По-малко от половината от личните лекари в София са се ваксинирали срещу COVID-19

По-малко от половината от личните лекари в София са се ваксинирали срещу COVID-19

© Юлия Лазарова



По-малко от половината от общопрактикуващите лекари в София са се ваксинирали срещу COVID-19 - това се разбира от справка на столичната Регионална здравна инспекция, предоставена на "Дневник" по Закона за достъп до обществена информация. Тъкмо тези медици се очаква да поемат (наред с ваксинационните центрове) основната част от масовото имунизиране, което по прогнози на властите ще започне започне от началото на март. На личните лекари в цялата страна - по изчисления на здравния министър - се разчита тогава да инжектират по 45 хил. души дневно.


Общопрактикуващите лекари на територията на София-град, заявили желание за ваксиниране от началото на кампанията на 27 декември 2020 г. до 9 февруари тази година, са 312, съобщават от здравната инспекция. Това прави 40 на сто от всички лични лекари в града, които според най-новите данни на Националния статистически институт към юни миналата година са 776.


Според справката да получат ваксина са поискали малко над половината лекари - 393. Имунизирани са 81 души по малко, като инспекцията обясняват: "Разликата от заявилите ваксина и неваксинираните е, че те или са преболедували от COVID-19, или са се отказали от ваксинирането".

Към 9 февруари няма заявили желание и неваксинирани общопрактикуващи лекари в София



Столичната регионална здравна инспекция

От здравната инспекция заявяват, че към 9 февруари в най-големия град на страната "няма заявили желание и неваксинирани общопрактикуващи лекари". Това каза миналата седмица и председателят на Управителния съвет на Българския лекарски съюз Николай Брънзалов, помолен да коментира сигналите за медици, които близо месец след заявката не са били потърсени от здравните власти. "Нямам такава информация. Дори да има такива единични случаи, съветвам колегите да се обърнат към регионалните здравни инспекции и ще бъдат ваксинирани веднага", посочи Брънзалов.


Общопрактикуващите лекари са част от т.нар. първа фаза на правителствения ваксинационен план, обединяваща всички медици, фармацевти и дентални специалисти, които са на първа линия в борбата срещу коронавируса. Те биват ваксинирани от здравните инспекции, а в големите градове и в т.нар. COVID центрове, които бяха открити в бившите поликлиники. Официална статистика колко от наброяващата над 240 хил. души приоритетна група са си поставили ваксина не е обявявана, но според изявленията на здравния министър около половината от работещите в болниците са били ваксинирани.


До 18 февруари общо поставените в България дози от трите одобрени от евросъюза препарати са 85 920. Завършили ваксинационния курс с две дози са 24 107 души, а 37 706 са инжектирани веднъж и им предстои да получат и втора доза.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Давайте -с лекарите напред.
    Какво се дърпат?

  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3261 Весело

    Интересно какво трябва да се случи, за да им светне на управляващите и хората от всякакви щабове, че е необходима сериозна информационна кампания за ваксинирането. Очевидно тая работа без оная работа няма да стане, както се казваше в известния виц за Дева Мария.

  3. 3 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    И сега какво? До стената ли ще ги изправят?

  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    Както писах и вчера, изборът да се ваксинирате или не, не е лично ваш избори.
    Живеете между хората и ако не се ваксинирате се превръщате в потенциален разпространител на заразата.
    Това с особена сила важи за лекарите.
    Считам, че неваксинирали се лекари изобщо не трябва да бъдат допускани до работа.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    Ами нашето джипи просто напусн. Блестящ специалист, близо 30г ни лекуване, умен мислещ лекар.
    Нищо не каза по темата, но като я познавам едва ли е съгласна с този експеримент от медицинска гледна точка.

  6. 6 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1747 Любопитно

    Сега на моят ли да си вярвам или на Тупано.
    Или Дявола не е толкова черен или Ваксините не са толкова Бели?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  7. 7 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    Голям лаф :))))
    Абсолютно личен избор е! Обяснете, каква е разликата между ваксинирани разпространяващи вируса и неваксинирани такива. 'щото за момента информацията е, че ваксинираните не спират да са източник на заразяване. Само дето ще са скрити заразоносители, защото е по-малко вероятно да проявят признаци на разболяване.
    Не съм против ваксинирането, но в тази си форма то е обречено. Не само в България. Налага се да бъдат променени целите и стратегията, за да има истински ефект сред най-ридковите групи.

  8. 8 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Сега да видим какъв щам ще измислят... Вирусът май отслабва, иначе кюстендилци и врачани щяха да са изчезнали досега. Айде да си слагаме хубавите дрехи и да връзваме мартеници.

  9. 9 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Да не би са ги е страх повече от ваксината, отколкото от заразата? И защо ли?...

  10. 10 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Е то половината население го преболедува.Нормално е в момента процента желаещи да не е много голям.Аз съм от тези,ще си сложа на есен ваксина.

  11. 11 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 315 Разстроено

    след такава медиина атака и дезинформация... голяма изненада, че не искат да се ваксинират... Айде са още 1-2 години пандемия и локдаун..

  12. 12 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#1] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Първо докторите. "Доктор" идва от лат. doceo "уча", докторите са учени хора.
    После лекарите. "Лекар" идва от "лекувам", което значи човек, който само облекчава болката, а не я премахва.
    А за церителите не зная дали ще останя. "Церител", "цяр" идват от "изцелявам" - оцялостявам. В същия смисъл е англ. to heal

    Някога медицината е била холистична. Ако си чел Атхарваведа - или пък не си, но знаеш какво пише вътре, без да си го правил.
    :)
    Ще пропусна днешното заклинание с надежда мразещите смъртта да се научат да я приемат. Със смъртта шега не бива.

    BLUE Planet Corporation
  13. 13 Профил на Gaden_No_Chesten
    Gaden_No_Chesten
    Рейтинг: 94 Весело

    Дори лекари, облъчвани от мантрите на медицината толкова години отказват да бъдат верни на коронаистерията - по-голяма греда от това за короноидите здраве му кажи ....На всеки трябва да му е ясно, че парите и далаверите от коронацирка са за избрани, но експериментът е с неговото собствено тяло с ваксини в експериемнтална фаза и с условни одобрения, така че както повелява демокрацията - тяхно тяло, техен избор. Нямам нищо против срещу хората, желаещи да се ваксинират , стига да спре мрънкането срещу тези, които сме взели решение да се доверим на науката - истинската наука , която е доказала, че за да се докаже безопасността на ваксина трябват години.. поне няколко години ....

  14. 14 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    Моето джипи също не се ваксинира- защото го изкара коронавируса. Колегите му също. Фактически по голямата част от познатите ни медицински лица го прекараха. Някои се ваксинираха, някои не от тях

  15. 15 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 629 Любопитно

    До коментар [#11] от "sw51":

    след такава медиина атака и дезинформация... голяма изненада, че не искат да се ваксинират... Айде са още 1-2 години пандемия и локдаун..
    —цитат от коментар 11 на sw51


    И каква е връзката между вксинирането и локдауна? Да не би във Великобритания, където ваксинират като за световно, да освободих хората? Напротив - наложиха още по-строга "карантина".

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  16. 16 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#11] от "sw51":

    Изцяло компроментирания здравен министър (ковид в онкологиите е негова идея) събрал редакторите на важните медии с близо до нулата доверие да правят кампания.
    Тези хора май наистина не могат да се погледнат отстрани и разберат що за клоуни са

  17. 17 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":Голям лаф :))))Абсолютно личен избор е! Обяснете, каква е разликата между ваксинирани разпространяващи вируса и неваксинирани такива. 'щото за момента информацията е, че ваксинираните не спират да са източник на заразяване. Само дето ще са скрити заразоносители, защото е по-малко вероятно да проявят признаци на разболяване. Не съм против ваксинирането, но в тази си форма то е обречено. Не само в България. Налага се да бъдат променени целите и стратегията, за да има истински ефект сред най-ридковите групи.
    —цитат от коментар 7 на quasimodo


    ЗА МОМЕНТА!
    След половин година ще посмееш ли да отидеш при неваксинирал се лекар да ти лекува раната?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  18. 18 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    Повтарям още веднъж - голяма част от медицинските лица преболедуваха и няма смисъл да се ваксинират. След шест месеца като актуализират ваксините ще има смисъл.

  19. 19 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#17] от "Храбър":

    ЗА МОМЕНТА!
    След половин година ще посмееш ли да отидеш при неваксинирал се лекар да ти лекува раната?
    —цитат от коментар 17 на Храбър


    И след половин година, и след десет години ще ходя на неваксинирани лекари със същото спокойствие, с каквото ходя и сега! Цялата пропаганда от бюрократи и политици отдавна не ме плаши, само ме дразни.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  20. 20 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Групата на антиваксърите не спи! Тя громи 😄!

    agent
  21. 21 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#15] от "Nil satis nisi optimum":

    Наистина ли не разбираш връзката? Гледай скоро Израел и ще ти стане ясно...

  22. 22 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 629 Любопитно

    До коментар [#21] от "sw51":

    До коментар [#15] от "Nil satis nisi optimum":Наистина ли не разбираш връзката? Гледай скоро Израел и ще ти стане ясно...
    —цитат от коментар 21 на sw51


    В Израел отмениха ли локдауна, или ще го отменят, ама друг път?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  23. 23 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Весело

    И след половин година, и след десет години ще ходя на неваксинирани лекари със същото спокойствие, с каквото ходя и сега! Цялата пропаганда от бюрократи и политици отдавна не ме плаши, само ме дразни.:
    —цитат от коментар 19 на Nil satis nisi optimum


    Какво общо имат политиците с един чисто медицински проблем?
    Все едно да се удряш с дърво по главата, защото магарето те ритнало.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  24. 24 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Пак добре, значи поне на половината лични лекари още ще може да се разчита.

  25. 25 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Аз искам да се ваксинирам. Оказа се обаче че личния лекар вече не е личен лекар, а засега всеки ми отказва да ме вземе като пациент. Имам още познати, които вече нямат личен лекар. Изглежда се очертава сериозен проблем.

  26. 26 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    До коментар [#15] от "Nil satis nisi optimum":

    В Израел е същото и нещо спряха да го дават за пример.

  27. 27 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#17] от "Храбър":

    За протокола.
    Нямам никакви притеснения да се срещам с неваксинирани лекари и изобщо всякакви хора без сертификат за антигрипна ваксина.
    Вашите лични страхове и притеснения са си ваш проблем.

  28. 28 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#23] от "Храбър":

    Лекарите не се ваксинират, както личи от статията защото знаят ползите и рисковете от "ваксинирането" срещу "Ковид".

    Политици и писарушки от щабове налагат "мерки", който съсипват живота на хората. Това не е медицински проблем, а е екзистенциален!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  29. 29 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#1] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    А защо да се ваксинират тези лекари, които вече са прекарали вируса и имат имунитет? А те май са останалите!

  30. 30 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#26] от "Vlado Nikolov":

    В Израел се появи сериозен проблем. Последните две седмици се вдигна рязко общата смъртност. Аз лично не мисля че е от ваксините, но фактът е налице и започват интерпретациите които тръгват в разни посоки.

  31. 31 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Вчера някои умници обвиняваха в простотия учителите, днес ще обвиняват и лекарите, утре всички в тази държава.

  32. 32 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    Личният лекар на децата ми вече прекара коронавируса - даже беше хоспитализиран.
    И него ли не трябва да допускаме до работа с пациенти?

  33. 33 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    До коментар [#8] от "Tod":

    То, според прогнозите от миналата пролет, всички трябва да са го прекарали. Пък нещо не е баш така. И ваксинираните не трябваше да боледуват, а ваксината да е трайна защита. А говорят, че срока е около шест месеца, до година. Тоест, всяка година боцкане. Въобще, пълна каша, шаш и паника.

  34. 34 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#17] от "Храбър":

    Ще ида - аз също вече изкарах коронавируса.

  35. 35 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#31] от "Lazarus":

    Това е част от естественото разнообразие на живия живот.
    Наистина има хора които имат пълно доверие на един клоун с присадена коса и комсомолски плам в очите.
    Аз лично нямам подобни в близкото си обкръжение и определено ги избягвам.

  36. 36 Профил на naturiST
    naturiST
    Рейтинг: 318 Любопитно

    До коментар [#2] от "boevbisser":

    Как си представяш това нещо" сериозна информационна кампания" за ваксини за които информацията е непълна по всички възможни мадицински стандарти за продукт , приложим върху хора. Нали не мислиш , че на един лекар му трябва правителствената информационна кампания за да се информира за ваксината. Нежеланието на лекарите е най-показателно за вероятността от настъпване на проблеми с тези ваксини. А проблемите с ваксини досега не настъпват за месец - два , а често след години. А от друга страна вируса изглежда толкова страшен само в правителствените сводки, където политици разиграват театри за пари.

  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#27] от "k_":
    До коментар [#35] от "k_":

    Цяла Европа и целия свят се емнал да се ваксинира, защото хората по света нищо не разбират, само най-умните Пенчо и Ненчо от село Гол Тупан не желаят, защо били безстрашни.
    Не сте безстрашни, а сте глупави!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#34] от "Patsis":

    За теб не е нужно, ако си го изкарал/а.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  39. 39 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#7] от "quasimodo":

    > ваксинираните не спират да са източник на заразяване.
    > Само дето ще са скрити заразоносители ...

    Тоест всеки ваксиниран е потенциален масов убиец ? При това по-лош от 'обикновено заразените' ?

    Ако това е така, не би ли трябвало да ги изолират някъде - поне докато се подобри глобалната ситуация ?

    કટાક્ષ
  40. 40 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Наистина има хора които имат пълно доверие на един клоун с присадена коса и комсомолски плам в очите.
    —цитат от коментар 35 на k_


    Този "клоун ",както го наричаш,нещо по различно ли говори ,от всички останали здравни министри по света ?Или идеята беше да го изхейтиш,та да си оправиш деня?

  41. 41 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#23] от "Храбър":

    > Какво общо имат политиците с един чисто медицински проблем?

    Българския НОЩ започна да бори световната зараза в конфигурация военен, счетоводител и пожарникар. Не намериха за нужно да привикат някой епидемолог, колкото за пред хората.

    И все още не смятат че е нужно.

    કટાક્ષ
  42. 42 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#37] от "Храбър":

    > Цяла Европа и целия свят се емнал да се ваксинира

    На места при това са силно ентусиазирани - примерно тук:

    https://www.youtube.com/watch?v=c-sgZE7mCBo

    કટાક્ષ
  43. 43 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Българския НОЩ започна да бори световната зараза в конфигурация военен, счетоводител и пожарникар. Не намериха за нужно да привикат някой епидемолог, колкото за пред хората.
    —цитат от коментар 41 на Ан Он


    И като няма епидемолог ??? ,по зле ли се справя от останалите в ЕС ? Да казвам ли ,на кое място сме по заболеваемост и смъртност от Ковида на Балканите и Европа?

  44. 44 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#40] от "uvtest":

    > нещо по различно ли говори ,от всички останали здравни министри по света

    Всички останали здравни министри по света, ходят ли да инспектират пътната инфраструктура за им покажат как новата маркировка прави Бжжъъъъъъъттт ?

    કટાક્ષ
  45. 45 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    И аз мисля, че хората и лекарите в частност, които са прекарали под някаква форма заболяването няма защо да бързат да се ваксинират. След месеци или до края на годината вече ще има данни дали и за колко време е валидна имунизацията, все едно дали е получена от заболяване или ваксина и тогава ще има яснота кой кога да се ваксинира.
    Що се отнася до тези, които не са се заразявали (или не са разбрали), поне сред хората които са на рискови места като лекарите е редно да се ваксинират. Това се отнася и до нас, останалата част от хората. Все пак, ако хората измираха като мухи от тази ваксина, щяхме да сме научили.
    Но сега нали всички сме много умни, мрежата е зад гърба ни, подсказва перфектно, няма нужда да мислиш и всеки разбира от вируси, щамове и ваксини, трябва някой (кой като няма авторитет) да ни убеди, Защото съседката, или някой в т.н. социални медии е пуснал поредната новина, че е страшно или не, че ваксините са опасни, даже по-опасни от болестта и затова и ние няма да се ваксинираме или ще се "колебаем".

  46. 46 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#43] от "uvtest":

    > на кое място сме по заболеваемост и смъртност

    По-смъртност последните десетина години традицонно сме на първо място в Европа.

    А това че по света средната възраст на починалите дето са записани към КОВИД отива къмто 83-85 години, пък при нас средната продължителност на живота и без КОВИД е под 75 години, не знам какъв повод за гордост може да бъде.

    Просто голяма част от потенциалните КОВИД жертви са си заминали още преди лето 2015-то господне.

    કટાક્ષ
  47. 47 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Ваксината гарантира, че няма да влезеш в болница. И това никак не е малко. Населението трябва да се ваксинира, за да няма нужда от тези КОВИД отделения. Абсурд е години наред да се ангажира ресурс с КОВИД болни, защото видите ли "не били изучени страничните ефекти" и мат'ряла вярва повече на фейсбук-"експертите" и на руската пропаганда - какво? трети крак ли ще ви порасне?

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  48. 48 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    жипитата са ясни. ако днес се ваксинирам, утре няма да могат да ме "лекуват" до безкрайност по супердупер схемата им. то затова по света направиха центрове за ваксиниране, че са им ясни номерата на жипитата

  49. 49 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#43] от "uvtest":> А това че по света средната възраст на починалите дето са записани към КОВИД отива къмто 83-85 години, пък при нас средната продължителност на живота и без КОВИД е под 75 години, не знам какъв повод за гордост може да бъде.Просто голяма част от потенциалните КОВИД жертви са си заминали още преди лето 2015-то господне.
    —цитат от коментар 46 на Ан Он


    В момента средната възраст на болните в КОВИД отделенията е 51 години.

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  50. 50 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#49] от "mastikata":

    С колегата не обсъждахме престой, а летален изход.

    કટાક્ષ
  51. 51 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#49] от "mastikata":

    Произволна табличка от Интернет

    https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm #SexAndAge

    Груба сметка показа че над 60% от починалите зачислени към 'Deaths involving coronavirus disease 2019 (COVID-19), pneumonia, and influenza reported' са над 75 години.

    Според произволен друг линк за 'Life Expectancy in Bulgaria' е 75.5 години.

    https://www.worldometers.info/demographics/bulgaria-demographics/ #life-exp

    Та голяма част от тия дето по света ги пишат умрели от КОВИД у нашенско умират доста по-рано и от по-тривиални болежки.

    કટાક્ષ
  52. 52 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Но погледнат от друга гледна точка, наистина можем да кажем че 'добрите КОВИД статистики' се дължат и на управлението на Баш Бой последните десетина години.

    કટાક્ષ
  53. 53 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#49] от "mastikata":С колегата не обсъждахме престой, а летален изход.
    —цитат от коментар 50 на Ан Он


    Престоят и леталният изход са в тясна връзка. Иначе в момента трябваше да има по 1-2 смъртни случая на ден ако жертвите бяха на 80-85 години само, но очевидно не е така?! Логично умират предимно хора, които са хоспитализирани и ако възрастта е паднала на 50 години, то и тези 40-50 смъртни случая на ден са от тази група. И това не са хора с хронични заболявания - смъртността от КОВИД при сравнително млади хора е от тромбози, които са пряко следствие от КОВИД инфекцията.

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  54. 54 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#49] от "mastikata":

    Да отбележим че 'Life Expectancy in Bulgaria' е различно от 'средна продължителност на живота' (възраст при смърт) - има един тънък нюанс.

    કટાક્ષ
  55. 55 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#22] от "Nil satis nisi optimum":

    ще го отменят съвсем скоро за хората със зелен имунизационен паспорт.. за останалите - еми каквото такова.

  56. 56 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#53] от "mastikata":

    > Иначе в момента трябваше да има по 1-2 смъртни случая на ден ако жертвите бяха на 80-85 години само, но очевидно не е така?!

    В момента има по 300 смъртни случая на ден. Което е нормално за България.

    Дали ги пишат към КОВИД или не ги пишат към КОВИД, за тия хора и роднините им е все едно.

    Ако ваксинираме всички българи, тогава в България ежедневно ще умират по 300 ваксинирани срещу КОВИД. Всеки ден.

    કટાક્ષ
  57. 57 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Как си представяш това нещо" сериозна информационна кампания" за ваксини
    —цитат от коментар 36 на naturiST


    Що бе, мен преди години много ме кефеше една реклама за церварикса по 10 пъти на ден по всички телевизии - др Лулчева с озарено от щастие лице че е изпълнила дълга си да спаси матката на чедото го прегръща на забавен кадър на фона на парка.
    https://www.vbox7.com/play:9b2a4860e7
    На едни и на тях им харесало и глей какво стана
    https://www.24chasa.bg/novini/article/4874390
    След тоя случай рекламата изведнъж изчезна. Другата много яка беше със ол старс артисти къде всички си бяха приписали апартаментите на фирма Хилд и си живееха доволно и честито.

  58. 58 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Ха-ха-ха. За това предупреждавахме отдавна, но никой не ни чу нас личните лекари. Аз също не записвам вече. Защо ли ? Защото 3/4 от дейността ми не се плаща и стотинка. От 4000 прегледа годишно едва 1000 се плащат от НЗОК на лекаря и то по символични суми от 6 лева до 18 лв. тоест само профилактични и диспансерни прегледи. Масовите ежедневни прегледи за остри или хронични заболявания НИКОЙ не заплаща освен смешната потребителска такса от лев до 2.90. Каква друга дейност днес има такива смешни цени на труда ? Гумаджия ? Не. Каналджия ? Едва ли. Чакам да намалеят практиките, за да ритна договора си НЗОК и работя само частно. Все още има прекалено голям дъмпинг, за да се работи частно с адекватно възнаграждение за труда и квалификацията в тази професия. Затова и няма да останат и млади лекари тук да чакат тук декомунизация, след като имат огромни възможности в нормални западни страни.
    А колкото по темата тези лични лекари, които не желаят в момента имунизация повечето, ако не и всички са прекарали заболяването и са си преценили. Затова този контингент не може да се сравнява с 'не искащите по принцип ваксинация' . Аз при тези контакти с пневмонии поне 25-26 души с доказан положителен PCR за изминалите 3 месеца със сигурност имам антитела ,въпреки това вече имам и втората доза ваксина, защото така е по сигурно при следващи контакти със SARS.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  59. 59 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#25] от "dinko":

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  60. 60 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#38] от "Храбър":

    Ами то поне 1,5 млн българи над 18 години са го изкарали. При това резултатите са получени чрез анкета по телефона -т.е. това са тези, които си знаят, че са го изкарали. Т.е. поне още толкова има, които не са имали симптоми и не са си правили тестове за антитела и не са знаели, че са го изкарали.

  61. 61 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#53] от "mastikata":

    >смъртността от .. при сравнително ... е от ..., които са ... от ...

    Виждат че доста сте чели по темата. Можете ли да ни кажете от какво са умирали хората първата седмица на февруари през 2017-та, 2018-та, 2019-та и 2020-та година(*)

    https://www.nsi.bg/sites/default/files/files/pages/covid/D_2_2021_W5.png

    (*) през всички тези години, първата седмица на февруари е имало повече починали отколкото през 2021-ва

    કટાક્ષ
  62. 62 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Пфайзерите дадоха заден. Втората доза можела да се проточи до дванайсет седмици били въобще да не се слага .

  63. 63 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Ся не разбрахме - министер Ангелов прегърна ли баща си вече или не?

  64. 64 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    Ако лекарите имат такова отношение към ваксините какво точно очакваме от останалите граждани?!?!?!

  65. 65 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ан Он":

    Life Expectancy си е тъкмо "продължителност на живота при раждане"
    Средната възраст при смъртта се определя от продължителността на живота плюс възрастовата структура, която пък е отражение на динамиката на раждаемостта, смъртността и миграциите през последните около 100 години.
    При млада възрастова структура средната възраст при смъртта може да бъде и два пъти по-малка от средната продължителност на живота, просто няма достатъчно старци, че да измират. Примерно в СССР, 1938-39 година средната възраст при смъртта е била 23 години, а средната продължителност на живота - 47 години.
    При силно застаряло население средната възраст при смъртта е по-голяма от средната продължителност на живота - примерно в някоя обезлюдена махала може да достигне и 90 години, защото просто няма млади хора, които да умират от време на време, та да свалят средната възраст при смъртта.
    И не вярвайте особено на демографските данни от уърлдометърс - данните за тоталния коефициент на плодовитост, особено за по-ранни периоди, са произволни оценки, силно различаващи се от изчислените точно - с 10 до 15% даже.

  66. 66 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#48] от "karatista":

    Баси оптимиста си! Кът са вакснеш за ковид и ше спреш да одиш при джипито ,та да умре от глад. Гледам пред моето джипи си има същата опашка от бабички - хипохондрици , като си беше и преди това. Баба ми докато беше жива ,си беше дюшеш за аптекарите , дето имаха диплянки в кабинета на джипито,като последното гуши процент за изписани илачи.

  67. 67 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#65] от "Patsis":

    > Life Expectancy си е тъкмо "продължителност на живота при раждане"

    Колега тук грешите (според мен)

    'Life Expectancy' е колко може да очаквате да живеете ако сте жив в момента (2021-ва година). Тия дето са си заминали по-рано, не ги включваме в сметката и затова числото излиза малко по-голяма от 'средна възраст при смъртните случаи' както го смятат НСИ-тата.

    કટાક્ષ
  68. 68 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#65] от "Patsis":

    'средната продължителност на живота' != 'Life Expectancy'

    > И не вярвайте особено на демографските данни от уърлдометърс

    Аз на никого не вярвам - освен на данъчните.

    કટાક્ષ
  69. 69 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#40] от "uvtest":

    Това за всички останали здравни министри по света не е вярно. Министри има всякакви.
    Не бих препоръчвам да се следват немски, американски или руски, защото те в исторически план са доказали че могат да правят огромни поразии с дългосрочни (за поколения) кофти последствия. Преди стотина години само е било.
    По ковид случката се доверявам например на танзанийския, на когото цялата западна "наука" не смее под страх от отлъчване от фондовете на ковид църквата да повтори експеримента и установи все пак писиар тестовете дават ли положителен за кози и папая.

  70. 70 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#66] от "pavur":

    жипитата са станали пи-големи шанаджии от шмекерите на горубляне и димитровградския пазар. кофти, но факт!

  71. 71 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#55] от "sw51":

    До коментар [#22] от "Nil satis nisi optimum":ще го отменят съвсем скоро за хората със зелен имунизационен паспорт.. за останалите - еми каквото такова.
    —цитат от коментар 55 на sw51


    Ще, ще, ще... Още от времената когато ми обещаха, че след 20 години ЩЕ живея при комунизма слушам само ЩЕ! Вече нямам време за ЩЕ, искам да си диживея дните днес и утре.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  72. 72 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#65] от "Patsis":

    'Life Expectancy at birth' = "продължителност на живота при раждане"

    'Life Expectancy' != "продължителност на живота при раждане"

    કટાક્ષ
  73. 73 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Весело

    До коментар [#67] от "Ан Он":

    Колега, не продавайте краставици на краставичаря!

    /Щях да използвам една-две други поговорки, ама ме е страх да не ме баннат за нарушаване на добрите нрави!/

  74. 74 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#73] от "Patsis":

    Хубаво, да речем че това дето разни случайни сайтове ни продават като 'Life Expectancy' , не е това което вие наричате 'Life Expectancy'. И да се разделим с мир.

    Става ли ?

    કટાક્ષ
  75. 75 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#64] от "selqnin":

    Не е проблемът в джипитата. Проблем е неадекватния Щаб с все клоните в него начело с главния клоун -министъра с присаденото тепе.
    Тия хора есента умориха бая народ като напълниха онкологиите с ковид , вкарваха насила възрастни хора в болниците, спряха хемодиализите и всякакво друга лечение.
    Народа може да е прост и беден, но има достатъчно акъл са ги разбере колко струват.
    Ако не ги разкарат всичките и заменят с някои по-нормални няма шанс да се случи ваксинацията поне за тези които желаят все още.

  76. 76 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Весело

    До коментар [#72] от "Ан Он":

    Да, колега, обикновено "предстояща продължителност на живота при раждане" се съкращава до "продължителност на живота", защото точният термин е тежък, тромав, а това е неудобно, когато трябва да се повтаря често. И без това който си го разбира си го разбира, нъл тъй?
    Продължителност на живота в България, 2019 година означава колко години би преживяло /средностатистически/ едно новородено, ако смъртността във всяка една възрастова група би била такава, каквато е била в България през 2019 година /примерно/. Всъщност това е условен показател, тъй като смъртността в различните възрастови групи се мени.
    Родените през 1919 година /продължителност на живота 40 години/ всъщност са преживели не 40 години, а 45-55 години /нямам в момента точни данни/, защото смъртността е намалявала /1926 - продължителност на живота 46 години, 1934 - 50 години, 1939 - 52 години, 1946 - 55 години, 1956 - 66 години, 1965 - 71 години/.
    Обратно, родените през 2019 може и да не преживеят своите 75 години, ако през втората половина на 21-ви век ни споходи някой нов вирус, поразяващ по-възрастното население... Само че аз това вече няма да го видя.

  77. 77 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#76] от "Patsis":

    Разликата която ни продават някой сайтове е
    - 'средна очаквана продължителност на живота на родените през 1950'
    спрямо
    - 'средна очаквана продължителност на живота на родените през 1950 които още са живи през 2021-ва'

    કટાક્ષ
  78. 78 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#75] от "k_":

    >Проблем е неадекватния Щаб с все клоуните в него

    И упорите не могат да разберат че проблемът не е че Обществото вярва в някакви конспиративни теории, проблемът е че след всичките глупости които сътвориха, Обществото има близко до 0% доверие в тях.

    કટાક્ષ
  79. 79 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#77] от "Ан Он":

    Колега, схванахте разликата между "средна продължителност на живота на условно поколение" и "средна продължителност на живота на реално поколение".
    Само че втората се изчислява и публикува рядко и то в специализирани издания.
    Защото трябва да се изчакат поне 100 години докато измре реалното поколение, нали разбирате. Примерно реалната продължителност на живота на родените през 1950 година е повлияна вече от пандемията на коронавируса.

  80. 80 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#78] от "Ан Он":

    Цялата им комуникационна стратегия базирана на страх и заплахи е сбъркана. Ген. Годжи изглежда нелепо една година след първото си появяване на телевизора. След още една година ще е още по нелепо.
    Толкова ли не могат да намерят един нормален да обясни на хората за какво иде реч без да ги плаши, навиква и се държи арогантно все едно е хванал шлифера на бай Тедрос

  81. 81 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 828 Неутрално

    На личните лекари в цялата страна - по изчисления на здравния министър - се разчита тогава да инжектират по 45 хил. души дневно

    Мдаааа. Начи като почнат по 45 хил. на ден, за 10-12 дена приключваме. Във страната има 500 хил. желаещи.

  82. 82 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3377 Неутрално

    До коментар [#37] от "Храбър":

    Дядовците на местните Пенчо и Ненчо също са гледали изповежди изперките германци когато са си правили абажури от човешки кожи. Или пощурелите руснаци като са сложили на дръвника цяла една прослойка от обществото. И на американците са се чудели и маели когато са забранили ичкията за цели 13годин.
    И тогава в обществото ни е имало панталонаджии дето са се преследвали пред горните простотии, ама пак са били малцина.

  83. 83 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4152 Неутрално

    До коментар [#77] от "Ан Он":
    Отделно на доста места може да си намерите данни за средната предстояща продължителност на живота на възраст Й години - 5, 10, 15, ..., 70,...
    Примерно средната предстояща продължителност на живота на родените през 1952 година, които още са живи през 2017 година ще я търсите като средна предстояща продължителност на живота на доживелите 65 години. За България тя е 14 години за мъжете и 17,7 години за жените, средно около 16 години /защото доживелите 65 години жени са повече от мъжете/.
    Е, сега родените от поколение 1952 година няма да преживеят още 16 години, ако са доживели до 2017 година, защото са силно ударени от коронавируса.

  84. 84 Профил на old school
    old school
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Както писах и вчера, изборът да се ваксинирате или не, не е лично ваш избори. Живеете между хората и ако не се ваксинирате се превръщате в потенциален разпространител на заразата. Това с особена сила важи за лекарите. Считам, че неваксинирали се лекари изобщо не трябва да бъдат допускани до работа.
    —цитат от коментар 4 на Храбър


    Това е медицински фашизъм и нарушаване на основни човешки права.
    Хипохондриците, които толкова се притесняват и са уязвими, да носят по две, три маски, скафандри и т.н.

  85. 85 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    До коментар [#43] от "uvtest":

    С ваксинацията се справяме категорично най- зле, с другите показатели - прилично. Работа на министъра е да организира процеса, а не да говори. Резултатите засега говорят за пълен провал при ваксинирането.

  86. 86 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Има някакъв стремеж да се оправдае бавната ваксинационна кампания с нежеланието на хората и да се оневини правителството за лошата организация.
    В русенската болница лекарите още не са ваксинирани. Не че не искат, от Спешното заплашвали, че ще спрат работа. Не са им правили списъци. За мен е загадка тази ситуация. Информацията ми е от втора ръка - член на семейството на лекар.

  87. 87 Профил на sgi35679591
    sgi35679591
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    Абе смешко каква зараза те гони теб? Страшно храбър си щом чакаш една отрова да ти спаси животеца от един обикновен грип...

  88. 88 Профил на stefan stoyanov
    stefan stoyanov
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#43] от "uvtest":С ваксинацията се справяме категорично най- зле, с другите показатели - прилично. Работа на министъра е да организира процеса, а не да говори. Резултатите засега говорят за пълен провал при ваксинирането.
    —цитат от коментар 85 на boevbisser


    Пълен провал е вашето твърдение, да не кажа клевета!
    Днес пред ПИРОГОВ във вакси център се ваксинираха и продължават да се ваксинират стотци над 65 г., Тоест 4та вакси. група!!!!!!!!!!!!!!!
    На това съм свидетел придружавайки по възрастна колежка за ваксина.
    Става много бързо!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  89. 89 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3261 Весело

    До коментар [#88] от "stefan stoyanov":

    До момента България е категорично и твърдо на последно място в Ес - няма и 100 хил. Поставени ваксини и няма и 30 хил. Човека с 2 дози. Последните дни, при налични над 100 000 дози не можем да поставим повече от 5000 на ден. Това е числовото изражение на провала. Ама в Пирогов имало много хора - ами добре, ако е вярно, но не е достатъчно. Анадънму?

  90. 90 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7554 Неутрално

    Има лични лекари, които разубеждават хората да се ваксинират. Това е недопустимо.

  91. 91 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#43] от "uvtest":С ваксинацията се справяме категорично най- зле, с другите показатели - прилично. Работа на министъра е да организира процеса, а не да говори. Резултатите засега говорят за пълен провал при ваксинирането.
    —цитат от коментар 85 на boevbisser


    Това ти го казвам аз, а не министъра.
    Утре кото разбера, че не си се ваксинирал и си се качил на градския транспорт, ще си сложа ръкавиците и ще те изхвърля от.....каквото е там....
    И не е вярно, че само с ваксинацията сте се справяли най-зле.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  92. 92 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    До коментар [#89] от "boevbisser":

    И понеже не сме се справяли с ваксинирането, дай сега да плещим срещу него.
    Така ли да те разбирам?
    Спазвайте правилата бе хора!
    Не се правете на най-запознати, защото като го видите онзи с вилата да върви срещу вас, други ще ги мислите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  93. 93 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Разстроено

    Боже господи!
    А аз си мислех, че от времето на Елин Пелин хората са поумнели поне малко!
    Явно съм се заблуждавал.
    Да изчакваш мога да си го обясня, но да си твърдо против трябва да си пълен идиот!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  94. 94 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Другите имат антитела, защото са преболедували. Даже по лични впечатления преболедувалите са повече от половината, така че дори някои от тях са се ваксинирали. Това е много добър процент.

  95. 95 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3261 Весело

    До коментар [#92] от "Храбър":

    Отдавна съм се записал при личния лекар, за да се ваксинирам, като стане възможно. Не съм против, а твърдо за ваксинирането, откъде направи извод, че съм против. Просто отбелязвам със съжаление, че до момента България се справя ужасяващо - хаос е мекото описание на ситуацията. И част от причините за сегашното положение е в липсата на информационна кампания, другите са непрофесионализъм, непукизъм и брутална политическа намеса.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK