КАКВО ПРАВИ ВСЪЩНОСТ..
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#47] от "Filofob":
Израелските котки не стават за редовната армия и ССО въобще!!!И след като това стана ясно, бяха преразпределени във Военна полиция и СОБТ!!!Оказа се, че двигателя не се охлажда добре заради лошо проектиране на предницата!!!Освен за градски условия за друго не стават!!!Докато тука ще се поръчат 10 различни модификации за различни тактически задачи!!!И за различните модификации на машините - думата са имали и СКССО!!!Какво им трябва и какво - не!
На САС машината е открита - това е тяхна концепция още от създаването на първите им "лонг рендж" патрули от времето на ВСВ!!!
filofob
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#53] от "vincenzo76":
Откъде идва информацията ти? 10 модификации!!! Това като възможности на проекта или поръчани? Нали пише, че ще са заССО. Тогава това звучи абсурдно. И другият въпрос е защо?Поредната поръчка на парче без ясна концепция и повишаване на капацитета на армията като цяло.
Ако решат да произведат 100-200 машини за цялата армия има смисъл. Но тогава сделката ще се освети. Ще започне обсъждане на качествата на машината и евентуалните и конкуренти. Ще се появят доста интереси, включително и международни и няма да е удобно.
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#54] от "Filofob":
Инфото е от командира на СКССО!!!
Ето ти линк:
https://www.youtube.com/watch?v=ZhrTNmw-aaE
А поръчка и за батальонните бойни групи съм сигурен, че ще има!!!Но първо трябва да приключат с този договор който е пилотен!!!И второ - трябва да усвоят в производство модела Рила екстрийм във варианти 4 по 4, а в последствие и 6 по 6!!!Ето линк и за тази машина:
https://www.youtube.com/watch?v=6FmB6e25tGE
filofob
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#55] от "vincenzo76":
Мерсаж. Леле-98 машини за един батальон , колкото всъщност е " бригадата" специални сили. Демек на 4-5 човека ще има машина. При положение, че не им е съвсем работа да се разнасят с патрулни машини. Но то при нас ссо вършат всякаква работа. А за такава бройка наистина трябваше да има конкурс. И честно казано дори не считам, че тази поръчка остава особено много пари в България. Нещо като Грейт Уол, уж ловешко производство.
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#56] от "Filofob":
И да беше обявен конкурс - пак в крайна сметка щяхме да изберем същите мащини.Защото щяха да спечелят със най-ниска цена!!!И тогава щяха да завалят обвинения,че едва ли не конкурсът е нагласен!!!После се влиза във фаза на обжалвания и подписването на договора се отлага за неопределен период от време!!!А сега с прякото договаряне - всичко беше приключено в рамките на 5 месеца!!!И първите машини влизат на въоръжение след няколко месеца!
Борис
Рейтинг: 545 Неутралноhttp://samel90.com/en/products/product/samarm/guardian-apc-by-samarm
🇧🇬🇺🇦