Месец след ремонта на гара Подуяне - нов ремонт, но по друг проект

3 февруари. Перонът на гара Подуяне се ремонтира.

© Юлия Лазарова

3 февруари. Перонът на гара Подуяне се ремонтира.



В откритата след цялостен ремонт преди месец гара Подуяне отново се работи. Перонът е изцяло разкопан и предстои обновяването му. Завършилото наскоро обновяване на гарата на стойност 2.9 млн.лева без ДДС бе по поръчка на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Парите са осигурени по Оперативна програма "Транспорт".


На церемонията за откриването на обекта на 22 декември присъстваха министърът на транспорта Росен Желязков, кметът Йорданка Фандъкова и генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски. В словото си тя изтъкна, че "инвестициите в цялостното обновяване на комплексите на Централна гара и сега на гара Подуяне са важни за града".


22 декември. Йорданка Фандъкова и Росен Желязков на откриването на обновената гара Подуяне.

© Столична община, НАГ

22 декември. Йорданка Фандъкова и Росен Желязков на откриването на обновената гара Подуяне.




Папукчийски подчерта, че изцяло е реставрирана сградата, строена през 1930 г., в която са "характерни прозорците "оберлихт", чрез които се осветява навеса на първи перон. Същите са възстановени", отчете той. Разследване на "Офнюз" обаче установи, че сега същият първи перон се разкопава.


Фасадата на гарата отпред е изцяло обновена.

© Юлия Лазарова

Фасадата на гарата отпред е изцяло обновена.


От Столичната община обясниха за "Дневник", че ремонтът на гара Подуяне е бил възложен от НКЖИ, а не от общината. Изпълнител на поръчката е "Инфраструктурно строителство" АД.


В момента разбиването на първи перон било част от новия проект "Модернизация на железопътен участък София-Елин Пелин", в чийто обхват попадат строителните дейности по първи гаров перон в жп гара Подуяне", обясниха от НКЖИ. Проектът включвал още "модернизация на коловозното развитие с прилежащи гарови перони и други елементи от гаровата инфраструктура - подлези, пешеходни пасарелки, перонни покрития и т.н.


Този втори проект не бил "ремонт на ремонта" на първия, твърдят от НКЖИ. Работните програми по двата проекта - единият за реконструкция на гара Подуяне, а другият - за модернизацията на пероните, били изцяло синхронизирани, за да се спазят изискванията на Техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС), относно височината на пероните. Това налагало извършването на посочените дейности да се изпълняват след ремонта на приемното здание. В съобщението на НКЖИ не се посочва стойността на втория проект, който включва и модернизация на гара Подуяне.


Проверка на "Дневник" установи, че той е за 132.9 млн.лева без ДДС от Европейската комисия, от които 19 млн.лева национално съфинансира. Изпълнението му включва реконструкция на перони на гара Подуяне и други жп възли по трасето до Елин Пелин. като всичко трябва да е завършило на 31 декември 2020 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7462 Неутрално

    Ей, няма такова крадене. Нямат ни срам, ни съвест.

  2. 2 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Да, вчера и мен ме изненада. Предишния ремонт вече почти не дава вид на новичко. А обработката на настилката е брутална на вид за неспециалиста.

  3. 3 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Тва е такава подигравка, че няма накъде повече .. аз не мога да разбера .. тия хора нарочно ли се опитват да дразнят хората. Тия олигофрени не могат да координират отделни ремонти ли? Съмнява ме - не е възможно да са толкова прости. Очевидно е, че това се прави да се усвояват пари. Къде е прокуратурата???

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  4. 4 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Сефте...
    Питах един технически ръководител на обект в София защо така се работи на прче и не с прави всичко наведнъж. Обясни ми, че те са една фирма свършват си работата и после идва друга фирма. И всичко това се знае предварително. Така една улица може да се ремонтира да се оправи, и после да дойдат да я разкопаят от едната страна за да прекрат газ... Това в България се смята за нормално. Не е ли редно всичко наведнъж да се прави? Да има съгласуваност между отделните фирми?

  5. 5 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 738 Неутрално
  6. 6 Профил на N I K E
    N I K E
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Не четете ли, описали са хората, първо се е ремонтирала сградата на гарата а това на снимката се вижда, че багера е на коловоза и перона ....
    Ама важно е да е хейт ...никога няма да се оправим в тази държава с подобен манталитет

  7. 7 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#6] от "N I K E":

    Не само - плочника под навеса, който е към сградата и който скрупольозно облепиха в изолиация, също се копае с багер. Изолира ли са колоните, за да не се увредят, но богера вчера беше под навеса и работеше там - ту с кофа, ту с чук.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    До коментар [#1] от "Роси":

    Абсолютно! Какво толкова й имаше на гарата, че я ремонтират!?

  10. 10 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#4] от "justauser":

    > Не е ли редно всичко наведнъж да се прави

    Да го кажем с прости думи - всяко действие по 'разкопаване' и 'закопаване' струва пари. При всяка договорена сума, се дължат 'отчисления' към възложителя.

    И за двете страни е оптимално ако за един ремонт улицата се 'разкопае' и 'закопае' колкото се може повече пъти в рамките на този ремонт.

    А и на работниците се осигурява работа.

    કટાક્ષ
  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#4] от "justauser":

    > Не е ли редно всичко наведнъж да се прави

    Да го кажем с прости думи - всяко действие по 'разкопаване' и 'закопаване' струва пари. При всяка договорена сума, се дължат 'отчисления' към възложителя.

    И за двете страни е оптимално ако за един ремонт улицата се 'разкопае' и 'закопае' колкото се може повече пъти в рамките на този ремонт.

    А и на работниците се осигурява работа.

    કટાક્ષ
  12. 12 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 275 Весело

    Чакайте да видите чудесата на Ковачки до Волуяк!!!

    https://www.mediapool.bg/firmi-na-kovachki-vzeha-zhp-porachki-za-300-mln-lv-prez-sada-news313878.html

    "Тоз, който ни освободи, той ще да ни и пороби." Васил Левски
  13. 13 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    130 млн за ремонт на една гара ?

    някакви (поне базови) критерии за рентабилност няма ли? :-)

  14. 14 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Чудесно заглавие за да започне хейта. А, че ремонта на коловозното развитие, съответно на перона, нямат общо с ремонта на сградата, няма значение. До Пловдив се "изправят" Ж.П. линиите за повищаване на скоростта на влаковете.

  15. 15 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#14] от "pepisky":

    Аз наистина не знам какво е коловозното развитие. Чакам развитие на разследване за шкафчето.

  16. 16 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 472 Весело

    До коментар [#1] от "Роси":

    Роси, да не откри топлата вода ма ? Че социопатите нямат съвест, а психопатите нямат емпатия ? :)))

    А елитистите по принцип, докато живеят в свойте затворени общества, голяма част от тях просто не ви виждат като хора и виждат себе си като нещо над хора :)) Виж обаче, ен слагам всички богати под един общ знаменател, защото има много богати, които са заслужили богатството си с труд и гениалност, както и филантропи, без които много хора ще останат без покрив и храна :))

    Тук говоря за елитистите, обикновено децата, които са наследили тези богатства и нямат заслуга към тях, но се мислят за голяма работа :))) Смисъл на генетичната лотария не й пука колко си умен, амбициозен и тнн, може да си най богатия човек на света и пак да имаш бавно развиващи деца :)) Затова и по принцип наследствената власт е лоша идея, защото дори императора да е философ и иноватор, често децата му или внуците може да са пълни психопати, които да доведат империята до разруха за много кратко време :)))

  17. 17 Профил на N I K E
    N I K E
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#7] от "znaya":

    Добре де каза ли им на хората там да направят това което описа тук?

  18. 18 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#14] от "pepisky":

    > До Пловдив се "изправят" Ж.П. линиите за повищаване на скоростта на влаковете.

    Като един абсолютен лаик вероятно ще кажа някаква глупост.

    Мисля си че гарите са място където се предполага че влаковата композиция се придвижва бавно (дори и да не спира на тази гара, въпреки че в конкретния случай вероятно спира). Защото щъкат хора наоколо.

    Та за каква е идеята да се повишава скоростта на влаковете точно в района на гарите ?

    કટાક્ષ
  19. 19 Профил на cvt37646118
    cvt37646118
    Рейтинг: 64 Весело

    Ще ви накъртим от ремонти....

  20. 20 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    При предишния ремонт разкопаван ли е перона? Толкова ли е трудно да се разбере ремонт на ремонта ли е?

  21. 21 Профил на GOGO
    GOGO
    Рейтинг: 108 Неутрално

    Прости Герберски калинки... трябва да се краде, като за последно няма време.
    Да почнат пак с ремонта на Графа и от там да лапнат още нещичко.

  22. 22 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#17] от "N I K E":

    Аз описвам какво видях да правят хората там. Няма какво да им казвам. Беше ми много интересно да наблюдавам процеса - багеристът яваш-яваш смени кофата с чука, като преди това ги позиционираше прецизно с рамото на багера. Беше разтуха, докато влака седя 15 мин да чака годо на подуене на път кам централна гара. Наистина ли е еднопосочно движението между двете, ако е така баси и инфраструктурата, баси чудото. Да не говорим, че разстоянието между гарите е по-малко от 15 мин, а влакът беше от най-бързите по стандартите на БДЖ.

  23. 23 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Чакайте да видите чудесата на Ковачки до Волуяк!!!https://www.mediapool.bg/firmi-na-kovachki-vzeha-zhp-porachki-za-300-mln-lv-prez-sada-news313878.html
    —цитат от коментар 12 на Пакоджет


    тея кражби чрез кзк ги бях пропуснал.
    значи както нямаш 80 милиона оборот
    изведнаж имаш колега от казахстан.
    това ми мирише на пеевски и десетата
    от външнотърговските дружества.

  24. 24 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    айде стига мрънкане... ами ако бяха насадили краставици по селските програми, м

  25. 25 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Когато има любоф, парите нямат значение!
    Може да лъже и краде, ама ние боце най си го обичаме! И ще му плащаме всички малки забежки! То аслъ се падат 20-30 лева на ден от работещ. Все едно че си изпил 4-5 бири.
    Ама това е любоф, тя цена няма и от нея не се пълнее!

  26. 26 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5710 Весело

    До коментар [#6] от "N I K E":

    Не е ли забавно, как манипулативно се пише и как наскачват дежурните викачи с дежурните си стандартни формулировки?
    Дневник:
    "Този втори проект не бил "ремонт на ремонта" на първия, твърдят от НКЖИ."
    Не бил. Доста условно. Ами, не е! Как ще е, като се работи по перона и коловозите, а не по сградния фонд.
    Като ти изчукат и боядисат колата, а после сменят гумите, това "ремонт на ремонта" ли е?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  27. 27 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5710 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ан Он":

    Не всички влакове спират на Подуене.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  28. 28 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4645 Неутрално

    От София до Пловдив и оттам до Бургас или Варна , човек пътуващ и гледащ издръжливо , ще отбележи факт - с малко по-отворени очи , ще види , че почти всичко по гарите е старо , а отремонтираните са само няколко..и всичко се протака с години ! Но , може пък да четеш табели , в които пусковите срокове се променят всяка година със......замазване....

  29. 29 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#26] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Не, не е ремонт на ремонта. Вероятно и последователността е правиланта - първо сградата после настилката. Просто малко не е стигнала стиковката, че да стане наведнъж. В Пловдив сащо ремонтираха навеса преди има няма две години, а настилката вероятно ще чака същия този проект, който е на подуене.

  30. 30 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Ремонт на ремонта. ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ. Крадат като за последно. Май наистина ще бъде за последно.
    ОСТАВКА!

  31. 31 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    Основен ремонт , после ремонт на ремонта ............после "освежаващ ремонт" .............и така безкрай докато има едни държавни пари за пилеене/ усвояване!

  32. 32 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4221 Любопитно

    До коментар [#1] от "Роси":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Напротив- има и то е с марка"Гарантирано от ГЕРБ"!

  33. 33 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Имаме пълното основание да се съмняваме във всичко, което казват на обществото. Те не са там за общественото благо, а единствено и само за себе си и са го доказали с годините.

  34. 34 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    До коментар [#9] от "svoboden":
    Нищо. Живял съм наблизо. Никакви проблеми не е имало. Нямало е Бойко когато са я строили. Гарата си работеше. Преди да построят кръстовището, което е само за автомобили, там беше оживен квартал. За да направят улиците за автомобилни състезания, унищожиха жилищния квартал. Сега е пусто. И влаковете силно намаляха.

  35. 35 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3513 Разстроено

    И гащите ни ще свалят....

    Любовта ще спаси света!!!
  36. 36 Профил на Lorak
    Lorak
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Чудесно заглавие за да започне хейта. А, че ремонта на коловозното развитие, съответно на перона, нямат общо с ремонта на сградата, няма значение. До Пловдив се "изправят" Ж.П. линиите за повищаване на скоростта на влаковете.
    —цитат от коментар 14 на pepisky


    Най-нормалното нещо на света е сградата да се ремонтира последна, защото тя ще има естестически вид. Като били съгласувани - да ремонтират първо навеса и сградата след като са оправили пероните.

    Сериозно почвам да си мисля, че нарочно взимат такива тъпи решения и организация, не е възможно някой толкова да не може да обмисля елементарна организация на строителството.

  37. 37 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1411 Весело

    КЕЧ
    Качество, ефективност, чест - мотото за всякакъв вид строителство на Бибитко и компания.

  38. 38 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 523 Неутрално

    То си ни е запазена марка - на ремонта ремонт!

  39. 39 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Не разбрах какво налага ремонт. Перонът издържа бомбордировките и войната без дефекти, коловозите работеха. Столичани използваха влаковете като трамваи между Централна гара и Подуене. Там спираха работническите влакове на изток.

  40. 40 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    До коментар [#31] от "bat_plamen":

    Не за пилеене. Правилно е да се каже – ЗА КРАДЕНЕ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK