Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони

Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони

© Николай Дойчинов



Общините ще имат право с наредби да въвеждат зони с ниски емисии на въглероден двуокис и да забраняват в тях движение на коли, които замърсят въздуха над определени норми. Това реши Народното събрание с приетите на първо четене промени Закона за чистотата на атмосферния въздух, съобщи БНР.


Мярката ще се прилага за общините, където автомобилният трафик е по-интензивен и транспортните средства оказват по-голямо влияние върху качеството на въздуха. Ограничението ще е на база екологичната категория на превозните средства, която предстои да се прецизира с въвеждане на екостикери от юли, давани при годишния технически преглед.


Ще бъдат въведени 5 екологични групи, като в екостикери ще има и чип с информация за превозното средство, екологичната група и собственика.




С промените в закона депутатите прехвърлиха на местните власти почти цялата отговорност за въвеждането на ограниченията. Според текстовете общините ще определят зоните, в които движението ще се ограничава.
Решението за прилагане на мярката ще се одобрява от общинския съвет, който и е в правото си да прецени коя категория превозни средства да спре.


Левицата подкрепи идеята за въвеждане на нискоемисионни зони, но изрази резерви по отношение на контрола на изпълнението. "Аз не вярвам, че ако заровим главата си в пясъка, ще дишаме по-чист въздух. Много ясен трябва да е ангажиментът на националния орган и партньорството с общините. Не направим ли този механизъм работещ и ефективен, а само прехвърляме функции от едното място на другото, пак няма да имаме резултат", каза по този повод депутатът от БСП Атанас Костадинов.


Съпартиецът му Любомир Бонев коментира, че липсва финансовата обезпеченост на контрола в бюджета на общините.


Управляващите настояха, че промените в закона ще допринесат за пречистване на въздуха в столицата и големите градове.


"Има заложени конкретни мерки, които са свързани с подобряване на енергийната ефективност и това има пряко отражение върху подобряването на качеството на атмосферния въздух", каза председателят на екокомисията в Народното събрание Ивелина Василева от ГЕРБ.

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    Като за начало започнете да контролирате техническите прегледи, всяка една бангия, бълваща пушеци, е минала технически преглед, който е показал, че вредните емисии са по-ниски от тези на електромобил.

  2. 2 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Двуокис не се казва от години, примерно 40, диоксид е.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на Грую
    Грую
    Рейтинг: 414 Неутрално

    "в екостикери ще има и чип с информация за превозното средство, екологичната група и собственика."
    Яко, джамбазите ще знаят на кой е колата, преди да я тафят.
    И защо са 2 стикера, лепени от един и същ човек, с еднаква валидност? Щото им сецна далаверата с винетките ли? Да разкарат тогава стикерите за ГТП.

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5509 Неутрално

    "Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони"

    От юли 2022 г., а трябва по-бърза реакция

  6. 6 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Само да попитам, сиганските печки на дрехи, гума и пластмаса, кой ще спира...?

  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4860 Весело

    Категорично протестирам. Как сега Перничани ще ходят НА Софията? 😂😂😂
    Целият автопарк от Голфове е от миналия век, нищо, че е "нов" внос 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    Ще се надупите и утре всички ще карате колела и ще се возите в автобуса или ддз ще изкарате там едни 100 - 200 хиляди за електромобил :)))

    Очевидно това е идеята :)) Да се стимулират хората да си купят чисти коли по метода стискане на камък, докато почне да тече вода от него :))

    Ще ядете хайвер и торта и ще карате електромобили :)) Нямате оправдания :))

  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1296 Разстроено

    Е глей сЯ кво става. Това е поредната възможност за отсяване на конкурентни превози. Само гледай.

  10. 10 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    До коментар [#8] от "Ramon Asvalda":

    Впрочем, "новите" автобуси на градския транспорт, не са електро автобуси и замърсяват еднакво :)) Втора употреба германски или там откъдето са взети..

    Става така, че вие трябва да си купите електромобил, пък те, за да спестят някои лев, взимат втора :))) Пък и някак модерните електромобили на фона на швейцарското сирене- пътищата и пукащите се панелки от соца, замазани и "санирани" с лесно запалим стиропор изглежда по скоро като пародия на една развита страна :))

  11. 11 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Аз съм твърдо да забранят старите коли в София - има добър градски транспорт и трябва да спрем да се тровим.

  12. 12 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    Наглеци !!!! .........обаче хрантутим 440-хилядна администрация със 120 хиляди служебни автомобилa......  """Аз предлагам, всички депутати, министри, общинари, директори и техните администрации да слязат от служебните коли и да са задължени да се придвижват само с обществен транспорт, което ще има двоен ефект.""""" https://fakti.bg/bulgaria/430823-hrantutim-440-hiladna-administracia-sas-120-hiladi-slujebni-avtomobila

  13. 13 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2683 Весело

    До коментар [#11] от "web_2.0_vs._dc":

    ===.Аз съм твърдо да забранят старите коли в София - има добър градски транспорт и трябва да спрем да се тровим.==== Те "старите коли" приоритетно карат на газ, ама се правите, че не знаете нали?.......

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Законът е резултат от зелената сделка, следва данък въглероден двуокис и други "екстри" за притежателите на превозни средства!

    Полковник Паликъщов
  16. 16 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2674 Неутрално

    "Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони"
    По-скоро да ограничат навлизането в определени зони. Обикновенно тези ограничения са за определен сезон или часови интервал. И най-лошият ред е по-добър и от най-доброто безредие.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  17. 17 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Весело

    Защо е лоша идея всички да са с електромобили, ми... Като спре тока един ден щото има някакъв световен конфликт какъвто и да е той.... Цък и цялата икономика спира :)))

    Ся си представи всички фермери да използват само електро машини и тока да спре за продължителен период от време :))) Което може да стане и без човешка намеса от едно изригване на слънцето, което се е случвало сравнително скоро между другото, но тъй като хората не са зависели от електричество тогава в голяма степен почти не са го усетили :)))...

  18. 18 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1268 Весело

    Община, която не може да контролира кадърния ремонт на две плочки, ще контролира милион автомобили на ден.

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4556 Неутрално

    Аз съм твърдо да забранят старите коли в София - има добър градски транспорт и трябва да спрем да се тровим.
    —цитат от коментар 11 на web_2.0_vs._dc


    +++! Аз в София кола карам много, ама наистина много рядко! Наскоро си купих нова кола. Предлагаха ми я във вариант хибрид (с около 10 000 лева по-скъпо). Казах им ОК! Аз не карам градско. Убедете ме, че е по-добре да дам 10 000 повече за хибрид! Не можаха да ме убедят!

  20. 20 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2570 Неутрално

    Съвсем скоро избирателите ще имат възможност да дадат оценка на това решение на депутатите, което ще ги пренасочи към автомобили от по-ново поколение, на по-високи цени и с програмирано-ускорена амортизация.

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#15] от "Hajduk":

    Няма как всеки цървул да притежава и да ползва няколко грохнали таралясника, физически не е възможно. Нито има място по улиците, нито има място за паркиране нито можем да издържим да им дишаме газовете. Автомобила е лукс, ще го притежава и ще го ползва който има възможност, другите ще пътуваме с градския транспорт. Така е в цяла западна Европа и хората са много по-щастливи, и тука ще свикнат.

  22. 22 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Добре, да речем общинарите забранят стари коли в центъра, за да може като ходят на работа на "Московска" да дишат чист въздух, депутатите също. Само че на юг и север, на изток и запад от тях, в Подуяне и Овча Купел като карат димящи дизели, как ще дишат чист въздух в центъра?
    Голяма глупост е да е на зони. Или се забранява в целия град, или не.
    Аз съм да се забрани, примерно под Евро 3-4. Който има стара баракуда, нека си я държи на село или на вилата. Тук 1.5 милиона души не са длъжни да му дишат пушека.

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4556 Неутрално

    До коментар [#21] от "m17":

    "Така е в цяла западна Европа и хората са много по-щастливи, и тука ще свикнат."

    За влизане в центъра на Лондон се плаща! Всяко влизане с личен автомобил! Така трябва да бъде и в София!

  24. 24 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Забравих да кажа: на ГТП нека една от точките за проверка е да чукнат по ДПФ филтъра и катализатора, да видят дрънчи ли на кухо. Ясно, че апаратурата им за газове не го хваща, но то се вижда и с просто око като е отрязано и заварено. Половината коли Евро 4-5-6 сигурно няма да минат прегледа.

  25. 25 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#21] от "m17":

    О не не.. Вие ще пътувате с градския транспорт и ще свикнете :)) Аз ще карам спортен електромобил и ще прибирам мацките :)))

    Смисъл повече ме е грижа, че ще се разшири пространството между тези, които имат и които нямат, което в историята води до много приятни конфликти :)))

    Правила за вас, но не за нас :))) Но щом на запад са щастливи и вие ще сте :)) Щастливи кокошки

  26. 26 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3215 Весело

    До коментар [#21] от "m17":

    Но данъчно е възможно, точно като при имотите. Ама кой да се сети да вдигне 2-3 пъти данъците - повечето таралясници ще изчезнат. Трябва политическа смелост.

  27. 27 Профил на Райчо Иванов
    Райчо Иванов
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Абсолютно правилно!
    Не сме длъжни всички дружно да дишаме отровите на безотговорни типове, на които първата работа като си купят "нова" кола на старо е да избушат катализатора, за да върви повече...

  28. 28 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Повечето коментари са за София, където като цяло градския транспорт има по-високи нива на екологичност. Но това как ще се случи в по-малките градове градове? Където градския и междуградския транспорт са в лошо състояние. Отделно от това през градове и села минава и тежкотоварния трафик, напр. Луковит (и много други)? Идеята е добра, но пак ще опрем до детайлите и всичко приключва.

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ramon Asvalda":

    Щом можете да си го позволите - давайте,радвам се за вас. Вземете си и даже две-три щом може да си плащате.

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":

    И в Милано и в други градове. Аз съм напълно съгласен и точно Фандъкова която плюете успя да прокара закона за това днес. Така че до 1-2 години ще стане и в София.

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4556 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":И в Милано и в други градове. Аз съм напълно съгласен и точно Фандъкова която плюете успя да прокара закона за това днес. Така че до 1-2 години ще стане и в София.
    —цитат от коментар 30 на m17


    Фандъкова си заслужи много критики - детски градини, ремонти на ремонтите и др. Но за градския транспорт заслужава похвала!

  32. 32 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#13] от "MPetr":

    Старите дизели и те ли са на газ?

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    Дрън, дрън...! Докато минаването на ГТП е фиктивно и напълно безпроблемно, за какви мерки и за какъв контрол говорим? Нали софийската община беше купила техника и много се хвалеха, как щели да проверяват и да спират от движение? Е? Кого провериха и колко коли спряха от движение? Да сте чули? Не сте. Сега са намислили да събират пари и за някакви стикери. Няколко милиона стикера, по 20-30-50 лева. Сладка работа, нали?

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Фандъкова си заслужи много критики - детски градини, ремонти на ремонтите и др. Но за градския транспорт заслужава похвала!
    —цитат от коментар 31 на vassilun


    Не знам каква похвала заслужава.
    - Метрото аварира.
    - В автобуси и трамваи контрол почти няма.
    - Все още има доста линии, по които се движат превозни средства, дето не ги знаеш на колко години са.
    - Едни частни компании правят добри пари покрай печелившите линии, но СГТ си стиска губещите.

    Не казвам, че не съм виждал много по-зле и в развити държави, но не пък и в София не виждам защо да се заслужава похвала.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  35. 35 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#17] от "Ramon Asvalda":

    Ако има такова глобално спиране на тока, колите ще са последния проблем. Фермерите ако карат неща на ток, ще си имат соларни панели. Ако в поста си визираш the carrington event и евентуално бъдещо EMP, примерно от CME, грида е достатъчно защитен от това и се очаква не повече от 10% от колите да са засегнати.
    Към момента най-големия проблем пред електроавтомобилите не е пробега или цената ( и двете не са далеч от кола с ДВГ ) , а инфраструктурата за зареждане. Добрата новина е че цяла Европа мина на CCS ( type 2 ) и дори и теслите в Европа с такова и вече всички станции го поддържат, заедно с колите с chademo, които стават все по-малко тука. В щатите трябва да поддържат 4 стандарта, което е безумно.
    Като цяло бавно и постепенно ще се мине към електроавтолобили искаме или не. Премиум моделите почти не може да си ги поръчаш вече без да са хибрид, а след някоя и друга година само електрички

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4556 Неутрално

    До коментар [#34] от "Imaginary Friend":

    Съгласен! Но пък градският транспорт на София е много по-добър от преди години!

  37. 37 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":

    Ми да направят Е-правителство и да не се налга да се ходи за бумаги по институции и аз съм за !!!

  38. 38 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Закъсняла мярка, но все пак добре дошла.
    Но! Нека видим как ще се въведе и как ще работи.

  39. 39 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1964 Весело

    Съобщение: "Министерският съвет уведомява гражданите, че считано от 1 май се прекратява месец април."

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  40. 40 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 771 Неутрално

    ЗАЗИДВАНЕТО НА МАЛОИМОТНИТЕ ПО КЪЩИТЕ ИМ ПРОДЪЛЖАВА , А ДОЙДЕХА ОТ СЕЛО ДРАНДАР МРЪНДАР ПОДСМЪРЧАЙКИ ПО ЕДНА ЖИЛЕТЧИЦА И САНДАЛКИ НА БОС КРАК ПРЕДИ ВРЕМЕ ТИЯ .......... , БОЙКО ТРЕНИРАШЕ ПО ЧОРАПКИ В ЗАЛАТА ПО САМБО НА СЛИВНИЦА НЕМАШЕ ПАРИ ЗА ГУМЕНКИ , СА ГОЛЕМАТА РБОТА СТАНАХТЕ , КЪДЕ БЕЕЕ

  41. 41 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Всички ще минем на Газ - принципно това е най-екологочно, поне докато тойата не напраят масов новия си автомобил на водород

  42. 42 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Добре, да речем общинарите забранят стари коли в центъра, за да може като ходят на работа на "Московска" да дишат чист въздух, депутатите също. Само че на юг и север, на изток и запад от тях, в Подуяне и Овча Купел като карат димящи дизели, как ще дишат чист въздух в центъра?Голяма глупост е да е на зони. Или се забранява в целия град, или не.Аз съм да се забрани, примерно под Евро 3-4. Който има стара баракуда, нека си я държи на село или на вилата. Тук 1.5 милиона души не са длъжни да му дишат пушека.
    —цитат от коментар 22 на Камен


    НЕ Е ПРАВИЛНО да се ограничи ПО ГОДИНИ- КОЙ ЩЕ РЕШИ КОЯ Е СТАРА, това е дискриминация от чист вид!

    Давам ти пример, имам 2ра кола Корола Е11, онази грозната, здрава на куче,позлвам я за бетъоновозче,поддържана е безкомпромисно с чисто нови части когато нещо се скапше се сменя веднага, катализатора оригиналният е на лице и работи както трябва! Със най скъата газова уредба на Принс е .... на 26 години е колата!

    Ловя бас на колкото пари кажеш, че замърсява по малко от всяко Ауди/БМВ било то и 2010 година 3.0 ТДИ< па дори и със ДПФ - въпреки, че повечето са премахнати !

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  43. 43 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Хм, хитреци са дупедатите! Предполагам, че някой наш човек е докарал поне два кораба с апарати за дистанционно разчитане на категориите на таратайките...и трябва някак да ги пласира...Само че, явно тоя пък Боко не е склонен да ги купи с пари от държавния бюджет...или поне няма да купи всичките и го слага на общините да опразнят трюмовете и да облажат вносителя. #който и да е той.

    мурзилка
  44. 44 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Защо реват умнокрасавците като така ще има повече бизнес за Спарк-овете на любимия им олигарх!?

  45. 45 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Скоро всеки селски гъзар ще може да си купи лъскаво немско ДИЗЕЛ - почти за без пари 😁

  46. 46 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 797 Неутрално

    "Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони"

    Парламентът сбърка. За кой ли път. Република България все още не се е превърнала в Конфедерация от общини. Сега ще се развихри такова кметско и общинскосъветско екзотично нормотворчество, от което на ошашавените граждани данъкоплатци свят ще им се завие. Ще ни се завие.

  47. 47 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#26] от "boevbisser":

    Къде са смелите реформатори, къде е Х.Иванов да ни обещае че ще вдигне данъците 5 пъти? Ясно помня как ДБ обещаваше да не вдига данъците в София на последните избори, даже цакаха Фандъкова щото тя не обещавала такова нещо.
    Между другото, ако го обещае това Х.Иванов, ще стисна нос да не усещам дъха на стар комунистически род и ще гласувам за него.

  48. 48 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Такава уредба е подходяща за по-богатите държави, където основно се купуват нови автомобили и екокатегорията е посочена при покупката от първия собственик. При нас се карат втора ръка автомобили и КАТ не знаят екокатегорията. Карането на стари автомобили се намалява чрез данъци, но това не е престижно колкото е рязането на лентички.

  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#31] от "vassilun":

    За детските градини ще я критикувате когато умре последния дето помни как Софиянски с подкрепата на ДСБ приватизираше общински детски градини. И борисовата градина ама тава е друга далавера. Или поне докато един кмет на ДБ построи поне една нова детска градина !!! А за ремонтите ще я критикувате като кмет на ДБ спечели и един цял мандат строи качествено и няма една крива плочка. А не като кметицата на ДСБ дето направи един таван на един подлеза за цял мандат и само след година той падна. И тогава ще ви кажа "бравос, показахте как се прави".

  50. 50 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Преди на три домакинства е имало една кола. Сега на всяко домакинство се падат по две - три коли. Съпругата, съпругът, ако имат по-голям син или дъщеря. Всички почти стари и проблемни откъм екологията. Какво става като им забраниш да ги карат? Обикват те? И обещават все за теб да гласуват? Или обратното? Стотици хиляди избиратели. Малко акъл повече не е излишен.

  51. 51 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    До коментар [#21] от "m17":

    Много правилно ,на първо време общините трябва да въведат такса паркинг за всеки желаещ да си държи колата на обществена улица , след това въвеждане на забрана за влизане на джипове в градовете , на стари коли ,които замърсяват да се вдигне драстично данъка , само така ще се спаси земното кълбо от прегряване ,а и въглеродните емисии ще паднат ,не на последно место да се изнесат Тировете от населените места и да не минават от там ,да се премахнат паркингите им от градовете ,защото мърсят и часове загряват на место ,което е абсурд и т н .

  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Абсолютно правилно!Не сме длъжни всички дружно да дишаме отровите на безотговорни типове...
    —цитат от коментар 27 на Райчо Иванов


    1. Разлика, между Евро-5 и Евро-6 за реалните отрови, де-факто няма..
    Разликата е в емисиите СО2..
    Частици за дизелите - от Euro 5 през Euro 6b , Euro 6c , Euro 6d-Temp , Euro 6d - са все 0.0045 . Преди това бяха 0.005 , което реално е едно и също..


    2. Не дават емисии двигателите, а горивото!
    Изгарят не моторите, а съответният бензин , или газ, или дизел ..
    Ако една кола със стикер Евро 6 дТЕМП или даже Евро-6 Финал , е заредила тунджа, тя ще има повече емисии, от Евро-4 на природен газ и никакви сръчно залепени стикери няма да променят тази тъжна реалност ..

    3.В момента Зелената Сделка се е насочила към намаляване на СО2.
    Дали това е толкова необходимо на хората ще се сети всеки, като разбере, че “таралясник с черен пушек“ отделя ПО-МАЛКО СО2 от нова кола, без пушек..

    За да има горене, точно както е в “таралясник“ - инженерите измъчват двигателите, карайки ги да работят на много бедна смес с директно впръскване с много високо налягане..

    Хубава статия имаше в “Шпигел“..

    А отделно в горивата поради Въглеродната Неутралност , се сипват всякакви “еко“ и “био“ боклуци, където имаме 3 в 1..
    Те развалят двигателя, влошават горенето, отделят всякаква смрад, а заради производството им умират пчели!


    4.Ето и от Боян Рашев:

    --------------
    “На 19 декември, 2019 г. Европейската агенция по околна среда публикува прес-съобщение със заглавие „Възобновяемата енергия в Европа: ключова за климатичните цели, но замърсяването на въздуха се нуждае от внимание“. Новината се базира на техния най-нов доклад за развитието на ВЕИ, в който освен информацията за невероятния напредък се появяват и данни за един страничен ефект от този процес – увеличеното замърсяване на въздуха с фин прах и летливи органични съединения, което се дължи на големия ръст в потреблението на биомаса и биогаз.

    На 12 декември новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени от Европейската агенция по околна среда твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.

    Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. т. повече ФПЧ2.5 през 2018 г. в сравнение с 2005 г. Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах.
    Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии на ФПЧ2.5 в ЕС през 2018 г. Това означава, че спокойно можем да асоциираме с него смъртта на 44 000 от всичките около 400 000 жертви на мръсния въздух на година в ЕС, „зеленият лидер“ на света.“
    ----------------

    А статията на “Шпигел“ ще я потърся..

    Но ХОРАТА си решават , като искат непременно по-малко СО2 - трябва да го платят по някакъв начин ..

    Или с фини частици и разни неща от колите, или с емисии от ТЕЦ и циментовите заводи , дето са на “алтернативно гориво“ , или с отказване от индивидуалната си мобилност и удобството си ..

  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Всички почти стари и проблемни откъм екологията.
    —цитат от коментар 50 на nik_77.


    Старите коли отделят ПО-МАЛКО СО2 ..

  54. 54 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Закъсняла мярка, но все пак добре дошла.Но! Нека видим как ще се въведе и как ще работи.
    —цитат от коментар 38 на ial


    Ми никак няма да работи!

    Изгаря ГОРИВОТО в двигателите и няма голямо значение, какъв стикер (или чип) има залепен ..
    А горивата са все по-големи и големи боклуци.

    Отделно разликата в Евро-стандартите основно е в СО2 емисията..

  55. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Скоро всеки селски гъзар ще може да си купи лъскаво немско ДИЗЕЛ - почти за без пари 😁
    —цитат от коментар 45 на Тони КОСТОВ


    Дизелът отделя от 20% до 40% по-малко СО2..

    Не ни ли е важно?
    Грета Тунберг, а-у ..

    https://webcafe.bg/autocafe/1069733614-koy-specheli-ot-voynata-s-dizela-ne-i-prirodata.html

  56. 56 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#1] от "Yotce":

    Да, ама надали ще стане с проверка на изгорелите газове. Най-вероятно ще се съобразят с Еко категорията по талона и ако нямаш такава, ще те мерят. А самата ЕКО категория не е панацея, защото е свързана с изправно работещ двигател и функциониращи катализатор + филтър. Та интерсно какво ще запишат като промени.

  57. 57 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    ей сега ще ни се изредят всички с нови такси и таксички. :-)

  58. 58 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Само да попитам, сиганските печки на дрехи, гума и пластмаса, кой ще спира...?
    —цитат от коментар 6 на ZEN

    Никой , намаляваме Въглероден Отпечатък!
    ВЕИ енергията се стимулира!

    Це Европа!

    Ей къдей:
    ----------------
    .. “The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass. “
    -----------------

  59. 59 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1113 Неутрално


    +++! Аз в София кола карам много, ама наистина много рядко! Наскоро си купих нова кола. Предлагаха ми я във вариант хибрид (с около 10 000 лева по-скъпо). Казах им ОК! Аз не карам градско.
    Убедете ме, че е по-добре да дам 10 000 повече за хибрид!
    Не можаха да ме убедят!
    —цитат от коментар 19 на vassilun


    Скоро животът ще те убеди!
    Като почнеш да не можеш да пътуваш на определени места - ще се каеш, че не си взел хибрид!

  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    "Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони.."

    Идват избори, и парламентарните партии подхвърлят горещия картоф (ограничаване на моргите) на общините. Или защо да е просто, като може да бъде сложно, и неработещо?
    Логичното е:
    1. Затягане контрола на фирмите, осъществяващи ГТП;
    2. Прогресивни данъци - колкото ти е по-стара колата, толкова по-голям данък.

    Нека да минат изборите, милиционерите на ГЕРБ си отиват.

  61. 61 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Първо общините да си оправят собствения транспорт. Има и доста фирми и обществени организации ползват стари дизели, стари автобуси и камиони, пушекът от ауспусите на които са по-дълги от самите автомобили. Да не отварям дума за печките , в които се гори всичко...... Като оправят това, да посегнат и на личните автомобили.

  62. 62 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#61] от "papunqk":

    Ама ако общината накупи нови и екологично автомобили, да не ревнете че се хвърлят пари за коли за администрацията пък имало бедни дето мръзнели ?

  63. 63 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#60] от "historama":

    Я ми напомнете къде ДБ има кмет или мнозинство в общински съвет че извърши "смели реформи". Отделно бих се изненадал да ги познат, дори в София не обещаваха нито забрана на таралясници, нито зелена зона в целия градн, нито повишаване на данъците. Даже обещаваха че няма да вдигат данъците а щели да "спрат кражбите" и плюеха Фандъкова че не обещавала същото.

  64. 64 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#59] от "simChо":

    Никъде по света няма такива забрани, има такса за влизане в някакви зони, евентуално зависеща от евро категорията. И ако караш малко, наистина не си струва хибрида, ще си платиш влизането и край. А и дори да въведат подобни забрани, ще е след години а човек който има пари за нова кола си я сменя на 5-7 години.

  65. 65 Профил на Momchil Shumackov
    Momchil Shumackov
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Защо е лоша идея всички да са с електромобили, ми... Като спре тока един ден щото има някакъв световен конфликт какъвто и да е той.... Цък и цялата икономика спира :)))Ся си представи всички фермери да използват само електро машини и тока да спре за продължителен период от време :))) Което може да стане и без човешка намеса от едно изригване на слънцето, което се е случвало сравнително скоро между другото, но тъй като хората не са зависели от електричество тогава в голяма степен почти не са го усетили :)))...
    —цитат от коментар 17 на Ramon Asvalda


    Рамон ти си Гений. За тазлика от нефта който наистна може да спре при война, токът си го правим ние в България. И изнасяме даже.

  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4447 Неутрално

    До коментар [#62] от "m17":

    Ходете пеш. Или с колела. Нали сте много "еко".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4447 Неутрално

    До коментар [#65] от "Momchil Shumackov":

    Изнасяме евтиния. А скъпия ни дере джобовете.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4447 Неутрално

    До коментар [#63] от "m17":

    Като ги саботирате от СО така ще е .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4447 Неутрално

    И нека всички запомнят, че всичко е за ЕДНИ ПАРИ за обръчите под формата на ПЛАТЕНИ СТИКЕРИ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#68] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И кметицата на ДСБ с падналия покрив на подлеза и нея ли я саботира някои, Фандъкова ходи по нощите и чупи иначе идеалните строежи на ДСБ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK