Идеята за "леко метро" във Варна трябва да придобие предпроектни очертания до края на март

Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик"

© Клъстър

Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик"



До края на март т.г. трябва да бъде изготвено предпроектното проучване за трасето на т.нар. леко метро във Варна. Договорът за това е сключен в началото на декември м.г. с дружеството "Спато", а цената за изготвяне на проучването е 200 хил. лв. Проектантът на бъдещата железница е избран в открита процедура за възлагане на обществена поръчка за комплексен проект, включващ проектиране на разширение на градския бул. "Цар Освободител" и


трасето на електрическия влак.


Според техническото задание трасето на градската железница трябва за започва от Летище Варна и да достига до железопътната гара в града с предвидени отклонения до индустриалната зона в Аксаково и към курортните комплекси "Св. св. Константин и Елена" и Златни пясъци.




След мотивите за проектирането на железницата са "ниската скорост на съществуващия в момента градски транспорт във Варна, значителен брой пресичания, прекъсвания в централната част на града и преминаване през тесни улици с ниска пропускателна способност".


Техническото задание за предпроектното проучване


предвижда евентуалното трасе на "лекото метро" да бъде разделено на три участъка - от Летище Варна до бул. "Васил Левски", до бул. "Приморски", а оттам и до железопътната гара във Варна.


Очевидно най-критичен от трите е именно последният участък поради навлизането в историческата част на Варна и невъзможния за разширение бул. "Приморски". В цялата дължина на трасето си той граничи с Морската градина на Варна и интензивно застроена градска част, наситена със сгради - паметници на културата.


Сред предложените решения в този участък от трасето на градската железница са въвеждане на еднопосочно автомобилно движение по част от булеварда, разширяване или движение на масовия градски автомобилен транспорт в една лента.


Заданието изисква и предложения за връзка от автомагистрала "Хемус", по която железницата трябва да се движи от летище Варна до града в бул. "Цар Освободител", по който ще преминава основната част от трасето й.


Идеята за строеж на градска железница,


или "леко метро", във Варна беше реанимирана на 11 юни м.г. в едно от предаванията на живо от джипа на премиера Бойко Борисов. При посещението си във Варна тогава премиерът обяви в присъствието на кмета на града Иван Портних, че "Брюксел иска да види освен метрото (в София) и в други големи градове градска железница". Според него по евентуален подобен проект Варна ще се конкурира с Бургас. "Много сме напреднали, така че ще сме първи с нашия проект", каза Портних.


Какъв напредък е имал предвид кметът на Варна


не става ясно, особено след новината за начало на предпроектни проучвания, които са започнали едва в края на миналата година.


Как премиерът вкара кметовете на Варна и Бургас в нова надпревара - тук.


Темата за изграждането на градска железница във Варна не е нова, но за последен път се появи в програмата, с която през 2013 г. Иван Портних пое недовършения мандат на злополучния си предшественик Кирил Йорданов. В последвалите 7 години проектът си остана само предизборно обещание, но през 2017 г. тогавашният главен архитект на Бургас Веселина Илиева спомена в разговор за местното електронно издание "Флагман", че градът има


предимство, с което Варна трудно ще се справи.


"Проектът не е общински, а държавен и правителството ще реши дали да го финансира", каза тогава Илиева. Освен това данни на Националната компания "Железопътна инфраструктура" показват, че връзката до летището в кв. Сарафово е фаза от изграждането на националната жп мрежа - линията Пловдив - Бургас, която е определена като "приоритетна в националната железопътна система". Общата стойност на проекта е 425 млн. евро, а крайна дата за завършването на цялото съоръжение е 2023 г.


Според общинската администрация във Варна индикативната стойност на трасето на електрическия влак, както и тази на подвижния му състав ще станат ясни едва след изработването на проекта.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3448 Неутрално

    Свършиха парите по проектите за 'Интегриран градски транспорт' и започваме нови инициативи ?

    કટાક્ષ
  2. 2 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    „леко метро“ не значи ли трамвай в същност?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  3. 3 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 923 Весело

    А като завали, ще става ли на водопад?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Хубаво, но има един притеснителен момент - Варна е градът на автоталибаните. Дори закоравелите и тотално изпушили софийски шофьори, свикнали да си навират колата на всяка хавлия място, се връщат от Варна с разбита детска психика от изстъпленията на местните автоджигити.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#2] от "zo":

    Подобно е, но разликата е че трамваят все пак се пресича с другите форми на транспорт, а тук идеята е да е напълно непрекъснато, както при метрото.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Тарасконски
    Тарасконски
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Тая новина май не е нова, лошото е, че май и факти няма в нея, а смукано от някъде

  8. 8 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Като гледам как се справиха със строежа на новия булевард и кръстовища (и за какви пари), както и с тръбата в езерото, просто не ми се мисли за "лекото метро"...

  9. 9 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    :D наистина е така

  10. 10 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    И това каква връзка има с темата за „леко“ метро?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  11. 11 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Хубаво, но има един притеснителен момент - Варна е градът на автоталибаните. Дори закоравелите и тотално изпушили софийски шофьори, свикнали да си навират колата на всяка хавлия място, се връщат от Варна с разбита детска психика от изстъпленията на местните автоджигити.
    —цитат от коментар 4 на cinik


    Мисля, че тук не е чак като в Добрич, но и аз всеки ден не спирам да си "обогатявам" психиката с екстремности по варненските улици :)

  12. 12 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 5005 Любопитно

    Вместо да си губят времето и харчат пари да си отворят Тубата и да напишат:
    Skytrain Vancouver и за секунда ще видят как е направено правилно и функционира безотказно вече 35 години от 1985 до днес превозвайки средно по половин милион пътници на ден.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  13. 13 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 803 Неутрално

    ГОЛЯМО КРАДЕНЕ СЕ ЗАДАВА!

  14. 14 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#12] от "padrino":

    Или Schwebebahn Wuppertal, от 1902 година.

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  15. 15 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Нищо хубаво не я чака Варна ако досегашните строители вземат да качват влак над земята...да не говорим пък за под земята.

    То не бяха пропадания, то не бяха пътища да катастрофират в стадиони, то не бяха ла*на от тръбата..събудете се, варненци....и кокошките ви се смеят вече!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  16. 16 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Безумна и безсмислена идея. Особено недоумение буди и частта в която се говори, че метрото ще минава по Хемус и ще се връзва с "цар Освободител". Освободител стига почти до летището и не е нужно изобщо метрото да минава по Хемус. Освен това автобусите във Варна вървят почти празни. Ако някой е решил да решава транспортните проблеми на Варна, да направи едно истинско околовръстно, което да свързва северните с южните пътища без да минава през града.

  17. 17 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    Ще направят някоя красива анимация за преди изборите.
    През това време ще продължи да се строи в Морската градина от Марешки и такива като него, а в езерото да се изливат фекалиите.

  18. 18 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Вместо мотриси да поръчат подводници, щото при първия дъжд ще се потапят и ако не са херметически затворени пътниците ще трябва да имат акваланги :) Портних и тва яко ще го изпорти :)

  19. 19 Профил на elena_pipilota
    elena_pipilota
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Тъй като няма да го направят както трябва, по-добре да не се захващат.

  20. 20 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4995 Любопитно

    А дали ще внимават с никнещите дупки........

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4890 Неутрално

    Предизборни шменти капели.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Любопитно

    А Пловдив? За Варна само като чух метро, си помислих точно тоя маршурут. Но в Пловдив как, като не е на линия, а на квадрат?
    А за Русе предлагам трамвай. Предложението ми е безплатно.

  23. 23 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не, за Варна и Пловдив си трябва. Само че не знам за Пловдив как, къде... то в центъра на Пловдив ще е като в Рим - където копнеш, спираш, за да доразкопаваш археологията. Тогава може Бургас.

  24. 24 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#18] от "BlueBoss":

    Е все той ли ще е? Надявам се малко да ги посмениме тия, още от април тази година.

  25. 25 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    За един булевард изсипаха 100 млн., а затова сигурно ще требе 1 млрд.
    И на тия мотриси да им сложат криле, щото нема начин да не изхвърчат от релсите. Тука човешкото познание е със столетия назад

  26. 26 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#23] от "Славейко":

    Кое Ви кара да мислите че центърът на Варна е по - беден на археология от този на Пловдив?

  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1789 Разстроено

    Пак предизборни фантасмагории....

    В Русия съм! В Русия съм!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4890 Неутрално

    Леко метро - ТЕЖКИ кражби!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4995 Гневно

    За .....Пловдив , въпросът с транспорта изглежда окончателно решен.....достатъчно е да се повозиш на едни рейсчета с японски произход , без кондуктори поради липса на желаещи , с шофьори спиращи по избор на спирки , поради нетаксуващи се пътници при тях ( последните били хитреци и не се таксували , а и затова отваряли само предната си врата...)......е , за какво метро , за кави въжени лини от " Альоша " до Сахат тепе.....Решено е , пак ще бъдат избрани , пак ще са същите и така до......края на света ! Новото за следващите поколения , ако ги има останали , макар , че в този , а и други места поколения някакви все ще има....

  30. 30 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Весело

    Т'ва леката дрога к'во прави, майкооооу!

    Абе, пичове, нима не се сещате, че тази идея е просто игра с публиката?
    Като пътният възел на Мездра!

  31. 31 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Не ни трябва леко метро във Варна, ами подобрени и редовни ЖП връзки с близките градчета и села.

  32. 32 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Идеята за "леко метро" във Варна трябва да придобие предпроектни очертания до края на март

    Идеята за ,,леко метро" е идея за ,,тежко крадене".

  33. 33 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4238 Неутрално

    ГОЛЯМО КРАДЕНЕ СЕ ЗАДАВА!
    —цитат от коментар 13 на Инженер Раул Викторов


    Да крадат , но поне да не правят глупости . В София видяхме какво стана с "Графа". Похарчиха милиони , за да стане улицата по-неудобна за обитаване. Имаше идея да подменят паветата около Александор Невски с някакви плочки. Такива кощунствени идеи се въртят в главите на герберовите градоначалници. По-добре нищо да не правят и да им се дават корупционните пари бадева, отколкото да вършат градоустройствени и благоустройствени поразии.

  34. 34 Профил на Муха Стръвница
    Муха Стръвница
    Рейтинг: 412 Весело

    Продължение на статията със Станислав Лем по-долу. Само че за разлика от Лем, тук няма нищо научно. Иде реч за псевдо-мутренска фантастика.

    :o)
  35. 35 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4238 Неутрално

    До коментар [#16] от "Oggie Petkov":
    "Безумна и безсмислена идея. Автобусите във Варна вървят почти празни."

    Споделям това мнение. "Лекото метро" през зимата ще се движи празно, а не съм чул по света да има сезонни метролинии. По-добре парите за това поредно безумие да се използват за нещо по-полезно и необходимо, като например изграждането на магистрала между Варна и Бургас.

  36. 36 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4238 Неутрално

    "цената за изготвяне на проучването е 200 хил."

    Честито на "проучвателите". За проучвателните работи на АЕЦ Белене бяха изхарчени милиони , за да имаме сега само един гьол и едни ненужни и излишни руски атомни реактори.

  37. 37 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 195 Неутрално

    Вместо да си губят времето и харчат пари да си отворят Тубата и да напишат:Skytrain Vancouver и за секунда ще видят как е направено правилно и функционира безотказно вече 35 години от 1985 до днес превозвайки средно по половин милион пътници на ден.
    —цитат от коментар 12 на padrino


    Рекох ще дадеш пример с 3 млрд. трамвай в Единбург, а ти мълчиш! Защо намесваш други?

  38. 38 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 911 Весело

    Град като от 5-я елемент. Из въздуха ще се движи това лекото метро, щото от застрояване покрай сградите няма място.

  39. 39 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#2] от "zo":

    Не точно. Влак си е. Трамвая е по-лесен и бавен. Не знам кой идиот им наби тоя термин, но то от юристи и икономисти кво да очакваш....

  40. 40 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Варна преди 50 години имаше три булеварда. Сега има пак три, ама населението е...всъщност никой не знае колко е населението. Уплътниха града в западна посока, строи се на поразия на готова, уморена и претоварена инфраструктура, която трябваше да се развива заедно с града. Ама по-лесно е да се дават разрешения за строеж на тротоара, отколкото да мислиш за инфраструктура пост фактум.

  41. 41 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    те и библиотека за 20 милиона щяха да правят.
    явно доста залагат на краденето
    на държавна пара. не виждам европейско финансиране
    за това нещо. явно борисов
    е бил инструктиран от тимаджиите
    да даде некой лев да се облажат и те.

  42. 42 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    До коментар [#16] от "Oggie Petkov":"Безумна и безсмислена идея. Автобусите във Варна вървят почти празни."Споделям това мнение. "Лекото метро" през зимата ще се движи празно, а не съм чул по света да има сезонни метролинии. По-добре парите за това поредно безумие да се използват за нещо по-полезно и необходимо, като например изграждането на магистрала между Варна и Бургас.
    —цитат от коментар 35 на tacheaux


    вместо магистралата черно море
    ще правят Русе Варна. някаква
    страшна тъпотия и крадене.
    кажете бе гербаджии, кво става
    с краденето за бесмислици. кефите ли се
    на безмислици с вашите пари.

  43. 43 Профил на Свилен Стойков
    Свилен Стойков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Кметът Изпортних "успешно" завърши проект за 140 млн.лв. (реално сигурно са над 200 млн.лв.) за интегриран градски транспорт, зелена вълна и електронни билети и тинтири-минтири от Аксаково до Почивка. Целият "ефект" от тази грандомаска идея е да спести на пътуващите цели, повярвайте ми, цели 9 минути. Т.е. една минута във Варна струва 22 млн.лв. Идеята за "леко" метро ми се струва не-Леко идиотска за град, чийто широк център е на пешеходно разстояние. В дупката за 40 млн.лв в центъра няма да се направи дори едноетажен паркинг. Предлагам на Изпортних следващи идеи за крадене:
    1. Подводен, стъклен, панорамен тунел Варна Изток - Галата;
    2. Лифт Хотел Журналист - Балчик
    3. 150 м виенско колело на покрива на Хотел "Черно Море"
    4. И за разнообразие да си върне Стадион "Юрий Гагарин" и да накара ТИМ да го построят отново.
    Уникални ГЕРБ-ерасти!

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Dobromir Dobrev
    Dobromir Dobrev
    Рейтинг: 106 Неутрално

    Реализацията на "леко" метро ще се случи през тежка корупция

  46. 46 Профил на samoloko
    samoloko
    Рейтинг: 237 Гневно

    Идиоти,вместо да направят бул.Приморски пешеходен,Те Влак ще пускат!!!ИДИОТИИИИ!!!!

  47. 47 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Миналата година съм ходил до Варна 3 пъти, тъй като не бях ходил от много време. Градът наистина се е променил за добро, колкото и да се мрънка. Центърът е предимно пешеходен и районът около пристанището също е чудесно място. През лятото особено, градът има огромна нужда от повече транспортни средства тъй като населението се увеличава. Автобусите са горе-долу в добро състояние та в ред на този мисли въпросната лека железница би допринасяла за развитието на града. Усеща се, че си в по-голям град и не е средно статистическо по-малко българско градче.

  48. 48 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Какво и да обещават от ГЕРБ, вече доказано ясно стана на всички, че иде реч за усвояване към джипката. Достатъчно е да се погледнат магистралите и пътищата на Бойко и метрото и тротоарите на Юююрданка, булевардите и канализацията на Портних, и т.н. рушащи се на втората седмица строителни достижения.

  49. 49 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 976 Весело

    Хубаво, но има един притеснителен момент - Варна е градът на автоталибаните. Дори закоравелите и тотално изпушили софийски шофьори, свикнали да си навират колата на всяка хавлия място, се връщат от Варна с разбита детска психика от изстъпленията на местните автоджигити.
    —цитат от коментар 4 на cinik


    Искаш да кажеш, че кюстендилци и най-паче перничани дишат прахоляка на варненци? Ето ти новина...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8247 Неутрално

    О, нова дупка за крадене.

  51. 51 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Хубаво, но има един притеснителен момент - Варна е градът на автоталибаните. Дори закоравелите и тотално изпушили софийски шофьори, свикнали да си навират колата на всяка хавлия място, се връщат от Варна с разбита детска психика от изстъпленията на местните автоджигити.
    —цитат от коментар 4 на cinik


    Много точно. Като човек, който има над 150 хил. км. градско в София, във Варна понякога ми замръзва пикнята...

  52. 52 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    По височината на колоните на това метро, може да се съде до какаво е очакваното ниво на акитата във Варна. Няма и 10 метра воден стълб.

  53. 53 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Крайградска железница + леко метро в центъра би било идеалното решение за Пловдив.

    В Пловдив този проблем е реален и поради вече построената индустриална база, ще има много добър ефект върху икономиката на града (дори на страната). Археологията прави класическото метро в центъра трудно.

    За Варна, мисля си, може би един нов мост и няколко подобрения на пътната инфраструктура изглеждат по-приоритетни отстрани. Бургас има един доста добър функционално градски транспорт.

    Ако от Брюксел искат градска железница (за което поздравления!), Пловдив е градът.

  54. 54 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Цитати с коментарите ми:

    "Договорът за това е сключен в началото на декември м.г. с дружеството "Спато", а цената за изготвяне на проучването е 200 хил. лв. "
    К: искам и аз!

    "Проектантът на бъдещата железница е избран в открита процедура за възлагане на обществена поръчка за комплексен проект, включващ проектиране на разширение на градския бул. "Цар Освободител" и трасето на електрическия влак."
    К: значи все още няма изработено проучване ( за 200 000 лв ), но вече е избран поректант. Без ясно задание.

    "Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик"
    К: моля ви, не го правете това. Колоните ще се превърнат в "срутище" ( нововъзникнал журналистически термин ) за има - няма две-ти тседмици.

    "Сред предложените решения в този участък от трасето на градската железница са въвеждане на еднопосочно автомобилно движение по част от булеварда..."
    К: Еднопосочен булевард? Едно велико нашенско нововъведение в пътното проектиране. Патриархът и Левски в София някак си се справят с това недоразумение, измислено от нашите пътищари, но Нонсен доказва неадекватността му. А за Приморски трябва да си с тежки мозъчни увреждания, за да го пердложиш.

    "Брюксел иска да види освен метрото (в София) и в други големи градове градска железница"
    К: тук вече си наливам една ракия.

  55. 55 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#2] от "zo":

    Не винаги. Може дори да са автобуси. Като в Суонзи, Уелс. Но в ЕС такива евтини и икономични решения не вървят. Една народна пара трябва да се усвои.

  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":И това каква връзка има с темата за „леко“ метро?
    —цитат от коментар 10 на zo


    Как ги виждаш тези хора да зарежат колата, която те смятат за израстък на собственото си тяло, само защото пуснали трамвай през града? С трамвай не могат да отидат да си купят сутрин вестник и цигари от ъгъла, както са свикнали.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  57. 57 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Не мисля, че това метро е необходимост за Варна.

    Както писаха други - има по-смислени проекти. Примерно да има истински обходен път, по възможност комбиниран с мост над езерото (или тунел под него) така, че транзитен трафик въобще да не влиза в града.

    Ако пък трябва да се дават пари за железница могат да направят директна връзка Добрич - лет. Варна - сегашния жп. път. Около 40км по права линия са и така от центъра на Добрич до центъра на Варна ще може да се стига за 30-40мин.

    Ако трябва да се избира м/у Варна и Бургас - Бургас има по-големи дадености за градска железница защото там има изоставен жп път, който минава на 1км от летището и стига до Поморие. Просто трябва да го рехабилитират и да го продължат до Несебър и Сл. бряг.

    И Пловдив е с по-добри дадености - там могат да вкарат жп линията до Асеновград под земята за да не се налага влакът да пресича улици (както е сега). Казвам това като варненец.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  58. 58 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    Всяка идея във Варна е обречена да напълни сметките на магията.
    ТИМ ли им казваха?

  59. 59 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#57] от "Николов":

    +++

    Идеите Ви за Добрич и Асеновград са право в целта.

    Само мога да добавя, че това съществуващо трасе в Бургас не бива да бъде сравнявано с градска железница. То може да бъде чудесно разклонение на жп линията София-Бургас, както към Сл. Бряг, така и евентуално към Созопол, но повече от една-две спирки в града са непрактични. Съществен трафик в Бургас има само между М. Рудник и центъра и е по-скоро задоволен със сегашните решения. Летищата в Бургас и Варна са, за огромно съжаление, сезонни.

    Не съм от Пловдив, но там всичко предразполага към една страхотна европейска градска железница и ако се направеха изчисления на трафика, със сигурност е по-голям и то целогодишен, а съществуващите решения - неадекватни.

  60. 60 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#26] от "zxp53317185":

    Ами не знам. Но това нали е във въздуха, поне така го рисуват

  61. 61 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3289 Неутрално

    За софийските тежкари тежко, за варненските въздухари леко. Има логика.

  62. 62 Профил на clw21688650
    clw21688650
    Рейтинг: 17 Неутрално

    Ако някой е решил да решава транспортните проблеми на Варна, да направи едно истинско околовръстно, което да свързва северните с южните пътища без да минава през града.
    —цитат от коментар 16 на Oggie Petkov


    Оги, за съжаление идеята изобщо не опира до това дали въображаемото леко метро върши работа на варненци. Тук се акцентира върху връзката Летището ми - Куротите ми - Заведенията ми. Евреите трябва да могат от летището да отиват директно до Хотелите и до капаните по плажа.
    Същата функция има и булевард Левски.
    Когато скоро започне строежа на казина по алея първа на плажа, тогава ще стане ясно на всички.

  63. 63 Профил на Димитрова
    Димитрова
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#58] от "Таралеж":

    Ще се напълни сметката на този, който изпълни проекта, а всички знаем на кого във Варна дават такива големи проекти. Хидрострой пак ще се облажат.

  64. 64 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#41] от "mihail_p":

    То голямо облажване ще са тези 200К от проект, който вероятно ще е по-скъп от бул. ''В.Левски''.

  65. 65 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    ГОЛЯМО КРАДЕНЕ СЕ ЗАДАВА!
    —цитат от коментар 13 на Инженер Раул Викторов


    +++

  66. 66 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 675 Неутрално

    "... железницата трябва да се движи от летище Варна до града в бул. "Цар Освободител", по който ще преминава основната част от трасето й."

    Това ще е най-голямата простотия правена някога. Съгласен съм, че маршрутът изглежда удобен и донякъде логичен, но това означава изсичането на десетки многогодишни дървета. Булевард "Цар Освободител" Между "Битоля" и ВИНС-а ще трябва да бъде грубо окастрен и това ще е отвратителна гледка. И без това дърветата по улиците на града намаляват. На някого може да му се струва шега, но това влияе брутално отрицателно на микроклимата.
    Бул. "Владислав Варненчик" изглежда далеч по-подходящ за подобно трасе, защото там няма да бъде отсечено нито едно дърво, но пък след връзката му с "Мария Луиза" ще се сблъскаме със същия проблем с дърветата.
    Не казвам, че развитието на един град трябва да е подчинено единствено и само на естетиката и екологията. Напротив. Трябва да бъдат правени много компромиси, но... Нека да видим идеята. Аз не мисля, че каквото и да е реализиране може да мине без превръщането на някои булеварди в лунен пейзаж, но... дано проектантите ме изненадат.

  67. 67 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Добре са се усетили. Докато външния дълг е относително малък да натоварят варненската талига. Водят се по светлия пример на Гърция в еврозоната.






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK