След ремонта, Су-25 отново се издигна във въздуха

След ремонта, Су-25 отново се издигна във въздуха

Виж видеото
"Нещата ще се нагодят": Заради липса на ваксини властите спряха "зелените коридори"

"Нещата ще се нагодят": Заради липса на ваксини властите спряха "зелените коридори"

Виж видеото
Епидемиолог: Забавянето на втората доза от ваксината не е проблем

Епидемиолог: Забавянето на втората доза от ваксината не е проблем

Виж видеото
Обяснението на здравните власти за проблема с доставките на ваксини (пълен запис на брифинга)

Обяснението на здравните власти за проблема с доставките на ваксини (пълен запис на брифинга)

Виж видеото
Хасан Адемов: Кандидат-пенсионерите трябва да са много по-активни

Хасан Адемов: Кандидат-пенсионерите трябва да са много по-активни

Виж видеото

Трудно е да се правят прогнози, но мисля, че ще е трудно за по-малко от два месеца да бъде ремонтиран проблемният участък от метрото в района на ж.к. "Хаджи Димитър". Това коментира тази сутрин пред Би Ти Ви проф. Стефчо Стойнев, ръководител катедра "Хидрогеология и инженерна геология" в Минно-геоложкия университет.


Преди дни влаковете спряха да се движат в този участък заради повдигане на релсовия път в един от тунелите. В сряда от "Метрополитен" обясниха, че плаващи пясъци и извънредно много подпочвени води са довели до деформацията на част от тунела.


Проф. Стойнев обясни, че в този район на дълбочина до 40 м преобладават песъчливите пластове. "Те имат свойството, когато са водонаситени, успоредно с движението на влаковите композиции, които създават динамично въздействие, тези пясъци да се втечнят, в резултат на което те губят своята носимоспособност, преминават в течно състояние и това предизвиква напрежение в цялата тунелна изработка и може да бъде причина за повдигането на релсите", уточни той. Проф. Стойнев беше категоричен, че опасност за сградите по протежение на метрото няма.

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 894 Гневно

    Месец, два, година - отговорни няма, парата се лей!

    Герберасти некадърни!

  2. 2 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    " Ремонтът на проблемния участък на метрото може да отнеме 2 месеца"

    Неспасяем гол във вратата на ГЕРБ!

  3. 3 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    Братоев мълчи за тази си връзка:
    https://bird.bg/bratoev-hristov/
    Шефът на Метрополитена ортак с младоженеца от #КъщаВБарселона

  4. 4 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    И главният архитект също
    https://bird.bg/zdravko-zdravkov-barcelonagate/
    Астрологът на Борисов: “За бутика в Барселона питайте главния архитект на София Здравко Здравков”

  5. 5 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    И главният архитект също
    https://bird.bg/zdravko-zdravkov-barcelonagate/
    Астрологът на Борисов: “За бутика в Барселона питайте главния архитект на София Здравко Здравков”

  6. 6 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2581 Весело

    Re: [#2]
    Хи-хи!
    Александър-Матросовците на Барба Ганьос заеха позиция за скок на амбразурата!
    Но... То и да датата на изборите са два месеца!
    Много ще има да скачате!

  7. 7 Профил на две
    две
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Бих прпоръчал независима международа експертиза за причините и отстраняването на прблема. Българските "специалисти" показват не добри(най -меко казано) познания и умения! Същото важи и за контрола- да бъде отделен от локалните корифеи в областта и възлаган на външни с доказан опит и сериозни компании. В противен случай ще продължава ганюския стил на работа....

  8. 8 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 438 Неутрално

    да не се окаже накрая, че дори и да се ремонтира, натискът е прекалено голям и ще избие другаде, и да трябва да се преправя целия метро-участък?

  9. 9 Профил на две
    две
    Рейтинг: 0 Неутрално

    да не се окаже накрая, че дори и да се ремонтира, натискът е прекалено голям и ще избие другаде, и да трябва да се преправя целия метро-участък?
    —цитат от коментар 8 на grem


    Или пък утре да свърши света...

  10. 10 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2453 Весело

    Баце си го призна още лани:
    "Когато някой ми заговори за корупция в България, аз му показвам метрото"
    https://nova.bg/news/view/2020/08/26/297481/борисов-когато-някой-ми-заговори-за-корупция-в-българия-аз-му-показвам-метрото-видеоснимки/

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  11. 11 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 870 Разстроено

    "Те имат свойството, когато са водонаситени, успоредно с движението на влаковите композиции, които създават динамично въздействие, тези пясъци да се втечнят, в резултат на което те губят своята носимоспособност, преминават в течно състояние и това предизвиква напрежение в цялата тунелна изработка и може да бъде причина за повдигането на релсите"
    Добре. Но нали в продължение на години, при планиране, при строителство се правят цялостни обследвания?! Нали някой е подписал документи при планирането? Нали е одобрен строителният план?! Ще се търси ли отговорност от тези длъжностни лица или както винаги...?!

  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3301 Неутрално

    > Проф. Стойнев обясни, че в този район на дълбочина до 40 м преобладават песъчливите пластове.

    Нямаше да е лошо да им го беше казал на проектантите / изпълнителите малко по-рано ?

    કટાક્ષ
  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    Бате Бойко ще го открие таман за изборите.

    Ще повикат военния духов оркистър да свири.

    На 5 април може пак да го закрият за доремонт на ремонта.

    Интересно, как преди 150 години успяха да построт метро в Лондон (който е построен върху блата), минаващо под Темза?

    И кой ли му е резАл лентата на ония години? Кралица Виктория?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 810 Весело

    Кво да прайш - онлайн обучение. Онези дето копаха под Ламанша бяха завършили в клас.

  15. 15 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    Ако нещата са такива, каквито казват с пясъци и т.н. два месеца са крайно оптимистична прогноза. Това значи че фундамента поддава , а това с кръпки не се оправя, особено пък когато има динамични натоварвания както при преминаване на влакове.

  16. 16 Профил на Hepo
    Hepo
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Не стреляйте по пианиста , той толкова си може.

    SHADOWS of SOFIA
  17. 17 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#8] от "grem":

    Ми няма да избие другаде а на същото място и така ремонт на ремонта на ремонта.....

  18. 18 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#11] от "papunqk":

    Те са правили сондажи пррез 50 метра, а пясъците се оказали по средата мужде сондажите! :)

  19. 19 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2581 Весело

    До коментар [#10] от "Николай Колев":


    Баце си го призна още лани:"Когато някой ми заговори за корупция в България, аз му показвам метрото"
    —цитат от коментар 10 на Николай Колев


    Барба Ганьос пак ще вика Discovery, но тоя път да снимат за поредицата: "Големи Инженерни Грешки"!

  20. 20 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Това не се ремонтира бе хора, разрушава се и се прави наново както трябва, а с виновните за това прахосничество си има институции, които да се занимават. Всякакви замазваници па макар и с помпозно наливане на инжекции с химии и други, са кърпеж, на едно място, като дървен "чеп" които слагат ВиК на прогнил водопровод да спрат моментен теч. Тук обаче може да стане голяма беля с влак пълен с хора.

  21. 21 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Кво да прайш - онлайн обучение. Онези дето копаха под Ламанша бяха завършили в клас.
    —цитат от коментар 14 на georgi_ww



    Не е виновно онлайн обучението, а комунистите, които не са позволили на Боко да завърши Харвард . Ако му бяха позволили, човека щеше да вземе със себе си даскалицата по руски . Баси тандема - Бочко с неговия брилянтен инглиш, даскалицата с нейния перфектен руски и глеЙ к’во става, рийш’ли ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  22. 22 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 914 Неутрално

    затваряйте докато не е станало късно !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  23. 23 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Никой не коментира проблемите по бл.208 в Суха Река точно до метростанцията, който е индикатор, че тия са направили нещо с тези подземни пластове и сега по цялата отсечка се прехвърля проблема

  24. 24 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#20] от "nij50393132":

    Е, колко голяма беля да стане? Като се знае, че участъка е проблемен, се ограничава скоростта и това е, но да, проблемът е че се се превръща в хроничен ремонт

  25. 25 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#18] от "ikar_01":

    Човекът го обясни има смоли с които е трябвало да се третират тия пясъци за да не се "втечняват" и да не "плават" и то по цялото трасе, това не е направено когато е имало достъп до тях сега ще е компромисно и рисково решение

  26. 26 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Моля ви господа от ГЕРБ и придворните фирми - за Бога братя, спрете да строите!

    Усвоявайте си кротко, но не правете нищо, защото ще стане трагедия в стил бейрутското пристанище.

  27. 27 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#24] от "uq":

    Ако се наводни тунела с влак в него и се издавят?

  28. 28 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#24] от "uq":

    или се срине конструкцията върху влака

  29. 29 Профил на Hepo
    Hepo
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Ходи пеш бе! Ходи пеш!

    SHADOWS of SOFIA
  30. 30 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#29] от "K2":

    На там отива работата, ама дали за Одене пеша ще трябва да си купуваме пак билетчета?

  31. 31 Профил на Al Tikvone
    Al Tikvone
    Рейтинг: 737 Весело

    Тъй, тъй. А дали понижаването на качеството на строителството не е повишило жизнения стандарт на една Мис Бикини в Барселона? Питам, защото Братоев е ортак с новия ѝ мъж, не за друго.

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  32. 32 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#31] от "Kingpin":

    Той не е нов - съпруг де, той е единствен, но те са в режим на разделена съпружеска общност - моето си е мое, и брака не се консумира. Много смешно. Такава плоска схема не бях виждал.

  33. 33 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Това не се ремонтира бе хора, разрушава се и се прави наново както трябва, а с виновните за това прахосничество си има институции, които да се занимават. Всякакви замазваници па макар и с помпозно наливане на инжекции с химии и други, са кърпеж, на едно място, като дървен "чеп" които слагат ВиК на прогнил водопровод да спрат моментен теч. Тук обаче може да стане голяма беля с влак пълен с хора.
    —цитат от коментар 20 на nij50393132


    Да, но отговорните са навързани като свински черва и изгори ли един, ще изгорят всички и няма как да се признае подобна грешка. Та ще закърпят за пред изботите. Даже показно ще го направят :)

  34. 34 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#27] от "nij50393132":

    Виж сега, ти си от хората паникьори според които ако в мазето има мишки, може покрива да им се срине на главата. Наводняване на тунела няма НИКАКВА връзка с подобна повреда. Срутване на тунела също малко вероятно. Дори да се случи подобно нещо, тези неща не стават за секунда. Конструкцията поддава с милиметри с години, става неизползваема и евентуално се срутва години след като е станала неизползваема. Подобно е и с наводнение, пука, капе тече и т.н.
    Единствената реална опасност е, релсите да поддадат както вече стана и влак с голяма скорост да дерейлира. Това за щастие не се случи и вече като се знае че участникът е проблемен, ще се минава бавно

  35. 35 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 822 Неутрално

    да не се окаже накрая, че дори и да се ремонтира, натискът е прекалено голям и ще избие другаде, и да трябва да се преправя целия метро-участък?
    —цитат от коментар 8 на grem


    Може и по-зле да стане - да доведе до жертви, като/ако пуснат метрото, когато го "ремонтират".Но какво са няколко живота за ГЕРБ - та те изгониха и с действията си убиха доста българи, а същите продължават да им гласуват доверие и си ги избират пак и пак и пак!
    От изказванията на "специалисти" и "експерти" по тази тема, стана ясно, че Перловската река е по-голяма, буйна, страшна и опасна от Темза, от морета и океани, защото и под такива има прокопано метро, а и че жителите на Хаджи Димитър живеят в регион, където съществуват и подвижни пясъци.
    За сравнение - първите метростанции и тунели, когато се строиха от японци, не дадоха никъде такива проблеми, но когато наши и ваши фирми се облагодетелстват - проблемите са налице и страдаме всички!

  36. 36 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2617 Неутрално

    До коментар [#33] от "ikod":

    Ми не е само това. Правенето може да е неоправдано скъпо, ако трябва да фундираш 40 метра по-дълбоко, не е нито лесно нито евтино

  37. 37 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 5354 Неутрално
  38. 38 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 282 Неутрално
  39. 39 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#25] от "nij50393132":

    И още колко пъти ще го правят и каква ще е крайната цена на тия бъдещи безконечни ремонти, и кой ще плати за цялата тази бъгава работа?

  40. 40 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1045 Весело

    До коментар [#34] от "uq":

    И каква ще е ползата от метрото, което е направено за пестене на време, ако ще се движи бавно. По-добре да се върви пеша. А какво става с все още недовършения край на линията - тази към Горна баня. Да не вземат оттам пък да изпълзят други проблеми - да избликне минерална вода и без това говорят, че водата от Горна баня е изчезнала, също се говори и за баня Овча купел. Което пък има и някои добри страни - ще си имаме водно метро, може и водна пързалка.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    Пестят от материали и от качество, а парите влизат в шкафчето на Боко.

  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4483 Неутрално

    Голямо "усвояване" ще падне

  43. 43 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#33] от "ikod":Ми не е само това. Правенето може да е неоправдано скъпо, ако трябва да фундираш 40 метра по-дълбоко, не е нито лесно нито евтино
    —цитат от коментар 36 на uq


    Напълно разбирам, че да попраравиш понякога е по-скъпо от това да изградиш наново. Предвид поднесената информация имам чувството, че в случая е точно така. Аз не съм експерт в строителството на подземни тунели и не мога да потвърдя дали това е така в случая. Само мога да кажа, че ако аз допусна подобна грешка и позволя конструкцията на една система ичградена от мен да поддаде заради не предвидени външни условия, то аз трябва да си направя харакири :)

  44. 44 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    Шшшшш те са на прасе до 27 не знам кой месец.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  45. 45 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    ...За сравнение - първите метростанции и тунели, когато се строиха от японци, не дадоха никъде такива проблеми, но когато наши и ваши фирми се облагодетелстват - проблемите са налице и страдаме всички!
    —цитат от коментар 35 на Капабланка


    Да попитам, НЕ ДА СЕ ЗАЯЖДАМ: И под'изпълнителите на първите тунели и станции ли са били японци? Или само за кОпането с машината'къртица, или И ЗА строежа на тунелите до експлоатацията им?

    Но едно е ясно: Явно японците са надзиравали бая стриктно работата на свойте местни подизпълнители, и не са позволявали некачествена работа в голями мащаби. Така че и българските подизпълнители са разбрали рано рано, и на малки порции-некачествена работа не се приема, не се заплаща, и се извършва отново КАЧЕСТВЕНО!

    Всъщност това е всеизвестно: При стриктен тех'надзор струва много по евтино да извършиш работата качествено от първия път, отколкото да поправяш "магариите си".


    До коментар [#35] от "Капабланка":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  46. 46 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1735 Весело

    ...Само мога да кажа, че ако аз допусна подобна грешка и позволя конструкцията на една система ичградена от мен да поддаде заради не предвидени външни условия, то аз трябва да си направя харакири :)
    —цитат от коментар 43 на ikod


    Ааа, не си много прав тук😀 Проектантите и изпълнителите на ядрената електроцентрала в Йокохама не са си направили харакири, защото не са предвидили едновременно цунами в подобни размери и земетресение с такава сила. Май само един шеф на коропрацията се самоуби, но не защото е пряко виновен за катастрофата а защото не можел да понесе срама...нещо от този сорт.

    Ти....би направил това което твоя адвокат би те посъветвал-да се обърнеш към застрахователната си компания те да плащат щетите, и вероятно би ти излезнало лошо име в бранжа, не повече.

    За другите неща в твоя коментар си прав, естествено:


    До коментар [#43] от "ikod":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  47. 47 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#34] от "uq":

    Виж сега, по отношение на мишките с тия трябва много да се внимава и хипотезата с покрива не трябва да се игнорира. Не съм по паниката, но случайно присъствах преди години когато вече беше готов пътя при Своге и лично съм присъствал на обсъждания от местните на този участък, знам и че тогава кмет и други от администрацията писаха писма до ...., както се разбра и по късно. По необясним касмет две от загиналите жени в автобуса са баби на мои познати. Та тогава, когато хората се притесняваха, пак имаше такива на друото мнение, че всичко било хубаво и ако се внимавало нямало да има проблем. Тук за да подчертая тезата си иска да припомня и обърналия се в насрещното платно тир на Тракия, който помете 5-6 коли и имаше 5-6 загинали. За същия участък е имало множество сигнали, а за лош късмет именно на ББ, той прави един коментар седмица преди инцидента, че нямало да поправя на тройната коалиция некачествените пътища, та те да се друсали и да си припомняли как лошо са строили. Не помогна и тогава натвърдването да се смени поне мантинелата, защото е опасно. Та с тези хора си имаме работа. Те са се взряли в някакъв си техен свят и не сидават нито оценка за опасност, нито пък ги интересува. Но на въпроса за метрото, аз предлагам да се извикат външни експерти и да се обследва цялото трасе, нека някой да си сложи подписа и да носи отговорност. Простичко нали?

  48. 48 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Много хора горе са писали за Лондонското метро и си спомних, че при едно посещение беше затворено заради теч. Ето някои статии от подобни проблеми:

    Фонтаните прокапват в метрото:
    https://www.standard.co.uk/hp/front/tube-flooded-after-trafalgar-square-fountains-leaks-onto-underground-6384615.html

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-2155978/Tube-line-flooded-TWO-MILLION-litres-water-blundering-workmen-near-Olympic-station.html

    Това е само за контект.
    Не оправдава некадърността на строителите на ГЕРБ, но не е хубаво и да си въобразяваме, че само тук е възможно. И Лондон не е добър пример.

  49. 49 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Има ли нещо построено от, пардон по поръчка от герп, което да е качествено? Плийз, само един пример ми дайте, повече не ща!

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK