Безплатно превозване на велосипед в метрото и в някои автобуси се разрешава в София

Безплатно превозване на велосипед в метрото и в някои автобуси се разрешава в София

© Красимир Юскеселиев



Влизането с велосипеди и тротинетки в градския транспорт ще става по-лесно от 1 май. С почти пълно единодушие, с изключение на ВМРО, Столичният обществен съвет подкрепи доклада на Владислав Панев, съпредседател на Зелено движение и "Демократична България", и на експерта Виктор Чаушев. Какво се променя от 1 май:


- Влизането с тротинетки се разрешава в цялата мрежа на градския транспорт по всяко време.
- Разрешава се влизането с велосипед в крайградските автобусни линии през уикендите, но максимум два велосипеда в автобус.
- В работни дни влизането с велосипед в метрото се разрешава преди 7 ч. сутринта и след 20 ч. като превозването им ще е позволено само в последния вагон.
- В крайградските автобуси в работни дни се разрешава влизането с колело - сутрин до 6.30 ч. и след 20 ч. Пак с до два велосипеда в рейс.
- Вече няма да се плаща допълнителен билет за влизане с велосипед. Всички тези услуги ще вървят с билет или карта на самия пътник.


Шест месеца след въвеждането на тези промени Центърът за градска мобилност ще изготви доклад за ефекта от прилагането им. "Надявам се докладът да покаже, че конфликти между пътниците практически няма. Промените са важни, защото с оглед на качеството на въздуха сме длъжни да стимулираме всички видове придвижване, различни от автомобилното", уточни мотивите си вносителят Панев.


Вече са купени пет автобуса с велобагажници и те ще обслужват линиите до Витоша, каза Зафир Зарков от ГЕРБ. За другите превозни средства на градския транспорт се обмисля монтирането на колани или велкро, с които да се закрепват велосипедите.Става въпрос за допълнително разширяване на възможностите за взаимодействие между различните алтернативи на автомобилния транспорт, което за мен е стъпка и в борбата за чист въздух, обясни Панев. Промените, които гласувахме днес са най вече тотална либерализация за влизането с тротинетки в обществения транспорт, както и допускане на влизане с велосипеди в крайградските линии през почивните дни. Така хората ще стигат по лесно до Витоша без помощта на автомобили. Разширява се и часовият диапазон за влизане с велосипеди в метрото през работни дни. Досега беше само след 21 часа.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Това могат да го приемат само хора, които никога не са се возили в градския транспорт и не знаят, че и сега нахални младежи задпъсктват целия трамвай с колелетата си. Да тероризираме възрастните българи, за да угодим на уж екологични колоездачи. Срамота!

  2. 2 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    "Вече няма да се плаща допълнителен билет за влизане с велосипед. Всички тези услуги ще вървят с билет или карта на самия пътник"

    Тогава трябва да отпадне таксуването и на багажа на пътниците, защото един куфар заема мястото на един пътник, а един велосипед - на 3-4 души.

  3. 3 Профил на atag
    atag
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Истинска стъпка напред. А ако пипнат малко и часовете за метрото в делничен ден, да речем да е преди 8 и след 18:30, наистина ще има силно позитивен ефект в/у ползването на велосипеди.

  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Да видим дали ще се спазва часовия диапазон, или всеки ще влиза когато си поиска.

  5. 5 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#1] от "spiegel":

    Ма ти прочете ли какво пише или просто трябва да си мрънкЬаш? Точно това са приели, щото в момента си купуваш билет за колелото верно НО е позволено да си го качваш навсякъде и по всяко време! Само в метрото е забранено, освен през уикенда и вечер късно. Сега става безплатно но се въвеждат времеви ограничения и на броя велосипеди в един автобус.

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Разумно решение!
    Така повече хора ще използват алтернативни начини за придвижване в градска среда!

  7. 7 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#2] от "spiegel":

    То вече отпадна.

  8. 8 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#5] от "uq":

    Прочел съм - узаконяване на едно безобразие.

  9. 9 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#2] от "spiegel":

    Вместо да ревете за това, ревете на Московска да закупят багажници за велосипеди за крайградските линии. Не са скъпи, лесни са за употреба и спестяват място, което иначе би било заето от велосипедите.
    Похвална инициатива на Панев, но ГЕРБ са подкрепили това не защото подкрепят идеята по принцип, а защото търсят доводи да ударят сериозна балтия на така омразните им велосипеди.
    След шест месеца "докладът" на ЦГМ, който сигурно вече седи написан в чекмеджето на Карлито Контрера, ще покаже, че е имало много сигнали за сблъсъци между пътуващи с и без велосипед и крайният резултат ще бъде пълна забрана.
    Иначе, както вече отбелязах, щеше да се мисли за закупуване на багажници.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  10. 10 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#3] от "atag":

    Никакъв ефект няма. София е малка, ако ще караш колело, направо си се качваш и си заминаваш, хич и не чакаш метро. Ще се возя аз 1 км с колело, после ще го мъкна в метрото после още 500 метра с него...тъпотии. Има смисъл единствено за крайградските автобуси да излезеш през уикенда я на Витоша я към Плана или Банкя да покараш, ако ти се върти на зелено а не по шосето

  11. 11 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    "Вече са купени пет автобуса с велобагажници и те ще обслужват линиите до Витоша, каза Зафир Зарков от ГЕРБ."

    Тоест ще улесняваме екстремистите, които газят хората по витошките пътеки.

  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#5] от "uq":

    Прочел си, ама нещо друго

  13. 13 Профил на qid44693832
    qid44693832
    Рейтинг: 202 Неутрално

    Не виждам логика, когато си с колело, да се качваш в трамвай, а да не си караш колелото.

  14. 14 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Е то само това оставаше и без това няма място, а тези с тротинетките нали уж само се возят на тази тротинетка. И забележете не прочетох колко тротинетки може да се качат. Пише само "до два велосипеда в рейс".
    Според мен не е редно. С велосипед е по-логично, изморил си се и се качваш в рейса. А с тротинетката какво? Отделно ако вътре в рейса има много хора какво става?

    ДБ=БКП
  15. 15 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#13] от "qid44693832":

    Ми ...има, като пукнеш гума в Горна Баня...си е приключение :)

  16. 16 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1207 Весело

    Въх ма божкееее...а коня.....

  17. 17 Профил на lup25476256
    lup25476256
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#13] от "qid44693832":

    И преди, и сега качването с колело в трамвай си остава забранено.

  18. 18 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    До коментар [#14] от "anonim440":

    Това е ако си купиш тротинетка, не ако я наемеш. Те се сгъват и не са особено големи. Идеята е да се ползват за довозващ транспорт, не докато си караш колело за удоволствие. Например ако имате метростанция на 15-20 мин пеш, то не винаги има редовен довозващ транспорт и с чакането си става доста бавно, а пък това би ви спестило доста време и може да накара някой да си остави колата

    До коментар [#10] от "uq":

    За 1 км и колелото няма да си извадят повечето хора. Тук не става дума за хора, които живеят и работят до редовен транспорт, а ако едно от двете е по-далеч. Примерно кварталите на север от Централна гара са с доста нередовен транспорт, но пък не са много далеч и може да се стигне с колело до цивилизацията и после да ползвате градски транспорт. Пък да го оставите е доста рисковано. Та не си мислете, че всички са в подобна на вашата ситуация и че си качват колелата ей така за да пречат на хората в градския транспорт. На чужд гръб и 100 камшика са малко.

    Не ме търсете преди обяд
  19. 19 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Пак дискриминация. С колело в автобуса и метрото може, а с автобус или метровлак по велоалеите не може.

  20. 20 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 779 Неутрално

    По-драма ми е, че обикновено с колело се качват разни деца и възрастни, които ги карат по пресечен терен. Виждал съм бая мръсотия да се сипе от тях.

    "Влизането с тротинетки се разрешава в цялата мрежа на градския транспорт по всяко време." - не съм сигурен за това ама да видим колко ще се ползва изобщо. Имам някакъв спомен за електрически тротинетки в метрото и ми се стори, че доста пречат ама и при тях модели и размери всякакви.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  21. 21 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    До коментар [#20] от "Imaginary Friend":

    То идиоти винаги има, независимо с какво са. Тротинетките (не тези, които са наемат), се сгъват и стават доста малки. Това, разбира се, не значи, че някой няма да се качи с тези, които се наемат или пък да го домързи да си я сгъне. Също сигурно и някой, дето пуска фолко на целия автобус от телефона си сте виждали, ама не сме тръгнали да забраняваме телефоните в градския.

    Не ме търсете преди обяд
  22. 22 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#4] от "stedim":

    Пробвал съм извън часовия пояс, полицайте те спират на входа! Даже 3 мин преди 21:00 не са ме пускали!

  23. 23 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    До коментар [#10] от "uq":

    Живееш в Драгалевци, работиш на Руски паметник. Ще те питам на връщане всеки ден как се изкачва този баир

  24. 24 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Колелото не е ли за каране, а не за возене? :-)

  25. 25 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Колелото не е ли за каране, а не за возене? :-)
    —цитат от коментар 24 на Stargate


    Идеята е да се комбинират различни видове транспорт, защото, както знаем, не всички линии те докарват от врата до врата, а някои линии са толкова нередовни, че прекачването е голяма загуба на време и демотивиращо. Например ако сменяш метро с автобус и имаш да речем 10 спирки с метрото и 5 с автобуса е много по-бързо и удобно да смениш автобуса с велосипед.

    Иначе не виждам какъв им беше проблемът да разрешат велосипедите и през деня извън пиковите часове - примерно от 10 до 16 часа. Но за върли веломразци като СО пак много им се е отпуснало от сърцето.

  26. 26 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#25] от "kapitan_laino":

    Ако го направят, ще може с метрото да стигнем до парка, където детето спокойно да кара колело без да изтръпвам, че ще го сгази някоя кола, а това би било твърде хубаво, за да се случи в този град.

  27. 27 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#18] от "tulup":

    E колко па да е опасно да го оставиш на метрото на велостойка до входа? Все едно си го оставил пред офиса. Не се филмирайте толкова

  28. 28 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#23] от "taratanki":

    Искаш да ми кажеш, че да си качиш колелото в рейса е по-малка мизерия отколкото да качиш баира?
    Абе не мога да разбера, коментирате тука някакви хора, дето никога не сте карали и никога и няма да карате независимо от инфраструктурата и транспорта ама...е така да се намираме на приказка.
    Ако живееш в Драгалевци и работиш на Руски Паметник, просто няма да ходиш на работа с колело, дали ти дават да го качваш на рейса или не няма никакво значение

  29. 29 Профил на Al Kash
    Al Kash
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "spiegel":

    Задпъсктват?

  30. 30 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    До коментар [#27] от "uq":

    Ако го правите всеки ден, със сигурност ще изчезне в един момент. В университета редовно изчезваха от велостойката до входа, накрая я внесоха вътре. А има дори охрана, а не касиерка, която има все пак и друга работа. Със сигурност ходи до тоалетната поне няколко пъти на ден например.
    Но това няма никакво значение. Дори да е напълно безопасно, но хората смятат другояче и ако биха си оставили колите, ако им се осигури тази възможност, какво лошо има в това?

    Не ме търсете преди обяд
  31. 31 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 849 Неутрално

    може ли снимки и интервю на колоездачи, които пътуват с метро?

    София е 15х15 км и с колело ще стигна сигурно по-бързо, отколкото да се бутам в метрото.

    иначе кой следи постоянните тъпотии и промени в правилника на СКГТ? по едно време глобяваха чужденците за куфар в трамвая тея безумци.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK