Новата система за таксуване в градския транспорт ще заработи още в края на януари

Новата система за таксуване в градския транспорт ще заработи още в края на януари

© Цветелина Белутова, Капитал



Новата електронна система за таксуване реално ще заработи още в края на януари, а не през май. Това стана ясно от представянето й от директора на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев на извънредно заседание на общинската комисия по транспорт.


"Валидаторите в наземния градски транспорт се предвижда да заработят до края на месеца. Те са монтирани на всяка врата (на превозното средство) и разполагат с QR-четец. Те ще разчитат както картите, издадени при старата система, така и новите пластики.


Новите валидатори вече работят в метрото




В метрото валидаторите от новата тикет система вече работят, те са 407 броя. Предстои касите на метростанциите да се оборудват с апаратура, чрез която гражданите да могат да плащат и зареждат новите варианти на превозни документи.


Мобилното приложение MPASS, с което ще се купуват карти и билети, вече е внедрено в метрото, но засега с него могат да се вземат само еднодневни карти от 4 лева. От средата на февруари чрез него ще се купуват и билети, заяви Дилчев.


Кои нови начини за плащане ще важат от месец май


Предстои през месец май да се включи в новата тикет система и вариантът за плащане Pay-as-you-go. Това е възможност с кредитна или дебитна безконтактна карта да се доближи до валидатора в превозното средство и пътуването се регистрира в системата, т.е. отчита се плащане от 1.60 лева.


Апарат за плащане с банкова карта. Засега са монтирани само по третата метролиния и ще заработят от месец май

© Максим Караджов

Апарат за плащане с банкова карта. Засега са монтирани само по третата метролиния и ще заработят от месец май


Ако се пътува няколко пъти през деня по този начин, накрая софтуерът таксува общо 4 лева, колкото струва еднодневната карта, а няма автоматично да умножи примерно пет пътувания по 1.60 лева, което прави 8 лева.


Плащането на пътуването чрез безконтактните банкови карти, както и предвидените от новата тикет система карти и плащане и валидация с мобилен телефон и други интелигентни устройства като часовници, които съдържат платежни инструменти, ще започне през май, защото се налага всички документи на тикет системата да бъдат сертифицирани от Националната агенция по приходите, уточни Дилчев.


Над 100 млн. лева струва тикет системата


Тикет системата трябваше да заработи от началото на януари, но се отложи за май с мотива, че трябва време за включване и на третата метролиния. По тази причина на 11 ноември м.г. е подписан анекс към договора на Столичната община с фирмата - изпълнител на цялата поръчка, която е за близо 100 млн. лева с ДДС. С него общата сума става 102 млн. лева, отбеляза общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София".


Анексът е със срок за изпълнение от 4 месеца - до 11 април, и остава още един месец след това за тестване на системата. "Затова тя ще бъде изцяло пусната на 11 май", посочи Дилчев.


Още не е ясно билетът за време ли ще важи или за разстояние


Основната цел на внедряването на новата система за таксуване е да се приложи справедлив принцип на тарифиране на пътуването - дали билетът да важи за определено време - 30, 40, 60 или 90 минути, без значение колко прекачвания се извършват, или да е за определено разстояние. При втория вариант София ще се раздели на зони, като за по-отдалечените цената на билета ще е по-висока.


ЦГМ не представи анализ за натовареността на линиите


Защо ЦГМ не е събирал данни досега и не е изготвил анализ за натовареността на линиите на градския транспорт и на тази база Столичният общински съвет да избере най-подходящата тарифна политика? Този въпрос отправиха Симеон Ставрев от "Демократична България" и Борис Бонев.


"Имаме данни от миналата година, но пътникопотокът е намалял седем пъти и не си струва върху тези данни да се взимат бъдещи решения за тарифите", оправда се директорът на ЦГМ.


Сега ще трябва да минат месеци, за да се съберат точни данни за натоварването на линиите чрез новите валидатори и видеонаблюдението, което е монтирано във всички превозни средства на градския транспорт. Едва тогава общинските съветници ще направят информиран избор на тарифната концепция.

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    Ха ха комета.
    Сигурен съм че за сто милиона лева една година транспортът може да е безплатен.
    Как тък тия малките градове се оправят с кондуктори само ние бапка столичани да не можем.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2481 Неутрално

    С NFC ще може ли да се плаща?

  3. 3 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1430 Любопитно

    Това да можеш да си купиш билет с карта ли е струвало общо 100 Млн лева?

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#1] от "dedoliben":

    Ти си задай въпроса колко милиона ще плащат за администрирането на ВЪНШНИ фирми.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#2] от "anonim440":

    Още не са го помислили.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#3] от "Jazzdevil":

    Всъщност това е втори транш за толкова пари. Много хора са за при бай Ставри.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Плащането с карта ще реши доста казуси. Остава и да проработи.

  8. 8 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    СКГТ разполага на книга с 680 автобуса, 120 тролея и 280 трамвая (нямам предствава колко са в движение) ама ако е така то се връзва по 200 000 на кола за да сложиш по 2-3 терминала.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Лазер Десебиленко
    Лазер Десебиленко
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Аз след тази една година, какво?
    —цитат от коментар 9 на Лазер Десебиленко


    *А след тази една година, какво?

  11. 11 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Ако тръгне нещо направено от ГЕРБ ще е цяло чудо

  12. 12 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#1] от "dedoliben":Ти си задай въпроса колко милиона ще плащат за администрирането на ВЪНШНИ фирми.
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Ще стане като с ТОЛ системата, ще кажат, че им е сложно и ще скл дог с някоя тяхна фирма да се оправя срещу 20 млн на година, ама дай да се махне Бойко и на фандъкова ще и дойде ред

  13. 13 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4278 Любопитно

    С NFC ще може ли да се плаща?
    —цитат от коментар 2 на anonim440


    Снимката не виждаш ли?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#12] от "nij50393132":

    Вече са го казали. Само дето крият подробностите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    До коментар [#7] от "nema_labavo":

    Кои точно? Чиляка не си купува билети предварително ше искат да си извади карта и още малко да имасухо в нея?
    А от статията не стана ясно какво става с талончетата по 10 броя. Изчезването им дефакто осначава ново повишение на цената.

  16. 16 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2891 Неутрално


    Дето е пипнала герберска ръка цвете не никне - само бодили.

  17. 17 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1241 Разстроено

    По възможност избягвам ГТ вече 10 години, инцидентно ползвам метрото. То бива простотии, бива, ама вече и от Африка ни се присмиват, за всичко. 100 милиона суха пара... Я някой специалист да направи разбивка кое точно струва 100 млн в тая система? Бахти наглата поредна кражба от софиянци, ей ги къде се наливат парите от сини и зелени зони... Всички в СО са за затвора, без разследване, начело с учителката по руски... ОСТАВКА!!!

  18. 18 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    До коментар [#15] от "telqk":

    Ами тези, като спирките в нищото, нямаше от къде, защо шофера не продава и т.н. На днешно време дори и чиляка в сивата икономика има карта, на която му превеждат МРЗ. Ако говориш за този, който по принцип не иска да плаща за билет, е друга тема.

  19. 19 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    По възможност избягвам ГТ вече 10 години, инцидентно ползвам метрото. То бива простотии, бива, ама вече и от Африка ни се присмиват, за всичко. 100 милиона суха пара... Я някой специалист да направи разбивка кое точно струва 100 млн в тая система? Бахти наглата поредна кражба от софиянци, ей ги къде се наливат парите от сини и зелени зони... Всички в СО са за затвора, без разследване, начело с учителката по руски... ОСТАВКА!!!
    —цитат от коментар 17 на geordgeo


    Те бяха тръгнали (май го спряха) да ремонтират общежитието на Столичен Автотранспорт за 1000 евро/м2 без ДДС

  20. 20 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#15] от "telqk":

    Информирането на гражданите никога не е било силната страна на администрацията. Та дали ще има как да си купиш 10 билетчета (по 1.20) през мобилното приложение или с карта не е ясно. Как ще се зареждат абонаментните карти и дали може да става онлайн - също. Дали билетчето ще важи само за едно превозно средство (уж не) и дали това няма да е основание за поскъпване - също.

    Иначе - реално основание за по-евтино билетче при електронно таксуване няма. Иначе логиката преди беше, че ти ги продават накуп и съответно разходите за разпространение са по-ниски, но като е автоматично това не важи. Но в крайна сметка наистина си е поскъпване.

    Не ме търсете преди обяд
  21. 21 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4278 Любопитно

    По възможност избягвам ГТ вече 10 години, инцидентно ползвам метрото. То бива простотии, бива, ама вече и от Африка ни се присмиват, за всичко. 100 милиона суха пара... Я някой специалист да направи разбивка кое точно струва 100 млн в тая система? Бахти наглата поредна кражба от софиянци, ей ги къде се наливат парите от сини и зелени зони... Всички в СО са за затвора, без разследване, начело с учителката по руски... ОСТАВКА!!!
    —цитат от коментар 17 на geordgeo


    Не знам колко терминала ще има за билети, но един терминал струва между £12 и £30 паунда по цени на дребно. Ако приемем, че за да се оборудват всички транспортни средства в София трябват 1000, хайде 2000 терминала плюс още 1000 за метрото това прави 3000 терминала ако ги сметнем по най-скъпата цена от 70 лв за терминал това прави 2.1 милиона. Да ги пишем двойно и малко...5 милиона за терминали. 1 милион за кабели, 1 милион за рутери....Както и да ги смятаме няма как да ги докарат дори до 50 милиона а тез говорят за 100 милиона. Смятай, че поне полвината от тези пари ще потънат в нечии чекмеджета.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  22. 22 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    До коментар [#18] от "nema_labavo":
    Ми тия в спирките в нищото ползват карти, други ползват автомобили и една много малка част пътуват инцидентно - за тези с карти(работещи, пенсионери ученици и.т.н) какво точно се променя? Вие виждали ли сте някога, някъде брачед да перфорира билетче?

  23. 23 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2481 Неутрално

    Не знам какво ги правят тези пари? И не знам какво толкова се е променило?
    И досега си имаше таксуване в метрото и досега си имаше таксуване в трамваите. Само дето това с таксуването не го разбирам. Като си с карта какво точно ти взима, като тя за определен срок? И за какво е нужно в трамваите да се чекираш като реално проверяващите като ти проверяват картата не проверяват дали си се чекирал, а до кога важи картата.

  24. 24 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2439 Любопитно

    [quote#10:"Лазер Десебиленко"][/quote]

    Ти помниш ли едни светофари с бодисани стълбове в жълто о черни копчета на тях?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  25. 25 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2481 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    Снимката я виждам, ама тука е България... В Кауфланд с карта може, с NFC не може...

  26. 26 Профил на sanvito
    sanvito
    Рейтинг: 456 Неутрално

    тия герберски мърши грабят като за последно, като ги видя и ми се повръща, най-вече от ПКП, Бай Х и другарката по руски

  27. 27 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    До коментар [#20] от "tulup":

    Т.е. както заподозрях а инак при гепаджийте тренда винаги е нагоре.

  28. 28 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4278 Любопитно

    До коментар [#13] от "padrino":Снимката я виждам, ама тука е България... В Кауфланд с карта може, с NFC не може...
    —цитат от коментар 25 на anonim440


    Сериозно? Защото разликата е само в това как се "взима" информацията от носителя, след това процеса за потвърждение е един и същи.
    NFC е проста двупосочна комуникация на 13,56MHz, точно както Samsung или Apple пращат информация за плащане при прехвърляне и след това устройството прехвърля обратно потвърждение. С безконтактна карта информацията се съхранява на картата но пак трябва да се "изпрати" за потвърждение независимо от това дали се сканира или плъзга през четец (swipe).
    Непонятно ми е защо Кауфланд не го допускат? Като стойност за тях няма разлика.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  29. 29 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2481 Неутрално

    До коментар [#28] от "padrino":

    Не че е политика на Кауфланд. За мен е ясно че е все едно с карта или NFC, но на каса апаратът приема плащане от карта, а от телефона не приема.

  30. 30 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Тия апарати за таксуване...дали не могат разни умни момчета да източват кинти от картите за плащане на хората, както се случваше... всъщност май все още се случва със скимираните карти докато народа си тегли пари от банкоматите?

    мурзилка
  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#21] от "padrino":

    Ти не знаеш ли, че като се оперира с бюджетни средства, цените у нас винаги са описани като реалните умножени по 10?

    мурзилка
  32. 32 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4278 Любопитно

    Тия апарати за таксуване...дали не могат разни умни момчета да източват кинти от картите за плащане на хората, както се случваше... всъщност май все още се случва със скимираните карти докато народа си тегли пари от банкоматите?
    —цитат от коментар 30 на Маршалов


    Много, много трудно, особенно при NFC защото "картата" с която се извършва плащането не съществува в реалност. Номера на картата е виртуален. Ако някой опита да я сканира и направи пластика просто няма да работи. Още повече, че при този вид плащане ти не слагаш пин, Аз например като платя с Гугъл Пей и бележката от терминала показва несъществуващ номер на карта за транзакцията която няма нищо общо с моята карта.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  33. 33 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    До коментар [#22] от "telqk":

    Ок, както винаги сте прав. Извинявам се за неуместната си реплика.

  34. 34 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4278 Неутрално

    До коментар [#21] от "padrino":Ти не знаеш ли, че като се оперира с бюджетни средства, цените у нас винаги са описани като реалните умножени по 10?
    —цитат от коментар 31 на Маршалов


    Съжалявам, не съм запознат с реалноста с бюджетната политика на Бг. Колкото повече чета тук толкова съм по-доволен, че не трябва да се сблъсквам лице в лице с този "феномен"

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  35. 35 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#32] от "padrino":

    Имам предвид да пипнат софтуера на апаратите. Те вероятно могат да се препрограмират, т.е. да им се пипа кода безжично...през интерфейса използван за комуникация с картите за плащане.

    мурзилка
  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    Дори и герберастките тролове се покриха при тая явна далавера.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4278 Весело

    До коментар [#32] от "padrino":Имам предвид да пипнат софтуера на апаратите. Те вероятно могат да се препрограмират, т.е. да им се пипа кода безжично...през интерфейса използван за комуникация с картите за плащане.
    —цитат от коментар 35 на Маршалов


    По принцип всичко е възможно, това е безспорно, но тук идва ролята на банките. Както написах отгоре "номера" на картата е виртуален и банката е тази която го определя и може да го прочете "правилно" Де факто те трябва да хакнат банката, за да могат да направят връзката карта/сметка. За това написах, че би било МНОГО трудно....но не невъзможно разбира се 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  38. 38 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 828 Неутрално

    [quote#10:"Лазер Десебиленко"][/quote]

    След тази една година - пак същото. Нали не си мислиш, че тези 100 млн. ще са завинаги ?

  39. 39 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 700 Неутрално

    "Над 100 млн. лева струва тикет системата" - Фандъчката ще даде ли разбивка какво включват тия милиони или е строго откраднато, пардон, секретно?! Ние да не купуваме цял дейта център, със все климатиците, генераторите и сървърите?! Нека видим изобщо колко ще работи или пак ще е сделано като от студент първи курс, както и всичко останало до което се е докоснал ГРОБ...

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#39] от "zero_day":

    Има много и то тлъсти хонорари
    За верни герберски другари!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#2] от "anonim440":

    Ще може. Ще струва допълнителни 25 млн. и ще отнеме между 5 и 15 години. Да не забравяме колко сложно нещо е една такава тикет система, все пак се изгражда нещо напълно непознато, което не е правено никъде другаде по света.

  42. 42 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Още се водят дискусии относно това, как да се валидира билета - за време или за разстояние? Разделяне София на зони? Мошениците са си мошеници - кипи жесток чиновнически труд. А на времето бяха уволнили от работа един американск програмист, защото написал програма и в работно време тръгнал да я тества - за колко време и колко метростанции ще посети в НюЙорк-ското метро с ЕДИН билет. Но тука чиновник балама няма - ще издои всеки джоб до дъно.

  43. 43 Профил на bov39540025
    bov39540025
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Ха ха комета.Сигурен съм че за сто милиона лева една година транспортът може да е безплатен.Как тък тия малките градове се оправят с кондуктори само ние бапка столичани да не можем.
    —цитат от коментар 1 на dedoliben

    Целта е точно да се елиминират кондукторите и да се намалят гратисчиите. Освен това не е нормално някой, който взима автобус от Слатина до Св. Троица и пътува 50 минути, да плати същото като човек скочил в рекса, или метрото за една спирка.

  44. 44 Профил на Amico
    Amico
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Мирише на корупция. Крадат като за последно. Мафия!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  45. 45 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 968 Неутрално

    "Над 100 млн. лева струва тикет системата" - Аве вие майтап ли си направихте с нас ве?

    Тая сделка директно трябва да иде в съда! Tickey направи още преди 5 години сисема 100 пъти по-евтина, само че не можеше да се краде акуратно, зат'ва не я приеха. За 100 милиона ще има по една стриптизьорка да танцува във всеки автобус в продължение на 10 години всеки ден!

  46. 46 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#45] от "bretschneider":

    ++++++++++

    Сигурно влиза е по една тутурутка от онази камила зам кметицата по екология.

    Тука яко се е гепило, интересно като платя с кредитна карта лкак ще птчете че съм аз

  47. 47 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    "Имаме данни от миналата година, но пътникопотокът е намалял седем пъти и не си струва върху тези данни да се взимат бъдещи решения за тарифите", оправда се директорът на ЦГМ.
    ---
    Това го влачат от не знам колко години вече, ама виждаш ли, точно в годината с коронавируса са решили да броят пътниците. Бас държа, че всъщност нямат никакви данни, вероятно защото не знаят как да ги съберат.

  48. 48 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Мирише на корупция. Крадат като за последно. Мафия!
    —цитат от коментар 44 на Amico


    Бойко е отвързал крадливите ръчички, да се взима днес, че утре (след изборите) не се знае :)

  49. 49 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#32] от "padrino":Имам предвид да пипнат софтуера на апаратите. Те вероятно могат да се препрограмират, т.е. да им се пипа кода безжично...през интерфейса използван за комуникация с картите за плащане.
    —цитат от коментар 35 на Маршалов


    Вие ще сте луди, ако на пост терминали инсталирани от тия си търкате картите, направете го и тогава директно ще усетите какво е обир!

  50. 50 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 793 Неутрално

    С NFC ще може ли да се плаща?
    —цитат от коментар 2 на anonim440


    С такива сложни въпроси ще останеш неразбран. Преди около няколко години брах голям срам в София. Кацам на летището и като примерен гражданин отивам да си купя билет за метрото. Наредих се на опашка и пред мен само чужденци и се мотат. Взех да се дразня как англо-говорящи не могат да се справят с електронно устройство, докато не дойде моя ред - рабира се картата ми не работеше. След мен имаше един нигериец, който ни купи билети на всички с българска карата. Последно като се върнах го бяха оправили.

    А сега на въпроса: ще има, може би не веднага, но ще има. Е може до тогава на запад да те засичат по лицето и да не е нужен билет, но ще има :)

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#43] от "bov39540025":

    При тодор една спирка беше БЕЗ БИЛЕТ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#46] от "olimpipanov":

    Интересно как ще платиш за още един пътник или още двама.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на tweeg11
    tweeg11
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#29] от "anonim440":

    Мен си ми приема плащане с Айфон. Чрез Револют. Може би повече от година

  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#53] от "tweeg11":

    Ами подарете по един на всички пътници.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#53] от "tweeg11":

    Как плащаш за втори пътник?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    До коментар [#53] от "tweeg11":

    Как плащаш за втори пътник?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1196 Весело

    До коментар [#46] от "olimpipanov":

    По чипа от ваксината.

    мурзилка
  58. 58 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    Дневник, да бяхте уточнили, че става дума за София.

  59. 59 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    И за 1 милиард да има система, не виждам ползата, след като няма да има контрол..тъмнозелените пак ще се возят без пари.
    В градове като Варна и Бургас отдавна го измислиха с контрольорите - затова и там в автобус не можеш да видиш тъмнозелен или за не повече от 2 спирки - докато ги свалят.
    Относно зоните - трябва да се помисли - от една страна съм виждал градове като Лондон, разделени на зони, но и градове като Виена и Брюксел, където града е 1 зона.

  60. 60 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#53] от "tweeg11":

    Да, и при мен работи с Андроид и приложението на Райфайзен банк.

    Не ме търсете преди обяд
  61. 61 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#59] от "rainbou1":

    Лондон е огромен спрямо София. При максимално разстояние 10-20км какви зони? По-скоро сме близо до Братислава. Там е на време и билетът позволява даже да се прибереш, ако е работа за 20-30 минути. Имат условие, че при закъснял автобус билетът важи извън срока си, и т.н. Не че ползват билети... Питаш на улицата човек къде продават билети и ти казва, че не знае. 90% ползват карти, защото са в пъти по-евтини.

  62. 62 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 806 Любопитно

    Основно трябва да се направи да работи със сканиране на QR код от телефон.
    От данни за 2020 г, 92% от столичани до 70г. имат моб. телефон с браузер и достъп до интернет. Като при сканирането може да се ползва Wi-Fi от самото превозно средство.
    Повечето граждани над 70г. пътуват с карта, тъй като те ползват преференции.
    Проблемът е решен.

  63. 63 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 600 Весело

    До коментар [#7] от "nema_labavo":Кои точно? Чиляка не си купува билети предварително ше искат да си извади карта и още малко да имасухо в нея?А от статията не стана ясно какво става с талончетата по 10 броя. Изчезването им дефакто осначава ново повишение на цената.
    —цитат от коментар 15 на telqk


    Хайде четете малко, преди да пишете глупости:

    "Предстои през месец май да се включи в новата тикет система и вариантът за плащане Pay-as-you-go. Това е възможност с кредитна или дебитна безконтактна карта да се доближи до валидатора в превозното средство и пътуването се регистрира в системата, т.е. отчита се плащане от 1.60 лева.
    Ако се пътува няколко пъти през деня по този начин, накрая софтуерът таксува общо 4 лева, колкото струва еднодневната карта, а няма автоматично да умножи примерно пет пътувания по 1.60 лева, което прави 8 лева."
    Трудно се разделят някои индивиди с миналото.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK