Като за начало започнете да контролирате техническите прегледи, всяка една бангия, бълваща пушеци, е минала технически преглед, който е показал, че вредните емисии са по-ниски от тези на електромобил.
"в екостикери ще има и чип с информация за превозното средство, екологичната група и собственика." Яко, джамбазите ще знаят на кой е колата, преди да я тафят. И защо са 2 стикера, лепени от един и същ човек, с еднаква валидност? Щото им сецна далаверата с винетките ли? Да разкарат тогава стикерите за ГТП.
Впрочем, "новите" автобуси на градския транспорт, не са електро автобуси и замърсяват еднакво :)) Втора употреба германски или там откъдето са взети..
Става така, че вие трябва да си купите електромобил, пък те, за да спестят някои лев, взимат втора :))) Пък и някак модерните електромобили на фона на швейцарското сирене- пътищата и пукащите се панелки от соца, замазани и "санирани" с лесно запалим стиропор изглежда по скоро като пародия на една развита страна :))
Наглеци !!!! .........обаче хрантутим 440-хилядна администрация със 120 хиляди служебни автомобилa...... """Аз предлагам, всички депутати, министри, общинари, директори и техните администрации да слязат от служебните коли и да са задължени да се придвижват само с обществен транспорт, което ще има двоен ефект.""""" https://fakti.bg/bulgaria/430823-hrantutim-440-hiladna-administracia-sas-120-hiladi-slujebni-avtomobila
===.Аз съм твърдо да забранят старите коли в София - има добър градски транспорт и трябва да спрем да се тровим.==== Те "старите коли" приоритетно карат на газ, ама се правите, че не знаете нали?.......
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони" По-скоро да ограничат навлизането в определени зони. Обикновенно тези ограничения са за определен сезон или часови интервал. И най-лошият ред е по-добър и от най-доброто безредие.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Защо е лоша идея всички да са с електромобили, ми... Като спре тока един ден щото има някакъв световен конфликт какъвто и да е той.... Цък и цялата икономика спира :)))
Ся си представи всички фермери да използват само електро машини и тока да спре за продължителен период от време :))) Което може да стане и без човешка намеса от едно изригване на слънцето, което се е случвало сравнително скоро между другото, но тъй като хората не са зависели от електричество тогава в голяма степен почти не са го усетили :)))...
+++! Аз в София кола карам много, ама наистина много рядко! Наскоро си купих нова кола. Предлагаха ми я във вариант хибрид (с около 10 000 лева по-скъпо). Казах им ОК! Аз не карам градско. Убедете ме, че е по-добре да дам 10 000 повече за хибрид! Не можаха да ме убедят!
Съвсем скоро избирателите ще имат възможност да дадат оценка на това решение на депутатите, което ще ги пренасочи към автомобили от по-ново поколение, на по-високи цени и с програмирано-ускорена амортизация.
Няма как всеки цървул да притежава и да ползва няколко грохнали таралясника, физически не е възможно. Нито има място по улиците, нито има място за паркиране нито можем да издържим да им дишаме газовете. Автомобила е лукс, ще го притежава и ще го ползва който има възможност, другите ще пътуваме с градския транспорт. Така е в цяла западна Европа и хората са много по-щастливи, и тука ще свикнат.
Добре, да речем общинарите забранят стари коли в центъра, за да може като ходят на работа на "Московска" да дишат чист въздух, депутатите също. Само че на юг и север, на изток и запад от тях, в Подуяне и Овча Купел като карат димящи дизели, как ще дишат чист въздух в центъра? Голяма глупост е да е на зони. Или се забранява в целия град, или не. Аз съм да се забрани, примерно под Евро 3-4. Който има стара баракуда, нека си я държи на село или на вилата. Тук 1.5 милиона души не са длъжни да му дишат пушека.
Забравих да кажа: на ГТП нека една от точките за проверка е да чукнат по ДПФ филтъра и катализатора, да видят дрънчи ли на кухо. Ясно, че апаратурата им за газове не го хваща, но то се вижда и с просто око като е отрязано и заварено. Половината коли Евро 4-5-6 сигурно няма да минат прегледа.
Но данъчно е възможно, точно като при имотите. Ама кой да се сети да вдигне 2-3 пъти данъците - повечето таралясници ще изчезнат. Трябва политическа смелост.
Абсолютно правилно! Не сме длъжни всички дружно да дишаме отровите на безотговорни типове, на които първата работа като си купят "нова" кола на старо е да избушат катализатора, за да върви повече...
Повечето коментари са за София, където като цяло градския транспорт има по-високи нива на екологичност. Но това как ще се случи в по-малките градове градове? Където градския и междуградския транспорт са в лошо състояние. Отделно от това през градове и села минава и тежкотоварния трафик, напр. Луковит (и много други)? Идеята е добра, но пак ще опрем до детайлите и всичко приключва.
И в Милано и в други градове. Аз съм напълно съгласен и точно Фандъкова която плюете успя да прокара закона за това днес. Така че до 1-2 години ще стане и в София.
До коментар [#23] от "vassilun":И в Милано и в други градове. Аз съм напълно съгласен и точно Фандъкова която плюете успя да прокара закона за това днес. Така че до 1-2 години ще стане и в София.
Дрън, дрън...! Докато минаването на ГТП е фиктивно и напълно безпроблемно, за какви мерки и за какъв контрол говорим? Нали софийската община беше купила техника и много се хвалеха, как щели да проверяват и да спират от движение? Е? Кого провериха и колко коли спряха от движение? Да сте чули? Не сте. Сега са намислили да събират пари и за някакви стикери. Няколко милиона стикера, по 20-30-50 лева. Сладка работа, нали?
Не знам каква похвала заслужава. - Метрото аварира. - В автобуси и трамваи контрол почти няма. - Все още има доста линии, по които се движат превозни средства, дето не ги знаеш на колко години са. - Едни частни компании правят добри пари покрай печелившите линии, но СГТ си стиска губещите.
Не казвам, че не съм виждал много по-зле и в развити държави, но не пък и в София не виждам защо да се заслужава похвала.
Ако има такова глобално спиране на тока, колите ще са последния проблем. Фермерите ако карат неща на ток, ще си имат соларни панели. Ако в поста си визираш the carrington event и евентуално бъдещо EMP, примерно от CME, грида е достатъчно защитен от това и се очаква не повече от 10% от колите да са засегнати. Към момента най-големия проблем пред електроавтомобилите не е пробега или цената ( и двете не са далеч от кола с ДВГ ) , а инфраструктурата за зареждане. Добрата новина е че цяла Европа мина на CCS ( type 2 ) и дори и теслите в Европа с такова и вече всички станции го поддържат, заедно с колите с chademo, които стават все по-малко тука. В щатите трябва да поддържат 4 стандарта, което е безумно. Като цяло бавно и постепенно ще се мине към електроавтолобили искаме или не. Премиум моделите почти не може да си ги поръчаш вече без да са хибрид, а след някоя и друга година само електрички
ЗАЗИДВАНЕТО НА МАЛОИМОТНИТЕ ПО КЪЩИТЕ ИМ ПРОДЪЛЖАВА , А ДОЙДЕХА ОТ СЕЛО ДРАНДАР МРЪНДАР ПОДСМЪРЧАЙКИ ПО ЕДНА ЖИЛЕТЧИЦА И САНДАЛКИ НА БОС КРАК ПРЕДИ ВРЕМЕ ТИЯ .......... , БОЙКО ТРЕНИРАШЕ ПО ЧОРАПКИ В ЗАЛАТА ПО САМБО НА СЛИВНИЦА НЕМАШЕ ПАРИ ЗА ГУМЕНКИ , СА ГОЛЕМАТА РБОТА СТАНАХТЕ , КЪДЕ БЕЕЕ
Добре, да речем общинарите забранят стари коли в центъра, за да може като ходят на работа на "Московска" да дишат чист въздух, депутатите също. Само че на юг и север, на изток и запад от тях, в Подуяне и Овча Купел като карат димящи дизели, как ще дишат чист въздух в центъра?Голяма глупост е да е на зони. Или се забранява в целия град, или не.Аз съм да се забрани, примерно под Евро 3-4. Който има стара баракуда, нека си я държи на село или на вилата. Тук 1.5 милиона души не са длъжни да му дишат пушека.
НЕ Е ПРАВИЛНО да се ограничи ПО ГОДИНИ- КОЙ ЩЕ РЕШИ КОЯ Е СТАРА, това е дискриминация от чист вид!
Давам ти пример, имам 2ра кола Корола Е11, онази грозната, здрава на куче,позлвам я за бетъоновозче,поддържана е безкомпромисно с чисто нови части когато нещо се скапше се сменя веднага, катализатора оригиналният е на лице и работи както трябва! Със най скъата газова уредба на Принс е .... на 26 години е колата!
Ловя бас на колкото пари кажеш, че замърсява по малко от всяко Ауди/БМВ било то и 2010 година 3.0 ТДИ< па дори и със ДПФ - въпреки, че повечето са премахнати !
Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
Хм, хитреци са дупедатите! Предполагам, че някой наш човек е докарал поне два кораба с апарати за дистанционно разчитане на категориите на таратайките...и трябва някак да ги пласира...Само че, явно тоя пък Боко не е склонен да ги купи с пари от държавния бюджет...или поне няма да купи всичките и го слага на общините да опразнят трюмовете и да облажат вносителя. #който и да е той.
"Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони"
Парламентът сбърка. За кой ли път. Република България все още не се е превърнала в Конфедерация от общини. Сега ще се развихри такова кметско и общинскосъветско екзотично нормотворчество, от което на ошашавените граждани данъкоплатци свят ще им се завие. Ще ни се завие.
Къде са смелите реформатори, къде е Х.Иванов да ни обещае че ще вдигне данъците 5 пъти? Ясно помня как ДБ обещаваше да не вдига данъците в София на последните избори, даже цакаха Фандъкова щото тя не обещавала такова нещо. Между другото, ако го обещае това Х.Иванов, ще стисна нос да не усещам дъха на стар комунистически род и ще гласувам за него.
Такава уредба е подходяща за по-богатите държави, където основно се купуват нови автомобили и екокатегорията е посочена при покупката от първия собственик. При нас се карат втора ръка автомобили и КАТ не знаят екокатегорията. Карането на стари автомобили се намалява чрез данъци, но това не е престижно колкото е рязането на лентички.
За детските градини ще я критикувате когато умре последния дето помни как Софиянски с подкрепата на ДСБ приватизираше общински детски градини. И борисовата градина ама тава е друга далавера. Или поне докато един кмет на ДБ построи поне една нова детска градина !!! А за ремонтите ще я критикувате като кмет на ДБ спечели и един цял мандат строи качествено и няма една крива плочка. А не като кметицата на ДСБ дето направи един таван на един подлеза за цял мандат и само след година той падна. И тогава ще ви кажа "бравос, показахте как се прави".
Преди на три домакинства е имало една кола. Сега на всяко домакинство се падат по две - три коли. Съпругата, съпругът, ако имат по-голям син или дъщеря. Всички почти стари и проблемни откъм екологията. Какво става като им забраниш да ги карат? Обикват те? И обещават все за теб да гласуват? Или обратното? Стотици хиляди избиратели. Малко акъл повече не е излишен.
Много правилно ,на първо време общините трябва да въведат такса паркинг за всеки желаещ да си държи колата на обществена улица , след това въвеждане на забрана за влизане на джипове в градовете , на стари коли ,които замърсяват да се вдигне драстично данъка , само така ще се спаси земното кълбо от прегряване ,а и въглеродните емисии ще паднат ,не на последно место да се изнесат Тировете от населените места и да не минават от там ,да се премахнат паркингите им от градовете ,защото мърсят и часове загряват на место ,което е абсурд и т н .
1. Разлика, между Евро-5 и Евро-6 за реалните отрови, де-факто няма.. Разликата е в емисиите СО2.. Частици за дизелите - от Euro 5 през Euro 6b , Euro 6c , Euro 6d-Temp , Euro 6d - са все 0.0045 . Преди това бяха 0.005 , което реално е едно и също..
2. Не дават емисии двигателите, а горивото! Изгарят не моторите, а съответният бензин , или газ, или дизел .. Ако една кола със стикер Евро 6 дТЕМП или даже Евро-6 Финал , е заредила тунджа, тя ще има повече емисии, от Евро-4 на природен газ и никакви сръчно залепени стикери няма да променят тази тъжна реалност ..
3.В момента Зелената Сделка се е насочила към намаляване на СО2. Дали това е толкова необходимо на хората ще се сети всеки, като разбере, че “таралясник с черен пушек“ отделя ПО-МАЛКО СО2 от нова кола, без пушек..
За да има горене, точно както е в “таралясник“ - инженерите измъчват двигателите, карайки ги да работят на много бедна смес с директно впръскване с много високо налягане..
Хубава статия имаше в “Шпигел“..
А отделно в горивата поради Въглеродната Неутралност , се сипват всякакви “еко“ и “био“ боклуци, където имаме 3 в 1.. Те развалят двигателя, влошават горенето, отделят всякаква смрад, а заради производството им умират пчели!
4.Ето и от Боян Рашев:
-------------- “На 19 декември, 2019 г. Европейската агенция по околна среда публикува прес-съобщение със заглавие „Възобновяемата енергия в Европа: ключова за климатичните цели, но замърсяването на въздуха се нуждае от внимание“. Новината се базира на техния най-нов доклад за развитието на ВЕИ, в който освен информацията за невероятния напредък се появяват и данни за един страничен ефект от този процес – увеличеното замърсяване на въздуха с фин прах и летливи органични съединения, което се дължи на големия ръст в потреблението на биомаса и биогаз.
На 12 декември новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени от Европейската агенция по околна среда твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.
Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. т. повече ФПЧ2.5 през 2018 г. в сравнение с 2005 г. Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах. Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии на ФПЧ2.5 в ЕС през 2018 г. Това означава, че спокойно можем да асоциираме с него смъртта на 44 000 от всичките около 400 000 жертви на мръсния въздух на година в ЕС, „зеленият лидер“ на света.“ ----------------
А статията на “Шпигел“ ще я потърся..
Но ХОРАТА си решават , като искат непременно по-малко СО2 - трябва да го платят по някакъв начин ..
Или с фини частици и разни неща от колите, или с емисии от ТЕЦ и циментовите заводи , дето са на “алтернативно гориво“ , или с отказване от индивидуалната си мобилност и удобството си ..
Да, ама надали ще стане с проверка на изгорелите газове. Най-вероятно ще се съобразят с Еко категорията по талона и ако нямаш такава, ще те мерят. А самата ЕКО категория не е панацея, защото е свързана с изправно работещ двигател и функциониращи катализатор + филтър. Та интерсно какво ще запишат като промени.
Никой , намаляваме Въглероден Отпечатък! ВЕИ енергията се стимулира!
Це Европа!
Ей къдей: ---------------- .. “The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass. “ -----------------
+++! Аз в София кола карам много, ама наистина много рядко! Наскоро си купих нова кола. Предлагаха ми я във вариант хибрид (с около 10 000 лева по-скъпо). Казах им ОК! Аз не карам градско. Убедете ме, че е по-добре да дам 10 000 повече за хибрид! Не можаха да ме убедят!
"Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони.."
Идват избори, и парламентарните партии подхвърлят горещия картоф (ограничаване на моргите) на общините. Или защо да е просто, като може да бъде сложно, и неработещо? Логичното е: 1. Затягане контрола на фирмите, осъществяващи ГТП; 2. Прогресивни данъци - колкото ти е по-стара колата, толкова по-голям данък.
Нека да минат изборите, милиционерите на ГЕРБ си отиват.
Първо общините да си оправят собствения транспорт. Има и доста фирми и обществени организации ползват стари дизели, стари автобуси и камиони, пушекът от ауспусите на които са по-дълги от самите автомобили. Да не отварям дума за печките , в които се гори всичко...... Като оправят това, да посегнат и на личните автомобили.
Я ми напомнете къде ДБ има кмет или мнозинство в общински съвет че извърши "смели реформи". Отделно бих се изненадал да ги познат, дори в София не обещаваха нито забрана на таралясници, нито зелена зона в целия градн, нито повишаване на данъците. Даже обещаваха че няма да вдигат данъците а щели да "спрат кражбите" и плюеха Фандъкова че не обещавала същото.
Никъде по света няма такива забрани, има такса за влизане в някакви зони, евентуално зависеща от евро категорията. И ако караш малко, наистина не си струва хибрида, ще си платиш влизането и край. А и дори да въведат подобни забрани, ще е след години а човек който има пари за нова кола си я сменя на 5-7 години.
Защо е лоша идея всички да са с електромобили, ми... Като спре тока един ден щото има някакъв световен конфликт какъвто и да е той.... Цък и цялата икономика спира :)))Ся си представи всички фермери да използват само електро машини и тока да спре за продължителен период от време :))) Което може да стане и без човешка намеса от едно изригване на слънцето, което се е случвало сравнително скоро между другото, но тъй като хората не са зависели от електричество тогава в голяма степен почти не са го усетили :)))...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Yotce
Рейтинг: 1641 НеутралноКато за начало започнете да контролирате техническите прегледи, всяка една бангия, бълваща пушеци, е минала технически преглед, който е показал, че вредните емисии са по-ниски от тези на електромобил.
fpyyh
Рейтинг: 622 НеутралноДвуокис не се казва от години, примерно 40, диоксид е.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Грую
Рейтинг: 330 Неутрално"в екостикери ще има и чип с информация за превозното средство, екологичната група и собственика."
Яко, джамбазите ще знаят на кой е колата, преди да я тафят.
И защо са 2 стикера, лепени от един и същ човек, с еднаква валидност? Щото им сецна далаверата с винетките ли? Да разкарат тогава стикерите за ГТП.
pet_fire
Рейтинг: 5415 Неутрално"Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони"
От юли 2022 г., а трябва по-бърза реакция
ZEN
Рейтинг: 331 НеутралноСамо да попитам, сиганските печки на дрехи, гума и пластмаса, кой ще спира...?
Padrino
Рейтинг: 785 ВеселоКатегорично протестирам. Как сега Перничани ще ходят НА Софията? 😂😂😂
Целият автопарк от Голфове е от миналия век, нищо, че е "нов" внос 😂😂😂
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1866 ВеселоЩе се надупите и утре всички ще карате колела и ще се возите в автобуса или ддз ще изкарате там едни 100 - 200 хиляди за електромобил :)))
Очевидно това е идеята :)) Да се стимулират хората да си купят чисти коли по метода стискане на камък, докато почне да тече вода от него :))
Ще ядете хайвер и торта и ще карате електромобили :)) Нямате оправдания :))
442
Рейтинг: 1291 РазстроеноЕ глей сЯ кво става. Това е поредната възможност за отсяване на конкурентни превози. Само гледай.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1866 ВеселоДо коментар [#8] от "Ramon Asvalda":
Впрочем, "новите" автобуси на градския транспорт, не са електро автобуси и замърсяват еднакво :)) Втора употреба германски или там откъдето са взети..
Става така, че вие трябва да си купите електромобил, пък те, за да спестят някои лев, взимат втора :))) Пък и някак модерните електромобили на фона на швейцарското сирене- пътищата и пукащите се панелки от соца, замазани и "санирани" с лесно запалим стиропор изглежда по скоро като пародия на една развита страна :))
web_2.0_vs._dc
Рейтинг: 986 НеутралноАз съм твърдо да забранят старите коли в София - има добър градски транспорт и трябва да спрем да се тровим.
MPetr
Рейтинг: 556 НеутралноНаглеци !!!! .........обаче хрантутим 440-хилядна администрация със 120 хиляди служебни автомобилa...... """Аз предлагам, всички депутати, министри, общинари, директори и техните администрации да слязат от служебните коли и да са задължени да се придвижват само с обществен транспорт, което ще има двоен ефект.""""" https://fakti.bg/bulgaria/430823-hrantutim-440-hiladna-administracia-sas-120-hiladi-slujebni-avtomobila
MPetr
Рейтинг: 556 ВеселоДо коментар [#11] от "web_2.0_vs._dc":
===.Аз съм твърдо да забранят старите коли в София - има добър градски транспорт и трябва да спрем да се тровим.==== Те "старите коли" приоритетно карат на газ, ама се правите, че не знаете нали?.......
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 941 НеутралноЗаконът е резултат от зелената сделка, следва данък въглероден двуокис и други "екстри" за притежателите на превозни средства!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)Корки
Рейтинг: 2691 Неутрално"Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони"
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.По-скоро да ограничат навлизането в определени зони. Обикновенно тези ограничения са за определен сезон или часови интервал. И най-лошият ред е по-добър и от най-доброто безредие.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1866 ВеселоЗащо е лоша идея всички да са с електромобили, ми... Като спре тока един ден щото има някакъв световен конфликт какъвто и да е той.... Цък и цялата икономика спира :)))
Ся си представи всички фермери да използват само електро машини и тока да спре за продължителен период от време :))) Което може да стане и без човешка намеса от едно изригване на слънцето, което се е случвало сравнително скоро между другото, но тъй като хората не са зависели от електричество тогава в голяма степен почти не са го усетили :)))...
kapitan_laino
Рейтинг: 588 ВеселоОбщина, която не може да контролира кадърния ремонт на две плочки, ще контролира милион автомобили на ден.
vassilun
Рейтинг: 4897 Неутрално+++! Аз в София кола карам много, ама наистина много рядко! Наскоро си купих нова кола. Предлагаха ми я във вариант хибрид (с около 10 000 лева по-скъпо). Казах им ОК! Аз не карам градско. Убедете ме, че е по-добре да дам 10 000 повече за хибрид! Не можаха да ме убедят!
ivanpopov
Рейтинг: 670 НеутралноСъвсем скоро избирателите ще имат възможност да дадат оценка на това решение на депутатите, което ще ги пренасочи към автомобили от по-ново поколение, на по-високи цени и с програмирано-ускорена амортизация.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#15] от "Hajduk":
Няма как всеки цървул да притежава и да ползва няколко грохнали таралясника, физически не е възможно. Нито има място по улиците, нито има място за паркиране нито можем да издържим да им дишаме газовете. Автомобила е лукс, ще го притежава и ще го ползва който има възможност, другите ще пътуваме с градския транспорт. Така е в цяла западна Европа и хората са много по-щастливи, и тука ще свикнат.
Камен
Рейтинг: 1087 НеутралноДобре, да речем общинарите забранят стари коли в центъра, за да може като ходят на работа на "Московска" да дишат чист въздух, депутатите също. Само че на юг и север, на изток и запад от тях, в Подуяне и Овча Купел като карат димящи дизели, как ще дишат чист въздух в центъра?
Голяма глупост е да е на зони. Или се забранява в целия град, или не.
Аз съм да се забрани, примерно под Евро 3-4. Който има стара баракуда, нека си я държи на село или на вилата. Тук 1.5 милиона души не са длъжни да му дишат пушека.
vassilun
Рейтинг: 4897 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
"Така е в цяла западна Европа и хората са много по-щастливи, и тука ще свикнат."
За влизане в центъра на Лондон се плаща! Всяко влизане с личен автомобил! Така трябва да бъде и в София!
Камен
Рейтинг: 1087 НеутралноЗабравих да кажа: на ГТП нека една от точките за проверка е да чукнат по ДПФ филтъра и катализатора, да видят дрънчи ли на кухо. Ясно, че апаратурата им за газове не го хваща, но то се вижда и с просто око като е отрязано и заварено. Половината коли Евро 4-5-6 сигурно няма да минат прегледа.
Ramon Asvalda
Рейтинг: 1866 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
О не не.. Вие ще пътувате с градския транспорт и ще свикнете :)) Аз ще карам спортен електромобил и ще прибирам мацките :)))
Смисъл повече ме е грижа, че ще се разшири пространството между тези, които имат и които нямат, което в историята води до много приятни конфликти :)))
Правила за вас, но не за нас :))) Но щом на запад са щастливи и вие ще сте :)) Щастливи кокошки
boevbisser
Рейтинг: 2373 ВеселоДо коментар [#21] от "m17":
Но данъчно е възможно, точно като при имотите. Ама кой да се сети да вдигне 2-3 пъти данъците - повечето таралясници ще изчезнат. Трябва политическа смелост.
Райчо Иванов
Рейтинг: 8 НеутралноАбсолютно правилно!
Не сме длъжни всички дружно да дишаме отровите на безотговорни типове, на които първата работа като си купят "нова" кола на старо е да избушат катализатора, за да върви повече...
aspet
Рейтинг: 556 НеутралноПовечето коментари са за София, където като цяло градския транспорт има по-високи нива на екологичност. Но това как ще се случи в по-малките градове градове? Където градския и междуградския транспорт са в лошо състояние. Отделно от това през градове и села минава и тежкотоварния трафик, напр. Луковит (и много други)? Идеята е добра, но пак ще опрем до детайлите и всичко приключва.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#25] от "Ramon Asvalda":
Щом можете да си го позволите - давайте,радвам се за вас. Вземете си и даже две-три щом може да си плащате.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#23] от "vassilun":
И в Милано и в други градове. Аз съм напълно съгласен и точно Фандъкова която плюете успя да прокара закона за това днес. Така че до 1-2 години ще стане и в София.
vassilun
Рейтинг: 4897 НеутралноФандъкова си заслужи много критики - детски градини, ремонти на ремонтите и др. Но за градския транспорт заслужава похвала!
Pow
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#13] от "MPetr":
Give a man a mask and he’ll tell you the truthСтарите дизели и те ли са на газ?
Petleshev
Рейтинг: 2410 НеутралноДрън, дрън...! Докато минаването на ГТП е фиктивно и напълно безпроблемно, за какви мерки и за какъв контрол говорим? Нали софийската община беше купила техника и много се хвалеха, как щели да проверяват и да спират от движение? Е? Кого провериха и колко коли спряха от движение? Да сте чули? Не сте. Сега са намислили да събират пари и за някакви стикери. Няколко милиона стикера, по 20-30-50 лева. Сладка работа, нали?
Бивш tww09306483.Imaginary Friend
Рейтинг: 717 НеутралноНе знам каква похвала заслужава.
- Метрото аварира.
- В автобуси и трамваи контрол почти няма.
- Все още има доста линии, по които се движат превозни средства, дето не ги знаеш на колко години са.
- Едни частни компании правят добри пари покрай печелившите линии, но СГТ си стиска губещите.
Не казвам, че не съм виждал много по-зле и в развити държави, но не пък и в София не виждам защо да се заслужава похвала.
Не цъкам плюсове и минуси.
Pow
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#17] от "Ramon Asvalda":
Give a man a mask and he’ll tell you the truthАко има такова глобално спиране на тока, колите ще са последния проблем. Фермерите ако карат неща на ток, ще си имат соларни панели. Ако в поста си визираш the carrington event и евентуално бъдещо EMP, примерно от CME, грида е достатъчно защитен от това и се очаква не повече от 10% от колите да са засегнати.
Към момента най-големия проблем пред електроавтомобилите не е пробега или цената ( и двете не са далеч от кола с ДВГ ) , а инфраструктурата за зареждане. Добрата новина е че цяла Европа мина на CCS ( type 2 ) и дори и теслите в Европа с такова и вече всички станции го поддържат, заедно с колите с chademo, които стават все по-малко тука. В щатите трябва да поддържат 4 стандарта, което е безумно.
Като цяло бавно и постепенно ще се мине към електроавтолобили искаме или не. Премиум моделите почти не може да си ги поръчаш вече без да са хибрид, а след някоя и друга година само електрички
vassilun
Рейтинг: 4897 НеутралноДо коментар [#34] от "Imaginary Friend":
Съгласен! Но пък градският транспорт на София е много по-добър от преди години!
Quo Vadis?
Рейтинг: 1308 НеутралноДо коментар [#23] от "vassilun":
Ми да направят Е-правителство и да не се налга да се ходи за бумаги по институции и аз съм за !!!
ial
Рейтинг: 456 НеутралноЗакъсняла мярка, но все пак добре дошла.
Но! Нека видим как ще се въведе и как ще работи.
mitko11
Рейтинг: 2366 ВеселоСъобщение: "Министерският съвет уведомява гражданите, че считано от 1 май се прекратява месец април."
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазовreply
Рейтинг: 623 НеутралноЗАЗИДВАНЕТО НА МАЛОИМОТНИТЕ ПО КЪЩИТЕ ИМ ПРОДЪЛЖАВА , А ДОЙДЕХА ОТ СЕЛО ДРАНДАР МРЪНДАР ПОДСМЪРЧАЙКИ ПО ЕДНА ЖИЛЕТЧИЦА И САНДАЛКИ НА БОС КРАК ПРЕДИ ВРЕМЕ ТИЯ .......... , БОЙКО ТРЕНИРАШЕ ПО ЧОРАПКИ В ЗАЛАТА ПО САМБО НА СЛИВНИЦА НЕМАШЕ ПАРИ ЗА ГУМЕНКИ , СА ГОЛЕМАТА РБОТА СТАНАХТЕ , КЪДЕ БЕЕЕ
avalanche
Рейтинг: 446 НеутралноВсички ще минем на Газ - принципно това е най-екологочно, поне докато тойата не напраят масов новия си автомобил на водород
Matrix
Рейтинг: 252 НеутралноНЕ Е ПРАВИЛНО да се ограничи ПО ГОДИНИ- КОЙ ЩЕ РЕШИ КОЯ Е СТАРА, това е дискриминация от чист вид!
Давам ти пример, имам 2ра кола Корола Е11, онази грозната, здрава на куче,позлвам я за бетъоновозче,поддържана е безкомпромисно с чисто нови части когато нещо се скапше се сменя веднага, катализатора оригиналният е на лице и работи както трябва! Със най скъата газова уредба на Принс е .... на 26 години е колата!
Ловя бас на колкото пари кажеш, че замърсява по малко от всяко Ауди/БМВ било то и 2010 година 3.0 ТДИ< па дори и със ДПФ - въпреки, че повечето са премахнати ! Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
Маршалов
Рейтинг: 59 НеутралноХм, хитреци са дупедатите! Предполагам, че някой наш човек е докарал поне два кораба с апарати за дистанционно разчитане на категориите на таратайките...и трябва някак да ги пласира...Само че, явно тоя пък Боко не е склонен да ги купи с пари от държавния бюджет...или поне няма да купи всичките и го слага на общините да опразнят трюмовете и да облажат вносителя. #който и да е той.
мурзилкаDankol
Рейтинг: 540 НеутралноЗащо реват умнокрасавците като така ще има повече бизнес за Спарк-овете на любимия им олигарх!?
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1319 НеутралноСкоро всеки селски гъзар ще може да си купи лъскаво немско ДИЗЕЛ - почти за без пари 😁
subaru
Рейтинг: 497 Неутрално"Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони"
Парламентът сбърка. За кой ли път. Република България все още не се е превърнала в Конфедерация от общини. Сега ще се развихри такова кметско и общинскосъветско екзотично нормотворчество, от което на ошашавените граждани данъкоплатци свят ще им се завие. Ще ни се завие.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#26] от "boevbisser":
Къде са смелите реформатори, къде е Х.Иванов да ни обещае че ще вдигне данъците 5 пъти? Ясно помня как ДБ обещаваше да не вдига данъците в София на последните избори, даже цакаха Фандъкова щото тя не обещавала такова нещо.
Между другото, ако го обещае това Х.Иванов, ще стисна нос да не усещам дъха на стар комунистически род и ще гласувам за него.
ck
Рейтинг: 1456 НеутралноТакава уредба е подходяща за по-богатите държави, където основно се купуват нови автомобили и екокатегорията е посочена при покупката от първия собственик. При нас се карат втора ръка автомобили и КАТ не знаят екокатегорията. Карането на стари автомобили се намалява чрез данъци, но това не е престижно колкото е рязането на лентички.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#31] от "vassilun":
За детските градини ще я критикувате когато умре последния дето помни как Софиянски с подкрепата на ДСБ приватизираше общински детски градини. И борисовата градина ама тава е друга далавера. Или поне докато един кмет на ДБ построи поне една нова детска градина !!! А за ремонтите ще я критикувате като кмет на ДБ спечели и един цял мандат строи качествено и няма една крива плочка. А не като кметицата на ДСБ дето направи един таван на един подлеза за цял мандат и само след година той падна. И тогава ще ви кажа "бравос, показахте как се прави".
nik_77.
Рейтинг: 1648 НеутралноПреди на три домакинства е имало една кола. Сега на всяко домакинство се падат по две - три коли. Съпругата, съпругът, ако имат по-голям син или дъщеря. Всички почти стари и проблемни откъм екологията. Какво става като им забраниш да ги карат? Обикват те? И обещават все за теб да гласуват? Или обратното? Стотици хиляди избиратели. Малко акъл повече не е излишен.
Nikoi
Рейтинг: 892 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
Много правилно ,на първо време общините трябва да въведат такса паркинг за всеки желаещ да си държи колата на обществена улица , след това въвеждане на забрана за влизане на джипове в градовете , на стари коли ,които замърсяват да се вдигне драстично данъка , само така ще се спаси земното кълбо от прегряване ,а и въглеродните емисии ще паднат ,не на последно место да се изнесат Тировете от населените места и да не минават от там ,да се премахнат паркингите им от градовете ,защото мърсят и часове загряват на место ,което е абсурд и т н .
simChо
Рейтинг: 274 Неутрално1. Разлика, между Евро-5 и Евро-6 за реалните отрови, де-факто няма..
Разликата е в емисиите СО2..
Частици за дизелите - от Euro 5 през Euro 6b , Euro 6c , Euro 6d-Temp , Euro 6d - са все 0.0045 . Преди това бяха 0.005 , което реално е едно и също..
2. Не дават емисии двигателите, а горивото!
Изгарят не моторите, а съответният бензин , или газ, или дизел ..
Ако една кола със стикер Евро 6 дТЕМП или даже Евро-6 Финал , е заредила тунджа, тя ще има повече емисии, от Евро-4 на природен газ и никакви сръчно залепени стикери няма да променят тази тъжна реалност ..
3.В момента Зелената Сделка се е насочила към намаляване на СО2.
Дали това е толкова необходимо на хората ще се сети всеки, като разбере, че “таралясник с черен пушек“ отделя ПО-МАЛКО СО2 от нова кола, без пушек..
За да има горене, точно както е в “таралясник“ - инженерите измъчват двигателите, карайки ги да работят на много бедна смес с директно впръскване с много високо налягане..
Хубава статия имаше в “Шпигел“..
А отделно в горивата поради Въглеродната Неутралност , се сипват всякакви “еко“ и “био“ боклуци, където имаме 3 в 1..
Те развалят двигателя, влошават горенето, отделят всякаква смрад, а заради производството им умират пчели!
4.Ето и от Боян Рашев:
--------------
“На 19 декември, 2019 г. Европейската агенция по околна среда публикува прес-съобщение със заглавие „Възобновяемата енергия в Европа: ключова за климатичните цели, но замърсяването на въздуха се нуждае от внимание“. Новината се базира на техния най-нов доклад за развитието на ВЕИ, в който освен информацията за невероятния напредък се появяват и данни за един страничен ефект от този процес – увеличеното замърсяване на въздуха с фин прах и летливи органични съединения, което се дължи на големия ръст в потреблението на биомаса и биогаз.
На 12 декември новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка – Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата й икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени от Европейската агенция по околна среда твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах (ФПЧ2.5), който във водещите страни като Дания достига 210%.
Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. т. повече ФПЧ2.5 през 2018 г. в сравнение с 2005 г. Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах.
Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии на ФПЧ2.5 в ЕС през 2018 г. Това означава, че спокойно можем да асоциираме с него смъртта на 44 000 от всичките около 400 000 жертви на мръсния въздух на година в ЕС, „зеленият лидер“ на света.“
----------------
А статията на “Шпигел“ ще я потърся..
Но ХОРАТА си решават , като искат непременно по-малко СО2 - трябва да го платят по някакъв начин ..
Или с фини частици и разни неща от колите, или с емисии от ТЕЦ и циментовите заводи , дето са на “алтернативно гориво“ , или с отказване от индивидуалната си мобилност и удобството си ..
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноСтарите коли отделят ПО-МАЛКО СО2 ..
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноМи никак няма да работи!
Изгаря ГОРИВОТО в двигателите и няма голямо значение, какъв стикер (или чип) има залепен ..
А горивата са все по-големи и големи боклуци.
Отделно разликата в Евро-стандартите основно е в СО2 емисията..
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноДизелът отделя от 20% до 40% по-малко СО2..
Не ни ли е важно?
Грета Тунберг, а-у ..
https://webcafe.bg/autocafe/1069733614-koy-specheli-ot-voynata-s-dizela-ne-i-prirodata.html
sbk
Рейтинг: 553 НеутралноДо коментар [#1] от "Yotce":
Да, ама надали ще стане с проверка на изгорелите газове. Най-вероятно ще се съобразят с Еко категорията по талона и ако нямаш такава, ще те мерят. А самата ЕКО категория не е панацея, защото е свързана с изправно работещ двигател и функциониращи катализатор + филтър. Та интерсно какво ще запишат като промени.
stargate
Рейтинг: 538 Неутралноей сега ще ни се изредят всички с нови такси и таксички. :-)
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноНикой , намаляваме Въглероден Отпечатък!
ВЕИ енергията се стимулира!
Це Европа!
Ей къдей:
----------------
.. “The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass. “
-----------------
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноСкоро животът ще те убеди!
Като почнеш да не можеш да пътуваш на определени места - ще се каеш, че не си взел хибрид!
historama
Рейтинг: 648 Неутрално"Парламентът даде право на общините да забраняват замърсяващи автомобили в определени зони.."
Идват избори, и парламентарните партии подхвърлят горещия картоф (ограничаване на моргите) на общините. Или защо да е просто, като може да бъде сложно, и неработещо?
Логичното е:
1. Затягане контрола на фирмите, осъществяващи ГТП;
2. Прогресивни данъци - колкото ти е по-стара колата, толкова по-голям данък.
Нека да минат изборите, милиционерите на ГЕРБ си отиват.
papunqk
Рейтинг: 853 НеутралноПърво общините да си оправят собствения транспорт. Има и доста фирми и обществени организации ползват стари дизели, стари автобуси и камиони, пушекът от ауспусите на които са по-дълги от самите автомобили. Да не отварям дума за печките , в които се гори всичко...... Като оправят това, да посегнат и на личните автомобили.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#61] от "papunqk":
Ама ако общината накупи нови и екологично автомобили, да не ревнете че се хвърлят пари за коли за администрацията пък имало бедни дето мръзнели ?
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#60] от "historama":
Я ми напомнете къде ДБ има кмет или мнозинство в общински съвет че извърши "смели реформи". Отделно бих се изненадал да ги познат, дори в София не обещаваха нито забрана на таралясници, нито зелена зона в целия градн, нито повишаване на данъците. Даже обещаваха че няма да вдигат данъците а щели да "спрат кражбите" и плюеха Фандъкова че не обещавала същото.
m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#59] от "simChо":
Никъде по света няма такива забрани, има такса за влизане в някакви зони, евентуално зависеща от евро категорията. И ако караш малко, наистина не си струва хибрида, ще си платиш влизането и край. А и дори да въведат подобни забрани, ще е след години а човек който има пари за нова кола си я сменя на 5-7 години.
Momchil Shumackov
Рейтинг: 1341 НеутралноРамон ти си Гений. За тазлика от нефта който наистна може да спре при война, токът си го правим ние в България. И изнасяме даже.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3870 НеутралноДо коментар [#62] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ходете пеш. Или с колела. Нали сте много "еко".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3870 НеутралноДо коментар [#65] от "Momchil Shumackov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Изнасяме евтиния. А скъпия ни дере джобовете.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3870 НеутралноДо коментар [#63] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Като ги саботирате от СО така ще е .
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3870 НеутралноИ нека всички запомнят, че всичко е за ЕДНИ ПАРИ за обръчите под формата на ПЛАТЕНИ СТИКЕРИ!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!m17
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#68] от "КМЕТ В СЯНКА":
И кметицата на ДСБ с падналия покрив на подлеза и нея ли я саботира някои, Фандъкова ходи по нощите и чупи иначе идеалните строежи на ДСБ?