Захариева: Възпитанието в омраза към България е в основата на проблемите със Северна Македония

Захариева: Възпитанието в омраза към България е в основата на проблемите със Северна Македония

© Велко Ангелов



С Република Северна Македония като че ли през последните години има нещо недоизказано и недовършено, макар че това не е само през последните години. (...) Това възпитание на поколения в омраза към България и българите е в основата на нашия проблем."


Това коментира министърът на външните работи Екатерина Захариева в интервю за в. "24 часа".


"За никого не е тайна силното влияние на Белград в Скопие и със сигурност я има тенденцията за приближаването към сръбския език, сръбския бизнес и институции. Тази тенденция не е спирала през последните близо 30 години и това е разбираемо.

Но целта на България не е да развали техните приятелски отношения. Нека са приятели. Ние просто искаме да имат приятелски отношения и с нас. Нека всички сме приятели.

Нека сме свързани, нека строим заедно. Не може с Република Северна Македония да нямаме жп линия. Не може да създават административни пречки пред българските компании. Опитът да се представи България като исторически реваншист от XIX век е крайно неприемлив, защото нашите проблеми са в реалността."


Специалните паспорти




Захариева не разбира защо мнозина искат специални паспорти от ведомството.


"В интерес на истината доста писма получаваме от администрациите за специални паспорти и не мога да разбера на какво се дължи това желание. Моите дипломатически паспорти стоят тук, в касата на министерството, и ги нося само когато пътувам по служба. И така трябва да бъде. Реално погледнато, този паспорт не ти дава кой знае какви правомощия."


"Дипломатическият ми паспорт на министър се използва само в държави извън Европа. А този паспорт дори не дава възможност за безвизово пътуване. Твърде малко са държавите, където на двустранна основа сме постигнали такова споразумение за безвизово пътуване с дипломатически и служебен паспорт. Затова и не мога да разбера тази страст у някои към този вид документ", казва тя.


Захариева обяснява още, че в момента тече обществено обсъждане да бъдат променени критериите за издаване на служебни и дипломатически паспорти, защото са бегло изброени и има широка възможност за интерпретации. "Не виждам кой знае каква съпротива по въпроса, но не знам дали ще остане време на това Народно събрание да приеме такъв закон", казва тя.


"Едва ли на руснаците им е било приятно, че от октомври 2019 г. досега 5 души обявихме за персона нон грата, но пък на нас още повече не ни е приятно техни служители да извършват забранени от нашия закон дейности като опити за придобиване на държавни тайни или вербуване на хора с цел придобиване на такива тайни."


Екатерина Захариева,

външен министър

Коментари (131)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Подкрепям Захариева. Много добър ход. За това ще гласуваме отново за ГЕРБ.

  2. 2 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    "Едва ли на руснаците им е било приятно, че от октомври 2019 г. досега 5 души обявихме за персона нон грата,
    ==============================================
    Но важното е на американците да им е приятно, това е важното, с приятна усмивка завърши министър Захариева.

    Свободата, Санчо...
  3. 3 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Подкрепям Захариева. Много добър ход. За това ще гласуваме отново за ГЕРБ.
    —цитат от коментар 1 на kzj35678888

    Бойко, ти ли си? Кажи коя е Мата Хари накрая.

    Свободата, Санчо...
  4. 4 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#3] от "Bornagain":

    Мата Хари не е ли Антоанета Цонева?

  5. 5 Профил на ygf46650906
    ygf46650906
    Рейтинг: 13 Любопитно

    Най-успешният български дипломат, културно аташе и каквото се сетиш в С. Македония е Преслава. Само вижте коментарите:

    https://www.youtube.com/watch?v=Ki5gUXCKrdw

  6. 6 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1917 Неутрално


    А приятно ли ни е, когато с наши пари строим патоци на Путин и му купуваме реакторите произведени с техника от 70-те години на миналия век ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  7. 7 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#2] от "Bornagain":

    Ти за руснаците ли пускаш сълзи? Русофил ли си?

  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    До коментар [#1] от "kzj35678888":

    За какво точно подкрепяш Захариева и за какъв добър ход става въпрос? Или говориш по принцип?

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Захариева ужасно се изложи, изложи и България с декларацията си против Луковмарш.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#1] от "kzj35678888":За какво точно подкрепяш Захариева и за какъв добър ход става въпрос? Или говориш по принцип?
    —цитат от коментар 8 на Petleshev

    Поредният диванен експерт със сменен ник, не му обръщай внимание. Около избори много такива се появяват.

    Свободата, Санчо...
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    И какви са тайните ?? Техника, пътища, войска ? Кой преценя военните ни тайни ... онзи ли ?:) Бясната русо фобия и простотия на Захариева е забелязана :)

  15. 15 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#1] от "kzj35678888":За какво точно подкрепяш Захариева и за какъв добър ход става въпрос? Или говориш по принцип?
    —цитат от коментар 8 на Petleshev



    Не разбирам, какви принципи търсиш при гербавите тролове ?!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  16. 16 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Това възпитание на поколения в омраза към България и българите е в основата на нашия проблем."
    ================================================
    Захариева е права тук, но не забелязва поколението у нас, възитавано в омраза към Русия, велика сила, която тепърва ще се налага в Европа. Тя носи лична отговорност за това възпитание.

    Свободата, Санчо...
  17. 17 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1972 Весело

    До коментар [#10] от "kzj35678888":

    Ти въобще дочиташ ли изреченията докрай, преди да коментираш?

  18. 18 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#12] от "niksan1":

    Чекмеджета пълни със злато и евра са само в главата ти и твойте фантазии.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Не е достъчно! До кога ще даваме паспорти на килограм? Нямам нищо против македонците да взимат бг гражданство , но е крайно време да се даде пример и за обратния процес с отнемането му на хора работещи против българщината или плюещи по всичко българско!

  21. 21 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#12] от "niksan1":Чекмеджета пълни със злато и евра са само в главата ти и твойте фантазии.
    —цитат от коментар 18 на kzj35678888




    Гешо, ти ли си, бе ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  22. 22 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    Поне едно нещо прави министърката както трябва.

  23. 23 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 5470 Неутрално

    Незнам, но не се показва. Отприщва се само омраза на българи с българи.
    Как го праят незнам.

  24. 24 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Това възпитание на поколения в омраза към България и българите е в основата на нашия проблем."================================================Захариева е права тук, но не забелязва поколението у нас, възитавано в омраза към Русия, велика сила, която тепърва ще се налага в Европа. Тя носи лична отговорност за това възпитание.
    —цитат от коментар 16 на Bornagain


    Великата сила има огромен проблем с наркоманията!И понеже говориме за наркотици - ти на какви си?Щото глупостите които си написал, не са плод на адекватна човешка психика!

  25. 25 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Мисля, че нашите власти отделят прекалено много внимание на СевМак. Обяснено им е какво трябва да поправят, като са готови да заповядат. Аз не съм виждал някой професор да гони скъсан студент по коридорите, за да си вземе изпита.

  26. 26 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 5470 Неутрално

    Захариева да поживее малко там и тогава да бърбори врели-некипели.

  27. 27 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Затова и не мога да разбера тази страст у някои към този вид документ

    Този вид документ върви с едни червени номера на колата, и с пълно безхаберие към всичко и всички закони в страната!

  28. 28 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3370 Любопитно


    Малко не разбирам логиката - спираме ги за ЕС защото ни мразели. А ние започваме ли да обичаме холандците повече когато ни спират за Шенген и Еврозоната? Ако ние сме прави защо холандците да не са? А ако холандците не са прави защо ние да сме?

  29. 29 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Не знам дали македонците са ни мразили преди, но сега определно ни мразят

  30. 30 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Тази омраза е насаждана десетилетия там, за да се изкорени българското самосъзнание на населението.

  31. 31 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Това е истината, от учебниците тръгва омразата.
    Но пък и самата РСМ е съчинена на базата на омразата и кражбата. Кражбата на история няма как да бъде от друга страна освен от България. Това са българи, които са посърбени и сега ще трябва да извървят дълъг път, за да се върнат към корените си.

  32. 32 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3818 Разстроено

    UNITED EU UNION

    Вътре в основата...
    Основа обща: Марксистки поганизъм.

    Какво друго се крие в поганската основа.
    Омраза против Демокрацията
    Омраза против Непогански религии
    Омраза против Капитализъма (непоследователна, лицемерна)
    Бяс против Човешки права
    Обич към компъртизъм и въобще за безотчетен партизанлък
    Обич за тоталитаризъм
    Обич за фашизоизъм
    Обич към и пред МОЧА
    Обич към ВМРОта на всеки км
    ...

    "Захариева:
    Възпитанието в омраза към България е в основата
    на проблемите със Северна Македония"

  33. 33 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#1] от "kzj35678888":
    И аз харасвам Захариева, но ако гласуваш за ГЕРБ не гласуваш за нея, а за ББ. И ще дойде момент, когато тя ще прави каквото и заповяда, или да подаде оставка, а тя няма да го направи, защото отмъщението ще е жестоко. Гласуваш за ГЕРБ, гласуваш за Борисов и мутрите.

  34. 34 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Убеден съм, че много българи възпитават децата си в омраза към Захариева и нейните колеги, които са представителна извадка на крадците и лъжците от партията. Македонците също мразят тези разбойници, а не българския народ.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Не знам дали македонците са ни мразили преди, но сега определно ни мразят
    —цитат от коментар 29 на vzoran


    След нелепите герберски ходове.

  37. 37 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#26] от "Бланш": "Захариева да поживее малко там и тогава да бърбори врели-некипели."

    Аз съм бил там и имам роднини. Затова знам, че е права. За съжаление твърде късно. Трябваше преди 20-30 години. Сега плачат за ваксини. А като им давахме танкове и ги признахме. Между другото, знае ли някой РСМ признала ли е Косово? Ако да, как сърбите се отнасят към тях?

  38. 38 Профил на ygf46650906
    ygf46650906
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#28] от "Един препатил":

    Не схващаш логиката, защото разсъждаваш върху националните интереси от странична, неутрална гледна точка. А точно там тя е несъвместима, защото всеки е прав за себе си. Ти като българин отстояваш своите български национални интереси и точка, не философстваш за Холандии и пр.

  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4110 Любопитно

    "Това възпитание на поколения в омраза към България и българите е в основата на нашия проблем със СМ."

    Така е, това голям проблем. Северномакедонските власти трябва да направят така, че това възпитание на омраза към България да изчезне, поне на образователно и институционално ниво. На семейно и лично ниво ще трябва години за да изчезне.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Малко не разбирам логиката - спираме ги за ЕС защото ни мразели. А ние започваме ли да обичаме холандците повече когато ни спират за Шенген и Еврозоната? Ако ние сме прави защо холандците да не са? А ако холандците не са прави защо ние да сме?
    —цитат от коментар 28 на Един препатил


    Само да допълня, че холандците са разбрали истинската същност на управляващите България и затова ни спират. Просто ходовете с правене на луди не вървят при тях.

  41. 41 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    След нелепите герберски ходове.
    —цитат от коментар 36 на Uprsport


    Напротив, това е единственото смислено нещо, направено от тях. За почти четвърт век след разпада на Югославия бях свидетел как всички наши правителства се отнасят изключително благосклонно към отцепилата се република. В благодарност получаваме само омраза, фалшификации, лъжи и измислени претенции. Мисля, че беше крайно време да опитаме друг подход.

  42. 42 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Мисля, че нашите власти отделят прекалено много внимание на СевМак. Обяснено им е какво трябва да поправят, като са готови да заповядат. Аз не съм виждал някой професор да гони скъсан студент по коридорите, за да си вземе изпита.
    —цитат от коментар 25 на encor3


    Караагентов е човека с болните амбиции по отношение на Северна Македония и той ги забърква.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  44. 44 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Подкрепям казаното от Захариева.

  45. 45 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Тук няма числа и ГЕРБ троловете са активни. Защо не отидете в темата с броя на ваксинираните.

  46. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3818 Разстроено

    UNITED EU UNION

    Точен е вашия проблем.
    Поколения...

    Русия учи на българофобия... фобии разни...
    и (не на последно место по важност)
    на русофобия

    До коментар [#16] от "Bornagain":

    Това възпитание на поколения в омраза към България и българите
    е в основата на нашия проблем."
    ================================================
    Захариева е права тук, но не забелязва

    поколението у нас, възитавано в омраза към Русия,
    велика сила, която тепърва ще се налага в Европа.
    Тя носи лична отговорност за това възпитание.

  47. 47 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    UNITED EU UNIONТочен е вашия проблем.Поколения...Русия учи на българофобия... фобии разни... и (не на последно место по важност) на русофобияДо коментар [#16] от "Bornagain":Това възпитание на поколения в омраза към България и българите е в основата на нашия проблем..
    —цитат от коментар 45 на dnevnikar

    Българофобията на Русия започва с това че благодарение на руската воля съществуваме като независима, макар и формално напоследък държава.

    Свободата, Санчо...
  48. 48 Профил на vvs08576060
    vvs08576060
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#9] от "spiegel":

    Луковмарш не е България.

  49. 49 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    От 2019 г . досега сме изгонили 5-ма руски дипломати- шпиони ,може би на първо място в ЕС по този показател.Е , как след всичко това ,руската пета колона да не скочи да прави въстания и да иска оставки.

  50. 50 Профил на Brighty
    Brighty
    Рейтинг: 517 Неутрално

    РСМ, иска ни се или не, от 70 години насам е неизменно /и си остава/ една изостанала сбръбска провинция, населена с примитиви, обучавани не да мислят, а да мразят. Аз нямам /и не съм имал/ никакво желание да убеждавам тези злобни югочалгари, че са били или че са българи. Това, което искам от тези примитиви е да не петнят паметта на дедите, които са от тази географска област, като ги наричат "македонци" и отричат българската им идентичност, напук на личната им воля. Това е долно и гадно светотатство. Единствено това искам от тези. Целяъ свят знаеше, че истинските македонци - Александър Велики и Филип Втори и техния народ, не са били НИКОГА славяни, като скопските сърбомани. Смееха им се. От две години и самите скопяни с половин уста признаха, че нямат връзка с истинските македонци, Т.е. че са фейк или уонаби "македонци". Оттам насетне да си се любят с албанци и сърби и да не ни се навират нито в очите, нито в ушите. РСМ няма място в цивилизована Европа!

  51. 51 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2887 Любопитно

    Малко не разбирам логиката - спираме ги за ЕС защото ни мразели. А ние започваме ли да обичаме холандците повече когато ни спират за Шенген и Еврозоната? Ако ние сме прави защо холандците да не са? А ако холандците не са прави защо ние да сме?
    —цитат от коментар 28 на Един препатил


    Ти видял ли си в България пропаганда против Нидерландия?
    Или просто да се вапишеш в полза на СМ.

    Еретик
  52. 52 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    От 2019 г . досега сме изгонили 5-ма руски дипломати- шпиони ,може би на първо място в ЕС по този показател.Е , как след всичко това ,руската пета колона да не скочи да прави въстания и да иска оставки.
    —цитат от коментар 49 на uvtest


    Някакви факти за участието на "руската пета колона" в протестите?

  53. 53 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 5470 Неутрално

    Захариева е застанала на Стадиона и насъсква двете агитки-не и подхожда.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на lii07621540
    lii07621540
    Рейтинг: 149 Неутрално

    Във Северна Македония са възпитавани не само в омраза към всичко българско, но и в расово различие и превъзходство.За това е и надменното отношение към България и пищенето при споменаването на нещо общо с нея.Това е насадено във всички нива на комуникация до обикновиния народ.Разпространяват се лъжи и измислени истории за българките като леки жени,вицове усмиващи българите,поговорки пак на такава основа и изрази като "бугарски воз","бугарски кош" са във всекидневието на обикновиния човек,поговорки като "да пази господ,бугарин да ти дойде на гости" и все такова в негативен смисъл.Само наивници може да си мислят,че безропотното ни съгласие за напредъка на СМ към ЕС ще докара всичко по местата си и омразата и надмеността ще изчезнат във времето.Те са константни и са начин за хората осъзнали лъжите на югославския македонизъм да се срамуват и страхуват от признаването на истината,защото ще бъдат стигматизирани и охулени,изгонени от работа и ще им бъдат създавани всякакви пречки ,професионални,административни и от личен характер.Само така може да се впишат в северо-македонското общество.

  56. 56 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1105 Любопитно

    До коментар [#54] от "Сенсей НАНАЙ":

    Коя точно история правим опит да им отнемем?

  57. 57 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Само че, докато македонците имат причина за това, а именно, постоянните опити на българите да им отнемат самоличността и историята, то у нас е в пъти по-зле, защото омразата ни към тях идва от шовинизъм и териториални претенции.
    —цитат от коментар 54 на Сенсей НАНАЙ


    Тоест, ти подкрепяш македонския шовинизъм и техните териториални претенции към България ли? По паспорт ли си българин?

  58. 58 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Хахаха... МОЧав трол.
    Коментар "бижу".

    Скърби Четвърт век след разпада на Югославия,
    че Македония се "отцепила" (!).

    Оттогава РМакедония е суверенна държава.
    Призната като такава първо от България.
    Повечето държави членки на ООН веднага последваха
    примера на лидера (България).

    След лека корекция на името (СМакедония),
    и НАТО прие държавата за членка.

    В двете съседки битуват останки от коминтерньовски ВМРОта,
    Веждю Рашидовци и проч ком соц марксистки матрял,
    но... нищо не е идеално.
    Не сме екстремисти максималисти

    До коментар [#41] от "ivanpopov":

    След нелепите герберски ходове.
    —цитат от коментар 36 на Uprsport

    Напротив, това е единственото смислено нещо, направено от тях.

    За почти четвърт век след разпада на Югославия
    бях свидетел как всички наши правителства се отнасят изключително благосклонно
    към отцепилата се република.

    В благодарност получаваме само омраза, фалшификации, лъжи и измислени претенции. Мисля, че беше крайно време да опитаме друг подход.

  59. 59 Профил на Brighty
    Brighty
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#54] от "Сенсей НАНАЙ":

    Г-н Сенсеj откажете се от маскировката на "българин", не Ви отива на сръбските плескавици, стърчащи от устата Ви. НИКОЙ в България не краде скопска история! НИКОЙ в България не отрича скопската идентичност, създадена от Тито! Гледахте ли вчера документалния филм, в който самият Венко Марковски разказваше как са създавали новия език и новата нация? Или гледате само скопски пропагандни канали! Тези примитиви - фашисти и цинични злобари, не са БЪЛГАРИ! Моите деди от областта Македония обаче са били! Да спрат да петнята паметта им, тези сърбизирани злобари, това единствено искаме! Моите деди не са се чувствали гърци като Александър Велики или Филип Втори! Фалшивите "македонци" да си спорят с гърците кой е истински икой измислен, нас това не ни интересува!

  60. 60 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    Едно от основните искания на българската страна,напълно основателно ,е промяна на учебниците по история на РСМ.Променят ли се,до едно -две поколения тази омраза ще изчезне,затова което и да е следващо българско правителство не бива да отстъпва от това искане.

  61. 61 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 911 Любопитно

    Какво направи министър Захариева за българите в Македония , Албания , Сърбия , Гърция , Румъния или Турция , нищо .
    След това ревем че българите в съседните ни държави вече не искали да са българи .

  62. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7562 Неутрално

    Имаме по-голям проблем, възпитанието в любов към Русия.

  63. 63 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 202 Неутрално

    До коментар [#43] от "НеКой":

    РСМ май е започнала да плаща яко за тролове. Навсякъде са плъзнали из нета.
    Не говоря за обикновените севереномакедонци, които си защитават тезите. Говоря за ТРОЛОВЕ, които се правят на инакомислещи българи.

  64. 64 Профил на Виктор
    Виктор
    Рейтинг: 97 Неутрално

    Браво, ние ги имаме най-некомпетентните дипломати, а вие - най-неграмотните, водени от Захариева.

    - Покоiниiо А.А. Ростковцки не iеднаш кажуаше: « бугарите мисл’ат, оти само они имаат ум на светов, а сите друзи сет будали. Кого мисл’ат они да излажат со статиiите во « Право » и друзите ноини, оти македонците сакаат Македонија за македонците? Знеме ниiе многу арну, шчо сакаат они » (За македонцките работи, К. Петков Мисирковъ, 1903 г.)
  65. 65 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Тоест, ти подкрепяш македонския шовинизъм и техните териториални претенции към България ли?
    —цитат от коментар 57 на razor


    Какви са тия териториални претенции? Не съм забелязал да имат такива.

  66. 66 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Добре.
    Вашите деди от област Македония се чувствали Българи.
    Не чувствали претенции, че са наследници на Александър Велики Македонски.
    Все две Велики исторически линии (или Eдна разклонена).

    Ами то това е ясно.
    Коминтернът как пристрастно изродявал е Народи
    и смразявал бил Войводи.
    Има документи. Документални филми.

    Коминтерновская страст обладала Ви?
    За носталгията "вечна",
    за СССР (безутешно)

    До коментар [#59] от "Brighty":
    До коментар [#54] от "Сенсей НАНАЙ":

    Г-н Сенсеj откажете се от маскировката на "българин", не Ви отива на сръбските плескавици, стърчащи от устата Ви.
    НИКОЙ в България не краде скопска история!
    НИКОЙ в България не отрича скопската идентичност, създадена от Тито!

    Гледахте ли вчера документалния филм,
    в който самият Венко Марковски разказваше
    как са създавали новия език и новата нация?

    Или гледате само скопски пропагандни канали!
    Тези примитиви - фашисти и цинични злобари, не са БЪЛГАРИ!

    Моите деди от областта Македония обаче са били!
    Да спрат да петнята паметта им, тези сърбизирани злобари, това единствено искаме!

    Моите деди не са се чувствали гърци като Александър Велики или Филип Втори! Фалшивите "македонци" да си спорят с гърците кой е истински икой измислен,
    нас това не ни интересува!

  67. 67 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Мисля, че нашите власти отделят прекалено много внимание на СевМак. Обяснено им е какво трябва да поправят, като са готови да заповядат
    —цитат от коментар 25 на encor3


    Не, не е обяснено нищо. Захариева и Каракачанов само повтарят общи приказки колко лоши са македонците, както и статията потвърцдава. Но нищо конкретно. Защото това е и целта им де. Неслучайно Сиди в последния референдум зорлен зачена темата Македония, сякаш е нещо актуално или съдбовно. Цялата работа е да се вкарат ВМРО в парламента чрез изкуствено нагнетяване на ситуацията и измислици от страна на нашето правителство. Искрено се надявам Европа да сложи край на тоя цирк и най-сетне да натири България в международна изолация, където и без това и е мястото и заради корупцията, и заради нео-нацизма, и заради липсата на демокрация.

  68. 68 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    Захариева пак умува и умува .... проблемите вика със Северна Македония..... Кви проблеми имаш ти бе с Македония ... Поставяме си условията и чакаме ....точка... проблемите вика..... Тя тая, толкова акъл няма, някой и е казал дрънкай за Македония и ще си дигнеш рейтинга ..... Да и.. и бялата птица, дълговрата....... А нещо пак няма ли да и е "абсолютно неприемливо" на тая ......

  69. 69 Профил на Виктор
    Виктор
    Рейтинг: 97 Неутрално

    До коментар [#66] от "dnevnikar":

    Само некадърен, необразован човек, който не е пътувал през други страни, може да си помисли, че всички в Македония са се чувствали българи преди 1944 г. Спрете да бъдете смешни пред Европа. Определено ако някой разбие ЕС, това ще бъде България с манталитет си от 19 век.

    - Покоiниiо А.А. Ростковцки не iеднаш кажуаше: « бугарите мисл’ат, оти само они имаат ум на светов, а сите друзи сет будали. Кого мисл’ат они да излажат со статиiите во « Право » и друзите ноини, оти македонците сакаат Македонија за македонците? Знеме ниiе многу арну, шчо сакаат они » (За македонцките работи, К. Петков Мисирковъ, 1903 г.)
  70. 70 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Етническа туркиня и турчин, начело на министерства в Република Северозападна Турция, провела геноцид над местното население в продължение на 142 години, говорят за "възпитанието в омраза" към тях в съседна република, на която ги е яд, че не могат да сложат ръка.

    Гласувайте пак за ГЕРБ. Гласувайте.

  71. 71 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Гледахте ли вчера документалния филм, в който самият Венко Марковски разказваше как са създавали новия език и новата нация?
    —цитат от коментар 66 на dnevnikar


    Не, слава богу не успях, но гледах анонси, че ще го дават. БНТ яко е зарибено да участва в предизборните напъни на Шкембето. Кой има полза от такива филми, които само да нагнетяват обстановката?

  72. 72 Профил на Brighty
    Brighty
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Кога някой истински български политик най накрая ще заяви, че България не желае да бъде въвличана в скопските игри на "македонци"???? Какви са истинските македонци? Според учените по света, според гърци, а от две години и според самите скопяни - ГЪРЦИ. Истинските македонци никога не са били славяни, никога не са имали нещо общо - ЕТНИЧЕСКИ, ЕЗИКОВО или КУЛТУРНО, с днешните скопски славяни! България трбява да заяви пред цял свят, че приема тази НАУЧНА ИСТИНА!!! Оттам на сетне - да заявим, че оскиморони като дървено желязо и македонски славяни или славянски македонци НЕ ПРИЕМАМЕ! Тези налудни твърдения да си ги дъвчат в скопско. Точка.

  73. 73 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Не знам дали македонците са ни мразили преди, но сега определно ни мразят
    —цитат от коментар 29 на vzoran


    Да ни мразят колкото им душа сака.
    Но да бъдат така добри да променят учебниците си по история така, че да съответстват на историческите факти.
    Досега съм преживял някак си и без любовта им. Ще го преживея и за в бъдеще.

  74. 74 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Младите поколения, и Съюзът Евро, пенсионерю,
    не ще чакат едно-две поколения
    за да прострелят/уцелят вашето настроение ;)

    Той (омразата инат) е совецки лош совет

    До коментар [#60] от "uvtest":

    Едно от основните искания на българската страна,напълно основателно ,е промяна на учебниците по история на РСМ.

    Променят ли се,до едно -две поколения
    тази омраза ще изчезне, затова което и да е следващо българско правителство
    не бива да отстъпва от това искане.

  75. 75 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3370 Неутрално

    До коментар [#60] от "uvtest":

    Едно от основните искания на българската страна,напълно основателно ,е промяна на учебниците по история на РСМ.....
    —цитат от коментар 60 на uvtest


    А ащо това искане не беше направено преди приемането на Македония в НАТО? Само преди година? Как така в НАТО с едни учебници, пък в ЕС - с други? Или тогава изборите бяха далече?

    Между другото - какво ще бъде Вашето мнение ако Турция поиска да пренапишем нашите учебници - например в частта за Априлското въстание?

  76. 76 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    До коментар [#43] от "НеКой":РСМ май е започнала да плаща яко за тролове. Навсякъде са плъзнали из нета.Не говоря за обикновените севереномакедонци, които си защитават тезите. Говоря за ТРОЛОВЕ, които се правят на инакомислещи българи.
    —цитат от коментар 63 на Чубрица


    Толкова сте затънали в пропагандата, че дори не можете да си представите, че не всички българи смятат като вас.

  77. 77 Профил на Mario_M35
    Mario_M35
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Подкрепям Захариева. Много добър ход. За това ще гласуваме отново за ГЕРБ.
    —цитат от коментар 1 на kzj35678888


    Та ти си трол остана да не подкрепяш. 😁😁😁

  78. 78 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Едно от основните искания на българската страна,напълно основателно ,е промяна на учебниците по история на РСМ..
    —цитат от коментар 60 на uvtest


    Къде е представено това искане?

  79. 79 Профил на Mario_M35
    Mario_M35
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#66] от "dnevnikar":Само некадърен, необразован човек, който не е пътувал през други страни, може да си помисли, че всички в Македония са се чувствали българи преди 1944 г. Спрете да бъдете смешни пред Европа. Определено ако някой разбие ЕС, това ще бъде България с манталитет си от 19 век.
    —цитат от коментар 69 на Виктор


    Тихо! Македония една им остана на патрЕотите в България. 😁

  80. 80 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Мога да съглася.

    Не знам статистиката но над 50% от българите ненавиждат, а някои направо си мразят турците и руснаците заради миналото и историята. И аз не обичам турци, така съм възпитаван в семейството. Но обичам българската история и от всичко което съм чел, България никога, никъде не си е позволявавал да изрече обидни или омразни епитети към съседна страна било то Турция Сърбия или Русия или Гърция. Ние сме сложен, неспокоен народ, но толерантен и уважителен към другите и сме в ПЪЛНОТО си право да изискваме същото.

  81. 81 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#66] от "dnevnikar":Само некадърен, необразован човек, който не е пътувал през други страни, може да си помисли, че всички в Македония са се чувствали българи преди 1944 г. Спрете да бъдете смешни пред Европа. Определено ако някой разбие ЕС, това ще бъде България с манталитет си от 19 век.
    —цитат от коментар 69 на Виктор


    Кой го твърди? Дори по време на Османската империя е имало и турци, гърци, албанци и т.н. Но българите са били мнозинство. А, да, още нещо. Нямало е македонци, те са се появили много по-късно.

  82. 82 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#71] от "Сенсей НАНАЙ":

    Шоу за патриотично настроения електорат за да се максимизират гласовете за ГЕРБ и Патриотите.

  83. 83 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#59] от "Brighty":

    Сенсея има спуснати опорки от някоя от соросовските фондации.
    Личното му мнение не може да пречи на бизнеса.

  84. 84 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Захариева свърши чудесна работа - от 2019 с последователна и европейска политика, оголи недобронамереното и нецивилизационно поведение на Скопие, формулира сравнително добре приоритетите и отстоя българската позиция при доста силен натиск от някои от най-силните ни съюзници; успешно смекчи позицията на ЕС. От малкото политици, които говорят и се държат като в пълноправен член на ЕС, а не като страна-кандидат. С по-малко шум, направи добри крачки и спрямо българите в Албания. Из коментарите от българските общности в съседните страни се вижда, че има силна подкрепа и че тази по-решителна България е ужасно закъсняла, но в правилната посока.

    Сега е време обаче да чуем какво мисли всяка една партия по този въпрос. Да не отговарят на лесния върпос - какво биха направили по-добре вчера, а да отговорят как биха действали днес и утре, ако бяха във властта. Макар да има широк консенсус, нюансите са доста важни. Кои са потенциалните външни министри на БСП, ИТН, ДБ и т.н. - какво биха продължили, надградили или променили те?

  85. 85 Профил на famousandco
    famousandco
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Дневник защо "пропусна" новината, че НАТО спря процедурата за достъп до класифицирана информация на Северна Македония? Случайно?

  86. 86 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#43] от "НеКой":РСМ май е започнала да плаща яко за тролове. Навсякъде са плъзнали из нета.Не говоря за обикновените севереномакедонци, които си защитават тезите. Говоря за ТРОЛОВЕ, които се правят на инакомислещи българи.
    —цитат от коментар 63 на Чубрица


    Не е РСМ.
    Основните пари идват от Сорос.

  87. 87 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 202 Неутрално

    Аз не мисля, че трябва да ни пука за свверномакедонските чувства. Те да се държат уважително, да спрат да ни крадат историята и националните герои , пък нека ни мразят колкото искат!

  88. 88 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Едно от основните искания на българската страна,напълно основателно ,е промяна на учебниците по история на РСМ.Променят ли се,до едно -две поколения тази омраза ще изчезне,затова което и да е следващо българско правителство не бива да отстъпва от това искане.
    —цитат от коментар 60 на uvtest


    Тези глупости откъде ги измисляте. Това е само в главата на оня предател Караагентов.

  89. 89 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 761 Весело

    До коментар [#1] от "kzj35678888":
    „Подкрепям Захариева. Много добър ход. За това ще гласуваме отново за ГЕРБ.“

    Тая де не е мъж та да и го подкрепяш? Ако кумирът ти цървул остане и след изборите, едно от първите неща, които ще направи ще е да се зацелува с македонци и сърби в угода на рассия. Та ми е интересно какво правите тогава измамените камилчета?

  90. 90 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Дневник защо "пропусна" новината, че НАТО спря процедурата за достъп до класифицирана информация на Северна Македония? Случайно?
    —цитат от коментар 85 на famousandco


    Знаеш ли заради ОПГ-тата, кога България получи достъп до мрежите за обмен на класифицирана информация. И колко животи на български военнослужещи са били застрашени по време на мисии, заради непредоставяне на информация?

  91. 91 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 881 Неутрално

    [quote#67:"Сенсей НАНАЙ"][/quote]

    "Искрено се надявам Европа да сложи край на тоя цирк и най-сетне да натири България в международна изолация, където и без това и е мястото и заради корупцията, и заради нео-нацизма, и заради липсата на демокрация."

    Нео-нацизъм има например в това ви изказване, но не и в позицията на България (страната, не някоя партия) спрямо Скопие.

    Проблем с корупцията има българското правителство и българските партии, а не България и българското общество.

    България като страна е пълноправен член на ЕС. Нейните национални интереси са и европейски интереси. Скопие е европейски проблем, така както Гибралтар, Северна Ирландия и Кипър. По вашите критерии, почти няма да останат страни в ЕС, които да не са в "международна изолация".

  92. 92 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3370 Неутрално

    До коментар [#49] от "uvtest":

    Любопитна подробност е, че четирима от "изгонените" руски дипламати са се подготвяли за заминаване, а един - търговското аташе - даже вече си беше и заминал.

    Още по-любопитно е, че до момента няма повдигнато обвинение на нито един български гражданин за каквито се говори, че са съдействали в шпионските дела на "изгонените" дипломати.

    Не зная как се превежда на руски език, но на български на това му се казва "пунта мара".

    А руската пета колона няма как да е участвала в протестите. Видяхме, че при най-малката критика от страна на Джесика Ким не петата колона, а самото руско посолство - т.е. руското правителство - скочи да спасява редник Борисов.

  93. 93 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Между другото - какво ще бъде Вашето мнение ако Турция поиска да пренапишем нашите учебници - например в частта за Априлското въстание?":
    —цитат от коментар 75 на Един препатил


    Как звучи априлското въстание от турска гледна точка?
    Отричат ли го? Или ние го отричаме?
    Фактът, че е имало въстание не се отрича нито от нас, нито от тях.
    А тълкуванията всяка страна нека да си ги прави сама.

  94. 94 Профил на Brighty
    Brighty
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Играта "Македонци", в която славяни, повечето с български корени, по идиотски и налуден начин започват да твърдят, че са гърци, тоест наследници на Александър Велики и Филип Втори, е измислена от Стојан Новаковић. Играта не е имала голям успех сред целевата й група до 1944 г., единици са били тези, които са приели били тази нова лудост. Моите деди не са били от тях. Родени в днешна РСМ, те винаги са знаели и са твърдели, че са българи. Намесва се обаче Комунистическият интернационал на тов. Сталин, самият той грузинец, ненавиждащ Русия. С подкрепата на комунисти от България и Вардарска бановина започват да измислят нова нация и нов език. Както свидетесклтва участник в процеса, бащата на съвременния скопски език - Венко Марковски. Защо се отказва Венко? Защото и на него, макар и комунист, му идват вповече лъжите и омразата към България, които е трябвало да са в основата на измислените нация и език. Минават десетилетия в югорезервата "македонците", макари и най-изостаналата република на федерацията, припяват на Лепа Брена, тъпчат се с плексавици и са доволни. Резерватът СФРЮ се разпада, съборен от сръбския му надзирател. Уонаби македонците се озовават в нормална среда. И тук се сблъскват с реалността - македонците никофа не са били славяни, както са ги лъгали, а са били гърци. 20 години мъчително отричане на истината. 2018 г. - скопяни капитулират. Признават, че не са истински македонци. Започват да слагат табели по откраднатите герои, с които признават историческата си клептомания. Ако си роден обаче в лъжа, като скопяни, трудно можеш да живееш с истината. След като не са македонци и трябва да връщат откраднатите гръцки героии, тези исторически клептомани се насочват към нашите деди и герои. И за да е циркът пълен самите лъжци почват да викат: "Помощ, крадат ме". Отричащите идентичността на дедите ни, вият и крещят: "Не ми признават идентичността, помощ!" Време е да се сложи край на тази скопска шизофрения! Троловете на РСМ - sensnej-ци и викторовци носят от десет кладенеца отровни лъжи. Да се погледнат в огледалото и да се запитат ако няма дървено желязо и славянски македонци, тогова какви точно славяни сме ние? Питайте, ще ви се отговори, ако много питате!

  95. 95 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#75] от "Един препатил":

    "Между другото - какво ще бъде Вашето мнение ако Турция поиска да пренапишем нашите учебници - например в частта за Априлското въстание?"
    ===============
    Не чакаме одобрение от Турция, така че нека иска.
    То и сега написаното е твърде украсено, но това си е наша работа.
    Ако сме на опашка за някакъв тюркски съюз, ще ги пренапишем. Нали оправихме "присъствето".

    Еретик
  96. 96 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#60] от "uvtest":
    —цитат от коментар 75 на Един препатил


    "А ащо това искане не беше направено преди приемането на Македония в НАТО? Само преди година? Как така в НАТО с едни учебници, пък в ЕС - с други? Или тогава изборите бяха далече?"

    Защото националите интереси на България не са в контраст с членството на РСМ в НАТО. НАТО е военен съюз. Ролята на САЩ в него гарантира принадлежността на Скопие към Западния свят и териториалната цялост там, докато текат преговорите с ЕС, които могат да продължат и 20+ години.

    ЕС и НАТО са две доста различни организации.

  97. 97 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Проблем с корупцията има българското правителство и българските партии, а не България и българското общество.
    —цитат от коментар 91 на observador


    Още по-зле, гений. То не, че нещо друго е възможната ситуация, но ... именно заради действията на правителството една страна бива поставяна в международна изолация. Изобщо, не разбирам смисъла на забележката ти, а вероятно и ти.

  98. 98 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Защото националите интереси на България не са в контраст с членството на РСМ в НАТО. НАТО е военен съюз.
    —цитат от коментар 96 на observador


    Бо хо хо хо. Не, гений: тогава не се задаваха избори, а и в НАТО сме още по-безгласна буква.

  99. 99 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#75] от "Един препатил":

    Нито България отрича, че е била под османска власт, нито Турция отрича, че е имало Априлско въстание. Нормално е да имаме различна интерпретация и гледна точка.

    Такъв казус с отричане на исторически факти (не просто различни интерпретации) е доста, доста рядък. Последният такъв в световната история беше пак със същата РСМ и отричането на факти от гръцката история. Случайност?

  100. 100 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Захариева свърши чудесна работа - от 2019 с последователна и европейска политика, оголи недобронамереното и нецивилизационно поведение на Скопие
    —цитат от коментар 84 на observador


    Скопие не е направило нищо нецивилизовано. Разни лумпени и откачалки измежду македонското население може да са направили нещо си, но то и в България постоянно разни лумпени и откачалки вършат и говорят нецивилизовани неща. Никаква разлика няма, просто ние сме в момента в по-силната позиция (по абсолютна случайност) и се опитваме да се правим на мутра пред единствената държава в Европа, която можем да рекетираме, щото е по-малка и малко по-бедна от нас.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK