
© Юлия Лазарова
Снимката е архивна.
Софийското метро ще има шест нови станции срещу 530 млн. лв. Те ще са от Военна академия до бул. "Цариградско шосе", пише "Капитал" като се позовава на обявената обществена поръчка за строителството.
Финансирането се предвижда да е по националния План за възстановяване и устойчивост. Това са евросредства за излизане от коронакризата на стойност 12 млрд. лева, който България трябва да защити пред Европейската комисия тази пролет. Това е изненадващо, защото в представения в края на 2020 г. проект в графата за жп инфраструктура софийското метро не фигурираше, коментира изданието.
Новите станции ще са по отклонение от Третата линия, която сега свързва Подуяне с Красно село, а вбъдеще - кварталите "Левски" на североизток и "Овча купел" на югозапад.
Трасето ще преминава от Военна академия през квартал "Слатина" и зала "Армеец" до "Цариградско шосе" в района на кръстовището с бул. "Йерусалим".
За 5.7-километровото ново трасе на подземната железница има готов технически проект и може веднага да се пристъпи към избора на строител. Това е от ключова важност в случая, тъй като финансирането по плана не може да се прехвърля към бъдещи периоди и трябва да бъде напълно оползотворено до 2026 г., пояснява "Капитал".
Оферти от строители се приемат до 14 април. Очаква се станциите да са готови до 2024 г.
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноХахаха, тия продължават със шмекериите. Нищо то се трупа, явно не са играли на тетрис или са забравили.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2766 НеутралноСамо едно не му харесвам на метрото -- нито да го обиколиш с жипката, нито да го облетиш с хеликоптера.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)kapitan_laino
Рейтинг: 800 НеутралноПо принцип е добре метрото да обслужва натоварени квартали, а не мутренски проекти в полите на Витоша.
sw51
Рейтинг: 348 НеутралноКолкото повече се построи толкова по-добре. Метро мрежата още не е с много добро покритие и всяко разширение е добре дошло, още повече с евро пари..
kzj35678888
Рейтинг: 315 РазстроеноСупер. Бойко още един мандат го очаква.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
kzj35678888
Рейтинг: 315 РазстроеноДо коментар [#2] от "Един вампир броди из Европа":
С жипката Бойко ви разби и пак ще ви бие на изборите.
stedim
Рейтинг: 2195 НеутралноТова е добра новина.Дано да се осъществи в близкото бъдеще-
томат
Рейтинг: 486 НеутралноПроектът за новата линия не минава покрай гара Подуене, което не е много далновидно.
Разредител
Рейтинг: 320 НеутралноВ същото време довеждаща инфраструктура - 0. При нормално управление с 530 милиона могат да се направят поне 100 км трамвайна мрежа.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2488 НеутралноНовите станции ще са по отклонение от Третата линия
Libertarianism is just anarchy for rich people________________
Герберите са безкрайно неуки, което обяснимо с ниския им неинтелектуален капацитет!
Плановете за които са напирали инженери от които всеки е прочел книги колкото всички гербери взети заедно, е да да има обиколна линия (Кольцевая линия ) на метрото която да опасва София! Конспиративната теория ,че е спрян този проект защото трябва да минава пътна артерия с тунел и метро и трамвай под Южния Парк и ул.Козяк става много реална!
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноАйде да изчакай да видим първо датата, после да почне кампанията, че аз само като сложа черните точки, коя от коя по-така, а и как е тръгнало, камъни падат, язовири наводняват хората, чепят се тротоари като Гранд Каньон, газ не тече по многомилиардни тръби, ваксини няма, а и още май ще излиза на бял свят
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 747 НеутралноТука ГЕРБ-ерите предричат мандати на Боеко заради проект за метро.
Да му се невиди, хем няма кьорав ГЕРБ-ер, хем всички на изборите гласуват за Фиданка Йордъкова! И хем гласуват, хем никой не е виждал ГЕРБ-ер в София!
dzenlandia
Рейтинг: 437 НеутралноМетрото в София погълна достатъчно европейски средства и е над средноевропейското ниво в момента. Да продължават да се наливат европейски пари в него за глезотии като станции от Военна академия до "молчето" е нелепо.
Има региони в България, които умират. Има сектори в България, които умират заради коронавируса. Но ние ще излеем парите за възстановяване от кризата в метро за софиянци? Сериозно ли? Нивото на централизация в България прдиобива все по-застрашителни размери. И въпреки това, нито една партия не предлага сериозно решенеие на проблема в предизборната си програма, напротив. После се чудят защо не разширяват електоратите си.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2488 НеутралноЕстествено.... иначе, дъга на от метрото, Подуяне ,ТВ Кула, Козяк,Бул,Гоце Делчев - Красно Село щеше да е 12 мин. и още малко до пълна обиколка!
Libertarianism is just anarchy for rich people
Dariya Koleva
Рейтинг: 3142 НеутралноПовече метростанции по-малко вредни газове от леките коли!
Стига сте мрънкали, метрото е много екологично!
Oggie Petkov
Рейтинг: 419 НеутралноПарите за възстановяване от Европа не трябва да се дават за метра и подобни глупости. Пак всичко отива само за софиянци. Дано следващите отхвърлят този проект и предложат нещо полезно за всички българи. Например влак до Смолян или магистрала Черно море или тунел под Шипка. А защо не и магистрала на прохода Хаинбоаз. Реално в България като изключим Хемус на запад в момента няма един сигурен и безопасен проход за връзка Север- Юг през зимата. Все едно че живеем в две отделни държави.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 747 НеутралноАм като погледнеш София от Витоша в дни с инверсия, не си личи метрото да е свършило нещо!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#17] от "Oggie Petkov":
Те са 2 отделни държави - ама не са север-юг, ами са в доходите!
Едните доходи са от бачкане, другите от крадене.
Един препатил
Рейтинг: 3080 НеутралноДобре де, а защо първата линия не мина от Университета през Орлов мост под "Цариградско шосе" към Окръжна болница и Младостите, а трамваят да беше си останал по "Драган Цанков" до Дървеница?
Значи за да отида от Окръжна болница до площад "Света Неделя" се качвам на метрото по новата линия, отивам до Военна академия, оттам се прехвърлям на третата линия, на Орлов мост се прехвърлям на първата линия и стигам до станция "Сердика"? Или си взимам автобуса да Орлов мост?
Какво направихме? Две линии на метрото обикалят през Мачу Пикчу и вагоните се таралянкат полупразни, а целият автобусен трафик с препълнените автобуси по "Цариградско шосе" в средата си остава!
Babimu
Рейтинг: 822 НеутралноКакво възстановяване е това?
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноС това качество и както са продупчили под София като термитник, само да не друсне някое земетресение, че не ми се мисли. От един дъжд новия тротоар пред Медицинска стана като Гранд каньон, а нещо по-сериозно ще се отворят чакрите!
Разредител
Рейтинг: 320 НеутралноДо коментар [#17] от "Oggie Petkov":
До коментар [#14] от "dzenlandia":
Напълно подкрепям!
Alexander97
Рейтинг: 2969 НеутралноОчаква го, но може и да го гледа кариран, на квадратчета.
Румънката хич не си поплюва.
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноНе тия некадърници да го строят, че ще трябва с дъждобрани да стоим във влаковете
Един препатил
Рейтинг: 3080 НеутралноДо коментар [#16] от "Dariya Koleva":
Няма защо да ми го обяснявате като на гербер. Това по принцип е така. Ама със софийското метро не е. Линиите на метрото минават така, че отпаднаха тролейбусни и трамвайни линии, а автобусните останаха.
А за леките коли застанете сутрин към 8,30 ч. или след обяд към 18 часа на моста на Четвърти километър да видите колко е помогнало метрото.
Молотовка
Рейтинг: 472 НеутралноУжас, Бойко продължава да гради !
Няма ли утре пинокио да бодне с нос и да обясни колко е излишно....
Alexander97
Рейтинг: 2969 НеутралноНяма нужда от гербери.
Важни са праброителите!
Истина, стара като Сталин.
HERMES
Рейтинг: 711 НеутралноКато насраха (без извинение) първата метро линия, която трябваше да мине под Цариградско шосе, сега се чудят как да оправят сътвореното с една глуха линия от никъде за никъде. Сега станция Жолио Кюри продължава да бъде станция призрак, а на нейно място трябваше да бъде спирка хотел Плиска.
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноГледам някой се чуди защо не за нещо друго, а за метро? Отговорът е прост, те само това могат да строят, а и са му хванали цаката колко може да се открадне и как да не ги хванат. Защо ще рискуват с нещо непознато.
HERMES
Рейтинг: 711 НеутралноТова да не ти е тунелът под Борисовата градина, който излизаше до посолството на СССР навремето. Га не рева тогава, а сега пишеш жалейки по измислици-премислици.
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноА и като ще ги дават от ЕС тия пари този път условието е да има висши управленци в затвора за кражби, кои ли ще е късметлиите?
HERMES
Рейтинг: 711 НеутралноТо ако друсне може и ток да те хване, да те залее вода или да се удавиш във фейкалии. Я направо спирай тока, водата и канализацията и слагай алуминиевата шапка и се пази от 5житото, че и то настъпва!
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноТя е много стар проект като трасе, тогава ни мол ни зала армеец нито тех парк
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 926 НеутралноНа печелившите честито. А южните квартали - все по-елитни 😂
nij50393132
Рейтинг: 1568 Неутрално[quote#33:"HERMES"][/quote]
ей кръвно вдигате като Му показваме некадърните изпълнения, безценно
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноТова вече ще го снимат от Дискавъри :)
nij50393132
Рейтинг: 1568 НеутралноЧакай сега, Манстирски ливади се борят още за улици, има време :)
HERMES
Рейтинг: 711 НеутралноДо коментар [#34] от "nij50393132":
И какво като е стар, след като е фунцкионален. Нека сравним, както съм написал вече, сегашната станция призрак Жолио Кюри и спирката на Плиска. Къде ли има най-голям пътникопоток? Но докато стигна пеша от Плиска до Жолио Кюри целият ефект от бързото придвижване с метрото отива на кино.
nij50393132
Рейтинг: 1568 Неутралноказвам, че когато е пректиран не е имало нужда да минава през там където пита човека и е бил предвиден да свърже младост - центъра - люлин
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1797 ВеселоТова ми мяза на превод от руски на български с гугъл'транслейтър, или на нещо написано от руснак с претенции да знае български. Залагам на второто. Сега разконспирирах ОЩЕ един получаващ флашки от пАсолЬството😀 THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Един препатил
Рейтинг: 3080 НеутралноДо коментар [#4] от "sw51":
Никой не е против строителството. Ама трябва да се строи с акъл. Новото отклонение ли е, кьорсокак ли е има шест станции, поне четири от които в момента се покриват от трамвай № 20.
nij50393132
Рейтинг: 1568 Неутралноне си разбрал, тук целесъобразност не се търси, за тези хора е важно Бойко да строи, нещо си. Щом Бойко строи те са щастливи.
Разредител
Рейтинг: 320 Неутрално[quote#41:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"][/quote]
До коментар [#41] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Виж сега - дори разваления часовник показва точно време два пъти в денонощието. Т.е. в случая Коменданте е напълно прав :)
sa6ka_grey
Рейтинг: 384 НеутралноЗа да има смисъл това отклонение за Цариградско-трябва да има пътникопоток,а на воената академия няма нищо за да осмисля това упражнение!!! По скоро от Театър София трябва да се направи такова,там има връзка с автобуси и трамваи.Какви са тия измишлиотини дето ги мислят и кой ги мисли,ако има с какво.
Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалитеJudjuk
Рейтинг: 3503 Неутрално"....шест нови станции срещу 530 млн. лв."
Очевидно гербавите откриват избирателната кампания. Шест виртуални нови станции = 60000 зарибени софиянчета-избиратели.
А отде са парите ли? Ми от печатницата, откъде другаде? Някой да му липсват пари? Кой ще ги връща ли? Децата, те още не го знаят.
Michael Jordan
Рейтинг: 1699 НеутралноКаквото и до се направи,
на всичките не се нрави.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1706 НеутралноКакто всичко друго герп в крайна сметка освиниха и метрото. Тия отклонения на линиите са крайно тъпо нещо. Затова вместо от центъра да стигнеш до летището за 10 минути обикаляш до младост и после се връщаш към дружба. Логично там където линията се разделя метрото ще е по-нарядко, пълна недомислица. По добре да бяха направили нормална четвърта линия и да бяха премислят и предните три къде точно трябва да минат. Ама зор да се тупаме по бързо в гърдите че сме свързали летището с метро. Всеки който погледне картата на София ще си даде сметка че герп оплескаха нещата.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноГерберската некадърност в действие. Имаше Генерален план с две линии по осита Запад-Изток и Севр-Юг. След това околовръстна линия.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!После дойде бойко на власт и промени схемата като навреди непоправимо на София.
Другия подобен гаф на вожда е когато със замах отряза и осакати зала Армеец и я обрече на вечна загуба.
робин от Крузо
Рейтинг: 606 НеутралноХммм ... в много от коментарите четем: метрото, магостралите и т.н. глътнаха много европейски пари, колкото повече се построи, толкова по-добре?
robin ot CrusoeЗа тези умници, които пропагандират, че благодарение на европейските средства, които ние УспешнО усвояваме, кратко питане... Знаете ли уважаеми какво е записано в Библята глава 5 писанията на Матей “ Блажени са вярващите.“
Нищо на този свят не е даром, камо ли парите, собственост на банките и банките в сянка. Всеки си плаща масрафа, както е казал народа, рано или късно. В съвременния свят никоя държава не получава нещо даром!
Поздрави от Isla Más a Tierra.
Храбър
Рейтинг: 3743 НеутралноДокато не направят транспортните средства достъпни за инвалиди и възрастни, все едно нищо не са направили.
Във Виена нивото на пода на спрелия трамвай е на съшото, на което е и платформата на спирката. В София/България възрастните хора не могат да се качат и така не могат да се възпползват от масовия градски транспорт. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
piliferus
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#9] от "томат":
Било е предвидено, но главният инженер е казал: "И какво, като е малко по-настрани, подуямие!" И се оказало, че гарата наистина му е под ...
Храбър
Рейтинг: 3743 НеутралноМного правилно!
Тази логика едва ли е известна на Фандъкова. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Храбър
Рейтинг: 3743 НеутралноЗдрасти!
Във форума сигурно има поне двадесетина подбни хибридчици.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Храбър
Рейтинг: 3743 НеутралноМисля, че герберята бързат да изхарчат всичките пари предназначени за метрото, за да могат после да се дуят под път и над път, че те са направили метрото в София.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Затова сега се чудят в какви не толкова належащи проектчета за метро-израстъци да вкарат последните пари за него.
Храбър
Рейтинг: 3743 НеутралноНе знам дали е възможно метрото направо да слезе на ЖП линиите (размерите май са доста различни). Така ще може да се използва и цялото ЖП оборудване около столицата. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
kapitan_laino
Рейтинг: 800 НеутралноПоне имам име. Ти си произволно генерирарно нищо.
fpyyh
Рейтинг: 1787 НеутралноРазбирам спора София срещу провинция да се водеше, защото парите няма да стигнат за всичко. А истината е, че най-вероятно няма капацитет да се изградят планове, за да се усвоят парите и затова е вкарано метрото и накрая ще бъдат върнати поне половината от 12-те милиарда.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеМихаил Йорданов
Рейтинг: 34 НеутралноТова, което е странно за мен, е че линията свършва до Окръжна болница. Има няколко варианта тя да се свърже с първата линия (Г.М.Димитров, Младост 1, Метро), но те кой знае защо са пренебрегнати. Така някой, който пътува от Слатина до Младост или Дървеница, трябва да отиде до Орлов мост и да се върне обратно с първата линия.
LudLustrator
Рейтинг: 602 НеутралноПадУяне, Подуяне.......ако мотриса има от Курило/Своге...та дори от Мездра, до гара Подуяне, то огромен човекопоток може да има, и искърското дефиле да бъде разтоварено, отделно пущиняците от Илиянци до ЖП линията да станат атрактивни за строителство....ама нали гербоУрунглите са селяндури, от къде ще познават Софето, чули са от шопският фолклор, че от Витоша по висока нема, ама не са чули че от Искаро по-длИбоко неме!!!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#20] от "Един препатил":
Защо не мина по Цариградско? Много просто.
Съществуваше тунела между МС Стадион Васил Левски и Жолио Кюри, който беше прокопан от миньори по времето на Живков, както и трямвайния надлез между Жолио Кюри и ГМ Димитров. Това им бяха готови за използване няколко километра трасе и те решиха да ги използват.
tacheaux
Рейтинг: 4089 НеутралноНе само до Младост или Дървеница , ако иска да отиде до Дружба или летището е същата работа. Това е линия сокак на турски или тупик на руски, както се наричат улиците без изход. Поредно недомислие.
tacheaux
Рейтинг: 4089 НеутралноПоне три пътни тунела трява да се направят на проходите на Стара планина , които да свързват северна и южна България. Трябва да се направят тунели на проходите Петрохан , Троян-Кърнаре и Шипка но за тези пътни съоръжения все няма пари , за разлика от ненужни за България обекти като разни газови потози и АЕЦ-и , които обслужват руските интереси и за които бяха изхарчени милиарди.
tacheaux
Рейтинг: 4089 НеутралноТрасетата на Софийското метро са прекарани така , че да струват най-евтино без оглед на това , че обслужват най-малко жители на столицата.
Бях свидетел когато се определяше трасето на метролинията до летището. По-скъпия нариант минаваше през квартал Дружба 2 , но го отхвърлиха и избраха по-евтиния вариант, като така лишиха от метро цял квартал с 40-50 хиляди жители.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 747 Неутрално[quote#56:"Храбър"][/quote]
Релсите са си по стандарт. Различно е захранването. При метрото е 700-800V постоянно напрежение, а при влаковете е киловолти променливо. Иначе разстоянието е 1443 мм.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 747 НеутралноНе могат да се свържат 3-та линия с 1-ва и 2-ра, защото едната 3-та е с контактна мрежа и оборудване на Сименс, а другите две са с контактна релса и руско оборудване.
tsvetko_51
Рейтинг: 1835 НеутралноКолкото повече, толкова повече. Мен би ме интересувало, как излиза на километър или на станция в сравнение с Виена например, където също непрекъснато се разширява метро-мрежата. И се радвам, че трета линия е с далеч по-прилични влакчета в сравнение с руските.
Един препатил
Рейтинг: 3080 НеутралноДо коментар [#62] от "Oleg Shishmanov":
Благодаря Ви, зная, че така го направиха по по-лесния, но не по по-умния начин. Тунелът си беше почти готов, естакадата си я имаше, имаше си трасе и релси на трамвая до Дървеница, имаше си и трамвай № 14 и № 19. Всичко това можеше да си остане, а да се копае под "Цариградско шосе" по посока окръжна болница и разклона за летището. Вярно, щеше да излезе по-скъпо, но автобусния поток, който сега си остана.
Един препатил
Рейтинг: 3080 НеутралноДо коментар [#65] от "tacheaux":
Признавам, че аз съм лично заинтересован метрото да беше минало през Дружба 2. Не зная какъв е бил отхвърленият проект, който сте виждали, но аз си представях, че от ИнтерЕкспо Център метрото ще мине през Дружба 2 по трасето на абсолютно измисления и ненужен трамвай 23 и след това малко по диагонал наляво през Дружба 1 ще се насочи към летището.
Не съм сигурен, че това би било по-скъпият вариант или може би не с много. А като виждам какво става сега не съм сигурен и че по-ниската стойност е била водещият мотив. Какво става ли? Ами метрото има една станция "Дружба" насред нищото. Изглеждаше чудно метрото да минава така и да има такава станция, от която след като излезете трябва пак да хващате автобус или тролейбус по-нататък към Дружба 2.
Но мистерията постепенно започна да се изяснява. "Нищото" - празните пространства се оказаха закупени парцели и започна голямо строителство на жилищни блокове. "С чудесна локация в близост до станция на метрото" - има три блока с такава чудесна близост, че метрото, което там излиза за малко над земята им минава през спалните. Появи се и "Артекс" със сграда "Авигея" (https://www.arteks.net/AVIGEA _) и нещата си дойдоха на мястото.
Случайност? Както казваше Станислав Стратиев в живота случайности няма - случайно само се женят.