Интересът към ваксиниране в България се активизира, ако ваксини не достигат

Проф. Тодор Кантарджиев

© Юлия Лазарова

Проф. Тодор Кантарджиев



Ако кампанията за ваксинации срещу коронавирус се провали, се поставя под риск имунизационната програма за бебетата. Това лично опасение изказа в интервю за Нова телевизия проф. Тодор Кантарджиев, директор на Центъра по заразни и паразитни болести.


Експертът подчерта, че за да прекъсне циркулацията на коронавируса, трябва да се ваксинират около 70% от хората, като 12% вече са били в контакт с него. На 29-ти декември европейският регулатор за лекарства трябва да одобри първата ваксина. "Вероятността за това е голяма, но може да каже "чакайте", каза Кантарджиев. Ако се получи одобрение първите ваксини в България ще бъдат поставени през януари.


Специалистът препоръча хората, прекарали някаква вирусна инфекция, да изчакат поне два месеца преди да се ваксинират, защото в противен случай няма да изградят имунитет. Хората с автоимунни заболявания или на химиотерапия е хубаво да изчакат февруари - март, когато ще се одобрят пептидните ваксини, които са най-безопасни за тях. Не е редно хора с имунен дефицит да се ваксинират с жив вирус, добави той. .Решено е също така бременните жени да не бъдат имунизирани.




Проф. Кантарджиев подчерта, че ноцебо ефектът (когато болният се влошава без лечение, внушавайки си, че приеманият препарат му вреди) се проявява много по широко от плацебо ефекта (когато болният, вярвайки, че препаратът му помага, се подобрява без да е приемал същинско лекарство). В негативния случай се повлияват 30% от пациентите, а позитивният ефект се проявява едва върху 10-12 на сто, каза Кантарджиев.


Той добави, че интересът към ваксиниране в България се активизира, когато се разчуе, че ваксини не достигат. Така било в кампанията за ваксиниране срещу сезонен грип, както и след съобщението, че президентът на САЩ е забранил износ на ваксини срещу коронавирус докато не се задоволят нуждите на страната.


"Това, че бяхме допуснали септември на закрито хора без маски в цялата страна, взеха ни на майтап и нямаше контрол" - с тези думи Кантарджиев обясни защо се увеличи броят на заразените през есента.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 513 Неутрално
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#1] от "оuzo":

    "Не на ваксините"
    ===========
    Не са задължителни, но ако не ги доставят, пръв ще ревеш.
    Хубаво го е казал човекът.

    Еретик
  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Глупаци, непознаващи родната народопсихология. Обявете ясно, че ще има дефицит на ваксинини но не и за хората ... с връзки. Гарантирано 70% ще се ваксинират още първата седмица... при това гордо хвалейки се :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Докато ваксинират 20% в България - това ще е до края на май, други 50% вече ще са изкарали ковида.

  5. 5 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 830 Любопитно

    Бях решил да се ваксинирам. Но агресивната пропаганда и агитация за ваксините ме разколеба. Сега мисля да изчакам поне да март или май...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  6. 6 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    При създалата се ситуация, който не го е преминал ковида има само тази смислена алтернатива - да се имунизира ! Другото е постоянно да трепериш кога ще дойде твоя ред и как ще го изкараш !

  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Весело




    Глупаци, непознаващи родната народопсихология. Обявете ясно, че ще има дефицит на ваксини но не и за хората ... с връзки. Гарантирано 70% ще се ваксинират още първата седмица... при това гордо хвалейки се :)
    —цитат от коментар 3 на ь

    ++++++++++++++++

    Даааа...... Ако някой каже, че 5Г мрежата пречи на ферментацията на джибрите, кьорава антена няма да остане.

    Еретик
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    Какво решихте за отварянето на детските градини господа от НОЩ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    До коментар [#5] от "Nil satis nisi optimum":

    До март няма да ти е дошъл реда дори и много да искаш.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Отново се връщаме в изходна точка, за 15 години Гражданите за Европейско Разграбване не случиха на мит'рял и все някой друг виновен.

  11. 11 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#9] от "дерибеев":

    В рискова група съм, тъй че може да ми е дошъл...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  12. 12 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 841 Гневно

    Няма такова празнословие и глупости на едно място...

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  13. 13 Профил на bse17521826
    bse17521826
    Рейтинг: 101 Неутрално

    Господин Мъдреца дето сам не Вярва и не спазва мерки и си създава "Конспиративни теорий". То като тези и всички управляващи не Умират от този "Телевизионен Вирус" явно той е създаден за редовите Граждани на Света . Абе сега му е паднало на Този Смешко изваден от серияла "Ало Ало" да е Важен. А Вие избирате в коя Кошара да Влезете на Мислещите или на Прасенца по Коледа.

  14. 14 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Цитат от статията:
    Проф. Кантарджиев подчерта, че ноцебо ефектът (когато болният се влошава без лечение, внушавайки си, че приеманият препарат му вреди) се проявява много по широко от плацебо ефекта (когато болният, вярвайки, че препаратът му помага, се подобрява без да е приемал същинско лекарство). В негативния случай се повлияват 30% от пациентите, а позитивният ефект се проявява едва върху 10-12 на сто, каза Кантарджиев.

    Радвам се, че най-после признавате колко голям и важен е психологическия момент за здравето на хората и колко вреден и стреса.
    Защо тогава онзи жалък човечец (гнус ме е даже да му спомена името) уж лекар, с униформата плашеше от ден първи хората и ги стресираше ежедневно?
    Научно доказано е,че стреса нанася най-големи вреди на имунитета и на здравето.
    Не искам да влизам в подробности, но всеки дипломиран психолог ще ви даде примери при които на абсолютно здрави хора (правени са опити с осъдени на смърт затворници) се внушава, че ще умрат в много кратък срок и те предават Богу дух именно в упоменатия им срок без да имат никакви здравословни проблеми.
    Какво остава, ако лекар с униформа се появява сутрин и вечер и облъчва от екрана на телевизора населението, плашейки го, че яко ще се мре и т.н.
    Резултатите ги виждаме.
    И в Италия най-много хора починаха след като ги затвориха и след като изоставиха без грижи хората в старческите домове.
    И тук всичкото говорене в комбинация с "чудесното" управление на здравната ни система от вече над 11 години управляващата ни хунта дава "плодове".

  15. 15 Профил на bse17521826
    bse17521826
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#6] от "samoedin":

    Ааа щото иначе с Ваксината става Безсмъртен и знае Датата и часа кога ще дойде Онзи с "КОСАТА." Мъжете в Рокли да отидат първи за Ваксинка пък може и да ги направи по смели.

  16. 16 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    Не на ваксините
    —цитат от коментар 1 на оuzo


    Точно така, никакво ваксиниране.... и без това няма да има за всички. Ревете си против ваксините, за да можем ние спокойно без навалица да се ваксинираме!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  17. 17 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#14] от "trafopost":

    Тоя с униформата се оказа прав!!! А ти си дълбай в блатото на илюзиите.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  18. 18 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#14] от "trafopost":Тоя с униформата се оказа прав!!! .
    —цитат от коментар 17 на chichka


    Ами не, не се оказа прав.
    Затварянето не помогна, нали?
    Вируса не изчезна (както не изчезват и грипните вируси).
    И при 30 човека "болни" да къртиш пейки и да затваряш парковете и да натикваш хората по домовете им...в кое точно беше прав, тролче гербаджиско?

  19. 19 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 628 Неутрално

    [quote#16:"chichka"][/quote]

    Ама вие сте тези, които облъчвате хората да се ваксинират (не, аз не съм антиваксър, но точно тези ваксини не мисля, че нормално разсъждаващ човек би си ги сложил).
    Освен това как така сменихте плочата за стадния имунитет?
    Аааа, всъщност Мангъров се оказа прав като каза, че вируса ще си циркулира, а когато премине през 70% от хората вече няма да влияе по същия начин. Каза и че през лятото ще отслабне (както всяка година), а виждаме и че сега точно както всяка година се увеличава влиянието на грипните вируси.
    Какво е по-различното?
    Паниката, която се всява абсолютно необосновано.
    И още нещо много важно за точно тези ваксини.
    Официално производителите (които яростно се освобождават от отговорност при проблеми с ваксините ?!?) потвърдиха, че не знаят дали ваксинираните ще са заразни или не след ваксинацията!!!
    Та...защо е този рев срещу тези, които не са сигурни в тези ваксини?
    Първо - ако сте сигурни, че като сте ваксинирани ще сте защитени, не би трябвало да се притеснявате от бродещите около вас неваксинирани.
    Второ-ако мислите, че те ще заразяват...няма причина засега да вярвате, че вие ваксинираните няма да го правите (по думите на създателите на ваксините).
    Тогава защо е вашия вой?

  20. 20 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    'Не е редно хора с имунен дефицит да се ваксинират с жив вирус, добави той'
    Това не е ваксина с жив вирус. Внасяйте още смут на населението, пък после се чудете на истерията...

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  21. 21 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    'Не е редно хора с имунен дефицит да се ваксинират с жив вирус, добави той'Това не е ваксина с жив вирус. Внасяйте още смут на населението, пък после се чудете на истерията...
    —цитат от коментар 20 на Dr_Doolittle


    И мен това изказване ме учуди. Или не го е казал така, или не знае какво приказва. Това е епохална глупост.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  22. 22 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 1910 Любопитно

    Бях решил да се ваксинирам. Но агресивната пропаганда и агитация за ваксините ме разколеба. Сега мисля да изчакам поне да март или май...
    —цитат от коментар 5 на Nil satis nisi optimum


    При условие, че една от фирмите производителки иска пълно отпадане от отговорност в слчуай на нежелани странчини ефекти....... и това преди пускането им в употреба на ваксините
    2-ро - иска се подпис от ваксинирания за информирано съгласие - а ние нямаме пълна информация -какво ,как и т.н.

    Защо не се разработват лекарства за лечение , а се говори само за ваксинация ?

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  23. 23 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    Кога ще внесете от руската?

    Любовта ще спаси света!!!
  24. 24 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Ми то с всяко забранено или дефицитно нещо е така.

    Едно време Пармантие внесъл картофите от Америка, но маркетингът не вървял: французите се ужасявали от зеленчук, който зрее под земята. И тогава той засадил една нива и сложил пазванти уж да я пазят. И селяните през нощта, нали -- все пак човещинката побеждава и суеверието.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  25. 25 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2639 Неутрално

    При условие, че една от фирмите производителки иска пълно отпадане от отговорност в слчуай на нежелани странчини ефекти....... и това преди пускането им в употреба на ваксините
    2-ро - иска се подпис от ваксинирания за информирано съгласие - а ние нямаме пълна информация -какво ,как и т.н.

    Защо не се разработват лекарства за лечение , а се говори само за ваксинация ?
    —цитат от коментар 22 на nessarox


    Искат освобождаване от отговорност,защото не са имали 5-10 г.да тестват,а са нямали,защото света ги натиска да бързат. 2-Сега ли ти искат подписа?Когато дойде време за него,ще има пълната информация.3-Същият въпрос може да зададеш,защо няма лекарства против едра шарка,бяс ,коклюш и др.а има ваксини.

  26. 26 Профил на senedra
    senedra
    Рейтинг: 241 Неутрално

    'Не е редно хора с имунен дефицит да се ваксинират с жив вирус, добави той'Това не е ваксина с жив вирус. Внасяйте още смут на населението, пък после се чудете на истерията...
    —цитат от коментар 20 на Dr_Doolittle


    Според мен, имаше предвид ваксината на Астра Зенека. Въпреки че, тотално не му се разбираше какви ги бръщолеви.

  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4770 Неутрално

    До коментар [#20] от "Dr_Doolittle":

    Ако си преболедувал и имаш антитела допустимо ли е да се ваксинираш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#22] от "nessarox":

    Вирус не се лекува с лекарства ... а с имунна защита :) С лекарства се лекуват инфекциите които предизвикват разните вируси.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  29. 29 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Защо не се разработват лекарства за лечение , а се говори само за ваксинация ?
    —цитат от коментар 22 на nessarox


    Това, че някой не е дошъл да те информира лично Ваше Величество за разработките на лекарства, далеч не значи, че няма такива.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  30. 30 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Интересът към ваксиниране в България се активизира, ако ваксини не достигат......

    Мда. Това са търговски трикове, което навежда на мисълта, че ако не за чипове, накрая винаги става въпрос за пари, кой каквото и да ти разправя.
    Демек търговийка.
    Лошо Седларов, лошо.

  31. 31 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#14] от "trafopost":Тоя с униформата се оказа прав!!! .
    —цитат от коментар 17 на chichka


    Ами не, не се оказа прав.
    Затварянето не помогна, нали?
    —цитат от коментар 18 на trafopost


    Затова пък олабването помогна. Особено септември със училищата и с разхождането без маски в магазини и по градския транспорт.
    Но иначе съм съгласен, че много хора са с лабави нерви и генерала не трябваше така директно да ги панира.

  32. 32 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#30] от "Pomak":

    Има най-голяма доза истина във Вашето твърдение. Каква беше историята с противогрипната ваксина преа октомври-ноември. ¬ист търговски трик! Имало достатъчно, колкото миналата година но стигна до една шеща хора. Няма рискови групи, няма възрастови групи-пълна галиматия. Трудно може да повярва човек на подобна организация! Почвам да си мисля, че фармацията не е толкова почтенна особено в съчетание с местно администриране.

  33. 33 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    Отначало, щеше да има за всички. После, нещо се забави. Намаляха и бройките. Сега се говори и за недостиг. Егати анти рекламата, или иначе казано, с негативни емоции и резултати, към повече желаещи. Стар трик от тошово време. Кажи им, че е с връзки и всички се юрват.

  34. 34 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Според мен, имаше предвид ваксината на Астра Зенека. Въпреки че, тотално не му се разбираше какви ги бръщолеви.
    —цитат от коментар 26 на senedra


    Ами тя също не е с жив вирус?! Изобщо реди глупост след глупост още от първото изречение... "Ако кампанията за ваксинации срещу коронавирус се провали, се поставя под риск имунизационната програма за бебетата. "

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  35. 35 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    Едни и същи горяха маски ("те са за да ни накарат да мълчим"), ревяха срещу липсата на мерки, а сега са и срещу ваксините.

  36. 36 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Я да разлая кучетата.

    Проверка на фактите за коронавирус # 9: Безопасна ли е ваксината?
    съобщенията за алергични реакции, парализа на Бел и противоречиви мнения на много експерти затрудняват отговора на този въпрос.

    Има дузини статии във всички мейнстрийм медии, уверяващи ни, че чисто новата ваксина срещу Sars-Cov-2 е безопасна. Във Великобритания разгръщането на ваксината е приветствано като “Денят V” в безсрамен опит да се направи паралел с Втората световна война. Мат Хенкок [министърът на здравеопазването] се появи в „Добро утро, Британия“ и се опита да „заплаче“.

    От друга страна, много експерти в областта настоятелно призовават всички ваксинални изпитания да се стопират, някои медицински изследователи поставят под въпрос данните, а други съветват хората да отказват ваксината при всякакви и всички обстоятелства.

    Е, безопасна ли е ваксината? Единственият рационален отговор е: „Не знаем“.

    Със сигурност е вярно, че някои хора, които са я получили, са имали неочаквани странични ефекти.

    Наскоро беше разкрито, че 4 души, участващи в американското изпитване, са развили частична парализа на лицето. Във Великобритания двама служители на NHS [Националните здравни грижи], които са били ваксинирани, са развили алергични анафилактоидни реакции и в резултат сега NHS [Националната здравна служба] не препоръчва ваксината за хората, които „страдат от алергии“.

    Не знаят какво е причинило реакцията и доколкото знаем засега, тези хора не са алергични към нищо във ваксината. Изглежда, че не става дума толкова да си алергичен към ваксината, колкото че ваксината потенциално предизвиква проблеми за всеки, който е с чувствителна или дисфункционална имунна система.

    По същество се препоръчва всички, които са алергични към нещо, например храна или лекарства, да не приема ваксината.

    Вече имаме „обяснители“, които се появяват по медиите и казват, че алергичните реакции на ваксината са „редки и краткосрочни“.

    Да е ясно: към 10 декември ваксината никога не е била изпитвана върху или не се препоръчва за:

    - хора под 16-годишна възраст;
    - бременни жени (или жени, които възнамеряват да забременеят в близко бъдеще);
    - хора със сериозни коморбидности;
    - хора, които вече приемат други медикаменти;
    - хора, които имат алергии.

    Следователно официалната линия вече признава, че ваксината може да е вредна за някои от тези хора.

    Дори при зрелите и напълно здрави хора, върху които тя е изпитвана, очевидно не е имало достатъчно време, за да се проведат каквито и да било дългосрочни изследвания на възможните странични ефекти или усложнения. Обикновено са необходими 5–10 години, за да се разработи пълноценно и да се провери ваксина, а тази е ускорено пусната за по-малко от 10 месеца.

    Отгоре на това, разбира се, съществува фактът, че всички производители на ваксини проведоха кампания – и спечелиха – за пълен имунитет във Великобритания, САЩ и други страни по света.

    В случай че ваксината наистина причинява вреда, „Файзър“ (и производителите на други ваксини) са имунизирани срещу гражданска отговорност.

    Това означава, че – точно като нас – самите производители добре осъзнават, че новите ваксини е възможно да не са безопасни и не искат да повтарят 2009 г., когато ускорено пуснатата ваксина доведе до деца, страдащи от доживотни усложнения и получили милиони компенсация за щетите.

    В крайна сметка трябва да си зададете простия въпрос: Чувствате ли се в по-голяма безопасност да приемете непроверена ваксина, защото в противен случай рискувате да се заразите с вирус, от който оцеляват над 99%?

    https://off-guardian.org/2020/12/10/coronavirus-fact-check-9-is-the-vaccine-safe/

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  37. 37 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално

    До коментар [#22] от "nessarox":

    Не се ваксинирай, другарлке. Бил ГейЦ ще те чипира!

  38. 38 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Какво решихте за отварянето на детските градини господа от НОЩ?
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА


    За деца до 10 години не се предвижда ваксиниране за Ковид, защото при тях върусът не се размножава и не заразяват околните.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  39. 39 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    До коментар [#10] от "telqk":

    То и друг да дойде ,матреала пак същия , няма да иска да се имунизира ,а като вземе да мре пред болниците поради липса на места ,пак ще са му виновни медиците , че не тичат да ги съживяват по улиците .

  40. 40 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Любопитно

    До коментар [#36] от "baba_zozolana":

    А как става чипирането? Какво ви казват от Позитано по въпроса?

  41. 41 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#27] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма надежден метод за КОЛИЧЕСТВЕН анализ на броя антитела след прекаран COVID-19 . Имунологичните тестове са само качествен анализ тоест имаш/нямаш антитела. Така, че не е ясно дали наличните ти антитела срещу SARS COV-2 са достатъчно като количество за да неутрализират вируса при повторна среща. А такава със сигурност ще има следващите поне 3 години. Самото инфекциозно заболяване срива имунитета тотално в рамките на 8-9 месеца (както при варицелата наблюдавано при възрастни и деца) , така, че напълно възможно е организмът да не смогне с ефективното производство на антитела следващите месеци. Ваксината дава възможност на един НЕ ИЗТОЩЕН още организъм да 'печата промишлено производство' антитела и да е готова за битка утре. Първото е 'боен опит' в която дивизията ти е смазана, останала е една рота която събира каквито има боеприпаси защото идва нова атака и в другия случай с ваксина е подготвена с боеприпаси военна част неизтощена от сражения все още.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  42. 42 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 937 Весело

    До коментар [#40] от "Alarmstufe: Rot":

    Не знам за какво чипиране говорите. Ако Вие ходите на спявките на "Позитано", вероятно сте по-запознат от мен 🙃

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  43. 43 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Кампанийте около ваксините ми напомня на историята на навлизането на картофите във Франция:
    Луи 16 нарежда всички да засаждат картофи. Тръгват слухове че картофите причиняват ужасни болести. Нареждането е отменено и на много места се засаждат картови и се охраняват с въоръжена охрана. Започват масови кражби и засаждане на забранения плод.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  44. 44 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#36] от "baba_zozolana":

    За протокола В САЩ годишно по данни на CDC умират около 200 души от алергия от фъстъци. Не намерих данни колко общо са хоспитализираните и оцелели при тази тежка алергична реакция и с какви последствия. В България по данни на Центъра по Клинична Алергология умират 3-ма души от аналгин на таблетки вследствие на тежък анафилактичен шок след като никога не са проявявали алергични алергии и са пили аналгин инцидентно десетки години.
    Страничните реакции вкл тежки са възможни при всеки медикамент вкл хранителни добавки и храни. Въпросът дали да се имунизираш или не е въпрос на претегляне кое е по-опасно и то много по-опасно. За момента COVID-19 е милионократно по-опасен за средностатистическия човек.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  45. 45 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално

    До коментар [#36] от "baba_zozolana":

    Единствената цифра от антиваксърския пропаганден пасквил, който си публикувала, е лъжлива - всъщност над 3% от заразените умират. Можеш да се увериш в статията за корона вируса днес - 174 568 случаи в България, 5405 очинали към днешна дата. Останалото, предимно заклинания, няма какво да се коментира.

  46. 46 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#45] от "Alarmstufe: Rot":

    Обяснявам бавно: има легитимни въпроси, които немалко хора си задават, както и обективни неизвестности поради ограниченото време. Именно тези въпроси трябва да се обсъждат и да се обясняват публично и правдиво на базата на емпирични доказателства, а не да се разчита единствено на лозунги от сорта на "Трябва да направим красива кампания" и "Аз ще се ваксинирам". В света не съществува нещо, което да има само плюсове. Каза се, че ще подписваме информирано съгласие, преди да ни ваксинират. Информираното съгласие затова е информирано, защото трябва да се даде всестранна информация, въз основа на която човек да вземе решение и това решение да е смислено. В противен случай е само премятане на бумаги и връзване на гащите за едната страна.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  47. 47 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5771 Неутрално

    До коментар [#46] от "baba_zozolana":

    Около една дузина лекари обясниха подробно, че ваксините са безопасни. Във всеки случай, усложненията от поставянето на ваксина са много по-малко и много по-леки от усложненията при Ковид. Ти се ваксинирай само ако искаш. Никой не те задължава.

  48. 48 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    Кога ще внесете от руската?
    —цитат от коментар 23 на hope


    Рраден и Деса са ваксинирани вече сПутник!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  49. 49 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2197 Весело

    До коментар [#42] от "baba_zozolana":

    Само ти ли не знаеш? Във ваксините ще има микрочипове. За министри и депутати чиповете ще са златни. За простолюдието във ваксината ще има дървени чипове!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  50. 50 Профил на Eston
    Eston
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Хайде поредна статия от лъжливото овчарче Кантарджиев. 1 милион версии смени това човече.

    Забрави как до преди няколко месеца категорично се тупаше в гърдите, сигурен беше, е колективен имунитет срещу Ковид не може да има. Сега обръща плочата по поръчка на Пфайзър явно.

    А истината е, че за пореден път дрънка небивалици и плаши хората с Торбалан. Няма доказателства, че която ида е ваксина ще го постигне стаден имунитет. Ваксините към момента са тествани единствено за понижаване броя на усложненията свързани с ковид, не и за предотвратяване на заразяването. И това са факти.

    А за това колко са безопасни, няма да говоря. Това си пролича в момента в който производителя избяга от отговорност подписвайки споразумение да не бъде съден . И впоследствие данните, които започнаха да идват след начало на ваксинацията са красноречиви. Алергии, лицева парализа, смъртни случаи при тестовете.

    Благодаря, да си се ваксинират Кантарджиев и компания и да спрат пръскат лъжи по тв. студиата.

  51. 51 Профил на Eston
    Eston
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#46] от "baba_zozolana":Около една дузина лекари обясниха подробно, че ваксините са безопасни. Във всеки случай, усложненията от поставянето на ваксина са много по-малко и много по-леки от усложненията при Ковид. Ти се ваксинирай само ако искаш. Никой не те задължава.
    —цитат от коментар 47 на Alarmstufe: Rot


    Те навремето лекари също са убеждавали американците, че дадена марка цигари е по добра от друга и, че пушенето като цяло не води до рак според техни данни. Цялото като част от ПР кампании на цигарените лобита.

    Лекарите не еталон за почтеност и интелект и никога не са били.

  52. 52 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 937 Весело

    До коментар [#47] от "Alarmstufe: Rot":

    Забавен сте. Аз да не би да Ви задължавам да НЕ се ваксинирате?

    “Проверката за първокласната интелигентност е способността да се поддържат две противоположни идеи в съзнанието едновременно и въпреки това да се запази способността да се функционира." - Ф. Скот Фицджералд

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  53. 53 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#36] от "baba_zozolana":Единствената цифра от антиваксърския пропаганден пасквил, който си публикувала, е лъжлива - всъщност над 3% от заразените умират. Можеш да се увериш в статията за корона вируса днес - 174 568 случаи в България, 5405 очинали към днешна дата. Останалото, предимно заклинания, няма какво да се коментира.
    —цитат от коментар 45 на Alarmstufe: Rot


    3% смъртност е ситуацията и в световен мащаб по отношение на приключените случаи. Има много държави на които не може да се вярва на статистиките, включително Германия, където като причина за смърта се записва основното заболяване, въпреки заразата от Ковид. (Русия ползва същата методика)

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  54. 54 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#39] от "edin drugii":

    Поне няма да мрат и да ги оставят на публични места покрити с чаршаф като манекени за управленския хаус.

  55. 55 Профил на Eston
    Eston
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#53] от "Корки":

    Говориш глупости. Данните на СЗО са 0.28%, не bъркайте CFR с IFR.

  56. 56 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#53] от "Корки":Говориш глупости. Данните на СЗО са 0.28%, не bъркайте CFR с IFR.
    —цитат от коментар 55 на eston


    Виж приключените случаи до днешният ден: https://www.worldometers.info/coronavirus/

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  57. 57 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#46] от "baba_zozolana":

    Европейската агенция по лекарствата каза, че ще публикува всичката информация, която й е послужила за вземане на решение. Който иска ще може да се информира. Когато се запознаят с тази документация и нашите специалисти, ще могат да косултират по-добре.
    Ясно е, че от две злини ще трябва да се избере по-малката.

  58. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8081 Неутрално

    Това заглавие сякаш го е писал някой, който не знае добре български.

  59. 59 Профил на Eston
    Eston
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#56] от "Корки":

    Няма какво да гледам има 10 пъти повече скрити случаи от официалната статистика.

  60. 60 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3394 Весело

    До коментар [#7] от "Костадин Иванов":
    Ако някой каже, че 5Г мрежата пречи на ферментацията на джибрите
    >>> То и в Русия народопсихологията им е важен фактор за нежеланието около 2/3 да се ваксинират. Вярно или не, в пресата някой пусна слуха, че не може да пиеш цял месец, ако исках ваксината да работи.
    Жената ме подпита многозначително...А при нас в щатите как ще е?:)

  61. 61 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3394 Весело

    До коментар [#49] от "chichka":За простолюдието ще има дървени чипове
    ...>> пише се дървени чЕпове, колега)

  62. 62 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Хахаха!
    Рози е хванал цаката на българина!
    Пуска слух че ваксините са дефицит и 160% ще се ваксинират.
    И в мазите ще складират още 5-6 милиона ваксини.
    Жалко че през Септември не се сетиха да кажат на народеца че маска се носи задължително на брадичката и в краен случай под нослето.

  63. 63 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#61] от "тулса":

    Нали ще ни чипират! Или ще ни чЕпират?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  64. 64 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#50] от "eston":

    "данните, които започнаха да идват след начало на ваксинацията са красноречиви. Алергии, лицева парализа, смъртни случаи при тестовете."
    Да да, и си пропуснал три случая на забременяване!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  65. 65 Профил на Eston
    Eston
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#64] от "chichka":

    Точно така. Да прав си. Ваксините са зле тествана отрова. Производителите им бягат от отговорност. Не искат да бъдат съдени.

    Списъка със странични ефекти тепърва ще се увеличава.

    https://www.fda.gov/media/143557/download

    Guillain-Barré syndrome
    Acute disseminated encephalomyelitis
    Transverse myelitis
    Encephalitis/myelitis/encephalomyelitis/ meningoencephalitis/meningitis/ encepholapathy
    Convulsions/seizures
    Stroke
    Narcolepsy and cataplexy
    Anaphylaxis
    Acute myocardial infarction
    Myocarditis/pericarditis
    Autoimmune disease
    Deaths
    Pregnancy and birth outcomes
    Other acute demyelinating diseases
    Non-anaphylactic allergic reactions
    ThrombocytopeniaDisseminated intravascular coagulation
    Venous thromboembolism
    Arthritis and arthralgia/joint pain
    Kawasaki disease
    Multisystem I nflammatory Syndrome in Children
    Vaccine enhanced disease

  66. 66 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5062 Неутрално

    До коментар [#36] от "baba_zozolana":Единствената цифра от антиваксърския пропаганден пасквил, който си публикувала, е лъжлива - всъщност над 3% от заразените умират. Можеш да се увериш в статията за корона вируса днес - 174 568 случаи в България, 5405 очинали към днешна дата. Останалото, предимно заклинания, няма какво да се коментира.
    —цитат от коментар 45 на Alarmstufe: Rot


    Колега, в други теми сте по-добър.

    Ти сигурен ли си, че за всички починали е виновен Ковид 19? В 99,9% починалите са имали друго основно заболяване- рак, хронични бронхити, силикоза и т.н. Знеш ли колко е средната възраст на почииналите?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK