Обявена е поръчката за метрото от Военна академия до "Цариградско шосе"

Снимката е архивна.

© Юлия Лазарова

Снимката е архивна.



Софийското метро ще има шест нови станции срещу 530 млн. лв. Те ще са от Военна академия до бул. "Цариградско шосе", пише "Капитал" като се позовава на обявената обществена поръчка за строителството.


Финансирането се предвижда да е по националния План за възстановяване и устойчивост. Това са евросредства за излизане от коронакризата на стойност 12 млрд. лева, който България трябва да защити пред Европейската комисия тази пролет. Това е изненадващо, защото в представения в края на 2020 г. проект в графата за жп инфраструктура софийското метро не фигурираше, коментира изданието.


Новите станции ще са по отклонение от Третата линия, която сега свързва Подуяне с Красно село, а вбъдеще - кварталите "Левски" на североизток и "Овча купел" на югозапад.




Трасето ще преминава от Военна академия през квартал "Слатина" и зала "Армеец" до "Цариградско шосе" в района на кръстовището с бул. "Йерусалим".


За 5.7-километровото ново трасе на подземната железница има готов технически проект и може веднага да се пристъпи към избора на строител. Това е от ключова важност в случая, тъй като финансирането по плана не може да се прехвърля към бъдещи периоди и трябва да бъде напълно оползотворено до 2026 г., пояснява "Капитал".


Оферти от строители се приемат до 14 април. Очаква се станциите да са готови до 2024 г.

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Хахаха, тия продължават със шмекериите. Нищо то се трупа, явно не са играли на тетрис или са забравили.

  2. 2 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    Само едно не му харесвам на метрото -- нито да го обиколиш с жипката, нито да го облетиш с хеликоптера.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  3. 3 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 860 Неутрално

    По принцип е добре метрото да обслужва натоварени квартали, а не мутренски проекти в полите на Витоша.

  4. 4 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Колкото повече се построи толкова по-добре. Метро мрежата още не е с много добро покритие и всяко разширение е добре дошло, още повече с евро пари..

  5. 5 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 280 Разстроено

    Супер. Бойко още един мандат го очаква.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 280 Разстроено

    До коментар [#2] от "Един вампир броди из Европа":

    С жипката Бойко ви разби и пак ще ви бие на изборите.

  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Това е добра новина.Дано да се осъществи в близкото бъдеще-

  9. 9 Профил на томат
    томат
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Проектът за новата линия не минава покрай гара Подуене, което не е много далновидно.

  10. 10 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 273 Неутрално

    В същото време довеждаща инфраструктура - 0. При нормално управление с 530 милиона могат да се направят поне 100 км трамвайна мрежа.

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Новите станции ще са по отклонение от Третата линия
    ________________
    Герберите са безкрайно неуки, което обяснимо с ниския им неинтелектуален капацитет!
    Плановете за които са напирали инженери от които всеки е прочел книги колкото всички гербери взети заедно, е да да има обиколна линия (Кольцевая линия ) на метрото която да опасва София! Конспиративната теория ,че е спрян този проект защото трябва да минава пътна артерия с тунел и метро и трамвай под Южния Парк и ул.Козяк става много реална!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#2] от "Един вампир броди из Европа":С жипката Бойко ви разби и пак ще ви бие на изборите.
    —цитат от коментар 7 на kzj35678888


    Айде да изчакай да видим първо датата, после да почне кампанията, че аз само като сложа черните точки, коя от коя по-така, а и как е тръгнало, камъни падат, язовири наводняват хората, чепят се тротоари като Гранд Каньон, газ не тече по многомилиардни тръби, ваксини няма, а и още май ще излиза на бял свят

  13. 13 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Тука ГЕРБ-ерите предричат мандати на Боеко заради проект за метро.
    Да му се невиди, хем няма кьорав ГЕРБ-ер, хем всички на изборите гласуват за Фиданка Йордъкова! И хем гласуват, хем никой не е виждал ГЕРБ-ер в София!

  14. 14 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Метрото в София погълна достатъчно европейски средства и е над средноевропейското ниво в момента. Да продължават да се наливат европейски пари в него за глезотии като станции от Военна академия до "молчето" е нелепо.

    Има региони в България, които умират. Има сектори в България, които умират заради коронавируса. Но ние ще излеем парите за възстановяване от кризата в метро за софиянци? Сериозно ли? Нивото на централизация в България прдиобива все по-застрашителни размери. И въпреки това, нито една партия не предлага сериозно решенеие на проблема в предизборната си програма, напротив. После се чудят защо не разширяват електоратите си.

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Проектът за новата линия не минава покрай гара Подуене, което не е много далновидно.
    —цитат от коментар 9 на томат


    Естествено.... иначе, дъга на от метрото, Подуяне ,ТВ Кула, Козяк,Бул,Гоце Делчев - Красно Село щеше да е 12 мин. и още малко до пълна обиколка!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Повече метростанции по-малко вредни газове от леките коли!

    Стига сте мрънкали, метрото е много екологично!

  17. 17 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Парите за възстановяване от Европа не трябва да се дават за метра и подобни глупости. Пак всичко отива само за софиянци. Дано следващите отхвърлят този проект и предложат нещо полезно за всички българи. Например влак до Смолян или магистрала Черно море или тунел под Шипка. А защо не и магистрала на прохода Хаинбоаз. Реално в България като изключим Хемус на запад в момента няма един сигурен и безопасен проход за връзка Север- Юг през зимата. Все едно че живеем в две отделни държави.

  18. 18 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Повече метростанции по-малко вредни газове от леките коли!Стига сте мрънкали, метрото е много екологично!
    —цитат от коментар 16 на Dariya Koleva


    Ам като погледнеш София от Витоша в дни с инверсия, не си личи метрото да е свършило нещо!

  19. 19 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#17] от "Oggie Petkov":

    Те са 2 отделни държави - ама не са север-юг, ами са в доходите!
    Едните доходи са от бачкане, другите от крадене.

  20. 20 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    Добре де, а защо първата линия не мина от Университета през Орлов мост под "Цариградско шосе" към Окръжна болница и Младостите, а трамваят да беше си останал по "Драган Цанков" до Дървеница?

    Значи за да отида от Окръжна болница до площад "Света Неделя" се качвам на метрото по новата линия, отивам до Военна академия, оттам се прехвърлям на третата линия, на Орлов мост се прехвърлям на първата линия и стигам до станция "Сердика"? Или си взимам автобуса да Орлов мост?

    Какво направихме? Две линии на метрото обикалят през Мачу Пикчу и вагоните се таралянкат полупразни, а целият автобусен трафик с препълнените автобуси по "Цариградско шосе" в средата си остава!

  21. 21 Профил на Babimu
    Babimu
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Какво възстановяване е това?

  22. 22 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    С това качество и както са продупчили под София като термитник, само да не друсне някое земетресение, че не ми се мисли. От един дъжд новия тротоар пред Медицинска стана като Гранд каньон, а нещо по-сериозно ще се отворят чакрите!

  23. 23 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#17] от "Oggie Petkov":


    До коментар [#14] от "dzenlandia":

    Напълно подкрепям!

  24. 24 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    Супер. Бойко още един мандат го очаква.
    —цитат от коментар 5 на kzj35678888


    Очаква го, но може и да го гледа кариран, на квадратчета.
    Румънката хич не си поплюва.

  25. 25 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Повече метростанции по-малко вредни газове от леките коли!Стига сте мрънкали, метрото е много екологично!
    —цитат от коментар 16 на Dariya Koleva


    Не тия некадърници да го строят, че ще трябва с дъждобрани да стоим във влаковете

  26. 26 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#16] от "Dariya Koleva":

    Повече метростанции по-малко вредни газове от леките коли!Стига сте мрънкали, метрото е много екологично!
    —цитат от коментар 16 на Dariya Koleva


    Няма защо да ми го обяснявате като на гербер. Това по принцип е така. Ама със софийското метро не е. Линиите на метрото минават така, че отпаднаха тролейбусни и трамвайни линии, а автобусните останаха.

    А за леките коли застанете сутрин към 8,30 ч. или след обяд към 18 часа на моста на Четвърти километър да видите колко е помогнало метрото.

  27. 27 Профил на Молотовка
    Молотовка
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Ужас, Бойко продължава да гради !
    Няма ли утре пинокио да бодне с нос и да обясни колко е излишно....

  28. 28 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    Тука ГЕРБ-ерите предричат мандати на Боеко заради проект за метро. Да му се невиди, хем няма кьорав ГЕРБ-ер, хем всички на изборите гласуват за Фиданка Йордъкова! И хем гласуват, хем никой не е виждал ГЕРБ-ер в София!
    —цитат от коментар 13 на Oleg Shishmanov


    Няма нужда от гербери.
    Важни са праброителите!
    Истина, стара като Сталин.

  29. 29 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Като насраха (без извинение) първата метро линия, която трябваше да мине под Цариградско шосе, сега се чудят как да оправят сътвореното с една глуха линия от никъде за никъде. Сега станция Жолио Кюри продължава да бъде станция призрак, а на нейно място трябваше да бъде спирка хотел Плиска.

  30. 30 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Гледам някой се чуди защо не за нещо друго, а за метро? Отговорът е прост, те само това могат да строят, а и са му хванали цаката колко може да се открадне и как да не ги хванат. Защо ще рискуват с нещо непознато.

  31. 31 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Новите станции ще са по отклонение от Третата линия________________Герберите са безкрайно неуки, което обяснимо с ниския им неинтелектуален капацитет!Плановете за които са напирали инженери от които всеки е прочел книги колкото всички гербери взети заедно, е да да има обиколна линия (Кольцевая линия ) на метрото която да опасва София! Конспиративната теория ,че е спрян този проект защото трябва да минава пътна артерия с тунел и метро и трамвай под Южния Парк и ул.Козяк става много реална!
    —цитат от коментар 11 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Това да не ти е тунелът под Борисовата градина, който излизаше до посолството на СССР навремето. Га не рева тогава, а сега пишеш жалейки по измислици-премислици.

  32. 32 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    А и като ще ги дават от ЕС тия пари този път условието е да има висши управленци в затвора за кражби, кои ли ще е късметлиите?

  33. 33 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 700 Неутрално

    С това качество и както са продупчили под София като термитник, само да не друсне някое земетресение, че не ми се мисли. От един дъжд новия тротоар пред Медицинска стана като Гранд каньон, а нещо по-сериозно ще се отворят чакрите!
    —цитат от коментар 22 на nij50393132


    То ако друсне може и ток да те хване, да те залее вода или да се удавиш във фейкалии. Я направо спирай тока, водата и канализацията и слагай алуминиевата шапка и се пази от 5житото, че и то настъпва!

  34. 34 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Добре де, а защо първата линия не мина от Университета през Орлов мост под "Цариградско шосе" към Окръжна болница и Младостите, а трамваят да беше си останал по "Драган Цанков" до Дървеница?Значи за да отида от Окръжна болница до площад "Света Неделя" се качвам на метрото по новата линия, отивам до Военна академия, оттам се прехвърлям на третата линия, на Орлов мост се прехвърлям на първата линия и стигам до станция "Сердика"? Или си взимам автобуса да Орлов мост? Какво направихме? Две линии на метрото обикалят през Мачу Пикчу и вагоните се таралянкат полупразни, а целият автобусен трафик с препълнените автобуси по "Цариградско шосе" в средата си остава!
    —цитат от коментар 20 на Един препатил


    Тя е много стар проект като трасе, тогава ни мол ни зала армеец нито тех парк

  35. 35 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 906 Неутрално

    На печелившите честито. А южните квартали - все по-елитни 😂

  36. 36 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    [quote#33:"HERMES"][/quote]

    ей кръвно вдигате като Му показваме некадърните изпълнения, безценно

  37. 37 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Това вече ще го снимат от Дискавъри :)

  38. 38 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    На печелившите честито. А южните квартали - все по-елитни 😂
    —цитат от коментар 35 на Стабилни в мизерията, епизод пореден


    Чакай сега, Манстирски ливади се борят още за улици, има време :)

  39. 39 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#34] от "nij50393132":

    И какво като е стар, след като е фунцкионален. Нека сравним, както съм написал вече, сегашната станция призрак Жолио Кюри и спирката на Плиска. Къде ли има най-голям пътникопоток? Но докато стигна пеша от Плиска до Жолио Кюри целият ефект от бързото придвижване с метрото отива на кино.

  40. 40 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#34] от "nij50393132":И какво като е стар, след като е фунцкионален. Нека сравним, както съм написал вече, сегашната станция призрак Жолио Кюри и спирката на Плиска. Къде ли има най-голям пътникопоток? Но докато стигна пеша от Плиска до Жолио Кюри целият ефект от бързото придвижване с метрото отива на кино.
    —цитат от коментар 39 на HERMES


    казвам, че когато е пректиран не е имало нужда да минава през там където пита човека и е бил предвиден да свърже младост - центъра - люлин

  41. 41 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1775 Весело

    Новите станции ще са по отклонение от Третата линия________________Герберите са безкрайно неуки, което обяснимо с ниския им неинтелектуален капацитет!Плановете за които са напирали инженери от които всеки е прочел книги колкото всички гербери взети заедно, е да да има обиколна линия (Кольцевая линия ) на метрото която да опасва София! Конспиративната теория ,че е спрян този проект защото трябва да минава пътна артерия с тунел и метро и трамвай под Южния Парк и ул.Козяк става много реална!
    —цитат от коментар 11 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Това ми мяза на превод от руски на български с гугъл'транслейтър, или на нещо написано от руснак с претенции да знае български. Залагам на второто. Сега разконспирирах ОЩЕ един получаващ флашки от пАсолЬството😀

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  42. 42 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#4] от "sw51":

    Колкото повече се построи толкова по-добре. Метро мрежата още не е с много добро покритие и всяко разширение е добре дошло, още повече с евро пари..
    —цитат от коментар 4 на sw51


    Никой не е против строителството. Ама трябва да се строи с акъл. Новото отклонение ли е, кьорсокак ли е има шест станции, поне четири от които в момента се покриват от трамвай № 20.

  43. 43 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#4] от "sw51":
    —цитат от коментар 42 на Един препатил


    не си разбрал, тук целесъобразност не се търси, за тези хора е важно Бойко да строи, нещо си. Щом Бойко строи те са щастливи.

  44. 44 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 273 Неутрално

    [quote#41:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ"][/quote]


    До коментар [#41] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Виж сега - дори разваления часовник показва точно време два пъти в денонощието. Т.е. в случая Коменданте е напълно прав :)

  45. 45 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 377 Неутрално

    За да има смисъл това отклонение за Цариградско-трябва да има пътникопоток,а на воената академия няма нищо за да осмисля това упражнение!!! По скоро от Театър София трябва да се направи такова,там има връзка с автобуси и трамваи.Какви са тия измишлиотини дето ги мислят и кой ги мисли,ако има с какво.

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  46. 46 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3363 Неутрално

    "....шест нови станции срещу 530 млн. лв."

    Очевидно гербавите откриват избирателната кампания. Шест виртуални нови станции = 60000 зарибени софиянчета-избиратели.
    А отде са парите ли? Ми от печатницата, откъде другаде? Някой да му липсват пари? Кой ще ги връща ли? Децата, те още не го знаят.

  47. 47 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Каквото и до се направи,
    на всичките не се нрави.

  48. 48 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Както всичко друго герп в крайна сметка освиниха и метрото. Тия отклонения на линиите са крайно тъпо нещо. Затова вместо от центъра да стигнеш до летището за 10 минути обикаляш до младост и после се връщаш към дружба. Логично там където линията се разделя метрото ще е по-нарядко, пълна недомислица. По добре да бяха направили нормална четвърта линия и да бяха премислят и предните три къде точно трябва да минат. Ама зор да се тупаме по бързо в гърдите че сме свързали летището с метро. Всеки който погледне картата на София ще си даде сметка че герп оплескаха нещата.

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5786 Неутрално

    Герберската некадърност в действие. Имаше Генерален план с две линии по осита Запад-Изток и Севр-Юг. След това околовръстна линия.
    После дойде бойко на власт и промени схемата като навреди непоправимо на София.
    Другия подобен гаф на вожда е когато със замах отряза и осакати зала Армеец и я обрече на вечна загуба.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Хммм ... в много от коментарите четем: метрото, магостралите и т.н. глътнаха много европейски пари, колкото повече се построи, толкова по-добре?
    За тези умници, които пропагандират, че благодарение на европейските средства, които ние УспешнО усвояваме, кратко питане... Знаете ли уважаеми какво е записано в Библята глава 5 писанията на Матей “ Блажени са вярващите.“
    Нищо на този свят не е даром, камо ли парите, собственост на банките и банките в сянка. Всеки си плаща масрафа, както е казал народа, рано или късно. В съвременния свят никоя държава не получава нещо даром!
    Поздрави от Isla Más a Tierra.

    robin ot Crusoe
  51. 51 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    Колкото повече се построи толкова по-добре. Метро мрежата още не е с много добро покритие и всяко разширение е добре дошло, още повече с евро пари..
    —цитат от коментар 4 на sw51


    Докато не направят транспортните средства достъпни за инвалиди и възрастни, все едно нищо не са направили.
    Във Виена нивото на пода на спрелия трамвай е на съшото, на което е и платформата на спирката. В София/България възрастните хора не могат да се качат и така не могат да се възпползват от масовия градски транспорт.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  52. 52 Профил на piliferus
    piliferus
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#9] от "томат":

    Било е предвидено, но главният инженер е казал: "И какво, като е малко по-настрани, подуямие!" И се оказало, че гарата наистина му е под ...

  53. 53 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    За да има смисъл това отклонение за Цариградско-трябва да има пътникопоток,а на воената академия няма нищо за да осмисля това упражнение!!! По скоро от Театър София трябва да се направи такова,там има връзка с автобуси и трамваи.Какви са тия измишлиотини дето ги мислят и кой ги мисли,ако има с какво.
    —цитат от коментар 45 на sa6ka_grey


    Много правилно!
    Тази логика едва ли е известна на Фандъкова.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  54. 54 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    Това ми мяза на превод от руски на български с гугъл'транслейтър, или на нещо написано от руснак с претенции да знае български. Залагам на второто. Сега разконспирирах ОЩЕ един получаващ флашки от пАсолЬството
    —цитат от коментар 41 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Здрасти!
    Във форума сигурно има поне двадесетина подбни хибридчици.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  55. 55 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    Мисля, че герберята бързат да изхарчат всичките пари предназначени за метрото, за да могат после да се дуят под път и над път, че те са направили метрото в София.
    Затова сега се чудят в какви не толкова належащи проектчета за метро-израстъци да вкарат последните пари за него.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  56. 56 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    Проектът за новата линия не минава покрай гара Подуене, което не е много далновидно.
    —цитат от коментар 9 на томат


    Не знам дали е възможно метрото направо да слезе на ЖП линиите (размерите май са доста различни). Така ще може да се използва и цялото ЖП оборудване около столицата.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#3] от "kapitan_laino":Името ти много добре те описва.
    —цитат от коментар 6 на kzj35678888


    Поне имам име. Ти си произволно генерирарно нищо.

  59. 59 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    Разбирам спора София срещу провинция да се водеше, защото парите няма да стигнат за всичко. А истината е, че най-вероятно няма капацитет да се изградят планове, за да се усвоят парите и затова е вкарано метрото и накрая ще бъдат върнати поне половината от 12-те милиарда.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  60. 60 Профил на Михаил Йорданов
    Михаил Йорданов
    Рейтинг: 38 Неутрално

    Това, което е странно за мен, е че линията свършва до Окръжна болница. Има няколко варианта тя да се свърже с първата линия (Г.М.Димитров, Младост 1, Метро), но те кой знае защо са пренебрегнати. Така някой, който пътува от Слатина до Младост или Дървеница, трябва да отиде до Орлов мост и да се върне обратно с първата линия.

  61. 61 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 591 Неутрално

    ПадУяне, Подуяне.......ако мотриса има от Курило/Своге...та дори от Мездра, до гара Подуяне, то огромен човекопоток може да има, и искърското дефиле да бъде разтоварено, отделно пущиняците от Илиянци до ЖП линията да станат атрактивни за строителство....ама нали гербоУрунглите са селяндури, от къде ще познават Софето, чули са от шопският фолклор, че от Витоша по висока нема, ама не са чули че от Искаро по-длИбоко неме!!!

  62. 62 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#20] от "Един препатил":

    Защо не мина по Цариградско? Много просто.
    Съществуваше тунела между МС Стадион Васил Левски и Жолио Кюри, който беше прокопан от миньори по времето на Живков, както и трямвайния надлез между Жолио Кюри и ГМ Димитров. Това им бяха готови за използване няколко километра трасе и те решиха да ги използват.

  63. 63 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    Това, което е странно за мен, е че линията свършва до Окръжна болница. Има няколко варианта тя да се свърже с първата линия (Г.М.Димитров, Младост 1, Метро), но те кой знае защо са пренебрегнати. Така някой, който пътува от Слатина до Младост или Дървеница, трябва да отиде до Орлов мост и да се върне обратно с първата линия.
    —цитат от коментар 60 на Михаил Йорданов


    Не само до Младост или Дървеница , ако иска да отиде до Дружба или летището е същата работа. Това е линия сокак на турски или тупик на руски, както се наричат улиците без изход. Поредно недомислие.

  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    Парите за възстановяване от Европа не трябва да се дават за метра и подобни глупости. Пак всичко отива само за софиянци. Дано следващите отхвърлят този проект и предложат нещо полезно за всички българи. Например влак до Смолян или магистрала Черно море или тунел под Шипка. А защо не и магистрала на прохода Хаинбоаз. Реално в България като изключим Хемус на запад в момента няма един сигурен и безопасен проход за връзка Север- Юг през зимата. Все едно че живеем в две отделни държави.
    —цитат от коментар 17 на Oggie Petkov


    Поне три пътни тунела трява да се направят на проходите на Стара планина , които да свързват северна и южна България. Трябва да се направят тунели на проходите Петрохан , Троян-Кърнаре и Шипка но за тези пътни съоръжения все няма пари , за разлика от ненужни за България обекти като разни газови потози и АЕЦ-и , които обслужват руските интереси и за които бяха изхарчени милиарди.

  65. 65 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    Като насраха (без извинение) първата метро линия, която трябваше да мине под Цариградско шосе, сега се чудят как да оправят сътвореното с една глуха линия от никъде за никъде. Сега станция Жолио Кюри продължава да бъде станция призрак, а на нейно място трябваше да бъде спирка хотел Плиска.
    —цитат от коментар 29 на HERMES


    Трасетата на Софийското метро са прекарани така , че да струват най-евтино без оглед на това , че обслужват най-малко жители на столицата.
    Бях свидетел когато се определяше трасето на метролинията до летището. По-скъпия нариант минаваше през квартал Дружба 2 , но го отхвърлиха и избраха по-евтиния вариант, като така лишиха от метро цял квартал с 40-50 хиляди жители.

  66. 66 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#56:"Храбър"][/quote]

    Релсите са си по стандарт. Различно е захранването. При метрото е 700-800V постоянно напрежение, а при влаковете е киловолти променливо. Иначе разстоянието е 1443 мм.

  67. 67 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Това, което е странно за мен, е че линията свършва до Окръжна болница. Има няколко варианта тя да се свърже с първата линия (Г.М.Димитров, Младост 1, Метро), но те кой знае защо са пренебрегнати. Така някой, който пътува от Слатина до Младост или Дървеница, трябва да отиде до Орлов мост и да се върне обратно с първата линия.
    —цитат от коментар 60 на Михаил Йорданов


    Не могат да се свържат 3-та линия с 1-ва и 2-ра, защото едната 3-та е с контактна мрежа и оборудване на Сименс, а другите две са с контактна релса и руско оборудване.

  68. 68 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Колкото повече, толкова повече. Мен би ме интересувало, как излиза на километър или на станция в сравнение с Виена например, където също непрекъснато се разширява метро-мрежата. И се радвам, че трета линия е с далеч по-прилични влакчета в сравнение с руските.

  69. 69 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#62] от "Oleg Shishmanov":

    Благодаря Ви, зная, че така го направиха по по-лесния, но не по по-умния начин. Тунелът си беше почти готов, естакадата си я имаше, имаше си трасе и релси на трамвая до Дървеница, имаше си и трамвай № 14 и № 19. Всичко това можеше да си остане, а да се копае под "Цариградско шосе" по посока окръжна болница и разклона за летището. Вярно, щеше да излезе по-скъпо, но автобусния поток, който сега си остана.

  70. 70 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3045 Неутрално

    До коментар [#65] от "tacheaux":

    Признавам, че аз съм лично заинтересован метрото да беше минало през Дружба 2. Не зная какъв е бил отхвърленият проект, който сте виждали, но аз си представях, че от ИнтерЕкспо Център метрото ще мине през Дружба 2 по трасето на абсолютно измисления и ненужен трамвай 23 и след това малко по диагонал наляво през Дружба 1 ще се насочи към летището.

    Не съм сигурен, че това би било по-скъпият вариант или може би не с много. А като виждам какво става сега не съм сигурен и че по-ниската стойност е била водещият мотив. Какво става ли? Ами метрото има една станция "Дружба" насред нищото. Изглеждаше чудно метрото да минава така и да има такава станция, от която след като излезете трябва пак да хващате автобус или тролейбус по-нататък към Дружба 2.

    Но мистерията постепенно започна да се изяснява. "Нищото" - празните пространства се оказаха закупени парцели и започна голямо строителство на жилищни блокове. "С чудесна локация в близост до станция на метрото" - има три блока с такава чудесна близост, че метрото, което там излиза за малко над земята им минава през спалните. Появи се и "Артекс" със сграда "Авигея" (https://www.arteks.net/AVIGEA _) и нещата си дойдоха на мястото.

    Случайност? Както казваше Станислав Стратиев в живота случайности няма - случайно само се женят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK