На живо

Коронавирусът в България: От март се очаква да започне масовото ваксиниране (хронология)

Коронавирусът в България: От март се очаква да започне масовото ваксиниране (хронология)

© Георги Кожухаров



До края на февруари се очаква да приключи настоящата фаза на ваксиниране и да започне масовата ваксинация, обяви здравният министър Костадин Ангелов. Той обяви и че в момента България е в началото на третата вълна на епидемията, а математикът на Националния оперативен щаб Николай Витанов прогнозира, че идната седмица ще има значителен ръст на новите заразени.


Личните лекари в София отчитат, че едва 10% от пациентите им са заявили желание за ваксиниране.


От началото на седмицата средно за страната заразените са 140 на 100 хил. души като при достигането на този показател на 200 на двуседмична база, се очаква затягане на мерките.




Под 15% от родителите са заявили, че нямат против децата им да се тестват с антигенни тестове, показват данните на Министерството на образованието заради намерението да се направи масово тестване.


Нови 913 случая на коронавирус са установени в България през последното денонощие, което е ръст от 33% за седмица. Починалите са 45. В болница вече се лекуват 3230 души, а ваксинираните до момента с 2 дози са 18 612.


"Дневник" проследи на живо ситуацията с коронавируса в България. Новините от света - тук.

Хората в неплатен отпуск да внимават за здравните си права

Менда Стоянова

© Анелия Николова

Менда Стоянова


Хората в неплатен отпуск заради пандемията трябва да внимават да не изгубят здравноосигурителните си права, предупреди председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова. На второ четене комисията прие редица законови промени, свързани с извънредното положение. Една от тях е, че неплатеният отпуск за 90 календарни дни заради ограниченията ще бъде признаван за трудов стаж.


На хората, които в момента са в неплатен отпуск заради пандемията или предстои да излязат в такъв, ще им се зачитат 90 дни трудов стаж, следователно и осигуряване за пенсия, само че то ще бъде на минималната работна заплата, а не на реалната, получавана по време на работа, обясни Стоянова:


"Ако здравните вноски не са плащани само три месеца, здравните права се запазват, но ако има само още един месец три години назад, за който не е направена вноска, правата се губят" напомни тя.

Член на Висшия съдебен съвет и 9 служители са с коронавирус

Един от членовете на Висшия съдебен съвет и 9 служители от администрацията са с положителен PCR-тест за COVID-19. Тестовете са направени на 8 февруари. От ВСС съобщиха, че периодично се извършват изследвания с PCR и антигенни тестове на членовете и служителите. Въведена е смесена форма на работа – присъствена и дистанционна за администрацията. В сградите на ВСС три пъти дневно се извършва дезинфекция с подходящи препарати от служители на администрацията, а два пъти седмично от специализирана фирма. Допълнително 2 – 3 пъти седмично се извършва озониране на помещенията, припомнят от съвета.

Едва 14.65% от общия брой анкетирани родители са изразили положително становище за тестване на децата им с антигенни тестове, съобщиха от министерството на образованието пред "Дневник". Процентът на участвалите родители е 76.67 на сто спрямо общия брой деца и ученици в образователните институции, сочат обобщените резултати от проучването сред родителите за нагласите им към възможността децата им да бъдат тествани с бърз антигенен тест. По-рано днес директорът на дирекция "Приобщаващо образование" в министреството на образованието Грета Ганчева каза, че около 20% от родителите на ученици са попълнили анкетата.

Хората под карантина ще трябва да подават заявление в съответната община, че искат да гласуват с мобилна секция на парламентарните избори на 4 април. Такива са указанията от здравното министерство. Това съобщи на брифинг говорителят на ЦИК Таня Цанева. Тя добави, че предстои да се уточни как ще се подава заявлението и дали ще е електронно.


Няма да е проблем членовете на районни избирателни комисии да бъдат ваксинирани навреме, каза още Цанева. Те ще бъдат ясни до утре (12 февруари) и така ще има достатъчно време да им бъдат поставени две дози ваксини срещу COVID-19 до 4 април, когато са предстощите парламентарни избори.


По-сложна е ситуацията с членовете на секционни комисии. Срокът за тяхното определяне от партиите е до 3 март. Днес министърът на здравеопазването Костадин Ангелов заяви, че първата доза трябва да им бъде поставена най-късно на 5 март. Цанева уточни, че ще се направи всичко възможно информация за членовете на секционните комисии да бъде изпратена по-рано, за да има достатъчно време да бъдат поставени две дози ваксина.

В Софийския университет ще се учи в хибридна форма

архивен кадър

© Анелия Николова

архивен кадър


Софийският университет планира да започне втория семестър със смесена форма на обучение, каза пред БНР ректорът Анастас Герджиков. Разговорите със здравните власти предстоят, а все повече студенти желаели да се върнат в учебните аудитории и приветстват възстановяването на физическото присъствие в университетите.


В момента е предпоследната седмица от изпитната сесия. Летният семестър започва на 22 февруари.


Въпреки затрудненията, породени от обучението от разстояние, няма опасност от нулева година за нито една от специалностите


Анастас Герджиков,

ректор


Равносметката след края на зимния семестър показала, че трудностите около провеждането на учебния процес са преодолени.

Имунолог: Преливането на кръвна плазма има смисъл само в началото

Последните изследвания показват, че преливането на кръвна плазма е подходяща терапия само в началото на заболяването, когато то не е в тежка форма. При тежко притичане на болестта тя не е от съществено значение, даже изобщо няма ефект върху тежки и средно тежки случаи, обясни пред БНР имунологът Велизар Шиваров, бивш началник на Лаборатория по клинична имунология и специализант по Клинична хематология към "Софиямед". Той е и рецензент на над 10 международни научни списания.


Посочва, подобно на други специалисти, че при ваксиниране и двете дози трябва да са от един и същ препарат, за да се съхрани това в имунологичната памет. По думите му най-важно е сега да се постигне възможно най-голямо ваксинационно покрит.

Под 1% са положителните тестове в образованието

По-малко от 1% са положителните резултати от направените досега антигенни тестове на учители и непедагогически персонал, показват официалните данни.


Изследването с бързи антигенни тестове в училищата започна в края на януари и досега са взети близо 30 хил. (точно 29 434) проби, като положителните резултати на учители и непедагогически персонал са едва 74 на брой.


Повече по темата четете тук.

"Уизеър" пуска полети в седем нови посоки от Бургас

В началото на лятото унгарският превозвач "Уизер" ще започне да изпълнява полети до 7 дестинации от Бургас. Те са планирани в периода 10 юни - 12 септември, обявиха от компанията пред журналисти. Новите маршрути ще са между Бургас и Дортмунд, Айндховен, Тел Авив, Киев, Ливърпул, Познан, Турку.
Надяваме се да подпомогнем местната икономика и да върнем доверието на хората към пътешествията, защото на тях вече много им омръзна да стоят само вкъщи и пред компютрите, обяви Андраш Радо, старши мениджър "Корпоративни комуникации".


Компанията е на българския пазар от 16 г. и има бази в София и Варна. По време на активния летен сезон на 2020 г. летищата във Варна и Бургас отчетоха до 80% срив в чартърните полети с туристи.


Подробности четете тук.

Само една пета от родителите отговорили дали са съгласни учениците да бъдат тествани

"Едва 20% от родителите на ученици са попълнили до вчера анкетата, в която се пита дали са съгласни децата им да бъдат тествани с бърз антигенен тест. Половината от тях са дали съгласие, другата половина - не", съобщи за "Нова телевизия" директорът на дирекция "Приобщаващо образование" към просветното ведомство Грета Ганчева.


Тя уточни, че целта на тестването е да се направи "моментна снимка" на заболяемостта в училищата след частичното възстановяване на учебния процес и така да се гарантира максимално безопасна среда, за да продължи присъственото обучение. Към момента обаче министерството на образованието (МОН) не може да вземем адекватно решение дали да предприеме тестването, защото поне 70% от децата от класа трябва да се тестват, за да се прецени реалната ситуация, каза Ганчева. Снощи министерството отговори на най-честите родителски въпроси, възникнали около тестването.


Подробности четете тук.

Футболните привърженици остават извън стадионите

Забраната за присъствие на публика на спортните състезания, включително на футболните мачове, остава. Това се разбра от отговор на здравния министър на въпрос на "Дневник". Той изтъкна, че се притеснява от "темперамента на футболните привърженици, който е различен от темперамента на посетителите в мола".


Преди дни запалянковци поискаха стадионите да бъдат отворени с аргумента, че мачовете са на открито и че според тях няма логика моловете да работят, а публика да не се допуска.

"Футболните фенове трябва да бъдат спокойни. Посочили сме спорта като наш приоритет и основната част от това е да се провеждат мачове, за да има спорт като събитие", каза Ангелов. "Няма да се уморя да разказвам и да убеждавам всички, които имат притеснения от мерките, в тяхната необходимост и в необходимостта да бъдат спазвани, за да доведат до резултат", добави министърът.

От март се очаква да започне масовото ваксиниране

Здравният министър Костадин Ангелов обяви, че до края на февруари, но не по-късно от 5 март, трябва да приключи настоящата трета фаза от ваксинирането и да започне масовото.


Дотогава общопрактикуващите лекари трябва да получат отговори на всички въпроси, свързани с този процес, които са отправили писмено.


Министърът посочи, че имунитет се постига не по-рано от десетия ден след поставянето на втората доза. Преди това ваксинираният все още е в риск. Призова да не се очакват от здравните власти отговори, на които научната общност по света все още няма отговори.


Коронавирусът в България: От март се очаква да започне масовото ваксиниране (хронология)

© Лили Тоушек

Здравният министър обяви, че България е в началото на третата вълна на COVID

Коронавирусът в България: От март се очаква да започне масовото ваксиниране (хронология)

© Юлия Лазарова

Здравният министър Костадин Ангелов обяви на традиционния брифинг на здравните власти, че България е в началото на третата вълна на заразата с коронавируса.


В отговор на въпрос посочи, че,


когато заболеваемостта в страната достигне 200 на 100 хил. души за 14 дни,


щабът ще вземе мерки. Обяви, че в момента средната за страната заболеваемост, но за 24 часа, е 140 на 100 хил. души. Уточни, че и сега при ръст в отделни области, се взимат мерки на място, какъвто е случаят в област Кюстендил. Призова българите да са спокойни, че ситуацията се следи на 12 часа.


Оплака се от коментарите в обществото, че когато се затягат мерките има обвинения, че се пречи на икономиката, а когато се разхлабват, общественото здраве се поставя под заплаха.


По официални данни 35% от ковид леглата в болниците са заети и 38% от интензивните. По-висока е тя в областите Благоевград, Варна, Габрово, Пазарджик, Силистра, София, Хасково и Шумен.


Повече четете тук.

Здравните властите представят актуална информация за заразата

Под 10% от пациентите на личните лекари заявили, че ще се ваксинират

Процентът на желаещите да си направят имунизация срещу COVID-19 е между 5 и 10, съобщи председателят на Сдружението на софийските общопрактикуващи лекари д-р Георги Миндов пред Би Ти Ви.
Лично при него от 1000 пациенти само 81 са пожелали да се имунизират, което прави 8%.
"Някои колеги правят списъци, други не правят, казват, че ги помнят, защото желаещите са много малко. Не сме задължени да правим списъци", обясни той.


Нежеланието на сънародниците ни да се ваксинират е необяснимо, предвид че преболедуването на COVID-19 може да има трайни последствия за техния организъм и здравето им.


Георги Миндов,

общопрактикуващ лекар


Ваксинацията би трябвало да е "съблазнителна" за по-младите, защото ще им се дава сертификат, който ще им позволява свобода на движение и ще пестят пари от правене на PCR тестове при пътуване, каза Миндов, според когото в бъдеще много страни и извън Европа ще въведат някакъв тип ограничения за тези, които не са имунизирани.


Коронавирусът в България: От март се очаква да започне масовото ваксиниране (хронология)

© Георги Кожухаров

Математикът на щаба очаква значителен ръст на заразените от идната седмица

От следващата седмица ще започне значително покачване на новите случаи на заразени с коронавирус, като се очаква да достигнат 1500 на ден. Това изчисли математикът от Националния оперативен щаб Николай Витанов. По думите му скоро ще се стигне до момент, в който 10 души ще заразяват 13, което ще доведе до скок на новозаразените.


Той предположи, че


чаканата нова вълна може да е по-сериозна от тази през ноември


миналата година и на ден заразените да достигат 5 хил. Витанов каза още, че близо 900 хил. души вече са се срещали с вируса.


Той допълни, че нивата на зараза в Пазарджик вече се доближават до тези в Кюстендил и двете области са с най-много случаи на 100 хил. души население. Към неделя вечерта в област Кюстендил има 329 заразени на 100 хил. души, което е най-високият брой в страната.


Разговорът с него можете да гледате тук.


Заразените се увеличават с 33% за седмица

Нови 913 случая на коронавирус са установени в България през последното денонощие след направени 10 164 теста - 4961 PCR и 5203 бързи теста. Процентът положителни достига почти 9%. Продължава тенденцията новите случаи да нарастват с около една трета на седмична база, за днес те са с 33% ръст.


В същото време с 63% за седмица спада броят на излекуваните, макар и за такива да се смятат всички, на които е изтекла карантината без допълнителни изследвания. За последното денонощие за излекувани са обявени 697 души.


Данните в Единния информационен портал показват, че 3 230 са настанени в болници като 273 са в интензивни отделения.


Продължава да е висок броят на смъртните случаи - 45 за денонощие като до момента жертвите на вируса са 9 527.


През последното денонощие са поставени 3 735 дози ваксини, като общият им брой става 66 163.


Данните в графики можете да видите тук.


Коронавирусът в България: От март се очаква да започне масовото ваксиниране (хронология)

© Георги Кожухаров


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (153)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4645 Неутрално

    Както е тръгнало няма да остане здрав човек , освен тези вече ваксинирани за изборите по комисиите.....

  2. 2 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4223 Неутрално

    Данните от нощес.
    Продължава увеличаването на броя на откритите новозаразени. Средно на ден:
    15-21.1. - 416 /минимум/
    16-22.1 - 418
    17-23.1. - 423
    18-24.1. - 429
    19-25.1. - 458
    20-26.1. - 498
    21-27.1. - 515
    22-28.1.-530
    23-29.1. - 548
    24-30.1. - 560
    25-31.1 -562
    26.1-1.2.- 570
    27.1 -2.2. – 590
    28.1 – 3.2 – 607
    29.1 – 4.2 – 654
    30.1-5.2 – 684
    31.1.-6.2 – 705
    1-7.2 – 712
    2-8.2 – 754
    3-9.2 – 788
    4-10.2 -815

  3. 3 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4223 Неутрално

    В последните дни започва отново нарастване на броя на починалите. Среднодневно:
    3-29.1. - 30 /минимум/
    24-30.1. - 31
    25-31.1 - 32
    26.1-1.2.- 37
    27.1. -2.2 -37
    28.1 – 3.2 – 39
    29.1 – 4.2 - 43
    30.1 – 5.2 – 42
    31.1.-6.2 – 40
    1-7.2 – 41
    2-8.2 – 40
    3-9.2 – 43
    4-10.2 -44

  4. 4 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4223 Неутрално

    Репродуктивна число на вируса:
    10-20.1 – 0,74
    11-21.1 – 0,76
    12-22.1 – 0,84
    13-23.1 – 0,86
    14-24.1 – 0,90
    15-25.1 – 0,96
    16-26.1 – 1,02
    17-27.1 -1,04
    18-28.1 -1,07
    19-29.1 – 1,12
    20-30.1 – 1,14
    21-31.1 – 1,16
    22.1-1.2 – 1,17
    23.1-2.2 – 1,18
    24.1-3.2 -1,19
    25.1 – 4.2 – 1,19
    26.1-5.2 – 1,17
    27.1 – 6.2 – 1,17
    28.1 -7.2 - 1,16
    29.1-8.2 – 1,17
    30.1 -9.2 – 1,19
    31.1 – 10.2 – 1,20

  5. 5 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2902 Любопитно

    Повече от 3500-3700 на ден не може ли да ваксинираме? Чудя се какво оправдание ще измисли щабът. Би трябвало да има достатъчно дози. С това темпо не последни в ЕС - с това сме свикнали, а последни в света....

  6. 6 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#1] от "Николай Бучков":

    В Русия заразените намаляват с 30% за седмица.
    Браво на Братушките!

  7. 7 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    Седмичната база от месечната половина на предния месец в сравнение с ...:)) Някой може ли да предположи защо се говори на пилешки ...???

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    До коментар [#6] от "bib45647808":

    Предните дни казвах ! Отиваш на театър и те ваксинират . Отиваш в някакъв голям хипер маркет също ....Сега отварят туристиèските си комплекси с ОФЕРТИ в които се включва ваксинация ..... Ако Нашите региони бяха "поне малко" децентрализирани ,и да имат право да се договарят . Туристиèски пакет с най - успешната ваксина към момента !?? Това Унгария ще го направи ...за своите хотели и бази , ако не го е направила вече. Това е защита на държавен интерес ...

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4203 Неутрално

    Не се губи време, още от ранна сутрин се започва със страскащи прогнози...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  11. 11 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Ако бяха отворили бардаците и кръчмите - нямаше да е така!
    Алибегов питайте.

  12. 12 Профил на helemong
    helemong
    Рейтинг: 149 Неутрално

    Крадецът от Банкя е лъжец. С това темпо ваксинацията ще приключи след 2000години.

  13. 13 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4223 Неутрално

    Витанов каза още, че близо 900 хил. души вече са се срещали с вируса.

    Витанов приема, че са регистрирани 25% от заразените.
    Ами ако са 10%, както обикновено се смята /и както сочи моят жизнен опит/, вече са се срещали с вируса 2,25 млн или една трета от наделението на България. Затова сега вирусът се разпространява по-бавно. През октомври-ноември репродуктивното число на вируса бе 1,4-1,6, а сега едва 1,2, въпреки навлизането на по-заразен щам.

  14. 14 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#6] от "bib45647808":Предните дни казвах ! Отиваш на театър и те ваксинират . Отиваш в някакъв голям хипер маркет също ....Сега отварят туристиèските си комплекси с ОФЕРТИ в които се включва ваксинация ..... Ако Нашите региони бяха "поне малко" децентрализирани ,и да имат право да се договарят . Туристиèски пакет с най - успешната ваксина към момента !?? Това Унгария ще го направи ...за своите хотели и бази , ако не го е направила вече. Това е защита на държавен интерес ...
    —цитат от коментар 9 на dejmos


    До колкото разбрах нямаме достатъчно ваксини, защото американците и англичаните не могат да си изпълнят договорите (предварително платени от ЕС). Затова предложеното от тебе ще е трудно за изпълнение. За съжаление ...


    До коментар [#9] от "dejmos":

  15. 15 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#13] от "Patsis":

    Ако са 10% държави като Италия, Испания и Франция вече щяха да имат стаден имунитет. Да не говорим за щатите. Явно или повтаря, или не са чак десет пъти повече.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  16. 16 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    > Математикът на щаба очаква значителен ръст на заразените от идната седмица

    На този телевизионен герой, плащат ли му за НОЩабната работа която върши ?

    કટાક્ષ
  17. 17 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#5] от "boevbisser":

    >Повече от 3500-3700 на ден не може ли да ваксинираме

    Много искаме ... ама нямаме желание.

    https://www.youtube.com/watch?v=jkkbrqFr6Zc

    કટાક્ષ
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#13] от "Patsis":

    > въпреки навлизането на по-заразен щам.

    А може да при нас да е навлязъл нов по-малко заразен щам, обаче да ги е срам да говорят за него по телевизията... че ще се изложим пред съседите...

    કટાક્ષ
  20. 20 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4223 Неутрално

    До коментар [#15] от "fpyyh":

    Вероятно процентът зависи от държавата и населението й. В България, където хората масово избягваха тестването за да не бъдат поставени под карантина, може и по-малко от 10% да е.

  21. 21 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#12] от "helemong":

    > С това темпо ваксинацията ще приключи след 2000години.

    Което на този етап не е ясно дали е добре или зле.

    Ей на - и Мерките миналата година. По света какви ли не локдауни правиха, при нас някаква имитация на дейност ... пък крайния резултат не беше кой знае колко по-зле.

    Е верно че (според КОВИД статистиката) сме по-зле от Швеция, ама от Лондон сме по-добре.

    કટાક્ષ
  22. 22 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#20] от "Patsis":

    > където хората масово избягваха тестването за да не бъдат поставени под карантина, може и по-малко от 10% да е.

    Обаче - по неясни причини - не пожелахме да тестваме учителите за анти-тела паралелно с инициативата за пласиране на някакъв брой залежали антигени тестове.

    Ако го бяха направили, можеше да имаме някакви (не казвам смислени) данни върху които да разсъждаваме и да се дъвчем.

    કટાક્ષ
  23. 23 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1020 Весело

    И к’ват ‘тана тя? Дългосрочната му прогноза беше много успокоителна, пролетта и ваксинирането щели да опаткат вируса. А сега краткосрочната завъртяна на 180.5 градуса, усукана по килифарски и вързана на морски възел.

    Доколкото си спомням от математическата теория на хаоса, краткосрочните прогнози на сините птички са по-точни. Или този е сменил питието?...

    73! Go Go
  24. 24 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Готвят стадото за ново затваряне...

  25. 25 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Мегалокдаун му е макята. Щурмоваци в ЯХБЗ и автомати , комендантски час и разстрел за всеки закашлял се. А за малолетните убийци на баби,дядовци и учителки да не говорим . Изолация в лагери в Арктика .

  26. 26 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#24] от "Daria ":

    Така трябва- мерки- олабване- мерки - олабване докато хептен не бунадясате.

  27. 27 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Докато не ви набодат сите ,ше излизат нови версии на микроба до пълен откат.

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4388 Любопитно

    До коментар [#9] от "dejmos":

    "Отиваш на театър и те ваксинират . Отиваш в някакъв голям хипер маркет също .."

    Масово ваксиниране, казваш? Заради това ли имат 0.69 ваксинирани на 100 души? По-малко и от България, която е последна в Европа!

    https://www.statista.com/statistics/1196071/covid-19-vaccination-rate-in-europe-by-country/

  29. 29 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    То затуй кога юдеите обявиха колко са наваксинирали , в централата на Фазер повдигнали вежди от почуда. То толкоз мускали не са произвели хахахаха

  30. 30 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#28] от "vassilun":

    Много убав е това сайт.

  31. 31 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 287 Любопитно

    Седя и се чудя - нали онзи безумен закон против създаването на паника още е в сила? Защо тогава Витанов през няколко седмици изтърсва нещо, което всява паника и никой не обелва думичка, а прецедателката на Българския фармацевтичен съюз още я мъкнат по съдилища, защото беше споменала, че липсват медикаменти преди време?

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#5] от "boevbisser":

    Би трябвало ама няма, само 27 хиляди дойдоха неделя И до 5 дена всичките ще ги сложат.

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ан Он":

    Донякъде съм съгласен с вас но не виждам смисъл и от двата типа тестване. Да предположим че ги бяха тествали и докажат 50% прекарали. И какво от това - отваряме веднага всичко? Няма вариант, виждате че дори сега има ръст а едва 30% от децата учат присъствено. Т.е процентите прекарали нямат никакво значение, единственото важно е при постепенно отваряне да няма рязък ръст.

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#15] от "fpyyh":

    В Делхи, Индия правили изследване миналия месец и изкарали към 50% с имунитет. В някакви области в Италия бяха 80% още миналото лято. Обаче това са безсмислени сметки, важното е да няма лудница в болницата а това се открива емпирично.

  35. 35 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Ще се покачат, но не като през Ноември. За щастие този път времето се подобри, въздухът се изчисти и надявам се ще минем по-леко. В крайна сметка важно е не колко са новите случаи, аколко хора постъпват в болниците.

  36. 36 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    Хей! Сега сме точно в разгара на грипните епидемии, както всяка година. Какво стана с обикновения грип? Или всичко минава в графата ковид?

  37. 37 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Брачед, ти ако чакаш нула положителни дневно , ше си почакаш. Няма да е в нашия лайф спан или поне до 2030-та година.

  38. 38 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#9] от "dejmos":

    Хубаво, ама нали знаеш за закона на големите числа? Нареждаш хората под строй, хакаш инжекции...и като ти забелят пет човека очи с анафилактичен шок, та паникьосат и другите...и като изчерпят линейките и леглата...накрая с ваксини ще претовариш здравната система.

  39. 39 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#2] от "Patsis":

    Тази статистика не върши никаква работа, тъй като:
    1. Не е ясно чии тестове се отчитат като позитивни и по колко пъти ;
    2. Броят на направените тестове варира всеки ден и разпределението им по региони е различно.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7462 Неутрално

    Математикът започва много да дразни.

  41. 41 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 857 Неутрално

    В последните дни започва отново нарастване на броя на починалите. Среднодневно:3-29.1. - 30 /минимум/24-30.1. - 3125-31.1 - 3226.1-1.2.- 3727.1. -2.2 -37 28.1 – 3.2 – 3929.1 – 4.2 - 43 30.1 – 5.2 – 4231.1.-6.2 – 40 1-7.2 – 412-8.2 – 403-9.2 – 434-10.2 -44
    —цитат от коментар 3 на Patsis


    Кой те излъга че,починалите са точно от вируса!?Математикът на щаба или целия щаб!?Ай стига ,сте мятали в пространството,измислени статистики!Болните от рак,сърдечни болести са в пъти повече,ама не даваш статистика за тях!Що ли?Я дай средната възраст,на починалите от вируса.Ще се окаже,хора на пределна възраст,със съпътсващи цял куп заболявания!

  42. 42 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    Математика , ......човека с хладилника и чувалите ! Платените слуги на Б.Б..

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#37] от "pavur":

    Разбира се че не чакам нула, чакам деня в който няма да има мерки а наличните 7 хиляди легла в болниците ще стигат. Но за да стигнем до там, без да прескочим и да стигнем до хиляди лежащи по коридорите или полевите болници ще се наложи да отваряме по малко и да следим ръста на заболелите.

  44. 44 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#42] от "dejmos":

    Добре, да предположим че служебното правителствто на Радев каже че няма ковид и отвори всичко веднага. И болниците се задръстят с десетки хиляди паникьосани хора сред които едни 5 хиляди наистина болни. Какво правим тогава?

  45. 45 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    Днес да не е края на седмицата че се появява подобна седмична статистика? Или не могат да се удържат още 2-3 дена ами бързат още днес да ни плашат колко е страшно и как ще мрем. Вече е все по ясно че докато не бъдат изритани тия политици от властта короната няма да свърши, захапали са я и си я използват колкото и както им е кеф за налагане на какви ли не дивотии. Ако още преди една година не ги броехме заразените и не налагахме “мерки” всички отдавна щяха да са забравили за тая мижава кашлица.

  46. 46 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#36] от "Vlado Nikolov":


    И аз това се чудех, скоро ще му мине сезона на грипа а още дори не се чува да го чакаме. Предни години още от декември ни обясняваха на коя дата ще пристигне.

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#15] от "fpyyh":


    Къв стаден имунитет кви пет лева бе хора. Вие не разбрахте ли че всичко е политика, ще ви изкарват каквито данни си искат докато ги търпим, ще се дава гласност по мейнстрийма само на послушните на властта “експерти”, ще слушаме за все по нови и по страшни щамове и т.н. Това не е пандемия това е пЛандемия, тя ще свърши само когато политиците решат че теябва да свърши или когато същите бъдат изритани от властта. Всякаква медицинска логика отдавна е забравена.

  49. 49 Профил на ghristoz
    ghristoz
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Стига лъжи бе. Знам, че май ще ви е за последно, ама малко срам и мярка покажете. Как от 50 чевека на ден сега ще идете на масово след 3 седмици? Какво пушите и къде си го набавяте?

  50. 50 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#13] от "Patsis":

    А това че 70% от децата са вкъщи а заведенията са затворени дали помага ?

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3517 Любопитно

    До коментар [#1] от "Николай Бучков":В Русия заразените намаляват с 30% за седмица.Браво на Братушките!
    —цитат от коментар 6 на bib45647808


    А в Уганда как е?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  55. 55 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    Покрай тея от щаба, хората вече си мислят, че всички медици са идиоти..... Тея недоразумения са тотална щета...... "Аз вика няма да се уморя" ....ама знаем ва пич, то луд умора няма...... от брифинга пак се разбра че мерки няма , но работят и ваксини няма но стигнахме 4 фаза..... и бля-бля, и бля бля........ и пикливи мисирки гулю-гулю, гулю-гулю......."ако може ни дайте пари за медийна кампания"....... Отврат пълен.....

  56. 56 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#36] от "Vlado Nikolov":

    Обикновен грип има, питай личния си лекар.
    Това обяснява и високия брой тествани - по 10-13 000 всеки ден, без да има Гърция.
    Това са симптомни най-вече и ако 8-9% от тях са с Ковид, какви са другите?

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на kyi12723840
    kyi12723840
    Рейтинг: 17 Неутрално

    Все още няма трета вълна, мутацията на корона вируса не е навлязъл в голяма степен в България. Във Великобритания може да се говори за трета вълна, тяхната здравна система е на границата. Дори искат от британските граждани или такива с постоянно местожителство във Великобритания на собствени разноски да платят 10 дневна карантина в специални хотели и на 2-ят и 10-ят ден по един пецеар тест

  59. 59 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Така... напълнихме гащите. Я вижте това:
    https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Predshestvenikut-na-COVID-19-e-vurluval-v-Bulgariya-prez-90-te-1049781

    Случило се е преди Интернет.

  60. 60 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Любопитно

    До коментар [#33] от "m17":

    > но не виждам смисъл и от двата типа тестване.

    Единствения смисъл е че има някаква информация над която може да се разсъждава.

    За мен еднократно масовото тестване (един вид веднъж в живота) е инициатива с неясна цел ... освен ако нямаш хиляди залежали тестове и просто искаш да ги използваш.

    > Да предположим че ги бяха тествали и докажат 50% прекарали.

    А ако тестовете покажат че 17% от извадката има антитела ?
    Или ако покажат че 63% от извадката имат антитела ?
    Или ако покажат че 84% от извадката имат антитела ?

    Можем да дъвчем цифрите и причините за тях (*) само ако ги има ... ама ги няма ...

    (*) причината може и да са дефектни тестове

    કટાક્ષ
  61. 61 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Любопитно

    До коментар [#36] от "Vlado Nikolov":

    > Какво стана с обикновения грип?

    Тая година няма обикновен грип, Мерките ни спасиха и от него.

    કટાક્ષ
  62. 62 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Любопитно

    До коментар [#44] от "m17":

    > И болниците се задръстят с десетки хиляди паникьосани хора сред които едни 5 хиляди наистина болни. Какво правим тогава?

    Това не го ли играхме вече ?

    Какъв е очаквания резултат като затвориш в една болнична стая 10 паникьосани (но здрави) човека с 10 наистина болни ?

    Увеличение на черната чертичка с 20 ?

    કટાક્ષ
  63. 63 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1947 Любопитно

    Масово, масово, колко пък да е масово? Пак ще е роднина, милиционер, роднина, милиционер. Държавата е осигурила ваксини, и то от хубавите, само за тях. Желаещите пенсионери ще ги набодат с боклука на АЗ, колкото да им кажат, че са ги ваксинирали, а всички останали ще чакаме да падне таванът.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  64. 64 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 738 Неутрално

    ТИЯ АКО ИМ ПУКАШЕ ЗА ВАС ЩЕШЕ ДА СА ВАКСИНИРАЛИ ПОНЕ ПОЛОВИНАТА БЪЛГАРИ ДОСЕГА ,

  65. 65 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#59] от "Tod":

    Това е старо. Започва с едно малко каре от първа страница, но водещата новина на вестника от тази дата е: "Хиляди се стекоха на поклонението на Луканов"
    Всякакви аналогии със сегашният вирус и бъдещата кончина на бивш мин.председател са случайни.

  66. 66 Профил на kyi12723840
    kyi12723840
    Рейтинг: 17 Неутрално

    В България масовата ваксинация е много непопулярна, много имащи на право да се ваксинират, изчакват да се види страничните действия на ваксината. Моите родители ще се ваксинират, ако им се удаде възможност, едва след март 2021 г. Аз бих си платил двете ваксинации, само и само да са на Бионтех-Пфайзър, понеже е най-ефективната на пазара и ме защитава от всички мутации. Здравето ми е най-важното, пред работата и струващите пари, мога да си го позволя, все пак ще е еднократно плащане, а не постоянно.

  67. 67 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2690 Весело

    До коментар [#59] от "Tod":++++!!!!!

    ==== Така... напълнихме гащите. Я вижте това:
    https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Predshestvenikut-na-COVID-19-e-vurluval-v-Bulgariya-prez-90-te-1049781 помня го.... даже скоро си говорихме за това с познати...... 1/1...... Всичко живо боледуваше...... Но се лекуваше с ракията на Цар Киро....

  68. 68 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#66] от "kyi12723840":

    Това за мутациите, че защитава Пфайзер не е много сигурно. Никъде няма потвърждение.

    Това е и разликата в професионализма на ПР отделите на Пфайзер и АЗ.
    Перфектна работа на Пфайзер и всички моментално за уволнение в АЗ.

  69. 69 Профил на usernotfound
    usernotfound
    Рейтинг: 97 Неутрално

    може ли да се наредя 2 и повече пъти?

  70. 70 Профил на usernotfound
    usernotfound
    Рейтинг: 97 Неутрално

    В България масовата ваксинация е много непопулярна, много имащи на право да се ваксинират, изчакват да се види страничните действия на ваксината. Моите родители ще се ваксинират, ако им се удаде възможност, едва след март 2021 г. Аз бих си платил двете ваксинации, само и само да са на Бионтех-Пфайзър, понеже е най-ефективната на пазара и ме защитава от всички мутации. Здравето ми е най-важното, пред работата и струващите пари, мога да си го позволя, все пак ще е еднократно плащане, а не постоянно.
    —цитат от коментар 66 на kyi12723840


    много се радваме за такива като вас, на които здравето им е най-важно и могат да го позволят с експериментални ваксини във фаза 3 на клинично прочуване, което завършва през 2023 година! Да илядите и много здраве - ще ви трябва!

  71. 71 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#15] от "fpyyh":Къв стаден имунитет кви пет лева бе хора. Вие не разбрахте ли че всичко е политика, ще ви изкарват каквито данни си искат докато ги търпим, ще се дава гласност по мейнстрийма само на послушните на властта “експерти”, ще слушаме за все по нови и по страшни щамове и т.н. Това не е пандемия това е пЛандемия, тя ще свърши само когато политиците решат че теябва да свърши или когато същите бъдат изритани от властта. Всякаква медицинска логика отдавна е забравена.
    —цитат от коментар 48 на Billy Pilgrim

    До коментар [#48] от "Billy Pilgrim":
    Някаква фактология, която да потвърждава произволните ти твърдения? Толкова много правителства по света, все някое щеше да "гръмне" с разкрита конспирация. Нещо, което да потвърждава хипотезата ти, освен шестото ти чувство, което го знаем колко струва?


  72. 72 Профил на kyi12723840
    kyi12723840
    Рейтинг: 17 Неутрално

    [quote#70:"usernotfound"][/quote]

    Времето е малко, по принцип за официално допускане на пазара не една ваксина клиничните изследвания траят най-малко 3 години. За 3 години Корона вируса ще е само история, с която ще си спомняме времето. Аз не бих чакал да се завърши изцяло цялостното изследване на действието на ваксината. При заболяване от Корона вируса, трябва да се вземат по 3 антибиотика, където ще има и нежелани странични ефекти. Вземал съм 2 антибиотика едновременно да махна една бактерия в стомаха, и ми беше толкова зле, че 3 седмици бях в болнични. Добре, че работодателя прояви разбиране и не ме уволни, което не е саморазбиращо се.

  73. 73 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално


    "Едва 20% от родителите на ученици са попълнили до вчера анкетата, в която се пита дали са съгласни децата им да бъдат тествани с бърз антигенен тест. Половината от тях са дали съгласие, другата половина - не", съобщи за "Нова телевизия" директорът на дирекция "Приобщаващо образование" към просветното ведомство Грета Ганчева.”

    Aма чакайте! КАКВО ЗНАЧИ РОДИТЕЛ ДА НЕ Е СЪГЛАСЕН ДА СЕ ТЕСТВА ДЕТЕТО МУ ЗА НАЛИЧИЕ НА ВИРУС, който може да разболее и убие сума ти хора?
    Като не са съгласни- ДА СИ ПЛСЩАТ ЗА ТЕСТА ТЕ САМИТЕ И ДЕТЕТО ИМ ДА ВЛИЗА САМО ПРИ ОТРИЦАТЕЛЕН РЕЗУЛТАТ!!!!!
    КАКВИ СА ТЕЗИ КАПРИЗИ?

  74. 74 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    До коментар [#35] от "vzoran":

    Моите впечатления са ,че поне20% от активното население е преболедувало ,което ще намали с поне 20% възможностите за разпространение на вируса .Ваксинираните в рамките на месеца също ще стигнат поне 100000 души , така ,че ще очакваме в най лошия случай не повече от 2500 души заразени дневно ,а и бройката активни да се вдига най много до 70000 души активни в пика примерно след месец ,а не както беше през ноември до 94000 души .

  75. 75 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#74] от "edin drugii":


    Е да ама ти не знаеш колко от твоите предполагаеми 2500 заразени ще оцелеят и колко ще умрат!...

  76. 76 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    А защо нито една мисирка не попита В РЗИ-тата в страната тази година има ли доставени безплатни ваксини срещу сезонен грип, както беше в предишни години ....... Ваксигрип, Инфлувак, „Инфлувак Тетра“ ..... И тези щамове - „Бризбейн“, „Канзас“, „Виктория“ и „Ямагата“ и....и ...... те изчезнаха ли, или Мунчотафчийски и сие ще ни обяснят как шипчесто-безшипчестия бил вирус-антагонист...... от 12-13000 тествани - естествено симптомни в болшинството си(иначе от къв зор ще ходят да се тестват и набутват) най много 8-9% са ковидни , а другите какви са????......... Иначе "обикновен грип" няма а?......... Да ви и щабните недоразумения........

  77. 77 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#74] от "edin drugii":

    Сега е важно ДА СЕ ОГРАНИЧИ ЗАРАЗАТА, а не да предполагаме колко биха се заразили. Защото вълнА значи вълна, която води до ПО-ВИСОКА СМЪРТНОСТ от обикновено!

  78. 78 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    ,,Към момента обаче министерството на образованието (МОН) не може да вземем адекватно решение дали да предприеме тестването, защото поне 70% от децата от класа трябва да се тестват...”
    Какви 70% ви гонят пак бе? ТЕСТВАЙТЕ НА 100% за да изолирате заразоносители те.
    Толкова кухи хора -една година едни и същи грешки правят сякаш просто за да отбият номера.
    Неадекватници!

  79. 79 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    Как един родител спокойно би пуснал детето си на училище знаейки, че 3/4 от децата са тествани, но в другата 1/4 е възможно да има заразени?
    КАКВИ СА ТЕЗИ ПОЛОВИНЧАТИ МЕРКИ?

  80. 80 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#76] от "MPetr":
    ++++
    Абсолютно вярно. В момента всеки, който кихне или се разкашля тича към лабораториите. И като му излезе отрицателен тест - значи е настинка.
    Едногодишното облъчване по медиите дава резултати.
    А лабораториите не смогват да си преброят парите....

  81. 81 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#79] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    > Как един родител спокойно би пуснал детето си на училище знаейки

    Е как ги пускат сега знаейки че 0/4 са тествани ?

    И как ходят в Лидл без притеснения че ще се заразят (*) и умрат ?

    કટાક્ષ
  82. 82 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#79] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    (*) чрез продавачката, която общува дневно със стотици хора и е безсимптомен суперзаразител

    કટાક્ષ
  83. 83 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    И каква е логиката бе умници човек излязал с два отрицателни теста от болница след "лечение" да влиза в 14 дневна карантина после....... Кой идиот го измисли това?

  84. 84 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#81] от "Ан Он":

    В Лидъл можеш да ходиш на разстояние от другите, докато в училише си седнал на една педя от заразеното си другарче и това го правиш всеки ден.
    Правиш ли разликата?

  85. 85 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#82] от "Ан Он":


    Продавачката има предпазен екран. Поне такива са изискванията за да работят

  86. 86 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#80] от "Bond007":

    ""А лабораториите не смогват да си преброят парите....""" да и разни момиченца от Геника, и къщите си не могат да преброят вече по Бояна и Драгалевци .....

  87. 87 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ан Он":

    Очаквам вие да ми го кажете като се разболеете вие самият или някои ваш близък. Щото аз познавам само няколко влезли в болниците и те наистина имаха нужда. А един познат на 40 и не излее от болницата, умря си човека от тоя "грип". И такива имаше над 7000 само преди 2 месеца.

  88. 88 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#87] от "m17":

    На него му е трудно да си представи дадена ситуация. Той просто така си пише без да мисли

  89. 89 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#87] от "m17":

    Колега, въпроса беше конкретен - какво според вас се случва като смесваме здрави паникьосани с болни:

    > Какъв е очаквания резултат като затвориш в една болнична стая
    > 10 паникьосани (но здрави) човека с 10 наистина болни ?

    И какъв е извода ?

    Относно истинските болните - да - за съжаление има доста такива случай и немалко не можаха да се справят с болестта.

    કટાક્ષ
  90. 90 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#84] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    >докато в училише си седнал на една педя от заразеното си другарче и това го правиш всеки ден.

    Ако това е проблем, не би трябвало изобщо да отваряме училищата ?

    Или не съм разбрал логиката ?

    કટાક્ષ
  91. 91 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#88] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    > Как един родител спокойно би пуснал детето си на училище знаейки

    Аз изобщо не разбирам - в момента как изобщо ги пускате тези деца на училище , като знаете че 0 от съучениците им са тествани ?

    И Заразата дебне на една педя от детето ви Ежедневно ?

    કટાક્ષ
  92. 92 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#87] от "m17":

    > Какъв е очаквания резултат като затвориш в една болнична стая
    > 10 паникьосани (но здрави) човека с 10 наистина болни ?

    И какъв е извода ?

    ---

    Според мен отговорите са изключително прости:
    1. не трябва да паникьосваш хората
    2. не трябва да приемаш паникьосаните в болница

    Точно обратното на това което се прави последните 10 месеца.

    Или според вас греша ?

    કટાક્ષ
  93. 93 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Ето линк от изследването на учениците в Австрия, където повечето родители са дали съгласие.
    Резултатат е само 198 положителни от 470 000 теста... Звучи оптимистично

    https://www.derstandard.at/story/2000124065253/nasenborertest-an-schulen-fassmann-faengt-200-dicke-fische

  94. 94 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    До коментар [#93] от "hifi_hifi":

    > Резултатат е само 198 положителни от 470 000 теста

    Ако теста дата 1% фалшиво положителни резултатите (за ПЦР има научни изследвания които клонят към 2.5% (*)) и направиш 470 000 теста, то статистически ще имаш около 4700 фалшиво положителни.

    Та горния резултат изглежда като поредната доза безмислени числа хвърлени на тълпата.

    (*) Ако имате други сведения за точността на тестовете и процента на фалшиво положителни, моля да пуснете линк за да се запознаем с тях.

    કટાક્ષ
  95. 95 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1008 Весело

    да ваксинират журналистите
    първо в либералните медии

    Машини прости, народ неук.
  96. 96 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#81] от "Ан Он":

    Леко започнахте да зацикляте с този Лидл. Смени го поне на Фантастико.
    Започвам да подозирам, че си трол с изкуствен интелект. Видиш ли училище - веднага Лидл.

  97. 97 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 924 Неутрално

    "Футболните привърженици остават извън стадионите
    Забраната за присъствие на публика на спортните състезания, включително на футболните мачове, остава."

    Винаги се учудвам на простотията на този министър и НОЩ. Затова си мисля че изобщо те не трябва да вземат решенията.
    Това със запалянковците и агитките го има в много малко спортове и спорни клубове. За тях естествено трябва да има ограничения. Но на 90% от спортните събития ходят само роднини и организатори. Например в детския спорт се стига дотам, да не те пускат да помогнеш на детето да се облече и да не можеш да си в залата за да снимаш изявата му. Така НОЩ спасяват животи. Егати селските пръчки.

  98. 98 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 286 Любопитно

    "Под 10% от пациентите на личните лекари заявили, че ще се ваксинират"

    Доста са нагли. Когато звънях на ГП-то, категорично отказа да прави списък и че той щял да звъни на пациентите, когато прецени. Първо щял да звъни на възрастните хора, след това на хронично болните. Лошо няма, но проблема е, че като не желаеш да отбележиш желаещите (без значение за кой етап са), то няма как да излезнеш и да кажеш 10% са се регистрирали, когато ти отказват регистрация!

    Съответно ГП-тата може би изобщо нямат желание да извършват този труд - дали е протест или не, нямам представа, но тези 10% са от тези лекари, които обективно имат желание да правят списъци. Другите, просто игнорират пациентите си.

  99. 99 Профил на usernotfound
    usernotfound
    Рейтинг: 97 Неутрално

    До коментар [#72] от "kyi12723840":

    наистина ми става тъжно за представителната извадка, към която спадате. Хора в тотален когнитивен дисонанс, които приемат всичко за чиста момента, което се спуска от официални канали - медии, власти, фармацевтични компании... Илюзията, че някой го е грижа са вас, е най-голямата подигравка, на която може да сте подложени. На всичкото отгоре, при клинични проучвания на хората им се плаща, за да бъдат опитни зайчета, а в момента, с прогресивна гордост ще се подпишете, че се отказвате от всякакви компенсации, при настъпване на странични реакции. Това може да го направи само един облъчен нео-либерален прогресивен мозък, за да е пример в обществото и да спаси баба си например.
    Това, че сте пили Х на брой антибиотици е ваш проблем и нещастието да попаднете на лекари, които да ви лекуват по някакъв "протокол", който няма нищо общо с лечение на вирусно заболяване, а допълнително ви срива имунната система, бъбреци, черен дроб и т.н. От което оздравявате още по-трудно и мъчително с дълги поражения.
    От личен опит, и прекаран Ковид, без никакви лекарства, а природни средства, мога да кажа, че съм боледувал в пъти по тежко и лежал в болница от други инфекции, които не могат да се сравнят със симптоматиката на Ковид.
    Човек, трябва да разбере, че ако има лош начин на живот и хранене, неминуемо ще изкара болестта тежко. Уви, обществото ни е масово в това състояние, продиктувано от материални затруднения и/или откровена глупост и никаква култура на хранене и лайфстайл.


  100. 100 Профил на lrj56715531
    lrj56715531
    Рейтинг: 148 Неутрално

    До коментар [#84] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":>докато в училише си седнал на една педя от заразеното си другарче и това го правиш всеки ден.Ако това е проблем, не би трябвало изобщо да отваряме училищата ?Или не съм разбрал логиката ?
    —цитат от коментар 90 на Ан Он


    Логиката е - затваряне на училищата за 1 месец,
    а през това време масово ваксиниране.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK