Средната възраст на колите в София е 19 години, броят им е близо милион

Средната възраст на колите в София е 19 години, броят им е близо милион

© Надежда Чипева



В София са регистрирани 833 хиляди леки коли за 2020 г., като през 2011 г. те са били почти два пъти по-малко - 462 хиляди. Нарастването е предимно със стари и замърсяващи автомобили, без или с екостандарт Евро 1 и 2. В момента те са над 30% от общия брой.


Отделно в Столичната община има 137 хиляди товарни автомобили, както и над 5 хиляди автобуси. Така общо в града се движат 987 хиляди леки и товарни коли. Мотоциклетите са 23 хиляди, а мотопедите - 7 хиляди.


Повишаването на данъка МПС за София за последните 10 години е с 12 лева - от 84 на 96 лева. Това стимулира вноса на коли втора употреба, тъй като в Европа данъчната политика насърчава купуването на по-екологични модели коли като вдига данъка на по-старите и замърсяващи. Заниженият контрол при годишните технически прегледи е другото основание да е изгодно ползването на замърсяващи въздуха автомобили.




Средната възраст на колите в София сега е 19 години като през 2011 г. тя е била 24 години. Най-млади коли са карани през 2016 г. - 17-годишна е била средната възраст тогава.


Размерът на данък МПС се определя от Столичната община и от 1 януари 2020 г. по предложение на кмета Йорданка Фандъкова той беше повишен за някои автомобили: по-мощните и тези с по-нисък екостандарт. Тази мярка засега не е довела до видим резултат, тъй като броят на по-екологичните модели коли - с Евро-5 не се е повишил през миналата година, а на тези с Евро-6 - с 13 хиляди. С тези два екостандарта са общо 204 хиляди коли в София.


Данните за броя и характеристиките на регистрираните коли в столицата по принцип не са публични, а и често има разминаване между това, което казва КАТ и това, което отчита Столичната община. Наскоро обаче общинският съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев успя да получи подробна справка от кмета Йорданка Фандъкова, която бе публикувана в "Капитал".

Коментари (156)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4311 Неутрално

    19-год. средна възраст!? Направо звучи плашещо...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  2. 2 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    И по-екологичните модели са с отрязани и откраднати катализатори.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  3. 3 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    В София 19, а в страната 29, без изненади.

  4. 4 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    "9-год. средна възраст!? Направо звучи плашещо..."

    Няма страшно ! На приближените на властта и тяхните кръгове, средната възраст на возилата е 4 - 5 години макс ! И все за по 100 - 200 бона ! Настигнали са, че даже и задминали германците и франзуците !

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Пак някой точи лиги да забранява "стари" коли. Не се наядоха!

  7. 7 Профил на jel47547128
    jel47547128
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Манталитет на мнозинството.
    Мощен стар канцерогенен дизел е бляна на простия човек...

  8. 8 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Броят на регистрираните коли може да подвежда.

    Пример: имам стара кола, Софийска регистрация. От години вече не живея в София, но не съм си играл да сменям регистрацията, не ми се дават грешни пари. Колата е вече стара, над 300,000 км, не става за редовно каране, двигателя издиша. Държа я за селска каруца на къщата, нося материали, стари мебели, боклуци. На година и 1,000 км не правя. До София тази кола вече няма шанс и да стигне.

  9. 9 Профил на qid44693832
    qid44693832
    Рейтинг: 180 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivanpopov":

    Не просто трябва да има платено паркиране навсякъде

  10. 10 Профил на bizarre_infit
    bizarre_infit
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Изненадани? Естествен резултат от безхаберна и ялова политика по въпроса който е актуален вече 30 години.

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#7] от "jel47547128":

    Дизела ми, въпреки че е на 12г, дава емисии, които измервателната апаратура на пункта за техническа проверка не може да хване. И определено са по-малко от тези на 5-6 годишните немци, дето амортизират двигателите веднага след изтичане на гаранционния срок планово и екологично.

  12. 12 Профил на Не вервам
    Не вервам
    Рейтинг: 51 Гневно

    И после дишаме отровните газове. Специални благодарности към ГЕРБ

    Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлината
  13. 13 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Всеки дизелов таралясник над 15 години, и всеки бензинов такъв над 20 години трябва да отидат на скрап.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  14. 14 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#9] от "qid44693832":

    И това също. Още повече че заради цветнозоналната амнистия по време на карантията (единственото правилно нещо, което общината свърши), сметките не излизат.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на bizarre_infit
    bizarre_infit
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivanpopov":

    Ако искаш мляко-вземаш крава. Ако не- хващай двойката или градския.

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  17. 17 Профил на Не вервам
    Не вервам
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Трябва да има минимум километри и след това за скрап

    Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлината
  18. 18 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#13] от "venci4":

    И всеки дървен философ, над 16г.

  19. 19 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivanpopov":

    Какъв е дизела?

  20. 20 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivanpopov":Ако искаш мляко-вземаш крава. Ако не- хващай двойката или градския.
    —цитат от коментар 16 на Bizarre_infit


    Ти си се вози с градския. Аз искам да живея като цивилизован човек, а не да се навирам с работническата класа под земята. Достатъчно съм го правил през социализма.

  21. 21 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Броят на регистрираните коли може да подвежда. Пример: имам стара кола, Софийска регистрация. От години вече не живея в София, но не съм си играл да сменям регистрацията, не ми се дават грешни пари. Колата е вече стара, над 300,000 км, не става за редовно каране, двигателя издиша. Държа я за селска каруца на къщата, нося материали, стари мебели, боклуци. На година и 1,000 км не правя. До София тази кола вече няма шанс и да стигне.
    —цитат от коментар 8 на shisharko


    Плюснах та, а знаеш ли колко дихатели си карат с регистрацията от майкини? За да плащат по малко данъци в София!
    Живее тук от амнайсе години под наем у лЯолин и кара с регистрацията от майкини пак толкова години !
    Те компенсират и надминават тези, които ти казваш !

    Иначе и аз имам такава кола, за каруца в София!

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  22. 22 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivanpopov":Какъв е дизела?
    —цитат от коментар 19 на taratanki


    Японски. Но и немските, от края на миналия век, държат нивото, стига да се поддържат правилно и навременно, а не да се влагат парите предимно в кичозен тунинг и яки уредби.

  23. 23 Профил на Не вервам
    Не вервам
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Трябва да се премине към електро възможно по скоро

    Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлината
  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4311 Весело

    До коментар [#11] от "ivanpopov":

    "И определено са по-малко от тези на 5-6 годишните немци, дето амортизират двигателите веднага след изтичане на гаранционния срок.."?!



    Това пък как го разбра?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  25. 25 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3378 Неутрално

    Ами така е като мафиотите у нас не искат законово да се забрани вноса на коли на възраст нед 10 години!!В една Унгария коли над 4.5 години от датата на регистрация не се допускат...

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  26. 26 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Всеки дизелов таралясник над 15 години, и всеки бензинов такъв над 20 години трябва да отидат на скрап.
    —цитат от коментар 13 на venci4


    Защо?
    А на бас, че малолитражния ми японец на 25 години с напълно изправен катализатор, изправен технически и на скъпа газова уредба замърсява по малко от беНве тройка тедеЙ(мечтата на всеки селяк)

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  27. 27 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    19-год. средна възраст!? Направо звучи плашещо...
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    Що бе били сме и 24!
    "Средната възраст на колите в София сега е 19 години като през 2011 г. тя е била 24 години. "
    Аз все си мисля, че макар и бавно вървим в положителна посока... щем нещем онмовяваме автопарка към впо-висок евро стандарт...

  28. 28 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#23] от "Vasil":

    100, не 1000 пъти ви се доказа, че преминаването към електроавтомобили ще влоши в пъти екологичната обстановка. Особено в по-плътно населените части на света, каквато е Европа. Ама латерните едно си знаете.

  29. 29 Профил на Не вервам
    Не вервам
    Рейтинг: 51 Неутрално

    До коментар [#27] от "Levski Levov":

    Глупости, ще става и по зле. На запад вече забраняват дизелите и ги водят, познай къде, в България и Румъния

    Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлината
  30. 30 Профил на Не вервам
    Не вервам
    Рейтинг: 51 Неутрално

    До коментар [#28] от "ivanpopov":

    В Факти ли прочете тази глупост?

    Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлината
  31. 31 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Изненадани? Естествен резултат от безхаберна и ялова политика по въпроса който е актуален вече 30 години.
    —цитат от коментар 10 на Bizarre_infit


    Кой беше актуалният въпрос преди 30 години?

  32. 32 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Личи си по въздуха, който дишаме.

  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#24] от "hamiltonf":

    Резонен въпрос - когато минавах прегледа, с мен минаха още два бавареца, едно порше, един мерцедес и две тойоти. Двигателите бяха сходни, като обем и мощност. И на всички, освен единия новичък баварец, годините бяха между 8 и 15. Моите километри (а са и без превъртане) бяха най-малко. Но и новият баварец (Евро 6) си е нов, нищо че беше минал 80К. Да се бяхме наговорили, нямаше да се съберем така.

  34. 34 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Незнам дали този писал статията е в час?!?
    Какво най-вече очаква както писаха и по-горе със заплата 400-500 евро?
    В Германия, Нидерландия, Белгия... да карат нови ама със заплати 2000-2500евро...
    Та я да видим немеца си купил кола за 25 000евро.... при 5(ПЕТ) пъти и повече по-ниска заплата на месец е РЕАЛНО българина да си купи до 5 000евро кола -е ето ти е СМЕТКАТА -по улиците виждаме точно тоя тип коли!!!
    Пишещия статията освен да приготви по още 20 000евро за всеки... и българина тогава ще кара НОВА от магазина...
    Аман от криви сметки без кръчмар!

  35. 35 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Инвестирал съм в кола на 6 години с Евро 6В. Никога и през ум не ми е минавало да си махам катализатора на предишните автомобили. Лошо няма да се карат стари и евтини коли, но трябва да покриват определени изисквания и да има определени ограничения за замърсяващите, например за влизане в центровете на градовете. Иначе къде е мотивацията? В момента ми е по-евтино сам да пътувам с колата си в София, отколкото да ползвам градски транспорт. Ако сме няколко човека в колата, ми е в пъти по-евтино. Още по-евтино е за всеки, който си е купил барака за 2000 лева. И срещу това няма никаква сериозна инфраструктура за велосипеди. Защото освен икономическия, има и друг начин да се накарат хората да слязат от автомобилите и той е предимството да си здрав и щастлив. И това работи повече, но трябват условия, не имитация на велоалеи. Когато ползвам градски транспорт, ходя пеш и карам колело, го правя не по икономически причини. Правя го въпреки некадърната политика на Софийска община.

  36. 36 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Със старите коли от много време пак не искат да чуят, а и да следват европейския опит
    По данни (непълни) % дизел към бензин е 70/30
    - Всички ограничават дизелите - нови и стари, ние не
    - Бензиновите дори и стари са на газ или метан

  37. 37 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    До коментар [#23] от "Vasil":100, не 1000 пъти ви се доказа, че преминаването към електроавтомобили ще влоши в пъти екологичната обстановка. Особено в по-плътно населените части на света, каквато е Европа. Ама латерните едно си знаете.
    —цитат от коментар 28 на ivanpopov


    Ха-хааааа
    Точно както ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ВЛАКОВЕ "влошиха" екологичната обстановка
    след като замениха ДИМЯЩИТЕ ВЛАКОВЕ НА КЮМУР

    Или както електрическите печки "влошиха" екологичната обстановка
    в сравнение с кюмбетата в които се гори всичко - от кюмур и дърва
    до пластмаса гуми и каквото падне

    Вън от шегата - КЪДЕ ви намират такива ексцентрици бре !!!!

  38. 38 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    Ами така е като мафиотите у нас не искат законово да се забрани вноса на коли на възраст нед 10 години!!В една Унгария коли над 4.5 години от датата на регистрация не се допускат...
    —цитат от коментар 25 на Willy Messerschmitt


    В Унгария има 60% по-висок среден доход от тук. Хайде да не се сравняваме, поне докато не сведем разликата под 5%.

  39. 39 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    Докато България не последва подходът на ЕС, няма да има оправия с този проблем. Рязко повишаване на данъците за всички брички над 15 години. Като казвам рязко - по 10-20 лв на година от възрастта на автомобила. Т.е. самият шофьор да се стимулиран да продаде трошката за скрап и да си купи нова на изплащане. Днес денъкът е 96 лв - нищо пара за високите заплати в София. Ако, обаче, имаш кола на 20 години и трябва да платиш за нея данък 20 години по 20 лв, това е 400 лв. Тогава много хора ще се замислят дали си струва да хвърлят парите си за старата бракма, или да дадат тези пари за нова кола, която с ниските си данъци бързо ще се изплати.

    Освен това държавата може да въведе и наредба, с която да забрани вноса на коли над 15 години в страната, както и тяхното регистриране в КАТ. Но няма воля за такова нещо. Явно търговците на стари брички имат голямо лоби в Правителството.

    Тук ще се намесят бедните души /по душевност и джоб/, които ще кажат, че българинът нямал пари да си купува нови коли и затова взимал стари. Типичното мислене на бедняка и загубеняка. В Холандия доходите на работещите да 5-6 пъти тези в България. Там бедняци рядко ще срещнеш. Но те, толкова са прости, че се движат с колела и градски транспорт. Предстваняте ли си, какви глупаци са тези холандци! Такива заплати взимат и вместо да си купят един стар 20-годишен баварец и да покажат какви са паралии, те тръгнали с някакви прости велосипеди и с градски транспорт!

    Богатството е много относителна величина на много нива. Човек може да е беден или богат на пари, светоглед, отношение към живота, духовност. Холандците да богати на пари, но са богати и на отношение към живота. Ние българите, дори най-богатите, сме бедни и на пари, и на светоглед. Все още живеем с мисълта, че който има кола, е цар. А който няма - подчовек. Сякаш сме застинали в 1980 г.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  40. 40 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#8] от "shisharko":

    Едва ли. Срещу всеки един автомобил със софийска регистрация, който се кара из други места (като твоят) стоят десет с разбообразни регистрации, които паркират и движат из София.

  41. 41 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#37] от "Hawaii":

    Аз се чудя Вас от къде Ви намират. Като са толкова добри тези влакове, защо още масово се ползват дизелови и газотурбинни локомотиви, при това навсякъде - от САЩ до Япония?

  42. 42 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#31] от "4ort":

    "Кога ще ми дойде реда в" МОТОТЕХНИКА"?" 😀

  43. 43 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":

    Взимай колелото и тръгвай бе! Що за малоумие е това, да се забранява? Ами ако се окаже, че една 15 годишна кола е по-екологична от една нова от магазина тогава какво?

  44. 44 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#37] от "Hawaii":

    Гледам, че си писал и за печките - смениха ги не заради екологията, а заради разправиите по ежедневното почистване. В момента, в който тока поскъпна, кюмбетата се върнаха на мода. Можеш да се поинтересуваш и как вървят нафтовите котли и колко къщи в елитните Драгалевци, Симеоново и Бояна се отопляват с такива. Нещо не съм ги чул да се оплакват от екологията...

  45. 45 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    т.е. половината коли са пълнолетни...
    интересно, колко са колите над 18 години във Великобритания....

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  46. 46 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#43] от "Шоршо":

    Колелото е добра алтернатива. Обаче вместо да се правят стоянки и автомати за съхранение, които да изключват краденето, за да стимулират мускулното придвижване, се забранява.

  47. 47 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":

    Да го стимулирали да си купи нова ??! А замислял ли си се дали е до желание ??! Или май е до финансови възможности ?! Как ще стимулираш бедняка да си купи по-нова кола, като си му осигурил мизерни доходи ?!?!

  48. 48 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivanpopov":

    фолксваген скандал нещо :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  49. 49 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Е НЕ МОЕМЕ СИЧКИ ДА КАРАМЕ СЛУЖЕБНИ КОЛИ ПРИДНАЗНАЧЕНИ УЖ ЗА ГОРСКИТЕ

  50. 50 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#47] от "Alex Ivanov":

    аз пътувам с градски транспотрт или ако трябва - такси( ако си в България, трябва да знаеш че тук такситата колкото са мизерни, толкова са и евтини)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  51. 51 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Моята примерно е премиум клас, закупен на 10 години. Вече е на 14 години и мога да се обзаложа, че е в по - добро състояние от много "нови" нисък клас коли на 3-5 години. Всичко зависи от поддръжката. Но определено не бих купил нова "Дачия" само и само да съм с кола от магазина. Пак бих избрал сегашния си автомобил.

  52. 52 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Весело

    панелка в Града, и лека кола - реализираните мечти на развития социализъм

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  53. 53 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 226 Неутрално

    "Повишаването на данъка МПС за София за последните 10 години е с 12 лева - от 84 на 96 лева."

    Доказателство в едно изречение, че в България имаме все още работническо-селска власт и все още няма свободна пазарна икономика.

    Аргументите за заплатите на "хорицата", добрата поддръжка на стари автомобили и дизели и т.н., макар и донякъде основателни, също са следствие от политиката на работническо-селската власт - вече над 30 години, независимо от партиите, които печелят изборите.

    В големите градове, например, почти половината от автомобилите по улиците и тротоарите (не в частните дворове) не се използвати и са за скрап, но никой политик не смее да повдигне въпроса, защото ще бъде изметен от "хорицата" с ниски заплати и "огромна" нужда да имат по 2-3 практически недвижещи се автомобила, всеки от тях заемащ безплатно по 5 кв. метра общинска площ.

    Със сигурност сме на първо място в Европа по излишни и замърсяващи автомобили, както и по (малки) имотни и автомобилни данъци. Какво повече и по-добро да очакваме при това положение? Кой от всичките (Виденов, Димитров, Станишев, Костов, ... Борисов) е виновен за това? Някаква съществена разлика между тези политици? Или между съответните прокурори? - НЕ, всички са служили на работническо-селската власт и целта на всички е била да я задържат по-дълго, а не да направят България по-чисто и спретнато място.

  54. 54 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    До коментар [#52] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    А това лошо ли е? И вила/къща из околните на града села и вилни зони. Ако може, още преди пенсия и на разстояние достъпно за колело...

  55. 55 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Весело

    До коментар [#27] от "Levski Levov":

    "Най-млади коли са карани през 2016 г. - 17-годишна е била средната възраст тогава."
    Кажи сега нещо пак за посоката :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  56. 56 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Личи си по въздуха, който дишаме.
    —цитат от коментар 32 на stedim


    Липсва ти кремиковския ли?

  57. 57 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    До коментар [#43] от "Шоршо":
    До коментар [#47] от "Alex Ivanov":

    Тук ще се намесят бедните души /по душевност и джоб/, които ще кажат, че българинът нямал пари да си купува нови коли и затова взимал стари. Типичното мислене на бедняка и загубеняка. В Холандия доходите на работещите да 5-6 пъти тези в България. Там бедняци рядко ще срещнеш. Но те, толкова са прости, че се движат с колела и градски транспорт. Предстваняте ли си, какви глупаци са тези холандци! Такива заплати взимат и вместо да си купят един стар 20-годишен баварец и да покажат какви са паралии, те тръгнали с някакви прости велосипеди и с градски транспорт! Богатството е много относителна величина на много нива. Човек може да е беден или богат на пари, светоглед, отношение към живота, духовност.
    —цитат от коментар 39 на Lou


    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  58. 58 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Любопитно

    Какви други аргументи са необходими на българите, за да дойдат на изборите и да премахнат тази власт, която се състои от ГЕРБ и техните съучастници "патриоти" ???

    "Чуждестранен агент"
  59. 59 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално

    т.е. половината коли са пълнолетни...
    —цитат от коментар 45 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Те за това притежателите им смело лягат под тях...

  60. 60 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Весело

    До коментар [#54] от "ivanpopov":

    не знам, не давам оценка, ама един-два милиона емигранти са дали

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  61. 61 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1488 Весело

    До коментар [#47] от "Alex Ivanov":

    Държавата : " Ще ги таксуваме сурово, докато не си купят нови еко тесла електрически коли " :)))

    Ще го бием по главата, докато не се научи да играе шах на професионално ниво :)))

    Иска ми се да ви съжалявам, но ще вдигнете рамене и утре ще карате колела, щото реално не цените свободата... Поне не и повечето от вас :)) Няма граница, която да бъде пресечена и вие да кажете, че е достатъчно и дотук :)))

    Роби бе роби :))) Мрънкащи роби, съскащи хлебарки :))) Съска ама не е заплаха реално :)))

  62. 62 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":Да го стимулирали да си купи нова ??! А замислял ли си се дали е до желание ??! Или май е до финансови възможности ?! Как ще стимулираш бедняка да си купи по-нова кола, като си му осигурил мизерни доходи ?!?!
    —цитат от коментар 47 на Alex Ivanov


    Стимулирай го да повиши кавалификацията и образованието си.

  63. 63 Профил на spalding
    spalding
    Рейтинг: 326 Гневно

    СВ регистрация на кола премиум марка, произведена преди 2005г - безценно! Особено ако е с ръжда/криви ламарини/пушещ ауспух......

  64. 64 Профил на uzi47582347
    uzi47582347
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#62] от "4ort":

    направо learn-to-code .. не става така.. трябва първо условия да има , а то се шири само простащина и корупция

  65. 65 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1488 Весело

    До коментар [#62] от "4ort":

    Нека ядат торта искаш да кажеш :)))

  66. 66 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2257 Неутрално



    До коментар [#39] от "Lou":

    Странно, че въпреки подписа Ви, изразяващ не най-топлите чуства към СССР, в поста си застъпвате именно политиката, която страната ни водеше, когато беше в сферата на съветското влияние. Сякаш сте преписали тезисите на някой Партиен конгрес на БКП. Прав е бил Джордж Сантаяна, като е казал, че който забравя историята е обречен да я повтаря.

  67. 67 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#64] от "uzi47582347":

    meh. порграмите не се ядат :)
    https://www.duma.bg/nikoy-ne-yade-kompyutarni-programi-n208763

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  68. 68 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":

    Но те, толкова са прости, че се движат с колела и градски транспорт. Предстваняте ли си, какви глупаци са тези холандци!
    ▪️▪️▪️▪️
    Използвали ли сте някога обществен транспорт в България?
    Навсякъде съм, във всички страни, предпочитам да го използвам. Констатирам: ситуацията в България е плачевна.

    "Чуждестранен агент"
  69. 69 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":

    Моята кола е на 15г., купувал съм я преди 14г. В момента е на около 450к километра. Ремонтите по нея през тези години са били съвсем дребни и незначителни. Тази кола попада в категорията "трошка" предвид възрастта си, респективно би трябвало да имам мотивация да си купя нова кола. В тази връзка, гледах Шкода и Киа в диапазона 40-50к, а също така ги покарах. Заключението ми е, че в този ценови диапазон купуваш нещо, което не може да завива, не може да спира, изглежда зле, а вътре е толкова неудобно, че все едно преминаваш някакво изпитание. За протокола - колата ми е Мерцедес Е класа, 2006г, 220 CDI, автомат. Ремонт на двигател, турбо, скоростна кутия не съм правил.

  70. 70 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Средната възраст на колите в София е 19 години, броят им е близо милион

    Ех ако заглавието беше

    Средната възраст на жените в София е 19 години, броят им е близо милион

  71. 71 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#53] от "swy46682091":

    Коментар 47 напълно подкрепя думите Ви.

  72. 72 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Аз лично не мога да си позволя автомобил за повече от 10 000 лв и предпочитам да не закупвам, ако ще е някой трошляк. Интересно с масови заплати от 1000-1500 лв, а и не всички живеят в собствено жилище, как автомобилът е такъв огромен приоритет?

  73. 73 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    Почти като в Русия:))
    Там средната възраст на автомобилите е 14 години.

    "Чуждестранен агент"
  74. 74 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#72] от "vzt34526152":

    Има правило, че автомобилът не трябва да надвишава 6 пъти месечната заплата на човек. Това е и моят лимит. Съгласен съм, че автомобилът не трябва да е приоритет. Той е пасив, разход, освен ако не се използва по работа.

  75. 75 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Българинът предпочита да си купи 3000+ куб.см. или 300+ к.с. 10+ годишен автомобил, отколкото нов малолитражен на същата цена. На това трябва да се сложи край. Начини много...

  76. 76 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#8] от "shisharko":

    Като теб са единици, но паркираните около моя блок между 20% и 30% са с регистрация която не е софийска. Редовно има дори с румънска регистрация, очевидно фирмени коли.
    Според мен реалния брой е доста над милион превозни средства в София

  77. 77 Профил на Findley
    Findley
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivanpopov":

    Ми докато свеждаме разликата, не може ли пропорционално да направим и за възрастта на возилата - със 60% по-висока да е възрастта и на возилата в БГ. Тоест забрана на внос на над 7-8-годишни возила?

  78. 78 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7868 Неутрално

    Последни по доходи, как да си купуваме нови коли. Е, има и такива, които могат да си го позволят.

  79. 79 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#75] от "tjj54611191":

    При доста хора е по - скоро важен комфортът, а не коне и кубици. Няма абсолютно никаква база за сравнение примерно между S класа на 10 години и в нова кола нисък/среден клас (по избор, все тая).

  80. 80 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Като се оправят доходите, българина ще започне да кара и по-нормални коли.
    И да колата не е лукс,а необходимост, че ако се разчита на някои държавни институции и услуги си си умрЕл прав с двеста.

  81. 81 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#69] от "asroma1927":

    Ми вземи си пак нов мерцедес, като си свикнал с него :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  82. 82 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2630 Весело

    До коментар [#76] от "Климент Горанов":

    Да обощим, в София идват от село програмисти, купуват си по-нови ,коли но ги регистриат в родните си села, а софианци са си закарали трошките на вилата.
    Излиза че според статистката колите са стари в София, а всъщност не е така...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  83. 83 Профил на cormoranstrike
    cormoranstrike
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#9] от "qid44693832":

    Трябва да има добър обществен транспорт, добра и гъвкава организация за покупка на билети. Не мърлявите автобуси и порутените смрадливи влакове. В момента, в който това стане реалност, автоматично отпада нуждата от втори автомобил.

  84. 84 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3198 Неутрално

    Средните години на колите вървят успоредно със средната заплата.
    Друг е въпросът, че тук всячески се стимулира купуването на автомобили. В Турция е точно обратното, независимо, че там има заводи, данъците са баснословни.

    Тук за втора кола в семейството гражданската трябва да е 1000 лв., иначе ще се удушим в София. Колкото и да ни баламосват, че проблемът е в печките на твърдо гориво, картинката се прояснява!!

    Любовта ще спаси света!!!
  85. 85 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#62] от "4ort":Нека ядат торта искаш да кажеш :)))
    —цитат от коментар 65 на Ramon Asvalda


    Намери фаянсаджия в София, да започне работа от другата седмица, питай го за цената на ремонта на една баня и тогава прецени, дали може да яде торти?

  86. 86 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Весело

    До коментар [#8] от "shisharko":

    А как минаваш преглед?

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  87. 87 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Весело

    До коментар [#62] от "4ort":

    "..- Ей, Ванка, това ти ли си?! Не сме се виждали две години най-малко. Какво правиш, завърши ли?
    - Да, миналия месец взех и втората диплома по маркетинг и мениджмънт. А първата е психология.
    - Браво на теб! Умник си беше от малък. А по колко даваш доматите?."

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  88. 88 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Като се оправят доходите, българина ще започне да кара и по-нормални коли.И да колата не е лукс,а необходимост, че ако се разчита на някои държавни институции и услуги си си умрЕл прав с двеста.
    —цитат от коментар 80 на olimpipanov


    Ти как си представяш да се повишат доходите на охранител, че да може да си купи не нова, а пет годишна кола?

  89. 89 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#62] от "4ort":"..- Ей, Ванка, това ти ли си?! Не сме се виждали две години най-малко. Какво правиш, завърши ли?- Да, миналия месец взех и втората диплома по маркетинг и мениджмънт. А първата е психология.- Браво на теб! Умник си беше от малък. А по колко даваш доматите?."
    —цитат от коментар 87 на mitko11


    Продължението: Сега ще карам магистратура по "Връзки с обществеността", че тук на пазара съм сред хората.

  90. 90 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#79] от "4okuto": Няма проблем. Плащаш данък, който следващите 3-4 години да удвои цената на придобиване и се наслаждаваш на комфорта. Правилото е, един автомобил не можеш ли да ги изплатиш за 3 (макс 4) години като нов, при това без да ти се отрази на семейния бюджет - не е за теб. Ако можеш да отделиш 250 хил. за следващите 3-4 години, без това да повлияе на други твои базисни разходи - s-класата е един добър избор. Самият факт, че е даден пример с s-класа...вече говори за проблем ;)

  91. 91 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#82] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Ами не, тези които са от село обикновено идват с трошките и като се замогнат и си поизплатят жилището тогава взимат нещо по-свястно и то вече е със софийска регистрация.
    Поглеждам през прозореца и какво виждам . Лада с кюстендилка регистрация, Ауди А3 пълнолетно великотърновско и Дачия баничарка служебна с пернишка регистрация от обшо 10тна коли

  92. 92 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#90] от "tjj54611191":

    И защо трябва да плащаш данък в рамките на 4г., чийто размер да е такъв, че са удвои цената на придобиване, ако колата е технически изправна и не замърсява? В това няма никаква логика. Апропо, не виждам проблем да се дава пример с S класа, доколкото една такава кола е доста по-вероятно да ти спаси живота в сравнение с някоя малолитражка. Да, новите коли постоянно подобряват мерките за безопасност, но S класата е съвсем друг левъл, дори да не е актуален модел.
    Между другото, Милен Цветков, Бог да го прости, щеше да остане жив в S класа на 15г. / W221 модел от 2005г. със системата Pre-Safe /

  93. 93 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivanpopov":

    По-голям селянин от теб няма. Иначе в София има и още половин милион трошки на гостите на столицата. Незабавно въвеждане на забрана за влизане в центъра с кола под евро 3, вдигане на данъка 5кратно на 2ри автомобил регистриран на същия адрес, 10-кратно за 3ти, платено влизане с кола в центъра и разширяване на зоните. Да се построят и нормални паркинги и да се глобява за спиране във велоалея, тротоар, трева.

  94. 94 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Не е задължително всеки прошляк да кара трошляк-има и градски транспорт!Разбирам за проблема с доставката на яйцата и бурканите от село,ама има и супермаркети.
    Задължително въвеждане на прогресивен данък МПС в зависимост от възрастта и еко класа на автомобила.
    Въвеждане на жестоки мита за внос на стари автомобили.
    Със събраните пари от горните мероприятия се изграждат велоалеи,модернизира се обществения транспорт!
    Само след ма няма 5 години,възрастта на автомобилният парк ще падне на 8-9 години.

  95. 95 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":Странно, че въпреки подписа Ви, изразяващ не най-топлите чуства към СССР, в поста си застъпвате именно политиката, която страната ни водеше, когато беше в сферата на съветското влияние. Сякаш сте преписали тезисите на някой Партиен конгрес на БКП. Прав е бил Джордж Сантаяна, като е казал, че който забравя историята е обречен да я повтаря.
    —цитат от коментар 66 на ivanpopov


    До коментар [#66] от "ivanpopov":

    Прав е бил Джордж - тази негова мъдрост я повтарям често тук.

    Но едно не можах да разбера от отговора Ви. Вие казвате, че застъпвам политиката на СССР, че съм писал нещо си от партиен конгрес. Не давате примери, не давате аргументация. Само давате Ваше мнение, без да го подкрепите с нищо.

    Какво точно Ви навежда на мисълта, че подкрепям политиката на СССР? Ще можели с поне няколко изречения да поясните? В смисъл, че аз мога да кажа, че Айфеловата кула е толкова крива, колкото кулата в Пиза. И вие най-вероятно щяхте да се учудите на тази моя констатация. И съм така с вашия коментар. Аргументирайте се, моля Ви.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  96. 96 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#84] от "hope":

    Според теб от колите ли мирише на кюмур и дърва зимно време?! Че аз за последно съм виждал кола с въглища в музея. Проблема с въздуха трябва да се започне чрез намаляване и в крайна сметка забрана на въглищата за отопление, като на засегнатите се предоставя финансов ресурс за преминаването на алтернативни методи.

  97. 97 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":

    много глупави идеи. как ще си купя кола на изплащане, като съм пенсионер, например?

  98. 98 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1994 Весело

    До коментар [#6] от "ivanpopov":Не просто трябва да има платено паркиране навсякъде
    —цитат от коментар 9 на qid44693832


    Тогава освен дърти коли, ще имаш и проблеми със презастрояването... Ма то, нали на българина му е силен акъла от после...
    Аре сега по-отдалече. Що хората хранят майстори и поят бензинаджии като поддържат и търкалят стари коли? Що си опъват всяка вечер нервите докато търсят място за паркиране из градинките? Що си го причиняват това стотици хиляди хора всеки ден, надали всичките да са мазохисти или тъпи та вдлъбнати.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  99. 99 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Трябва да се премине към електро възможно по скоро
    —цитат от коментар 23 на Vasil


    И колко скоро? 1 милион коли, по 40 хил. евро е най-евтиният електромобил, който става за нещо. Значи 40 милиарда викаш да извадят софиянци? Ок. Тази година или догодина?

  100. 100 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#94] от "val1320":

    Ка1и се на градския транспорт и ще разбереш защото всеки гледа да се качи на бричката си





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK