
© Георги Кожухаров
От днес в градския транспорт на София може да се пътува с е-билет, който се купува през телефона с регистрация в уеб приложението MPASS на адрес: https://sofia.mpass.bg. Е-билетът е с цена 1.60 лева и трябва да се купи същия ден, за който ще важи. Не може примерно вечерта да се заявят билети за следващия ден. Затова препоръката на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) е това да става сутрин, като в телефона се получава QR-код.
Тези е-билети са различни за метрото и за наземния градски транспорт и важат само за деня, в който са купени. "Ако не се ползват, изгарят", уточни директорът на ЦГМ Димитър Дилчев.
При влизане в трамвая или автобуса е-билетът е на дисплея на телефона и се доближава на 5-10 см от валидатора. От този момент той важи за 90 минути пътуване и то само в това превозно средство.
"С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев. Хартиените билети ще продължат да важат, добави той. С новия начин на купуване на превозни документи се цели улесняване на гражданите, тъй като в момента водачите в градския транспорт не могат да продават билети, а и пунктовете за продажбата им са по-малко.
Е-билетът е част от дългоочакваната електронна система за купуване на превозни документи в градския транспорт, по-известна като тикет система. Тя трябваше да заработи в края на 2020 г., но заради пандемията и слаба координация с третата метролиния все още не е внедрена изцяло. Тя е на стойност 83 млн. лева без ДДС и цялото й поддържане до 2028 г. е включено в тази цена по договор, отбеляза Дилчев.
Предстои да се внедри и възможността да се плаща пътуването с дебитна или кредитна карта при влизане в превозното средство. За тази цел в третата метролиния вече са монтирани валидатори, с които се действа като с банкомат - докосваш картата и набираш пинкода при влизане.
parcaleste
Рейтинг: 604 НеутралноКакъв е бибипаният смисъл да е 90 минути за ЕДНО превозно средство? Малоумни олигофрени.
putinxujlo
Рейтинг: 2796 НеутралноОт този момент той важи за 90 минути пътуване и то само в това превозно средство.
"Чуждестранен агент"▪️▪️▪️▪️
😿🤷🏻♂️🙄
Strymski
Рейтинг: 1016 Неутрално“
"С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев. Хартиените билети ще продължат да важат, добави той. С новия начин на купуване на превозни документи се цели улесняване на гражданите, тъй като в момента водачите в градския транспорт не могат да продават билети, а и пунктовете за продажбата им са по-малко.”
Е , какъв тогава е смисъла на тези 90 минути? Нещо не мога да им хвана логиката на тези ....
Green Day
Рейтинг: 597 НеутралноНе може да бъде! След една петилетка мислене и харчене въведоха някакъв жалък единичен електронен билет, който вероятно ще можете да си купите в около 13% от превозните средства в ГТ общо. Остава само да чуем колко милиона ни струва нововъведението и започваме да залагаме след колко дни ще започне да изписва UNKNOWN ERROR.
putinxujlo
Рейтинг: 2796 НеутралноТя е на стойност 83 млн. лева без ДДС и цялото й поддържане до 2028 г. е включено в тази цена по договор
"Чуждестранен агент"▪️▪️▪️▪️▪️
🙄Колко стотици километри тротоари биха могли да бъдат ремонтирани за тези пари🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
kilgore
Рейтинг: 564 ГневноДаже не бих си помислил да си ползвам банковата карта през тази система!
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)А билет за време за ЕДНО превозно средство определено е световно нововъведение!
Kosta Delev
Рейтинг: 1043 НеутралноНапъна са слонът и роди... мишка
danielv
Рейтинг: 1656 НеутралноДано да проработи цялата тази схема.
Хриси
Рейтинг: 2133 НеутралноМалко не разбрах. Защо е валиден 90 минути, като не можеш да се прекачваш с него?
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Пак някаква недоклатена грбидж идиотщина. 😫😫😫
olexander
Рейтинг: 1620 НеутралноДо коментар [#1] от "parcaleste":
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.За пътуването с различни линии има дневна карта.
olexander
Рейтинг: 1620 НеутралноДо коментар [#6] от "kilgore":
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.Абсолютно бярно. Това е подарък за още един "продукт" към мобилните оператори.
SaveBG
Рейтинг: 643 НеутралноСлед 120 години тестов режим 90 минутен бонус от ЦГМ - ще може да направите минимум 2 пълни врътки използвайки дадена линия.
ХУБАВОЕ.
https://ne-np.facebook.com/BGprehod/photos/a.698527240847422/708016443231835/?type=3&theater
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4439 НеутралноДо коментар [#7] от "Kosta Delev":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++ поредната прескъпа мъртвородена герберащина.
ransom
Рейтинг: 52 НеутралноМи нали не спряхте да ревете електронни билети да има, през интернет да ги купувате, с телефона да плащате. Ето ви го сега. Тия услуги и тая поддръжка е без пари, нали! Скоро и хартиения ще стане със същата валидност
manoll
Рейтинг: 675 ГневноДо коментар [#10] от "olexander":
O, нима?
А за какво сме дали 83 млн за чутовната тикет система?
Imaginary Friend
Рейтинг: 819 НеутралноНе знам кое е по-лошото. Че това решение има изключително тясно приложение или че въпреки това за ЦГМ това е огромен скок напред?...
Не цъкам плюсове и минуси.Роси
Рейтинг: 7962 НеутралноДо коментар [#3] от "Strymski":
Ами, ще отивате и ще се връщате по една линия 90 минути.
Strymski
Рейтинг: 1016 НеутралноХубаво , но това не пречи и един билет да важи за смяна на превозно средство. Че пътя от София до Пловдив е толкова време!
Strymski
Рейтинг: 1016 НеутралноСега да не премахнат или увеличат цената на дневната карта....ако се случи , няма да съм изненадан.
GOGO
Рейтинг: 122 НеутралноТова ли измислихте за 20 години... Отелни билети за Метро и наземен транспорт и то да важи само за 1 превозно средство?
Няма такива кухи калинки...
Ан Он
Рейтинг: 3368 НеутралноЕ пак е добре че не се налага да диктуваш 12 цифрен код на апарата.
કટાક્ષStrymski
Рейтинг: 1016 НеутралноИма много автобуси които дублират почти еднакъв маршрут. Трябва да чакаме точно определен номер ли , ако закъснява по някаква причина?
Ан Он
Рейтинг: 3368 НеутралноДо коментар [#6] от "kilgore":
કટાક્ષ>А билет за време за ЕДНО превозно средство определено е световно нововъведение!
Баш Научно Нововъведение.
.
Рейтинг: 1582 НеутралноБе тия хора не са ли ходили в белите страни да видят как се прави с билетите? У нас мотото е така да ти го турнат та да ти е неудобно и да си в нарушение.
Ан Он
Рейтинг: 3368 НеутралноДо коментар [#22] от "Strymski":
કટાક્ષ> Трябва да чакаме точно определен номер ли , ако закъснява по някаква причина?
Колега, приложението поддържа и повече от един е-билет.
Може да си закупите десет е-билета и при влизане в съответното превозно средство да си активирате съответния билет. И да се возите 90 мин в упоменатото превозно средство без допълнителни разходи.
reply
Рейтинг: 807 НеутралноНАСКОРО ТИЕ СЪЩИТЕ ИМАХА ШЕФ С ПРОЗВИЩЕТО МАФИОЗО НЕГОВИЯТ ШЕФ ПЪК МУ ВИКАХА ТИКВАТА , ИМАШЕ И ТОНИ БАЛКОНИ ИЛИ ПАЦО ТЕРАСАТА , БАРНИРЪБЪЛА И КАСКЕТА , ЗА БЕЗОПСТНОТО ИЗОБИЛНО КРАДНЕНЕ НА ВСИЧКИ ПЪК СЕ ГРИЖЕШЕ ЦАЦАТА , ЧИЧО ЦЕЦА
ivanpopov
Рейтинг: 2605 НеутралноГа видя клошара с акордеона или някой ROM от Титан да си дупчи еби-лет, ще повярвам.
nema_labavo
Рейтинг: 1928 НеутралноА какво пречи да се избере комбиниран билет или дневна карта, щом е е-билет?
Stargate
Рейтинг: 1921 НеутралноДо коментар [#1] от "parcaleste":
Да не вземете да возите цял ден в същия автобус, че ще изтъркате седалката. хахах :-)
ivanpopov
Рейтинг: 2605 НеутралноТакива си ги избира н.в.Софиянецът. Защото повечето от визираните от тебе са несменяеми в общината. Напр.главния счетоводител, който е там още от времето на Тато и Стефан Нинов (стана главна май 91). Малко я съдиха по едно време, но както и Стефай Софиянски, излезе кристално чиста.
Stargate
Рейтинг: 1921 НеутралноДо коментар [#15] от "manoll":
За вили, за коли. за яхти, за жакузита. Вие сега и за тикет система ли искате да се използват. Сигурен съм, че може да се направи и с 5-10 милиона спокойно. хахах :-)
Strymski
Рейтинг: 1016 НеутралноАма не искам да купувам десет билета, искам само един !
И като ще е за време , логично е да важи за всички превозни средства на градския транспорт! Отивам до някъде , върша си работата и се прибирам в рамките на тези минути. Така не ползвам кола , не правя задръстване , не се нервирам на разни идиоти яхнали трошки и кледащи свирепо, не плащам зони, не цапам , не преча на никого.
Като се прави нещо , нека поне един път се направи с мисъл за удобство на хората бе , да му се невиди! Стига с тези откровено глупави измишльотини!
Сд
Рейтинг: 756 НеутралноВ Рим си бях взел подобен билет за определено време,въпреки че там можеш да се прикачваш,и се качих на един автобус от центъра до крайната спирка.Останах вътре докато шофьора си почиваше вън за 10 минути и пак се върнахме обратно до началото на пътуването.Това си е идеално за туристи
anonimnii
Рейтинг: 2578 НеутралноОрата у една изостанала държава (Руската Федерация) плащат с NFC чрез смартфоан си в метрото...
Анатема на комунизма!Тук... Айде да не казвам. Как може да има някакви безсмислени апарати в трамваите и тролеите и на тях да не може да се плаща с NFC? Били за чекиране... Това е напълно безсмислено. За какво да се чекират хората като са вече вътре? Закакво да се чекират като и без това проверяващите въобще не ги интересува дали си се чекирал, просто картите не са импулсни, а са за определен период от време. Какво чекиране? В метрото се чекираш на влизане, но защо? За да влезеш. Т. е. има някакъв смисъл. Но така само безсмислено хората да се чекират в трамваи и тролеи...
zero_day
Рейтинг: 733 НеутралноКато прочетох в едно изречение Столична община и електронен билет си помислих, че електронното е да си запишеш билета на дискета 3.5 инча и да си го носиш, а лелката ще си носи флопи и терминал към него. Все пак напредват лека-полека и скоро ще влязат в 21 век и ще открият какви чудеса на техниката имало вече.
Софианец
Рейтинг: 568 НеутралноДо коментар [#29] от "Stargate":
Измислили са го, за да можеш да пътуваш по най-дългата линия 111 от единия край до другия с един билет - време по разписание 85 минути. Простотия до шия.
anonimnii
Рейтинг: 2578 НеутралноИзтичат ти 90-те минути и отваряш прозореца и скачаш в движение...
Анатема на комунизма!Ан Он
Рейтинг: 3368 НеутралноДо коментар [#32] от "Strymski":
કટાક્ષПак е по-добре ако не е нужно да диктувате 12 цифрен код на устройството за валидиране (като при електронните рецепти).
https://www.youtube.com/watch?v=J3lYLphzAnw
xex02646215
Рейтинг: 0 НеутралноВече? Ама то това беше в нормалните държави преди 50 години.
Ivan Stoev
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#1] от "parcaleste":
Смисълът е да се вземат още кинти от хората.. да не мислиш, че го правят за някакво удобство.. ;)
Martin Pustinqx
Рейтинг: 265 ВеселоТова май е направено за удобство на СКГТ, не за клиентите? Що за кретения?
Ан Он
Рейтинг: 3368 НеутралноДо коментар [#32] от "Strymski":
કટાક્ષЗа ей това изключително технологично нововъведение говорех ...
18.12.2020 г.
Е-рецептата вече работи, поддържа се в 5 аптечни вериги
...
Основен елемент при нея е т.нар облак, в който се завеждат данните на пациента от лекаря. Когато пациентът отиде в аптеката, или дава 12-цифрен код и ЕГН, или само ЕГН и дата на издаване, а фармацевтите получават достъп до информацията за изписаните лекарства, съобщава bTV.
vassilun
Рейтинг: 4723 НеутралноДо коментар [#4] от "Green Day":
Не се купува от превозно средство и системата струва 83 милиона без ДДС. Пише го в статията. А да се въвежда време на валидност, но само за едно превозно средство е герберски принос в световната глупост!
Scotsman
Рейтинг: 52 НеутралноУжас! Учительницата наистина е огромно наказание за София!
Scotsman
Рейтинг: 52 НеутралноТов. Фандьиковна, подай си оставката дори само заради това! Така хората ще могат да кажат, че си извършила и нещо разумно!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2490 НеутралноС него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро"
Libertarianism is just anarchy for rich people_________________
Ми като се знае колко са малоумни маршрутите и разредения график, какъв е проблема да важи за 90 мин. за всички линии? Примерно някой ако пътува от Дружба към Княжево . или от селата-квартали за други села-квартали ще си купи 2-3 е-билета ?
И друг път съм казвал,че ако се краде по-малко месечната карта може да е 20-30лв. Повечето нормални хора за 20лв карта ще се откажат от колите.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2490 НеутралноКака Фандъкова си и е много добре сега, и и е рахат с директивите от Баце! Вече 5-6 квартала са напълно и необратимо съсипани!
Libertarianism is just anarchy for rich people
kapitan_laino
Рейтинг: 1318 НеутралноПревозният документ е валиден за придвижване в рамките на текущия курс на превозното средство или за период до 90 минути след неговото валидиране. За успешна валидация на картата е необходимо време от около 60 сек., след закупуването ѝ.
—-
"С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев.
????
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
atag
Рейтинг: 715 ВеселоТова е за НЕновините. Да не би да се опасяват, че някой ще се врътка цял ден в един автобус?
anonimnii
Рейтинг: 2578 НеутралноЕдинствената логика на това да важи само 90 мин. билета е, да не би някой да си прави денонощни обиколки с автобуса по един и същи маршрут, по този начин това да се пресича. Кой ли пък ще е този дето ще се вози нон стоп в рейса? То и без това на последната спирка шофьорите гонят тези, които са вътре.
Анатема на комунизма!Иначе би трябвало примерно щом ти дават 90 мин. в едната посока да, да можеш да слезеш от превозното средство преди твоята спирка, така малко да се поразкършиш на свобода извън рейса, че вътре понякога е гъч. И после вече отпочинал взел глътка въздух и раздвижил се да си готов за новата порция возене в рейса.
sanvito
Рейтинг: 436 Неутралногаси наглите малоумници 1,60 лв за едно превозно средство , наврете си го знаете къде
Гражданин
Рейтинг: 1659 Неутрално"Тези е-билети са различни за метрото и за наземния градски транспорт и важат само за деня, в който са купени. 'Ако не се ползват, изгарят' "
Осрали са вентилатора още преди да го пуснат ...
Гражданин
Рейтинг: 1659 НеутралноПричината ще да е в поредния калпав софтуер, правен от "избрана" фирма на "наши читави хора".
Ludmil Ivanov
Рейтинг: 13 ВеселоИма и целодневен елетктронен билет за 4 лв и то от доста време, аз го ползвам редовно, плащането е през оператора, може и с карта , показваш qr на контролата и си се возиш колкото искаш. Сега като има и еднократен е още по добре.
Но незапознатите депресари както обикновено , гледат да хейтват без да за наясно "-)
Гражданин
Рейтинг: 1659 Неутрално"С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро"
А като писах, че осрали вентилатора до това даже не бях стигнал :-)
Гражданин
Рейтинг: 1659 НеутралноС 4 лв имам 2 литра бензин, с които ще карам 50 км ... :)
Тези опции са за туристи приятелю. Никой нормален няма да даде 4 лв за билет, освен ако не смята да джитка цял ден по градския ;-)
Stoyan Kostov
Рейтинг: 588 НеутралноСпоред мен това е доста добра новина. Тъпото е, че приложението е web. За тия пари можеше и мобилни да включат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
PisnaMi
Рейтинг: 1984 НеутралноЕ, от софтуер за 83 млн. лева без ДДС - толкоз.
Ludmil Ivanov
Рейтинг: 13 ВеселоДо коментар [#57] от "Гражданин":
:-) ако платиш зона за 2-3 часа, нещата стават по други, а и не се виси в задръстване
pinoccio
Рейтинг: 761 ВеселоУ метрото за О. купел ле?
Гражданин
Рейтинг: 1659 НеутралноВ центъра работа имаш само ако си чиновник, аз не съм. А когато ми се наложи с удоволствие си плащам левчето. А иначе за задръстванията ... ти се вози с 4 кинта в трамвая, а аз ще си вися с личния автомобил по задръстванията.
---
Когато направят билета от 1,60 от точка А до точка Б със се прекачванията и без значение от транспорта, както е в Германия, тогава може и да се замисля за ГТ. Дотогава - на 2 или 4 колела!
Разредител
Рейтинг: 542 НеутралноПо-интересната част е :
"Е-билетът е с цена 1.60 лева и трябва да се купи същия ден, за който ще важи"
т.е. ако не се използва в рамките на деня - гориш.
@Дневник (сериозно): Благодаря, че не използвате масово "тикит система".
Гражданин
Рейтинг: 1659 НеутралноКато тази малка подробност м/у другото прави транспорта в България по-скъп от този в Германия! За качеството на услугата няма да пиша ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Даниел Панев
Рейтинг: 593 ЛюбопитноИзвинете, че Ви прекъсвам, но просто се опитвам да си отговоря на един въпрос: Каква е мотивацията на турист (във Вечния град) да се качи на автобус и да пътува от Центъра на Цивилизацията до някой краен квартал и да се върне обратно?
Геновева Русева
Рейтинг: 30 НеутралноОххх... Вие явно не сте пътували много-много... От личен опит - извън традиционния интернет рисърч преди пътуването, когато съм в голям и пълен с история и култура град, каквито несъмнено са Рим и Венеция, винаги първият ден - понеже си уморен от пътуването, стигаш по никое време - в зависимост от полета или трафика - след настаняването, хващаме туристически автобус (който е в пъти по-скъп, разбира се), за да си набележем кътчета, които няма да откриеш в туристическите справочници. Въпреки това, шансът да разгледаш всичко в рамките на 5-6 дни е нулев, но поне си положил усилие. А пропуснатите забележителности винаги са добър повод да се върнеш отново. Ето, аз сега съм надъхана да ида отново в Шотландия, защото не можахме да плуваме до едни приказни острови...
Активист
Рейтинг: 459 НеутралноДнес се изкефих, когато я видях като опция услугата еднократен билет, защото като ми се е налагало досега ползвах дневна карта. Обаче с дневната карта не ми се налагаше да валидирам някъде, а сега ми се стори, че трябва, въпреки че не пишеше никъде на страницата с QR кода (трябва да го напишат)
Така и си останах да се чудя, защото пробвайки все пак с телефона да валидирам на устройствата нищо не стана. Добре, че не ме набара контрола, ибаче щях да олекна с колко е там вече 40-50. А видях преди малко в новините, как трябва по специален начин от разстояние да се нагласи... Абе шоу, ама ще е удобно вече.
Даниел Панев
Рейтинг: 593 ВеселоДо коментар [#68] от "Геновева Русева":
Права сте - не съм пътувал много-много, или поне не и колкото ми се иска... Ама все пак hop in/hop out автобусите, които съм ползвам, са били с билети с валдиност поне 1 ден, а и маршрутите им са били все около туристическите забележителности. Не знам, не знам...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
amerikanbastard
Рейтинг: 726 НеутралноОще от много години преди края на миналия век във Виена се пътува 90 минути с един билет валиден за цялата градска мрежа – трамвай, метро, автобус, шнелбан и влак, в рамките на територията на града, в едно направление, без връщане или движение в кръг до началната точка. До летище Швехат са нужни два такива билета – един до границите на града и втория за извън града. Текущата цена на билета е три евра. Пътуването започва след валидация на билета в електронно устройство подобно на вид на софийските перфоратори, което щампова печат с текущата седмица, деня, часа и код на спирката, от която започва пътуването. Отделно има дневна карта, която важи 24 часа за цялата мрежа, а също и карта за осем такива пътувания в произволни дни за 40 евра. За сега никой не се е засилил да електронизира и качва в облака тази елементарна система.
Freedom's just another word for nothin' left to loseОчевидно и в този случай едни пари се „усвояват“ от правилните хора as usual, гарантирано от ГЕРБ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4439 НеутралноНека фандъкова каже колко пари годишно отиват за обслужване на тази система и коя фирма го прави.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Даниел Панев
Рейтинг: 593 ВеселоДо коментар [#82] от "КМЕТ В СЯНКА":
Е хайде сега... Тука едно корабче плува ли?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
ikod
Рейтинг: 567 НеутралноОстава въпросът, ще продадат ли 50 000 000 билета през тази система за да избият инвестицията до 2028г. И ако това не се случи, този сложил, подписал договора какво ще го правим?
rxa16566952
Рейтинг: 11 НеутралноДо коментар [#3] от "Strymski":
сигурно валидаторите в автобусите са уникални и се опасяват, че ако запомниш регистрационния номер на автобуса и се качиш пак на него може да ползваш същия билет цял ден.
orchis
Рейтинг: 527 НеутралноИ какво точно трябва да значи, че билетът е различен за метро? Та той важи само за едно превозно средство. Т.е. е различен за всяко едно метровлакче, всеки един автобус и т.н.
Абсурди някакви.
Stargate
Рейтинг: 1921 НеутралноДо коментар [#70] от "Даниел Панев":
Ние в Рим постоянно ползвахме метро. И 3-те дни в които обикаляхме там. :-)
Emil Dimov
Рейтинг: 1005 НеутралноВ София вече може да се пътува с е-билет, който ще важи 90 минути! (голяма тъпня!!!)
До коментар [#6] от "kilgore":
Даже не бих си помислил да си ползвам банковата карта през тази система! (можеш и на слизане да установищ, че са ти "източили" париците!)
А билет за време на ЕДНО превозно средство определено е световно нововъведение! (това може да кандидатсва за книгата на Гинес?! От калинките толкова, чакай включване от новите "малинки"!!!)
kilgore
Рейтинг: 564 НеутралноДо коментар [#25] от "Ан Он":
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)Колега, хартиеният билет, на същата цена, е без ограничение във времето.
По-важното е, че в София дори няма линия, която да е 90 минути от край до край, за да ползваш билета.
Ограничение по време би имало смисъл за кратко време и по-ниска цена, за да се возиш няколко спирки.
Рим
Рейтинг: 1825 НеутралноРядко ползвам градски транспорт, но идеята е добра. Подкрепям я.
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯДа видим реализацията.
90 минути за един билет е дори повече от най-дългия възможен курс в София.
Така че, времето е преценено добре.
А дали са много или малко 80 милион за периода 2020 - 2028 г., могат да каже само опозицията в Столична община и тези, които са вътре в нещата.
Рим
Рейтинг: 1825 НеутралноВ София също има такъв билет и то отдавна.
Нарича се, "Карта за деня".
В посочения сайт за купуване на "е-билет" има и електронна карта за деня. ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
Thomas Anderson
Рейтинг: 248 НеутралноВсеки ден ме изумяват с безумията си в държавните структури и фирми.
Трябва да закрият всичко и да го дадат на китайци и индийци за аутсорсинг. Ще е по-евтино и по-качествено.
Мърди на държавни службици с вакуум между ушите! Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
Thomas Anderson
Рейтинг: 248 НеутралноПо-скоро една цяла врътка ако заспиш случайно да може да стигнеш до спирката си евентуално на второто завъртане (ако не си умрял от мъка) Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
Thomas Anderson
Рейтинг: 248 Неутралноимам идея - препращаш снимката на следващия пътник като слизаш - така може и да се ползва 90 минути един билет наистина...
Някой ИТ да вземе да спретне приложение за валидни билети и споделянето и?
Така поне ще има смисъл и цената може да намалиш реално. Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
FourOhFive
Рейтинг: 1303 НеутралноWiener Linien имат електронни билети, които могат да се купят от мобилен телефон от поне 10 години вече.
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/channelView.do/pageTypeId/66533/channelId/-2000347 Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
opoziciq
Рейтинг: 1146 НеутралноСамо не разбирам, защо в тези 90 минути да не можем да сменяме превозното средство, както е в нормалните държави?!