В София вече може да се пътува с е-билет, който ще важи 90 минути

В София вече може да се пътува с е-билет, който ще важи 90 минути

© Георги Кожухаров



От днес в градския транспорт на София може да се пътува с е-билет, който се купува през телефона с регистрация в уеб приложението MPASS на адрес: https://sofia.mpass.bg. Е-билетът е с цена 1.60 лева и трябва да се купи същия ден, за който ще важи. Не може примерно вечерта да се заявят билети за следващия ден. Затова препоръката на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) е това да става сутрин, като в телефона се получава QR-код.


Тези е-билети са различни за метрото и за наземния градски транспорт и важат само за деня, в който са купени. "Ако не се ползват, изгарят", уточни директорът на ЦГМ Димитър Дилчев.


При влизане в трамвая или автобуса е-билетът е на дисплея на телефона и се доближава на 5-10 см от валидатора. От този момент той важи за 90 минути пътуване и то само в това превозно средство.




"С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев. Хартиените билети ще продължат да важат, добави той. С новия начин на купуване на превозни документи се цели улесняване на гражданите, тъй като в момента водачите в градския транспорт не могат да продават билети, а и пунктовете за продажбата им са по-малко.


Е-билетът е част от дългоочакваната електронна система за купуване на превозни документи в градския транспорт, по-известна като тикет система. Тя трябваше да заработи в края на 2020 г., но заради пандемията и слаба координация с третата метролиния все още не е внедрена изцяло. Тя е на стойност 83 млн. лева без ДДС и цялото й поддържане до 2028 г. е включено в тази цена по договор, отбеляза Дилчев.


Предстои да се внедри и възможността да се плаща пътуването с дебитна или кредитна карта при влизане в превозното средство. За тази цел в третата метролиния вече са монтирани валидатори, с които се действа като с банкомат - докосваш картата и набираш пинкода при влизане.

Ключови думи към статията:

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Какъв е бибипаният смисъл да е 90 минути за ЕДНО превозно средство? Малоумни олигофрени.

  2. 2 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    От този момент той важи за 90 минути пътуване и то само в това превозно средство.
    ▪️▪️▪️▪️

    😿🤷🏻‍♂️🙄

    "Чуждестранен агент"
  3. 3 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1016 Неутрално


    "С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев. Хартиените билети ще продължат да важат, добави той. С новия начин на купуване на превозни документи се цели улесняване на гражданите, тъй като в момента водачите в градския транспорт не могат да продават билети, а и пунктовете за продажбата им са по-малко.”

    Е , какъв тогава е смисъла на тези 90 минути? Нещо не мога да им хвана логиката на тези ....

  4. 4 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Не може да бъде! След една петилетка мислене и харчене въведоха някакъв жалък единичен електронен билет, който вероятно ще можете да си купите в около 13% от превозните средства в ГТ общо. Остава само да чуем колко милиона ни струва нововъведението и започваме да залагаме след колко дни ще започне да изписва UNKNOWN ERROR.

  5. 5 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    Тя е на стойност 83 млн. лева без ДДС и цялото й поддържане до 2028 г. е включено в тази цена по договор
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    🙄Колко стотици километри тротоари биха могли да бъдат ремонтирани за тези пари🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    "Чуждестранен агент"
  6. 6 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 564 Гневно

    Даже не бих си помислил да си ползвам банковата карта през тази система!

    А билет за време за ЕДНО превозно средство определено е световно нововъведение!

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  7. 7 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Напъна са слонът и роди... мишка

  8. 8 Профил на danielv
    danielv
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    Дано да проработи цялата тази схема.

  9. 9 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Малко не разбрах. Защо е валиден 90 минути, като не можеш да се прекачваш с него?
    Пак някаква недоклатена грбидж идиотщина. 😫😫😫

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  10. 10 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":

    За пътуването с различни линии има дневна карта.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  11. 11 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#6] от "kilgore":

    Абсолютно бярно. Това е подарък за още един "продукт" към мобилните оператори.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  12. 12 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 643 Неутрално

    След 120 години тестов режим 90 минутен бонус от ЦГМ - ще може да направите минимум 2 пълни врътки използвайки дадена линия.
    ХУБАВОЕ.

    https://ne-np.facebook.com/BGprehod/photos/a.698527240847422/708016443231835/?type=3&theater

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4439 Неутрално

    До коментар [#7] от "Kosta Delev":

    +++ поредната прескъпа мъртвородена герберащина.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на ransom
    ransom
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Ми нали не спряхте да ревете електронни билети да има, през интернет да ги купувате, с телефона да плащате. Ето ви го сега. Тия услуги и тая поддръжка е без пари, нали! Скоро и хартиения ще стане със същата валидност

  15. 15 Профил на manoll
    manoll
    Рейтинг: 675 Гневно

    До коментар [#10] от "olexander":

    O, нима?
    А за какво сме дали 83 млн за чутовната тикет система?

  16. 16 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Не знам кое е по-лошото. Че това решение има изключително тясно приложение или че въпреки това за ЦГМ това е огромен скок напред?...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7962 Неутрално

    До коментар [#3] от "Strymski":

    Ами, ще отивате и ще се връщате по една линия 90 минути.

  18. 18 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":За пътуването с различни линии има дневна карта.
    —цитат от коментар 10 на olexander

    Хубаво , но това не пречи и един билет да важи за смяна на превозно средство. Че пътя от София до Пловдив е толкова време!

  19. 19 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Сега да не премахнат или увеличат цената на дневната карта....ако се случи , няма да съм изненадан.

  20. 20 Профил на GOGO
    GOGO
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Това ли измислихте за 20 години... Отелни билети за Метро и наземен транспорт и то да важи само за 1 превозно средство?
    Няма такива кухи калинки...

  21. 21 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    Е пак е добре че не се налага да диктуваш 12 цифрен код на апарата.

    કટાક્ષ
  22. 22 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#3] от "Strymski":Ами, ще отивате и ще се връщате по една линия 90 минути.
    —цитат от коментар 17 на Роси

    Има много автобуси които дублират почти еднакъв маршрут. Трябва да чакаме точно определен номер ли , ако закъснява по някаква причина?

  23. 23 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    До коментар [#6] от "kilgore":

    >А билет за време за ЕДНО превозно средство определено е световно нововъведение!

    Баш Научно Нововъведение.

    કટાક્ષ
  24. 24 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Бе тия хора не са ли ходили в белите страни да видят как се прави с билетите? У нас мотото е така да ти го турнат та да ти е неудобно и да си в нарушение.

  25. 25 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    До коментар [#22] от "Strymski":

    > Трябва да чакаме точно определен номер ли , ако закъснява по някаква причина?

    Колега, приложението поддържа и повече от един е-билет.

    Може да си закупите десет е-билета и при влизане в съответното превозно средство да си активирате съответния билет. И да се возите 90 мин в упоменатото превозно средство без допълнителни разходи.

    કટાક્ષ
  26. 26 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 807 Неутрално

    НАСКОРО ТИЕ СЪЩИТЕ ИМАХА ШЕФ С ПРОЗВИЩЕТО МАФИОЗО НЕГОВИЯТ ШЕФ ПЪК МУ ВИКАХА ТИКВАТА , ИМАШЕ И ТОНИ БАЛКОНИ ИЛИ ПАЦО ТЕРАСАТА , БАРНИРЪБЪЛА И КАСКЕТА , ЗА БЕЗОПСТНОТО ИЗОБИЛНО КРАДНЕНЕ НА ВСИЧКИ ПЪК СЕ ГРИЖЕШЕ ЦАЦАТА , ЧИЧО ЦЕЦА

  27. 27 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2605 Неутрално

    Га видя клошара с акордеона или някой ROM от Титан да си дупчи еби-лет, ще повярвам.

  28. 28 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    А какво пречи да се избере комбиниран билет или дневна карта, щом е е-билет?

  29. 29 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":


    Какъв е бибипаният смисъл да е 90 минути за ЕДНО превозно средство? Малоумни олигофрени.
    —цитат от коментар 1 на parcaleste


    Да не вземете да возите цял ден в същия автобус, че ще изтъркате седалката. хахах :-)

  30. 30 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2605 Неутрално

    Това ли измислихте за 20 години... Отелни билети за Метро и наземен транспорт и то да важи само за 1 превозно средство? Няма такива кухи калинки...
    —цитат от коментар 20 на GOGO


    Такива си ги избира н.в.Софиянецът. Защото повечето от визираните от тебе са несменяеми в общината. Напр.главния счетоводител, който е там още от времето на Тато и Стефан Нинов (стана главна май 91). Малко я съдиха по едно време, но както и Стефай Софиянски, излезе кристално чиста.

  31. 31 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#15] от "manoll":


    До коментар [#10] от "olexander":O, нима?А за какво сме дали 83 млн за чутовната тикет система?
    —цитат от коментар 15 на manoll


    За вили, за коли. за яхти, за жакузита. Вие сега и за тикет система ли искате да се използват. Сигурен съм, че може да се направи и с 5-10 милиона спокойно. хахах :-)

  32. 32 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#22] от "Strymski":> Трябва да чакаме точно определен номер ли , ако закъснява по някаква причина?Колега, приложението поддържа и повече от един е-билет.Може да си закупите десет е-билета и при влизане в съответното превозно средство да си активирате съответния билет. И да се возите 90 мин в упоменатото превозно средство без допълнителни разходи.
    —цитат от коментар 25 на Ан Он


    Ама не искам да купувам десет билета, искам само един !
    И като ще е за време , логично е да важи за всички превозни средства на градския транспорт! Отивам до някъде , върша си работата и се прибирам в рамките на тези минути. Така не ползвам кола , не правя задръстване , не се нервирам на разни идиоти яхнали трошки и кледащи свирепо, не плащам зони, не цапам , не преча на никого.
    Като се прави нещо , нека поне един път се направи с мисъл за удобство на хората бе , да му се невиди! Стига с тези откровено глупави измишльотини!

  33. 33 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 756 Неутрално

    В Рим си бях взел подобен билет за определено време,въпреки че там можеш да се прикачваш,и се качих на един автобус от центъра до крайната спирка.Останах вътре докато шофьора си почиваше вън за 10 минути и пак се върнахме обратно до началото на пътуването.Това си е идеално за туристи

  34. 34 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Ората у една изостанала държава (Руската Федерация) плащат с NFC чрез смартфоан си в метрото...
    Тук... Айде да не казвам. Как може да има някакви безсмислени апарати в трамваите и тролеите и на тях да не може да се плаща с NFC? Били за чекиране... Това е напълно безсмислено. За какво да се чекират хората като са вече вътре? Закакво да се чекират като и без това проверяващите въобще не ги интересува дали си се чекирал, просто картите не са импулсни, а са за определен период от време. Какво чекиране? В метрото се чекираш на влизане, но защо? За да влезеш. Т. е. има някакъв смисъл. Но така само безсмислено хората да се чекират в трамваи и тролеи...

    Анатема на комунизма!
  35. 35 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Като прочетох в едно изречение Столична община и електронен билет си помислих, че електронното е да си запишеш билета на дискета 3.5 инча и да си го носиш, а лелката ще си носи флопи и терминал към него. Все пак напредват лека-полека и скоро ще влязат в 21 век и ще открият какви чудеса на техниката имало вече.

  36. 36 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#29] от "Stargate":
    Измислили са го, за да можеш да пътуваш по най-дългата линия 111 от единия край до другия с един билет - време по разписание 85 минути. Простотия до шия.

  37. 37 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Изтичат ти 90-те минути и отваряш прозореца и скачаш в движение...

    Анатема на комунизма!
  38. 38 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    До коментар [#32] от "Strymski":

    Пак е по-добре ако не е нужно да диктувате 12 цифрен код на устройството за валидиране (като при електронните рецепти).

    https://www.youtube.com/watch?v=J3lYLphzAnw

    કટાક્ષ
  39. 39 Профил на xex02646215
    xex02646215
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Вече? Ама то това беше в нормалните държави преди 50 години.

  40. 40 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#1] от "parcaleste":

    Смисълът е да се вземат още кинти от хората.. да не мислиш, че го правят за някакво удобство.. ;)

  41. 41 Профил на Martin Pustinqx
    Martin Pustinqx
    Рейтинг: 265 Весело

    Това май е направено за удобство на СКГТ, не за клиентите? Що за кретения?

  42. 42 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    До коментар [#32] от "Strymski":

    За ей това изключително технологично нововъведение говорех ...

    18.12.2020 г.

    Е-рецептата вече работи, поддържа се в 5 аптечни вериги

    ...

    Основен елемент при нея е т.нар облак, в който се завеждат данните на пациента от лекаря. Когато пациентът отиде в аптеката, или дава 12-цифрен код и ЕГН, или само ЕГН и дата на издаване, а фармацевтите получават достъп до информацията за изписаните лекарства, съобщава bTV.

    કટાક્ષ
  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Неутрално

    До коментар [#4] от "Green Day":

    Не се купува от превозно средство и системата струва 83 милиона без ДДС. Пише го в статията. А да се въвежда време на валидност, но само за едно превозно средство е герберски принос в световната глупост!

  44. 44 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Ужас! Учительницата наистина е огромно наказание за София!

  45. 45 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Тов. Фандьиковна, подай си оставката дори само заради това! Така хората ще могат да кажат, че си извършила и нещо разумно!

  46. 46 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро"
    _________________
    Ми като се знае колко са малоумни маршрутите и разредения график, какъв е проблема да важи за 90 мин. за всички линии? Примерно някой ако пътува от Дружба към Княжево . или от селата-квартали за други села-квартали ще си купи 2-3 е-билета ?
    И друг път съм казвал,че ако се краде по-малко месечната карта може да е 20-30лв. Повечето нормални хора за 20лв карта ще се откажат от колите.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  47. 47 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Тов. Фандьиковна, подай си оставката дори само заради това! Така хората ще могат да кажат, че си извършила и нещо разумно!
    —цитат от коментар 45 на Scotsman


    Кака Фандъкова си и е много добре сега, и и е рахат с директивите от Баце! Вече 5-6 квартала са напълно и необратимо съсипани!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  48. 48 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Превозният документ е валиден за придвижване в рамките на текущия курс на превозното средство или за период до 90 минути след неговото валидиране. За успешна валидация на картата е необходимо време от около 60 сек., след закупуването ѝ.
    —-
    "С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев.

    ????

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на atag
    atag
    Рейтинг: 715 Весело

    Това е за НЕновините. Да не би да се опасяват, че някой ще се врътка цял ден в един автобус?

  51. 51 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Единствената логика на това да важи само 90 мин. билета е, да не би някой да си прави денонощни обиколки с автобуса по един и същи маршрут, по този начин това да се пресича. Кой ли пък ще е този дето ще се вози нон стоп в рейса? То и без това на последната спирка шофьорите гонят тези, които са вътре.
    Иначе би трябвало примерно щом ти дават 90 мин. в едната посока да, да можеш да слезеш от превозното средство преди твоята спирка, така малко да се поразкършиш на свобода извън рейса, че вътре понякога е гъч. И после вече отпочинал взел глътка въздух и раздвижил се да си готов за новата порция возене в рейса.

    Анатема на комунизма!
  52. 52 Профил на sanvito
    sanvito
    Рейтинг: 436 Неутрално

    гаси наглите малоумници 1,60 лв за едно превозно средство , наврете си го знаете къде

  53. 53 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    "Тези е-билети са различни за метрото и за наземния градски транспорт и важат само за деня, в който са купени. 'Ако не се ползват, изгарят' "

    Осрали са вентилатора още преди да го пуснат ...

  54. 54 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    "Тези е-билети са различни за метрото и за наземния градски транспорт и важат само за деня, в който са купени. 'Ако не се ползват, изгарят' "Осрали са вентилатора още преди да го пуснат ...
    —цитат от коментар 53 на Гражданин


    Причината ще да е в поредния калпав софтуер, правен от "избрана" фирма на "наши читави хора".

  55. 55 Профил на Ludmil Ivanov
    Ludmil Ivanov
    Рейтинг: 13 Весело

    Има и целодневен елетктронен билет за 4 лв и то от доста време, аз го ползвам редовно, плащането е през оператора, може и с карта , показваш qr на контролата и си се возиш колкото искаш. Сега като има и еднократен е още по добре.
    Но незапознатите депресари както обикновено , гледат да хейтват без да за наясно "-)

  56. 56 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    "С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро"

    А като писах, че осрали вентилатора до това даже не бях стигнал :-)

  57. 57 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Има и целодневен елетктронен билет за 4 лв и то от доста време, аз го ползвам редовно, плащането е през оператора, може и с карта , показваш qr на контролата и си се возиш колкото искаш. Сега като има и еднократен е още по добре. Но незапознатите депресари както обикновено , гледат да хейтват без да за наясно "-)
    —цитат от коментар 55 на Ludmil Ivanov


    С 4 лв имам 2 литра бензин, с които ще карам 50 км ... :)

    Тези опции са за туристи приятелю. Никой нормален няма да даде 4 лв за билет, освен ако не смята да джитка цял ден по градския ;-)

  58. 58 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Според мен това е доста добра новина. Тъпото е, че приложението е web. За тия пари можеше и мобилни да включат.

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Малко не разбрах. Защо е валиден 90 минути, като не можеш да се прекачваш с него? Пак някаква недоклатена грбидж идиотщина. 😫😫😫
    —цитат от коментар 9 на Хриси


    Е, от софтуер за 83 млн. лева без ДДС - толкоз.

  61. 61 Профил на Ludmil Ivanov
    Ludmil Ivanov
    Рейтинг: 13 Весело

    До коментар [#57] от "Гражданин":

    :-) ако платиш зона за 2-3 часа, нещата стават по други, а и не се виси в задръстване

  62. 62 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 761 Весело

    У метрото за О. купел ле?

  63. 63 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    До коментар [#57] от "Гражданин"::-) ако платиш зона за 2-3 часа, нещата стават по други, а и не се виси в задръстване
    —цитат от коментар 61 на Ludmil Ivanov


    В центъра работа имаш само ако си чиновник, аз не съм. А когато ми се наложи с удоволствие си плащам левчето. А иначе за задръстванията ... ти се вози с 4 кинта в трамвая, а аз ще си вися с личния автомобил по задръстванията.
    ---
    Когато направят билета от 1,60 от точка А до точка Б със се прекачванията и без значение от транспорта, както е в Германия, тогава може и да се замисля за ГТ. Дотогава - на 2 или 4 колела!

  64. 64 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 542 Неутрално

    По-интересната част е :
    "Е-билетът е с цена 1.60 лева и трябва да се купи същия ден, за който ще важи"
    т.е. ако не се използва в рамките на деня - гориш.



    @Дневник (сериозно): Благодаря, че не използвате масово "тикит система".

  65. 65 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    билета от 1,60 от точка А до точка Б със се прекачванията и без значение от транспорта, както е в Германия
    —цитат от коментар 63 на Гражданин


    Като тази малка подробност м/у другото прави транспорта в България по-скъп от този в Германия! За качеството на услугата няма да пиша ...

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 593 Любопитно

    В Рим си бях взел подобен билет за определено време,въпреки че там можеш да се прикачваш,и се качих на един автобус от центъра до крайната спирка.Останах вътре докато шофьора си почиваше вън за 10 минути и пак се върнахме обратно до началото на пътуването.Това си е идеално за туристи
    —цитат от коментар 33 на Сд

    Извинете, че Ви прекъсвам, но просто се опитвам да си отговоря на един въпрос: Каква е мотивацията на турист (във Вечния град) да се качи на автобус и да пътува от Центъра на Цивилизацията до някой краен квартал и да се върне обратно?

  68. 68 Профил на Геновева Русева
    Геновева Русева
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Извинете, че Ви прекъсвам, но просто се опитвам да си отговоря на един въпрос: Каква е мотивацията на турист (във Вечния град) да се качи на автобус и да пътува от Центъра на Цивилизацията до някой краен квартал и да се върне обратно?
    —цитат от коментар 67 на Даниел Панев


    Оххх... Вие явно не сте пътували много-много... От личен опит - извън традиционния интернет рисърч преди пътуването, когато съм в голям и пълен с история и култура град, каквито несъмнено са Рим и Венеция, винаги първият ден - понеже си уморен от пътуването, стигаш по никое време - в зависимост от полета или трафика - след настаняването, хващаме туристически автобус (който е в пъти по-скъп, разбира се), за да си набележем кътчета, които няма да откриеш в туристическите справочници. Въпреки това, шансът да разгледаш всичко в рамките на 5-6 дни е нулев, но поне си положил усилие. А пропуснатите забележителности винаги са добър повод да се върнеш отново. Ето, аз сега съм надъхана да ида отново в Шотландия, защото не можахме да плуваме до едни приказни острови...

  69. 69 Профил на Активист
    Активист
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Днес се изкефих, когато я видях като опция услугата еднократен билет, защото като ми се е налагало досега ползвах дневна карта. Обаче с дневната карта не ми се налагаше да валидирам някъде, а сега ми се стори, че трябва, въпреки че не пишеше никъде на страницата с QR кода (трябва да го напишат)
    Така и си останах да се чудя, защото пробвайки все пак с телефона да валидирам на устройствата нищо не стана. Добре, че не ме набара контрола, ибаче щях да олекна с колко е там вече 40-50. А видях преди малко в новините, как трябва по специален начин от разстояние да се нагласи... Абе шоу, ама ще е удобно вече.

  70. 70 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 593 Весело

    До коментар [#68] от "Геновева Русева":

    Права сте - не съм пътувал много-много, или поне не и колкото ми се иска... Ама все пак hop in/hop out автобусите, които съм ползвам, са били с билети с валдиност поне 1 ден, а и маршрутите им са били все около туристическите забележителности. Не знам, не знам...

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  79. 79 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Още от много години преди края на миналия век във Виена се пътува 90 минути с един билет валиден за цялата градска мрежа – трамвай, метро, автобус, шнелбан и влак, в рамките на територията на града, в едно направление, без връщане или движение в кръг до началната точка. До летище Швехат са нужни два такива билета – един до границите на града и втория за извън града. Текущата цена на билета е три евра. Пътуването започва след валидация на билета в електронно устройство подобно на вид на софийските перфоратори, което щампова печат с текущата седмица, деня, часа и код на спирката, от която започва пътуването. Отделно има дневна карта, която важи 24 часа за цялата мрежа, а също и карта за осем такива пътувания в произволни дни за 40 евра. За сега никой не се е засилил да електронизира и качва в облака тази елементарна система.
    Очевидно и в този случай едни пари се „усвояват“ от правилните хора as usual, гарантирано от ГЕРБ.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4439 Неутрално

    Нека фандъкова каже колко пари годишно отиват за обслужване на тази система и коя фирма го прави.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 593 Весело

    До коментар [#82] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Е хайде сега... Тука едно корабче плува ли?

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на ikod
    ikod
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Остава въпросът, ще продадат ли 50 000 000 билета през тази система за да избият инвестицията до 2028г. И ако това не се случи, този сложил, подписал договора какво ще го правим?

  88. 88 Профил на rxa16566952
    rxa16566952
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#3] от "Strymski":

    сигурно валидаторите в автобусите са уникални и се опасяват, че ако запомниш регистрационния номер на автобуса и се качиш пак на него може да ползваш същия билет цял ден.

  89. 89 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 527 Неутрално

    И какво точно трябва да значи, че билетът е различен за метро? Та той важи само за едно превозно средство. Т.е. е различен за всяко едно метровлакче, всеки един автобус и т.н.
    Абсурди някакви.

  90. 90 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#70] от "Даниел Панев":

    До коментар [#68] от "Геновева Русева":Права сте - не съм пътувал много-много, или поне не и колкото ми се иска... Ама все пак hop in/hop out автобусите, които съм ползвам, са били с билети с валдиност поне 1 ден, а и маршрутите им са били все около туристическите забележителности. Не знам, не знам...
    —цитат от коментар 70 на Даниел Панев


    Ние в Рим постоянно ползвахме метро. И 3-те дни в които обикаляхме там. :-)

  91. 91 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    В София вече може да се пътува с е-билет, който ще важи 90 минути! (голяма тъпня!!!)

    До коментар [#6] от "kilgore":
    Даже не бих си помислил да си ползвам банковата карта през тази система! (можеш и на слизане да установищ, че са ти "източили" париците!)
    А билет за време на ЕДНО превозно средство определено е световно нововъведение! (това може да кандидатсва за книгата на Гинес?! От калинките толкова, чакай включване от новите "малинки"!!!)

  92. 92 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ан Он":

    Колега, хартиеният билет, на същата цена, е без ограничение във времето.
    По-важното е, че в София дори няма линия, която да е 90 минути от край до край, за да ползваш билета.
    Ограничение по време би имало смисъл за кратко време и по-ниска цена, за да се возиш няколко спирки.

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  93. 93 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Рядко ползвам градски транспорт, но идеята е добра. Подкрепям я.
    Да видим реализацията.
    90 минути за един билет е дори повече от най-дългия възможен курс в София.
    Така че, времето е преценено добре.

    А дали са много или малко 80 милион за периода 2020 - 2028 г., могат да каже само опозицията в Столична община и тези, които са вътре в нещата.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  94. 94 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Още от много години преди края на миналия век във Виена се пътува 90 минути с един билет валиден за цялата градска мрежа – трамвай, метро, автобус, шнелбан и влак, в рамките на територията на града. .
    —цитат от коментар 79 на amerikanbastard


    В София също има такъв билет и то отдавна.
    Нарича се, "Карта за деня".
    В посочения сайт за купуване на "е-билет" има и електронна карта за деня.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  95. 95 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Какъв е бибипаният смисъл да е 90 минути за ЕДНО превозно средство? Малоумни олигофрени.
    —цитат от коментар 1 на parcaleste


    Всеки ден ме изумяват с безумията си в държавните структури и фирми.
    Трябва да закрият всичко и да го дадат на китайци и индийци за аутсорсинг. Ще е по-евтино и по-качествено.

    Мърди на държавни службици с вакуум между ушите!

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  96. 96 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 248 Неутрално

    След 120 години тестов режим 90 минутен бонус от ЦГМ - ще може да направите минимум 2 пълни врътки използвайки дадена линия. ХУБАВОЕ.https://ne-np.facebook.com/BGprehod/photos/a.698527240847422/708016443231835/?type=3&theater
    —цитат от коментар 12 на SaveBG


    По-скоро една цяла врътка ако заспиш случайно да може да стигнеш до спирката си евентуално на второто завъртане (ако не си умрял от мъка)

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  97. 97 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#3] от "Strymski":сигурно валидаторите в автобусите са уникални и се опасяват, че ако запомниш регистрационния номер на автобуса и се качиш пак на него може да ползваш същия билет цял ден.
    —цитат от коментар 88 на rxa16566952


    имам идея - препращаш снимката на следващия пътник като слизаш - така може и да се ползва 90 минути един билет наистина...

    Някой ИТ да вземе да спретне приложение за валидни билети и споделянето и?
    Така поне ще има смисъл и цената може да намалиш реално.

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  98. 98 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Още от много години преди края на миналия век във Виена се пътува 90 минути с един билет валиден за цялата градска мрежа – трамвай, метро, автобус, шнелбан и влак, в рамките на територията на града, в едно направление, без връщане или движение в кръг до началната точка. До летище Швехат са нужни два такива билета – един до границите на града и втория за извън града. Текущата цена на билета е три евра. Пътуването започва след валидация на билета в електронно устройство подобно на вид на софийските перфоратори, което щампова печат с текущата седмица, деня, часа и код на спирката, от която започва пътуването. Отделно има дневна карта, която важи 24 часа за цялата мрежа, а също и карта за осем такива пътувания в произволни дни за 40 евра. За сега никой не се е засилил да електронизира и качва в облака тази елементарна система.Очевидно и в този случай едни пари се „усвояват“ от правилните хора as usual, гарантирано от ГЕРБ.
    —цитат от коментар 79 на amerikanbastard


    Wiener Linien имат електронни билети, които могат да се купят от мобилен телефон от поне 10 години вече.

    https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/channelView.do/pageTypeId/66533/channelId/-2000347

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Само не разбирам, защо в тези 90 минути да не можем да сменяме превозното средство, както е в нормалните държави?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK