Училищни автобуси ще превозват деца до IV клас в центъра на София

Училищни автобуси ще превозват деца до IV клас в центъра на София

© Георги Кожухаров



Училищни автобуси ще обслужват 32-ро и 18-о средно училище в центъра на София за период от два месеца. Столичната община ще финансира експеримента на стойност 18 хил.лева, реши днес общинският съвет. За всяко училище е обособена отделна автобусна линия, макар разстоянието между двете да е около 300 м. Едното училище е на ул. "Пиротска" и ул. "Средна гора", а другото е на кръстовището на бул. "Христо Ботев" и бул. "Тодор Александров".


Целта на проекта е да се търси решение на въпроса със задръстванията около училищата в центъра в сутрешните пикови часове, мотивира избора зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев. В момента има записани 70 деца и това значи поне 40 автомобила по-малко сутрин около двете училища, добави той.


Автобусите ще са само за деца от първи до четвърти клас и ще правят един курс сутрин. Трасетата на двете линии са определени предварително, спирките ще следват съществуващите на градския транспорт, но ще има и новоразкрити, уточни зам.-кметът. Всяка сутрин по линията ще се прави един курс.




Маршрутите на двете линии


За учениците от 18-о СУ автобусът ще тръгва в 7.30 ч от началната спирка при от 10-о ДКЦ на бул. "Стамболийски". Маршрутът е по бул. "Вардар", ул. "Божурище", ул. "Цар Симеон", надясно по бул. "Христо Ботев", надясно по бул. "Тодор Александров", надясно по ул. "Средна гора", надясно по ул. "Пиротска" до централния вход на 18-о СУ "Уилям Гладстон".


Началната спирка на маршрута до 32-ро СУ е също при 10 ДКЦ на бул. "Стамболийски", но тръгването ще е в 7.35 ч. Маршрутът е по бул. "Вардар", ул. "Божурище", ул. "Цар Симеон", надясно по бул. "Константин Величков", наляво по ул. "Пиротска", надясно по бул. "Христо Ботев" до входа на 32-ро СУ.


Автобусите ще спират на съществуващи спирки на градския транспорт, но и на допълнителни, които ще бъдат съгласувани с училищните ръководства и с родителите.


Все още не е решено от коя дата ще започне превозването на учениците с автобусите на общината.


И от крайните квартали ще има довеждащи автобуси, обеща Кръстев


Защо експериментът е насочен към две училища, до които е метростанция "Опълченска", минават и трамваи, запита Димитър Антов от ВМРО. Той напомни, че общинският съвет трябва да избира, а не зам.-кметът сам да решава. "Чиновническата демокрация измести представителната демокрация", обобщи съветникът.


Би трябвало единият експериментален маршрут да е от по-отдалечен квартал като "Витоша-ВЕЦ Симеоново", където няма почти никакъв градски транспорт, посочи Борис Бонев от "Спаси София".


На база резултатите от двумесечния експеримент Столичната община ще разработи варианти за училищни автобуси от крайните квартали към центъра, обеща Кръстев. Избраните две училища са най-големите в София, в тях учат 4500 деца от целия град, защити избора Симеон Колев от ГЕРБ.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 624 Гневно

    То пък се едно няма как децата в София да стигнат до училище. Да бяхте дали тези пари на няколко деца като стипендии, та родители им да могат да водят децата от село в тези училища. Щото децата от село си ходят в селските училища, където всичко се крепи на ентусиазъм, т.е. няма какво да го крепи.

    over the under
  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3544 Неутрално

    Сега само трябва да променят и закона за движение, за да дава приоритет на тези автобуси както е в цял свят защото останалите водачи ще има да ги засичат така както правят с всички останали участници в движението.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на Trigonometrik
    Trigonometrik
    Рейтинг: 122 Неутрално

    И кво, шофьорът 40 минути затворен с 30 кашлящи и кихащи деца?

  4. 4 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Добра идея, да се надяваме изпълнението да не е по герберски.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    Има логика. Сутрин и по обяд е ад около тези училища и е много опасно за всички участници в движението.
    Малко може би не е подходящо по време на пандемия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 247 Неутрално

    В района на избраните за експеримента училища има метро, трамваи, тролеи - какво не им достига на родителите в градския транспорт, та се налага за централни училища специален превоз за децата? Това ли е признанието, че дори в центъра на столицата децата не могат да стигнат нормално до училище, защото тротоарите са леш, безопасността по улиците имагинерна, а на всеки ъгъл дебне я дилър, я бездомно куче?

  7. 7 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2237 Любопитно

    Има логика. Сутрин и по обяд е ад около тези училища и е много опасно за всички участници в движението. Малко може би не е подходящо по време на пандемия.
    —цитат от коментар 5 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, около тези училища всеки паркира, както си иска. А къде е КАТ?

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#7] от "PisnaMi":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на Веселин Маринов
    Веселин Маринов
    Рейтинг: 16 Неутрално

    В Америка не е само с училищни автобуси. Има и таксита които сутрин и вечер имат ученици за клиенти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK