Аварията в метрото ще бъде отстранена не по-рано от месец според Стоян Братоев

Входовете на метростанция "Хаджи Димитър" са затворени.

© Юлия Лазарова

Входовете на метростанция "Хаджи Димитър" са затворени.



За отстраняването на аварията няма да стигнат седмици, заяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД пред общинската комисия по транспорт. Опозицията потърси причините за надигналите се релси не в пясъчната леща и дъжда, а в самия проект за този участък на метрото, който не се бил съобразил с известните от години данни за високи подпочвени води в този район на София.


За строежа било ли е изготвено хидроложко проучване, каквото се знае, че се прави за Перловската река от 100 години? Защо при строителството е избран нов "австрийски" метод за подземно изграждане на трасето, а не открит способ, след като в кв. "Подуяне" има високи подпочвени води? Знае ли се, че и на други места на третата метролиния има пясъчни лещи? Ще се проучи ли ефектът върху съседните жилищни сгради? Това бяха само част от въпросите на общински съветници от "Демократична България".


Заседанието бе онлайн и се чуваха предимно въпросите към Братоев, но само някои от неговите отговори, защото връзката беше лоша, вероятно той беше под земята, на мястото на аварията.




Причината не е само пясъчната леща


Причините за аварията са няколко и не е само пясъчната леща, обяви Братоев. Основната е, че "след няколко дни валежи нивото на река Перловска е било много високо и водният стълб, който по геоложкия доклад е 14 м от дъното на тунела, е стигнал до терена, на 19 м". Това създало хидростатично налягане от 19 тона/кв.м натоварване, а по геоложкия доклад е предвидено 14 т/кв.м, уточни той.


Пясъчна леща (подпочвен слой от пропит с вода пясък) натоварила допълнително конструкцията, което не е било разчетено в проекта, посочи Братоев.


Кой е изготвил проекта за строителството на третата метролиния и защо не са взети предвид хидроложките проучвания, които категорично сочат, че в района на кв. Подуяне" има високи подпочвени води, което е риск за подземно метро. Въпросът бе на хидроинженера Грети Стефанова, общински съветник от "Демократична България".


Главен изпълнител на обекта е "Трейс груп холд", която спечели поръчката на Столичната община през 2016 г. Подизпълнител е шведската "Свеко", а проектът е изготвен от "Метропроект" от Прага, каза Братоев. Трасето на първия участък на новата метролиния, който е от "Красно село" до станция "Хаджи Димитър", е с дължина 7.8 км. Цената за изграждането му е 398 млн. евро с ДДС като в тях влиза и покупката на 20 метровлака Siemens.


Следващият участък на метрото ще се строи по открития способ


Братоев призна, че е имало спорове дали в тази част метрото да не е надземно. Било избрано обаче да е подземно, защото "хората там държаха да е подземно", посочи той като мотив по-рано на брифинга заедно с кмета Йорданка Фандъкова.


Той обеща продължението на метрото по бул. "Владимир Вазов" да бъде по открития способ и "съм казал да забравят за този нов австрийски способ. Ще се прави по-плитко, по открития способ".


Изпълнителят на този участък "Трейс груп" си има послушни проектанти, които се водят, че уж са от друга фирма, заяви инж. Стефанова за "Дневник". Те изготвяли удобни за изпълнение проекти от строителната фирма, смята тя.


Експерт: Дали фирмата е изпълнила изискванията на Братоев


Тунелната конструкция на база изготвен геоложки доклад е била проектирана за натиск от 14 т/кв.м, но инж. Братоев още при строителството възложил тя да се усили 1.5 пъти, което значи да издържа 21 т/кв.м. На практика обаче се оказа, че още след първите два дни дъжд натискът е бил 19 т/кв.м и конструкцията се е компрометирала, посочи Виктор Чаушев, експерт по транспорта на "Демократична България". Той препоръча да се извърши цялостна проверка на трасето с георадарен лазер, дали наистина е изпълнено изискването на Братоев от фирмата изпълнител "Трейс". Да е ясно дали има проблеми с изпълнението, с контрола на строителството, който в София стана пословичен с "ремонта на ремонта" на публична инфраструктура. Столичната община не трябва да позволява отново да спре метрото, ако се появи и някъде другаде пясъчна леща, призова Чаушев.


Спор: Жилищен блок на 50 или на 500 м е от метрото


Голям спор възникна дали причините за аварията на метрото са предизвикали и проблеми в близките жилищни сгради. Зам.-кметът по строителството инж. Ангел Джоргов обяви, че те са на разстояние от 500 м от мястото на аварията и "няма как да говорим за връзка". Братоев изчисли, че са 450 м.


Напротив, блокът, където живеещи се оплакват, че са им се надигнали плочките, е на 50 м от метростанция "Хаджи Димитър". Аз живея наблизо и имам познати в този блок", контрира Чаушев.


Стана ясно, че съветниците от ГЕРБ мерят разстоянието от блока до мястото на аварията, което е между метростанциите "Театрална" и "Хаджи Димитър", а не както опозицията - от блока до метростанция "Хаджи Димитър".


"Подземната железница е една обща конструкция и не може да се казва, че е на изцяло отделни части - метростанции и тунели. Аварията е на едно място, но тя няма как да не се е отразила на строителната статика на общата конструкция", обясни Стефанова.


На финала на заседанието Симеон Ставрев от "Демократична България" предложи да се създаде временна комисия с общински съветници, която да обследва с георадарен лазер целия проблемен участък на метрото. Борис Бонев от "Спаси София" подкрепи идеята, но комисията да бъде само от експерти, които да докладват своите изводи и препоръки. С гласовете на ГЕРБ, ВМРО и БСП предложението на Ставрев не бе прието.


Той напомни, че става въпрос за безопасността на гражданите, пътуващи с градския транспорт, и причините за аварията не бива да се скриват. Председателят на комисията Карлос Контрера от ВМРО обеща регулярно да изисква доклади за хода на ремонта на авариралия участък.

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Шефът на Метрополитена ортак с младоженеца от #КъщаВБарселона

    Хубаво е, но е пропаднало. И в буквален и в морален смисъл.

    Шефът на пропадналия Метрополитен Стоян Братоев (вляво на снимката) е бил ортак с младоженеца от скандала #КъщаВБарселона Йордан Христов, разкрива нашата система за следене на свързани лица.

    ❗Братоев и Христов са в УС на “Химмаш” от 2004 до 2010 г.

    ❗В този период дружеството е собственост на няколко офшорки.

    ❗Едната от офшорките – Gordon Holdings е представлявана от осъдената за пране на пари Белинда Ланион.

    ❗Gordon Holdings и кипърската Palms Enterprises са съакционери в Спортни Имоти Приморско.

    ❗Palms Enterprises е представлявана от предишната съпруга на Йордан Христов и е инвестирала милиони в бутика и луксозния живот на манекенката Борислава Йовчева в Барселона.

    ❗За Борислава Йовчева – Мис Бикини се твърди, че има интимна връзка с Борисов, за което той ѝ купил луксозна къща в Барселона.

    ❗След разкритията, че испанската прокуратура разследва Йовчева, Йордан Христов се ожени за Йовчева, а бутикът беше прехвърлен на съпругата на личния хиромант на Борисов.

    Гордостта на Борисов – Софийското Метро, всъщност е една машина за изсмукване на обществени и европейски средства.

    Това води до течове и пропадания от една страна, а от друга до необясним луксозен живот на приближени на Борисов и пълни чекмеджета.

    https://bird.bg/bratoev-hristov/?fbclid=IwAR3I4wQ5haP_EBbjbIvqHwgfScuXOhuUgBDqRvCII3EjmFtvqZz12c8L6n4

  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1053 Весело

    Екстра таман за изборите Бай Туй, че му реже лентата повторно. :-Д

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  4. 4 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1561 Разстроено

    А ако не бяха нашите там?
    Кой щеше поне да попита и да промени нещо да опита?
    Беееее Офце мислете като гласувате че после ще мрете като патувате.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  5. 5 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Епичен провал :)


    (Усмихвам се, щото не виждам какво друго да направя без да наруша някой закон)

    Не цъкам плюсове и минуси.
  6. 6 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    какъв месец? Ако е така както си мисля и цялата фундаментна плоча е повдигната от хидростатичното налягане, не могат да се оправят и три месеца.

  7. 7 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3132 Неутрално

    От Перловската река по-големо нема!

    Това Темза, Сена, Дунав, Вълтава ряпа да ядат!

  8. 8 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3989 Весело

    До коментар [#7] от "Един препатил":

    И от ГЕРБ и фирмите им, по-добри строители няма! 😀

  9. 9 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3133 Весело

    "хората там държаха да е подземно" - когато нещо не е наред - били хората, а точно хората са облъчвани постоянно от всякакви спецове - по метро, по лещи, по води, по вируси, по маски, по какво ли не. Не може за нещо, което се прави за векове, да се подхожда повърхностно, безотговорно и ГЛУПАВО, т.е. политически. Кидя е Бой Боса, да седне на една седалка, да го гледат като кондуктор и да продължат да дупчат дупка след дупка - със сигурност са взели пример от БГ филмова класика. Кога Баш Боса разби традициите на японците с едно юнашко маане по бурето в метрото, кога стана да се оправдават с хората?! Убавци!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  10. 10 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Нов, стар способ,австрийски, антарктически, на баба ви фърчилото. Под Темза, под река Москва и Нева, в Ню Йорк по какъв способ е строено, а. През 19 век е копано на ръка и къде къде по първични технологии и материали. Ама ония са имали съвестни - СЪВЕСТНИ - проектанти и строители. И какъв ремонт, компроментирана конструкция на тунел, по който се движи влак. Кой ще ви повярва, че няма проблем по цялото трасе?

  11. 11 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Прокуратурата да си извика независими експерти, ако трябва от чужбина. На тия не може да се вярва. Нещастници.

  12. 12 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 735 Неутрално

    100 млн на първи етап, след това ще се види!
    Щом има любов, парите са без значение.

  13. 13 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 885 Неутрално

    То и във Варна така с кафявата тръба.

  14. 14 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1823 Весело

    ПКП Караянчева нали каза да одат пеш , кат ме им се нрави..

    Sic transit gloria mundi
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5228 Неутрално

    Очаква ни един МНОГО СКЪП И ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН РЕМОНТ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 124 Неутрално

    Време е Кьовеши и ОЛАФ да се намесят!

  17. 17 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2279 Весело

    "За отстраняването на аварията няма да стигнат седмици..."

    Зависи. Ако земята не. достатъчно плоска, може да отнеме и по-малко от няколко месеца...

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  18. 18 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Избиха рибата с този казус!

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4239 Неутрално

    "Гарантирано от ГЕРБ"!Милионите "усвоени" , а метрото не бачка!

  20. 20 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2279 Весело

    " С гласовете на ГЕРБ, ВМРО и БСП предложението на Ставрев не бе прието..."
    Коалицийка. Изненадани?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  21. 21 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6292 Любопитно

    "Подземната железница е една обща конструкция и не може да се казва, че е на изцяло отделни части - метростанции и тунели. Аварията е на едно място, но тя няма как да не се е отразила на строителната статика на общата конструкция", обясни Стефанова.
    ????????
    Мястото на аварията е на 450 м от блока с надигнатите плочки, но понеже входът към метрото е на 50 м от него, плочките са се надигнали от аварията в тунела. Дано да не се килне и Руски паметник! До там също се простира строителната статика на общата конструкция!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  22. 22 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#14] от "Hristov":

    Така де, ама до Рилския и пеша не пускат, лишиха ни от това, което и турците не са ни лишавали, духовността.

  23. 23 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Очаквам скоро Братоев да го отнесе!Е, няма да е изхвърлен, като повечето жертви, които Борисов направи за 11 години управление /Фидосова май беше първата!/, а да бъде изпратен с почести и да се пенсионира.Разбира се, че му намерят някоя синекурна длъжност нейде, та да взема по 1000 лв на ден, само за това, че няма да приказва за далаверите, на които е бил свидетел.
    И така пак никой няма да е виновен - както винаги при ГЕРБ.А фирмата е продължи да строи и да убива хора/Своге/, да създава неудобства с месеци и години на всички ни и да богатеят хората на Борисов и Пеевски.
    Пак гласувайте за тях и не забравяйте - Костов е виновен за тази авария, щото ако беше направил и метро за 4 години на власт, сега нямаше да се случват тези подвижни пясъци и подпочвени води, които са най-силните в света!!!!

  24. 24 Профил на botro
    botro
    Рейтинг: 8 Весело

    Естествения стремеж на метрото е да излезе на повърхността. :-) Хората го искали подземно, но то... Метрата в другите столици строени преди 15 - 20 петилетки не правят така, щото са ПОД реките и водния стълб ги натиска. Някой да не си помисли, че тук са спестили някой и друг етап от проектиране, изграждане, материали и от други неща за които в момента не се сещам? Нее

  25. 25 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4239 Весело

    До коментар [#3] от "Танас":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Явно такъв е бил "плана" на Боце!

  26. 26 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Настръхвам при мисълта за едно АЕЦ-че и как ще се строи, ще се завършва предсрочно и т. и т.н.

  27. 27 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    Има технически решения за прокарване на тунели във всякакви геоложки условия. Очевидно в случая се наслагват грешки в геоложкото проучване и в проекта. Свидетели сме на проектантска некадърност. Веднъж изпълнен обект по сгрешен проект много трудно се поправя. Става дума не за авария в метрото , а за строителна авария , отстраняването на която ще продължи дълго. Заявяват , че няма да е "по-рано от месец", но не казват колко месеца ще е. Това е "епичен" провал , както писа по-горе един съфоромец.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    Няма такиваа измамници и некадърници.

  29. 29 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    какъв месец? Ако е така както си мисля и цялата фундаментна плоча е повдигната от хидростатичното налягане, не могат да се оправят и три месеца.
    —цитат от коментар 6 на Doge


    Хитро казват , че ще отстранят строителната авария "не по-малко от месец", но не казват колко повече от месец ще е.

  30. 30 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    Очаква ни един МНОГО СКЪП И ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН РЕМОНТ!!!
    —цитат от коментар 15 на КМЕТ В СЯНКА


    Този ремонт трябва да е за сметкана фирмата изпълнител. Метрото е в гаранционен срок.

  31. 31 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 393 Неутрално

    https://i2.offnews.bg/events/2021/01/27/744756/phpovtnka.jpg
    До коментар [#30] от "tacheaux":


    [quote#30:"tacheaux"][/quote]

    Хайде да се обзаложим, че ще се "докаже", че Трейс са си изпълнили проекта...
    Нещо да им се случи след Своге?

  32. 32 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Трябва отново в гимназиите дасе чете геология, а не астрономия. Софийската котловина е запълненас много млади седименти. Пясъците са си още пясъци, а тинята- пластична глина, а не "шиста". Наносите в котловината идват от много различни посоки, ветрилата им са малки, гъста геофизика не може да се направи, както в Париж, щото улиците не вървят по правоъгълна мрежа. А пясъчното тяло въобще може да не е лещга, а наносен "шнур" от речен канал или ръкав. И на открито да изкарат трасето, плаващите пясъци и пластичните глини ще слушат геостатичния натиск, а не експертите. Всички наземни и подземни структури на метрото трябва да бъдат здраво фундирани, закотвени и отводнени. Ще бъде скъпо, но пък сигурно. Високите подземниэ води не са в Подуене, а в райони, като Казичене, Костинбрад и т. н.

  33. 33 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Метрото в София можеше спокойно да се изкопае отгоре цялото, но нали трябва да се пръскат пари на вятъра!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  34. 34 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#30] от "tacheaux":

    Какъв ремонт на поддала конструкция - компроментирана - това да не е напукал се гипскартон?

  35. 35 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    До коментар [#31] от "Разредител":

    Може и така да стане ,но тогава проектанти и геолози трябва да лежат в затвора. Дебела е работата. Тази строителна авария е застрашавала живота на пътниците от метрото. Разходите по нейното отстраняване са башка.

  36. 36 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#31] от "Разредител":

    Пропуснал си, пътя при Своге е строен от "ТРЕЙС-Своге" ЕООД със управител някакъв си, но няма нищо общо с фирмата майка - т.е. фирма бушон - там има някакво обвинение заедно с двама бивши шефове на АПИ

  37. 37 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Аз не бих се возил в това метро. Не знам за вас...

  38. 38 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Преди 11 години полвах метрото, сестра ми живее в близост до метростанция "Вардар", на времето нямаше връзка с летище София и трябваше на "Орлов мост" да чакам за прикачване с автобус 84. Мъжа и би ме закарал само срещу заплащане, а той не е евтин. Както аз, така и баща ми не пренощуваме при нея с удоволствие, изглежда напоследък има проблеми с мъжа си и иска да се разведе. Понеже окраде 1100 лв от сметката на баща ми, сме прекъснали контакта с нея, тя твърди, че парите, които е изтеглила, ги е дала на баща ми, той обаче вече месец не ги намира. Според свидетели е получила едва 300 лв, според бащата обаче липсват общо 1100 лв. Той по това време е бил психически нестабилен и няма никакви спомени, но има навик да записва на едно лисче, ако дава на някой пари, и според него е изхарчил 500 лв., за които няма спомен, освен два пъти по 400 лв. тегления от банкомата, за които има бележка и тези пари липсват. Аз по време на тегленията съм бил в Германия, сестра ми се обади с диагноза, че баща ми е луд и че ще го вкара в старчески дом, което ме накара, веднага да търся полети за България в най-близък срок, да си направя сам представа. Според нея баща ми е искал да бъде в старчески дом в София, тя е намерила за 500 лв/месечно в Банкя. Възможно е от тези 800 лв., които е изтеглила, да е запазила 500 лв. за първият месец такса за старческият дом. Но не казва за това нито дума, все твърди, че е дала парите на баща ми, което не може да е вярно.

    Es muß Geld fließen!
  39. 39 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Грешиш, очаква ни не ремонт, а ново строителство...

    Eddie lives... somewhere in time!
  40. 40 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#31] от "Разредител":Може и така да стане ,но тогава проектанти и геолози трябва да лежат в затвора. Дебела е работата. Тази строителна авария е застрашавала живота на пътниците от метрото. Разходите по нейното отстраняване са башка.
    —цитат от коментар 35 на tacheaux


    Основният проектант бил починал преди години, а на бас, че ще му прехвърлят цялата вина

  41. 41 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Подуване в долнище е миньорският термин за "аварията".
    Отстраняването на деформациите на крепежа не е сложно, но трябва време!

    Много злоба... на килограм!

    Плаващите пясъци в главите на някои са в повече!

    Метрото е истинско богатство на софиянци!
    Пазете го!

    п.с. Казва го минен инженер с 27 годишен стаж в мините (подземни и открити рудници :)

    Машини прости, народ неук.
  42. 42 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#41] от "Zizu":

    Така, само дето ние не вярваме на изнесената публично информация от тези. Имаме сериозни съмнения, че те крият пълния обем на аварияата, дават приемливи и от професионалистите причини и др. Най-добре е прокуратурата да се заеме и да повика независими експерти от чужбина и да се направи цялостен одит от предпроектно проучване, проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация. Да се разпитат всички вкл общите работници работили на обекта и да се установи обективната истина. През това време тези да бъдат отстранени от длъжност за да не попречат на проверката, а най-добре да прекарат това време в ареста, Не е ли това правилния начин?

  43. 43 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#41] от "Zizu":

    А злоба към нагли крадци и мошенници не само е естествено, но и задължително да имаме. Но и ПРЕЗРЕНИЕ храним!

  44. 44 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#41] от "Zizu":

    Метрото е истинско богатство на софиянци!
    Пазете го!

    Пазете го, но го ползвайте само в краен случай с риск за живота си!

  45. 45 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#32] от "venelingeologia":

    Хайде, нали си чул че има прокопан тунел под Ламанша!
    При нас също има надеждни технически решения и не случайно ЕС е дал толкова пари за строителството, но ако е приложена гербарската формула от магистралите, то 50% са за чекмеджето, 30% за ортаците и само 20% реално за строителство.

  46. 46 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Метрото е истинско удобство за софиянци. Понеже от 2010 г. насам все баща ми с колата ме вземаше от летището, нямах достъп до настъпилите промени. Но това с билетитете е тъпо решение, да важат само 30 мин след покупката. 30 мин. ми стигат, от летището с прикачаване да стигна централната автогара. Излизането от летище София терминал 2 става само на една врата, тази към такси щандовете. Автобус от терминал 2 към 1 имаше на всеки час, през 09.2020 родителите ме взеха директно от летището, бяха паркирали на удобните паркинги на терминал 1, които са наземни, а не етажни както е при терминал 2. Баща ми сериозен проблем с паметта и за него е най-добре наземен паркинг на колата му, иначе изпада в криза, ако не я намери.

    Но това беше последното ми вземане от летище, в бъдеще трябва сам да пътувам. Правото ми на шофъорска книжка, нещо ме ебават тука Führerscheinstelle, не мога да изкарам немска шофъорска книжка. В България пък има задължение да се подпише, че обичайното ми пребиваване, тоест над 185 дена на календарна година, ми е бил в България. Което не мога да подпиша, понеже не е вярно. Забраната за шофиране важи само в Германия, а така нито тука, нито там мога да шофирам. 15 годишна забрана я намирам за премного, българската ми шофърска книжка не важала в Германия. А съм карал с нея, съответно съм бил спиран от магистралните полицаи, които са ме контролирали заради точките във Фленсбург. Но ми казаха, че шофьорската книжка от България била невалидна в Германия и си затворих устата. Все си мислех, че заради нарушението ми е отнето правото на правоуправление за една година плюс 800€ глоба.

    Es muß Geld fließen!
  47. 47 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1202 Любопитно

    Ъъъ, кво е това "георадарен лазер". Някво чудо от ненаучната фантастика?

    мурзилка
  48. 48 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/01/27/4168124_avariiata_v_metroto_shte_bude_otstranena_nai-rano_sled/?ref=home_layer2 #comment-46"

    Преди да влезе България в ЕС, британските медии се опитваха да осират състоянието в България. Гледах им предаванаята им по ББС за българските домове за бездомни деца. Много се опитват да се правят на велики, а в същност са едно нищо.

    Имаше предавания по британската медия, че в България нарочно от правителството били предавани деца от цигански родители по бързата процедура на чуждестранни родители. Дори да е така, мога да живея с мисълта, че мангала живее във Великобритания. Има семейства, които не могат да получат желаният пол и търсят осиновяваане.
    Не знам дали това е главната причина за Брексита, при всички случаи е свързано с масовият вход на работещи на британският пазар за работа от Българи и поляци. Преди разрешенеието тях не ги интересуваше. Но много ги дразни британците присъствието на българи във Великобритания. Да ми го лапат, няма да им ходя като турист

    Es muß Geld fließen!
  49. 49 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2279 Весело

    Баце си го призна още лани:
    "Когато някой ми заговори за корупция в България, аз му показвам метрото"
    https://nova.bg/news/view/2020/08/26/297481/борисов-когато-някой-ми-заговори-за-корупция-в-българия-аз-му-показвам-метрото-видеоснимки/

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK