Коронавирусът: данните за 30 декември


"Дневник" публикува актуалните данни, свързани с разпространението на коронавируса в България, давани от държавната Единна информационна система. По-надолу в статията могат да се видят графики, които очертават тенденциите от последните месеци по основните показатели - броя заразени, починали и излекувани, броя на пациентите в болници и в интензивни отделения и съотношението между общия брой направени PCR и антигенни тестове и положителните резултати от тях.


От 23 декември в данните влизат и антигенните тестове. До тази дата единствените официално признати от държавата бяха PCR тестовете. В началото на декември главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев обяви, че скритата заболеваемост (броят на заразените, открити с антигенен тест, но непотвърдени с официалния PCR) е средно около 10-15%. И в момента не се обхващат всички антигенни тестове, а само тези, правени в лаборатории, болници и поликлиники. Не са малко хората, които се тестват сами с предлаганите в аптеките продукти, така че скрита заболеваемост пак има.




Първата таблица показва данните за изминалото денонощие, при които често има неточности по технически причини. В неделя и понеделник обичайно рязко спада отчитаният брой на новозаразени и на направените тестове, а причината според властите е, че в почивните събота и неделя много лаборатории не работят или работят с намален капацитет, както и с това, че лабораториите и болниците нанасят резултатите си със закъснение в единната информационна система. Това пък обикновено води до значително увеличение на данните за нови заразени, настанени в болница, и смъртни случаи във вторник.


В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода, и т.н.).


Заразени, излекувани, починали


До 23 декември официалната статистика отчиташе като заразени само хората, за които в някоя от одобрените от държавата лаборатории е получен положителен PCR тест. След тази дата за официални се приемат и получените там и в COVID центровете резултати от антигенни тестове.


След 13 октомври статистиката отчита като излекувани всички заразени, чиято 14-дневна карантина е изтекла, без да се правят допълнителни изследвания. За излекувани се смятат и всички пациенти, които са били в болнични заведения с COVID-19 и са изписани. В статистиката на жертвите влизат хората, които са починали, след като са били доказано заразени с коронавирус. По този показател от началото на епидемията в много държави има спор доколко коректно е отчитането заради ролята на придружаващи заболявания на пациентите.



Колко са положителните тестове


Изчислението каква част от тестовете са положителни е до известна степен условно, тъй като се прави на базата на общия брой тестове за деня, като властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същ пациент. Все пак могат да се ползват за ориентир, доколкото след отпадането на задължителния отрицателен тест за излизане от карантина повторните изследвания би следвало да са намалели.



Лечението в болници


Необходимостта от лечение в болница се смята за един от ключовите показатели за развитието на пандемията, тъй като поставя под сериозен натиск здравната система и отчита възможността на държавата да се справи с кризата. В България в момента всички болници в областите с над 120 заразени на 100 хил. души население (а в момента това е почти цялата страна) са задължени да отделят легла за лечение на COVID-19. Данни за това каква част от тях са запълнени се обявяват веднъж седмично - на брифинга на Националния оперативен щаб в четвъртък. По данни от 5 ноември са запълнени около 30% от леглата в лечебните заведения и около 20% от леглата в интензивните отделения.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    Повечето от числата в табличките по-горе не носят никаква смислена информация (не е ясно кой / какво / кога / как / защо брой или донаглася).

    За момента НСИ са единствения що годе обективен източник на информация:

    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици

    કટાક્ષ
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Подобрение очевидно има, слава богу...
    Но с цената на ограничения, които не могат да продължават още дълго.
    И решението е...?
    Да кажат антиваксърите, аз ще мълча.
    Но трябва в уравнението им да фигурират задължително две неща - по-малко смърт и по-малко заети легла в интензивни отделения, пък и в болници като цяло.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ан Он":

    Носят, носят, може и още, но носят немалко инфо, Тролиньо...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  4. 4 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Отвориха лекарските кабинети и се увеличи броя на тестваните. За каквото и да отидат на лекар, сигурно ги карат да правят тестове.

  5. 5 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    Последно графиката за брой смъртни случай вървеше надолу, би трябвало до края на деня да я актуализират с предишната седмица.

    કટાક્ષ
  6. 6 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    До коментар [#4] от "ggot":

    Има ли нещо нередно в тази ваша констатация?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  7. 7 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#3] от "pariah":

    Добро утро.

    Носят .... няма да казвам какво носят.

    Статистиката е наука и се базира на точни критерии. (Друг е въпроса за интерпретацията им)

    Тези числа в табличките по-горе са пропаганда. Щом вас ви удовлетворяват, анализирайте ги, обсъждайте ги.

    Аз съм са направил изводите и без тях, но ще изчакам НСИ да ги потвърди.

    Лек и успешен ден.

    કટાક્ષ
  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#4] от "ggot":

    И какво лошо има в правенето на тестове ?

    કટાક્ષ
  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Отвориха лекарските кабинети и се увеличи броя на тестваните. За каквото и да отидат на лекар, сигурно ги карат да правят тестове.
    —цитат от коментар 4 на ggot


    Как не ви омръзна да лъжете?

  10. 10 Профил на und16569194
    und16569194
    Рейтинг: 175 Неутрално

    Всеки ден си умират по 150 човека. Какво точно се е променило в положителна насока?
    Ето снощи -отново 150

  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ан Он":

    Имам предвид че ако изтестваме всички и се окаже че вируса е минал през 70.1 % от населението (надвишил е магическото число след което сме спасени), може да преценим че няма смисъл да се занимаваме с една 'много сложна логистика' (цитирам министъра на здравето).

    કટાક્ષ
  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#10] от "und16569194":

    Според статистиката на НСИ всеки ден в България умират средно 300 човека. Около 110 000 на година.

    Наистина, по-голямата част от тях от не чак толкова модерни болести.

    કટાક્ષ
  13. 13 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4014 Любопитно

    Ваксината на Астра Зенека е потвърдена за ползване във Великобритания. Току що съобщиха по Скай и Мат Ханкок го потвърди.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  14. 14 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    А в Израел с какво ги боцкат ?

    Защото ако трябва да гледаме и копираме от някой, май те са най-подходящите. (Друг е въпроса дали конкретна ваксина няма различен ефект спрямо гени/ежедневен начин на живот на населението.)

    કટાક્ષ
  15. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2041 Весело

    https://prikachi.net/images/NuIDs.jpg

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  16. 16 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ан Он":За съжаление от НСИ бавят актуализацията - вчера трябваше да бъдат актуализирани данните и да бъдат дадени починалите за 51 седмица (14-20 декември). Да се надяваме, че е заради няколкото почивни дни и че днес ще видим и тези данни.

  17. 17 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Отвориха лекарските кабинети и се увеличи броя на тестваните. За каквото и да отидат на лекар, сигурно ги карат да правят тестове.
    —цитат от коментар 4 на ggot


    Добре че не ги тестват з а грип А и Б че тогава не ни мърдат концлагерите -т.е мерките. Да не говорим че ако тестват всеки починал за грип А и Б то те биха се превърнали в най смъртоносните вируси на планетата.

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  18. 18 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#16] от "Patsis":

    Мисля че ги обновяват втория работен ден от седмицата - което е днес.

    કટાક્ષ
  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4014 Любопитно

    До коментар [#13] от "padrino":А в Израел с какво ги боцкат ?Защото ако трябва да гледаме и копираме от някой, май те са най-подходящите. (Друг е въпроса дали конкретна ваксина няма различен ефект спрямо гени/ежедневен начин на живот на населението.)
    —цитат от коментар 14 на Ан Он


    Крайно време е България да престане да копира този или онзи. Все пак би трябвало да е суверенна държава. Да взима опит и да отсява най-доброто за да го прилага аз съм 100% за, но стига с копирането. До тук не е донесло нищо за България. Всяка държава е уникална и различна сама за себе си. Никой не е правен от един калъп.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  20. 20 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#17] от "Иван":

    > те биха се превърнали в най смъртоносните вируси на планетата.

    Те са едни от най-смъртоносните - просто в момента модата е малко по-различна...

    કટાક્ષ
  21. 21 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Разстроено

    До коментар [#12] от "Ан Он":

    Е, тази ще са 125 хиляди. Нищо работа - 15 хиляди повече. Сухи съчки...

  22. 22 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":

    Съгласен съм с вас. Не използвах правилния термин.

    Имах предвид:

    > .. ако трябва да взимаме пример от някого ...

    કટાક્ષ
  23. 23 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#6] от "pariah":

    Не, просто статистически не е много регулярно.

  24. 24 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#21] от "Patsis":

    Следя какво пишете от доста време.

    Предполагам че и в миналото е имало доста девиации на годинашна база ?

    Относто текущия тренд:

    1. Дали ще са +/-15 хиляди тази и +/-30 хиляди другата година предстои да анализираме след година-две.

    2. Каква точно е причината за повишената смъртност - дали вируса или мерките против вируса (доколкото вече 9 месеца други здравословни проблеми почти не се лекуват) също е въпрос на дискусия между специалисти.

    કટાક્ષ
  25. 25 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#9] от "4ort":

    А каква е истината?

  26. 26 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Разстроено

    Някакво подобрение се забелязва все пак. Регистрираната леталност намалява.
    Смъртни случаи спрямо приключили случаи (починали + излекувани):
    март до август - 5,2%
    септември - 5,9%
    октомври - 7,7%
    ноември - 8,3%
    декември (до вчера) - 4,9%
    Разглеждането по десетдневки показва, че пикът е достигнат от 11 до 20 ноември - 9,7% леталност, след което настъпва спадането (7,2% за 21-30 ноември, 5,3% за 1-10 декември, 4,7% за 11-20 декември, 4,8% за 21-29 декември).

  27. 27 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":Съгласен съм с вас. Не използвах правилния термин.Имах предвид:> .. ако трябва да взимаме пример от някого ...
    —цитат от коментар 22 на Ан Он


    В България е трудно приложим този модел. Българите "знаят" всичко по-добре от останалите и те няма да бъдат "третирани" като "Уфсе". Всички са по-образовани от професор и по "независими" от всяка друга нация по света. "Ти на мене ли че ми кеш бре" се е превърнало в начин на живот.....за съжаление.
    Освен това управлението в държавата не дава никаква увереност на хората, така че това поведение е разбираемо.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  28. 28 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ан Он":

    Толкова големи девиации на годишна база не е имало няколко десетилетия. Най-големите последни девиации бяха по време на Виденовата зима, но и те бяха по-малки. За нея може да се изчисли, че е отнесла около 10 хиляди дущи преждевременно.

  29. 29 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#28] от "Patsis":

    Докато търсих статистика за предишни години, попаднах на интересен пост на Юруков.

    https://yurukov.net/blog/2020/smartnost-2020/

    В края на страницата има интересна графика.

    А на първо четене мерна това:

    > Забелязва се, че през последните три години има някакво постоянство от около 2000 души разлика между тези на НСИ и НЦОЗА.

    Та и статистиката ни е такава, едни 2000 човека за нищо ги нямаме ...

    કટાક્ષ
  30. 30 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ан Он":

    Всяка голяма епидемия освен преки има и косвени жертви - примерно при чумата в Лондон 1665 година 70 хиляди са починали от чума и 30 хиляди в повече от нормалното от други болести. Но основната причина е епидемията, която разстройва целия живот.

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3719 Весело

    Представям си каква медийна бурю щеше да се разрази, ако вместо в Германия поставянето на 5 бр. ваксини на един и същ човек се бе случило в България!?
    Все пак имало и плюсове, да имаме по-малко на брой ваксини...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  32. 32 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#27] от "padrino":

    >Освен това управлението в държавата

    Да не зачекваме темата за 'управлението', че пак ще ме обвинят че съм трол.

    Преди да се вземе едно решение трябва да се изслуша какво ще кажат експертите (които са учили, работили, имам значителен опит по темата). Разбира се, в определени случаи може да се наложи игнорирането на тяхното мнение - заради някакви много по-важни причини, след преценка на съотвения риск.

    Това което се случва в България (а и не само) ... как да го кажа най-меко ... не се базира на горния подход ...

    કટાક્ષ
  33. 33 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1855 Весело

    Пак ли вирусът почивал по празниците и след първия работен ден имаме смъртоносен рекорд?
    Вземам да си правя извода, че работенето е смъртоносно?

    В Русия съм! В Русия съм!
  34. 34 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ан Он":

    В демографията отдавна съществува направление "анализ на непълни и изопачени данни".

  35. 35 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    Решиха пътеката за Ковид да векува и резултатите не закъсняха.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  36. 36 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#30] от "Patsis":

    > и 30 хиляди в повече от нормалното от други болести
    > ...
    > Но основната причина е епидемията, която разстройва целия живот.

    Не отричам.

    Това което искам да кажа е че може да 'разстроиш целия живот' и без да има епидемия (не визирам КОВИД). И тогава пак ще имаш повече починали от нормаланото. Без епидемия.

    કટાક્ષ
  37. 37 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ан Он":

    В България мнението на експертите никога не се е вземало предвид през последните около 40 години поне. В най-добрия случай от тях пост фактум се изисква да намерят обосновка на вече извършените правителствени действия.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#34] от "Patsis":

    > В демографията отдавна съществува направление "анализ на непълни и изопачени данни".

    Не съм специалист по темата, но имам известни познания и здрав разум.

    В случая основната ми теза е че решиш да направиш "анализ на непълни и изопачени данни" въз основа на 'седмичните сводки' (цитирани в статията) можеш да стигнеш до доста широк кръг от изводи, всички валидни, някой от тях противоречащи си.

    Заради което отказвам да ги анализирам, прекалено са 'непълни и изопачени' за моя вкус.

    કટાક્ષ
  40. 40 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Повечето от числата в табличките по-горе не носят никаква смислена информация
    —цитат от коментар 1 на Ан Он


    Както го е казал Ярослав Хашек "Това което виждате, не е истина"

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  41. 41 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ан Он":

    Разбира се. Има и други природни бедствияч има и социално-политически. Но в случая първичното бе епидемията.
    Аз за виденовата зима си спомням двама съседи, които просто си умряха отглади. И за Лукановата зима знам за такъв случай в квартала (тогава бях в друг квартал) - впрочем и аз почти не умрях тогава от глад и изтощение.
    Нали не смятате, че протестите са предизвикали повишената смъртност тази година?

  42. 42 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Весело

    До коментар [#39] от "Ан Он":

    Като няма риба и ракът е риба.



  43. 43 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#37] от "Patsis":

    За съжаление май вече и експерти много не останаха... и май проблема не е само в България.

    Преди десет години като гледах филма Идиокрация (Іdiocracy), мислех че е комедия.

    Сега ми се струва че е документален.

    કટાક્ષ
  44. 44 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#41] от "Patsis":

    > Нали не смятате, че протестите са предизвикали повишената смъртност тази година?

    Относно протестите - не смятам че са повишили смъртността дори с няколко промила.

    Не казвам че не върлува опасна болест.

    Но при средна продължителност на живота 75 години, ние сме си живи-умрели и без корона вируса. (В Швеция май средната възраст на починалите от корона беше над 80, тук си заминаваме 5 година по-рано и без него)

    કટાક્ષ
  45. 45 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#41] от "Patsis":

    > Но в случая първичното бе епидемията.

    Уважаеми колега (знам че сте по-възрастен и значително по-ерудиран от мен).

    Няма смисъл да предъвкваме темата отново и отново.

    Първичното бе епидемията.
    Вторичното бяха мерките срещу епидемията.
    Третично е повишената смъртност.

    Ясно е че третичното зависи от първично от вторичното, но кое / как / защо е повлияло - няма смисъл да дискутираме в момента. Може да го преговорим примерно след пет години (да сме живи и здрави) като излязат научни изследвания по темата.

    Имаме ли сделка?

    કટાક્ષ
  46. 46 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#42] от "Patsis":

    > Като няма риба и ракът е риба.

    Лошото е че като няма риба и няма раци, и калинките ги броят за риба.

    И спирам дотук.

    કટાક્ષ
  47. 47 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Представям си каква медийна бурю щеше да се разрази, ако вместо в Германия поставянето на 5 бр. ваксини на един и същ човек се бе случило в България!? Все пак имало и плюсове, да имаме по-малко на брой ваксини...
    —цитат от коментар 31 на hamiltonf


    В България излиза това в медиите, което управляващите желаят да излезе и да раздухват. Примерно ако много са сгазили лъка, тогава може да пуснат друга подобна медийна тоалетна за да заглушат първата. Некомпетентнстта лъха от всяко действие и бездействие в България. Няма проект, институция или съвкупност от хора, които могат да свършат РАБОТА безкористно, професионално, перфектно. Няма и как да има, такива хора просто не могат да живеят в България, те са примерно в Германия, където всяка нередност бива разследвана, докладвана, наказвана и тн. Пример от Германия, съседа ви засича че ви идват гости ( примерно майка ви) след влизането на правилата за карантина, обажда се на полиция, следва проверка и солена глоба. Кога това ще стане в България?

  48. 48 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#21] от "Patsis":

    Отделна тема е какви мерки се взимат.

    Примерно вместо :
    * да изпращаме милиционерите да охраняват на три смени някой да не отиде на Витоша
    * да затваряме тотално ресторантите, като им плащаме обезщетения че не работят

    можеше да:
    * изолираме най-застрашените групи от населението (най-възрастните, болните)
    * а ресторантите, на които и без това им плащаме, да приготвят топла храна
    * а милиционерите да разнасят храната приготвена от вторите на първите

    Колко пък да е сложно да се измисли?

    કટાક્ષ
  49. 49 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ан Он":

    "За момента НСИ са единствения що годе обективен източник на информация:
    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици "

    В статистиката на НСИ липсват само едни данни- датите на последователните "велики въстания".
    Ако ги имаше, щяхме да се радваме на красива, набиваща се в очи корелация между датите на "въстанията", инкубационния период на вируса и нарастването на смъртните случаи.
    Геноцид в действие, сър!
    ПС Тази мутация на вируса в България може да се нарече "Отровен ковид".
    Тъй де, и ний сме дали нещо на света.
    Отделно, дето възродихме пиратството, вдигнатия юрук на "Рот Фронт", "Белла Чао" и "Интернационала".
    И напомнихме нещо позабравено- че ОФ най-лесно и бързо се създава в лумпенизирана и маргинализирана среда.

  50. 50 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#49] от "Дон Кихот":

    Сългасен съм с вас, великите въстания, Резидентът, Манолова, Слави, Мангъров, Костов и Рептилите са виновни за смъртта на стотици милиони хора.

    Пожелавам и на вас здраве и успехи в начинанията.

    કટાક્ષ
  51. 51 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1005 Весело

    Не бързайте с изводите, момчета! Стъкмистиката ще си признае всичко след като НСИ публикува и данните за седмицата покрай Йордановден и Ивановден.

    73! Go Go
  52. 52 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    положителни за седмица 16,5%... в болница 5023... интензивно 474... умрели 154
    —цитат от коментар 0 на матряла


    От последния рипорт на еретиците маскоотрицатели (2 млн матряла за 7 дни)
    https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/12/29-december-lagesrapport-om-covid-19/

    Маскозатегачи / маскоотрицатели
    1. Положителни тестове 16,5% / 17,4%
    2. В болница на 100.000 : 72 / 38
    3. Интензивно на 100.000 : 6,8 / 4,2
    4. Умрели на 1 млн / ден : 22 / 3

    Със или без маска положителните тестове са все толкоз. Маскозатегачите са 1,9 пъти по - болни, 1,6 пъти по - тежко болни и мрат 7 пъти по - яко от маскоотрицателите.

  53. 53 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ан Он":

    Да сте видели досега научна публикация за повищаването на смъртността по време на виденовата зима?
    В България може да си чакаш много и да не дочакащ такава... Ще излезе нещо по-актуално, сиреч по злободневно и край... Но мъни...
    Така че засега смятам да коментирам.

  54. 54 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Весело

    До коментар [#46] от "Ан Он":Лошото е че като няма риба и няма раци, и калинките ги броят за риба.

    То да бяха калинки, ами те - листни въшки! Паразити! Докато калинката е полезно насекомо!

  55. 55 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Весело

    До коментар [#47] от "balla":

    Пример от Германия, съседа ви засича че ви идват гости ( примерно майка ви) след влизането на правилата за карантина, обажда се на полиция, следва проверка и солена глоба. Кога това ще стане в България?

    Прекален светец и Богу не е драг.
    Случай, за който ми разказа колежка, чийто син живее в Ню Йорк.
    Майката сложила дъщеря си да спи в осем вечерта и отишла в съседния апартамент на етажа да пие кафе със съседката. Да, ама съседката от третия апартамент на етажа веднага донася "където трябва" и бащата, военен в Ирак, получава съобщение веднага да се връща в Щатите, иначе детето щяло да бъде иззето от майката и настанено в приемно семейство.

  56. 56 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#54] от "Patsis":

    > То да бяха калинки

    На македонски 'калинка' е 'бубамара'.

    Тия са малко по-друга разновидност на бубите:

    бубашваба

    કટાક્ષ
  57. 57 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Весело

    До коментар [#48] от "Ан Он":

    От сичко на свето най-много мразим да мислим!

  58. 58 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Израел издава „зелени паспорти” на ваксинирани граждани за пътуване в чужбина.


    От 17 януари 2021 г. израелското министерство на здравеопазването ще започне да издава нов вид електронни документи – „зелени паспорти“ – на тези, които са били ваксинирани срещу коронавируса. Това съобщава Министерството на туризма на страната, цитирано от РИА Новости.



    “Става дума за преминаване към живот без самоизолация и териториални ограничения. Много страни обсъждат въвеждането на имунизационни паспорти”, коментира Владимир Шкляр, директор на департамента на израелското министерство на туризма в Руската федерация.

    „Зелен паспорт“ е мобилно приложение, което се изтегля на смартфон. Може да се активира седем дни след втората доза на ваксината.

    Електронният документ ще се превърне в разрешително за израелци да летят в чужбина и ще ги освободи от необходимостта да спазват режим на самоизолация след завръщането си от страни с висока честота на заболяванията. Също така ще позволи на израелците да не се самоизолират след контакт със заразено лице в страната. /БГНЕС

  59. 59 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Весело

    До коментар [#56] от "Ан Он":

    бубамара, бубашваба... бубабанкя....

  60. 60 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Облекчението едва ли е от мерките.

    Наблюдението ми от вчера от софийско ДКЦ, където отидох до личния си лекар за направление за ортопед за изкълчения ми глезен. Пред кабинетите дузина възрастни се бяха скупчили като онези пасажи изплашени рибки. По-младите се бяха подредили на разстояние покрай стената в дългия коридор, в който по цялата дължина има столове, но стоят неизползвани.
    Взех направление, отивам пред ортопеда, който трябва да чакам 2 часа. Тъй като там пак се бяха струпали хора за друг кабинет, реших, че в тези пандемични времена ще чакам в колата. Влязох отново след час и половина и изненада - 15 човека, отново скупчени на 8те места за сядане, подредени като остров в морето, чакат и те за ортопед. Няма записани часове като противоепидемична мярка, както би се очаквало. Реших, че ще разчитам на тялото си да се излекува само и си тръгнах :/

    Преди това бях минал през лаборатория за ПСР и Ижж. ПСР отрицателен, но пък имам доста антитела, т.е. ваксинирал съм се по някое време. Затова моя извод от двата факта е, че мерки, които да пазят уязвимите групи няма. А в същото време много хора вече са го минали.

  61. 61 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Каква точно е причината за повишената смъртност - дали вируса или мерките против вируса
    —цитат от коментар 24 на Ан Он


    То си показва
    До 50 седмица вкл умрели 2019 - 101791 , 2020 - 114187
    Имаме +12.396. От ковида до 50 седмица има 5626 умрели, значи останалите 6770 са от Мерките.

  62. 62 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Вървиме нагоре!
    Починали на 1 милион жители от началото на пандемията:

    1.Сан Марино 1737
    2.Белгия 1667
    3.Словения 1265
    4.Босна и Херцеговина 1230
    5.Италия 1209
    6.Северна Македония 1187
    7.Перу 1132
    8.Андора 1086
    9.Испания 1079
    10.Черна гора 1078
    11.България 1070
    12.Чехия 1066
    13.Великобритания 1051
    14.САЩ 1044
    16.Франция 981

    Борисов Българоубиец.

  63. 63 Профил на boyan ivanov
    boyan ivanov
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Към днешна дата ваксината е "тествана" на над 4 млн. души. Починали от нея: 0. Вирусът е "тестван" на поне 82 млн. души, починали от него поне 1,89 млн. Огромна дилема - кое е по-опасно.

  64. 64 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Русия скрила над 100 хиляди жертви с коронавирус



    Починалите са повече от 3 пъти над официално обявените
    Русия в понеделник заяви, че броят на загиналите от коронавирус е над три пъти по-висок, отколкото е съобщавала по-рано, което я прави страната с третия по големина брой смъртни случаи, предаде АФП.

    Месеци наред президентът Владимир Путин се хвалеше с ниския процент на смъртност от вируса в Русия, заявявайки по-рано този месец, че е свършена „по-добра“ работа в управлението на кризата с пандемията от западните страни. Но още в началото на пандемията някои руски експерти заявиха, че правителството намалява числата за страната.

    В понеделник руските власти признаха, че това е истина.

    Статистическата агенция Росстат заяви, че броят на смъртните случаи по всички причини, регистрирани между януари и ноември, се е увеличил с 229 700 в сравнение с предходната година. „Повече от 81 процента от това увеличение на смъртността през този период се дължи на COVID“, каза вицепремиерът Татяна Голикова, което означава, че над 186 000 руснаци са починали от коронавирус.

    Руските здравни служители са регистрирали повече от три милиона инфекции от началото на пандемията, което поставя случаите в страната на четвърто място в света. Но те са докладвали само за 55 265 смъртни случая – много по-нисък процент на смъртност, отколкото в други силно засегнати страни. Русия е критикувана, че е изброила само смъртните случаи на COVID-19, където аутопсията потвърждава, че вирусът е основната причина.

    Алексей Ракша, демограф, напуснал Росстат през юли, каза пред Франс прес миналата седмица, че руските институции фалшифицират числата за коронавирус.

    Новите данни на Росстат означават, че Русия сега има третата най-голяма смъртност от COVID-19 след САЩ с 333 140 и Бразилия със 191 139 според Франс прес.

    Числата дойдоха, когато властите се противопоставиха на възстановяването на национално заключване с надеждата да подкрепят затруднената икономика, дори когато в страната вилнее втора вълна от инфекции.

    Руското правителство прогнозира, че икономиката ще се свие с 3,9% тази година, докато Централната банка очаква още по-дълбок спад. По време на годишната си пресконференция в края на годината по-рано този месец Путин отхвърли идеята за налагане на блокиране, което много европейски държави въведоха в коледните празници.

    „Ако следваме правилата и изискванията на здравните регулатори, тогава нямаме нужда от заключване“, каза той. Въпреки че в някои големи градове са наложени строги мерки, много руснаци нарушават правилата за социално дистанциране и през последните седмици развихрянето на пандемията претоварва лошо финансираните болници в регионите.
    https://breaking.bg/novini/русия-скрила-информация-за-над-100-хиляди-жертви-с-коронавирус/

  65. 65 Профил на varna_moreto81
    varna_moreto81
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Отново сме над 150 умрели за деня, Мангъров щастлив. Да не сложи някой маска че ще му умрат неврониет, ей.

  66. 66 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1855 Любопитно

    До коментар [#38] от "ccz06698434":

    "Ако за една година време не си разбрал, защо данните за почивните дни са, да ги наречем изкривени, "

    Много добре знам защо. Въпросът е как това може да продължава вече близо година. Какво като някой умрял в събота, трябва ли да се вкарва в системата чак понеделник? А ако са,4-5 почивни дни един след друг? Никой не еб@ва да си наруши покоя ли?? Щом за умрели никой не се мръдва, представяте ли си загрижеността за по-леко болните!
    Пародия!

    В Русия съм! В Русия съм!
  67. 67 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#65] от "varna_moreto81":

    Сигурен че Мангъров като е видял новината се е усмихнал злорадо и си е сипал едно 150 годишно уиски за да отпразнува добрата вест.

    કટાક્ષ
  68. 68 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#66] от "Веселин Дечев":

    > Какво като някой умрял в събота, трябва ли да се вкарва в системата чак понеделник?

    Колега, не разбрахте ли че целта на публикуването на тези числа е просто да има 'зрелища' за тълпата.

    Дали и колко кореспондират на действителната ситуация... аз имам теза която няма да споделя в този пост.

    કટાક્ષ
  69. 69 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#66] от "Веселин Дечев":

    >Пародия!

    Официалния термин (според министър председателя) е Шменти-Капели.

    કટાક્ષ
  70. 70 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#63] от "boyan ivanov":

    Без да оспорвам характеристиките на сегашна ваксина(и), в традиционната медицина резултатите от ново лекарство се наблюдават и анализират години (дори десетки години) преди да се правят официални изводи.

    Баба Цоцолана вчера беше споделила един линк по темата от не-толкова близкото минало:

    You Won't Believe What They Admitted on the News in 1971...
    https://www.youtube.com/watch?v=yfaAtdTgBGk&feature=youtu.be

    કટાક્ષ
  71. 71 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ан Он":

    > За момента НСИ са единствения що годе обективен източник на информация:

    Според официалните данни на НСИ (обновени преди малко за последната седмица), ситуацията изглежда да се нормализира:

    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици

    કટાક્ષ
  72. 72 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2683 Весело

    До коментар [#50] от "Ан Он":

    "Сългасен съм с вас, великите въстания, Резидентът, Манолова, Слави, Мангъров, Костов и Рептилите са виновни..."

    Е, няма да се разберем!
    Не вкарвай Костов в този кюп- той си има собствен ресор.
    Не разводнявай красивата картинка, не му отнемай монопола.
    А дали останалите са виновни- не е моя работа да решавам, народът ще си каже думата на изборите.
    В работата на прокуратурата пък съвсем не искам да се меся.
    Аз само допълвам статистиката.
    Въпреки, че за 80 % "дебили" това не е нужно- те си го знаят.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 505 Разстроено

    Може ли някой да ми обясни, как така смъртните случаи днес са 154, а в таблицата се отчита СПАД от 40% спрямо миналата сряда, когато бяха 112? То бива демагогия, ама чак пък толкоз не бива. Имаме увеличение на смъртността, а ни го представят като спад, че да не се панираме.

  75. 75 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#73] от "varna_moreto81":

    Здрасти морски/а 81!

    Така и не мога да разбера какво точно ви е причинил Мангъров за да изпитвате така неистова злоба към него?

    Да не е изял детето ви?

    Или просто е начин да разсейваме хората от въпиющата, бликаща отсякъде некомпетентност която ежедневно демонстират властите ?

    કટાક્ષ
  76. 76 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#72] от "Дон Кихот":

    Според мен Мангъров е незаконно дете на Костов... Но понеже нямам доказателства, обикновено го премълчавам, за да не ме посмислят за луд.

    કટાક્ષ
  77. 77 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#26] от "Patsis":

    Което пък показва, че трендът стана положителен (в смисъл намалява броят на починалите и хоспитализираните) още преди затягане на мерките.

  78. 78 Профил на Агент Провокатор
    Агент Провокатор
    Рейтинг: 113 Неутрално

    Тя и статистиката на щаба е като цялата ни държава...
    По официална статистика - активни случаи - 76 684.

    Според заповедта на министъра или който там беше, 14 дни след положителен тест, т.е след 14 дни карантина случаят се счита за приключен - оздравял или починал.
    За последните 14 дни имаме общо регистрирани 15 204 случая.

    Това са АКТИВНИТЕ СЛУЧАИ. Някои от тези 15 204 ще влязат в последствие в болница, но те са в тая бройка.

    Дори и да прибавим всички в болница (да предположим, че всички там са от повече от 2 седмици, което е най-щадящия вариант по отношение на математическите способности на професорите на НОЩ) активните случаи ще бъдат към момента ...
    20 277 човека.
    Разликата е 56 457 човека , които липсват в оздравелите.

    Да вземат да си оправят статистиката, че им се смеят хората.

  79. 79 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 852 Неутрално

    4 почивни дена заразените и починалите бяха в пъти по-малко. Върнаха се на работа и айде пак нагоре. Тия какво работят?

  80. 80 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#78] от "Агент Провокатор":

    > Да вземат да си оправят статистиката

    Колега, Вие търсите смисъл и логика в нещо което ... как да кажа ... ще замълча.

    Важното е да се хвърлят един числа на народа ежедневно, да има зрелища, анализи, дискусии, спорове. А дали и какъв смисъл имат тези числа, няма никакво значение.

    Като тотото - и те така хвърлят едни числа всяка седмица на народа, веднъж се объркаха и две последователни седмици пуснаха еднакви ... ами случва се.

    કટાક્ષ
  81. 81 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#79] от "petiopit":

    > Тия какво работят?

    Бих предположил че тези които въвеждат числата които ви безпокоят работят като 'оператор по въвеждане на данни' (като част от останалите им дейности по трудов договор).

    કટાક્ષ
  82. 82 Профил на varna_moreto81
    varna_moreto81
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#75] от "Ан Он":

    Въпиющата некадърност на правителството не е оправдание на продаждния глупендър, дето крещеше "Не спазвайте никакви мерки, вирусът ще изчезне след Великден", "Не спазвайте мерките вирусът ще изчезне Юни, Юли", "Не спазвайте мерките, вирусът ако не изчезне до есента ще си скъсам дипломата".

    Толкоз ли е трудно да се види че е долен саботьор. Болшевиките преди ВОСР слагаха отрова в брашното и пускаха слухове че хората мрат от глад. Съвременните им последователи са същите. Да мрат хорицата, те да трупат политически актив.

    Не ми пречи особено че последователите му ги изнасят с жълти чували. Но покрай тях си отидоха и доста медици. Истински медици, не като търгаша Мънгизов.

  83. 83 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    Е как точно 154 починали са -40%

  84. 84 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Излезнаха данните за Русия за април- ноември. 250 хиляди души са починали за този период в повече в сравнение с миналата година. А са отчетени само петдесет хиляди починали от коронавируса. Същото е у нас. Не се отчитат всички починали от коронавируса и се създава фалшиво спокойствие че нещата се овладяват без ваксина. Позволява се да се агитира срещу ваксината. А Израел се стреми да ваксинира по над сто хиляди души на ден, щото са много прости

  85. 85 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#82] от "varna_moreto81":

    > Въпиющата некадърност на правителството

    Да глобяваш Каролев 5000 лева и да му се заканваш със затвор защото се е разхождал САМ в горите над Банско показва че тия дето се 'разпореждат с нас' са абсолютни олигофрени.

    За разлика от тях, в малкото интервюта на Мангъров които съм гледал, той винаги се е държал адекватно и е говорил прости истини, примерно:

    1. Вирус не се убива като заградиш Витоша и сложиш милиционери да я пазят.

    2. Да затвориш всички в мазетата за един месец не решава проблема, защото като излязат след месец, вируса пак ще е тук.

    3. Трябва да се отдели особено внимание на проблемните групи (възрастни, хронично болни) и да направи добра организация в болниците (вътрешно болнични инфекции).

    4. На заболелите трябва да им се обръща внимание, да се следи ситуацията, като през това време им вдъхваме положителни емоции, а не им набиваме в главата как ВСИЧКИ ЩЕ ОМРЕМ.

    Всичко което аз съм чул е просто и ясно, и би трябвало дори един милиционер да схане логиката ако му го повториш стотина пъти.

    Мангъров никога не е заявявал че е против ваксините. За част от 'имитацията на мерки' на висок глас е споделят професионалното си мнение (че е все едно да убиваш хлебарки като стреляш с калашник).

    Възможно е и да е имал и други медийни изяви с които не съм запознат, затова и не мога да коментирам.

    કટાક્ષ
  86. 86 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#82] от "varna_moreto81":

    Мангъров нито е част от структурите които взимат решения ги и налагат (със солени глоби).

    Нито в виновен че 9 месеца след началото на пандемията, нито здравния ни министър, нито главата на НОЩ са се научили как се употребяват обикновени медицински маски (за които на нас упорито ни набиват в главите че трябва да ги носим, за да спасим света).

    Така че вземете си починете за 2-3 дни, пък се огледайте наоколо после на спокойствие...

    કટાક્ષ
  87. 87 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Мангъра е част от хибридната война срещу нас. Дали като полезен ИД и от или като агент на чужди служби, китайски или руски няма значение

  88. 88 Профил на varna_moreto81
    varna_moreto81
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ан Он":

    1. Паркове и планини бяха затворени, и са затворени в най-различни, много "по-развити" държави от България, в различни етапи на пандемията. Това не е нищо ново, погледни как в Сърбия полицаите бият с палки хора защото са седнали на пейка в парка.

    2. Ако всички се заключат в мазетата за един месец, вирусът ще изчезне. Защото вирусът, тъпчо, не е нито бактерия за да изпада във вита минима, нито се размножава със спори за да издържа с години извън тялото. Ясно?

    3. Колкото и да им отделя внимание на проблемните групи няма как да ги изолираш напълно от обществото. Нито една държава не успя и не успява да го направи, но палячото Мангъров и кретените дето му вярват продължават да си дрънкат глупостите.

    4. На заболелите трябва да се обръща внимание и да се третират с общоприетите по цял свят методи, а не да им се обяснява че трябва да се лекуват с чай и шкембе чорба както казва Мангасъров. И че сухите съчки и без това щели да изгорят. Пак Мангасъров.

    Ясно че само милиционер може да схване логиката на продажна хлебарка. Всички останали схващаме само че е продажна хлебарка.

    Бегай сега пий 100 грама белина, сега е модерно след последователите му.

  89. 89 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#55] от "Patsis":

    Честито, щом смяташ, че закони, норми и морал могат да бъдат погазвани/нарушавани заради мързел или себеудобство, значи си открил и разликата между българи и европейци.

  90. 90 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3023 Неутрално

    До коментар [#88] от "varna_moreto81":

    Сразихте ме с тази стройна и последователно изложена теза (която силно се различава от повечето ви коментари). За съжаление, изглежда че няма да намерим обща база за разговор...

    Пожелавам ви здраве, късмет, любов, пари и невиждани успехи в борбата със българската и световната Мангасария!

    А аз - огорчен и засрамен - се оттеглям от тази тема.

    Лека вечер.

    કટાક્ષ
  91. 91 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#61] от "dosetliv":

    Има достатъчно хора, които са умрели от ковид, а не са регистрирани като такива, защото не им е правен ПСР-тест. Особено сред починалите в домащни условия.

  92. 92 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#66] от "Веселин Дечев":

    Ха по- спокойно - същото е положението навсякъде по света - вижте графиките в Уърлдометърз. Навсякъде са като триони с рязко спадане през уикендите. Затова се използват седмични средни.

  93. 93 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ан Он":

    По-точно за 14-20 декември. Точните дати са посочени в следващите след графиките таблици. Т.е. за нас това реално е предпоследната седмица.

  94. 94 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ан Он":

    Засега нормализирането се изразява в смъртност с 83% повече от миналогодишната през 51-ва седмица. Които, като се прибавят пропуснатите случаи ще станат 84-85%.
    При свръхсмъртност от 1741 души регистрираните като починали от ковид са 921 души за същата седмица - 53%. Пак добре. За по-ранни седмици е имало по 2,5-4 пъти повече свръхсмъртност от официалните случаи на починали от/с ковид.

  95. 95 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#74] от "Тарасион":

    Вече бе обяснявано няколко пъти, написано е и в статията - сравняват се средните броеве на починалите за седемдневните предшестващи периоди. Т.е. днес се сравняват починалите през 23-29.12 с починалите през 16-22.12. Сиреч 75,1 със 124,5 - намаление с 40%.

  96. 96 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    До коментар [#89] от "balla":

    За какво говорите?

  97. 97 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 505 Весело

    До коментар [#95] от "Patsis":

    Е, да, ама в текста пише, че се сравнява ден с ден, тоест тази сряда с миналата. Кому следва да се вярва в случая? От девет кладенеца вода ще донесете, само и само да не признаете, че знакът е сбъркан. Балкански манталитет: Грешка не се признава, дори и да е очевадна, че честта на Ганьо ще се накърни.

  98. 98 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Неутрално

    Ето какво пише в текста:
    В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода, и т.н.).

  99. 99 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4352 Весело

    До коментар [#97] от "Тарасион":

    Ето какво пише в текста:
    В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода, и т.н.).
    Очевидно е, че не бихте издържали теста ПИЗА за седми клас за четене и разбиране на текст. Но, както се казва - чукча не читатель, чукча - писатель!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK