Започва проучване как да се оправи срутената стена по новоремонтирания път Кричим - Девин

Скрийншот от репортажа на БНТ.

Скрийншот от репортажа на БНТ.



Предстои да се направи проучване, а после и проект за укрепването на срутената подпорна стена по пътя Кричим - Михалково. Възможно е да се стигне и до изграждането на нова. Това се разбра след извършената проверка от областния управител Дани Каназирева, представители на Областно пътно управление и фирмата изпълнител "ИСА - 2000", съобщи БНР. Инцидентът стана в късния следобед в понеделник, като засегнатият участък е около 30 метра.


Той е по трасето на път, чийто основен ремонт завърши в края на 2020 г., а премиерът Бойко Борисов официално посети и похвали ремонта през есента.


Сутринта пред БНТ инженер Валентина Бакърджиева от Пътно управление - Пловдив, обяви, че при огледите, направени от специалистите на ведомството, не е забелязано нищо тревожно, затова и тази подпорна стена не е била обследвана по време на рехабилитацията на пътя, нито пък е била включена в проекта за ремонт.




От снощи движението в участъка е пренасочено в една лента и е забранено преминаването на тежкотоварни автомобили над 3.5 тона. Регулира се с пътни знаци и светлинна сигнализация.


"Тежко е положението. От вчера сме в непрекъсната връзка с Агенция "Пътна инфраструктура", както и с Областно пътно управление. Взеха се незабавни мерки и укрепването започва. По време на укрепителните дейности тежкотоварни превозни средства ще минават по обходния маршрут през Пампорово, но околовръстното в Пловдив също се ремонтира и този трафик ще се прехвърли през Пловдив. Затова държа да се обсъди внимателно техническо решение за възможност преминаване по тоя път в едната лента с всички предпазни мерки", коментира още Каназирева.


Днес на място има аварийна група на ЕВН, а утре ще бъде изключено високото напрежение, за да могат да започнат всички необходими действия по укрепването.

Паун Иванов, представител на фирмата, която ще извърши укрепването, обясни, че това са подпорни стени, правени преди повече от 50 години. Те не са били включени в проекта при изпълнението на пътя и цялостната му реконструкция. Той не се ангажира с конкретен срок на изпълнение, защото първо трябва да се обследва много внимателно срутването.

Обясни, че предстои да се направи проект на нова подпорна стена.

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 748 Неутрално
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7904 Неутрално

    Интересно, където се построи път , се появява и срутище. Има нещо гнило в Дания.

  3. 3 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Срутва се цялата държава и докато бандата е на власт, няма оправия. Безплатно го казвам, след обстойно обследване.

  4. 4 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Можеше и да не се споменава строителната фирма, ясна е на всички . В този регион може да строи само един, придворния строител на Доган.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Ами ето как да няма струтени стени, нагънати пътища, падащи мостове.
    Като одобрявате бюджета за строеж/ремонт не вкарвайте данък корупция в цената.
    Това ще намали цимента, желязото, баластрата, труда. И стените ще падат.
    Слагайте данък корупция върху (след) цената!

  7. 7 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#2] от "Роси":

    Интересно, където се построи път , се появява и срутище. Има нещо гнило в Дания.
    —цитат от коментар 2 на Роси


    Не, Росе.
    Дания изглежда ОК.
    Гнилочът е в България.
    В главите български.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3300 Неутрално

    До коментар [#2] от "Роси":

    > където се построи път , се появява и срутище.

    Мангъров и Христо Иванов правят диверсионни акции и сте опитят да разклатят стабилността.

    Първия ходи без маска по болници и открити пространства и сее зараза.

    Втория се промъква нощем с кирката и подкопава пътища и склонове.

    કટાક્ષ
  9. 9 Профил на Райчо Иванов
    Райчо Иванов
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Този път си го спомням още като войник в Девин през 90-те години при валежи ставаха големи срутвания. Един път се прибирах от отпуск и беше стянало такава срутване, че автобусът спря и слязохме пътниците да избутваме по-дребните камъни на ръка в язовира, колкото да се провре автобуса - на пътя имаше камъни по 4-5 метра високи...

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 909 Гневно

    "Започва проучване как да се оправи срутената стена по новоремонтирания път Кричим-Девин"

    Какво има да се проучва след като още от времето на Римската империя е ясно как да се строят пътища.

    ПП. Тоя народ наистина си заслужава да бъде беден след като е толкова прост.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  12. 12 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 310 Весело

    Този път си го спомням още като войник в Девин през 90-те години при валежи ставаха големи срутвания. Един път се прибирах от отпуск и беше стянало такава срутване, че автобусът спря и слязохме пътниците да избутваме по-дребните камъни на ръка в язовира, колкото да се провре автобуса - на пътя имаше камъни по 4-5 метра високи...
    —цитат от коментар 9 на Райчо Иванов


    Няма начин тогава ГЕРБ да не е бил управляващ. ;)

  13. 13 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    "обясни, че това са подпорни стени, правени преди повече от 50 години. Те не са били включени в проекта при изпълнението на пътя и цялостната му реконструкция."


    Ако това е така, то тогава не е извършена цялостна реконструкция.

  14. 14 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Наказани. Много не логично е че "не са били включени в проекта при изпълнението на пътя и цялостната му реконструкция" .

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Тази стена е издържала толкова много години, но гербавия ремонт я порази.

  17. 17 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3683 Весело

    Интересно, където се построи път , се появява и срутище. Има нещо гнило в Дания.
    —цитат от коментар 2 на Роси


    Мисля, че всички трябва да се обърнем с молба към ГЕРБ и техните съуправници.
    "Молим Ви! Не ремонтирайте нищо!
    Не пипайте, защото каквото пипнете се срутва или губи опора под себе си!"

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  18. 18 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Как да ремонтираме ремонта?
    Строим ви пътища, които.... да ремонтираме.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  19. 19 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Само да вметна - ИСА 2000 е на Юлиан Инджов, който е част от обръча от фирми на ДПС и непрестанно получава поръчки от общини и държава. Мисля повече коментар не е нужен.

  20. 20 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#11] от "simval":

    По време на РИ едва ли се е движели нещо, по-тежко от тон на 4 колела. И при Бай ти Тоша пътищата издържа ха, ама газките и зиловете носеха до 3,5 тона. Мадара се виждаше веднъж на час, някъде и веднъж на седмица да кара бирата. Сега вървят 40 и кусур тонни камиони постоянно

  21. 21 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Бойко да спре да ходи по тия строежи, че е много дебел и създава сеизмични събития.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3059 Разстроено

    "Той е по трасето на път, чийто основен ремонт завърши в края на 2020 г., а премиерът Бойко Борисов официално посети и похвали ремонта през есента." - ПЪТЯТ... Тази есен пак...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2952 Весело

    "Започва проучване как да се оправи срутената стена по новоремонтирания път Кричим - Девин"

    Предлагам да е така че:
    - скоро след ремонта да има нужда от нов ремонт;
    - шкафчето да може да събере излишните пари;

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  26. 26 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    подпорни стени има само по морския бряг, а иначе ако можеше само с една боя на байтошовия асфалт да минат, щяха да пробват и това.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6009 Неутрално

    До коментар [#20] от "limbize":
    До коментар [#9] от "Райчо Иванов":
    Така е. И аз го знам много добре този път. Още от студентските години, 1990-те. Камъни падаха постоянно при всеки дъжд. Асфалтът разбит, мантинелите пропаднали. Дефилето е доста тежко за стабилен път само с мрежи и стени. По-скоро навсякъде трябва да има тунелни шапки но не сме толкова просперираща държава, пък и този път не е от стратегически коридор с европейско значение.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1616 Весело

    Как да ремонтираме ремонта? Строим ви пътища, които.... да ремонтираме.
    —цитат от коментар 18 на quatro_4x3


    Ремон на ремонта на ремонта (на ремонта в период)

  33. 33 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Колко народ се изприказва да коментира без да знае за какво иде реч :)

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    "обясни, че това са подпорни стени, правени преди повече от 50 години. Те не са били включени в проекта при изпълнението на пътя и цялостната му реконструкция."Ако това е така, то тогава не е извършена цялостна реконструкция.
    —цитат от коментар 13 на nema_labavo


    Ако вземе да се ремонтират тези подпорни стени всеки път като се преасфалтира доста скъпо ще излиза. :)

    Ще се почне рев що се сменят без да има нужда, за да се вземат пари и бла, бла.

    А стената се е срутила заради комбинация от фактори, първо щото е била стара, второ щото сигурно не е проектирана да издържа големи камиони и трето най-вероятно се е появило свлачище след дъждовете и не е могла да го удържи.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Весело

    [quote#32:"PisnaMi"][/quote]

    Как ще живеем, ако няма от къде да крадем???? :))

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    До коментар [#35] от "realguru":

    Не споря. Просто отбелязвам, че е извършена някаква рехабилитация . Не цялостна реконструкция.

  41. 41 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Добре че някой не се е пребил по тоя РЕМОНТИРАН път...

  42. 42 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#4] от "aspet":

    Хидро- и пътни инженери-бол!

  43. 43 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3521 Весело

    " Сутринта пред БНТ инженер Валентина Бакърджиева от Пътно управление - Пловдив, обяви, че при огледите, направени от специалистите на ведомството "

    Щом представители на една от най - корумпираните институции у нас излязат да говорят нещо, съвсем очаквано истината е тъкмо в обратното.....

  44. 44 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4604 Любопитно

    Отпочна се изглежда предизборно , някак си не издържат строителните постижения на управляващите.....

  45. 45 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4604 Любопитно

    Отпочна се изглежда предизборно , някак си не издържат строителните постижения на управляващите.....

  46. 46 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Да вградят в основата и урна с праха на Доган. Само така ще разтурят проклятието 👿

  47. 47 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#11] от "simval":

    Ми така е направена процедурата. Не че има реална нужда от проучване, ама тия на държавната хранилка нали трябва да се правят че работят.

    мурзилка
  48. 48 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#20] от "limbize":

    До коментар [#11] от "simval":По време на РИ едва ли се е движели нещо, по-тежко от тон на 4 колела. И при Бай ти Тоша пътищата издържа ха, ама газките и зиловете носеха до 3,5 тона. Мадара се виждаше веднъж на час, някъде и веднъж на седмица да кара бирата. Сега вървят 40 и кусур тонни камиони постоянно
    —цитат от коментар 20 на limbize


    Верно?
    Как не се бех сетИл за това.
    Още утре ще му звънна на Рапона да го светна къв е кусурът. Римското ноу хау за строеж на пътища вече не върши работа, на тех им е било лесно щот в ония години не е имало тежки камиони.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  49. 49 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#48] от "simval":

    Римляните са знаели как да строят не само пътища. Ама повечето тяхни пътища са из равното. А там е козя пътека покрай реката направена на път. Нормално е да има свлачища чат пат при по силни дъждове.

  50. 50 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5182 Любопитно

    ... обяви, че при огледите, направени от специалистите на ведомството, не е забелязано нищо тревожно, затова и тази подпорна стена не е била обследвана по време на рехабилитацията на пътя, нито пък е била включена в проекта за ремонт.
    ________________________________________________

    Ще погледна после колко не са чели статията и са почнали с критика към Борисов!

  51. 51 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    подпорни стени има само по морския бряг, а иначе ако можеше само с една боя на байтошовия асфалт да минат, щяха да пробват и това.
    —цитат от коментар 26 на хм


    Тъй, тъй, Тошо каза "Туй дето сме го построили не можете го боядиса". Пък те се опитват да го ремонтират даже. Ма тя трудна, невъзможна работа.
    Наистина каквото и въображение да имаш, не можеш си представиш какви дивотии са правили, че да съборят същесвуващата от сто години стена.

  52. 52 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5182 Любопитно

    Колко народ се изприказва да коментира без да знае за какво иде реч :)
    —цитат от коментар 33 на realguru


    "Цитат от статията ... обяви, че при огледите, направени от специалистите на ведомството, не е забелязано нищо тревожно, затова и тази подпорна стена не е била обследвана по време на рехабилитацията на пътя, нито пък е била включена в проекта за ремонт."

    Много са, търсят под всяка статия да почнат да критикуват, мрънкането е основна черта на българина!

  53. 53 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5182 Любопитно

    До коментар [#48] от "simval":Римляните са знаели как да строят не само пътища. Ама повечето тяхни пътища са из равното. А там е козя пътека покрай реката направена на път. Нормално е да има свлачища чат пат при по силни дъждове.
    —цитат от коментар 49 на realguru



    Над пътя Асеновград-Смолян има римски път на 1100 метра надморска височина, направен по билото в тази част на Родопите. Свързвал е Филипополис с Бяло море!

    Т.е. римляните са избегнали да правят път по река Чая, за да нямат свлачища и подпорни стени!

  54. 54 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Могат да ползват челния бургаски опит с подпиране на тротоара при новата спортна зала. Нареждат правоъгълни решетъчни сандъци пълни с камъни един върху друг и стената е готова. После засипват и правят асфалтовия тротоар. Малко след това стената се размърдва и асфалта се нацепва. Страхотно!

  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    [quote#53:"Dariya Koleva"][/quote]

    Знам го, виждал съм го, има останки от него и на Чудните мостове.

    Проблемът е, че не e правен за съвременните коли иначе щяха да минават по него още хората. :)

  56. 56 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    "Т.е. римляните са избегнали да правят път по река Чая, за да нямат свлачища и подпорни стени!"
    До коментар [#53] от "Dariya Koleva":

    Ми кажи на Боко да не рови в Кресненското дефиле. Щото ще се редуват свлачита и срутища на цели 20 км. Нека цялата магистрала да мине горе по баира.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK