Коронавирусът: данните на 27 януари


"Дневник" публикува актуалните данни, свързани с разпространението на коронавируса в България, давани от държавната Единна информационна система. По-надолу в статията могат да се видят графики, които очертават тенденциите от последните месеци по основните показатели - броя заразени, починали и излекувани, броя на пациентите в болници и в интензивни отделения и съотношението между общия брой направени PCR и антигенни тестове и положителните резултати от тях.


От 23 декември в данните влизат и антигенните тестове. До тази дата единствените официално признати от държавата бяха PCR тестовете. В началото на декември главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев обяви, че скритата заболеваемост (броят на заразените, открити с антигенен тест, но непотвърдени с официалния PCR) е средно около 10-15%. И в момента не се обхващат всички антигенни тестове, а само тези правени в лаборатории, болници и поликлиники. Не са малко хората, които се тестват сами с предлаганите в аптеките продукти, така че скрита заболеваемост пак има.




Първата таблица показва данните за изминалото денонощие, при които често има неточности по технически причини. В неделя и понеделник обичайно рязко спада отчитаният брой на новозаразени и на направените тестове, а причината според властите е, че в почивните събота и неделя много лаборатории не работят или работят с намален капацитет, както и с това, че лабораториите и болниците нанасят резултатите си със закъснение в единната информационна система. Това пък обикновено води до значително увеличение на данните за нови заразени, настанени в болница, и смъртни случаи във вторник.


В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода и т.н.).


Заразени, излекувани, починали


До 23 декември официалната статистика отчиташе като заразени само хората, за които в някоя от одобрените от държавата лаборатории е получен положителен PCR тест. След тази дата за официални се приемат и направените там и в COVID центровете резултати от антигенни тестове.


След 13 октомври статистиката отчита като излекувани всички заразени, чиято 14-дневна карантина е изтекла, без да се правят допълнителни изследвания. За излекувани се смятат и всички пациенти, които са били в болнични заведения с COVID-19 и са изписани. В статистиката на жертвите влизат хората, които са починали, след като са били доказано заразени с коронавирус. По този показател от началото на епидемията в много държави има спор доколко коректно е отчитането заради ролята на придружаващи заболявания на пациентите.



Колко са положителните тестове


Изчислението каква част от тестовете са положителни е до известна степен условно, тъй като се прави на базата на общия брой тестове за деня, като властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същ пациент. Все пак могат да се ползват за ориентир, доколкото след отпадането на задължителния отрицателен тест за излизане от карантина повторните изследвания би следвало да са намалели.



Лечението в болници


Необходимостта от лечение в болница се смята за един от ключовите показатели за развитието на пандемията, тъй като поставя под сериозен натиск здравната система и отчита възможността на държавата да се справи с кризата. В България в момента всички болници в областите с над 120 заразени на 100 хил. души население (а в момента това е почти цялата страна) са задължени да отделят легла за лечение на COVID-19. Данни за това каква част от тях са запълнени се обявяват веднъж седмично - на брифинга на Националния оперативен щаб в четвъртък. По данни от 5 ноември са запълнени около 30% от леглата в лечебните заведения и около 20% от леглата в интензивните отделения.




Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    Доброволното тестване на учителите влиза ли в тази статистика ?

    Или там ги проверяват с други видове тестове ?

    કટાક્ષ
  2. 2 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    ...и няма да са само 9000...

  3. 3 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    А за танатофобите - ето седмичната справка от НСИ.

    https://www.nsi.bg/sites/default/files/files/pages/covid/D_2_2021_W2.png

    През втората седмица на януари, през 2017-та и 2019-та година са умрели значително повече хора отколкото през 2021-ва.

    કટાક્ષ
  4. 4 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#2] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    > ...и няма да са само 9000...

    кои ? и защо ?

    Инфаркт ? Инсулт ? Рак ? Други ОРЗ-та ?

    કટાક્ષ
  5. 5 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Тази вълна отмина.
    Но мислете какво ще стане, когато ни нападне британеца.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  6. 6 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ан Он":

    Ковид

  7. 7 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#5] от "Полковник за европейско развитие на България":

    > Но мислете какво ще стане, когато ни нападне британеца.

    Като гледам, примерно шведите не са се паникьосали, а действат разумно и премерено:

    http://www.bta.bg/bg/c/OF/id/2349112

    કટાક્ષ
  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#6] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Ако примерно е инфаркт с Ковид или инсулт с Ковид, или рак с Ковид, може ли да броим починалите по 50% на едното заболяване и по 50% на другото ?

    Ако нямаше Ковид, щяха на са 100% зачислени към основното заболяване.

    Сега като има Ковид - трябва да наваксваме и да ги пишем 100% на него ли ?

    કટાક્ષ
  9. 9 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#5] от "Полковник за европейско развитие на България":

    > Но мислете какво ще стане, когато ни нападне британеца.

    Но пък и ние имаме работеща практика за балканските условия. Слагаме всички милиционери да пазят достъпа до Витоша и останалите национални паркове.

    Миналия път сработи и ни спаси от първата вълна. Не ли ?

    કટાક્ષ
  10. 10 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    По повод на учителите - ето каква забавна история все още стои на главната страница на здравното министерство:

    https://www.mh.government.bg/bg/

    Проф. Костадин Ангелов, министър на здравеопазването, в интервю за "Неделята на NOVA", Нова телевизия
    04 Януари 2021
    Може би до седмица ще започнем да ваксинираме и учителите.

    કટાક્ષ
  11. 11 Профил на misterfister
    misterfister
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По повод на учителите - ето каква забавна история все още стои на главната страница на здравното министерство:https://www.mh.government.bg/bg/ Проф. Костадин Ангелов, министър на здравеопазването, в интервю за "Неделята на NOVA", Нова телевизия04 Януари 2021Може би до седмица ще започнем да ваксинираме и учителите.
    —цитат от коментар 10 на Ан Он


    Ваксинират та пушек се вдига.

  12. 12 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ан Он":

    При общото високо ниво на смъртността в България това, че в отделни години в отделни седмици при грипни епидемии се достига по-голям брой на починалите отколкото през втората седмица на 2021, в период на относително затихване на епидемията от ковид, не е показателно.

  13. 13 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#11] от "MisterFister":

    От друга страна 5 от тия 24 дето ваксинираха преди няколко дни може да са били учители.

    А и се сещам за един от Сандански, дето шефа на болницата лично го беше привикал.

    Та може и всъщност да са 'започнали' ваксинирането на учителите и забележката ми да е неуместна.

    કટાક્ષ
  14. 14 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4199 Неутрално

    8 от 13 коментара принадлежат само на един "участник".....

    https://www.dnevnik.bg/intervju/2021/01/27/4167814_normata_ni_e_120_posta_na_den_jivotut_na_edin/

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  15. 15 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    До коментар [#5] от "Полковник за европейско развитие на България":

    Новата вълна вече започва.
    Среден брой на новозаразените:
    9-15.1.2021 - 499
    10-16.1 - 476
    11-17.1 - 472
    12-18.1 - 465
    13-19.1 - 435
    14-20.1 - 428
    15-21.1 - 416 /минимум/
    16-22.1 - 418
    17-23.1 -423
    18-24.1 -429
    19-25.1 - 458
    20-26.1 - 498
    Наслагват се две криви - намаляващата заболеваемост от старите щамове от есенната вълна и нарастващата заболеваемост от новия щам /или от нови щамове/.
    Засега увеличаване на смъртните случаи няма. Може да го очакваме след десетина дни.
    Нивото на заболеваемост е два пъти по-високо отколкото максимума през юлската вълна и четири пъти по-високо отколкото максимума през пролетната вълна.
    Нивото на смъртност също и дори повече пъти.

  16. 16 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#12] от "Patsis":

    Колега, знаете че уважавам мнението ви.

    В случая, до голяма степен съм съгласен с вас. Истински анализ може да се прави след известно време, и съвсем няма да е в полза на КОВИД годината (*).

    Но ако ще обръшаме специално внимание на всеки пик в горната част на графиката, нека пък да поглеждам и към пиковете в долната и част.

    Така да се каже, освен тъга, да внесем и малко радост.

    (*) а анализа на причините ще е съвсем отделна тема

    કટાક્ષ
  17. 17 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#14] от "padrino":

    Колега, съзнавам че имаме значително повече опит и не все още не мога да се меря с вас.
    И тия 120 на ден все оше са извън възможностите ми.

    А за да не ни изтрият, нека се върнем на темата на статията. Има ли някои от моите коментари с които не сте съгласен ? Ще опитам да мотивирам допълнително тезата си.

    કટાક્ષ
  18. 18 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Запазете спокойствие , идват новите задължителни маски които ще ни предпазват от всякакви вируси !
    Старите предпазваха до миналата седмица , докато вируса намери начин да ги ''заобикаля'' .
    Маска+ ваксина+карантина = щастлива нова година !
    Честито !!!!

  19. 19 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#18] от "stenlyaka":

    Лека корекция, официалният термин вече е 'сертифициране'.

    Маска + сертификат + карантина = щастлива нова година !

    કટાક્ષ
  20. 20 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4199 Весело

    До коментар [#14] от "padrino":Колега, съзнавам че имаме значително повече опит и не все още не мога да се меря с вас. И тия 120 на ден все оше са извън възможностите ми.А за да не ни изтрият, нека се върнем на темата на статията. Има ли някои от моите коментари с които не сте съгласен ? Ще опитам да мотивирам допълнително тезата си.
    —цитат от коментар 17 на Ан Он


    Аз не мога за цял ден да напиша толкова коментари колкото Вие пишете само под една статия така, че се справяте добре. От рейтинг към 1000 преди седмица или две сега сте на 2200 😂😂😂😂😂 То е видно кой се справя по-добре

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  21. 21 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Да мислиш с корема или с оная си работа, а не с главата си, не е добър начин за оцеляване. Видяхме как се справят с "протестиращите" против карантинните мерки за ограничаване на епидемията (с водни струи и налагане с палки). Не си поплюват! Да вземем пример от нашите европейски съграждани. Да "разхлабваш мерките", когато броят на заразените нараства, а броят на умрелите спрямо броя на заразените не се променя съществено, е повече от безумие.

  22. 22 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#20] от "padrino":

    Е то е ясно - късен старт, опитвам се да наваксам. До рейтинг 5000 ми остават още много безсънни часове.

    Дайте все пак да обсъдим някакъв аспект свързан на темата на статията ?

    Черната графика ? Синята линия ? Учителите ? АлиБабабегов ? Забраната да се предпазваме с шалове ? Друго ?

    કટાક્ષ
  23. 23 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#20] от "padrino":

    И както виждате, 'успеха' ми се дължи на упорит труд и собствено творчество. Не препоръчвам статии и не пускам фотогалерии с извадки от уикипедиа (откъдето идват най-много точки).

    А по темата - имате ли представа каква част от учителите финално са се съгласили да бъдат тествани ?

    કટાક્ષ
  24. 24 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 418 Неутрално

    15000 теста. От вчера май добавят тестването на учителите. Иначе щяха да са максимум наполовина.
    Пак добри данни. Колкото да тестват народа вече го прекара, няма кой знае какво да намерят. По интересно щеше да е ако тестовете на учителите бяха за антитела. Повечето познати учители които имам, като се записали за тестове мислели, че ще ги тестват за антитела. Затова се записали.

  25. 25 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#5] от "Полковник за европейско развитие на България":Новата вълна вече започва.Среден брой на новозаразените:9-15.1.2021 - 49910-16.1 - 47611-17.1 - 47212-18.1 - 46513-19.1 - 43514-20.1 - 42815-21.1 - 416 /минимум/16-22.1 - 41817-23.1 -42318-24.1 -42919-25.1 - 45820-26.1 - 498Наслагват се две криви - намаляващата заболеваемост от старите щамове от есенната вълна и нарастващата заболеваемост от новия щам /или от нови щамове/. Засега увеличаване на смъртните случаи няма. Може да го очакваме след десетина дни.Нивото на заболеваемост е два пъти по-високо отколкото максимума през юлската вълна и четири пъти по-високо отколкото максимума през пролетната вълна. Нивото на смъртност също и дори повече пъти.
    —цитат от коментар 15 на Patsis


    Разгарят епидемията за да вземат изборите, ниска избирателна активност ще ги направи първи.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  26. 26 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#24] от "petiopit":

    > По интересно щеше да е ако тестовете на учителите бяха за антитела.

    Какво пречеше като и без това ги занимават и се създава специална организация, да им пуснат и от двата вида тестове ?

    કટાક્ષ
  27. 27 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1343 Любопитно

    До коментар [#8] от "Ан Он":


    Ако примерно е инфаркт с Ковид или инсулт с Ковид....
    Ако нямаше Ковид, щяха на са 100% зачислени към основното заболяване. Сега като има Ковид - трябва да наваксваме и да ги пишем 100% на него ли ?
    —цитат от коментар 8 на Ан Он


    При инфарктите и инсултите, в комбинация с ковид, е много сложно. Едно от усложненията на ковид е образуване на тромби. Пряк резултат - инсулт или инфаркт и летален изход.
    Ти как би сложил резултата?
    Инсулт, инфаркт или усложнение при ковид?


    Ecrasez l’infâme
  28. 28 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1343 Любопитно

    До коментар [#15] от "Patsis":

    Към тези числа трябва да приложиш и броя тествания, плюс процента заразени от тестваните.
    В последните дни имаш увеличение на тестовете с близо два пъти. Няма как да не се увеличат и откритите с ковид.
    Не мисля че имаме нова вълна, а нова информация. :)

    Ecrasez l’infâme
  29. 29 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#27] от "Graf":

    В България умират средно 300 души дневно.

    Когато нявсякъде има КОВИД (а то има), дневно ще умират по 300 души с КОВИД.

    Когато всички се ваксинират против КОВИД, дневно ще умират по 300 ваксинирани срещу КОВИД.

    Не ми харесва пропагандата с която се съобщава всяка бройка в повече от втората или третата група. Аналогично и на 'излекуваните'.

    Ако ще се вторачваме в числата, хайде да уточним някаква методология дето изглежда разумна според хората дето се занимават с тоа.

    Аз съм ок при 'инфаркт с ковид' да го броим 40% инфаркт и 60% ковид. Също съм ок да са 70% записани за инфаркт и 30% ковид. В крайна сметка 100% са си заминали.

    (Съвсем отделна тема са нелекувани хронични заболявания - 'инфаркт заради мерките против ковид')

    કટાક્ષ
  30. 30 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#28] от "Graf":

    > Не мисля че имаме нова вълна, а нова информация. :)

    Абсолютно.

    Как се движат данните за учителите спрямо очакванията ти ?

    Не че това еднократно тестване ще донесе много надеждна информация...

    કટાક્ષ
  31. 31 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 1902 Весело

    "По данни от 5 ноември са запълнени около 30% от леглата в лечебните заведения и около 20% от леглата в интензивните отделения"

    Много актуално!!! Данните с почти тримесечна давност са ми много полезни!

    Пък и картата носи дата 17 януари.
    Днес май сме 27-ми...

    Добре, че и тя не е от 5 ноември, все пак!

  32. 32 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1343 Весело

    До коментар [#29] от "Ан Он":


    В България умират средно 300 души дневно. Когато нявсякъде има КОВИД (а то има), дневно ще умират по 300 души с КОВИД.
    —цитат от коментар 29 на Ан Он


    От вярна предпоставка да се извади невярно умозаключене не е трудно. :)
    Имаме проблем. Завишената смъртност през 2020 г. е 16 000, а от ковид са ковидясали около 8000.
    А кривата на смъртноста е същата, като кривата на заболяемостта от ковид. Едно към едно съвпадат. Остава да предположим, че другите 8000 допълнителни, са се нагласяли да си тръгнат съвсем синхронно с ковид кривата.
    Не е много разумно, но няма какво друго да направим.

    Когато всички се ваксинират против КОВИД, дневно ще умират по 300 ваксинирани срещу КОВИД.
    —цитат от коментар 29 на Ан Он

    Това е съвсем вярно. А газетите ще пишат заглавия от сорта "Ваксината уби 300 ваксинирани"

    Не ми харесва пропагандата с която се съобщава всяка бройка в повече от втората или третата група. Аналогично и на 'излекуваните'.Ако ще се вторачваме в числата, хайде да уточним някаква методология дето изглежда разумна според хората дето се занимават с тоа.
    —цитат от коментар 29 на Ан Он

    Единствен изход от ситуацията. Абстрахирай се от внушенията и си играй с числата.

    Аз съм ок при 'инфаркт с ковид' да го броим 40% инфаркт и 60% ковид. Също съм ок да са 70% записани за инфаркт и 30% ковид. В крайна сметка 100% са си заминали.(Съвсем отделна тема са нелекувани хронични заболявания - 'инфаркт заради мерките против ковид')
    —цитат от коментар 29 на Ан Он


    Там с процентите съм пас. Все пак си има тесни специалисти, да се оправят в материята.

    Ecrasez l’infâme
  33. 33 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#32] от "Graf":

    > Завишената смъртност през 2020 г. е 16 000, а от ковид са ковидясали около 8000.

    Не отричам повишената смъртност. Очевидно я има, и очевидно причината е свързана с новата зараза.

    Мисълта ми беше че 'дневно умират по 300 ваксинирани от ковид' и 'дневно умират по 300 заразени но неваксинирани от ковид' и 'дневно умират по 300 човека' практически е едно и също, ако дневно по принцип си умират по 300 човека.

    Контекста в който се поднася информацията е пропаганда.

    કટાક્ષ
  34. 34 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Повечето познати учители които имам, като се записали за тестове мислели, че ще ги тестват за антитела. Затова се записали.
    —цитат от коментар 24 на petiopit


    Наверно са вервали в нАуката, както ни призовават др министър, професори, дохтори и професионални списувачи.

    УчЕните в Америка провели изследване на антигенни тестове в 2 американски университета. Резултатите са:
    - при симптоматични (кихат, кашлят, температура) : от 227 матряла 34 (15.0%) са антигенно положителни и 40 (17.6%) са пецере положителни. Тука антигенните са показали 20% фалшиво отрицателни резултати
    - при асимптоматични (нищо им нема) : от 871 матряла 21 (2.4%) са антигенно положителни и 17 (2.0%) са пецере положителни.
    Общо 16 проби са били фалшиво положителни, като при асимптоматичните 14 от 21 теста (две трети) са се оказали фалшиво положителни
    https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm695152a3.htm

    Та цялата работа с антигенните тестове си е чист активизъм. Кой има симптоми следва да си земе болничен от дохтора и да си седи дома като е се тая дали е болен от Страшния (17%) , или от селския грип (83%). Кой нема симптоми положителните са много мижав % , като от него 2/3 са фалшиво положителни и айде в карантина.
    Плюс това за да има смисъл от тестовете треба да се повтарят всеки ден щото днес даскала може да е здрав, обаче на връщане от работа да седне на пейка и айде катафалката. За тая цел Щаба треба да нареди всички даскали да идват 2 часа по - рано на работа, за да има време за тестване.

  35. 35 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Художниците и дизайнерите казват, че сивото и розовото като цветове си пасвали.
    Е, дереджето с ковид е точно в сиво-розовата област. Смъртността намалява, но не достатъчно, а бройката новозаразени расте повече, отколкото ни харесва.

    Последните две числа от НСИ също не са особено добри, за първата седмица на януари числото беше 2521, но е коригирано на 2537, а за втората седмица е 2276, а общата оценка на завишената смъртност подхвърча над 19000.

    Оня ден някой беше дали пример с комшиите от запад. Вярно е, че сърбите се справят малко по-добре, но и при тях завишената смъртност хвърчи нагоре:

    https://publikacije.stat.gov.rs/G2021/PdfE/G20211017.pdf

    И внимавайте, тяхната отчетност е по месеци, а не по седмици.

    Добра отчетност показват засега швицерите и са я пуснали даже при леля Вики:

    https://de.wikipedia.org/wiki/COVID-19-Pandemie_in_der_Schweiz

    Можете да хвърлите едно око на последните две графики на страницата, нищо че са на немски. И не превключвайте на други езици, там тези две графики ги няма.

    73! Go Go
  36. 36 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#34] от "dosetliv":

    > Кой нема симптоми положителните са много мижав % , като от него 2/3 са фалшиво положителни и айде в карантина.

    Ако днес изследваме 5000 учителя с антигенни тестове, какъв е очаквания брой на фалшиво положителни. (според информацията с която разполагате)

    કટાક્ષ
  37. 37 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ан Он":

    Според американските учЕни 2,4% от 5000 стават 120 , от които 80 фалшиво положителни.
    Изследването приема последващ потвърждаващ / отхвърлящ пецере тест като еталон, което не е верно, понеже и там има неустановен точно % на фалшиво положителни и отрицателни. Ако резултатите от двата вида тестове се умножат един с друг по % на фалшивите резултати се получава много голям периметър "от - до" , в който не се знае какво всъщност сме получили.

  38. 38 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#37] от "dosetliv":

    Всичко ясно.

    Мислех да опитам да съпоставя тази информация със дневните графики (изглежда базирани основно на антигенното тестоване на учителите), ама е ясно че нищо не е ясно. Вятър и мъгла.

    કટાક્ષ
  39. 39 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Мислех да опитам да съпоставя тази информация със дневните графики (изглежда базирани основно на антигенното тестоване на учителите), ама е ясно че нищо не е ясно. Вятър и мъгла.
    —цитат от коментар 38 на Ан Он


    Пълна безсмислица е.
    В края на 2020 в Англия тествали 7189 студенти с антигенни тестове и намерили само двама положителни. Една част са претествани с пецере и са намерени фалшиво отрицателни. На тяхна база са умножени по всичките 7000 и вероятно са изтървани 60 заразени
    В Шотландия пък направили 44.000 антигенни теста , от които 0,2% били положителни. Обаче даже и от тия 0,2% се оказало, че 60% от тях са фалшиво положителни.
    Въпреки туй гавърмента не се отказва от намеренията си да купи 20 млн антигенни теста по 15 паунди бройката
    https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4941

  40. 40 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици - това е най-важната статистика за ефекта от Ковид - смъртни случаи спрямо предишни години на седмична база и обхваща цялостния ефект.
    останалите данни са много изкривени - зависи кой и кога се е тествал, как са отчели болните и починалите, и т. нат.
    след огромния ръст на смъртните случай през ноември и декември (около 100% увеличение спрямо предишните години), първата седмица на януари смъртните случаи в България са около 20% повече от първата седмица на януари 2020, а втората седмица само 5% повече от миналата година, но и предишни години е имало пикове през зимата (заради сезонните грипове).
    мерките бяха закъснели, но работят и трябва да се удържи положението до април.

    Истината ни прави свободни.
  41. 41 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1022 Неутрално
  42. 42 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 418 Неутрално

    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици - това е най-важната статистика за ефекта от Ковид - смъртни случаи спрямо предишни години на седмична база и обхваща цялостния ефект.останалите данни са много изкривени - зависи кой и кога се е тествал, как са отчели болните и починалите, и т. нат.след огромния ръст на смъртните случай през ноември и декември (около 100% увеличение спрямо предишните години), първата седмица на януари смъртните случаи в България са около 20% повече от първата седмица на януари 2020, а втората седмица само 5% повече от миналата година, но и предишни години е имало пикове през зимата (заради сезонните грипове). мерките бяха закъснели, но работят и трябва да се удържи положението до април.
    —цитат от коментар 40 на Forrest Gump


    Много са ми съмнителни изводите ти. Какво толкова ще стане април?
    Хубаво разгледай диаграмката, която си дал. И сравни числата от тези месеци с починалите от ковид. В месеците октомври-декември около 7000 починали от ковид, но нещо друго е повдигнало гърбичката 2 пъти повече. Ей до това води фиксацията върху един единствен проблем.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK