Патриотите отново предлагат спирането на новините на турски език

Патриотите отново предлагат спирането на новините на турски език

© Спас Спасов



Обединени патриоти", които от години настояват за спирането на новините на турски език, отново правят опит да вкарат темата в дневния ред на парламента. Всички депутати от групата предлагат промени в Закона за радио и телевизия, с които новините и предаванията да са само на български език. Това се разбира от проект, качен на страницата на парламента.


В мотивите на предложението е посочено, че възможността да има предавания и новини на друг език за хора, за които българският език не е майчин, е в разрез с контституционното задължение на всеки българин да учи майчиния си език. Патриотите предлагат да отпадне и записаното в закона задължение на националната телевизия и на националното радио да създават предавания, предназначени за българските граждани, за които българският не е майчин, включително и на техния език.


"Именно чрез измененията в закона през 2000 година, които целим да бъдат премахнати, в ефира на БНТ стартират новини на турски език. Смятаме, че те са излишна привилегия за определен етнос и обслужват политически интереси. В България не трябва да има деление на етнически принцип и в тази връзка подобно толериране на отделни групи от населението е недопустимо. В противен случай трябва да има новини на арменски, иврит и други езици", пишат още вносителите.


През 2014 година, когато патриотите влязоха във властта, Валери Симеонов (тогава председател на Националния фронт за спасение на България) обяви, че премахването на новините на турски е най-важно за неговата партия. Тогава въпреки заканите това не се случи. Темата отново беше повдигната в края на 2020 година, когато парламентът приемаше промени в закона за радио и телевизия, с които се транспонира директивата за аудио-визуални медийни услуги. Тогава патриотите се заканиха да внесат отделен проект за промяна в закона.

Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Що, да не идат избори :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  2. 2 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Дано, ама надали !

    Комунистите са виновни!
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    Хааааааа--хахахаха-хааааааааааа-хахаххахахахаааааааааааааааааааааааааааааа-хахахахахахаха!

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  4. 4 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Изтърка се това. Явно са де изчерпали тотално.

  5. 5 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2879 Неутрално

    Тези не се ли усещат, че говорят глупости? Какво им пречат новините на турски?

  6. 6 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Предизборен популизъм.

    Тия ако бяха националисти, бидейки във властта щяха да спрат ЛГБТ пропагандата, която стигна чак до малките деца (книжките на БХК, разни приказки и пр.), щяха да забранят на НПО-тата да финансират медии, политици и преподавятели, щяха да направят и много други неща. А резултатът от тяхното управление е нула.

    Един мандат им стига. Вън.

    "Регулирането на словото е опасна идея, която не е съвместима с принципите на свободното общество." - Рон Пол
  7. 7 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Тези не се ли усещат, че говорят глупости? Какво им пречат новините на турски?
    —цитат от коментар 5 на pamela


    Ми това, че официалният език в България е БЪЛГАРСКИЯТ!

    Комунистите са виновни!
  8. 8 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5649 Любопитно

    Хабер йок мерак?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 715 Весело

    Очаквам следващата седмица предизборно потрошаване на джамии, а през март месец Шкембе войвода еднолично на танк да поведе предизборна инвазия срещу Северна Македония . Ако успее да влезе, де.

  10. 10 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    По-добре турските сериали.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  11. 11 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 716 Любопитно

    В противен случай трябва да има новини на арменск, иврит и други езици

    интересно защо дават пример с тези езици, като има един друг, който се говори 30 пъти повече от арменски :-)

  12. 12 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 976 Неутрално

    По-добре да спрат да показват средни пръсти на БГ избирател.

  13. 13 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#10] от "Taiga":

    по добре хибридните русофили да спре ама е от тях

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  14. 14 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 716 Любопитно

    До коментар [#7] от "Крадливото ромче":

    А ако субтитрират новините на турски, дали ще е проблем... щото има много филми и на английски по телевизията

  15. 15 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    А сараите и ТЕЦа на Доган?

  16. 16 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2879 Неутрално

    До коментар [#7] от "Крадливото ромче":

    Е, и? Никой не е отменял българския, но ако в една държава има голями групи от други етноси защо да няма новини на техния език?
    Никой не печели от подобна конфронтация.

  17. 17 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Но са За турски поток за 4 милиарда лева.

  18. 18 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3321 Весело

    Да, предизборно става ! Докато сараите си управляват държавата както си искат, купуват и продават каквото си искат, назначават главни прокурори каквито си искат и после ги свалят ! Между другото, какво става с барбекюто на почетния ? Бутнаха ли го вече ? Онова, в Бояна, че вече станаха много палатите му, та да внеса необходимото уточнение........

  19. 19 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Махайте ги веднага. Гася телевизора, като ги чуя.

  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    Изтърка се това. Явно са де изчерпали тотално.
    —цитат от коментар 4 на Тони КОСТОВ


    Друга е целта - да мобилизират електората на ДПС. Дебелио ще ги възнагради за услугата с 10-15 хиляди ромски гласа, напазарувани в Лом и Брезник.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  21. 21 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 170 Неутрално

    Хаха, Доган пак ги активира. ОП паднаха на нивото на ДеБъ, и двете коалиции са на каишка на Доганя (Да, Добре)

  22. 22 Профил на Vency Mirchev
    Vency Mirchev
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    И какво им пречат новините на турски? Защо не се възмущава от навлизането на думи и термини на английски, например? Според мен ромският както и турският трябва да станат официални езици, наравно с българският. Говоря съвсем сериозно!

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  23. 23 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5649 Любопитно

    До коментар [#19] от "НеКой":

    Само БНТ1 ли приемате с този телевизор?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  24. 24 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Само дето нашите по делата им никакви патриоти не са.

  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    Наближават избори.....
    Шкембета трябва да активизират някак си циганизираните си избиратели.

  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    "МВР О"- няма да стане така!
    Вярно, че идват избори, но мазната политическа корпорация трябва да се бори с мерки и политики за изкореняване, а не да гъделичкане на електората 40 дни преди изборите!!!

  27. 27 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 492 Неутрално

    10-те минути новини на Турски език по обед са изключително сериозен проблем за решаване. Бъдещето и настоящето на България са супер застрашени от тях, така че нека благодарим на Шкембе Войвода и Валери, че ще спасяват държавата от тях.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  28. 28 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Весело

    Бай Доган харесва това и се подсмива под мустак! Машалла, бре, патриотлар, дойдоха ми таман още 100 000 гласа!

  29. 29 Профил на Ivaylo  Konstantinov
    Ivaylo Konstantinov
    Рейтинг: 97 Неутрално

    Тези са национални предатели. Само разделят хората. Турскоговорящите са също български граждани и не е нужно някакви измекяри да ни делят на наши и на ваши. Още малко и ще предложат нов възродителен процес. И най-гнусното е, че правят това с ясното разбиране, че това предложение е вредно и опасно и че обслужва съвсем различни цели, от това което твърдят.

  30. 30 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 782 Неутрално

    леле колко много са излишни тия

  31. 31 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Весело

    До коментар [#5] от "pamela":

    Какво им пречат новините на турски?

    Пречело им да учат майчиния си език!

    На калпавия патриот и .... му пречи!

  32. 32 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Весело

    До коментар [#11] от "ilinko":

    Защото избирателите с роден език ромски не трябва да се пипат - те са запазена територия за коалиционния партньор на патриотите - ГЕРБ!

    И откога българските евреи проговориха на иврит? Малцината старци от тях, запазили родния си език, говорят на шпаньолски и на идиш.

  33. 33 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Весело

    До коментар [#24] от "Бай Ганьо":

    Точно истински патриоти са - напълно съответстват на описанието от Ботев: "За парата залагат си и душата"!

  34. 34 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#11] от "ilinko":

    нема да говириш така.
    ние като сме циганаин не сме ли хора.

  35. 35 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#20] от "cinik":

    звучи доста логично. Като подлога на сараите и при условие, че ДПС се готвят за сериозен абордаж на тия избори звучи супер логично да активират патериците си "родолюбци" та да активират електората, който в голямата си степен не харесва особено дпс и може би са едни от най-страдащите от тая партия в някои отношения.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  36. 36 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#28] от "Patsis":

    както каза циникът по горе - това си е изначално активно мероприятие на дпс (доган)

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  37. 37 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 479 Неутрално

    По принцип идеята да предаваме наша телевизия преведена на различни езици е добра. Но не да ти редуват едно и също на български и турски. Това смесване, което правят в България само пъди клиентите им. По-добре ще е да дадат възможност, зрителите да си изберат на какъв език да гледат. Ето например как Гугъл реализира тази идея. Обработва в реално време звукът на видеоклип и създава субтитри на около 100 различни езика. Още няколко години и пълен превод на видео материялите ще е масова услуга. Т.е. чутовните им напъни за велики решения ще бъдат отвяни от новите технологии

  38. 38 Профил на cvt37646118
    cvt37646118
    Рейтинг: 57 Неутрално
  39. 39 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1178 Весело

    Личи си колко му е било важно на Вауери. Сети се преди изборите за следващия парламент 😆

  40. 40 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Подкрепям, но това не е най-важното. (Не знаех, че ги има все още, не гледам ТВ)

  41. 41 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Е спрете ги, и без това никой не ги гледа тези "новини". Има интернет.
    Има турски сайтове където може да се гледат 400 тв канала.
    От тях сигурно 20 са новинарски 7/24.
    Най-известните новинарски канали са CNN Turk, Habeturk, Halk tv, tv 1000, 24, NTV, Tele 1...

    Анатема на комунизма!
  42. 42 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Ето всички национални ефирни 7/24 новинарски турски тв канали
    24, A Haber, Akit TV, Bengütürk, CNN Türk, Haber Globa, Habertürk, Halk TV, KRT Kültür, NTV, Tele1, TGRT, TRT Avaz, TRT Haber, TV100, TVNET, Ulusal Kanal, Ülke TV.
    Всички те могат да се гледат и онлайн в хубаво качество.

    Анатема на комунизма!
  43. 43 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Весело

    Ахахаххаахахахахаахахахахаххахахахахахахаха
    С ТОВА ще ловят заблудени гласове?
    Ахахаххаахахахахаахахахахаххахахахахахахаха
    Оле колко мъка има на тоя свят, Симеоноооооф. Дебелия сигурно е на пазар в Билата сега в Овча купел, ама ти знам че дебнеш кой какво пише за тебе и скърцаш със зъби.

  44. 44 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Нема никаква логика по БНТ да се излъчват новини на официалния език в република Турция. Това е все едно за власите да пуснат новини на италиански или за циганите на хинди. Турската нация, турската държава и турският език са формирани изкуствено през 20-ти век и немат никакви допирни точки с България или която и да било част от населението ѝ.
    Да, в България има тюркскоезично население, но пряката му връзка с турския език е нулева. По същата логика можеха да пуснат и новини на гагаузки или който и да било друг тюркски език от същата група.

  45. 45 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#44] от "zto53649477":

    В РСМ много отдавна има цял тв канал на турски (има и на албански). В Турция има тв канали на кюрдски и арабски.

    Анатема на комунизма!
  46. 46 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Целта е да повярваме, че "патриотите" и ДПС са опоненти. А те от различни посоки подкрепят руския енергиен интерес.

  47. 47 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До изборите очакавам Краси каската да обяви всеобща мобилизация ча да превземем Истанбул "на нож". Всичко в името на нагнетяването на правилните на електорални нагласи на патриотично "мислещите" ни сънародници и контролирания електорат на сараите. Волен тоя номер го игра поне 10 години. Народеца ги проспа както обикновено.

  48. 48 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#45] от "anonim440":

    И това по какъв начин опровергава или затвърждава написаното от мен? Не схващам логиката.

  49. 49 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    ''''В мотивите на предложението е посочено, че възможността да има предавания и новини на друг език за хора, за които българският език не е майчин, е в разрез с контституционното задължение на всеки българин да учи майчиния си език.''''

    тук има проблем според мен. Наистина ли в конституцията пише, че е задължение на всеки българин да учи майчиния си език?

    Не ми се вярва. Дори така да е, как тогара новините на друг език са в разрез? Нали тези хора , турците, учат майчиния си език.

    Here for the LOLS
  50. 50 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Тези не се ли усещат, че говорят глупости? Какво им пречат новините на турски?
    —цитат от коментар 5 на pamela


    Новините на турски са първата крачка към признаването на турският за втори официален език което значи признаване на турско национално малцинство и тогава от еднонационална ставаме двунационална държава!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  51. 51 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Любопитно

    До коментар [#44] от "zto53649477":В РСМ много отдавна има цял тв канал на турски (има и на албански). В Турция има тв канали на кюрдски и арабски.
    —цитат от коментар 45 на anonim440


    Ако в Турция имаше българи, гърци и арманци сигурно щеше да има програми и на техните езици ама от големи грижи за тях нещо ги е хванала липсата!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  52. 52 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#48] от "zto53649477":

    "Да, в България има тюркскоезично население, но пряката му връзка с турския език е нулева."
    Е как така? Те турците в България за разлика от помаците, знаят турски език. Точно турски език, а не някакъв друг. Вие какво искате да кажете, че преди да се създаде през 1923 г. Република Турция не е имало турски език ли?

    Анатема на комунизма!
  53. 53 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#51] от "Julian Mall":

    Ами хубаво започнете да трепете сега турците в България с тази логика. То българи е имало и в Сърбия, Гърция, РСМ и т. н. държави. Каква е била политиката на България (НРБ) за защита на тези хора. Да не говорим, че БКП (НРБ) насила прави българите в РСМ македонци. Ама вие сте комунист по убеждения нали?

    Анатема на комунизма!
  54. 54 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Любопитно

    Тези са национални предатели. Само разделят хората. Турскоговорящите са също български граждани и не е нужно някакви измекяри да ни делят на наши и на ваши. Още малко и ще предложат нов възродителен процес. И най-гнусното е, че правят това с ясното разбиране, че това предложение е вредно и опасно и че обслужва съвсем различни цели, от това което твърдят.
    —цитат от коментар 29 на bvc35505401


    Измекяри са тези които въведоха новините на турски! Това са същите които узакониха турската партия ДПС и не се гнусят да зависят от нея! А пишман патриотите ни имаха достатъчно време да спрат новините но явно предпочетоха властта заедно с ГЕРБ които не желаят конфронтация с ДПС! Сега всичко се прави с предизборни цели!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  55. 55 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Разстроено

    Целта е да повярваме, че "патриотите" и ДПС са опоненти. А те от различни посоки подкрепят руския енергиен интерес.
    —цитат от коментар 46 на авторът


    Страшно го подкрипят! В единен строй против Белене! Валерката публично подкрепи местенето на реакторите в Козлудуй което е мисия невозможна и той го знае много добре но явно няма доблест да се протовопостови на антибългарските интереси в енергетиката ни!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  56. 56 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Весело

    До коментар [#50] от "Julian Mall":

    и тогава от еднонационална ставаме двунационална държава!

    И това е лошо защото?

  57. 57 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Любопитно

    И какво им пречат новините на турски? Защо не се възмущава от навлизането на думи и термини на английски, например? Според мен ромският както и турският трябва да станат официални езици, наравно с българският. Говоря съвсем сериозно!
    —цитат от коментар 22 на Vency Mirchev


    След това да си променим и конституцията и да запишем че България е държава на българи и турци!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  58. 58 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 838 Весело

    Наближават избори и "патриот за бой се стяга"!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  59. 59 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дисидент в ЕССР":

    Точно така. Един мандат, в който НИЩО не свършиха. А толкова имаше да се направи. Сега ще се съкоалират с гробарите, защото сами явно няма да влязат, и го разбират.

  60. 60 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#56] от "Patsis":

    Няма как да станеме двунационална, самите турци не са напънали да се отделят, ако искаха, имаха възможност. Най-стабилно е положението където се спазват малцинствените права, макар и малцинството да не се нарича национално, а етническо, и не се позволява създаването на етнически и верски партии. Повече - здраве.

  61. 61 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Любопитно

    До коментар [#50] от "Julian Mall":и тогава от еднонационална ставаме двунационална държава!И това е лошо защото?
    —цитат от коментар 56 на Patsis


    Ами това е прекрасно защото дава легитимно право но Турция да защитава турците като коренно население което трабва да бъде представено навсякъде във властта на квотен принцип! Досега при забранени етнически партия ДПС превзе прокуратурата и ДАНС узаконим ли турската нация ще превземат цялата държава! Нали знаеш че има такива държави където управляват малцинствени групи това ли искаш???!!!!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  62. 62 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Весело

    До коментар [#47] от "Индиана":

    Нема да стане тоя път! Краси ако ще да отслабне, се тая. Показаха се колко струват. Предлагам им да станат турски националисти или ромейски. Да спечелят повече гласуватели

  63. 63 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#55] от "Julian Mall":

    Местенето на двата реактора от Белене в Козлудуй с какво накърнява руския интерес?!

  64. 64 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Разстроено

    До коментар [#22] от "Vency Mirchev":

    Ама кой ромски бе? Кардерашки или джуревски? Мани по-добре да си е официален даския език, пък те да се разбират всеки на неговия ромски. И без това като се срещнат само бой може да възникне. Венци Венци, и ти като всички разбирачи....

  65. 65 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 844 Неутрално

    По-добре турските сериали.
    —цитат от коментар 10 на Taiga


    А руските може!?

  66. 66 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Гневно

    До коментар [#51] от "Julian Mall":Ами хубаво започнете да трепете сега турците в България с тази логика. То българи е имало и в Сърбия, Гърция, РСМ и т. н. държави. Каква е била политиката на България (НРБ) за защита на тези хора. Да не говорим, че БКП (НРБ) насила прави българите в РСМ македонци. Ама вие сте комунист по убеждения нали?
    —цитат от коментар 53 на anonim440


    По трепането сте вие! Вие сте изтрепали и прогонили християните от изконните им земи в Турция а сега имате наглостта да искате привилегии за етническите турци дошли тук като завоеватели или на мястото на прогонените българи! Баба ти е комунист! Много ви е удобно да лепите етикети на всеки койте е против турцизацията на България!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  67. 67 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 649 Неутрално

    както всяка позиция на патрЕотите и тази е тъпа та дрънка
    Всяка нормална държава в нашето положение би пуснала не само новини, а 3-4 цели канала на туски. За спечели вниманието на турскоговорящите и да ги накара да гледат българска телевизия на туски, а не турска.
    Явно на Шкембе войвода и оня хомосексуалния алкохолик евродепутат не им стига мозъка да схванат защо радио Анкара предаваше на български през възродителния процес. И защо имаше Свободна Европа и т.н. на български.

  68. 68 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#52] от "anonim440":

    Къде да е имало "турски език"? Естествено, че не е имало такъв - нито като понятие, нито като същност. Имало е официален османски език и тюркски диалекти по регионите. Официалният турски език е създаден изкуствено чрез премахване на арабско-персийска лексика и добавяне на тюркски думи от чужди езици.
    Затова и дадох пример с власите и италианския език. Да, те са бивши римски поданици и да, в днешен Рим се говори на съвременен италиански, но не, власите немат никаква връзка с италианския език, италианската държава или нация.
    Т.нар. "турци" в България (в които влизат групи с разнородни етнически корени - от цигански, през татарски и др. тюркски племена, та до асимилирани българи) говорят на неколко тюркско-османски диалекта, не на стандартен "турски език". Освен това, става въпрос за неправилно съпоставяне и превод на думите "турци" и "турска нация/народ", двете понятия немат нищо общо, освен корена на думата.

  69. 69 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#67] от "PoToP":

    Гледай си лодките, монтьорче, политиката ти е тъмна Индия.

  70. 70 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2280 Гневно

    До коментар [#55] от "Julian Mall":Местенето на двата реактора от Белене в Козлудуй с какво накърнява руския интерес?!
    —цитат от коментар 63 на авторът


    Местенето е за идиотите! Никакво местене няма да има а закриване на Белене, а с това и на ядренета ни енергетика!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  71. 71 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#39] от "Paolo Di Canio":

    Докато беше министър ходеше да намалява звука на дискотеките в Слънчев бряг, щото .... той за какво беше министър? Така и не разбрах.
    Впрочем смятам, че такива питекантропи и австралопитеци не бива да имат власт, защото не я използват за общо благо. Веднъж им се дава възможност, като не могат да се оправят, да си ходят да въртят телевизия Скат и да пишат национално-фантастични книги.

  72. 72 Профил на SliceOfLife
    SliceOfLife
    Рейтинг: 489 Неутрално

    След като решиха важните проблеми в държавата, ред е отново да се зачекнат новините на турски. Дебили. Хвърлят въдицата да видят колко рибки ще се закачат предизборно на псевдопатриотичните им стенания.

  73. 73 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#66] от "Julian Mall":

    Кои "вие"? Аз съм православен християнин.

    Анатема на комунизма!
  74. 74 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#68] от "zto53649477":
    Къде да е имало "турски език"? Естествено, че не е имало такъв - нито като понятие, нито като същност. Имало е официален османски език и тюркски диалекти по регионите

    И аз това обеснявам.Не сме турци. Като казвам че съм османлия, имам предвид, че сме останали от присъствието, и намаме връзка с Турция....... мда Е, имаме колкото и българете. Живяли сме толкова години заедно.
    Ммммммда

  75. 75 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Не знам, какво още искат от българските турци!?Биха ги,имената им сменяха,имотите им взеха и ги прокудиха от родината!Най работливото население изгониха,а сега пак искат да ги мачкат!Българските турци,обичат много повече България,отколкото Шкембе войводите,Валерисимеоновците и тн.!Между другото,те си гледат директно турските телевизии,които предлагат много по качествени програми от нашите!Приритали са за БНТ!

  76. 76 Профил на Brighty
    Brighty
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Слуги на ДПС - спуснали са им задача да сплотят гласоподаветлите на г-н Доган! Срам за България са тези депесарски мекерета, наричащи се "патриоти".

  77. 77 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#66] от "Julian Mall":
    искате привилегии за етническите турци дошли тук като завоеватели или на мястото на прогонените българи


    Мда. Щото българите са аборигените на Балканите.
    Или като са дошли по тез земи, ги посрещнали с хляб и сол, и са им казали, ей ви тук отстъпено право за строеж на държава. По кое право българите са имали право да завладеят тези земи, и османлиите са нямали.
    Мда.

  78. 78 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#68] от "zto53649477":

    Османският език също така е известен и като старотурски.
    И да пълен е с арабизми и персизми, но това е официалният език на Османската империя. на Османски са пишели авторите... Т. е. те са пишели на език в който по-голямата си част е съставен от арабски и персийски думи. И до ден днешен езика се чисти от тези думи и се заменя с турски думи. Само че и до днес 50 % от езика си е с арабски и персийски чуждици.
    Само че има едно нещо, което вие сигурно не знаете. Основата на езика винаги е бил турският. Простият народ винаги си е говорил на турски. Елитът е знаел и арабски и персийски (то реално в османският повечето думи не са турски), но народът не е знаел нито арабски нито персийски, а само турски. И първият автор който прописва използвайки турски думи, т. е. използвайки езика на народа е Юнус Емре (1240—1321).
    Забележете кога е живял. Юнус Емре се води бащата на съвременният турски език, не защото го е измислил, а защото е започнал да използва езикът на народа. До тогава всички турски автори са писали на арабски или на персийски. И на турски думата "Turk" означава и "Турчин" и "Тюрк". А преди Османската империя е имало турци.

    Анатема на комунизма!
  79. 79 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#74] от "Pomak":

    Това е по-правилната гледна точка. Работата е там, че под думата "турчин" в България и на Балканите никога не се е разбирало етнически произход. Затова и част от помаците и до днес се наричат турци, включително българските, босненските и пр. Затова и циганите-мюсюлмани също се наричат турци. И са турци в смисъла, който влагат. От друга страна пък, точно османоезичните преселници от Анадола не са се наричали "турци", защото по същество това е един термин, навлязъл в българския език от Западна Европа и то доста късно, и носещ отрицателен заряд.
    Грешката е, че се бъркат понятията "турци" в религиозния и османски смисъл със съвременното "тюрклер" - турска нация/народ в Република Турция. Може би е требвало турската нация да се преведе по друг начин, за да не става объркване и смесване на понятията. То е малко като "ромеи", "рум миллет", "граждани на италианския град Рим" и "аромъни" - един корен, различни значения.

  80. 80 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 851 Неутрално

    До коментар [#79] от "zto53649477":
    произход. Затова и част от помаците и до днес се наричат турци, включително българските, босненските и пр.

    Като цяло съм съгласен с мнението ти. Моят ник е помак, без да съм такъв. Аз съм от Родопите, и при нас има много села помашки, български, и малко отомано- турски. Естествено ако не броим Кърджалийският район. Има села близки едно до друго, едното помашко, другото, българско. Няма помак при нас който да казва че е турчин. Почти никой не знае т.н. турски.
    Мда

  81. 81 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Хаха, Доган пак ги активира. ОП паднаха на нивото на ДеБъ, и двете коалиции са на каишка на Доганя (Да, Добре)
    —цитат от коментар 21 на Julian Dob


    Нали уж ДБ бяха на грантове от Сорос и демократите в УСА? Или Доган финансира и Сорос или обратното - ДС са либерасти и соросоиди? :-)))
    Но аз в сърцето си знам, че бившия бкп-еец и сикиаджия БоБо е истинска консерва и патриот, като 90-годишна баба на подлоги. Колкото повече милиони му мушкаш в консервата, толкова по-консервативен става :-)))

  82. 82 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#79] от "zto53649477":

    Е това е лукавстване. То по тази логика и никакви народи като етнос не е имало никъде.
    А иначе помака е по-прав, защото става въпрос именно за османци, вече Османската империя копира модела на Източната Римска Империя. Но и в Османската империя се е знаело кой какъв е по народност.

    Анатема на комунизма!
  83. 83 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#78] от "anonim440":

    Бъркаш понятията "турски" и "тюркски". Да, на турски терминът е един, но на български са два отделни, така че грешката ти е недопустима и подсказва за влияние от турската пропаганда.
    "Известен като" не се брои, за времето си османският не е бил наричан така. Никой не оспорва тюркската му основа, но това не го прави едно със съвременния турски език. Османската империя е огромна територия и в нея е имало различни тюркски (не турски) диалекти. Така че, връзката между тези в България и официалният изкуствен турски език в Турция не е достатъчна за да се излъчва по българската национална телевизия.

  84. 84 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3882 Неутрално

    Патриотите дават едно рамо на Доган. Такива искания ще сплотят избирателите на ДПС точно преди изборите. Още веднъж показват , че ПатрЕотите и ДПС са като скачени съдове. Не могат един без друг.

  85. 85 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#83] от "zto53649477":

    Е да де, но това не е проблем на турците. Те като се каже "тюркски" и разбират "турски", защото няма разлика. За тях дали ще се каже турски езици или "тюркски езици" е все едно, защото те смятат всички тюрки за турци. Това е въпрос на общност. За тях няма разлика, всички са им родни, Да не говорим, че турският език е разбираем за доста тюркски народи. Доста тюркски езици са много близки помежду си.
    Турският език не е изкуствен, защото е от векове. все едно да говорим че тъй като старобългарският се е изменил, то съвременният български е изкуствен. Няма такова нещо. Всички езици се променят.
    Логиката ви куца. Опитвате се да навръзвате фалшиви тези за да си докажете позицията. Те и турците в Турция и турците в България са си едни и същи турци с един и същи език. Това нещо дето го пишете тук я се опитайте да го пробутате за някой друг език. Кои са неизкуствените езици?

    Анатема на комунизма!
  86. 86 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Предизборно да не забравите да обещаете България на три морета?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  87. 87 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Предизборният циркаджилък започна!
    Тия ..... са в парламента и в управляващата коалиция. На последните избори обещаваха същото, но нищо не предприеха. Т.е. нямат никакво намерение реално да го направят. Надъхват си електората.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  88. 88 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#80] от "Pomak":

    Ами то и от преброяванията на населението се вижда, че като турци са се писали много жители на общини, където не се говори турски. Например за 2001 г. в целата област Благоевград като турци са се самоопределили над 31 хил. души или почти 10% от населението на областта, при 62 хил. мюсюлмани общо. Тоест, половината мюсюлмани следва да са османоезични турци, а аз поне не съм срещал такива там, а съм от тая област. 2011-та има много в графа "неотговорили" и статистиката не е меродавна.
    Помашки села знам десетки, а турски махали съм чувал да има в 1-2 петрички села само. По-старите помаци си казват, че са турци и това е остатък от Османската империя, когато масово са се наричали така. Неслучайно под "потурчване" се е разбирало приемане на "турската вяра", а не на езика.

  89. 89 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    До коментар [#65] от "Plamen Shopov":

    Кухнята може.
    Ама на мене ми е тъпичък.
    Между другото, има хубави турски филми, просто гей тиви не ги пускат, предпочитат бозицата, защото им идва безплатно.

  90. 90 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    Прости популисти !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  91. 91 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#82] от "anonim440":

    Това са империи. Знаело се е кой от кое племе е в началото, след което се формира едно хомогенно мнозинство, говорещо на имперския език и лоялно на Империята. Отнася се и за Рим. Само туркмените в Анадола са се наричали тюрки, но те са били много малка част от общото население; мнозинството мюсюлмани нито са се наричали така, нито са имали такова самосъзнание. Не е било модерно да си тюрк, а и преобладаващото население е било от местен произход, а не от тюркските преселници.

  92. 92 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 967 Весело

    Предизборно да не забравите да обещаете България на три морета?
    —цитат от коментар 86 на Свинчуга


    И Швейцария на Балканите - на същите три морета.
    Това с трите морета вече е малко. Трябва да включат и поне един океан, за сега! И да станат едни истински карибски пирати, предвождани от руската Каракачанка в ролята на Джак Спароу. Мяза му! Стига са пиратствали само на сушата!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  93. 93 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1251 Разстроено

    До коментар [#91] от "zto53649477":

    еднородно колега
    откъде научи тая дума хомогенно

  94. 94 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#5] от "pamela":

    Случайно да знаеш в Турция да има новини на Български език по националните им телевизии?!?

  95. 95 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#85] от "anonim440":

    Промили са ти мозъка. Това, че в Турция не правили разлика между "турци" и "тюрки" нема никакво отношение към дискусията и към същността на въпроса. По същия начин и словаците могат да кажат, че между "словаци" и "славяни" нема разлика, или пък индийците да имат претенции към всички индоевропейски езици, само защото коренът на думата започвал еднакво. Това е игра на думи и гола пропаганда. Едното е съвременен стандартизиран език, другото е езиково семейство.
    Това че тюркските езици са близки също нема никакво отношение. Просто са се разделили по-късно от останалите езикови семейства. Турският е просто един от тюркските езици, набий си го в главата. Както и зелката е един от зеленчуците, а не е едно и също със зеленчуците.
    Старобългарският е еволюирал по естествен път, а турският е създаден с декрет.
    Турците в Турция са нация, а турците в България са различни групи ислямизирано население с различен етнически корен.

  96. 96 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#22] от "Vency Mirchev":

    Когато направят българският език официален в туркиата, тогава може и да помислим да направим турския официален тук.
    Аман от глупаци незнаещи, че зад езика се крие идентичността на нацията ни и всякакви упражнения за налагане на други езици я променя и размива.

  97. 97 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#93] от "Славейко":

    От медиите. Набиват ни чуждици по цел ден и после първото, което ти идва на ум, е чуждицата, а не българската дума.

  98. 98 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7406 Неутрално

    Тези се чудят, какви скандали да правят. То много ги слуша някой тези новини в 16 часа.

  99. 99 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#95] от "zto53649477":

    Като чета какви глупости пишете и не знам чий мозък е промит...

    Анатема на комунизма!
  100. 100 Профил на zto53649477
    zto53649477
    Рейтинг: 27 Любопитно

    До коментар [#99] от "anonim440":

    Казва го некой, който използва като довод факта, че в Турция не правели разлика между "турски език" и "тюркско езиково семейство". От твоята уста "глупости" звучи като комплимент.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK