
© Надежда Чипева
В София са регистрирани 833 хиляди леки коли за 2020 г., като през 2011 г. те са били почти два пъти по-малко - 462 хиляди. Нарастването е предимно със стари и замърсяващи автомобили, без или с екостандарт Евро 1 и 2. В момента те са над 30% от общия брой.
Отделно в Столичната община има 137 хиляди товарни автомобили, както и над 5 хиляди автобуси. Така общо в града се движат 987 хиляди леки и товарни коли. Мотоциклетите са 23 хиляди, а мотопедите - 7 хиляди.
Повишаването на данъка МПС за София за последните 10 години е с 12 лева - от 84 на 96 лева. Това стимулира вноса на коли втора употреба, тъй като в Европа данъчната политика насърчава купуването на по-екологични модели коли като вдига данъка на по-старите и замърсяващи. Заниженият контрол при годишните технически прегледи е другото основание да е изгодно ползването на замърсяващи въздуха автомобили.
Средната възраст на колите в София сега е 19 години като през 2011 г. тя е била 24 години. Най-млади коли са карани през 2016 г. - 17-годишна е била средната възраст тогава.
Размерът на данък МПС се определя от Столичната община и от 1 януари 2020 г. по предложение на кмета Йорданка Фандъкова той беше повишен за някои автомобили: по-мощните и тези с по-нисък екостандарт. Тази мярка засега не е довела до видим резултат, тъй като броят на по-екологичните модели коли - с Евро-5 не се е повишил през миналата година, а на тези с Евро-6 - с 13 хиляди. С тези два екостандарта са общо 204 хиляди коли в София.
Данните за броя и характеристиките на регистрираните коли в столицата по принцип не са публични, а и често има разминаване между това, което казва КАТ и това, което отчита Столичната община. Наскоро обаче общинският съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев успя да получи подробна справка от кмета Йорданка Фандъкова, която бе публикувана в "Капитал".
hamiltonf
Рейтинг: 4229 Неутрално19-год. средна възраст!? Направо звучи плашещо...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.virtual brain
Рейтинг: 1105 НеутралноИ по-екологичните модели са с отрязани и откраднати катализатори.
АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".Шоршо
Рейтинг: 1300 НеутралноВ София 19, а в страната 29, без изненади.
samoedin
Рейтинг: 3321 НеутралноДо коментар [#1] от "hamiltonf":
"9-год. средна възраст!? Направо звучи плашещо..."
Няма страшно ! На приближените на властта и тяхните кръгове, средната възраст на возилата е 4 - 5 години макс ! И все за по 100 - 200 бона ! Настигнали са, че даже и задминали германците и франзуците !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноПак някой точи лиги да забранява "стари" коли. Не се наядоха!
jel47547128
Рейтинг: 282 НеутралноДо коментар [#1] от "hamiltonf":
Манталитет на мнозинството.
Мощен стар канцерогенен дизел е бляна на простия човек...
shisharko
Рейтинг: 404 НеутралноБроят на регистрираните коли може да подвежда.
Пример: имам стара кола, Софийска регистрация. От години вече не живея в София, но не съм си играл да сменям регистрацията, не ми се дават грешни пари. Колата е вече стара, над 300,000 км, не става за редовно каране, двигателя издиша. Държа я за селска каруца на къщата, нося материали, стари мебели, боклуци. На година и 1,000 км не правя. До София тази кола вече няма шанс и да стигне.
qid44693832
Рейтинг: 589 НеутралноДо коментар [#6] от "ivanpopov":
Не просто трябва да има платено паркиране навсякъде
Bizarre_infit
Рейтинг: 607 НеутралноИзненадани? Естествен резултат от безхаберна и ялова политика по въпроса който е актуален вече 30 години.
Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#7] от "jel47547128":
Дизела ми, въпреки че е на 12г, дава емисии, които измервателната апаратура на пункта за техническа проверка не може да хване. И определено са по-малко от тези на 5-6 годишните немци, дето амортизират двигателите веднага след изтичане на гаранционния срок планово и екологично.
Vasil
Рейтинг: 95 ГневноИ после дишаме отровните газове. Специални благодарности към ГЕРБ
Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлинатаvenci4
Рейтинг: 1298 НеутралноВсеки дизелов таралясник над 15 години, и всеки бензинов такъв над 20 години трябва да отидат на скрап.
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#9] от "qid44693832":
И това също. Още повече че заради цветнозоналната амнистия по време на карантията (единственото правилно нещо, което общината свърши), сметките не излизат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Bizarre_infit
Рейтинг: 607 НеутралноДо коментар [#6] от "ivanpopov":
Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.Ако искаш мляко-вземаш крава. Ако не- хващай двойката или градския.
Vasil
Рейтинг: 95 НеутралноТрябва да има минимум километри и след това за скрап
Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлинатаivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#13] от "venci4":
И всеки дървен философ, над 16г.
taratanki
Рейтинг: 1462 НеутралноДо коментар [#11] от "ivanpopov":
Какъв е дизела?
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноТи си се вози с градския. Аз искам да живея като цивилизован човек, а не да се навирам с работническата класа под земята. Достатъчно съм го правил през социализма.
Matrix
Рейтинг: 562 НеутралноПлюснах та, а знаеш ли колко дихатели си карат с регистрацията от майкини? За да плащат по малко данъци в София!
Живее тук от амнайсе години под наем у лЯолин и кара с регистрацията от майкини пак толкова години !
Те компенсират и надминават тези, които ти казваш !
Иначе и аз имам такава кола, за каруца в София! Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноЯпонски. Но и немските, от края на миналия век, държат нивото, стига да се поддържат правилно и навременно, а не да се влагат парите предимно в кичозен тунинг и яки уредби.
Vasil
Рейтинг: 95 НеутралноТрябва да се премине към електро възможно по скоро
Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлинатаhamiltonf
Рейтинг: 4229 ВеселоДо коментар [#11] от "ivanpopov":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния."И определено са по-малко от тези на 5-6 годишните немци, дето амортизират двигателите веднага след изтичане на гаранционния срок.."?!
Това пък как го разбра?!
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 3118 НеутралноАми така е като мафиотите у нас не искат законово да се забрани вноса на коли на възраст нед 10 години!!В една Унгария коли над 4.5 години от датата на регистрация не се допускат...
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Matrix
Рейтинг: 562 НеутралноЗащо?
А на бас, че малолитражния ми японец на 25 години с напълно изправен катализатор, изправен технически и на скъпа газова уредба замърсява по малко от беНве тройка тедеЙ(мечтата на всеки селяк) Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
Levski Levov
Рейтинг: 229 НеутралноЩо бе били сме и 24!
"Средната възраст на колите в София сега е 19 години като през 2011 г. тя е била 24 години. "
Аз все си мисля, че макар и бавно вървим в положителна посока... щем нещем онмовяваме автопарка към впо-висок евро стандарт...
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#23] от "Vasil":
100, не 1000 пъти ви се доказа, че преминаването към електроавтомобили ще влоши в пъти екологичната обстановка. Особено в по-плътно населените части на света, каквато е Европа. Ама латерните едно си знаете.
Vasil
Рейтинг: 95 НеутралноДо коментар [#27] от "Levski Levov":
Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлинатаГлупости, ще става и по зле. На запад вече забраняват дизелите и ги водят, познай къде, в България и Румъния
Vasil
Рейтинг: 95 НеутралноДо коментар [#28] от "ivanpopov":
Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлинатаВ Факти ли прочете тази глупост?
4ort
Рейтинг: 1441 НеутралноКой беше актуалният въпрос преди 30 години?
stedim
Рейтинг: 2001 НеутралноЛичи си по въздуха, който дишаме.
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#24] от "hamiltonf":
Резонен въпрос - когато минавах прегледа, с мен минаха още два бавареца, едно порше, един мерцедес и две тойоти. Двигателите бяха сходни, като обем и мощност. И на всички, освен единия новичък баварец, годините бяха между 8 и 15. Моите километри (а са и без превъртане) бяха най-малко. Но и новият баварец (Евро 6) си е нов, нищо че беше минал 80К. Да се бяхме наговорили, нямаше да се съберем така.
Levski Levov
Рейтинг: 229 НеутралноНезнам дали този писал статията е в час?!?
Какво най-вече очаква както писаха и по-горе със заплата 400-500 евро?
В Германия, Нидерландия, Белгия... да карат нови ама със заплати 2000-2500евро...
Та я да видим немеца си купил кола за 25 000евро.... при 5(ПЕТ) пъти и повече по-ниска заплата на месец е РЕАЛНО българина да си купи до 5 000евро кола -е ето ти е СМЕТКАТА -по улиците виждаме точно тоя тип коли!!!
Пишещия статията освен да приготви по още 20 000евро за всеки... и българина тогава ще кара НОВА от магазина...
Аман от криви сметки без кръчмар!
Trayan
Рейтинг: 867 НеутралноИнвестирал съм в кола на 6 години с Евро 6В. Никога и през ум не ми е минавало да си махам катализатора на предишните автомобили. Лошо няма да се карат стари и евтини коли, но трябва да покриват определени изисквания и да има определени ограничения за замърсяващите, например за влизане в центровете на градовете. Иначе къде е мотивацията? В момента ми е по-евтино сам да пътувам с колата си в София, отколкото да ползвам градски транспорт. Ако сме няколко човека в колата, ми е в пъти по-евтино. Още по-евтино е за всеки, който си е купил барака за 2000 лева. И срещу това няма никаква сериозна инфраструктура за велосипеди. Защото освен икономическия, има и друг начин да се накарат хората да слязат от автомобилите и той е предимството да си здрав и щастлив. И това работи повече, но трябват условия, не имитация на велоалеи. Когато ползвам градски транспорт, ходя пеш и карам колело, го правя не по икономически причини. Правя го въпреки некадърната политика на Софийска община.
nij50393132
Рейтинг: 1654 НеутралноСъс старите коли от много време пак не искат да чуят, а и да следват европейския опит
По данни (непълни) % дизел към бензин е 70/30
- Всички ограничават дизелите - нови и стари, ние не
- Бензиновите дори и стари са на газ или метан
Hawaii
Рейтинг: 4172 НеутралноХа-хааааа
Точно както ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ВЛАКОВЕ "влошиха" екологичната обстановка
след като замениха ДИМЯЩИТЕ ВЛАКОВЕ НА КЮМУР
Или както електрическите печки "влошиха" екологичната обстановка
в сравнение с кюмбетата в които се гори всичко - от кюмур и дърва
до пластмаса гуми и каквото падне
Вън от шегата - КЪДЕ ви намират такива ексцентрици бре !!!!
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноВ Унгария има 60% по-висок среден доход от тук. Хайде да не се сравняваме, поне докато не сведем разликата под 5%.
Lou
Рейтинг: 1883 НеутралноДокато България не последва подходът на ЕС, няма да има оправия с този проблем. Рязко повишаване на данъците за всички брички над 15 години. Като казвам рязко - по 10-20 лв на година от възрастта на автомобила. Т.е. самият шофьор да се стимулиран да продаде трошката за скрап и да си купи нова на изплащане. Днес денъкът е 96 лв - нищо пара за високите заплати в София. Ако, обаче, имаш кола на 20 години и трябва да платиш за нея данък 20 години по 20 лв, това е 400 лв. Тогава много хора ще се замислят дали си струва да хвърлят парите си за старата бракма, или да дадат тези пари за нова кола, която с ниските си данъци бързо ще се изплати.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Освен това държавата може да въведе и наредба, с която да забрани вноса на коли над 15 години в страната, както и тяхното регистриране в КАТ. Но няма воля за такова нещо. Явно търговците на стари брички имат голямо лоби в Правителството.
Тук ще се намесят бедните души /по душевност и джоб/, които ще кажат, че българинът нямал пари да си купува нови коли и затова взимал стари. Типичното мислене на бедняка и загубеняка. В Холандия доходите на работещите да 5-6 пъти тези в България. Там бедняци рядко ще срещнеш. Но те, толкова са прости, че се движат с колела и градски транспорт. Предстваняте ли си, какви глупаци са тези холандци! Такива заплати взимат и вместо да си купят един стар 20-годишен баварец и да покажат какви са паралии, те тръгнали с някакви прости велосипеди и с градски транспорт!
Богатството е много относителна величина на много нива. Човек може да е беден или богат на пари, светоглед, отношение към живота, духовност. Холандците да богати на пари, но са богати и на отношение към живота. Ние българите, дори най-богатите, сме бедни и на пари, и на светоглед. Все още живеем с мисълта, че който има кола, е цар. А който няма - подчовек. Сякаш сме застинали в 1980 г.
Yotce
Рейтинг: 1418 НеутралноДо коментар [#8] от "shisharko":
Едва ли. Срещу всеки един автомобил със софийска регистрация, който се кара из други места (като твоят) стоят десет с разбообразни регистрации, които паркират и движат из София.
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#37] от "Hawaii":
Аз се чудя Вас от къде Ви намират. Като са толкова добри тези влакове, защо още масово се ползват дизелови и газотурбинни локомотиви, при това навсякъде - от САЩ до Япония?
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1033 НеутралноДо коментар [#31] от "4ort":
"Кога ще ми дойде реда в" МОТОТЕХНИКА"?" 😀
Шоршо
Рейтинг: 1300 НеутралноДо коментар [#39] от "Lou":
Взимай колелото и тръгвай бе! Що за малоумие е това, да се забранява? Ами ако се окаже, че една 15 годишна кола е по-екологична от една нова от магазина тогава какво?
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#37] от "Hawaii":
Гледам, че си писал и за печките - смениха ги не заради екологията, а заради разправиите по ежедневното почистване. В момента, в който тока поскъпна, кюмбетата се върнаха на мода. Можеш да се поинтересуваш и как вървят нафтовите котли и колко къщи в елитните Драгалевци, Симеоново и Бояна се отопляват с такива. Нещо не съм ги чул да се оплакват от екологията...
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 Неутралнот.е. половината коли са пълнолетни...
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.интересно, колко са колите над 18 години във Великобритания....
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#43] от "Шоршо":
Колелото е добра алтернатива. Обаче вместо да се правят стоянки и автомати за съхранение, които да изключват краденето, за да стимулират мускулното придвижване, се забранява.
Alex Ivanov
Рейтинг: 1427 НеутралноДо коментар [#39] от "Lou":
Да го стимулирали да си купи нова ??! А замислял ли си се дали е до желание ??! Или май е до финансови възможности ?! Как ще стимулираш бедняка да си купи по-нова кола, като си му осигурил мизерни доходи ?!?!
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 НеутралноДо коментар [#11] от "ivanpopov":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.фолксваген скандал нещо :)
reply
Рейтинг: 721 НеутралноЕ НЕ МОЕМЕ СИЧКИ ДА КАРАМЕ СЛУЖЕБНИ КОЛИ ПРИДНАЗНАЧЕНИ УЖ ЗА ГОРСКИТЕ
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 НеутралноДо коментар [#47] от "Alex Ivanov":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.аз пътувам с градски транспотрт или ако трябва - такси( ако си в България, трябва да знаеш че тук такситата колкото са мизерни, толкова са и евтини)
4okuto
Рейтинг: 615 НеутралноМоята примерно е премиум клас, закупен на 10 години. Вече е на 14 години и мога да се обзаложа, че е в по - добро състояние от много "нови" нисък клас коли на 3-5 години. Всичко зависи от поддръжката. Но определено не бих купил нова "Дачия" само и само да съм с кола от магазина. Пак бих избрал сегашния си автомобил.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 Веселопанелка в Града, и лека кола - реализираните мечти на развития социализъм
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.swy46682091
Рейтинг: 356 Неутрално"Повишаването на данъка МПС за София за последните 10 години е с 12 лева - от 84 на 96 лева."
Доказателство в едно изречение, че в България имаме все още работническо-селска власт и все още няма свободна пазарна икономика.
Аргументите за заплатите на "хорицата", добрата поддръжка на стари автомобили и дизели и т.н., макар и донякъде основателни, също са следствие от политиката на работническо-селската власт - вече над 30 години, независимо от партиите, които печелят изборите.
В големите градове, например, почти половината от автомобилите по улиците и тротоарите (не в частните дворове) не се използвати и са за скрап, но никой политик не смее да повдигне въпроса, защото ще бъде изметен от "хорицата" с ниски заплати и "огромна" нужда да имат по 2-3 практически недвижещи се автомобила, всеки от тях заемащ безплатно по 5 кв. метра общинска площ.
Със сигурност сме на първо място в Европа по излишни и замърсяващи автомобили, както и по (малки) имотни и автомобилни данъци. Какво повече и по-добро да очакваме при това положение? Кой от всичките (Виденов, Димитров, Станишев, Костов, ... Борисов) е виновен за това? Някаква съществена разлика между тези политици? Или между съответните прокурори? - НЕ, всички са служили на работническо-селската власт и целта на всички е била да я задържат по-дълго, а не да направят България по-чисто и спретнато място.
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#52] от "GMO VACCINES CHEMICALS":
А това лошо ли е? И вила/къща из околните на града села и вилни зони. Ако може, още преди пенсия и на разстояние достъпно за колело...
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 ВеселоДо коментар [#27] от "Levski Levov":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died."Най-млади коли са карани през 2016 г. - 17-годишна е била средната възраст тогава."
Кажи сега нещо пак за посоката :)
4ort
Рейтинг: 1441 НеутралноЛипсва ти кремиковския ли?
Lou
Рейтинг: 1883 НеутралноДо коментар [#43] от "Шоршо":
До коментар [#47] от "Alex Ivanov":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
putinxujlo
Рейтинг: 2559 ЛюбопитноКакви други аргументи са необходими на българите, за да дойдат на изборите и да премахнат тази власт, която се състои от ГЕРБ и техните съучастници "патриоти" ???
"Чуждестранен агент"ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноТе за това притежателите им смело лягат под тях...
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 ВеселоДо коментар [#54] от "ivanpopov":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.не знам, не давам оценка, ама един-два милиона емигранти са дали
Ramon Asvalda
Рейтинг: 416 ВеселоДо коментар [#47] от "Alex Ivanov":
Държавата : " Ще ги таксуваме сурово, докато не си купят нови еко тесла електрически коли " :)))
Ще го бием по главата, докато не се научи да играе шах на професионално ниво :)))
Иска ми се да ви съжалявам, но ще вдигнете рамене и утре ще карате колела, щото реално не цените свободата... Поне не и повечето от вас :)) Няма граница, която да бъде пресечена и вие да кажете, че е достатъчно и дотук :)))
Роби бе роби :))) Мрънкащи роби, съскащи хлебарки :))) Съска ама не е заплаха реално :)))
4ort
Рейтинг: 1441 НеутралноСтимулирай го да повиши кавалификацията и образованието си.
spalding
Рейтинг: 275 ГневноСВ регистрация на кола премиум марка, произведена преди 2005г - безценно! Особено ако е с ръжда/криви ламарини/пушещ ауспух......
uzi47582347
Рейтинг: 73 НеутралноДо коментар [#62] от "4ort":
направо learn-to-code .. не става така.. трябва първо условия да има , а то се шири само простащина и корупция
Ramon Asvalda
Рейтинг: 416 ВеселоДо коментар [#62] от "4ort":
Нека ядат торта искаш да кажеш :)))
ivanpopov
Рейтинг: 2395 НеутралноДо коментар [#39] от "Lou":
Странно, че въпреки подписа Ви, изразяващ не най-топлите чуства към СССР, в поста си застъпвате именно политиката, която страната ни водеше, когато беше в сферата на съветското влияние. Сякаш сте преписали тезисите на някой Партиен конгрес на БКП. Прав е бил Джордж Сантаяна, като е казал, че който забравя историята е обречен да я повтаря.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 НеутралноДо коментар [#64] от "uzi47582347":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.meh. порграмите не се ядат :)
https://www.duma.bg/nikoy-ne-yade-kompyutarni-programi-n208763
putinxujlo
Рейтинг: 2559 НеутралноДо коментар [#39] от "Lou":
"Чуждестранен агент"Но те, толкова са прости, че се движат с колела и градски транспорт. Предстваняте ли си, какви глупаци са тези холандци!
▪️▪️▪️▪️
Използвали ли сте някога обществен транспорт в България?
Навсякъде съм, във всички страни, предпочитам да го използвам. Констатирам: ситуацията в България е плачевна.
asroma1927
Рейтинг: 699 НеутралноДо коментар [#39] от "Lou":
Моята кола е на 15г., купувал съм я преди 14г. В момента е на около 450к километра. Ремонтите по нея през тези години са били съвсем дребни и незначителни. Тази кола попада в категорията "трошка" предвид възрастта си, респективно би трябвало да имам мотивация да си купя нова кола. В тази връзка, гледах Шкода и Киа в диапазона 40-50к, а също така ги покарах. Заключението ми е, че в този ценови диапазон купуваш нещо, което не може да завива, не може да спира, изглежда зле, а вътре е толкова неудобно, че все едно преминаваш някакво изпитание. За протокола - колата ми е Мерцедес Е класа, 2006г, 220 CDI, автомат. Ремонт на двигател, турбо, скоростна кутия не съм правил.
koko65bg
Рейтинг: 1078 НеутралноСредната възраст на колите в София е 19 години, броят им е близо милион
Ех ако заглавието беше
Средната възраст на жените в София е 19 години, броят им е близо милион
4ort
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#53] от "swy46682091":
Коментар 47 напълно подкрепя думите Ви.
vzt34526152
Рейтинг: 328 НеутралноАз лично не мога да си позволя автомобил за повече от 10 000 лв и предпочитам да не закупвам, ако ще е някой трошляк. Интересно с масови заплати от 1000-1500 лв, а и не всички живеят в собствено жилище, как автомобилът е такъв огромен приоритет?
putinxujlo
Рейтинг: 2559 НеутралноПочти като в Русия:))
"Чуждестранен агент"Там средната възраст на автомобилите е 14 години.
4okuto
Рейтинг: 615 НеутралноДо коментар [#72] от "vzt34526152":
Има правило, че автомобилът не трябва да надвишава 6 пъти месечната заплата на човек. Това е и моят лимит. Съгласен съм, че автомобилът не трябва да е приоритет. Той е пасив, разход, освен ако не се използва по работа.
tjj54611191
Рейтинг: 289 НеутралноБългаринът предпочита да си купи 3000+ куб.см. или 300+ к.с. 10+ годишен автомобил, отколкото нов малолитражен на същата цена. На това трябва да се сложи край. Начини много...
Климент Горанов
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#8] от "shisharko":
Като теб са единици, но паркираните около моя блок между 20% и 30% са с регистрация която не е софийска. Редовно има дори с румънска регистрация, очевидно фирмени коли.
Според мен реалния брой е доста над милион превозни средства в София
Findley
Рейтинг: 26 НеутралноДо коментар [#38] от "ivanpopov":
Ми докато свеждаме разликата, не може ли пропорционално да направим и за възрастта на возилата - със 60% по-висока да е възрастта и на возилата в БГ. Тоест забрана на внос на над 7-8-годишни возила?
Роси
Рейтинг: 7406 НеутралноПоследни по доходи, как да си купуваме нови коли. Е, има и такива, които могат да си го позволят.
4okuto
Рейтинг: 615 НеутралноДо коментар [#75] от "tjj54611191":
При доста хора е по - скоро важен комфортът, а не коне и кубици. Няма абсолютно никаква база за сравнение примерно между S класа на 10 години и в нова кола нисък/среден клас (по избор, все тая).
olimpipanov
Рейтинг: 965 НеутралноКато се оправят доходите, българина ще започне да кара и по-нормални коли.
И да колата не е лукс,а необходимост, че ако се разчита на някои държавни институции и услуги си си умрЕл прав с двеста.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 НеутралноДо коментар [#69] от "asroma1927":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.Ми вземи си пак нов мерцедес, като си свикнал с него :)
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2498 ВеселоДо коментар [#76] от "Климент Горанов":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.Да обощим, в София идват от село програмисти, купуват си по-нови ,коли но ги регистриат в родните си села, а софианци са си закарали трошките на вилата.
Излиза че според статистката колите са стари в София, а всъщност не е така...
bateVal
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#9] от "qid44693832":
Трябва да има добър обществен транспорт, добра и гъвкава организация за покупка на билети. Не мърлявите автобуси и порутените смрадливи влакове. В момента, в който това стане реалност, автоматично отпада нуждата от втори автомобил.
hope
Рейтинг: 3635 НеутралноСредните години на колите вървят успоредно със средната заплата.
Любовта ще спаси света!!!Друг е въпросът, че тук всячески се стимулира купуването на автомобили. В Турция е точно обратното, независимо, че там има заводи, данъците са баснословни.
Тук за втора кола в семейството гражданската трябва да е 1000 лв., иначе ще се удушим в София. Колкото и да ни баламосват, че проблемът е в печките на твърдо гориво, картинката се прояснява!!
4ort
Рейтинг: 1441 НеутралноНамери фаянсаджия в София, да започне работа от другата седмица, питай го за цената на ремонта на една баня и тогава прецени, дали може да яде торти?
mitko11
Рейтинг: 1868 ВеселоДо коментар [#8] от "shisharko":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!А как минаваш преглед?
mitko11
Рейтинг: 1868 ВеселоДо коментар [#62] от "4ort":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!"..- Ей, Ванка, това ти ли си?! Не сме се виждали две години най-малко. Какво правиш, завърши ли?
- Да, миналия месец взех и втората диплома по маркетинг и мениджмънт. А първата е психология.
- Браво на теб! Умник си беше от малък. А по колко даваш доматите?."
4ort
Рейтинг: 1441 НеутралноТи как си представяш да се повишат доходите на охранител, че да може да си купи не нова, а пет годишна кола?
4ort
Рейтинг: 1441 НеутралноПродължението: Сега ще карам магистратура по "Връзки с обществеността", че тук на пазара съм сред хората.
tjj54611191
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#79] от "4okuto": Няма проблем. Плащаш данък, който следващите 3-4 години да удвои цената на придобиване и се наслаждаваш на комфорта. Правилото е, един автомобил не можеш ли да ги изплатиш за 3 (макс 4) години като нов, при това без да ти се отрази на семейния бюджет - не е за теб. Ако можеш да отделиш 250 хил. за следващите 3-4 години, без това да повлияе на други твои базисни разходи - s-класата е един добър избор. Самият факт, че е даден пример с s-класа...вече говори за проблем ;)
Климент Горанов
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#82] от "GMO VACCINES CHEMICALS":
Ами не, тези които са от село обикновено идват с трошките и като се замогнат и си поизплатят жилището тогава взимат нещо по-свястно и то вече е със софийска регистрация.
Поглеждам през прозореца и какво виждам . Лада с кюстендилка регистрация, Ауди А3 пълнолетно великотърновско и Дачия баничарка служебна с пернишка регистрация от обшо 10тна коли
asroma1927
Рейтинг: 699 НеутралноДо коментар [#90] от "tjj54611191":
И защо трябва да плащаш данък в рамките на 4г., чийто размер да е такъв, че са удвои цената на придобиване, ако колата е технически изправна и не замърсява? В това няма никаква логика. Апропо, не виждам проблем да се дава пример с S класа, доколкото една такава кола е доста по-вероятно да ти спаси живота в сравнение с някоя малолитражка. Да, новите коли постоянно подобряват мерките за безопасност, но S класата е съвсем друг левъл, дори да не е актуален модел.
Между другото, Милен Цветков, Бог да го прости, щеше да остане жив в S класа на 15г. / W221 модел от 2005г. със системата Pre-Safe /
m_todorov
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#20] от "ivanpopov":
По-голям селянин от теб няма. Иначе в София има и още половин милион трошки на гостите на столицата. Незабавно въвеждане на забрана за влизане в центъра с кола под евро 3, вдигане на данъка 5кратно на 2ри автомобил регистриран на същия адрес, 10-кратно за 3ти, платено влизане с кола в центъра и разширяване на зоните. Да се построят и нормални паркинги и да се глобява за спиране във велоалея, тротоар, трева.
val1320
Рейтинг: 511 НеутралноНе е задължително всеки прошляк да кара трошляк-има и градски транспорт!Разбирам за проблема с доставката на яйцата и бурканите от село,ама има и супермаркети.
Задължително въвеждане на прогресивен данък МПС в зависимост от възрастта и еко класа на автомобила.
Въвеждане на жестоки мита за внос на стари автомобили.
Със събраните пари от горните мероприятия се изграждат велоалеи,модернизира се обществения транспорт!
Само след ма няма 5 години,възрастта на автомобилният парк ще падне на 8-9 години.
Lou
Рейтинг: 1883 НеутралноДо коментар [#66] от "ivanpopov":
Прав е бил Джордж - тази негова мъдрост я повтарям често тук.
Но едно не можах да разбера от отговора Ви. Вие казвате, че застъпвам политиката на СССР, че съм писал нещо си от партиен конгрес. Не давате примери, не давате аргументация. Само давате Ваше мнение, без да го подкрепите с нищо.
Какво точно Ви навежда на мисълта, че подкрепям политиката на СССР? Ще можели с поне няколко изречения да поясните? В смисъл, че аз мога да кажа, че Айфеловата кула е толкова крива, колкото кулата в Пиза. И вие най-вероятно щяхте да се учудите на тази моя констатация. И съм така с вашия коментар. Аргументирайте се, моля Ви.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
zero_day
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#84] от "hope":
Според теб от колите ли мирише на кюмур и дърва зимно време?! Че аз за последно съм виждал кола с въглища в музея. Проблема с въздуха трябва да се започне чрез намаляване и в крайна сметка забрана на въглищата за отопление, като на засегнатите се предоставя финансов ресурс за преминаването на алтернативни методи.
асен георгиев
Рейтинг: 847 НеутралноДо коментар [#39] от "Lou":
много глупави идеи. как ще си купя кола на изплащане, като съм пенсионер, например?
gost22
Рейтинг: 1847 ВеселоТогава освен дърти коли, ще имаш и проблеми със презастрояването... Ма то, нали на българина му е силен акъла от после...
Аре сега по-отдалече. Що хората хранят майстори и поят бензинаджии като поддържат и търкалят стари коли? Що си опъват всяка вечер нервите докато търсят място за паркиране из градинките? Що си го причиняват това стотици хиляди хора всеки ден, надали всичките да са мазохисти или тъпи та вдлъбнати. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Камен
Рейтинг: 990 НеутралноИ колко скоро? 1 милион коли, по 40 хил. евро е най-евтиният електромобил, който става за нещо. Значи 40 милиарда викаш да извадят софиянци? Ок. Тази година или догодина?
Quo Vadis?
Рейтинг: 964 НеутралноДо коментар [#94] от "val1320":
Ка1и се на градския транспорт и ще разбереш защото всеки гледа да се качи на бричката си