Кула със сензорни камери ще следи за горене на отпадъци на открито във "Факултета"

24-метровата наблюдателна кула е поставена на най-високото място в кв. "Факултета".

© Юлия Лазарова

24-метровата наблюдателна кула е поставена на най-високото място в кв. "Факултета".



Наблюдателна кула, висока 24 м, е издигната в столичния кв. "Факултета", от където се получават най-много сигнали за горене на отпадъци на открито. Това съобщи Красимир Димитров , директор на "Аварийна помощ и превенция" на Столичната община.


Съоръжението е в най-високата точка на район "Красна поляна" и сензорни камери ще следят за появата на огън като софтуерът веднага ще локализира мястото. Автоматично ще се подава сигнал до дежурния авариен екип на общината и ще се изпраща пожарна кола.


Камерите ще бъдат монтирани по четирите страни на платформата на кулата.

© Юлия Лазарова

Камерите ще бъдат монтирани по четирите страни на платформата на кулата.




"Става дума за интегрирана система от камери, която следи за цялото горене, което се извършва на открито пространство. Софтуерът засича точното място на източника и алармира", обясни Димитров. Навременният контрол и недопускането на горене на гуми и отпадъци на открито е важна мярка в борбата за чистота на атмосферния въздух.


Това е четвъртата на територията на София противопожарна кула, съобщиха от Столичната община.

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Гледай ти. Сега и ако някой реагира на сигнала, ще е добре.

  2. 2 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До колко ли дни кулата ще е в пункт за вторични суровини?

  3. 3 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Брех, че тя, кулата, от жИлязо........ да оставим настрана факта, че ако се горят отпадъци на закрито, в печка ....няма да засича.... тъй пише....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  4. 4 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2571 Неутрално

    Дано строителните ѝ документи са наред.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  5. 5 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    На властите не им пука за замърсяването на въздуха, въпросът е, че нищо не печелят от горенето във Факултета.
    Тецовете горят всякакви боклуци, но си плащат където трябва. Нас обаче ни убеждават, че циганите са виновни.
    Вчера в едно задръстване в София, пред мен един камион ме удуши, нито филтри, нищо не можа да спре сиво-бялата мъгла. Този цял ден ще бълва отрови, но за него няма наказания, защото тази кола харчи гориво /данъци, акцизи/, осигурява работно място /ддс, осигуровки/. Милионите коли в София защо не ги намалят? Защото плащат данъци..

    Любовта ще спаси света!!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#4] от "Корки":

    няма как да са наред. Герберски строителен произвол.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Днес не е 1-ви април, пък...
    По-добре да дават по 5 лева на някой да се дзвери дали се гори нещо, отколкото това неработещо съоръжение за хиляди левове.
    И какво, като се установи, че има такова горене?!Милицията не смее да влезе в гетото, а прокуратура и политиците си обгрижват циганите, че нали на избори само те чинно и покорно си ги избират за 50-60 лв на глас.
    Който не се е усетил - българите се превърнахме в роби на циганите - издържаме ги с нашите данъци и труд!Така го наредиха най-вече ГЕРБ за 12 години под тяхно иго!!!!

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    Малките ромчета са щастливи. Ще има къде да се упражняват в точна стрелба!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 562 Неутрално

    А защо ромите ще горят гуми на открито, не е ясно. Че горят кабели, за да извадят метала от тях, да. Да горят парцали, гума и други боклуци в печките си, да. Ама да горят гуми на открито - за къв чеп биха го правили ромите, след като могат да изхвърлят каквото си поискат, където си поискат, та нямат никаква причина да унищожават боклука с горене или по друг начин. Не е ясно за какво е тази кула, освен че някой е получил поръчка, която е изпълнил зле за много пари.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#9] от "zlo38528262":

    И при нарушаване на ЗУТ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Най-големият проблем е, че в повечето случаи боклуците се горят на закрито, в къщите. Тази кула ще хване само горенето на кабели на открито. Пак е нещо, но въобще не решава проблема.

    Този квартал замърсява въздуха на София най-много и трябва да се вземат далеч по-радикални мерки.

    "Нашите деца не получават образованието, от което имат нужда. Те трябва да бъдат обучавани в традиционните морални ценности, но вместо това им се казва, че имат изконното право да бъдат гей. Това е измама, която ги отклонява от верния път в живота." - Маргарет Тачър, 1987
  12. 12 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Ако сложат по едно RPG към камерите и нещата бързо ще се решат.

  13. 13 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Тецовете горят всякакви боклуци, но си плащат където трябва. Нас обаче ни убеждават, че циганите са виновни.
    —цитат от коментар 5 на hope

    Тецовете в София използват природен газ и въобще не замърсяват въздуха.

    "Нашите деца не получават образованието, от което имат нужда. Те трябва да бъдат обучавани в традиционните морални ценности, но вместо това им се казва, че имат изконното право да бъдат гей. Това е измама, която ги отклонява от верния път в живота." - Маргарет Тачър, 1987
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дисидент в ЕССР":

    А инсенератора?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2984 Весело

    "сензорни камери ще следят за появата на огън като софтуерът веднага ще локализира мястото" - да се дават пари за нещо, което не е ПЪРВО причината, а за друго, което е високо технологично, е високия хоризонт на БГ калинката. Толкова са напреднали във всеки контрол, че скоро ще ги изстрелват в Космоса. Нали нещо като заместители на печки щяха да се "раздават", за закритите отопляеми пространства де?

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  16. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#5] от "hope":

    А вие съгласна ли сте да "намалят" вашия автомобил, като един от милионите в София за да може да няма зимна мъгла ? Колко човека според вас биха гласували за такава мярка на изборите?

  17. 17 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Не вярвам някой от тези дето палят да се бои от пожарникари.
    Просто законите трябва да се променят и да се дадат повече правомощия на полицията.
    Магарето след като е изяло един тон моркови и се вижда че не разбира, може би трябва да започне да бъде понашляпвано по гърба с тоягата.

    ДБ=БКП
  18. 18 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2525 Весело

    Това малко като "окото на Саурон". В Мордор. Ще наблюдава поданиците.

  19. 19 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 890 Весело

    Стрелци с лък ще има ли?

  20. 20 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Тецовете горят всякакви боклуци, но си плащат където трябва. .
    —цитат от коментар 5 на hope


    И вземат 75 милиона дотация за “зелена енергия“ ..
    -------------------
    “Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение .. от юли 2020 г. Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса.
    Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
    Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.
    Според екологични и правозащитни организации, натискът върху горските екосистеми в Европа рязко е нараснал, след като преди няколко години биомасата бе възприета като безвредна алтернатива на въглищата. Сателитни наблюдения говорят за стряскащо 69% увеличение на добитата биомаса от горите на ЕС в периода 2016–2018 г. спрямо периода 2011–2015 г., като експлоатираните площи в същото време са нараснали с 49%. Това залпово покачване на дърводобива се обяснява именно с енергийната стратегия на ЕС.

    В България, въздействието върху горите заради събиране на биомаса за производство на енергия тепърва се усилва. Засега по-широко разпространение има производството на енергия чрез изгаряне на отпадъци – български и вносни. На графиката долу е показана динамиката на вноса на отпадъци от ЕС в България. През 2018 г., откогато са най-новите данни на Евростат, сме внесли над 150 000 тона европейски отпадъци, като главни доставчици са Италия (59 хил. т) и Великобритания (45 хил. т). За последните пет години, вносът на отпадъци в България е скочил със 125%.
    Ползите за горивните инсталации от изгарянето на отпадъци са най-малко три: 1) те получават пари от контрагенти, искащи да се отърват от някакъв боклук (запознати твърдят, че европейски „доставчици“ плащат по 100 евро на тон); 2) получават безплатно гориво за производствените си процеси; 3) спестяват си част от квотите за емисии – нали ЕС приема, че изгарянето на биомасата има нулев въглероден ефект. “
    -------------------

    Та давате 350 милиона ДОТАЦИИ и се чудите?

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма инсенератор, предполагам че визирате проекта за изгаряне на РДФ гориво в новата инсталация на площадката на ТЕЦ София. Е отговора е съвсем прост - няма да замърсява щото е точно като 4'те който ги има от много години във Виена. И затова ЕК дава 80% от сумата.

  22. 22 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#5] от "hope":А вие съгласна ли сте да "намалят" вашия автомобил
    —цитат от коментар 16 на m17


    Човекът говори за конкретен камион. И да, ако имам адекватен градски транспорт и добра среда може и сам да се откажа от автомобила. Неслучайно в повечето европейски столици да се пътува с кола е повече затруднение, отколкото улеснение. Но те това са го развивали с десетилетия.

  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#11] от "Дисидент в ЕССР":

    Не е вярно, София се замърсява от милионите таралясници дето се движат съвсем законно. В София имаме 3 пъти повече автомобили на глава от населението от всеки град в западна Европа. А далеч по-малко място по улиците.

  24. 24 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дисидент в ЕССР":А инсенератора?
    —цитат от коментар 14 на КМЕТ В СЯНКА


    А изгарянето в циментовите пещи?

  25. 25 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Стрелци с лък ще има ли?
    —цитат от коментар 19 на kapitan_laino


    Бих препоръчал напалм .

  26. 26 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Проблема няма да се реши, ако ще да сложат картечници на тези кули и да отстрелват, тези които палят.

    Проблема е в главата на хората, който палят огньове на открито.

    Дори да ги горят тези боклуци вътре, това как променя проблема с чистотата на въздуха?

    Проблема ще се реши само с по-високо образовани хора живеещи в тези квартали. Това е.

  27. 27 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":

    И са на години колите.

    ДБ=БКП
  28. 29 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Тецовете горят всякакви боклуци, но си плащат където трябва. Нас обаче ни убеждават, че циганите са виновни.
    —цитат от коментар 5 на hope

    Тецовете в София използват природен газ и въобще не замърсяват въздуха.
    —цитат от коментар 13 на Дисидент в ЕССР


    Отделят СО2 ..

    За това ще преминават на алтернативно, нисковъглеродно гориво!

  29. 30 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Но на Орлов Мост няма, ама на Копитото има...

  30. 31 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2525 Весело

    До коментар [#11] от "Дисидент в ЕССР":Не е вярно, София се замърсява от милионите таралясници дето се движат съвсем законно. В София имаме 3 пъти повече автомобили на глава от населението от всеки град в западна Европа. А далеч по-малко място по улиците.
    —цитат от коментар 23 на m17


    И защо Западна Европа трябва да е еталон?
    Не е чак толкова гот да си без кола. Животът ти става с 1 тон битовизми по-шарен.
    Това е като опашките през соца. Хората си запълват времето с глупости и не мислят за "глупости".

  31. 32 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Брех, че тя, кулата, от жИлязо........ да оставим настрана факта, че ако се горят отпадъци на закрито, в печка ....няма да засича.... тъй пише....
    —цитат от коментар 3 на the_flea


    Така е. От моя блок ,където живея, на няколкостотин метра има коляма къща ,вероятно с локално парно. През зимния период от комина й излиза пушек ,може да се сравни с комините на бившия Кремиковци. Плътни и миризливи кълбетата дим с цвят вариращ от катранено черно до всички нюанси на сивото.
    И аз се питам , какво по дяволите гори този човек? И не е циганин .

  32. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#21] от "m17":

    Чел съм ОВОС за обекта. Споменават се някакви диоксини. Коментирай.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#24] от "sim4o":

    Къде в София има такива?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 35 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 383 Неутрално

    ....няма да замърсява щото е точно като 4'те който ги има от много години във Виена. И затова ЕК дава 80% от сумата.
    —цитат от коментар 21 на m17

    До коментар [#21] от "m17":


    Хайде стига сравнявахте инсталацията във Виена и София, преди да сравните как се събира и сепарира сметта във Виена и как се прави в БГ!

  35. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#22] от "Лео":

    Градския транспорт в София е съвсем приемлив и като покритие и като качество и редовност и като цена. И е далеч над това което София и България може да си позволи, всичко е заради европейските пари. Но големия проблем е че таралясниците са евтини - и като цена за покупка, и като цена за издръжка (застраховки, разходи за ремонт, гориво) и като ползване (безплатно паркиране където ти скимне, евтино паркиране в зони). И затова има много и много автомобили. Дори градския транспорт да е перфектен и безплатен, ако автомобилите са евтине винаги ще се ползва масово щото няма как ФИЗИЧЕСКИ нищо други да е по-удобно от личен автомобил.

  36. 37 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":

    Да и през лятото магически тези таралясници изчезват и няма проблем с въздуха...?

  37. 38 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    .Дори да ги горят тези боклуци вътре, това как променя проблема с чистотата на въздуха?
    Проблема ще се реши само с по-високо образовани хора живеещи в тези квартали. Това е.
    —цитат от коментар 26 на Петърчо


    Проблемът е на път да се реши.
    Европа е дала за първи, втори и трети етап около 600 милиона!

    Ето и целите, които ще се постигнат:
    ---------------
    С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:

    Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме.
    Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).
    Произвеждаме 55 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.
    Произвеждаме 19 MW електро енергия за 30 000 домакинства.
    Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране, която е заложена по норматив на 95 лв. на тон.
    Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво, безплатно за “Топлофикация София” ЕАД.
    Спестяваме 16 млн. лева от природния газ, на година, който заместваме РДФ-гориво,
    Намаляване на разходите за закупуване на въглеродни емисии с близо 120 000 тона или над 5 млн. лв. годишно.
    Спестяваме близо 11 млн. лв. на година, които в момента плащаме за транспорт и оползотворяване на РДФ-горивото “
    --------------------
    Зелена енергия , финансиране по програма “Околна среда“..
    Обща стойност , пак да повторя - над 600 милиона!

  38. 39 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#33] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Питайте кмета на Виена за тях, 4 централи имат такива и всичките са в центъра. Едната даже е атракция, разхождат туристи да я гледат.

  39. 40 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#24] от "sim4o":Къде в София има такива?
    —цитат от коментар 34 на КМЕТ В СЯНКА


    Значи - ако софийскитеизгаряни боклуци тровят хора някъде другаде из България - на вас, шопите, не ви е абсолютно никакъв проблем?

  40. 41 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#24] от "sim4o":Къде в София има такива?
    —цитат от коментар 34 на КМЕТ В СЯНКА


    Значи - ако софийскитеизгаряни боклуци тровят хора някъде другаде из България - на вас, шопите, не ви е абсолютно никакъв проблем?

  41. 42 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#24] от "sim4o":Къде в София има такива?
    —цитат от коментар 34 на КМЕТ В СЯНКА


    Значи - ако софийскитеизгаряни боклуци тровят хора някъде другаде из България - на вас, шопите, не ви е абсолютно никакъв проблем?

  42. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#35] от "Разредител":

    Всъщност отпадъците в София се сепарират по-добре щото труда е евтин. Веднъж минават клошарите и събират всичко ценно, втори път има ръчно сепариране в съоттния завод. И само остатъка се прави на РДФ гориво. Мога да ви уверя че в Австрия няма ръчно сепариране. И отделно имаме и разделно събиране и разни луди като мен наистина си сепарираме боклука в различните кофи. И за моя изненада ставаме все повече с времето.

  43. 44 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Хайде стига сравнявахте инсталацията във Виена и София, преди да сравните как се събира и сепарира сметта във Виена и как се прави в БГ!
    —цитат от коментар 35 на Разредител


    Ми айде ..

    Ето инсенератори в Европа

    https://www.youtube.com/watch?v=caw-969W-D4&t=38s

    https://www.youtube.com/watch?v=Bclz4yyCIMQ

    Ето и за САЩ

    https://www.youtube.com/watch?v=gg4iN5sbuc8&t=51s

  44. 45 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#32] от "Strymski":

    Най-вероятно гори въглища. Никой с котле не гори боклуци шщото задръстват комина много бързо. Просто в днешно време имаме високи изисквания, предствете си какво е било 50'те като е нямало газ и парно - в центъра на София в безветрени дни не е можело да се диша въобще.

  45. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#39] от "m17":

    Питам теб знаеш ли какво причиняват диоксините ! Кмета на виена не съм му работодател.
    Ти чел ли си въпросния ОВОС?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#42] от "sim4o":

    Статията е за София драГИ. иНАЧЕ СИ ПРАВ. Но не вкарвай шум в системата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 48 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#35] от "Разредител":Всъщност отпадъците в София се сепарират по-добре щото труда е евтин. Веднъж минават клошарите и събират всичко ценно, втори път има ръчно сепариране в съоттния завод. И само остатъка се прави на РДФ гориво. Мога да ви уверя че в Австрия няма ръчно сепариране. И отделно имаме и разделно събиране и разни луди като мен наистина си сепарираме боклука в различните кофи. И за моя изненада ставаме все повече с времето.
    —цитат от коментар 43 на m17


    Толкова ви акъла..

    Ето я истината за “рециклирането“

    https://www.youtube.com/watch?v=zVBkjMbF4Z4

    https://www.youtube.com/watch?v=PJnJ8mK3Q3g&t=39s

    https://www.youtube.com/watch?v=vufLW4xOsS4&t=510s

    https://www.youtube.com/watch?v=KXRtNwUju5g&t=545s

    https://www.youtube.com/watch?v=SRvLrENE4Ok&t=29s

  48. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#46] от "КМЕТ В СЯНКА":

    На вас лично нищо няма да ви причини, вашата глава е чугунена.

  49. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#45] от "m17":

    Да те питам как и колко замърсяват колите на газ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 51 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#39] от "m17":Питам теб знаеш ли какво причиняват диоксините ! Кмета на виена не съм му работодател.Ти чел ли си въпросния ОВОС?
    —цитат от коментар 46 на КМЕТ В СЯНКА


    Мани ги диоксините и фураните, ами металните окиси?
    Ами азотните окиси?

    И не ми казвай “филтри“ .. баш електрофилтрите йонизират въздуха и се образува озон и азотни окиси ..

    Но при условие, че въглеродните квоти , съгласно Парижкото споразумение са 0 , а отделно ще има 350 млн. дотация - много ясно, че природният газ ще бъде заменен навсякъде от “алтернативни, зелени горива“ ..

  51. 52 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Е нали транспортът беше проблема според кметицата! Нали затова тя купи прескъпи електробуси, с които имитира борба с мръсния въздух (за да не пипа циганите). Сега какво - друга песен ли пее? Сега наблюдателници ще строим. Ще наблюдаваме отдалеч и ще си записваме :)

    П.П. Електронни датчици на шахтите тя монтира ли вече? По-голяма глупост през последните години не съм чувал :)

  52. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#40] от "sim4o":

    В интерес на истината, това е много съществена причина завода да си е в София. Щото е крайно неморално ние в София да изхвърляме като разправи а да се гори в Девня. И го казвам като софиянец. И бих посъветвал съгражданите ми ако им пречи завода, да се хванат да си сепарират боклука и като стигнем 80% като в Германия, просто няма да има нужда от такава инсталация щото няма да има какво да гори.

  53. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    Аз питам за теб и децата ти.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":

    Тия въпроси към другаря М17.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 56 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":

    Какъв пророден газ, РДФ горивото ще се изгаря просто щото няма какво друго да се прави, това е остатъка от боклука дето го хвърляме в кофите. Или трябва да се изгори или да се зарови някъде и понеже закопаването е вредно и никой не иска да е до неговата къща се налага да се гори.

  56. 57 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#32] от "Strymski":Най-вероятно гори въглища.
    —цитат от коментар 45 на m17


    Най-вероятно гори пелети.

    И такива като него - ще са все повече и повече!
    Да припомним - в ЕС биомасата и пелетите са обявени за ВЕИ източник, и за тяхното използване се плаща дотация!
    Те все повече, ще са източник на ВЕИ енергия

    https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/biomass_primary_EU-1024x552.png

    А на природен газ - се слага въглеродна квота!
    Зелената сделка!

    Да, ще има цена, която ще се плати - но това е положението

    https://www.eea.europa.eu/themes/energy/renewable-energy/renewable-energy-in-europe-key #tab-based-on-data

  57. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#56] от "m17":

    Кажи сега за евтините коли на газ какво ви цапат и пречат герберче.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 59 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#38] от "sim4o":

    Това всичко е прекрасно.

    Всички 600 милиона ли са похарчени разумно или са плащани цени 10 пъти по-високи от пазарните?

  59. 60 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#22] от "Лео":Градския транспорт в София е съвсем приемлив и като покритие и като качество и редовност и като цена. И е далеч над това което София и България може да си позволи, всичко е заради европейските пари. Но големия проблем е че таралясниците са евтини - и като цена за покупка, и като цена за издръжка (застраховки, разходи за ремонт, гориво) и като ползване (безплатно паркиране където ти скимне, евтино паркиране в зони). И затова има много и много автомобили. Дори градския транспорт да е перфектен и безплатен, ако автомобилите са евтине винаги ще се ползва масово щото няма как ФИЗИЧЕСКИ нищо други да е по-удобно от личен автомобил.
    —цитат от коментар 36 на m17


    Да отбележа , че поне 60% от старите автомобили са с газови системи и не са замърсител. За сметка на това пък се паркира навсякъде - зелени площи , кални неасфалтирани улици, градинки и така цялата кал се сваля по платното за движение. Като се вземе предвид и .....”редовното” миене на улиците , то картинката става ясна. Друг основен проблем е , че нещо не се прави за масово достъпно газифициране , което значително ще подобри чистотстс на въздуха. Във всички големи градове съществува феномен - има парно , ама се отоплява на дърва и въглища !!! А сега ,де?!

  60. 61 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#40] от "sim4o":В интерес на истината, това е много съществена причина завода да си е в София.
    Щото е крайно неморално ние в София да изхвърляме като разпрани , а да се гори в Девня. И го казвам като софиянец.
    —цитат от коментар 53 на m17


    Другата причина е , че на София ще и трябва много енергия, за бъдещия електротранспорт по улиците!

    При пренос на електричество от “Марица Изток“ например , технологичните загуби по жиците са от 8% до 12% ..

    Излиза - София се очертава да е огромен консуматор и и трябва енергия.
    Природният газ отпада - защото е фосилно гориво .. и остава РДФ и биомаса..

    Биомасата е способна да даде много енергия - най големия ТЕЦ в Западна Европа - Дракс, вече е ВЕИ мощност.
    Изгаря 22.5 милиона тона пелети на година


    Три блока, по 7.5 милиона.

    Each unit will consume about 2.3 million tonnes of biomass yearly, requiring an estimated annual total of 7.5 million tonnes in 2017.

    Зелената Сделка - в България не може, да е по-различно.

  61. 62 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#38] от "sim4o":Това всичко е прекрасно. Всички 600 милиона ли са похарчени разумно или са плащани цени 10 пъти по-високи от пазарните?
    —цитат от коментар 59 на Петърчо


    Програма “Околна среда“!

    В ЕС има утвърдени механизми за отчетност и контрол!
    Ще се замести природният газ с алтернативни източници!
    Зелената сделка!

    Помните ли , как щяха да удрят Орбан и поляците със спиране на финансирането по програмите ?
    При нас няма такова нещо, тука сме шест!

    П П
    Не е свързано само със София , но за ТЕЦовете у нас са предвидени 350 милиона дотации, за минаване към зелени горива!

    Това е бъдещето!

    При нас

  62. 63 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    ейййц, как ги изцентриха орките... ся ше трее да палят печките

  63. 64 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#51] от "sim4o":Какъв пророден газ, РДФ горивото ще се изгаря просто щото няма какво друго да се прави.
    —цитат от коментар 56 на m17


    Никакъв природен газ!
    Той е фосилно гориво! Зелената сделка!

    В циментовите заводи (стана дума за тях в дискусията) освен че се гори варненския, софийския и още много боклук, са заменили например, почти целия природен газ с алтернативни, нисковъглеродни източници..

    “Дневник“ и “Капитал“ писаха многократно:

    https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/

    https://www.capital.bg/specialni_izdaniia/kapital_gradove/2018/12/27/3360733_cimentov_zavod_s_alternativni_idei/

    https://www.capital.bg/specialni_izdaniia/kapital_gradove/2018/08/31/3297097_golemiiat_zavod_v_malkoto_selo/
    ----------------
    “Около 35% от необходимата му енергия циментовият завод в Златна Панега си набавя чрез алтернативни горива. За целта заводът е създал дъщерно дружество - "ГАЕА Зелена алтернативна енергия", което работи с местния бизнес за производство на инженерно гориво за нашия завод, т.е. алтернативни горива, произведени от пластмасови, хартиени, текстилни и др. отпадъци.
    Това според изпълнителния директор на "Златна Панега цимент" Адамантиос Францис е намалило емисиите CO2 с 15%, откакто групата "Титан" е закупила завода през 2004 г. "Амбициите ни са свързани с това тази тенденция да продължи и до 2030 г. емисиите да бъдат намалени с още 20%"
    --------------------

    Емисиите СО2 , се намаляват заради Зелената Сделка!

    П П
    На природен газ е МНОГО ПО-ЕВТИНО ..

    (Доц. Топоров беше изчислил, че инсталация на РДФ, за еднаква мощност е ОСЕМ пъти по-скъпа, отколкото горелки на газ!)

  64. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7572 Неутрално

    И като ги открият, какво ще се случи. Ще глобяват циганите, ще ги пращат в затвора? Те и досега знаеха кой и къде гори боклуци.

  65. 66 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 398 Неутрално

    струва ми се противоконституционно.
    да следиш хора с камери без
    надлежно разрешение на съда е
    нарушаване на правото на личен живот.

  66. 67 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#62] от "sim4o":

    Безспорно това е бъдещето, ама се сещам за някакви сделки, пак по програми от ЕС, за комини с филтри.. и там цените не бяха много добре отчетени. И се съмнявам, че ЕС следи всички пазарни цени и пита - защо не сте избрали цената от 10 лева от тази фирма, а сте избрали цена от 500 лева от фирмата на шурето..?

  67. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#62] от "sim4o":Безспорно това е бъдещето, ама се сещам за някакви сделки, пак по програми от ЕС, за комини с филтри..
    —цитат от коментар 67 на Петърчо


    За какво ти е комин с електрофилтър?
    Той, при йонизиране на въздуха - произвежда озон и азотни окиси..

  68. 69 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#66] от "mihail_p":

    В държава, в която премиерът не само си мисли, ами даже излиза по телевизията и заявява, че той е началник на министрите, Вие какво очаквате? Законност?

  69. 70 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":

    И с това не споря. Просто казвам, че имаме много дебела и лесно доказуема история за "усвояване" на едни субсидии и не свършена работа. И от там има едно съмнение в сигурно 99% от хората за нечисти сметки. :)

  70. 71 Профил на Longanlon
    Longanlon
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Сега да им сложите и една оградка с бодлива тел около квартала и човек с автомат на всяка кула и ше стане екстра :Р

    http://kaka-cuuka.com
  71. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":

    Питай фандъкова защо. При цена 4000 за брой.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 73 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#60] от "Strymski":

    И старите и новите автомобили делят едни и съши пътища и паркоместа. Отдделно замърсяването не е само от гориво, таралясниците горят и масло и по малко бензин. Отделно не е вярно че 60% са на газ, масово се купуваха "запазени" дизели, баничарките и бусовете масово са дизели.

  73. 74 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Адмирирам тази мярка, с уговорката да бъдат санкционирани нарушителите така, че да изчезне всякакво желание за рецидив!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  74. 75 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Да не се окаже някоя сутрин, че през нощта Кулата е разфасована и заминала за скрап...

  75. 76 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2525 Любопитно

    Те в САЩ и Канада добре са го измислили. Индианците продължават да живеят в резервати.
    Ама ние ще има да откриваме колелото и топлата вода ..

  76. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#73] от "m17":

    Отговори на въпроса. Не се изплъзвай с неумности.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  77. 78 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#60] от "Strymski":И старите и новите автомобили делят едни и съши пътища и паркоместа. Отдделно замърсяването не е само от гориво, таралясниците горят и масло и по малко бензин. Отделно не е вярно че 60% са на газ, масово се купуваха "запазени" дизели, баничарките и бусовете масово са дизели.
    —цитат от коментар 73 на m17


    Ми то 90% от изразходеното гориво в радиус 15 км. от София е от дизели ..

    Автобуси, камиони , железопътните локомотиви с ДВГ са дизели, мотокарите из складове , магазини и заводи са дизели, бетонов0зи, багери, самосвали, асфалтополагачи, трактори са дизели, а и да не забравяме и че точно в София се кръстосват няколко магистрали и евро-коридори.
    Един двигател на ТИР е колкото 2-3 коли.. един трактор има мощност, колкото 4 малолитражки ..

    Тировете по магистралите са 24 часа един след друг . магистралите, макар и да се не виждат от балконите на хората - реално са си в София ..

    Да, до и вътре в София има яко дизели, ама то това ще е положението.

    Камиони, трактори , автобуси, куриерски микробуси, лекотоварни - очакваш ли скоро - в обозримо бъдеще , да станат други, а да не са дизели?

  78. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4983 Неутрално

    До коментар [#78] от "sim4o":

    Всичко е за пари.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 80 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Друг основен проблем е , че нещо не се прави за масово достъпно газифициране !
    —цитат от коментар 60 на Strymski


    В Европа едва лои тепърва ще има газифициране, камо ли па масово ..
    Природният газ ИМА ВЪГЛЕРОДЕН отпечатък..

    Ето данни от физиката:
    --------------
    Pounds of CO2 emitted per million British thermal units (Btu) of energy for various fuels

    Coal (anthracite) 228.6
    Coal (bituminous) 205.7
    Coal (lignite) 215.4
    Coal (subbituminous) 214.3
    Diesel fuel and heating oil 161.3
    Gasoline (without ethanol) 157.2
    Propane 139.0
    -------------


    А Европа е обещала ДА СТАНЕ С НУЛЕВИ въглеродни отпечатъци.

    Зелената сделка!

    По този път поема и България - предвидени са 350 милиона дотация на за нисковъглеродни източници!

    Това е бъдещето и за София!

  80. 81 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#78] от "sim4o":Всичко е за пари.
    —цитат от коментар 79 на КМЕТ В СЯНКА


    350 милиона, разлика за енергия .. ще ги плати НЕК..
    Ако електричеството е добито от нисковъглердоен източник - дотация!

    Отделно към 600 милиона, по “Околна среда“ , за решение за София!

    Зелената сделка!

  81. 82 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#37] от "Петърчо":

    Вие очевидно не живеете в София. Щото иначе щяхте да забележите че града е в котловина, заграден от планини и зимата, в безветрени дни пушеците лягат на дъното т.е в центъра на града. Има квартали където мъглите са всеки ден, основно около Искъра, които тече точно в най-ниската част - Враждебна и т.н.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK