Щабът очаква нов пик на заразените до след три седмици

Щабът очаква нов пик на заразените до след три седмици

© Велко Ангелов



След три седмици е вероятно в България да се стигне до нов пик на разпространението на коронавируса в страната, заяви председателят на щаба ген. Венцислав Мутафчийски на традиционния за четвъртък брифинг за ситуацията с COVID-19 в страната. Главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев пък направи прогноза, че през целия месец февруари броят на новите случаи постепенно ще се покачва.


Мутафчийски припомни цитирани от него преди данни, че в края на ноември, когато новите заразени в период от две седмици са били 667 души на 100 хил. население (и това предизвика криза в здравната система), до тези нива се стигнало след седем седмици отсъствие на ограничителни мерки (от началото на октомври).


По думите му "сега нямаме седем седмици, най-вероятно имаме три седмици", защото изходното ниво на вече започналото покачване на данните за нови заразени е много по-високо: през последните четиринайсет дни заболеваемостта в страната е 90 души на 100 хил. население, докато в началото на октомври е била 35 души на 100 хил. население.


Цифрите показват, че има събуждане




Мутафчийски и Кунчев очертаха още тревожни според тях тенденции. Генералът заяви, че в понеделник във Военномедицинска академия (ВМА) - болницата, на която председателят на щаба е начело - са приети за лечение 13 пациенти с COVID-19, като доскоро това е бил броят на хоспитализираните за седмица. Той изрази надежда, че "това може да е изолиран случай", но все пак показвал, че "има събуждане" на епидемията в София.


Мутафчийски каза, че спадът по отношение на броя на смъртните случаи с положителни проби за SARS-CoV-2 (вирусът, причинител на заболяването COVID-19) е бил за кратко време и в този смисъл смъртността не е достигнала плато.


Колкото и да ми е неприятно да бъда пак в ролята си на лош вестител, аз не мога да спестя факти - това е действителността.


ген. Венцислва Мутафчийски,

председател на щаба за коронавируса


За седмица областите в тревожната червена зона със заболеваемост от COVID-19 от над 120 души на 100 хил. население са се увеличили близо три пъти - от три на осем, представи Ангел Кунчев и направи прогноза:


Продължаваме в Европа да сме в най-светлата зона заедно с Гърция, Норвегия, Финландия и Исландия, но тенденцията се обърна: моята прогноза е, че през целия февруари ще имаме постепенно покачване на заболеваемостта.


доц. Ангел Кунчев,

главен държавен здравен инспектор


По думите му, ако се спазват мерките, броят на новите заразени може да се повишава плавно, а другата перспектива е нарастването да става бързо. Тук е важно да бъде отбелязано, че за периода от време назад (две седмици), който се наблюдава, е имало разхлабване на мерките само в следните отношения: връщането в клас на учениците от 1 до 4 клас; присъствено провеждане на изпити, когато не е възможно да бъде онлайн; допускането на посещения в музеи и галерии.


Фитнеси, кина, всички магазини в моловете отвориха за посетители едва от 1 февруари, така че ефектът от това разхлабване на мерките едва ли вече се е отразило. В този контекст Мутафчийски заяви: "Това, че са разрешени различни неща, не означава, че са безопасни", и определи фитнесите като "най-опасното място".


Миналата седмица в отговор на въпрос на "Дневник" министърът на здравеопазването проф. Костадин Ангелов заяви, че мерките ще се затягат, след като в страната се достигнат нива от 200 души нови заразени на 100 хил. население в период от две седмици.


Постигнатото е много крехко


Министърът на здравеопазването пък каза, че е доволен от постигнатите резултати от намаляване на заболеваемостта в страната, но оцени, че "постигнатото е много крехко". Той твърди, че развитието на епидемията в столицата (тъй като София отново е в т. нар. червена зона с нови заразени за две седмици над 120 души на 100 хил. население) се следи на дванайсет часа и "във всеки един момент сме готови да предприемем необходимите действия, ако това се наложи".


Главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев не отговори еднозначно на въпрос на "Дневник" на какво се дължи новият ръст, при положение че сериозно разхлабване на мерките не е имало. "Възможно е да се мисли, че е заради движението на хора и внос отвън, възможно е да мислим и за различна степен на спазване на мерките, включително гъстотата на населението, неговата възрастова структура влияят върху тези процеси", заяви Кунчев.


Ролята на британския вариант на коронавируса


След като в сряда министърът на здравеопазването обяви, че все повече проби са съмнителни за т. нар. британски вариант на коронавируса, който е много по-заразен заради мутацията в шипческия протеин, днес доц. Ангел Кунчев каза, че той е една от причините за очакваната трета вълна.


"Расте процентът, но в Източна Европа все още сме на ниско ниво", смята Кунчев за разпространението на британската мутация.


Според директора на Националния център по заразни и паразитни болести (НЦЗПБ) проф. Тодор Кантарджиев седмично в лаборатория на звеното, на което е начело, е възможно да се изследват до 300 проби. Той изрази скептицизъм, че Министерството на здравеопазването води преговори за правеното на специфични изследвания (наречени секвениране) за доказването на британската мутации на места, различни от (НЦЗПБ). "Може ли да кажете провели ли сте някои разговори за възможността да се прави това секвениране от хора, които досега не са го правили", каза Кантарджиев.


Доц. Ангел Кунчев аргументира, че проучването се прави заради препоръка на Европейската комисия поне на 5% от пробите да се правят специалните генетични изследвания. Той изброи като допълнителни възможности генетична лаборатория в Медицинския университет в София, където можело да бъдат залагани над 2 хил. проби дневно. Необходимите за изследването апарати имало и в Медицинските университети в Пловдив и Варна.


"Само консумативите за едно такова изследване са над 200 лв. за една проба, така че това не е нещо, което безкрайно можем да разширяваме", заключи доц. Ангел Кунчев.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    Така могат да ни "тревожат"(или по точно казано "страхуват") още дълги години...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  2. 2 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 781 Весело

    Висша форма на гадателство, или конспирация. Трето няма.

  3. 3 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 383 Неутрално

    За хората най-страшно било коронавируса,
    за ЩАБ-а ново правителство!

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Дано директорите на болници да са слушали новини днес....

  5. 5 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    > когато новите заразени в период от две седмици са били 667 души на 100 хил. население

    Тия 'новите заразени' как ги измерваме точно, щото Ланцет разправят че при 100 000 ПЦР теста на здрави хора, ще има по подразбиране 2 500 положителни (фолсе позитивс)

    કટાક્ષ
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4229 Неутрално

    До коментар [#3] от "Oleg Shishmanov":

    Точно пък на тези от ЩАБ-а им е през оная работа за новото правителство.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  7. 7 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1143 Весело

    Та в крайна сметка ще има ли моренце или нема да има?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    > Ланцет разправят че при 100 000 ПЦР теста на здрави хора, ще има по подразбиране 2 500 положителни (фолсе позитивс)

    Прилагам цитат от статитята:

    The current rate of operational false-positive swab tests in the UK is unknown; preliminary estimates show it could be somewhere between 0·8% and 4·0%.

    https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600 (20)30453-7/fulltext

    કટાક્ષ
  9. 9 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    а The Lancet не са баш кой да е

    The Lancet is a weekly peer-reviewed general medical journal. It is among the world's oldest and best-known general medical journals.[1][2] It was founded in 1823 by Thomas Wakley, an English surgeon who named it after the surgical instrument called a lancet (scalpel).

    કટાક્ષ
  10. 10 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 878 Любопитно

    Та в крайна сметка ще има ли моренце или нема да има?
    —цитат от коментар 7 на Taiga


    да Берингово на здравословна радиация :D:DD:D:
    март затваряне май отваряне после пак есента ноември затваряне и така ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  11. 11 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4573 Весело

    Та в крайна сметка ще има ли моренце или нема да има?
    —цитат от коментар 7 на Taiga


    Разбира се, че ще има. Нали искат да сложат всичкото което се занимава с туризъм с приоритет за ваксинациите. Няма как иначе да дойдат 18/25 годишните пияниците от Великобритания. Това им е единственият шанс за сезона. Нормални хора няма да има.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    > щото Ланцет разправят че при 100 000 ПЦР теста на здрави хора, ще има по подразбиране 2 500 положителни (фолсе позитивс)

    А пък разправят че другите тестове дето ги вкарахме и тях в ежедневните сводки преди два месеца били още по-неточни.

    કટાક્ષ
  13. 13 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Интересно, хем очакват нов бум, хем пратиха учениците на училище и отвориха почти всичко. Абе как се взимат решенията в тая държава ?

  14. 14 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2964 Весело

    „Пени се не пени, ке се яде – паре сме давали!” - казал Манго на децата като купил сапун !!!

    Та и с ваксините те така - народа да си иска , не да се стиска ...

  15. 15 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2178 Весело

    До коментар [#7] от "Taiga":

    За Вас -ексклузивно - Охотско море!

  16. 16 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Освен да плаши хората, този Щаб няма ли друга работа? Примерно да съз-даде система за поставяне на ваксините, които и без това ги няма, или да си намерят по-безмислена дейност, но да не се занимават с перманентен психически тормоз на хората.

  17. 17 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Ами започвайте ефективна ваксинация.

  18. 18 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 553 Неутрално

    По мои преки наблюдения в провинция мерките съвсем не се спазват - особено в малките населени места в хранителни магазини, пазари масово не се носи/слага маска, ресторанти изаведения са отворени за компании и частни партита. В междуградски автобуси се допускат от вратата лица бе маски, да не говорим че вътре няма контрол и хората си махат маските.

  19. 19 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Когато има спад на случаите: "Бойко ни спаси, браво на правителството"
    Когато има пик на случаите и сме първи по смъртност в Европа: "Гражданите са виновни, не спазват мерките, коронавирусът убива навсякъде"

    Ако щабът очаква нов пик на заразените след три седмици, то здравната система този път подготвена ли е, взети ли са необходимите мерки да не умират хора отново на стълбите? Или хвърляме боб, както винаги?

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Случката в Калофер!
    Рано или късно щеше да има последици - всички го знаехме!

  21. 21 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#7] от "Taiga":За Вас -ексклузивно - Охотско море!
    —цитат от коментар 15 на selqnin


    Абсолютно!

  22. 22 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 715 Неутрално

    И щом знаем, че ще има пик след три седмици, защо сме последни в Европа по ваксиниране?

  23. 23 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1868 Любопитно

    До коментар [#8] от "Ан Он":

    И къде в цитата са 2.5%/2500 от 100 000 души/?
    Пишат, че текущата честота на фалшивите тестове е непозната/не може да се определи/. И по предварителни оценки / preliminary estimates/ ще бъде между 0.8 до 4%.

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  24. 24 Профил на Иван Раднев
    Иван Раднев
    Рейтинг: 31 Неутрално

    Вместо да плашите хората, да направят нещо за болниците. Защото вече се разбра, че с мерки, без мерки, заболелите все са същите.

  25. 25 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#18] от "dinko":

    > По мои преки наблюдения в провинция мерките съвсем не се спазват

    И какъв е резулатата ?

    Има ли недостиг на чували за трупове ?

    કટાક્ષ
  26. 26 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ан Он":

    „Фалшиво положителни” се казва.

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Интересно, хем очакват нов бум, хем пратиха учениците на училище и отвориха почти всичко. Абе как се взимат решенията в тая държава ?
    —цитат от коментар 13 на pafaka22


    Ми помниш ли, как пуснаха мачовете на "Локо" и "Лудогорец"?

    "Няма последици" , верно ли бе?
    Ми ей я вълната - иде!

    Ковид забавя, ама не забравя!!

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    По мои преки наблюдения в провинция мерките съвсем не се спазват - особено в малките населени места в хранителни магазини, пазари масово не се носи/слага маска, ресторанти изаведения са отворени за компании и частни партита. В междуградски автобуси се допускат от вратата лица бе маски, да не говорим че вътре няма контрол и хората си махат маските.
    —цитат от коментар 18 на dinko


    Глупости !
    А ЗАЩО ПИКЪТ Е В СОФИЯ?

  30. 30 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 752 Весело

    Та в крайна сметка ще има ли моренце или нема да има?
    —цитат от коментар 7 на Taiga


    Тази година ще е дистанционно.

  31. 31 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#23] от "mitko11":

    > И по предварителни оценки / preliminary estimates/ ще бъде между 0.8 до 4%.

    Първо - не е 'ще бъде' а 'е'

    Второ - кое процентно число е по средата между 0.8% и 4.0% ?

    Трето - според вас колко точно е вероятността един 'положителтен резулатат от ПЦР тест' да е 'фалшифо червен'

    Четвърто - как според вас ги смятат тия 'новите заразени в период от две седмици са били 667 души на 100 хил. население'

    કટાક્ષ
  32. 32 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Добре бе м@м@ ви, като очаквате, какъв е плана? Отваряме, пик, затваряме, отваряме пик , затваряме и така до кога? Докато всички не ОМРЕМ?
    Баси, не мога да понасям безсмислените неща. Това е като да кажем "Като вали сняг, забраняваме да се излиза, защото има опасност от катастрофи и наранявания" и нищо не правим, просто сняг -локдаун, сняг -локдаун и така 100 години

  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    И щом знаем, че ще има пик след три седмици, защо сме последни в Европа по ваксиниране?
    —цитат от коментар 22 на danubian.whale


    Защото хората вярват в Мерките!
    Не ви слушат вас, мангъристите!

  34. 34 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Очакват пик, а в същтото време разпуснаха нещата. Пак яко ще се мре, докато отново се стресне народонаселението и започне отново да спазва мерки. Програмирана цикличност!

  35. 35 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До [#13] от "pafaka22":
    Днес е четвъртък, имат ден в който Борисов им разреши да стоят в телевизора и да леят простотии. Няма какво ново да кажат, но не пропускат.

  36. 36 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ще върнем България в Европа":

    Колега прав сте, от бързане за трупане на рейтинг, не ми стигна времето да намеря правилния термин на български. Записах си го за да го имам наготово за в бъдеще, а на вас ви сложих плюсче.

    Бъдете здрави!

    કટાક્ષ
  37. 37 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Почва да ми става жал за ковидарите и хипохондриците. Тъкмо им се появи искрица надежда, че има шанс да се ваксинират и изведнъж БУМ... няма ваксини до второ пришествие, но за сметка на това пък иде "трета" вълна.
    Пожалете ги малко бе, господа ЩАБари!!!

  38. 38 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    До коментар [#13] от "pafaka22":

    Какво се чудиш - пратиха учениците и прогнозират след 3 седмици бум. Ако не ги бяха пратили - нямаше да имаме бум.

  39. 39 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#37] от "Bond007":

    > но за сметка на това пък иде "трета" вълна

    И освен това пристигат едновременно и малайзийския и костариканския щам!

    કટાક્ષ
  40. 40 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Пикът ще е за изборите, каквато е и целта на ГЕРП. При слаба активност организираният и купен вот ще им донесе много по-висок резултат, на ДПС също. Най-големата грешка на Радев е, че се поддаде на гербаджийските манипулации и натиск, вместо да отложи изборите за края на май, когато епидемията ще е затихнала.

  41. 41 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#32] от "uq":

    Планът е както в казармата :))) Да се дресират и пречупят овцете, макар че вие сте пречупени от много отдавна вие вашите родители, дори пра родители :)))

    Първо под робство, после комунизъм и сега евро фашизъм :)))) Всеки слой убива най смелите или ги прогонва към по зелени поля, където могат да бъдат свободни, остават само крепостните селяни дето гледат на държавата като мама и тате и са склонни на нечовешки количества конформизъм :)))) Смисъл същото е при дресиране на кучетата :)) Ако махнеш агресивните и плодиш само спокойните и изпълнителните получаваш спокойни и изпълнителни кучета :)) Изкуствен подбор на желани качества
    Така от горд самостоятелно мислещ вълк превърнахме животното в куче :))

    Пардон ако се засягате, но говоря направо и не спестявам детайлите.. :)) Няма как да стигнеш до истински решения ако пропускаш неудобните детайли, щото нечий чувства, на някои джендър ще бъдат наранени :)))

  42. 42 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1956 Разстроено

    Ако щабът очаква нов пик на заразените след три седмици, то здравната система този път подготвена ли е, взети ли са необходимите мерки да не умират хора отново на стълбите? Или хвърляме боб, както винаги?
    —цитат от коментар 19 на danubian.whale

    Как мислиш - дали е подготвена здравната система? Разбира се, че не е. От 27 декември досега са ваксинирани колосалните 50 000 души. Сред тях пиарки на болници, общински съветници и знайни и незнайни калинки и роднини. Това, че не се е разчуло, изобщо не значи, че не се случва.
    А най-застрашените - възратсните и хронично болните са изтикани в шеста глуха. Те са пасив и за тях само се дават пари и товарят системата Му. Преди възрастните и болните ще ваксинират изборджии, норкаджии, сервитьорките и камериерките, съдебната система, милиционерите, инкасаторките на ВиК и електрификациите. Изобщо всички, които не са особено застрашени и рискът да се разболеят тежко и да умрат е минимален. Целта е да изтребят максимално количество пенсионери и хронично болни, за да се отърват от тях.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  43. 43 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#42] от "Хриси":

    > Преди възрастните и болните ще ваксинират изборджии, норкаджии, сервитьорките и камериерките,

    Колежке, недейте така злобно, има си утвърден план.

    Фаза 2 - Персонал на ферми за отглеждане на норки – 80 лица

    Хайде да ни ваксинират първо нас, както е по график, пък после да правят каквото си искат със сервитьорките.

    કટાક્ષ
  44. 44 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#32] от "uq":


    Всичко свършва, когато решите, че свършва :)) Ама няма щот сте овце и сте прекалено цивилизовани да поискате от вашите господари поне свободата да можете да работите :))

    Те могат да искат от вас данъци и едновременно да ви забраняват да работите :)) Логично :)) Ако се замисли човек, е вид източване с цел да ви направи по зависими :))) Смисъл ако сте имали някакви спестявания нали :))) Дет се вика, зависимите гласуват за тоя дето им дава повече, а не за тоя дето взима правилните и болезнени решения, но водещи до повече просперитет :))

  45. 45 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ан Он":

    1. https://www.mediapool.bg/magistratite-i-sadebnite-sluzhiteli-veroyatno-shte-sa-v-3-ta-faza-na-vaksinatsiyata-news317762.html

    2. Министерството на туризма официално е предложило работещите на първа линия в туризма да бъдат ваксинирани приоритетно в третата фаза, така че летният сезон да започне безопасно за тях и да се даде повече сигурност на туристите. Това съобщи пред Нова телевизия вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова. Тя изреди персонала на заведенията, на летищата, в транспорта.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  46. 46 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 920 Неутрално

    А доверието в ЩАБ-а какво е,знае ли някой?Ако е паднало под 1%,бих предложил да не се разпространяват изявленията им.Поне от сериозните медии.Става досадно.

  47. 47 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
    Рейтинг: 508 Неутрално
  48. 48 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1457 Неутрално

    До момента случаите се увеличават всеки ден спрямо същия ден от предната седмица с коефициент около 1.2 Това става 12 последователнио дни, а те сега го забелязват, или се правеха че не го виждат. С тръгването на деца на училище този коефициент ще нарасне. Странно защо реагират на случаите изчислени за двуседмичен период - така реакцията е твърде бавна, защото има и още една седмица между заразяването и положителния тест. Почти няма наука в действията им, а само политика.

  49. 49 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Защото хората вярват в Мерките!
    —цитат от коментар 33 на simChо


    А защо хората не вярват в мерките? ---> защото няма никакво доверие в институциите.
    А защо няма никакво доверие в институциите? ---> защото институциите са превзети от банда пирати, които са доказали с годините, че ползват институциите само за личен интерес и не се интересуват от обществения такъв.

    Работа на правителството е да прави разяснителни кампании, но просто то няма абсолютно никаква легитимност и никой не му вярва. Следователно, всичко което се случва е резултат от корумпираността и неадекватността на властите.

  50. 50 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 657 Весело

    Все повече работата на щабът и правителството прилича на сексуален акт с народа.
    Отваряме, затваряме - влиза, излиза.

  51. 51 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#45] от "Хриси":

    За третата фаза да правят каквото си искат, само да си изпълнят каквото са обещали за втората фаза (*). Щото и ние сме данъкоплатци.

    (*) Фаза 2 - Персонал на ферми за отглеждане на норки – 80 лица

    કટાક્ષ
  52. 52 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 149 Неутрално

    По мои преки наблюдения в провинция мерките съвсем не се спазват - особено в малките населени места в хранителни магазини, пазари масово не се носи/слага маска, ресторанти изаведения са отворени за компании и частни партита. В междуградски автобуси се допускат от вратата лица бе маски, да не говорим че вътре няма контрол и хората си махат маските.
    —цитат от коментар 18 на dinko


    Не само по твои, но нима там хората измряха? Не, останаха нормални и си живеят както искат.

  53. 53 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 441 Гневно

    Нас кучета ни яли - те нали си се ваксинираха...

  54. 54 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#50] от "themtrx":

    Все повече работата на щабът и правителството прилича на сексуален акт с народа.Отваряме, затваряме - влиза, излиза.
    —цитат от коментар 50 на themtrx


    Колега, поклон. Фройд пасти да яде.

    Ще си оставя 24 часа да осмисля това обяснение на родната действителност и може би ще започна да го използвам в образователните си коментари.

    કટાક્ષ
  55. 55 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Забелязах че председателят на щаба има много петна на старостта и много си личат... Пък няма още 60...

  56. 56 Профил на ben01549735
    ben01549735
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#24] от "Иван Раднев":

    Какво именно да направят за болниците? Да клонират лекари и медицински сестри, като им направят и лоботомия предварително, за да не могат да мислят, как за мизерни пари си рискуват живота?!?

  57. 57 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#49] от "danubian.whale":

    Ама ти си мислиш, че те работят за вас ? :))) Сладур :)))

    Не си бил между социопати и психопати достатъчно :)) Да те са изключително човечни и емпатични към хората, които са под обувките им и внимават къде стъпват :))) Ся добави и власт, която е наркотик за човека и въобще за всяко животно на планетата :)))

    Възбуждането и инстинкта за доминиране, двете кажи речи по един и същ начин карат човек да прави тъпи неща, за да постигне желания резултат :)) Затова и никои човек не е годен да държи властта вечно :))) Щото нали знаеш... Наркомана си търси дозата на всяка цена, а дозите само растат, не намаляват :))

  58. 58 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ан Он":

    а разправят ли дали има фалшиво-отрицателни тестове?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  59. 59 Профил на ben01549735
    ben01549735
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#49] от "danubian.whale":

    Добре, така е!
    Трети въпрос няма ли -
    А защо хората търпят и се примиряват с тези институции, с това правителство?

  60. 60 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 814 Неутрално

    уффф,взе да омръзва вече този театър,пък и с тези нескопосани артисти....

  61. 61 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1868 Весело

    До коментар [#31] от "Ан Он":

    Първо, "could be" се превежда "може да бъде", а не "е". Т.е. това е очакване за бъдеще време.

    Второ, при предварителните оценки /preliminary estimates/ няма начало, среда и край, че да говорим за точно число.
    Повече за видовете оценки има тук:
    https://www.freshbooks.com/hub/estimates/different-types-of-estimates

    Трето - нека не говорим за вероятности и теория на вероятностите, защото там има едни формули за вероятностния модел - (математическо очакване, дисперсия, моменти, мода, медиана, квантили)...

    Четвърто - не вярвам на числа от българската статистика.

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  62. 62 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#24] от "Иван Раднев":Какво именно да направят за болниците? Да клонират лекари и медицински сестри, като им направят и лоботомия предварително, за да не могат да мислят, как за мизерни пари си рискуват живота?!?
    —цитат от коментар 56 на ben01549735


    Дет се вика през две планини на запад и за една инжекция ефтаназия им плащат на лекарите десет пъти повече ,отколко у БГ-то да съживяват мъртъвци.

  63. 63 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Имам гениален план за справяне с пандемията! Нека да вземем пример от предците си!
    Хващаме всички щабове и подобни и ги принасяме в жертва в името на някой бог. Примерно на Зевс, Юпитер, Марс, Ра, Один, който си изберете.
    Така ще го омилостивим и той ще спре "пандемията".

    п.с. Особено като няма кой да джафка, моменталически и пандемия няма да има и ще си стане обикновен грип, като всяка година.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  64. 64 Профил на Иполит Матвеевич
    Иполит Матвеевич
    Рейтинг: 1445 Весело

    Чакахме пика след Цветница. Чакахме пика след Великден. Чакахме пика след 15 септември. Чакахме пика след Коледа. Чакахме пика след Нова година. Чакахме пика след калоферското хоро. Сега чакаме пика от новата мутация. Аман, бе господа лекарокалинкополитици и всякакви останали калинкополитици! Докога?

  65. 65 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Защо тогава отворихме всичко? Паляци

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 611 Неутрално

    ... Ланцет разправят че при 100 000 ПЦР теста на здрави хора, ще има по подразбиране 2 500 положителни (фолсе позитивс)
    —цитат от коментар 5 на Ан Он


    По принцип съм съгласен с повечето Ви мнения, но тук грешите. Не правите разлика между: положителни тестове на 100хил човека и положителни тестове на 100хил направени теста. Ако това се вземе предвид, с днешния процент на положителни тестове, на 100хил щяха да са около 7-8хил. И да махнем 2500 грешни, пак остават едни 5 хиляди определено положителни. За България това са 71 на 100 хиляди население на ден. За две седмици са 994 на 100 хиляди население. Кофти...

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7406 Неутрално

    Всичко е предположения.

  69. 69 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#58] от "bludniq_sin":

    > а разправят ли дали има фалшиво-отрицателни тестове?

    Ако отделите 15 секунди да цъкнете на линка, вероятно ще намерите изобилие от желаната от вас информация. За всеки случай - ако имате фобия от цъкане на линкове публикуване от непознати - прилагам кратка извадка (*)

    > one systematic review reported false-negative rates of between 2% and 33% in repeat sample testing

    (*) не смея да пускам повече, щото редакцията трият ако има прекалено много английски букви

    કટાક્ષ
  70. 70 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#61] от "mitko11":

    Колега, при вашата експертиза, предлагам направо да кандидатсвате за работа в Лацент. Поне според мен се справяте се в пъти по-добре от сегашните им редактори.

    Успех !

    કટાક્ષ
  71. 71 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#66] от "rdb41527334":

    >Ама като извъртите заглавието давате хляб на руската хибридна война пак да атакува мерките и носенето на маски.

    Колега, пише се Мерките. С главно М. Уважително.

    કટાક્ષ
  72. 72 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#67] от "quasimodo":

    Става дума за 'фалшиво позитивни" резултати.

    Ако един (здрав) човек си направи 100 000 PCR test-а, според вас какъв ще е резултата?

    કટાક્ષ
  73. 73 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#67] от "quasimodo":

    > Не правите разлика между: положителни тестове на 100хил човека и положителни тестове на 100хил направени теста.

    Прочетох пак мнението ви, мисля че вие сте се объркал.

    Критерия за емидемия е брой заразени на 100 000 население. А не брой положителни резултати на някаква извадка.

    И няма значение дали тествате 500, 5000, 50000 или 500000 човека, сметката за брой (процент) заразени на 100 000 е една и съща.

    કટાક્ષ
  74. 74 Профил на Drusev
    Drusev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Баба Ванга се е преродила.

  75. 75 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#67] от "quasimodo":

    Извадка от Национален план на Република България за готовност за грипна пандемия.pdf

    > Само в областните градове всяка година възникват средно около 1 400 000 до
    1 600 000 заболявания от ОРЗ и грип, които съставляват 10 до 30 % от всички случаи с
    временна нетрудоспособност, което доказва, че ежегодните грипни епидемии са причина за сериозни икономически загуби

    Не намерих в документа при какъв процент се обявява грипна епидемия, на други места пише:

    > Грипна епидемия се обявява в случаите, когато заболяемостта от грип и ОРЗ в национален мащаб достигне 200 заболели на 10 000 души население.


    Остава въпроса как мерим 'заболяемостта'.

    Ако за критерий използваме резултатите от ПЦР тестовете, според Ланцет можем да очакваме 250 'заразени' (Фалшиво положителни резултати) на 10 000 души население перманентно. При другите тестове - още по-зле.

    Ако има някакъв друг критерий за брой 'заразени', който НОЩ-ните хора използват за установяване на

    > когато новите заразени в период от две седмици са били 667 души на 100 хил. население

    бих желал да знам какъв е той преди да продължим дискусията.

    કટાક્ષ
  76. 76 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До коментар [#29] от "simChо":

    Вероятно, защото в малките населени места няма такова струпване на хора.

  77. 77 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    Асоциативност е свойството както и да наредиш скобите около три елемента в операцията, резултатът да е същият. Дали а ще е с бе в скобите и це ще наднича отвън, или бе и це ще са вътре, а а ще е отвън – резултатът ще е все същият.
    a*(b*c) = (a*b)*c

    Заб. Както и да наредиш хорото, то все ще се танцува по един и същ начин.
    Заб. Няма значение кой изпада от скобите, защото е вътре в групата.
    Заб. Всяка група е и асоциация, но не всяка асоциация е група от щабни плъхове......

  78. 78 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2568 Весело

    Пермутационни групи – групи, в които мутацията е достигнала нивото на пермутация, там нареждат хорото по всички възможни начини и танцуват до припадък......и задължително шипчета им окапват.....

  79. 79 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#29] от "simChо":Вероятно, защото в малките населени места няма такова струпване на хора.
    —цитат от коментар 76 на mrslv


    Давал съм конкретни примери - да речем Севлиево ..
    Струпванията са на няколко места

    „Видима-Идеал“ - към 3000 човека, на няколко площадки..
    “Хамбергер“, АББ, “Емка“, “Никипласт“, “Паралел“ - горе-долу наполовина ..

    И още на няколко места има по-малки струпвания!
    3000 в една фирма , не ми се виждат малко ..

    70% пътуват с автобуси от околните селища ..

    В Ямбол “Миролио“, в Пазарджик, в Димитровград, в Ботевград има места с по 700-800 човека.. в Гълъбово, в Раднево, и общо в Мариците - поддръжка, добив , обогатяшане, ТЕЦовете - са над 15 000..
    В Козлодуй- на едно място - бяха по едно време 4400..

    В Златна Панега, Бели извор , Девня и други места - са поне по няколко хиляди на едно място..
    Че то има поне 10 шивашки или тъкачни фирми в България с по около 400-500 персонал..
    В градове като Попово, Айтос, Сърница, Гоце Делчев и т.н.

    Нещата опират до съзнание!

    Софиянци беснеят из дискотеки, а хората в Гълъбово, Раднево, Харманли, Севлиево , Златна Панега , Девня - спазват Мерките !

  80. 80 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Пикът ще е за изборите, каквато е и целта на ГЕРП. При слаба активност организираният и купен вот ще им донесе много по-висок резултат, на ДПС също. Най-големата грешка на Радев е, че се поддаде на гербаджийските манипулации и натиск, вместо да отложи изборите за края на май, когато епидемията ще е затихнала.
    —цитат от коментар 40 на zto53649477


    И аз имах такива подозрения, но както тръгнаха нещата май не са го изчислили добре. В момента случаите си растат. От 1-ви февруари пуснаха моловете и фитнесите, а от днес и част от учениците. До края на месеца вече ще сме съвсем пламнали. През март, който оцелял - оцелял и в началото на април ще сме в спад.

  81. 81 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#29] от "simChо":Вероятно, защото в малките населени места няма такова струпване на хора.
    —цитат от коментар 76 на mrslv


    То в София не знам да има такова струпване..

    Къде има струпани 3000 ????? Дето технологично няма как да са на дистанция и изолирани, пътуват с автобуси за смените, в общи столови, съблекални, бани и тоалетни са..
    Или поне да има в София 1600 - както в „Либхер“ , да речем..
    -------------------
    “От момента на своето основаване Liebherr-Hausgeräte Marica EOOD се развива много динамично.В момента във фирмата работят над 1600 служители.“
    -------------------

    Съзнанието и спазването на Мерките - там е разковничето, а не в струпването!
    Това софиянките например нямат срам - принципно ходят без гащи .. кви Мерки чакаш да ти спазват??

  82. 82 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#61] от "mitko11":

    Сега погледнах линка които сте изпратили:

    > The 4 Key Types of Estimates: A Guide for Trades and Home Services

    Разбира се че няма нищо лошо в оценяването на цената на обема на работа която предстои да се свърши в бъдещо време

    В статията на Ланцет става дума за оценка на точността/валидността на вече проведени медицински изследвания.

    И да - използваните термини в статтията са 'уклончиви', доколкото това е реномирано списание и към момента разполагат само с (верифицирани) предварителни данни.

    Разбирам че сте запознат с медицинските изследвания. Можете ли да ни кажете каква е вашата лична оценка за процент 'Фалшиво положителни резултати' при ПЦР тестове за КОРОНА вирус.

    (Няма нужда да подкепяте мнението си с проверни от научната общност факти, интересуваме се само от вашето 'вътрешно усещане'.)

    કટાક્ષ
  83. 83 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    От 1-ви февруари пуснаха моловете и фитнесите, а от днес и част от учениците. До края на месеца вече ще сме съвсем пламнали.
    —цитат от коментар 80 на Smile


    А софианките имат адет, да ходят нелегално на дискотеки и да се шматаросват из паркове!

    Смятай, какво чудо се задава!
    Ще се мре, яко ще се мре!

  84. 84 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#79] от "simChо":

    > Давал съм конкретни примери - да речем Севлиево ..

    Е добре де, тия хора в Севлиево не умряха ли вече ?

    Калофер се обезлюди...

    કટાક્ષ
  85. 85 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2992 Неутрално

    До коментар [#80] от "Smile":
    Оставете ги моловете и фитнесите.
    С начина по който представят данните няма никакъв проблем Щаба да се уреди с "вълна" когато му е необходимо за каквато и цел им потрябва.
    Най-строго пазената щабарска тайна в момента са файловете с данни с допълнителни атрибути към тях.
    Ако излязат наяве, много неща ще светнат като тиган на месечина.
    Като например как в някои болници изведнъж са решили да взимат по-често проби на пациентите в ковид отделенията от бързите тестове.
    От медицинска гледна точка няма проблем - лекуващите лекари искат да са по-информирани как се развиват пациентите им.
    Обаче когато това се случва координирано само в болници с шефове близки до щаба, единият които май шеф историята вече е друга.
    При 700 положителни с по-честото тестване на болни в 3-4 по-големи ковид отделения скокът от 20%и съответно % положителни е фасулска работа да го постигнеш.
    От там насетне другото го правят уплашените хипохондрици и ето ти вълна по поръчка точно когато ти трябва.

  86. 86 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#79] от "simChо":
    "Софиянци беснеят из дискотеки, а хората в Гълъбово, Раднево, Харманли, Севлиево , Златна Панега , Девня - спазват Мерките !"

    Всичките тези са колкото Младост 1. Там също спазват мерките. А в Младост 2 не ги спазват.
    Или беше обратното?

    Сега сериозно.
    Това, което съм виждал, е че в малките населени места мерките се спазват много по-малко. Всички са братовчеди и някак си е неудобно да глобиш брат'чед, нали?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  87. 87 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Защо тогава отворихме всичко? Паляци
    —цитат от коментар 65 на Dark


    Мани че отворихме- ама ТО НЕ СМЕ И ЗАТВАРЯЛИ!

    В сектор строителство, официално са заети 144 000 ..

    И ??

    Имаше ли ЕДИН строеж спрян??

    В сектор Транспорт са заети 160 000.. всеки ден пътуват поне 20 000 автобуса с курсове - градски линии в големите градове, карат работници за смените, извършват общински превози , междуградски линии ..
    И нещо да е било спряно??

    Автобус - кара работници в цех, в който има случаи - после качва други пътници!
    КАКВО Е БИЛО ЗАТВОРЕНО????
    Кланиците и месопреработката, хладилните складове, магазините, логистичната база на “Кауфланд“ до Раковски???

    Заводи с по няколко хиляди - да са били затваряни??

    Ми НИЩО не е било затваряно и няма да бъде ..

  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#79] от "simChо":"
    Това, което съм виждал, е че в малките населени места мерките се спазват много по-малко.
    Всички са братовчеди и някак си е неудобно да глобиш брат'чед, нали?
    —цитат от коментар 86 на UJC4040


    И що София е червена зона, а не Севлиево??
    Нещо се не вързва..

    И не ми говорете за струпване..
    Ей го едно струпване:
    ---------------------
    “Заводът за санитарна арматура на компанията “Идеал Стандарт - Видима” .. В него работят над 1 600 работници.
    Заводът за санитарна керамика на “Идеал Стандарт-Видима” ..В него работят над 1 400 работници. “
    ----------------
    Колко стана общо РАБОТНИЦИ?

    3000, нали..
    Отделно има и дирекции, инженери, маркетинг, разработчици, логистика ..

    Всеки ден - десетки камиони карат суровини и десетки - от различни държави - товарят продукция..

    И това е ЕДНА ФИРМА в Севлиево..
    Башка има още няколко подобни..

    В София КЪДЕ ИМА производство с 3000 човека, че нещо не знам??
    Да, ама София червена зона (с изключение на Герена) ..

    Явно- Мерките и тяхното спазване е най-важното!

  89. 89 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#79] от "simChо":> Давал съм конкретни примери - да речем Севлиево ..Е добре де, тия хора в Севлиево не умряха ли вече ? Калофер се обезлюди...
    —цитат от коментар 84 на Ан Он


    Спазват стриктно Мерките! Вардят се за заразнолъжичност, избягват пейки отдсалече, не ходят из планината, като изоглавени!
    Дисциплинираност!

    Ей това им помага в беда!

  90. 90 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    Мафията си знае работата. След три седмици най- голям пик и затварят всичко,за да провалят изборите. В тази държава ще се види,че не Президентът,а мафията управлява и тя ще казва кога на да се проведат изборите,ако въобще искат избори....

  91. 91 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#88] от "simChо":
    Нещо са ти слаби опорките, смени си гешетфюрера!
    Намери отнякъде колко процента е смъртността в София и колко в някой малък град.
    Ако не знаеш какво е процент, прочети тук-таме.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  92. 92 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Усещам как ще ни страхуват още 1-2 години минимум. Докато банкрутирал всичко и го изкупят на безценица с корупционните милиарди.

  93. 93 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#85] от "k_":

    Те още ли не са изчистили данните и да показват само броя на новозаразените, а не на всички положителни тестове? Това се обещаваше преди сигурно половин година и ако не ме лъже паметта, бяха казали, че има проверка по ЕГН и повторните тестове не участват в статистиката?
    Ако са излъгали и в тази бройка влизат и повторните тестове, то значи в момента нямаме информация абсолютно за нищо. То реално днес може и само 10 да са новооткритите заразени.

  94. 94 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Добре са му сипали на тоя пич хах.... http://dreal.net/wiki/index.php/Костадин_Ангелов

    Обичам да грухтя и плюскам.
  95. 95 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#93] от "Smile":

    >Те още ли не са изчистили данните...
    > ... то значи в момента нямаме информация абсолютно за нищо.

    С една дума: Да

    કટાક્ષ
  96. 96 Профил на yly08391955
    yly08391955
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#51] от "Ан Он":
    Интересува ме само във фермата за отглеждане на норки дали използвате интеграли?

  97. 97 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Така могат да ни "тревожат"(или по точно казано "страхуват") още дълги години...
    —цитат от коментар 1 на Боян Таксиров

    Не е луд тоя дето яде баницата , а тоя дето му я дава ! Поробителите трябва да бъдат поробени и ще спре "страхуването".

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  98. 98 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1273 Весело

    По мои преки наблюдения в провинция мерките съвсем не се спазват - особено в малките населени места в хранителни магазини, пазари масово не се носи/слага маска, ресторанти изаведения са отворени за компании и частни партита. В междуградски автобуси се допускат от вратата лица бе маски, да не говорим че вътре няма контрол и хората си махат маските.
    —цитат от коментар 18 на dinko


    Е именно затова по селата няма хора -яко са измрели от К-идиотщината!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  99. 99 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#88] от "simChо":Нещо са ти слаби опорките, смени си гешетфюрера!Намери отнякъде колко процента е смъртността в София и колко в някой малък град.Ако не знаеш какво е процент, прочети тук-таме.
    —цитат от коментар 91 на UJC4040


    Кога една лъжа е тъпа?
    Когато съвсем лесно се опровергава!

    НОЩ с пресконференции разбива вашите плитки манипулации с факти и данни:
    ----------------
    „София се върна в "червената зона" по заболеваемост от Ковид-19“
    https://bntnews.bg/news/8-oblasti-u-nas-sa-v-chervenata-zona-zaradi-razprostranenieto-na-covid-19-1094379news.html

    “Още 8 области у нас са в червената зона заради разпространението на COVID-19“
    -------------
    Софиянците нямате срам!
    Беснеенето из дискотеки, наглото влизане в паркове - ще ви изиграят лоша шега, помнете ми думите!

  100. 100 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2992 Неутрално

    До коментар [#92] от "Daria ":

    Не че съм от племето на антиамериканците, но е факт че в Щатите сухият режим с подобни простотии е продължил 13г. От 1920 (точно преди 100г въведен) до 1933.
    Да не споменаваме в Европа и Русия какви други простотии са се случили по това време, че някой може да се засегне.
    Това го напомням за нашите сегашни мисирки, които не се различават особено от тогавашните, когато почнат да клявкат "Ама в другите развити сдтрани как е?"
    И по ония време пак така са клявкали да се направят на интересни пред местните "ганьовци"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK