Началото на масовото ваксиниране остава задача с много неизвестни

Началото на масовото ваксиниране остава задача с много неизвестни

© Юлия Лазарова



Кога средностатистическият български гражданин, чиято професия или здравословно състояние не го поставя в непосредствена опасност от COVID-19, ще може да заяви и получи ваксина - това е един от въпросите, на които здравните власти се налага да отговарят най-често в последните седмици, особено след като данните показаха, че имунизирането в страната срещу актуалния коронавирус се движи с най-бавни темпове в Европа.


Краткият отговор се намира в правителствения ваксинационен план и гласи: след приключването на основната част от петте фази, даващи приоритет на различни обществени групи. Подробният е доста по-неясен и с поредица от условия както заради одобрението и доставките на някои от ваксините, така и заради липсата на обективни измерители дали и кога някоя от фазите е завършила и на информация колко хора е обхванала тя. Така сроковете се разтягат до няколко месеца в различните варианти.


Интересът към ваксиниране в групите с предимство до момента показва, че поставената от Еврокомисията цел - да се покрие 70% от населението над 18-годишна възраст, за да се осигури обществен имунитет и премахване на болестта, изглежда мираж. Осъществяването ѝ би означавало да бъдат имунизирани 3.9 млн. души. Още по-малко вероятно изглежда да бъде спазен и препоръчаният от Брюксел срок - до края на лятото.




В същото време заради по-ниския интерес сред приоритетните групи може по-скоро да бъде достигнат моментът, в който ваксините ще са достъпни за всички желаещи. В този случай обаче възниква въпросът дали ще има достатъчен брой подходящи ваксини за тях.


(Без)крайните фази


С показното ваксиниране на обитатели на домове за възрастни хора и на учители в последните дни, бе дадено начало на т. нар. втора фаза от плана за ваксиниране. Според обясненията при представянето на плана в началото на декември, това означава, че основната част от първата фаза е приключила и дори да има още желаещи да се имунизират, това може да стане паралелно с хората от следващата.


В първата група бяха работещите в системата на здравеопазването, а с най-висок приоритет сред тях - екипите на болниците, които са на първа линия в борбата с коронавируса. Конкретни данни за заявените и поставените ваксини обаче няма нито за отделните съсловия, нито за здравната система като цяло.


Според плана потенциално подлежащите на имунизация в здравната система са 243 600 души:

- Лекари: 30 000
- Дентални лекари: 10 000
- Специалисти по здравни грижи: 46 000
- Магистър фармацевти: 6 600
- Помощник фармацевти: 2 000
- Помощен персонал: 150 000

Към 29 януари ваксинираните в България по данни на официалния информационен портал за коронавируса са 37 636 души. Според официалната статистика почти всички са работещи в системата на здравеопазването. Изчислението показва, че те представляват едва около 15% от общия възможен брой от първата приоритетна група.


Според написаните от държавата правила здравните работници ще имат възможност да продължават да заявяват ваксиниране във всеки момент. Нещо повече, председателят на щаба за ваксинирането проф. Красимир Гигов заяви, че всяка от приоритетните групи във фазите ще запазва предимството си пред останалите - т.е. независимо в коя фаза е страната, лекарите винаги ще имат приоритет пред всички останали, а хората над 65 г. в социални домове, например, ще бъдат имунизирани преди връстниците си, които не са настанени в институции.


Да поискаш и да ти се даде


"Дневник" потърси данни за броя на заявилите желание да се ваксинират медици и фармацевти от съсловните им организации. Информацията оттам също не е детайлна, но дава обща картина за интереса.


Фармацевти


Към 25 януари 830 фармацевти са заявили желание да се ваксинират срещу COVID-19, показва справка на Българския фармацевтичен съюз (БФС). Членовете на организацията са 6600, така че тук желаещите клонят към 13% от всички.


БФС заявява в отговори до редакцията, че няма информация каква част от заявилите желание фармацевти са вече ваксинирани. "Ваксинацията на общопрактикуващите лекари, дентални лекари и фармацевти върви успоредно, а организацията на местно ниво е поверена на Регионалните здравни инспекции (РЗИ)", посочват от съюза.


Дентални лекари


Членуващите в Българския зъболекарски съюз (БЗС) са разделени на районни колегии (РК) в различните части на страната, а съсловната организация даде информация за съотношението между заявилите желание и реално ваксинираните към 22 януари (петък), но не и в брой хора. Според огласеното в девет колегии са ваксинирани между 75% до 100% от желаещите. В пет колегии ваксини са получили от 50% до 75% от заявилите интерес, в четири - от 30% до 50%, а в три - от 15% до 20%. В още четири колегии са били ваксинирани едва над 10 на сто от желаещите.


Зъболекарският съюз отказа да уточни конкретните места на районните колегии с мотива, че това е лична информация. Организацията допълва още, че процесът по ваксинирането се управлява от отделните Регионалните здравни инспекции (РЗИ).


Другите желаещи


Министърът на здравеопазването Костадин Ангелов заяви неколкократно, че около 50% от медицинския и немедицинския персонал в болниците иска да бъдат ваксиниран срещу COVID-19, като данните се променяли динамично.


За колко хора става дума е трудно да се установи. Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи (БАПЗГ), която включва медицински сестри, акушери, лаборанти, рехабилитатори, не посочи каква част от желаещите в сектора ѝ са вече ваксинирани, като се аргументира, че хората са разпределени основно в болници и организацията се прави във всяко отделно лечебно заведение.

"Дневник" не получи отговори на въпросите за желаещите и реално ваксинираните общопрактикуващи лекари от съсловната организация - Национално сдружение на общопрактикуващите лекари в България. Не е известно дали организацията събира такава информация.

Напред към следващите фази


Предварителните данни сочат интерес към ваксините сред 20 на сто от учителите (от 89 хил. души) и около 30 на сто от обитателите на домове за възрастни хора (от 23 хил. души) - нива, сходни с началните заявки и при медиците.


Следващите фази ще обхванат "служители, участващи в поддържане на функционирането на основни за обществения живот дейности", хората над 65 г. и тези с хронични заболявания и уязвими групи от обществото, за които има риск заради начина им на живот.


Само в четвъртата фаза - на хората над 65 г. или хронично болните, правителството е изчислило, че трябва да има готовност да имунизира 1.8 млн. души. Служителите, осъществяващи ключови дейности за държавата, не са описани детайлно и не е посочена бройката им, а пред "Нова телевизия" здравният министър Костадин Ангелов само обясни, че "се събира информация от всички министерства за хората, които попадат в трета фаза". Категориите и броят на попадащите в последната приоритетна група също не са описани. В петък стана известно, че в към трета фаза ще бъдат причислени и членовете на секционните избирателни комисии (около 80 хил. души), които могат да заявят желание да бъдат ваксинирани преди парламентарните избори на 4 април.


Така известният брой на имащите право приоритетно на ваксина е 2.1 млн. души, а с прибавянето на двете категории, за които няма оповестени разчети и хората от избирателните комисии, хората с предимство със сигурност надхвърлят 2.5 млн. души, колкото е най-оптимистичната прогноза на здравните власти до края на юли.


Така единственият вариант в близките месеци да се стигне до свободен достъп до имунизиране остава да се запази ниският интерес сред групите с предимство.


Масовата ваксинация


Формулировката "масова ваксинация" е медийна и здравните власти я интепретират различно в различни моменти.


На брифинг на 20 януари главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев заяви, че е реалистично масовата ваксинация да започне през април и уточни, че визира т. нар. четвърта фаза, "когато всеки, който желае, се записва при своя личен лекар". Четвъртата фаза включва групата от хора над 65 г. и хронично болните, която може да достигне 1.8 млн. души. Тази група действително е най-многобройната според плана за ваксиниране, но все пак официално не включва "всеки, който желае".


През февруари българите ще могат да си избират от коя ваксина да вземат.


Костадин Ангелов,

министър на здравеопазването на 29 януари


В интервю за "Нова телевизия" на 27 януари здравният министър Костадин Ангелов също заяви, че "в четвърта фаза говорим за т. нар. масова ваксинация", а ден по късно прогнозира, че е реалистично от края на февруари да се започне с четвърта фаза, "наблюдавайки числата от желаещите във втора и трета фаза и броя на ваксините, които очакваме през следващия месец".

От думите му излиза, че желаещите от приоритетните групи за втората и третата ваксинационна фаза, не са много, ако се има предвид, че през февруари в България от трите производителя ("Пфайзер/БионТех", "Модерна" и одобрената в петък "Астра Зенека") се очакват около 377 хил. дози, достатъчни за ваксинирането с две дози на приблизително 188 хил. души.

Много, но дали са ефикасни


Ваксинирането на най-голямата група хора от правителствения план - тази от близо 2 млн. души над 65 г. и хронично болни в четвърта фаза, беше планирано за след одобрението на ваксината на "Астра Зенека". От нея България е поръчала значително количество ваксини - само за февруари се очаква да пристигнат над 260 хил. дози (достатъчни за 130 хил. души), а до края на годината - над 4.5 млн. дози (за над 2 млн. души). Списък на очакваните дози от ваксините до края на 2021 г. - тук


В края на февруари ще си говорим и ще видите, че проблемът е да достигнем процентите, които искаме, а не липсата на ваксини.


Ангел Кунчев,

главен здравен инспектор на 29 януари


Въпреки поредица от търкания между Брюксел и производителят "Астра Зенека", на 29 януари ваксината получи одобрение. То обаче създаде нов проблем - препаратът е изпитван основно върху хора между 18 и 55 г., а за групата над тази възраст се смята, че предоставя "някаква защита", но без достатъчно данни за ефикасността. Германия вече официално съобщи, че не препоръчва ваксинирането на свои граждани над 65 г. с тази ваксина. Българските власти все още не са коментирали темата.


Формално, тази седмица държавата направи първата крачка към етапа, в който всеки желаещ ваксина, може да я получи. Това стана, след като Българският лекарски съюз призова пациентите да се обърнат към личните си лекари и да заявят дали възнамеряват да се ваксинират. Засега обаче, по думите на зам.-председателя на съсловната лекарска организация Николай Брънзалов целта е по-скоро да се събере информация за нужните ваксини.


Кога ще може да се пристъпи към поставянето им продължава да е неизвестно.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (142)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 387 Любопитно

    Ако всеки ден Баце и Коремния хирург си праскат по една ваксина ,прогресивните българи ще ги последват..🐵

    Много съм прост
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    Опорна точка №1:
    Непрекъснато да се внушава, че за всичко е виновно правителството и Националният щаб! Дори за слъчевия вятър!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    За ваксините не е виновен Шаба, ама за всички други зулуми Шаба носи прека отговорност.
    Ще дойде ден и наказателна да носи.
    И не смесвам правителство и Щаб.
    Може да е само съвещателен орган, но да ми редиш всеки ден едни цифри на умрели и болни...
    Съд за всички щабаджии!

  4. 4 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    За ваксините не е виновен Шаба, ама за всички други зулуми Шаба носи прека отговорност.
    Ще дойде ден и наказателна да носи.
    И не смесвам правителство и Щаб.
    Може да е само съвещателен орган, но да ми редиш всеки ден едни цифри на умрели и болни...
    Съд за всички щабаджии!

  5. 5 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Гнусните ГЕРБерасти ще ни убият. Докато ги чакаме да измислят елементарна система за ваксинация, повечето от нас вече ще са го изкарали или умрели. Естествено, няма да ходим на работа болни, няма да консумираме нищо, само ще обедняваме, което е зле за икономиката. Но ГЕРБ сега са заети да си правят изборити!
    ГЕРБ е вреден за здравето!

  6. 6 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    И оня пишман дофтор , и него на съд !
    за нанесени вреди на мнозинството от хората, за отнемане на основни свободи, за маскирането, за ПСР-те , за всичко което натвориха - къртене на пейки, КПП-та, блокади на градове , села, паркове и планини, за масовата психоза която продължават да насаждат,за всичко, че и заради грешките на предишния, които не само не поправи, ами и ги подкара с нова сила!

  7. 7 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    И оня пишман дофтор , и него на съд !
    за нанесени вреди на мнозинството от хората, за отнемане на основни свободи, за маскирането, за ПСР-те , за всичко което натвориха - къртене на пейки, КПП-та, блокади на градове , села, паркове и планини, за масовата психоза която продължават да насаждат,за всичко, че и заради грешките на предишния, които не само не поправи, ами и ги подкара с нова сила!

  8. 8 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3174 Неутрално

    Това е хаос, няма друга дума - и в поръчката, и в дистрибуцията, и в поставянето, и в отчитането. Толкова можем, за съжаление, България не е Германия.

  9. 9 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dark":

    Стига с тия ваксини, бе!
    Мерак ти е да светиш нощно време , та да пестиш ток ли ?
    Да ти се раждат деца изрдчета след неколко години, Да станеш зомби, да ти сложат чипа?
    Чипа , дето няма да може и ляб да си купиш, ако го нямаш?
    Аман от психари!

  10. 10 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#8] от "boevbisser":

    И ква е Германия - шок и ужас!
    Това ли искате Ковидарите от Сетния Ден???

  11. 11 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    Гнусните ГЕРБерасти ще ни убият. Докато ги чакаме да измислят елементарна система за ваксинация, повечето от нас вече ще са го изкарали или умрели. Естествено, няма да ходим на работа болни, няма да консумираме нищо, само ще обедняваме, което е зле за икономиката. Но ГЕРБ сега са заети да си правят изборити! ГЕРБ е вреден за здравето!
    —цитат от коментар 5 на Dark


    Хахахаха, съвсем не личи да сте измрели това комунистите! Ама ич!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  12. 12 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    Дневник а защо не започнете да пишете на Български? Все пак сте Български вестник, или се бъркам?
    Колко трудно е да се използва българската думичка "ЗЪБОЛЕКАР" вместо "Дентални лекари" (няколко пъти в статията)? Все пак в България официалният език е Българският.
    Колкото до масовото ваксиниране и някакъв реално работещ план за ваксинация..... забрави.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  13. 13 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    германския нов Менгеле командва - Дорстен, дето трябва международен трибунал да го съди , за престъпления срещу човечеството

  14. 14 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Барабар с баба ти Меркел...

  15. 15 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3174 Весело

    До коментар [#12] от "padrino":

    Съгласен, какво й е да думата зъболекар? Полтикоректно скудоумие някакво, а специалисти по здравни грижи само сестрите ли са, или и фелдшерите са там, ако някой знае.

  16. 16 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    За кво ревете за тия ваксини, като 50% са го изкарали тоа вирус?

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3673 Неутрално

    До коментар [#15] от "boevbisser":

    https://www.nsi.bg/bg/content/3320/медицински-специалисти-по-здравни-грижи-в-лечебните-и-здравните-заведения-на-3112-по
    Под други сигурно са масажисти(без щастлив край), рехабилитатори ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3174 Весело

    До коментар [#18] от "дерибеев":

    мерси, а за масажистите и масажистките....

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3174 Весело

    До коментар [#20] от "amanotwas":

    Ей, уважаеми, успокой се малко, ходи пий една чаша хладка вода, инфаркт може да получиш. Само си говорим.

  22. 22 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3705 Неутрално

    Нещо напълно очаквано. Цялото управление е хаос с много неизвестни та, какво остава за плана за ваксиниране. Според числата по - горе, това са почти 200 хиляди човека. А са ваксинирани 5,6 пъти по - малко. С тези темпове, всички българи ще се срещнат поне по два пъти с болестта. Отделно е достигането на естествен имунитет.

  23. 23 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#12] от "padrino":

    Официалното ием на професията в България е "дентален лекар".Има някакъв класификатор на имената на професиите,който си е направо задължителен.Нямаш право да сключиш трудов договор като работодател със "зъболекар".Т.е.-в статията е коректно употребеното.

  24. 24 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Само масовото ваксиниране ще ни избави от тази чума на 21 век!

  25. 25 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    Не знам какъв е смисълът от такива статии. Най-малкото е безотговорно. Съвсем скоро "дневник" имаше статия как България закупила неодобрената ваксина на "Астра Зенека" и внушението беше че това е скандално. Коментарите под статията бяха в същият дух.
    Какво всъщност правите?
    Не им ли омръзна и на тези които четат сайта да вярват на провокации?
    В такива времена на пандемия да се пускат статии всеки ден дето да шашкат хората е слабо казано проява на лош вкус.
    Спокойно. Не само България, целият свят е отписал цялата 2021 г., това е реалността. Махането на маските и на ограниченията няма да стане през тази година. Това се каза още преди месец по чужди медии. Маски ще се носят поне още 2 г. Ваксинацията на 8 млрд. души не е работа за ден два. Отделно много хора по света не желаят да се ваксинират. Това го няма само в България, а навсякъде.
    Така че гледайте малко глобално.
    Целият свят ще страда и през тази година. Ваксините не са панацея. Мутацията от ЮАР сега съществуващите ваксини не я хващат.
    А такива статии дето се опитват да всяват паника не са адекватни. Тя паниката си я има и без вас.

    Анатема на комунизма!
  26. 26 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#24] от "sbaleev":

    > Само масовото ваксиниране ще ни избави от тази чума на 21 век!

    Е чак пък 'чума'

    > Според традиционното схващане, при нея измира около една трета от населението,
    > но някои нови изследвания оценяват жертвите на около половината жители.[1]

    И със класически болежки (инфаркт / инсулт / рак) даже не може да се сравни.

    કટાક્ષ
  27. 27 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    До коментар [#12] от "padrino":Официалното ием на професията в България е "дентален лекар".Има някакъв класификатор на имената на професиите,който си е направо задължителен.Нямаш право да сключиш трудов договор като работодател със "зъболекар".Т.е.-в статията е коректно употребеното.
    —цитат от коментар 23 на kukuf


    Е това си е новина.... Значи в официален БЪЛГАРСКИ документ се ползва чуждица която има абсолютна равнозначна българска дума използвана с десетилетия..... Интересно дали Немците изпозват същото или те си държат на езика? (риторичен въпрос)
    Благодаря за информацията👍, но откровенно съм изумен от подобно решение.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  28. 28 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#25] от "anonim440":

    > Не само България, целият свят е отписал цялата 2021 г., това е реалността.
    > Махането на маските и на ограниченията няма да стане през тази година.

    Май не е баш така, има и места по света, където реагират адекватно, спрямо ситуацията към момента.

    Например в Швеция са пуснали препоръка да се носят маски в обществения транспорт в час пик на 20 декември (когато е възникнала нужда).

    https://www.bbc.com/news/world-europe-55371102

    П.С. Според официалните КОВИД статистики, към момента Швеция се справя по-добре от България, въпреки че в началото изпуснаха старческите домове (средва възраст на починалите от КОВИД в Швеция е около 83 години)

    કટાક્ષ
  29. 29 Профил на naturiST
    naturiST
    Рейтинг: 270 Весело

    "Масовото" ваксиниране на четвърта група ще е толкова масово , колкото и при първа и втора група - т.е. около 30%, които означава, че дори без доставката на 75% от предвидените 18млн ваксини ще има за всички желаещи. "Далновидността" на нашите експерти ясно се очертава и тя и като се има предвид пълния провал в овладяването на медицинската криза на втората вълна на Ковид19 също може да се определи като 30%. Т.е. България е държава около 30 %. Дано след 4ти април нещо се промени, но вероятността е около 30%....

  30. 30 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#29] от "naturiST":

    С по-голяма част от коментара съм съгласен, но мисля че малко сте объркали изчисленията:

    > едва около 15% от общия възможен брой

    કટાક્ષ
  31. 31 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ан Он":

    На всички хора по света трябва да им стане ясно че пандемията не е локален проблем, а глобален проблем. Защото ако се реши на локално ниво, нищо не се прави. Това значи да не се пътува. А съвременният свят е глобализиран. Затова ако дори в една държава проблемът не е решен, то той си остава. Защото хората от тази страна пътуват и сеят заразата. Това кой как се справя на места в отделните държави е ок, но вече е важно как се справят всички.
    Затова още в самото начало на ваксинацията, в чужди медии се казваше, че проблемът остава докато не се ваксинират всички хора по света.
    Сега вече има и мутации, които не се хващат от сегашните ваксини. Например мутацията от ЮАР. Това се очакваше от медицинските кадри по света да се случи. Не беше задължително, но се разглеждаше като вариант. Сега вече се случи.

    Анатема на комунизма!
  32. 32 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#31] от "anonim440":

    Доколкото разбирам имате медицинско образование и немалък опит в овалдяването на пандемии в различни точки на света. В никакъв случай не подценявам експертизата ви.

    Все пак може ли да ми дадете линкове от научни публикации на ваши колеги пандемиолози, които подкпремят тезите които излагате в пост [#31] ? Ще ни бъде изключително полезно да се запознаем собственоръчно с изводите на специалистите от първа ръка.

    કટાક્ષ
  33. 33 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 5140 Неутрално

    Началото е важно , краят - още повече.....

  34. 34 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ан Он":

    Чета какво пишат чужди медии на руски и турски езици. Толкова. Турците дават много повече информация. Имат повече медицински специалисти, повече хора завършили на Запад и повече хора преподаващи медицина на Запад.
    Нужно ли е да имам медицинско образование за да мога да чета?

    Анатема на комунизма!
  35. 35 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1109 Весело

    До коментар [#25] от "anonim440":

    смисълът на тези статии е да дойдат други на власт та белким махнат гешев и сложат човек, който да не пипа нашият човек, който си прави каквото иска...

    Машини прости, народ неук.
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#34] от "anonim440":

    > чужди медии

    В предишния коментар питах за линк към научна публикация, минала през стандартната методология за верифициране на резултатите от изследването.

    Не за резултати от 'журналистическа' дейност.

    કટાક્ષ
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ан Он":

    Ами пуснете си някой от тези новинарски тв турски канали, които са 7/24 и имат излъчване онлайн в ютуб NTV, CNN Turk, HaberTurk, 24, Halk tv и т. н.
    https://www.youtube.com/watch?v=X_EWYemclKA
    https://www.youtube.com/watch?v=1tl-5aXIH1M

    В момента по HaberTurk говори за ковид-19 проф. Бенги Башер.
    https://www.youtube.com/watch?v=deKH0pQ7-rg

    Анатема на комунизма!
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#46] от "anonim440":

    > Ами пуснете си някой от тези новинарски тв турски канали

    Изглежда че не ме разбрахте.

    Интересувам се от научни публикации които са минали стандартния в науката peer review process. (Тоест изводите са потвърдени от независим оценител) и които подкрепят вашата теза.

    Това което се говори по новинарските канали е пропаганда, а не наука.

    કટાક્ષ
  52. 52 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#51] от "Ан Он":

    Те там говорят научни кадри. А това вашето е лукавстване.

    Анатема на комунизма!
  53. 53 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#20] от "amanotwas":Ей, уважаеми, успокой се малко, ходи пий една чаша хладка вода, инфаркт може да получиш. Само си говорим.
    —цитат от коментар 21 на boevbisser


    Не те уважавам!
    Ти и останалите коронаджии сте психари !
    за теб и останалите :
    Руфинка болна й легнала....от ковид

  54. 54 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Докато им чакам ваксините вече го хванах и го карам четвърти ден. Не е приятно никак, дано да не го хващате и дано организма да има антитела след изкарване доживот, a не за няколко месеца.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  55. 55 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#52] от "anonim440":

    > Те там говорят научни кадри.

    Познаваме много 'научнИ кадри'. Имаме си в излишък и в България.

    Може ли да ми покажете едно научно изследване което подкрепя вашите изявления и е минали през стандартния Peer review процес:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Peer_review

    ?

    કટાક્ષ
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#52] от "anonim440":

    > Те там говорят научни кадри.

    Ето ви пример за потенциални глупости (булшит) които се разпространяват от 'научни кадри' и се тиражират по медиите:

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2021/01/27/4168119_vsichki_analizi_pokazvat_che_uchenicite_sa_osnovniiat/

    А ето ви пример за истинско научно изследване по темата:

    https://www.nationalgeographic.com/science/2020/12/we-now-know-how-much-children-spread-coronavirus/

    કટાક્ષ
  58. 58 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#31] от "anonim440":

    Нема пандемия, има инфодемия.
    За грипна епидемие е указана бройка за обявяване - 250 -280 на 10 000( десет хиляди !)
    Тука ни клатушкат със 120 на 100 000 (сто хиляди)
    Това било нивото на здравната система да не се бъгне, а как я караше същата с гриповете???
    Не усещате ли че ви правят на маймуни, бе???
    Носете си парцалите на носа и се набоцкаите с "коктейл Молотов" при първа възможност.
    зомби апокалипсис идва

  59. 59 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#56] от "anonim440":

    До коментар [#52] от "anonim440":

    > Те там говорят научни кадри.

    Ето ви пример за потенциални глупости (булшит) които се разпространяват от 'научни кадри' и се тиражират по медиите:

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2021/01/27/4168119_vsichki_analizi_pokazvat_che_uchenicite_sa_osnovniiat/

    А ето ви пример за истинско научно изследване по темата:

    https://www.nationalgeographic.com/science/2020/12/we-now-know-how-much-children-spread-coronavirus/

    કટાક્ષ
  60. 60 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#56] от "anonim440":

    > Вие добре ли сте психически?

    Съвсем съм си добре, благодаря за загрижеността.

    Ако искате да се върнем на темата на статията, за да не ни изтрият ?

    કટાક્ષ
  61. 61 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#54] от "Pow":

    аман от тролове - ти ако си болен, последното нещо е да пишеш коментари тук!
    И аз съм го изкарал, вервай ми!

  62. 62 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ан Он":

    Какъв е контекста?
    Аз казвам, че се информирам от чужди медии. Там дават информация медицински експерти.
    Според вас обаче човек не може да има мнение, да разсъждава, ако не е медицинско лице?
    Ами те всички повечето пишещи тук не трябва да пишат тогава. Ако само медици ще пишат и мислят за ковид-19. И не само. Ако приложим този начин на мислене, то под всяка статия на различни теми трябва да пишат само специалисти по темата, завършили и висше по специалността.

    Анатема на комунизма!
  63. 63 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#62] от "anonim440":

    > Аз казвам, че се информирам от чужди медии. Там дават информация медицински експерти.

    Колега, това което ни пре-предавате на първо четене не прилича на 'научна информация', а на 'пропаганда'.

    Нямам нищо против да се информирате от каквито източници смятате за добре (в България все още има и не-малко фенове на Ванга).

    Просто помолих да ни предоставите резултати от истинско научно изследване които подкрепят информацията която разпространявате. По горе дадох пример какво имам предвид.

    કટાક્ષ
  64. 64 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Опорна точка №1:Непрекъснато да се внушава, че за всичко е виновно правителството и Националният щаб! Дори за слъчевия вятър!
    —цитат от коментар 2 на lz2


    Опорна точка номер 2: Когато дойде на власт новото ОФ правителство начело с ХИ, по улиците ще потекат реки от мед и масло.

  65. 65 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#59] от "Ан Он":

    Анче , или Онче, верно си досадна, и ако може спести си коментарите- те половината и повече се повтарят или не носят никаква информация>
    просто спам.
    А и за друго не те харесвам - пишеш се анти ковидист , ама ти са виновни ГЕРБ.
    Е,това е сделка с Лукавия...
    ГЕРБ ли измисли коронката - що не видиш кво се случва в други страни?
    Итам ли ГЕРБ са на власт, та ги морят полицеиски часове и ПСР за да излезеш от дома си???
    Не нали, ама вие виете като карпатски мечки за нещо , което ....

  66. 66 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#65] от "amanotwas":

    Колега, изключително информиран пост сте написали, за което ви благодаря.

    Може ли да споделите с нас какво мислите за възгледите на проф. Бенги Башер които в момента говори за ковид-19 по HaberTurk ?

    કટાક્ષ
  67. 67 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#63] от "Ан Он":

    Според вас човек не може да има мнение, да разсъждава, ако не е медицинско лице?
    Ами те повечето пишещи тук не трябва да пишат тогава. Ако само медици ще пишат и мислят за ковид-19. И не само. Ако приложим този начин на мислене, то под всяка статия на различни теми трябва да пишат само специалисти по темата, завършили и висше по специалността.

    Анатема на комунизма!
  68. 68 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ан Он":

    Тя вече не говори.

    Анатема на комунизма!
  69. 69 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#64] от "4ort":

    не баце!Който и да дойде нема се промени.
    Работата отива на диктатура, световна, така че Ицо или Мицо, се таа.
    Вкараха ви в кошарата и ви наденаха намордниците - немате думата.
    Надявайте се на свободните хора да го бутнат този "Нов световен ред" иначе ще гледаме всички като говеда в кланица

  70. 70 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ан Он":

    Ми ще ти споделя - Ковид 19 е най-голямата измама в историята на човечеството .
    това удовлетворява ли те?

  71. 71 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#67] от "anonim440":

    > Според вас човек не може да има мнение, да разсъждава, ако не е медицинско лице?

    Разбира се че всеки има право да разсъждава и да излага изводите си.

    Звучите като разумен човек, ако базирате разсъжденията си на достоверна информация, би трябвало изводите да са логични.

    За съжаление последната година експертите бяха избутани на заден план а се появиха много медиини, политически герои - а зад тях бизнеса яко си върти далаверите...

    Бъдете здрави и ви пожелавам успех в търсенето на истината.

    (П.С. по-горе съм пуснал няколко линка, ако ви остане време ги прегледайте, може да получите малко по-различна гледна точка)

    કટાક્ષ
  72. 72 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#70] от "amanotwas":

    > Ковид 19 е най-голямата измама в историята на човечеството .

    Сложих плюсче за това че ме уважихте с отговор (не че е важно).

    Не знам дали е най-голямата, ама има още потенциал. Ще видим.

    Лек ден и бъдете здрави!

    કટાક્ષ
  73. 73 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Поредното осир@не на шайката на тлъстия. В Сърбия ваксинираните са 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от България и имат получени над 1 300 000 ваксини. В Румъния - над 500 000, в Гърция - 300 000, в България - под 30 000. Отново сме първи, отзад напред.

    На 04.04. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  74. 74 Профил на Nathan Cohen
    Nathan Cohen
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Герберугите не казват нищо за позицията на Русия. И как а Путин скочи, като майка-Орлица да защитава диктатурата на банския селянин от американски критики. Отдавна е ясно, че ГЕРБ е руски проект, поддържан от кремълската олигархия.

  75. 75 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ан Он":

    Бягате...

    Анатема на комунизма!
  76. 76 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1829 Любопитно

    Чета в статията колко са работещите в здравната система и нещо не разбирам:

    В здравната система работят 243 600 души:

    - Лекари: 30 000
    - Дентални лекари: 10 000
    - Специалисти по здравни грижи: 46 000
    - Магистър фармацевти: 6 600
    - Помощник фармацевти: 2 000
    - Помощен персонал: 150 000

    Моля някой да ми обясни що е то "специалисти по здравните грижи"? Това са фелдшери/ки, мед'сестри, лаборантки, парамедици в Бърза помощ?

    А тези 150,000 помощен персонал (почти , 2/3 от 'сички, по двама на всеки един от останалите които пряко се занимават със здравето на хората) какви са? иновници, началници и хигиенистки? И малко шофьори и склададжии де, зер без тях нищо не става😀

    'Баф ма'а му, в мойта квартална клиника (на 1/2 етаж в офис'сграда, само десетина ДжиПита, и 2 лаборатории с общо 6 каки в тях) има 2-3 чиновнички и една хигиенистка.

    Тези дни си оправям нещо в зъбите та бях вече 3 пъти и в денталната клиника. Почти същото-5-6-7 кабинета (със зъболекар и асистентка, или само една....която чисти камъните) 3 чиновнички+една шефка+шефа на клиниката който също е и зъболекар и си приема пациенти. А, забравих хигиенистката и охраната-един чичка които ти казва "премери си температурата" и ако е нужно-сложи си маската както трябва.

    Опс, да питам и който вече се е ваксинирал: Колко бързо минава процедурата от входа на клиниката, през чиновниците и накрая-боцкането? По снимките тук (не тези с големците) гледам на един ваксиниран/а се падат по двама медика-какво ли прави втория?

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  77. 77 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    най ми харесва през 10 минути по булеварда да вият линейки - така се всява страх в населението!
    Не измама ами фокус - един факир накара да изчезне цял кораб пред очите на тълпата, та
    нема да направят коронката ли?
    Имаше неуспешни опити 2-3 пути в миналото, ама тоа път сасе подготвили- всички масмедии са с тях, не се допуска критично мнение, еле пк да се отричаш от Квид-а - даже не те допускат до ефир.

  78. 78 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    Поредното осир@не на шайката на тлъстия. В Сърбия ваксинираните са 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от България и имат получени над 1 300 000 ваксини. В Румъния - над 500 000, в Гърция - 300 000, в България - под 30 000. Отново сме първи, отзад напред.
    —цитат от коментар 73 на bgkurshum


    Средно по толкова (30000 ) ваксинират в Шотландия на ден.....всеки ден. Няма събота, няма неделя,а в Бг това са за поти месец...да плачеш ли или да се смееш....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  79. 79 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4828 Неутрално

    До коментар [#76] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Мога да ти кажа за Шотландско, че съпругата ми от влизането до излизането от поликлиниката (аз чаках в колата) бяха не повече от 20 минути. Аз отивам във вторник за мойто първо боцкане и ще ти кажа с подробности ако още те интересува

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  80. 80 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#76] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Българите са царе по "усвояване на средства", и по вкарване на роднини на подходящи длъжности да не правят нищо, но да взимат разни пари. Затова щатът може да се "надува" много, за да се набутат роднините и познатите.
    Имаше виц по времето на соца, може и да сте го чували
    Отива един българин директор на предприятие в България на посещение в Япония. Там посещава предприятие, което произвежда същата продукция в същите количества като предприятието в България. И така отива директорът да разгледа японското предприятие и японецът, който ръководи там казва "При нас работят 7 души"... При което българинът се почесва по темето и си мисли "Сега как да му кажа на този, че при нас работят 67 човека?"... И българинът мисли, мисли и накрая казва "Е при нас работят 8 души"... Цяла нощ после японецът не спал "Абе какво работи този 8-смият при тях?"...

    Анатема на комунизма!
  81. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8128 Неутрално

    Тука чакат всички да преболедуваме и ей ти го имунитета.

  82. 82 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ан Он":

    Анче, хитро момиче си!
    Обикаляш около темата и така се разминаваш с бан.
    Хитро , ама бих искак един път да чуя и твоето мнение .
    Не да ми пляскаш всеки път : "Да вие правилно мислите , ама дали е така" и 200 разсъждения по темата дали патиците са птици.

  83. 83 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#81] от "Роси":

    Ми те са го преболедували, затва спадат и измислените болни и заразени

  84. 84 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#75] от "anonim440":

    >Бягате...

    Не бягам, просто не исках да досаждам.

    Добре, да се върнем на темата - според източниците на които вярвате, дали децата
    1. са опасен безсимптомен суперзаразител или
    2. няма проблем да се отворят училищата
    ?

    કટાક્ષ
  85. 85 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#81] от "Роси":

    Не винаги преболедуването означава създаване на траен имунитет при ковид-19.

    Анатема на комунизма!
  86. 86 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#80] от "anonim440":

    Българите били.....
    ти не си българин бе!
    От къде знаеш???

  87. 87 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#82] от "amanotwas":

    > Хитро , ама бих искак един път да чуя и твоето мнение .

    Аз съм казвал - всичко около КОВИД истерията е Шменти-Капели. И в България, и наоколо в ЕУ-то. Яко се преплитат интересите на политици и бизнеса.

    Но - все още - не мога да твърдя че е най-голяма измама в историята.

    Тия малоумници дето въртят истерията не са измислили топлата вода, доста по-умни хора е имало в миналото.

    કટાક્ષ
  88. 88 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#85] от "anonim440":

    >Не винаги преболедуването означава създаване на траен имунитет при ковид-19.

    Което е съвсем нормално за голям брой заболявания?

    Например за 'класическия грип' ?

    કટાક્ષ
  89. 89 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#81] от "Роси":Не винаги преболедуването означава създаване на траен имунитет при ковид-19.
    —цитат от коментар 85 на anonim440



    не баце!
    означава че си пипнал ПСР.
    а че си пипнал ПСР не дава имунитет срещу нищо.
    И как си представяш имунитет след ваксина, ако е верно твърдениято ти?
    Как не ви омръзна да създавате паника сред хората???
    Плаща ви се, ясно, ама нещо като съвест няма ли???

  90. 90 Профил на elena_pipilota
    elena_pipilota
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#77] от "amanotwas":

    Стотици милиони са в конспрацията. В цял свят. С единици изключения. Браво, amanotwas, на Вас, че сте се светнали в това толкова конспиративно дело!

  91. 91 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#84] от "Ан Он":

    Бягате защото не отговаряте на въпросът който ви зададох. А без да отговорите на него комуникацията става безсмислена.
    Според вас човек не може да има мнение, да разсъждава, ако не е медицинско лице?
    Ами те повечето пишещи тук не трябва да пишат тогава. Ако само медици ще пишат и мислят за ковид-19. И не само. Ако приложим този начин на мислене, то под всяка статия на различни теми трябва да пишат само специалисти по темата, завършили и висше по специалността.

    Анатема на комунизма!
  92. 92 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#86] от "amanotwas":

    Вие откъде знаете, че не съм българин?
    И какво разбирате вие под българин?

    Анатема на комунизма!
  93. 93 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#91] от "anonim440":

    Отговорих тук: коментар [#71] от "Ан Он":

    > Според вас човек не може да има мнение, да разсъждава, ако не е медицинско лице?

    Разбира се че всеки има право да разсъждава и да излага изводите си.

    કટાક્ષ
  94. 94 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#90] от "elena_pipilota":

    Пипи , иронията ти е неуместна.Ако си толкова заблудена , че да вярваш че къртенето на пейки в парка или вечерния час от 18.00 до 7.00 спират вируси , то си голям сладур, ама що не се ожени за мен , та да си живея като принц :))

  95. 95 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#94] от "amanotwas":

    Колега не сте съвсем прав.

    Миналия път милиционерите като затвориха Витоша и всички паркове, и ни се размина първата вълна.

    Само не разбрах защо ноември не напрвиха същото за да си спестим и втората.

    કટાક્ષ
  96. 96 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#92] от "anonim440":

    Много просто - плюете по българите !
    Прости били , алчни били, все мушингии им били в главата и тем подобни.
    Не сте българи всички които мразите собствения си народ, а Киряк Стефчовци!

  97. 97 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#95] от "Ан Он":

    Не само - и КПП-та на големите градове трябва. Само Витоша не спасява, това е само за софиянци, да не страдат.
    Иначе Банско, после и други места бе показано как се спира епидемията = 7-8 с положителни тестове, ама живи , още не докопани от дофторите с маркучите, да им видят сметката.
    Помниш Италия миналата година - е така се прави!

  98. 98 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#95] от "Ан Он":

    Не само - и КПП-та на големите градове трябва. Само Витоша не спасява, това е само за софиянци, да не страдат.
    Иначе Банско, после и други места бе показано как се спира епидемията = 7-8 с положителни тестове, ама живи , още не докопани от дофторите с маркучите, да им видят сметката.
    Помниш Италия миналата година - е така се прави!

  99. 99 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    До коментар [#96] от "amanotwas":

    Българите имат и много хубави качества.

    Анатема на комунизма!
  100. 100 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#97] от "amanotwas":

    Прав сте колега, без КПП-та през които се минава само с бележка на 'хартиен носител' с подпис и син печат от съответната служба, няма как да се спре една пандемия.

    Така и не мога да разбера защо ноември не въведоха пак мерки за които знаем че работят, а ни оставиха на произвола на съдбата...

    કટાક્ષ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK