Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Страна от НАТО ремонтира самолетите си в страна на комунистически диктатор...Как ми се иска българите да са като румънците и да бесят по дърветата комунистите.
Пак нещо си изостанАл. Ний кОга подписАхме за рИмонта, той беше Батьката почти про-западен беше. Самият Майк Помпейо му ходеше на гости на килимчето с думите "Имаме вяра в способността ни заедно да постигнем истински напредък във всички аспекти на нашите отношения", а Батьката кимаша с глава в задоволство.
Who the fuck are you to lecture me?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Нещо така НАТО-вската опознавателна с-ма "Свой-чужд" да е монтирана на тях? Щото да не земат комшиите от юг да ги гръмнат по погрешка, таман и да пробват новичките С-400...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Гарванът (Су-25) не е Глиган (А-10), но като за сиромаси - става. Су-25 (като за концепцията си) е доста добра машина. Този тип самолети имат голям запас по модернизационни възможности и с малко разходи могат да се превърнат в носител на високоточно оръжие, както САЩ направиха с А-10. Който го гласят да остане до 2030г на въоръжение, а няма да е изненада, ако остане и след това. Су-25, с авионика по натовски стандарт и възможност да използва съвременно управляемо въоръжение би бил напълно приличен самолет в категорията си.
"Все още са на въоръжение"? Жалко! Трябва да се изведат съвсем от въоръжение, та както сега гащите са ни до коленете - да паднат съвсем до глезените!
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Много съвременна модернизация.Нова навигация и нова радиостанция.Нещо което буди смях от хора изкушени от авиацията. Разбира се все е по-добре от нищо/ о
Хубави кадри. Су- то може и да изглежда като скромна машина на фона на останалите, но все още се използва активно по света. Впрочем точно су 25 е от безплатните модули в DCS и когато почвах ми е останала в паметта ми- симулирано кацане през нощта в лошо време при нулева видимост само по прибори. Тогава още нямах head track и си спомням как бях залепил лице в екрана в опит неумело да балансирам тягата и въздушната спирачка за да остана по траекторията на ILS-а.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
[quote#8:"skomina"][/quote] Представяш ли си да имаш Тойота на 15 години, и да не я поддържаш, щото джапанците не са от НАТО, а таралясник на тези години да го галиш щото е от НАТО. Откъде ви намират такива гладки бре?!
То хубаво,ама тия кочини са няколко пъти по 15 години.Пак пари на вятъра.
Може да му направите паметник още приживе и да му поднасяте букети и венци по повод епохалното дело, което е сътворил със старите машини и нашите пари !
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Е, поне нашите военни летци ще могат малко да си полетят, съвсем да не изгубят навици. Че иначе само от земята щяха да гледат нагоре, докато дойдат баш демократичните аероплани до след десетина годин.
Представяш ли си да имаш Тойота на 15 години, и да не я поддържаш, щото джапанците не са от НАТО, а таралясник на тези години да го галиш щото е от НАТО. Откъде ви намират такива гладки бре?! То хубаво,ама тия кочини са няколко пъти по 15 години.Пак пари на вятъра.[/quote]
Риба стара няма. Щом лети е добре. Проблема при руските машини е късия междуремонтен пробег и допотопната авионика.
SHADOWS of SOFIA
Ако някой се чуди първите ми 10-15 опити за кацане се разбих без изключение. Сериозно препоръчвам DCS на всеки който се интересува наистина от бойна авиация. High fidelity modules са 95-98 % едно към едно с изтребителя в истинския живот.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
Изтребител хахаха:))) Това щурмовик на германско-руски и граунд атак еърплане на англосаксонски. Отлична платформа , но без модерни радари и съответните прецизни оръжия , става само са разходки.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Су-25 е непретенциозна машина лесна за поддръжка и експлоатация, способна практически за 24 часа да направи 24 бойни полети. Защитена титанова кабина и проектирана да понесе много обстрелване. Доброто за нея е, че имаме достатъчно боеприпаси. От друга страна, машината е доста морално остаряла и и трябва модернизиране. И то не е задължително руско или чуждо въобще, може много неща да се направят и тук. Например ако се ползва срещу безпилонтици, трябва да получава на някаква електронна карта позицийте, височина и предложен заход за прихват. Чист софтуер.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
31
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Да ама трябва сами да си ги модернизираме, както Израел. Но нямаме капацитет. Евреите не се свенят Т55/72 да преработват в бронетранспортьори, но къде са те,къде сме ние !? Инак всеки ще иска да ти продава напълно ново въоръжение за стотици милиони, не да се занимава с модернизации за жълти стотинки.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Щурмовик, а? Затова може би е просторен? И Шкембо се е побрал? Шкембо щурмува Сиган-Сиган избирателите. За да може да щурмува еврофондовете? Щурмувай Шкембо, щурмувай!
Но като цяло щурмовиците са отживелица, работата им ,поне от 10г, е поета от безпилотниците. Не случайно Сащ пенсионираха А10ките си.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
А дали са проверени радиовръзките които се подсигуряват на тези самолети? Аз не бих разчитал на честното и добросъвестно изпълнение, когато става дума за потенциален враг. Гарантирана ли е липсата на възможност в даден момент заповедите към даден саолет да идват не от българска, а от вражеска страна?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Су25 е известен с това , че е единственият самолет бомбардирал фабриката,където е произведен :-) Войната в Грузия.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Хахаха че той шкембе войвода е по в форма от дженерала :)))
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Лошото е тези машини са модел от 70 години на 20 век.И тъй наречената"модернизация" е всишност еди цялостен основен ремонт.Аналоговите Су-25 на практика са дозвукови штурмовици....И не зная с какво допринасят за боеготовноста на ВВС.Плюс това сме единсвените НАТО вци дето употребяват тая вехтория
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
До коментар [#35] от "schwimmwagen":В грешка сте...А-10 минават модернизация и поставяне на цифрово оборудване...за работа с висоточни боеприпаси(70 самолета)
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Поредното безумно харчене на пари в помощ на Русия. СУшката е една летяща тачанка. Може да стреля с НУРС по окопи и танкове. Прекрасна е за стрелба по конница! Нито може да се издигне, нито да догони дори граждански самолет! Не става за еър полисинг.... става само за превеждане на пари на Русия!
До коментар [#27] от "schwimmwagen": Бе в този си немодернизиран вид за боеви действия срещу сериозна армия само щури каскадьори може да ги ползват - Грузия 2008... https://www.youtube.com/watch?v=hXcN25Imxm4
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Какво ще модернизираш? Нито тавана на полета ще вдигнеш, нито скороста! Става да стреляш по препускащи коне! Гражданските самолети са по-бързи и летят по-високо от нея!
Като начало , компютър получаващ данни през gps, радар и най важното - натовската комуникационна система - линк16.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
До коментар [#46] от "chichka": С Ф-16 имаме да гръмнат по веднъж и толко, Су-25 си има спесифична работа. На щурмовик не му трябва ни скорост ни височина, то и за това ги ползват още. Трябва му защита от ПЗРК и модерен прицел, да не се завира на пушечен изстрел. Както и навигация , има много неща къде могат да го направят много полезен боен самолет, не само да вози шкембе войвода.
Простотия до шия. Нашите пилоти и без това нищо не летят щот няма ресурси, а отгоре на това Шкембевойвода се вози и взима от нальота на някой млад пилот. Че и пилотско яке му осигурили, а за действащите .!. Иначе озвучавал рекламен клип да пести пари от буджета. Бахтън от тлъсти доносници.
Така е , но с Байрактари е по лесно и евтино. Отделно не рискуваш пилоти.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Представям си да имам СУ-25 с живот на двигателя 500 часа , а съседите ни от НАТО да имат Ф-16 с живот на двигателя 8 000 часа... Трагедия.... След ремонта дават 800 часа налет на самолет...... И къде ще се ползват тези щурмови самолети? Ще нападаме Македония ли?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Бе , като не разбирате ,що пишете. Ф16/Миг29 ядат за закуска су25 и съответно а10. Щурмовиците са да гърбят танкове,артилерия , пехота и друго каквото се сетиш по земята. Все едно да сравняваш багер с ферари, съвсем различни машинарии са . Су25 трябва да се сравнява с тежките дронове, които са съвременния заместител на щурмовата авиация.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
В титаниево корито седи пилотът, а10 е същата работа. Създадени са за пълномащабна война между сравнително равностойни противници , където танкови клинове раздират в дълбочина отбраната на противника.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
".От доклада на работната група обаче става ясно, че предложението на Беларус значително надвишава максималната сума и е 132 млн. евро без ДДС, което е около 311 млн. лв. с ДДС. .."
Още данък Россия...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Тоест, напълно ненужни за българската армия ! Су 25 не е свръхзвуков и няма шанс срещу добре въоръжен противник с модерна армия. Дори и дрон може да го свали с ракета въздух-въздух. Освен срещу туземци да го пускаш, къде другаде? И кои ще са тия пишман противници, с които България ще се бие??? идиоти
Това показва, че пак се правят тук там ремонти на парче без въобще да има концепция за въоръжените сили.
Защо ли? Еми щото така лапачката върви по-лесно...
Нищо лошо, че тези самолети ще летят. Поне ще се обучават летците. А иначе тези щурмови самолети са чудесни за подкрепа на пехота и танкова атака, както и за противотанкова защита. Проблемът е, че много лесно се свалят, даже с обикновенна базука и картечница при нисък полет. А от топлинно насочващите се ракети няма спасение.
До коментар [#66] от "evtimvz": Защитата от ПЗРК е опция и дали е Су-25, дали Ф-16, все тая, ракетите удрят двигателите, а Ф-16 е с един само. Су-25 е с титанова кабина и картечница трудно ще го свали.
При положение че нямаме други хвърчила, абсолютно ненужни не е правилно определение. В авиацията пилотът е по важен от самолета, Луфтвафе ВСВ е сгънало краката не поради липса на самолети, а поради липса на достатъчно подготвени летци. Та за базово обучение и тренировки биха свършили работа . Да - в бойни действия 100 проц. няма да влязат. Някой би казал , че стават за гърчене на талибани и подобни. Може , ама как ще ги докараш на майната си при въпросните партизани.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Колега без да ми се сърдите ама колко пъти и колко отблизо сте биждали Су-25?????"Коритото" в което седи пилота е от висоякостна двуслойна стомана!!!Като в легирането на вътрешната е добавен титаниев оксид!!!И изържа на попадение на 23мм.снаряд......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Прав си, ма има едно НО. С тоя Ф-16 /къде го и нямаме/ какви боеприпаси идват? Су-25 може да кацне къде си иска , че и на бензиностанция с нафта да зареди пак ще литне. Например Турция пуска там башибозука по Родопите, с тачанките, дали Ф-16 ще свърши работа или Су-25?
Междо другото Су-25 в Сирия летя нон стоп , а талибанията вси със зенитни картечници бяха по тачанките, но ни един не свалиха с тях. Впрочем тия зенитни картечници по бронирани наземни машини бяха ефективни.
Абе човек, какъв башибозук с тачанки сънуваш? Точно Турция с нейните дронове "Байрактар" и израелските дронове-камикадзе разкости руската техника и арменската армия в Нагорни Карабах, без да има нужда даже да летят Ф-16... Няколко евтини дрона с добри ракети, летящи на 12 000 м. височина,и дотам със СУ-25.... Поне да бяха СУ-24,ама той е друг тип самолет...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Буларус, тоя авиоремонтен завод е най-компетентния и с най голям опит за Су-25. А двигателита са най-важното, кел файда само да ги пребоядисат и отчетат дейност. Сега,Грузия иска да възстанови компетенцията си за Су-25, то те а и завода производител на Су-25, но още е в начален етап и събира старите кадри.
Да, цялата сума е за 14 самолета. А за 8-те самолета наистина е толкова - около 80 милиона. По 10 милиона на самолет, при положение, че като нов е струвал 11 милиона...
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Бе що ги пишеш едно към гьотвер, първо въздух-въздух ракети дрон не може да носи, поне няма за сега. Тия дронове летят със 130км в час, а на 12 000 метра какво ще прави? Су-24 е тежък бомбандировач, изобщо не става за щурмовик. Той и иска страшно много време да го заредят и подготвят за полет, за ден 2-3 полета. А Су-25 каца , пълни и излита...
До коментар [#70] от "Willy Messerschmitt": Бронировката на българските Су-25 е следната. Кабината отпед и отстрани е с 24мм заварени титанови плочи, 10мм отдолу и отзад и 17мм за главата. Другата бронировка е също от титаниеви и стоманени плочи. Най-големият ташак за тези самолети беше, че умниците от тогавашното МНО бяха изпратили инструкците за летателна подготовка в танковата бригада в Сливен щот самолетът се води изделие Т-8К.
Сутата са си хубави бе, вярно стари но добри машини, най-доброто, което сме имали е Миг 23 руски вариант (експортните самолети винаги са по-слаби), но отдавна ги махнаха, а оставиха 29, не знам защо Хич не съм фен на руснаците, понеже винаги са най-лошият съюзник, но едно време са имали хубава военна техника, сега не знам Но трябваше да вземем Грипен, там Радев е прав, Ф-16 няма логика за България, а ужким ни трябват да си охраняваме въздуха а не да ходим на далечни мисии. И беше честно да дадем кинтите на Европа, която толкова кинти наля тука. Но каквото каже големия брат такова, все пак е огромно щастие, че сме в НАТО, иначе сещате се къде щяхме да сме.
И тоя "Охотник" или MQ-9 Reaper, как ще свали една тумба евтини китайски дронове за по 100 евро?То само една от тия ракети е колко всичките дронове. Що такива в Сирия игилците ползваха и то много успешно. Но една ракета въздух-въздух е много сложно нещо, не е от тия с топлинна глава като ПЗРК-то. Щото и тоя къде стреля може да стане цел и да се гръмне сам. Топлинната глава се лъже с пиропатрони, също се ослепява с лазер. За да захване цел и трябва да види топлина от двигателите и цели тях. При ПЗРК -то ракетата не може да се взриви докато не се дигне поне на 20-на метра и обратно, като падне под някаква височина се самовзривява. Поне така е замислена, та за това дрон къде лети с ел.двигател и батерия за нея е неразпознаваем. То не само за тия ракети, дори и най-модерните не стават. А Су-25, с картечницата, става. Стигне ли се до "Охотник" или MQ-9 Reaper, ти какво мислиш че може да се прави? И САЩ, и Русия имат собствени спътници за навигация и комуникация , както и заглушаване, и Китай има. За другите Бойко да дига телефона и да изключат спътниците, то те са европейски, в ЕС са правени и производителя 100% може да ги изключи.
МиГ-23 е тежък изтребител-бомбандировач, с променлива геометрия на крилата. Машината е тежка, тромава, за нас МиГ-21 даже щеше да ни върши повече работа. Впрочем нашата авиация освен да посреща високи гости и подържа дежурна двойка за друго не става. А с Ф-16 и за парад ще е малко трудно, едномоторни машини над народ не би трябвало да летят...
За НАТО не се прав, НАТО е клуб на васалите на САЩ и нищо повече. При положение че всичките ни съседи са или там, или в процес на влизане, от кой ни пази НАТО? Виж в ЕС имаме политическа защита и тя ни пази до някъде, но армия и оръжие си трябва. Европейска армия ни е нужна, армия на ЕС...
Представяш ли си да имаш Тойота на 15 години, и да не я поддържаш, щото джапанците не са от НАТО, а таралясник на тези години да го галиш щото е от НАТО. Откъде ви намират такива гладки бре?! То хубаво,ама тия кочини са няколко пъти по 15 години.Пак пари на вятъра.[/quote]
Каза човека, който искаше 37 годишните португалски таралясници.
До коментар [#73] от ".":Абе човек, какъв башибозук с тачанки сънуваш? Точно Турция с нейните дронове "Байрактар" и израелските дронове-камикадзе разкости руската техника и арменската армия в Нагорни Карабах, без да има нужда даже да летят Ф-16...Няколко евтини дрона с добри ракети, летящи на 12 000 м. височина,и дотам със СУ-25....т...
Кои са тези евтини дронове, летящи на височина 12 000 м.....и с ракети въздух-въздух? Относно Нагорни Карабах. Мина време, направиха се анализите, много неща излязоха наяве и едно от тях е че турските дронове са използвани в пъти по-малко отколкото се твърдеше. Но пък си направиха голяяяма реклама.
Със съответната модернизация този самолет си има роля в нашата авиация. Особено ако се промени доктрината.
Видя се, че с хитрост турците надхитриха арменците в Нагорни Карабах. Турците, защото бе ясно, че азерите бяха в пехотата, работата я свършиха дроновете и артилерията, която с тях си коригираше стрелбата.
Сега военните ще си направят изводите, че трябват оръжия за борба с малки, евтини дронове, снабдени с термо камери.
Иначе азери и арменци се бият от 1500 години, това бе просто поредния рунд.
До коментар [#65] от "babameca": До коментар [#65] от "babameca":
Повечето военни самолети са дозвукови. Свръхзвукова скорост в бойни условия се използва относително рядко. Първо защото горивото свършва три пъти по-бързо и второ защото на свръхзвукова скорост самолетът става много по-инертен и неманеврен. Повечето от въздушните битки след масовото навлизане на свръхзвука в авиацията се продължават да се провеждат на околозвукова скорост (0,9-1М). На тази комбинацията от скорост и маневреност е оптимална. Неслучайно, една от ключовите характеристики на самолетите от 5 поколение е свръхзвукова крейсерска скорост. Но такава скорост реално има само Ф-22, на Ф-35 е почти свръхзвукова, Су-57 докато е със старите двигатели няма как да я постигне (злите езици съскат, че с тези двигатели максималната му скорост е под 2М ), за двата китайски ерзаца няма данни, но предвид масата им и двигателите - калпави клонинги на руския АЛ-41Ф - едва ли. Що се отнася до Су-25 и неговите аналози А-10, SEPECAT Ягуар и многобройните леки щурмовици, базирани на учебни самолети - те са съвсем различен тип бойни самолети и никой от тях няма никакъв шанс срещу който и да е изтребител, дори и изтребителя да е дозвуков и две поколения по-стар, напр. МиГ-15/17, Ф-86 и Хоукър Хънтър. Су-25, А-10 и т.н. са самолети за непосредствена подръжка на самото бойно поле. Да се търси от тях скорост е все едно да търсим от борец тежка категория да е гимнастик или спринтьор. При тях високата скорост е буквално нежелателна, тъй като ограничава възможностите на пилота да идентифицира целта. Затова и на А-10 скоростта му е още по-ниска от тази на Су-25 - 0,7М срещу 0,8 М. Но по-ниската му скорост не попречи да ошета сума ти танкове през кариерата си, а талибани и идиловци, продължават да пълнят шалварите като чуят прочутото му "Брррт". И въпреки слуховете - А10 остава на въоръжение до 2030, всички годни самолети преминават през подмяна на елементи на крилото и ново оборудване, позволяващо му да използва цялата гама от управляемо въоръжение въздух-земя, включително GBU-39. Същото горе-долу (разбира се малко по-зле) би могъл да прави и Су-25 - трябва му един линк 16, както спомена един колега по-горе и подвесни прицелни контейнери. А иначе как дроновете щели да свалят самолети с ракети въздух-въздух - натам вървят работите, но поне след 5-7 години. И не като самостоятелна бойна единица, а като изнесена стрелкова позиция на стелт-изтребител. Иначе масовите дронове в момента, са по-бавни и по-неманеврени от повечето самолети, трудно става от такива машини изтребители.
Су-25 няма картечница, а 30мм двуцевно оръдие ГШ-30, с боезапас 250 снаряда. снарядите нямат безконтактни взриватели и общо-взето са толкова ефективни срещу дронове, колкото бяха и АКМ "Оса" в конфликта в Нагорни Карабах. Срещу дроновете работещи на малка височина най-ефективни ще бъдат леки турбовитлови противопартизански щурмовици (или специализирани дронове, но засега сме далеч от това), а срещу височинните дронове - там си заслужава да изхабиш ракета, дори и да е Амраам или Метеор - такива дронове осигуряват на противника информация и ретранслация на площ половин България и могат да направят големи бели.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ето, едно компетентно мнение, което да прочетем с интерес.
Аз също си мисля, че при определени обстоятелства и правилно използване Су-25 биха били някакво защитно оръжие, срещу сухопътна заплаха около границата или на наша територия. Ясно е, че да ги пращаме някъде далеч, няма смисъл.
Естествено при осигурена поддръжка от тия Ф16, дето никой не знае, кога ще дойдат :)
Е това е интересно. По свободните източници , навсякъде пише "титаниева сплав" .
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Helen of Z
Рейтинг: 8 НеутралноСкоро и с американските аероплани ще се реят из небето на милата татковина. Само трябва да почакаме още десетина + годинки. Търпение му е майката.
Who the fuck are you to lecture me?Настроение: Оптимистично.
Червен дисибар
Рейтинг: 142 НеутралноБързо някой да оплюе Каракачанов.
debruckere
Рейтинг: 566 НеутралноКаракачанчето не спира с предизборната кампания, която за всички, представени в управлението (официално или не) партии отдавна започна :)
Helen of Z
Рейтинг: 8 ВеселоПак нещо си изостанАл. Ний кОга подписАхме за рИмонта, той беше Батьката почти про-западен беше. Самият Майк Помпейо му ходеше на гости на килимчето с думите "Имаме вяра в способността ни заедно да постигнем истински напредък във всички аспекти на нашите отношения", а Батьката кимаша с глава в задоволство. Who the fuck are you to lecture me?
dedoliben
Рейтинг: 2814 ЛюбопитноА Черната кутия модернизирана ли е?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIЧе на сваленият Су беше сделана.
anonimnii
Рейтинг: 322 НеутралноХората на съвецка кола не искат да се качват, тея самолети...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
не на безразличието
Рейтинг: 841 Неутралношкембе милиционера прави всичко възможно да финасира ненужни неща но ,естествено извърта нещата за да изглежда че работи за доброто на армията...
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ТНТ
Рейтинг: 591 ВеселоНещо така НАТО-вската опознавателна с-ма "Свой-чужд" да е монтирана на тях? Щото да не земат комшиите от юг да ги гръмнат по погрешка, таман и да пробват новичките С-400...
Да спасим София от "Спаси София"!!!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
everlast666
Рейтинг: 675 Неутрално... и 1-2 доплащания, че след няколко години ще се окаже, че имало много инфлация и вече цената била друга ...
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 920 ВеселоГарванът (Су-25) не е Глиган (А-10), но като за сиромаси - става. Су-25 (като за концепцията си) е доста добра машина. Този тип самолети имат голям запас по модернизационни възможности и с малко разходи могат да се превърнат в носител на високоточно оръжие, както САЩ направиха с А-10. Който го гласят да остане до 2030г на въоръжение, а няма да е изненада, ако остане и след това.
Су-25, с авионика по натовски стандарт и възможност да използва съвременно управляемо въоръжение би бил напълно приличен самолет в категорията си.
Таралеж
Рейтинг: 2795 НеутралноДобър изтребител!
Просторен!
Щом Шкембо е успял да влезе.
Може и за карго да се ползва при нужда.
ТНТ
Рейтинг: 591 ЛюбопитноБрейй, да не са им монтирали ядрени двигатели, бре? Щото к'ви са тия знаци за радиоактивност на носовете?
Да спасим София от "Спаси София"!!!sablezub
Рейтинг: 556 Неутрално"Все още са на въоръжение"? Жалко! Трябва да се изведат съвсем от въоръжение, та както сега гащите са ни до коленете - да паднат съвсем до глезените!
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.К2
Рейтинг: 2642 НеутралноМного съвременна модернизация.Нова навигация и нова радиостанция.Нещо което буди смях от хора изкушени от авиацията. Разбира се все е по-добре от нищо/
SHADOWS of SOFIAо
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 272 НеутралноХубави кадри. Су- то може и да изглежда като скромна машина на фона на останалите, но все още се използва активно по света.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Впрочем точно су 25 е от безплатните модули в DCS и когато почвах ми е останала в паметта ми- симулирано кацане през нощта в лошо време при нулева видимост само по прибори. Тогава още нямах head track и си спомням как бях залепил лице в екрана в опит неумело да балансирам тягата и въздушната спирачка за да остана по траекторията на ILS-а.
Димитър Димитров
Рейтинг: 322 Разстроено[quote#8:"skomina"][/quote]
Представяш ли си да имаш Тойота на 15 години, и да не я поддържаш, щото джапанците не са от НАТО, а таралясник на тези години да го галиш щото е от НАТО. Откъде ви намират такива гладки бре?!
То хубаво,ама тия кочини са няколко пъти по 15 години.Пак пари на вятъра.
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 272 НеутралноНовият камуфлаж е страхотен впрочем.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.samoedin
Рейтинг: 4107 ВеселоДо коментар [#3] от "Червен дисибар":
"Бързо някой да оплюе Каракачанов."
Може да му направите паметник още приживе и да му поднасяте букети и венци по повод епохалното дело, което е сътворил със старите машини и нашите пари !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Helen of Z
Рейтинг: 8 ВеселоЕ, поне нашите военни летци ще могат малко да си полетят, съвсем да не изгубят навици. Че иначе само от земята щяха да гледат нагоре, докато дойдат баш демократичните аероплани до след десетина годин.
Who the fuck are you to lecture me?
К2
Рейтинг: 2642 НеутралноРиба стара няма. Щом лети е добре. Проблема при руските машини е късия междуремонтен пробег и допотопната авионика. SHADOWS of SOFIA
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#19] от "Jalis Ironhammer":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Ако някой се чуди първите ми 10-15 опити за кацане се разбих без изключение.
Сериозно препоръчвам DCS на всеки който се интересува наистина от бойна авиация. High fidelity modules са 95-98 % едно към едно с изтребителя в истинския живот.
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#15] от "Таралеж":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Изтребител хахаха:)))
Това щурмовик на германско-руски и граунд атак еърплане на англосаксонски. Отлична платформа , но без модерни радари и съответните прецизни оръжия , става само са разходки.
tsyrvulan
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#15] от "Таралеж":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Не е изтребител а щурмовик. Нещо като щатските А-10.
.
Рейтинг: 1903 НеутралноСу-25 е непретенциозна машина лесна за поддръжка и експлоатация, способна практически за 24 часа да направи 24 бойни полети. Защитена титанова кабина и проектирана да понесе много обстрелване. Доброто за нея е, че имаме достатъчно боеприпаси. От друга страна, машината е доста морално остаряла и и трябва модернизиране. И то не е задължително руско или чуждо въобще, може много неща да се направят и тук. Например ако се ползва срещу безпилонтици, трябва да получава на някаква електронна карта позицийте, височина и предложен заход за прихват. Чист софтуер.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#29] от ".":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Да ама трябва сами да си ги модернизираме, както Израел. Но нямаме капацитет. Евреите не се свенят Т55/72 да преработват в бронетранспортьори, но къде са те,къде сме ние !? Инак всеки ще иска да ти продава напълно ново въоръжение за стотици милиони, не да се занимава с модернизации за жълти стотинки.
Таралеж
Рейтинг: 2795 РазстроеноДо коментар [#27] от "schwimmwagen":
Щурмовик, а?
Затова може би е просторен?
И Шкембо се е побрал?
Шкембо щурмува Сиган-Сиган избирателите.
За да може да щурмува еврофондовете?
Щурмувай Шкембо, щурмувай!
Kа Две
Рейтинг: 0 НеутралноПрекрасни самолети.
[email protected]schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноНо като цяло щурмовиците са отживелица, работата им ,поне от 10г, е поета от безпилотниците. Не случайно Сащ пенсионираха А10ките си.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Храбър
Рейтинг: 1493 ЛюбопитноА дали са проверени радиовръзките които се подсигуряват на тези самолети?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Аз не бих разчитал на честното и добросъвестно изпълнение, когато става дума за потенциален враг.
Гарантирана ли е липсата на възможност в даден момент заповедите към даден саолет да идват не от българска, а от вражеска страна?
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2585 ВеселоМоже ли една негова снимка в няк'ва униформа, с един генерал от неговата категория, да пусна😀
https://dnes.dir.bg/politika/karakachanov-iska-terem-da-se-nagarbi-s-proekta-za-boyni-mashini THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноСу25 е известен с това , че е единственият самолет бомбардирал фабриката,където е произведен :-) Войната в Грузия.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#37] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Хахаха че той шкембе войвода е по в форма от дженерала :)))
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноДобре, че е Съветския съюз, че ако разчитахме на САЩ за Ф 16 още щяхме да ме на конска тяга.
Свободата, Санчо...Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1841 НеутралноЛошото е тези машини са модел от 70 години на 20 век.И тъй наречената"модернизация" е всишност еди цялостен основен ремонт.Аналоговите Су-25 на практика са дозвукови штурмовици....И не зная с какво допринасят за боеготовноста на ВВС.Плюс това сме единсвените НАТО вци дето употребяват тая вехтория
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1841 НеутралноДо коментар [#35] от "schwimmwagen":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...В грешка сте...А-10 минават модернизация и поставяне на цифрово оборудване...за работа с висоточни боеприпаси(70 самолета)
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2585 ВеселоДа, женерала кърти миФки, но униформата и пагоните на войводата са впИчатляващи!
А тук войводата е....
https://frognews.bg/novini/snimki-karakachanov-kartechnitsa-razveseliha-facebook-tragnaha-kolaji.html
До коментар [#39] от "schwimmwagen":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Bornagain
Рейтинг: 8 НеутралноКато гледам американцитте как научнои "се прсвят" с Ковида, представям си цифровото оборудване на тази антика. Свободата, Санчо...
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#42] от "Willy Messerschmitt":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."В пенсия са, сърчни гугля.
chichka
Рейтинг: 2813 ГневноПоредното безумно харчене на пари в помощ на Русия. СУшката е една летяща тачанка. Може да стреля с НУРС по окопи и танкове. Прекрасна е за стрелба по конница! Нито може да се издигне, нито да догони дори граждански самолет! Не става за еър полисинг.... става само за превеждане на пари на Русия!
Русия е проказата на планетата Земя..
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#27] от "schwimmwagen":
Бе в този си немодернизиран вид за боеви действия срещу сериозна армия само щури каскадьори може да ги ползват - Грузия 2008...
https://www.youtube.com/watch?v=hXcN25Imxm4
chichka
Рейтинг: 2813 ГневноДо коментар [#38] от "schwimmwagen":
Русия е проказата на планетата Земя.+ Вярно е!
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#43] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters...":)))
Но ПКМа на тринога са му го турили :)
Гарван
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#42] от "Willy Messerschmitt": Какво е това цифрово оборудване за високоточни оръжия?
chichka
Рейтинг: 2813 ГневноДо коментар [#29] от ".":
Русия е проказата на планетата Земя.Какво ще модернизираш? Нито тавана на полета ще вдигнеш, нито скороста! Става да стреляш по препускащи коне! Гражданските самолети са по-бързи и летят по-високо от нея!
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#50] от "Гарван":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Като начало , компютър получаващ данни през gps, радар и най важното - натовската комуникационна система - линк16.
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#46] от "chichka":
С Ф-16 имаме да гръмнат по веднъж и толко, Су-25 си има спесифична работа. На щурмовик не му трябва ни скорост ни височина, то и за това ги ползват още. Трябва му защита от ПЗРК и модерен прицел, да не се завира на пушечен изстрел. Както и навигация , има много неща къде могат да го направят много полезен боен самолет, не само да вози шкембе войвода.
Гарван
Рейтинг: 558 НеутралноПростотия до шия. Нашите пилоти и без това нищо не летят щот няма ресурси, а отгоре на това Шкембевойвода се вози и взима от нальота на някой млад пилот. Че и пилотско яке му осигурили, а за действащите .!. Иначе озвучавал рекламен клип да пести пари от буджета. Бахтън от тлъсти доносници.
Роси
Рейтинг: 7580 НеутралноКолко ни струваха ремонтите на тези таралясници?
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#53] от ".":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Така е , но с Байрактари е по лесно и евтино. Отделно не рискуваш пилоти.
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#56] от "schwimmwagen":
Е точно срещу Байрактари Су-25 е ОК... Стига да му добавят някой неща.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1841 ЛюбопитноДо коментар [#29] от ".":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Само не знам къде прочетохте за "титанова кабина"!?!
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#57] от ".":
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Какво ще прави Су-то срещу ТБ2?
mitko11
Рейтинг: 2655 ВеселоДо коментар [#8] от "skomina":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовПредставям си да имам СУ-25 с живот на двигателя 500 часа , а съседите ни от НАТО да имат Ф-16 с живот на двигателя 8 000 часа...
Трагедия....
След ремонта дават 800 часа налет на самолет......
И къде ще се ползват тези щурмови самолети? Ще нападаме Македония ли?
putinxujlo
Рейтинг: 3647 НеутралноДо коментар [#55] от "Роси":
"Чуждестранен агент"Колко ни струваха ремонтите на тези таралясници?
▪️▪️▪️▪️▪️
8 самолета над 80 млн.$. С или без ДДС не знам.
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#60] от "mitko11":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Бе , като не разбирате ,що пишете. Ф16/Миг29 ядат за закуска су25 и съответно а10. Щурмовиците са да гърбят танкове,артилерия , пехота и друго каквото се сетиш по земята. Все едно да сравняваш багер с ферари, съвсем различни машинарии са .
Су25 трябва да се сравнява с тежките дронове, които са съвременния заместител на щурмовата авиация.
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#58] от "Willy Messerschmitt":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."В титаниево корито седи пилотът, а10 е същата работа. Създадени са за пълномащабна война между сравнително равностойни противници , където танкови клинове раздират в дълбочина отбраната на противника.
mitko11
Рейтинг: 2655 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "Роси":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов".От доклада на работната група обаче става ясно, че предложението на Беларус значително надвишава максималната сума и е 132 млн. евро без ДДС, което е около 311 млн. лв. с ДДС. .."
Още данък Россия...
babameca
Рейтинг: 425 ГневноДо коментар [#63] от "schwimmwagen":
Тоест, напълно ненужни за българската армия ! Су 25 не е свръхзвуков и няма шанс срещу добре въоръжен противник с модерна армия. Дори и дрон може да го свали с ракета въздух-въздух. Освен срещу туземци да го пускаш, къде другаде? И кои ще са тия пишман противници, с които България ще се бие??? идиоти
Това показва, че пак се правят тук там ремонти на парче без въобще да има концепция за въоръжените сили.
Защо ли? Еми щото така лапачката върви по-лесно...
evtimvz
Рейтинг: 1205 НеутралноНищо лошо, че тези самолети ще летят. Поне ще се обучават летците. А иначе тези щурмови самолети са чудесни за подкрепа на пехота и танкова атака, както и за противотанкова защита. Проблемът е, че много лесно се свалят, даже с обикновенна базука и картечница при нисък полет. А от топлинно насочващите се ракети няма спасение.
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#66] от "evtimvz":
Защитата от ПЗРК е опция и дали е Су-25, дали Ф-16, все тая, ракетите удрят двигателите, а Ф-16 е с един само. Су-25 е с титанова кабина и картечница трудно ще го свали.
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#65] от "babameca":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."При положение че нямаме други хвърчила, абсолютно ненужни не е правилно определение. В авиацията пилотът е по важен от самолета, Луфтвафе ВСВ е сгънало краката не поради липса на самолети, а поради липса на достатъчно подготвени летци. Та за базово обучение и тренировки биха свършили работа . Да - в бойни действия 100 проц. няма да влязат. Някой би казал , че стават за гърчене на талибани и подобни. Може , ама как ще ги докараш на майната си при въпросните партизани.
wkk57607068
Рейтинг: 642 НеутралноВсичко е впрегнато в предизборната кампания на агент Иван.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1841 ЛюбопитноДо коментар [#63] от "schwimmwagen":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Колега без да ми се сърдите ама колко пъти и колко отблизо сте биждали Су-25?????"Коритото" в което седи пилота е от висоякостна двуслойна стомана!!!Като в легирането на вътрешната е добавен титаниев оксид!!!И изържа на попадение на 23мм.снаряд......
Alexander97
Рейтинг: 1583 НеутралноДо коментар [#3] от "Червен дисибар":
Бързо някой да оплюе Каракачанов.
Той сам цял се е оплюл!
Фалшив македонец,
прост цър-ул,
доносник!
Поставено лице в подкрепа на Русия!
Какво му трябва още, за да се плюе по
мерзавеца?
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1841 ВеселоДо коментар [#67] от ".":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...За това има "Стингъри"
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#62] от "schwimmwagen":
Прав си, ма има едно НО. С тоя Ф-16 /къде го и нямаме/ какви боеприпаси идват? Су-25 може да кацне къде си иска , че и на бензиностанция с нафта да зареди пак ще литне. Например Турция пуска там башибозука по Родопите, с тачанките, дали Ф-16 ще свърши работа или Су-25?
.
Рейтинг: 1903 НеутралноМеждо другото Су-25 в Сирия летя нон стоп , а талибанията вси със зенитни картечници бяха по тачанките, но ни един не свалиха с тях. Впрочем тия зенитни картечници по бронирани наземни машини бяха ефективни.
putinxujlo
Рейтинг: 3647 НеутралноДо коментар [#64] от "mitko11":
"Чуждестранен агент"Тук пишат за 80 млн. за 8 самолета.
https://www.mediapool.bg/nov-zhivot-za-starite-savetski-su-25-video-i-snimki-news318167.html
mitko11
Рейтинг: 2655 ЛюбопитноДо коментар [#73] от ".":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовАбе човек, какъв башибозук с тачанки сънуваш? Точно Турция с нейните дронове "Байрактар" и израелските дронове-камикадзе разкости руската техника и арменската армия в Нагорни Карабах, без да има нужда даже да летят Ф-16...
Няколко евтини дрона с добри ракети, летящи на 12 000 м. височина,и дотам със СУ-25....
Поне да бяха СУ-24,ама той е друг тип самолет...
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#75] от "putinxujlo":
Буларус, тоя авиоремонтен завод е най-компетентния и с най голям опит за Су-25. А двигателита са най-важното, кел файда само да ги пребоядисат и отчетат дейност. Сега,Грузия иска да възстанови компетенцията си за Су-25, то те а и завода производител на Су-25, но още е в начален етап и събира старите кадри.
mitko11
Рейтинг: 2655 НеутралноДо коментар [#75] от "putinxujlo":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовДа, цялата сума е за 14 самолета. А за 8-те самолета наистина е толкова - около 80 милиона. По 10 милиона на самолет, при положение, че като нов е струвал 11 милиона...
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#76] от "mitko11":
Бе що ги пишеш едно към гьотвер, първо въздух-въздух ракети дрон не може да носи, поне няма за сега. Тия дронове летят със 130км в час, а на 12 000 метра какво ще прави?
Су-24 е тежък бомбандировач, изобщо не става за щурмовик. Той и иска страшно много време да го заредят и подготвят за полет, за ден 2-3 полета. А Су-25 каца , пълни и излита...
putinxujlo
Рейтинг: 3647 НеутралноДо коментар [#78] от "mitko11":
"Чуждестранен агент"Антиките са скъпи:))
Гарван
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#70] от "Willy Messerschmitt": Бронировката на българските Су-25 е следната. Кабината отпед и отстрани е с 24мм заварени титанови плочи, 10мм отдолу и отзад и 17мм за главата. Другата бронировка е също от титаниеви и стоманени плочи. Най-големият ташак за тези самолети беше, че умниците от тогавашното МНО бяха изпратили инструкците за летателна подготовка в танковата бригада в Сливен щот самолетът се води изделие Т-8К.
mitko11
Рейтинг: 2655 ЛюбопитноДо коментар [#80] от "putinxujlo":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовСледваща стъпка - възстановяване и ремонт на Т-26 и БА-10?
mitko11
Рейтинг: 2655 ВеселоДо коментар [#79] от ".":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовХайде прочети си за MQ-9 Reaper .....или за руския "Охотник"...
или как Иран въоръжава дроновете си с ракета "въздух-въздух" Azarakhsh ...
Гарван
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#37] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Мен тази по ме кефи: http://afera.bg/това-което-имаме-като-военен-министър/
chegobara
Рейтинг: 8 НеутралноСутата са си хубави бе, вярно стари но добри машини, най-доброто, което сме имали е Миг 23 руски вариант (експортните самолети винаги са по-слаби), но отдавна ги махнаха, а оставиха 29, не знам защо
всичко е суета, Боку ни обраХич не съм фен на руснаците, понеже винаги са най-лошият съюзник, но едно време са имали хубава военна техника, сега не знам
Но трябваше да вземем Грипен, там Радев е прав, Ф-16 няма логика за България, а ужким ни трябват да си охраняваме въздуха а не да ходим на далечни мисии. И беше честно да дадем кинтите на Европа, която толкова кинти наля тука. Но каквото каже големия брат такова, все пак е огромно щастие, че сме в НАТО, иначе сещате се къде щяхме да сме.
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#83] от "mitko11":
И тоя "Охотник" или MQ-9 Reaper, как ще свали една тумба евтини китайски дронове за по 100 евро?То само една от тия ракети е колко всичките дронове. Що такива в Сирия игилците ползваха и то много успешно.
Но една ракета въздух-въздух е много сложно нещо, не е от тия с топлинна глава като ПЗРК-то. Щото и тоя къде стреля може да стане цел и да се гръмне сам. Топлинната глава се лъже с пиропатрони, също се ослепява с лазер. За да захване цел и трябва да види топлина от двигателите и цели тях. При ПЗРК -то ракетата не може да се взриви докато не се дигне поне на 20-на метра и обратно, като падне под някаква височина се самовзривява. Поне така е замислена, та за това дрон къде лети с ел.двигател и батерия за нея е неразпознаваем. То не само за тия ракети, дори и най-модерните не стават.
А Су-25, с картечницата, става.
Стигне ли се до "Охотник" или MQ-9 Reaper, ти какво мислиш че може да се прави? И САЩ, и Русия имат собствени спътници за навигация и комуникация , както и заглушаване, и Китай има.
За другите Бойко да дига телефона и да изключат спътниците, то те са европейски, в ЕС са правени и производителя 100% може да ги изключи.
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#85] от "Chegobara":
МиГ-23 е тежък изтребител-бомбандировач, с променлива геометрия на крилата. Машината е тежка, тромава, за нас МиГ-21 даже щеше да ни върши повече работа.
Впрочем нашата авиация освен да посреща високи гости и подържа дежурна двойка за друго не става. А с Ф-16 и за парад ще е малко трудно, едномоторни машини над народ не би трябвало да летят...
.
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#85] от "Chegobara":
За НАТО не се прав, НАТО е клуб на васалите на САЩ и нищо повече. При положение че всичките ни съседи са или там, или в процес на влизане, от кой ни пази НАТО? Виж в ЕС имаме политическа защита и тя ни пази до някъде, но армия и оръжие си трябва. Европейска армия ни е нужна, армия на ЕС...
Virgin
Рейтинг: 217 ВеселоКаза човека, който искаше 37 годишните португалски таралясници.
Virgin
Рейтинг: 217 ВеселоКои са тези евтини дронове, летящи на височина 12 000 м.....и с ракети въздух-въздух?
Относно Нагорни Карабах. Мина време, направиха се анализите, много неща излязоха наяве и едно от тях е че турските дронове са използвани в пъти по-малко отколкото се твърдеше.
Но пък си направиха голяяяма реклама.
edin slep
Рейтинг: 619 НеутралноСъс съответната модернизация този самолет си има роля в нашата авиация. Особено ако се промени доктрината.
preklara raraВидя се, че с хитрост турците надхитриха арменците в Нагорни Карабах. Турците, защото бе ясно, че азерите бяха в пехотата, работата я свършиха дроновете и артилерията, която с тях си коригираше стрелбата.
Сега военните ще си направят изводите, че трябват оръжия за борба с малки, евтини дронове, снабдени с термо камери.
Иначе азери и арменци се бият от 1500 години, това бе просто поредния рунд.
putinxujlo
Рейтинг: 3647 НеутралноДо коментар [#82] от "mitko11":
"Чуждестранен агент"Следваща стъпка - възстановяване и ремонт на Т-26 и БА-10?
▪️▪️▪️▪️▪️
И те са има ли още в българска армия?
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 920 ВеселоДо коментар [#65] от "babameca":
До коментар [#65] от "babameca":
Повечето военни самолети са дозвукови. Свръхзвукова скорост в бойни условия се използва относително рядко. Първо защото горивото свършва три пъти по-бързо и второ защото на свръхзвукова скорост самолетът става много по-инертен и неманеврен. Повечето от въздушните битки след масовото навлизане на свръхзвука в авиацията се продължават да се провеждат на околозвукова скорост (0,9-1М). На тази комбинацията от скорост и маневреност е оптимална.
Неслучайно, една от ключовите характеристики на самолетите от 5 поколение е свръхзвукова крейсерска скорост. Но такава скорост реално има само Ф-22, на Ф-35 е почти свръхзвукова, Су-57 докато е със старите двигатели няма как да я постигне (злите езици съскат, че с тези двигатели максималната му скорост е под 2М ), за двата китайски ерзаца няма данни, но предвид масата им и двигателите - калпави клонинги на руския АЛ-41Ф - едва ли.
Що се отнася до Су-25 и неговите аналози А-10, SEPECAT Ягуар и многобройните леки щурмовици, базирани на учебни самолети - те са съвсем различен тип бойни самолети и никой от тях няма никакъв шанс срещу който и да е изтребител, дори и изтребителя да е дозвуков и две поколения по-стар, напр. МиГ-15/17, Ф-86 и Хоукър Хънтър.
Су-25, А-10 и т.н. са самолети за непосредствена подръжка на самото бойно поле. Да се търси от тях скорост е все едно да търсим от борец тежка категория да е гимнастик или спринтьор. При тях високата скорост е буквално нежелателна, тъй като ограничава възможностите на пилота да идентифицира целта. Затова и на А-10 скоростта му е още по-ниска от тази на Су-25 - 0,7М срещу 0,8 М. Но по-ниската му скорост не попречи да ошета сума ти танкове през кариерата си, а талибани и идиловци, продължават да пълнят шалварите като чуят прочутото му "Брррт". И въпреки слуховете - А10 остава на въоръжение до 2030, всички годни самолети преминават през подмяна на елементи на крилото и ново оборудване, позволяващо му да използва цялата гама от управляемо въоръжение въздух-земя, включително GBU-39.
Същото горе-долу (разбира се малко по-зле) би могъл да прави и Су-25 - трябва му един линк 16, както спомена един колега по-горе и подвесни прицелни контейнери. А иначе как дроновете щели да свалят самолети с ракети въздух-въздух - натам вървят работите, но поне след 5-7 години. И не като самостоятелна бойна единица, а като изнесена стрелкова позиция на стелт-изтребител. Иначе масовите дронове в момента, са по-бавни и по-неманеврени от повечето самолети, трудно става от такива машини изтребители.
пРезидента!
Рейтинг: 3412 НеутралноСу 25 стават само за учебни. А при конфликт България така или иначе може да разчита само на алианса!
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 920 ВеселоДо коментар [#86] от ".":
Су-25 няма картечница, а 30мм двуцевно оръдие ГШ-30, с боезапас 250 снаряда. снарядите нямат безконтактни взриватели и общо-взето са толкова ефективни срещу дронове, колкото бяха и АКМ "Оса" в конфликта в Нагорни Карабах. Срещу дроновете работещи на малка височина най-ефективни ще бъдат леки турбовитлови противопартизански щурмовици (или специализирани дронове, но засега сме далеч от това), а срещу височинните дронове - там си заслужава да изхабиш ракета, дори и да е Амраам или Метеор - такива дронове осигуряват на противника информация и ретранслация на площ половин България и могат да направят големи бели.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ша Шчупат държавата на Пеевски
Рейтинг: 8 ВеселоТочно, това някакъв еквивалент на А10.
Като нямаме програма за безпилотни, ще си държим Су-25.
За сметка на това ще си имаме подводници...които явно са ни по-нужни...
Ша Шчупат държавата на Пеевски
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#93] от "Лудколю Деликолев":
Ето, едно компетентно мнение, което да прочетем с интерес.
Аз също си мисля, че при определени обстоятелства и правилно използване Су-25 биха били някакво защитно оръжие, срещу сухопътна заплаха около границата или на наша територия.
Ясно е, че да ги пращаме някъде далеч, няма смисъл.
Естествено при осигурена поддръжка от тия Ф16, дето никой не знае, кога ще дойдат :)
Ша Шчупат държавата на Пеевски
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#93] от "Лудколю Деликолев":
Я да питам, запознат ли сте с разликите в капацитета за пренос на линк-16 между блок 70 и Грипен?
schwimmwagen
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#70] от "Willy Messerschmitt":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Е това е интересно. По свободните източници , навсякъде пише "титаниева сплав" .