"Липсващото парче към пъзела": "Юнайтед груп" се споразумя за вестниците на Пеевски

"Липсващото парче към пъзела": "Юнайтед груп" се споразумя за вестниците на Пеевски

© Георги Кожухаров



Новият собственик на "Нова броудкастинг груп" - "Юнайтед груп" съобщи, че е постигнал споразумение за придобиването на свързания с депутата от ДПС Делян Пеевски - "Вестник Телеграф ЕООД", който e издател на няколко вестника и издания. Собственик е "Интръст".


Съобщението идва две седмици, след като Комисията за защита от конкуренцията (КЗК) разреши сделката в същия ден, в който одобри и купуването на "Нова броудкастинг груп". Постигнатата цена за вестниците около "Телеграф" не се съобщава. Очаква се сделката да приключи през първото тримесечие на 2021 г. и подлежи на обичайни регулаторни одобрения, съобщават още от "Юнайтед груп".


Все още не е известно как се е стигнало до продажбата и оттогава текат преговори за това.
През последните месеци на 2020 г., Пеевски се опита да "изчисти" вестникарския си бизнес, като прехвърли марките към новосъздадено "огледално" дружество "Вестник Телеграф". Според "Капитал" това се обяснява с факта, че срещу предишния издател - "Телеграф медиа", има десетки висящи граждански дела, образувани от хора и фирми, които твърдят, че са претърпели вреди от публикациите в "Телеграф" и "Монитор".




След като марките на вестниците са прехвърлени в новосъздаденото "Вестник Телеграф", то е обявено в ликвидация. В края на ноември Софийският районен съд е наложил обезпечение на бъдещ иск срещу старото дружество издател "Телеграф медиа", което може да блокира производството по ликвидация на фирмата.


Да създадеш 360-градусов бизнес


"Развълнувани сме да обявим тази сделка. България е привлекателен пазар за "Юнайтед груп" и бизнесът с "Телеграф" добре допълва другите ни медийни активи тук, давайки ни липсващия компонент - печатни медии", каза изпълнителният директор на "Юнайтед груп" Виктория Боклаг, цитирана в прессъобщението, с което се обявява споразумението.


От него се разбира, че вероятно ще има развитие на някои от продуктите в интернет. "С "Телеграф" като част от дейността ни, "Юнайтед груп" ще предлага пълния спектър от медийни услуги в България. Добавяме липсващото парче към пъзела, за да създадем 360-градусов бизнес тук. Виждаме възможност за бъдещо подобряване на всички издания в групата на "Телеграф", както и за преминаване към дигитално съдържание, което ще засили дигиталното ни портфолио в България", казва още Боклаг.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK