Общинска програма предлага забрана на стари коли в зони на София

Общинска програма предлага забрана на стари коли в зони на София

© Георги Кожухаров



Наблюдава се трайна тенденция за подобряване на съдържанието на фини прахови частици (ФПЧ) във въздуха на София спрямо 2014 г. Вредните емисии от автомобилния трафик също намаляват. С такива данни започна общественото обсъждане на поредната общинска Програма за подобряване качеството на атмосферния въздух в Столичната община за преиода 2021-2026 г. Те бяха представени от екипа, който я е изготвил.


София вече е в нормите за ФПЧ-10, според данни от програмата


София вече постигнала средногодишната норма от 40 мкг/куб.м за ФПЧ-10, само отделни квартали като "Надежда" имали повишени стойности - 49 мкг/куб.м. Прогнозите са до 2026 г. ФПЧ-10 да се намалят с 1870 т годишно на база предложените мерки. Очакванията са 80% от този ефект да е от подмяната на печките на твърдо гориво с по-екологични варианти на отопление - пелети, газ и парно. Този проект обаче засега буксува, защото от 55 хиляди домакинства, отопляващи се на дърва и въглища в София, едва 5500 са кандидатствали за подмяна.




Общинска програма предлага забрана на стари коли в зони на София

© Николай Дойчинов


Зони за ниски емисии, в които ще са забранени дърва и въглища


Екомерките в Програмата предвиждат и обособяване на зони с ниски емисии (ЗНЕ), където ще е забранено отопляването с дърва и въглища, обясни инж. Борислав Тафраджийски, консултант от екипа, изготвил Програмата. Това ще са квартали с ново строителство с възможности за газифициране или топлофициране. Предлага се и изработването на електронен регистър на домакинствата на твърдо гориво, който да се попълва от районните администрации.


Предлагат се зони със забрана за коли с нисък екостандарт


ЗНЕ да има и в центъра на София, където през зимата да не влизат автомобили с нисък евростандарт. Дневно в София се движат 400 хиляди коли, като 40% от тях са дизели, а 70% са с екостандарт под Евро 4, бе посочено от екипа на Програмата.


"Ако тези зони се прилагат целогодишно, ФПЧ-10 във въздуха на София ще намалеят със 152 т, а по-малкият размер - ФПЧ-2.5, със 117 т", обобщи ползите Тафраджийски.


С принос за подобряване качеството на атмосферния въздух (КАВ) бе посочено изграждането на големите инфраструктурни проекти на общината - вътрешните градски рингове и връзките с Околовръстния път.


Оптимистичният тон в обсъждането на проекта за Програмата приключи в мига, в който бе дадена думата на гражданите и неправителствените организации.


Защо се измерва въздухът на "Копитото", но не и на Орлов мост


Как няма София да подобри данните за въздуха до допустимите средногодишни норми за ФПЧ-10 като измервателната станция на Орлов мост беше премахната и после монтирана в местността "Копитото" на Витоша? От общо шест станции защо няма нито една в центъра, няма и в район "Красна поляна", където е квартал "Факултета", който се отоплява на твърдо гориво, запита гражданка.


Напротив, 80 % от жителите на "Факултета" се отопляват на ток, опонира Тафраджийски. Според него много домакинства в квартала ползвали и печки на твърдо гориво, и климатици.


Строгите мерки със ЗНЕ се оказаха препоръчителни


За предложените строги мерки като обособяването на ЗНЕ със забрана на твърдо гориво или за влизането на стари коли през зимата в тях, се оказа, че те били само препоръчителни. "Ние ги предлагаме в проекта, а общинският съвет ще прецени дали да ги възприеме и приложи. Не сме сигурни, че на този етап това ще се възприме", уточни Борислав Тафраджийски, съавтор на проекта за Програма.


Вече три такива програми се изготвиха, приеха и действаха с цел да свалят замърсяването на въздуха до допустимите норми, но нищо не стана. Тази е четвърта, но в нея не се вижда нищо ново - пак същите мерки и задачи, посочи Андрей Зографски от "Спаси София".


От отговора на Тафраджийски се оказа, че Столичната община е задължена от Европейската комисия да изготви поредна програма, именно защото нивото на замърсявяне на въздуха в София продължава да е над нормите, въпреки действието на предишната програма на общината от 2014 до 2020 г. Сегашният проект е на стойност 412 583 лева и трябва да бъде готов и приет до 4 юни 2021 г. Главната цел на новата програма е до 2026 г. София да достигне европейските норми за качество на въздуха за осигуряване на здравословна среда за жителите й.


Зам.-кметове мълчаливо слушаха критиките на гражданите


В общественото обсъждане участваха и зам.-кметът по екологията Десислава Билева и по финансите и здравеопазването Дончо Барбалов. Те предпочетоха да мълчат и да слушат, вместо да участват в дебатите. Оказа се, че това е правилното решение за тях, защото предстояха още по-остри въпроси и гражданите искаха само ясни отговори.


На твърдението, че за Столичната община политиките за по-добро качество на въздуха са приоритетни, Ивайло Хлебаров от екосдружението "За Земята" противопостави тезата, че има сериозен дисбаланс в предложената програма.


80% от бюджета отива за проекти с... 6% екоефект


"От сектор "Битово отопление" се очаква да намали с 80% вредните емисии във въздуха на София, докато от транспорта прогнозите са за едва 6%. В същото време 80% от бюджета ще отиде точно в сектор "Транспорт"с изграждането на големи и скъпи инфраструктурни проекти (вътрешния градски ринг, връзките с Околовръстното). А те са с минимален принос за изчистване на въздуха. Фокусът на общината е върху тях, вместо да е върху управлението на трафика или към драстично намаляване на автомобилите като основен начин за придвижване в града. Каква е логиката да изразходвате толкова много пари (250 млн.лева) за толкова малко намаление на въздуха", запита той.


Тафраджийски даде следния отговор: "Тази диспропорция идва, защото има проекти, които са стартирали по други програми на общината, но тези от тях, които имат връзка с качеството на въздуха са включени и в тази програма."


Остана усещането, че заложените мерки първо са били зададени от общината и после подредени в програма. "Вие сте експерти и трябва да давате обективни решения на проблема, а не да прилагате политики", атакува Зографски. Той изказа съмнения за представената информация, че 400 хиляди коли дневно се движат в София е силно занижена.


"Само на Сточна гара минават 130 хиляди коли. Като се има предвид, че почти 1 милион коли са регистрирани в София плюс още 200 хиляди коли на хора от страната, работещи постоянно в столицата и 100 хиляди коли, които ежедневно мигрират от съседните селища, няма как да са само 400 хиляди дневно движещите се коли", опонира той. С това той онагледи тезата си, че това е най-слабата програма за подобряването на качеството на въздуха.


След три часа и половина дебати зам.-кметът по екологията Билева все пак се включи в обсъждането като препоръча на всички, които не са могли да зададат въпроси, да ги изпратят писмено до общината до 20 декември. Те ще бъдат обсъдени в ресорните комисии, след това РИОСВ-София ще даде екологична оценка на проекта за програмата за подобряване на въздуха и накрая Столичният общински съвет ще я гласува.

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    София - само за богати.
    Бедните да си ходят на село.

  2. 2 Профил на qid44693832
    qid44693832
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Те не смеят, да спрат каруците/ те са еко де/, па щели, да спират старите коли.

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Те герберугите ако не се облагодетелстват от строежите , можеха да ги спрат за една седмица и въздуха ще се прочисти от прах и ФПЧ и ако спрат изгарянето на боклуци въздуха ще е прекрасен!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Що не си ...

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  5. 5 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Плашещо се увеличава броя на галфоните, дето екологията им е до коленете. Искат си колите да им пушат, ако може повече. Плашещото е, не че не могат да се оправят, а че не им дреме.

  6. 6 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Могат да взаимстват системата със стикери, която се използва в много зони на Европа и така да ограничат влизането на стари автомобили в централната градска част.

  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    " Напротив, 80 % от жителите на "Факултета" се отопляват на ток, опонира Тафраджийски. Според него много домакинства в квартала ползвали и печки на твърдо гориво, и климатици."

    Смях ! Без коментар.......😂😂😂

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Току Що проверих данните от въздуха за София, показва че е много чист. Ама като чета че станциите за замерване са ги преместили на Витоша?
    Относно колите, истинста е че никой не е луд без причина да кара в задръстено движение.
    Направете огромни буферни паркинги до метро станциите и основните автобусни линии.
    Пуснете малки микробусчета да возят хората от станция/спирка до дома им без допълнително заплащане. И от дома им до спирката.
    За дърва/въглища за отопление, дайте на хората някаква помощ финансова да минат на газ.

  9. 9 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1151 Весело

    До коментар [#1] от "atmanpg":

    Имам по добра идея :))) Като забранят определени зони, всички да почнат да карат около къщите на елита с най мръсните брички, които могат да намерят :))) Искам тъмния облак да се вижда от космоса и бялата боя на именията им да се оцвети в сиво :)))

    Носете и противогази, като отговорни граждани :)))

  10. 10 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Могат да взаимстват системата със стикери, която се използва в много зони на Европа и така да ограничат влизането на стари автомобили в централната градска част.
    —цитат от коментар 6 на EU Fighter


    Що не взаимастват от Европа миенето на гуми на багери и камиони влизащи и излизащи от строежи? Или миене на улици? Или зелени площи и липса на оголена земя навсякъде? БАс ловя, че ще има колосални последици за въздуха

  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    Днес възрастов ценз за колите, утре и за хората. Който допуска да се забранява кола, само на база на годините и екокласа, утре с лека ръка ще забрани пенсионерите да влизат в центъра или хората без висше образование.

  12. 12 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2946 Неутрално

    "Предлага се и изработването на електронен регистър на домакинствата на твърдо гориво, който да се попълва от районните администрации."

    Ше има, ше има. Екселска таблица и блондинка, която ще я попълва, когато не е заета с нещо по-хубаво. Само 1,234 млн. лева ше излезе.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  13. 13 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А аз предлагам на общинарите да се забрани да ходят на работа с МПС-та. Само с метро или колело, в крайн случай трамвай или тролейбус.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    Поредното крадене и усвояване без ефект а само за мачкане на раята.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Пак поредната простотия!!! Е тея коли нали ще отидат в други зони!!? Това би било чиста икономическа дискриминация! Освен това понятието "стари" е изключително грешно! Трябва да се гледа реалния принос установен на прегледа, не да се броят годините!!!

  16. 16 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Поредното крадене и усвояване без ефект а само за мачкане на раята.
    —цитат от коментар 14 на КМЕТ В СЯНКА


    Усвояване на "едни пари" и демонстрация на некадърност и неспособност за справяне с проблема! Не са колите виновни за смога през симата, а печките на твърдо гориво. Да се пренася проблема в/у колите значи другата зима още от същото. Обслужват се само интересите на търговците втора употреба возила. А както знаем повечето нови втора ще са дизели и опушването ще стане още по-голямо. Некадърници!

  17. 17 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Фосия трябва да се газифицира и да се забранят печките на твърдо гориво.
    Това е решението на зимния смог!

  18. 18 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално
  19. 19 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Плашещо се увеличава броя на галфоните, дето екологията им е до коленете. Искат си колите да им пушат, ако може повече. Плашещото е, не че не могат да се оправят, а че не им дреме.
    —цитат от коментар 5 на nema_labavo


    Приятелю, галфоните биха карали и нови коли, ако ти евентуално се бръкнеш да им додадеш. А? Проблема е икономически, само мега галфон може да си шляпа глупости по въпроса. В София живее половин България и по-голямата част от тях не могат да си позволят нова кола. А кола трябва. Това е проблема и със санкции няма да стане. Ама БГ кратуната си знае нейното. Щото има едни търговци на коли н-та употреба там, чиято печалба явно се е свила покрай короната. И сега рев за смяна на автомобилния парк ...

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#16] от "Гражданин":

    В момента няма коли
    https://sofia.maps.sensor.community/ #12/42.6972/23.3233

    Почти навсякъде е замърсено.
    Толкова за колите като причина.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Същата простотия с паркоместата. ЦГМ и общинска полиция налагат глоби като за последно, но не правят нищо за да реши проблема. И хората като няма накъде паркират в нарушение. Само некадърни парашутисти по общините!

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гражданин":

    Ако крадливите дадат на семейство по 4000 за кола както са един филтър на комин , хората ще си сменят колите или ще минат на газ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#16] от "Гражданин":В момента няма колиhttps://sofia.maps.sensor.community/ #12/42.6972/23.3233 Почти навсякъде е замърсено.Толкова за колите като причина.
    —цитат от коментар 20 на КМЕТ В СЯНКА


    Естествено! Колко пъти се писа и пак се писа и пак се писа. Изнервя ме и пиша коментари, защото хем ще вкарат хората в непосилни разходи, хем се потулва истинския проблем и още години ще дишаме изгорялите боклуци. И на едни няграмотни гласуващи за ГЕРБ и на едни ояли се с топлофикациите ...

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#21] от "Гражданин":

    Раята трябва да бъде мачкана. Както и с цените на парното и водата.
    Защо хората се отказаха масово от парно тази комисия казала ли е ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#23] от "Гражданин":

    Много сме търпеливи. И разединени. Това ги устройва.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#23] от "Гражданин":

    Много сме търпеливи. И разединени. Това ги устройва.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    И що за простотия със зоните? София е на ниското, няма зони. Горят ли се боклуци, навсякъде ще има смог. Корумпирани некадърници!

  28. 28 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гражданин":Ако крадливите дадат на семейство по 4000 за кола както са един филтър на комин , хората ще си сменят колите или ще минат на газ.
    —цитат от коментар 22 на КМЕТ В СЯНКА


    А това с филтрите е друга простотия! Те хубаво слагат едни филтри и едни фирми прибират едни 4000 лв. А някой правил ли е статистика, колко от тези филтри остават включени? Щото те с ток работят. Някой сериозно ли си мисли, че някой който гори боклуци оот недоимък, ще включи филтъра и ще плаща по 40 лв за ток?! На бас, че няма ни един включен филтър! Изащо се прахосват пари за филтри, а не се газифицира?????

  29. 29 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    За колите има и друго много важно! Има хора които карат много и такива, които карат малко. Изключително грешно е да не се взимат предвид километрите! Просто е: на бензиностанцията се плаща надценка според екостандарта, като това става автоматично по рег.табела. Екоданъка е прибран точно, справедливо и веднага. Ама кошляците по общинита знаят да прибират само бонуси и да плямпат.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#29] от "Гражданин":

    За колите си има ГТП. Ако покрива стандарта за който е произведена никой не може да я спре от движение. Еко такса са платили вси1ки още при регистрацията.
    В горивата и сега има голям акциз.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на В истината вярваме
    В истината вярваме
    Рейтинг: 99 Весело

    Кво ни дреме за въздуха на шопята. 😁Кво стана с електронното правителство?

    В истината вярваме
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#31] от "В истината вярваме":

    Ти гледай какво става с лекуването. А за другото е ясно- габровец е отговорен. Нали се знаете - питай го него, бааща му, майка му. Да се засрамят дано!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#31] от "В истината вярваме":

    Обърках те с габровския Иксперт. Извинявай.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#29] от "Гражданин":За колите си има ГТП. Ако покрива стандарта за който е произведена никой не може да я спре от движение. Еко такса са платили вси1ки още при регистрацията.В горивата и сега има голям акциз.
    —цитат от коментар 30 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, но акциза в горивата е еднакъв за всички и точно там е проблема! Към акциза трябва да има такса според екостандарта установен на ГТП или акциза да се замени с тази такса/данък. Защото скапаните от километри коптори (нови или стари) бълват облаци на всеки литър, а плащат само една годишна такса.

    Това не само е несправедливо, но и задълбочава проблема!

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#34] от "Гражданин":

    Мисля, че няма как да стане.Подобно шещо не знам да има някъде по света.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3167 Любопитно

    Тези управляващи няма да почистят въздуха на София, каквито и програми да пишат и каквито и пари да усвояват. Едно време великият Хайтов беше казал - едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто да го направиш.
    Ще чакаме следващите, тези ги е страх от сянката си.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#36] от "boevbisser":

    Ако започнат с улиците, както им бе препоръчано от немските експерти преди години, не им е нужна никаква смелост.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Имаш предвид да ги мият или да оправят тротоарите и неасфалтираните участъци?

  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#38] от "boevbisser":

    Миене и почистване. Също и трайни настилки без асфалт в жилищни райони защото е канцерогенен. Паветата са си отлична настилка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3167 Весело

    До коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":

    За миенето съм съгласен - общината може да го прави поне 2 пъти по-често и ще има ефект, но частичен, докато не се адресира причинителя - калта, идваща от неасфалтирани улици и разбити тротоари. А това е скъпо, но не може всяка година да се асфалтират само основни улици и булеварди. Знаеш ли какво е в Малинова долина, Манастирски ливади, особено лятото, особено като минава камион от строителен обект?
    Иначе за паветата като парче строител мога да ти кажа, че не могат да се върнат в масова употреба, защото са бавен и скъп продукт, макар и вечен.

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#40] от "boevbisser":

    За паветата знам много повече отколкото предполагаш. Имаш ли представа колко павета е продала СО в германия от Софиянски до момента?
    Здравето на хората няма цена. За липсата на улици кой е виновен и какво им пречи.
    Като парче строител коментирай градоустройството в цитираните квартали.
    Колко пъти годишно мият твоята улица?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3167 Весело

    До коментар [#41] от "КМЕТ В СЯНКА":

    За паветата нямам претенции да знам свойствата им, напълно съм запознат обаче колко струват и те, и поставянето им - скъпо е и вече няма кой, честно казано, употребата им ще остане ограничена и в София, и в братска Германия.
    Липсата на улици е заради бурното строителство - по цивилизования свят първо се прави улицата с комуникациите, после строежа, тук, разбира се - обратното, ако въобще улица някога се асфалтира. За моята веднъж ме пита - от 2018 нямам спомен да са я мили, макар че на нея има 2 посолства.
    Огромни пари трябва да се инвестират в улици и тротоари в София, особено в кварталите, а пари няма, щото са ниски данъците. Един възможен приходоизточник са таксите за разрешенията за строеж - най-евтините в Европа, и то в пъти. Друг източник са драстично завишени данъци за таралясници, но Фандъкова не смее.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 780 Неутрално

    ПАРКИНГ АЛЕИ ЗАБРАВИХ , ЦЕЛИ БУЛЕВАРДИ ИМА ЗАПУШЕНИ ОТ ПАРКИРАНИ НАПРЕКИ КОЛИ

  45. 45 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    "...В София живее половин България..."

    Факт! Това за добро ли е, или за лошо?

    Защо половин България се е преместила да живее в София? Защо след като намаляването на населението в страната ни е трайна тенденция, тенденция е населението на София да се увеличава?

    Свръхголемите градове вече не са в Европа, а в Азия, и евентуално в Латинска Америка. Т.е. в белите държави има механизми за ограничаване на свръхконцентрацията на население в градовете.

    София следва модела на мегаполиса Истанбул. От Туркия

  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    До коментар [#45] от "historama":

    В София има изключителна голяма концентрация на управляващи, но някой от тях замислял ли се е, защо областните градове от Северна България се обезлюдяват (не само села), и всичко тича към София.
    Някой от работещите на жълтите павета опитал ли се е да анализира това? Защото вчера чухме от тартора им, 140 кг, от Брюксел една-единствена визия - щяло да има трета вълна на ковида. Той мисли само за това, как да остане на власт, през оная му работа и обратно е каква ще е страната ни след 1 година.

  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    Бусът горе на снимката е минал ГТП.
    В коя страна на ЕС се движат подобни таралясници?
    В страната на кухоглавите от ГЕРБ!

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    Втората снимка - някой столичанин би ли ни информирал какви са тези димящи предприятия в рамките на града? Що за пръчове работят на Московска?

  49. 49 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Някой пак е чел статистиката като дявола евангелието 40% били дизелите, а другите били под евро 4. Та в другите попадат и такситата, аз такси без газова не съм видял, а и как ще спреш такси да влиза в определени части на града?!!! Да не казвам силна дума, но около 80% от бензиновите, които те ги броят под евро 4 са на газ или метан - национален манталитет по икономически причини, а не по екологични, но факт, че този тип горене изхвърля най-малко ФПЧ, а и другите замърсители, бензиновите са след тях и 40% дизели са най-големите замърсители - затях да кажем е важно, че сетификата,записан им в талона е само докато излезе от шоурума, после си пушляви също толкова като тия без сертификат. Центъра на града не е задръстен от колите на гражданите, а от тия на държавните и общински чиновници. Автобусния авто парк - има ли смисъл да говорим, ама почти фалиралото общинско дружество може да си направи ремонт на общежитието за 1000 евро/м2, нищо че е фалирало.

  50. 50 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    До коментар [#45] от "historama":

    Абсолютно никакъв план няма за ограничаването на разрастването на София - нито по-високи местни данъци, нито такива върху старите коли, нито драматично по-скъп транспорт. Както един съфорумец беше написал горе - те каруците не могат да забранят, та....

  51. 51 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    "...В София живее половин България..."Факт! Това за добро ли е, или за лошо? Защо половин България се е преместила да живее в София? Защо след като намаляването на населението в страната ни е трайна тенденция, тенденция е населението на София да се увеличава?Свръхголемите градове вече не са в Европа, а в Азия, и евентуално в Латинска Америка. Т.е. в белите държави има механизми за ограничаване на свръхконцентрацията на население в градовете.София следва модела на мегаполиса Истанбул. От Туркия
    —цитат от коментар 45 на historama


    Не само, в провинцията дерибейства местния герберски феотдал и не пуска никой да се развива.

  52. 52 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    За колите има и друго много важно! Има хора които карат много и такива, които карат малко. Изключително грешно е да не се взимат предвид километрите! Просто е: на бензиностанцията се плаща надценка според екостандарта, като това става автоматично по рег.табела. Екоданъка е прибран точно, справедливо и веднага. Ама кошляците по общинита знаят да прибират само бонуси и да плямпат.
    —цитат от коментар 29 на Гражданин


    Какво общо има екотаксата плащана при регистрацията с изхврърлянето на замърсители при движение - нищо! Тази такса е за рециклирането на автомобила, когато стигне до НАДИН.

  53. 53 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#16] от "Гражданин":В момента няма колиhttps://sofia.maps.sensor.community/ #12/42.6972/23.3233 Почти навсякъде е замърсено.Толкова за колите като причина.
    —цитат от коментар 20 на КМЕТ В СЯНКА


    Има, чиновниците не са спрели служебните.

  54. 54 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    .... Изключително грешно е да не се взимат предвид километрите! Просто е: на бензиностанцията се плаща надценка според екостандарта, като това става автоматично по рег.табела. Екоданъка е прибран точно, справедливо и веднага. ....
    —цитат от коментар 29 на Гражданин


    Малко по-сериозно! Едно диференцирано ДДС усложнява облагането на продуктите и счетоводството, ти говориш за диференциран акциз според регистрационните табели!

  55. 55 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4071 Неутрално

    Не само, в провинцията дерибейства местния герберски феотдал и не пуска никой да се развива.
    —цитат от коментар 51 на nij50393132


    Да, така е, но и всеки малко по-голям данъкоплатец (мисля при над 2,5 млн лв), е длъжен да разкрие офис в София (или в столицата, което е едно и също). Което донякъде стимулира в повече инвестициите в София, а не в провинцията. Да не говорим за инфраструктурата изобщо в страната.
    Но е наистина обезпокоителен фактът, че областни градове се обезлюдяват, не само села. А София от единия до другия край вече е над 30 км, с всички светофари това прави над час преход.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 893 Неутрално

    София е съставена от българи, които на свой ред имат работническо-селски произход 😀....

    agent
  58. 58 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 968 Неутрално

    "...Общинска програма предлага забрана на стари коли в зони на София..."

    Аз пък предлагам всички катаджии да минат през очен лекар, защото буквално никой от тях досега не е успял да забележи някоя дизелова таратайка, която оставя тлъст плътен купест многослоен дим след себе си, на който му трябват няколко минути, за да се разсее...

  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#56] от "Принц Серж":

    Тази година другарката ти по руски го вдигна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3167 Весело

    Абе каквото и да си говорим реални мерки няма, а програми могат да напишат и 100, само бла бла. Весел ден на всички.

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#42] от "boevbisser":

    Липсата на улици е по друга причина - корупцията и тоталната НЕкмпетентност в ДАГ на СО.
    Ти колко изменения на КЗП си процедирал?
    За улицата помня. Можеше просто да кажеш че не е мита.
    Ще се изненадаш ли много ако разбереш, че по документи е мита 1-2 пъти ВСЕКИ месец и са платени доста пари за тази дейност?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Убава работа ама тиквена!!!

  63. 63 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Плашещо се увеличава броя на галфоните, дето екологията им е до коленете. Искат си колите да им пушат, ако може повече. Плашещото е, не че не могат да се оправят, а че не им дреме.
    —цитат от коментар 5 на nema_labavo


    Гретени!
    Като пушат - отделят по-малко СО2 (което е научен факт) и онеа са радват!

    Всъщност има ПРЯКА ВРЪЗКА. между Гретенията и мръсния въздух.
    Колкото повече въглеродна неутралност и Екология - толкова по-мръсен въздух.

  64. 64 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    До коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ако това работеше, нямаше да има октоподи по улиците, които при тръгване да се скриват в черния си облак. От години се минават неприсъствено и всички измислени мерки като камери и подобни не действат. Няма вариант, при който да се вижда черен пушек от ауспуха и тази кола да може да мине прегледа легално.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  65. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    Пак идиотщини и глупости, които са неизпълними.

  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#64] от "fpyyh":

    Кой е началникът на пунктовете за ГТП?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Всичко на думи е много хубаво, но нека да говорим за пречките това да се постигне. Както не малко хора споделиха, проблемите сами си ги създаваме от мизерия. Всички мерки за които се говори, така се мислят, че обикновенният човек да плати цената. Само че ние сме бедна дъжава и нямаме необходимите средства за екология, имаме стар автопарк и даже новото метро ни е с влакове втора/трета ръка. Не само хората, но и общината не е готова за екологоя. Качество не се постига с частични мерки, а с целенасочена политика. Това отнема време и пари и желание за промяна.

    Нека да погледнем и картинката в нашата родина - управлението ни е опасано с обръчи от фирми строители! Строители на пътища, на сгради и на "комунизма" :) Накачени са на държавната хранилка и всико се върти около тази далавера. Хората ви казват, че ако искате чист въздух - оправете се градския транспорт и не допускайте двигатели с вътрешно горене в града, а ние вадим статистика и казваме, че със 5000 нови паркинг места и още пътища за автомобили ще оправим нещата и наливаме за нови пътища сгради - бати фарса

  68. 68 Профил на 👀
    👀
    Рейтинг: 333 Неутрално

    По принцип не е лоша тая идея.
    София е котел (котловина, обградена от планини, изменящи въздушните маси), затова е и толкова замърсена.
    Обаче като знам, как този план ще се изпълнява - демек никак - съм склонен да мисля, че от тая инициатива нищо нема да излезе.
    Колкото излиза с амбицията да оправят артериите на града или да накарат инвеститорите да строят гаражи за огрмните сгради, дето са полупразни.

  69. 69 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Те хубаво слагат едни филтри .. А някой правил ли е статистика, колко от тези филтри остават включени? Щото те с ток работят
    —цитат от коментар 28 на Гражданин


    Какво му е хубавото?
    Да, с ток работят - йонизират въздуха с електростатично напрежение и азотът и кислорода се свързват в азотни окиси!
    Нали е вредно? Нали имало канцерогенност??!

    Колкото по-малко работят - толкова по-чист въздух ..

  70. 70 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5403 Неутрално

    До коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ремонтите се правят точно за да се махнат паветата, дори в университетската градинка махнаха жълтите виенски павета, че някой се оплакал на кметицата че се подхлъзнал, повече от сто години си стоят, но на кметицата пречат.И там наредиха плочите на Пантелеев като пред "Свети Седмочисленици". Същото се канеха да правят и около "Александър Невски", но се вдигна шум и засега застой, а по тези павета са минавали парадите по царско време, не задържат вода, попива в земята, по Графа вече има локви. Писаха в Дневник, че намерили два палета с жълти павета в някакъв двор във вилните зони.

  71. 71 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#45] от "historama":

    "Свръхголемите градове вече не са в Европа, а в Азия, и евентуално в Латинска Америка. Т.е. в белите държави има механизми за ограничаване на свръхконцентрацията на население в градовете."
    ===========
    В преди 6 години за първи път реших да ходя на почивка зад граница и набедих австрийските Алпи. Четох за една долина, май Пицтал. След ВСВ хората почнали да се изселват, основно към Виена.
    Правителството построило лифт, дошли скиори и туристи, хората спрели да се изселват.

    Еретик
  72. 72 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5403 Неутрално

    До коментар [#41] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В Лихтенщайн видях да разбиват асфалта по главната улица и да редят стари павета, и по улицата, и на тротоара. Откъде ли са ги взели.

  73. 73 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#72] от "Тsonkooo":

    Аз съм го виждал в Бон.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#70] от "Тsonkooo":

    Точно за това ми е мисълта.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5403 Неутрално

    Общо взето, редят едни същи плочки навсякъде, във всички градове, някой с протекции ли ги произвежда, че им търсят пласмент.

  76. 76 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 857 Неутрално

    На 80% дето карат коли, те не им трябват. Оправдават се с работа и деца. Трябва пълна забрана за коли над 10 години изобщо в България, и пълна забрана за коли в центъра на София.

  77. 77 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#70] от "Тsonkooo":Точно за това ми е мисълта.
    —цитат от коментар 74 на КМЕТ В СЯНКА


    От паветата (фугите между тях) се отделят в пъти повече частици..
    Иначе ето го замърсяването, от средния парк на автомобилите..

    https://www.zr.ru/_ah/img/A8mU-_QrwgyTys9UNZArFQ=s800

    Иначе ей как са дизелите : Евро5 - лимит за частици - 0.005 .. Евро 6 - частици 0.005 .. НЯМА РАЗЛИКА..
    Разликата е в СО2 !!!!

    Каква е идеята, че ако е по-висок клас - и ще се диша различно?
    СО2 не ви влияе на дишането - разберете го!
    Ама като сте решили, че СО2 ви е баш най-важното .. гонете си екоцелите!

  78. 78 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    На 80% дето карат коли, те не им трябват. Оправдават се с работа и деца. Трябва пълна забрана за коли над 10 години изобщо в България, и пълна забрана за коли в центъра на София.
    —цитат от коментар 76 на techops


    Говорили сме си и с моите приятели електрокариста Реалист и екологиста Иван.. за емисиите, за електромобилите, за все повечето ресурси, дето хаби човеèството, за Мъск и за Грета и за екологията ..

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/12/02/4146443_elektromobilite_shte_udvoiat_globalnoto_tursene_na_tok/?ref=id&_ga=2.30592319.1049697378.1607009527-885989706.1522863571

    Всички се съгласихме, че много пъти в живота неща ей така се ползват напразно и ресурси се пилеят!
    За какво е това постоянно къпане, например - натоварват се ресурсите - вместо да има Екология!
    С автомобилите ходят насам натам за щяло и нещяло .. а може да се движат само след взета бележка от активистите!

    А светенето нощем?
    Ето как да е :
    ----------------
    "Хората вършат безобразия и не било моя работа! Какво, да взема да ги хваля ли? Ето, те ви се жалват, че забранявам да се пеят песни… Та какво хубаво има в песните? Вместо да си намерят някаква работа да вършат, те — песни… А отгоре на това и мода извадили вечер да седят на светло. Трябва да лягат да спят, а те — разговори и смехове. Аз съм записал!

    — Какво сте записали?

    — Кой свети вечер.

    Пришибеев изважда от джоба си омазнена хартийка, слага очилата и чете:

    — „Кои селяни светят вечер: Иван Прохоров, Сава Микифоров, Пьотър Петров. Войнишката жена Щустрова, вдовицата, живее в развратно беззаконие със Семьон Кислов. Игнат Сверчок се занимава с магии и жена му Мавра е вещица, нощем ходи да дои чуждите крави.“
    ---------------------
    Активистите да следят, кой свети, кой ходи с кола и такси за хляб , кой пее песни и кой не пести ресурсите.
    Да се въведат бележки!

  79. 79 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7270 Неутрално

    Тоя на снимката с какво гориво кара, щото има един в града, който "преработва" двигатели да карат на употребявано олио. Като мине покрай нас такъв един път мирише на пържени картофи, друг път мирише на пържено пиле :)).

  80. 80 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Тоя на снимката с какво гориво кара, щото има един в града, който "преработва" двигатели да карат на употребявано олио. Като мине покрай нас такъв един път мирише на пържени картофи, друг път мирише на пържено пиле :)).
    —цитат от коментар 79 на Peni Nikol


    Емисиите са му нулеви и е ВЕИ по този начин..

    "Biodiesel use may reduce greenhouse gas emissions. The U.S. government considers biodiesel to be carbon-neutral .."

    Подобни технологии яко се субсидират, защото са ВЕИ , спират климатичните промени и щадят Климата..
    А замърсяването с вода и СО2 - зловещите парникови газове - не се вижда с просто око.. водната пара и СО2 са безцветни и без мирис , ако има дим - значи са други вещества.
    Основната борба на Екологията в момента е именно борбата с СО2!

    Така се прави!
    Ето и статия по въпроса:
    https://www.sustainability.bg/въглеродните-емисии-и-мръсният-възду/

  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    До коментар [#75] от "Тsonkooo":

    Позна съвсем точно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Тоя на снимката с какво гориво кара, щото има един в града, който "преработва" двигатели да карат на употребявано олио. Като мине покрай нас такъв един път мирише на пържени картофи, друг път мирише на пържено пиле :)).
    —цитат от коментар 79 на Peni Nikol


    Иначе ДА.. не димят двигателите, а горивото.
    Дори и на супер-трупер двигател, минал всякакви прегледи, произведен от "Коенингсегг" да му се сложи тунджа , наливана в някакви цистернички - и няма да гори, като хората..

    Кой знае защо, огромен брой активисти, все дават акъл да се гледали били колите и двигателите, а до сега не видях един, да се сети, че трябва да се проверяват и горивата - даже по-строго..

    Гретени, сър ..

  83. 83 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#78] от "simChо":

    Хубав разказ, но не е това идеята. Идеята е да ползваме разумно ресурсите и искаме, или не, да се опитаме да живеем по-зелено. Градовете са за хората, не за автомобилите.

  84. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#78] от "simChо":Хубав разказ, но не е това идеята. Идеята е да ползваме разумно ресурсите и искаме, или не, да се опитаме да живеем по-зелено.
    —цитат от коментар 83 на techops


    Трябва да се намали пилеенето..
    Кой свети вечер?

    Ей това да се следи!
    Градовете са за хората! Я да маат всички пеша!

    Екология!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK