
© Клъстър
Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик"
До края на март т.г. трябва да бъде изготвено предпроектното проучване за трасето на т.нар. леко метро във Варна. Договорът за това е сключен в началото на декември м.г. с дружеството "Спато", а цената за изготвяне на проучването е 200 хил. лв. Проектантът на бъдещата железница е избран в открита процедура за възлагане на обществена поръчка за комплексен проект, включващ проектиране на разширение на градския бул. "Цар Освободител" и
трасето на електрическия влак.
Според техническото задание трасето на градската железница трябва за започва от Летище Варна и да достига до железопътната гара в града с предвидени отклонения до индустриалната зона в Аксаково и към курортните комплекси "Св. св. Константин и Елена" и Златни пясъци.
След мотивите за проектирането на железницата са "ниската скорост на съществуващия в момента градски транспорт във Варна, значителен брой пресичания, прекъсвания в централната част на града и преминаване през тесни улици с ниска пропускателна способност".
Техническото задание за предпроектното проучване
предвижда евентуалното трасе на "лекото метро" да бъде разделено на три участъка - от Летище Варна до бул. "Васил Левски", до бул. "Приморски", а оттам и до железопътната гара във Варна.
Очевидно най-критичен от трите е именно последният участък поради навлизането в историческата част на Варна и невъзможния за разширение бул. "Приморски". В цялата дължина на трасето си той граничи с Морската градина на Варна и интензивно застроена градска част, наситена със сгради - паметници на културата.
Сред предложените решения в този участък от трасето на градската железница са въвеждане на еднопосочно автомобилно движение по част от булеварда, разширяване или движение на масовия градски автомобилен транспорт в една лента.
Заданието изисква и предложения за връзка от автомагистрала "Хемус", по която железницата трябва да се движи от летище Варна до града в бул. "Цар Освободител", по който ще преминава основната част от трасето й.
Идеята за строеж на градска железница,
или "леко метро", във Варна беше реанимирана на 11 юни м.г. в едно от предаванията на живо от джипа на премиера Бойко Борисов. При посещението си във Варна тогава премиерът обяви в присъствието на кмета на града Иван Портних, че "Брюксел иска да види освен метрото (в София) и в други големи градове градска железница". Според него по евентуален подобен проект Варна ще се конкурира с Бургас. "Много сме напреднали, така че ще сме първи с нашия проект", каза Портних.
Какъв напредък е имал предвид кметът на Варна
не става ясно, особено след новината за начало на предпроектни проучвания, които са започнали едва в края на миналата година.
Как премиерът вкара кметовете на Варна и Бургас в нова надпревара - тук.
Темата за изграждането на градска железница във Варна не е нова, но за последен път се появи в програмата, с която през 2013 г. Иван Портних пое недовършения мандат на злополучния си предшественик Кирил Йорданов. В последвалите 7 години проектът си остана само предизборно обещание, но през 2017 г. тогавашният главен архитект на Бургас Веселина Илиева спомена в разговор за местното електронно издание "Флагман", че градът има
предимство, с което Варна трудно ще се справи.
"Проектът не е общински, а държавен и правителството ще реши дали да го финансира", каза тогава Илиева. Освен това данни на Националната компания "Железопътна инфраструктура" показват, че връзката до летището в кв. Сарафово е фаза от изграждането на националната жп мрежа - линията Пловдив - Бургас, която е определена като "приоритетна в националната железопътна система". Общата стойност на проекта е 425 млн. евро, а крайна дата за завършването на цялото съоръжение е 2023 г.
Според общинската администрация във Варна индикативната стойност на трасето на електрическия влак, както и тази на подвижния му състав ще станат ясни едва след изработването на проекта.
Ан Он
Рейтинг: 3448 НеутралноСвършиха парите по проектите за 'Интегриран градски транспорт' и започваме нови инициативи ?
કટાક્ષzo
Рейтинг: 1138 Неутрално„леко метро“ не значи ли трамвай в същност?
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYmajorman
Рейтинг: 923 ВеселоА като завали, ще става ли на водопад?
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of mancinik
Рейтинг: 1848 НеутралноХубаво, но има един притеснителен момент - Варна е градът на автоталибаните. Дори закоравелите и тотално изпушили софийски шофьори, свикнали да си навират колата на всяка хавлия място, се връщат от Варна с разбита детска психика от изстъпленията на местните автоджигити.
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПzxp53317185
Рейтинг: 1640 НеутралноДо коментар [#2] от "zo":
Подобно е, но разликата е че трамваят все пак се пресича с другите форми на транспорт, а тук идеята е да е напълно непрекъснато, както при метрото.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Тарасконски
Рейтинг: 539 НеутралноТая новина май не е нова, лошото е, че май и факти няма в нея, а смукано от някъде
debruckere
Рейтинг: 1822 НеутралноКато гледам как се справиха със строежа на новия булевард и кръстовища (и за какви пари), както и с тръбата в езерото, просто не ми се мисли за "лекото метро"...
zxp53317185
Рейтинг: 1640 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
:D наистина е така
zo
Рейтинг: 1138 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYИ това каква връзка има с темата за „леко“ метро?
debruckere
Рейтинг: 1822 НеутралноМисля, че тук не е чак като в Добрич, но и аз всеки ден не спирам да си "обогатявам" психиката с екстремности по варненските улици :)
padrino
Рейтинг: 5005 ЛюбопитноВместо да си губят времето и харчат пари да си отворят Тубата и да напишат:
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬Skytrain Vancouver и за секунда ще видят как е направено правилно и функционира безотказно вече 35 години от 1985 до днес превозвайки средно по половин милион пътници на ден.
Инженер Раул Викторов
Рейтинг: 803 НеутралноГОЛЯМО КРАДЕНЕ СЕ ЗАДАВА!
proventuss
Рейтинг: 1308 НеутралноДо коментар [#12] от "padrino":
Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.Или Schwebebahn Wuppertal, от 1902 година.
Боби Колев
Рейтинг: 1454 НеутралноНищо хубаво не я чака Варна ако досегашните строители вземат да качват влак над земята...да не говорим пък за под земята.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083То не бяха пропадания, то не бяха пътища да катастрофират в стадиони, то не бяха ла*на от тръбата..събудете се, варненци....и кокошките ви се смеят вече!
Oggie Petkov
Рейтинг: 470 НеутралноБезумна и безсмислена идея. Особено недоумение буди и частта в която се говори, че метрото ще минава по Хемус и ще се връзва с "цар Освободител". Освободител стига почти до летището и не е нужно изобщо метрото да минава по Хемус. Освен това автобусите във Варна вървят почти празни. Ако някой е решил да решава транспортните проблеми на Варна, да направи едно истинско околовръстно, което да свързва северните с южните пътища без да минава през града.
Virgin
Рейтинг: 2239 НеутралноЩе направят някоя красива анимация за преди изборите.
През това време ще продължи да се строи в Морската градина от Марешки и такива като него, а в езерото да се изливат фекалиите.
BlueBoss
Рейтинг: 384 НеутралноВместо мотриси да поръчат подводници, щото при първия дъжд ще се потапят и ако не са херметически затворени пътниците ще трябва да имат акваланги :) Портних и тва яко ще го изпорти :)
elena_pipilota
Рейтинг: 531 НеутралноТъй като няма да го направят както трябва, по-добре да не се захващат.
Николай Бучков
Рейтинг: 4995 ЛюбопитноА дали ще внимават с никнещите дупки........
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4890 НеутралноПредизборни шменти капели.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Славейко
Рейтинг: 1410 ЛюбопитноА Пловдив? За Варна само като чух метро, си помислих точно тоя маршурут. Но в Пловдив как, като не е на линия, а на квадрат?
А за Русе предлагам трамвай. Предложението ми е безплатно.
Славейко
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":
Не, за Варна и Пловдив си трябва. Само че не знам за Пловдив как, къде... то в центъра на Пловдив ще е като в Рим - където копнеш, спираш, за да доразкопаваш археологията. Тогава може Бургас.
Славейко
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#18] от "BlueBoss":
Е все той ли ще е? Надявам се малко да ги посмениме тия, още от април тази година.
Хи-хи
Рейтинг: 1700 НеутралноЗа един булевард изсипаха 100 млн., а затова сигурно ще требе 1 млрд.
И на тия мотриси да им сложат криле, щото нема начин да не изхвърчат от релсите. Тука човешкото познание е със столетия назад
zxp53317185
Рейтинг: 1640 НеутралноДо коментар [#23] от "Славейко":
Кое Ви кара да мислите че центърът на Варна е по - беден на археология от този на Пловдив?
Веселин Дечев
Рейтинг: 1789 РазстроеноПак предизборни фантасмагории....
В Русия съм! В Русия съм!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4890 НеутралноЛеко метро - ТЕЖКИ кражби!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Николай Бучков
Рейтинг: 4995 ГневноЗа .....Пловдив , въпросът с транспорта изглежда окончателно решен.....достатъчно е да се повозиш на едни рейсчета с японски произход , без кондуктори поради липса на желаещи , с шофьори спиращи по избор на спирки , поради нетаксуващи се пътници при тях ( последните били хитреци и не се таксували , а и затова отваряли само предната си врата...)......е , за какво метро , за кави въжени лини от " Альоша " до Сахат тепе.....Решено е , пак ще бъдат избрани , пак ще са същите и така до......края на света ! Новото за следващите поколения , ако ги има останали , макар , че в този , а и други места поколения някакви все ще има....
xm...
Рейтинг: 3694 ВеселоТ'ва леката дрога к'во прави, майкооооу!
Абе, пичове, нима не се сещате, че тази идея е просто игра с публиката?
Като пътният възел на Мездра!
goofy
Рейтинг: 395 НеутралноНе ни трябва леко метро във Варна, ами подобрени и редовни ЖП връзки с близките градчета и села.
koko65bg
Рейтинг: 1216 НеутралноИдеята за "леко метро" във Варна трябва да придобие предпроектни очертания до края на март
Идеята за ,,леко метро" е идея за ,,тежко крадене".
tacheaux
Рейтинг: 4238 НеутралноДа крадат , но поне да не правят глупости . В София видяхме какво стана с "Графа". Похарчиха милиони , за да стане улицата по-неудобна за обитаване. Имаше идея да подменят паветата около Александор Невски с някакви плочки. Такива кощунствени идеи се въртят в главите на герберовите градоначалници. По-добре нищо да не правят и да им се дават корупционните пари бадева, отколкото да вършат градоустройствени и благоустройствени поразии.
Муха Стръвница
Рейтинг: 412 ВеселоПродължение на статията със Станислав Лем по-долу. Само че за разлика от Лем, тук няма нищо научно. Иде реч за псевдо-мутренска фантастика.
:o)tacheaux
Рейтинг: 4238 НеутралноДо коментар [#16] от "Oggie Petkov":
"Безумна и безсмислена идея. Автобусите във Варна вървят почти празни."
Споделям това мнение. "Лекото метро" през зимата ще се движи празно, а не съм чул по света да има сезонни метролинии. По-добре парите за това поредно безумие да се използват за нещо по-полезно и необходимо, като например изграждането на магистрала между Варна и Бургас.
tacheaux
Рейтинг: 4238 Неутрално"цената за изготвяне на проучването е 200 хил."
Честито на "проучвателите". За проучвателните работи на АЕЦ Белене бяха изхарчени милиони , за да имаме сега само един гьол и едни ненужни и излишни руски атомни реактори.
ТРАБАНТ
Рейтинг: 195 НеутралноРекох ще дадеш пример с 3 млрд. трамвай в Единбург, а ти мълчиш! Защо намесваш други?
katerina_slavova
Рейтинг: 911 ВеселоГрад като от 5-я елемент. Из въздуха ще се движи това лекото метро, щото от застрояване покрай сградите няма място.
rincewind
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#2] от "zo":
Не точно. Влак си е. Трамвая е по-лесен и бавен. Не знам кой идиот им наби тоя термин, но то от юристи и икономисти кво да очакваш....
georgi_ww
Рейтинг: 860 НеутралноВарна преди 50 години имаше три булеварда. Сега има пак три, ама населението е...всъщност никой не знае колко е населението. Уплътниха града в западна посока, строи се на поразия на готова, уморена и претоварена инфраструктура, която трябваше да се развива заедно с града. Ама по-лесно е да се дават разрешения за строеж на тротоара, отколкото да мислиш за инфраструктура пост фактум.
mihail_p
Рейтинг: 1772 Неутралноте и библиотека за 20 милиона щяха да правят.
явно доста залагат на краденето
на държавна пара. не виждам европейско финансиране
за това нещо. явно борисов
е бил инструктиран от тимаджиите
да даде некой лев да се облажат и те.
mihail_p
Рейтинг: 1772 Неутралновместо магистралата черно море
ще правят Русе Варна. някаква
страшна тъпотия и крадене.
кажете бе гербаджии, кво става
с краденето за бесмислици. кефите ли се
на безмислици с вашите пари.
Свилен Стойков
Рейтинг: 8 НеутралноКметът Изпортних "успешно" завърши проект за 140 млн.лв. (реално сигурно са над 200 млн.лв.) за интегриран градски транспорт, зелена вълна и електронни билети и тинтири-минтири от Аксаково до Почивка. Целият "ефект" от тази грандомаска идея е да спести на пътуващите цели, повярвайте ми, цели 9 минути. Т.е. една минута във Варна струва 22 млн.лв. Идеята за "леко" метро ми се струва не-Леко идиотска за град, чийто широк център е на пешеходно разстояние. В дупката за 40 млн.лв в центъра няма да се направи дори едноетажен паркинг. Предлагам на Изпортних следващи идеи за крадене:
1. Подводен, стъклен, панорамен тунел Варна Изток - Галата;
2. Лифт Хотел Журналист - Балчик
3. 150 м виенско колело на покрива на Хотел "Черно Море"
4. И за разнообразие да си върне Стадион "Юрий Гагарин" и да накара ТИМ да го построят отново.
Уникални ГЕРБ-ерасти!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Dobromir Dobrev
Рейтинг: 106 НеутралноРеализацията на "леко" метро ще се случи през тежка корупция
samoloko
Рейтинг: 237 ГневноИдиоти,вместо да направят бул.Приморски пешеходен,Те Влак ще пускат!!!ИДИОТИИИИ!!!!
choKo
Рейтинг: 553 НеутралноМиналата година съм ходил до Варна 3 пъти, тъй като не бях ходил от много време. Градът наистина се е променил за добро, колкото и да се мрънка. Центърът е предимно пешеходен и районът около пристанището също е чудесно място. През лятото особено, градът има огромна нужда от повече транспортни средства тъй като населението се увеличава. Автобусите са горе-долу в добро състояние та в ред на този мисли въпросната лека железница би допринасяла за развитието на града. Усеща се, че си в по-голям град и не е средно статистическо по-малко българско градче.
Индиана
Рейтинг: 1458 НеутралноКакво и да обещават от ГЕРБ, вече доказано ясно стана на всички, че иде реч за усвояване към джипката. Достатъчно е да се погледнат магистралите и пътищата на Бойко и метрото и тротоарите на Юююрданка, булевардите и канализацията на Портних, и т.н. рушащи се на втората седмица строителни достижения.
ТНТ
Рейтинг: 976 ВеселоИскаш да кажеш, че кюстендилци и най-паче перничани дишат прахоляка на варненци? Ето ти новина... "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
Роси
Рейтинг: 8247 НеутралноО, нова дупка за крадене.
kamenof
Рейтинг: 374 НеутралноМного точно. Като човек, който има над 150 хил. км. градско в София, във Варна понякога ми замръзва пикнята...
1107
Рейтинг: 1084 НеутралноПо височината на колоните на това метро, може да се съде до какаво е очакваното ниво на акитата във Варна. Няма и 10 метра воден стълб.
observador
Рейтинг: 937 НеутралноКрайградска железница + леко метро в центъра би било идеалното решение за Пловдив.
В Пловдив този проблем е реален и поради вече построената индустриална база, ще има много добър ефект върху икономиката на града (дори на страната). Археологията прави класическото метро в центъра трудно.
За Варна, мисля си, може би един нов мост и няколко подобрения на пътната инфраструктура изглеждат по-приоритетни отстрани. Бургас има един доста добър функционално градски транспорт.
Ако от Брюксел искат градска железница (за което поздравления!), Пловдив е градът.
irons
Рейтинг: 685 НеутралноЦитати с коментарите ми:
"Договорът за това е сключен в началото на декември м.г. с дружеството "Спато", а цената за изготвяне на проучването е 200 хил. лв. "
К: искам и аз!
"Проектантът на бъдещата железница е избран в открита процедура за възлагане на обществена поръчка за комплексен проект, включващ проектиране на разширение на градския бул. "Цар Освободител" и трасето на електрическия влак."
К: значи все още няма изработено проучване ( за 200 000 лв ), но вече е избран поректант. Без ясно задание.
"Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик"
К: моля ви, не го правете това. Колоните ще се превърнат в "срутище" ( нововъзникнал журналистически термин ) за има - няма две-ти тседмици.
"Сред предложените решения в този участък от трасето на градската железница са въвеждане на еднопосочно автомобилно движение по част от булеварда..."
К: Еднопосочен булевард? Едно велико нашенско нововъведение в пътното проектиране. Патриархът и Левски в София някак си се справят с това недоразумение, измислено от нашите пътищари, но Нонсен доказва неадекватността му. А за Приморски трябва да си с тежки мозъчни увреждания, за да го пердложиш.
"Брюксел иска да види освен метрото (в София) и в други големи градове градска железница"
К: тук вече си наливам една ракия.
irons
Рейтинг: 685 НеутралноДо коментар [#2] от "zo":
Не винаги. Може дори да са автобуси. Като в Суонзи, Уелс. Но в ЕС такива евтини и икономични решения не вървят. Една народна пара трябва да се усвои.
cinik
Рейтинг: 1848 НеутралноКак ги виждаш тези хора да зарежат колата, която те смятат за израстък на собственото си тяло, само защото пуснали трамвай през града? С трамвай не могат да отидат да си купят сутрин вестник и цигари от ъгъла, както са свикнали. За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
Николов
Рейтинг: 1310 НеутралноНе мисля, че това метро е необходимост за Варна.
“If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. BelfortКакто писаха други - има по-смислени проекти. Примерно да има истински обходен път, по възможност комбиниран с мост над езерото (или тунел под него) така, че транзитен трафик въобще да не влиза в града.
Ако пък трябва да се дават пари за железница могат да направят директна връзка Добрич - лет. Варна - сегашния жп. път. Около 40км по права линия са и така от центъра на Добрич до центъра на Варна ще може да се стига за 30-40мин.
Ако трябва да се избира м/у Варна и Бургас - Бургас има по-големи дадености за градска железница защото там има изоставен жп път, който минава на 1км от летището и стига до Поморие. Просто трябва да го рехабилитират и да го продължат до Несебър и Сл. бряг.
И Пловдив е с по-добри дадености - там могат да вкарат жп линията до Асеновград под земята за да не се налага влакът да пресича улици (както е сега). Казвам това като варненец.
Таралеж
Рейтинг: 3203 НеутралноВсяка идея във Варна е обречена да напълни сметките на магията.
ТИМ ли им казваха?
observador
Рейтинг: 937 НеутралноДо коментар [#57] от "Николов":
+++
Идеите Ви за Добрич и Асеновград са право в целта.
Само мога да добавя, че това съществуващо трасе в Бургас не бива да бъде сравнявано с градска железница. То може да бъде чудесно разклонение на жп линията София-Бургас, както към Сл. Бряг, така и евентуално към Созопол, но повече от една-две спирки в града са непрактични. Съществен трафик в Бургас има само между М. Рудник и центъра и е по-скоро задоволен със сегашните решения. Летищата в Бургас и Варна са, за огромно съжаление, сезонни.
Не съм от Пловдив, но там всичко предразполага към една страхотна европейска градска железница и ако се направеха изчисления на трафика, със сигурност е по-голям и то целогодишен, а съществуващите решения - неадекватни.
Славейко
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#26] от "zxp53317185":
Ами не знам. Но това нали е във въздуха, поне така го рисуват
blondofil
Рейтинг: 3289 НеутралноЗа софийските тежкари тежко, за варненските въздухари леко. Има логика.
clw21688650
Рейтинг: 17 НеутралноОги, за съжаление идеята изобщо не опира до това дали въображаемото леко метро върши работа на варненци. Тук се акцентира върху връзката Летището ми - Куротите ми - Заведенията ми. Евреите трябва да могат от летището да отиват директно до Хотелите и до капаните по плажа.
Същата функция има и булевард Левски.
Когато скоро започне строежа на казина по алея първа на плажа, тогава ще стане ясно на всички.
Димитрова
Рейтинг: 297 НеутралноДо коментар [#58] от "Таралеж":
Ще се напълни сметката на този, който изпълни проекта, а всички знаем на кого във Варна дават такива големи проекти. Хидрострой пак ще се облажат.
boras
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#41] от "mihail_p":
То голямо облажване ще са тези 200К от проект, който вероятно ще е по-скъп от бул. ''В.Левски''.
Гражданин
Рейтинг: 1778 Неутрално+++
quasimodo
Рейтинг: 675 Неутрално"... железницата трябва да се движи от летище Варна до града в бул. "Цар Освободител", по който ще преминава основната част от трасето й."
Това ще е най-голямата простотия правена някога. Съгласен съм, че маршрутът изглежда удобен и донякъде логичен, но това означава изсичането на десетки многогодишни дървета. Булевард "Цар Освободител" Между "Битоля" и ВИНС-а ще трябва да бъде грубо окастрен и това ще е отвратителна гледка. И без това дърветата по улиците на града намаляват. На някого може да му се струва шега, но това влияе брутално отрицателно на микроклимата.
Бул. "Владислав Варненчик" изглежда далеч по-подходящ за подобно трасе, защото там няма да бъде отсечено нито едно дърво, но пък след връзката му с "Мария Луиза" ще се сблъскаме със същия проблем с дърветата.
Не казвам, че развитието на един град трябва да е подчинено единствено и само на естетиката и екологията. Напротив. Трябва да бъдат правени много компромиси, но... Нека да видим идеята. Аз не мисля, че каквото и да е реализиране може да мине без превръщането на някои булеварди в лунен пейзаж, но... дано проектантите ме изненадат.
dorn
Рейтинг: 929 НеутралноДобре са се усетили. Докато външния дълг е относително малък да натоварят варненската талига. Водят се по светлия пример на Гърция в еврозоната.