За цялата страна COVID ограничения няма да се въвеждат, защото "обществото не е готово"

За цялата страна COVID ограничения няма да се въвеждат, защото "обществото не е готово"

© Велко Ангелов



Заболеваемостта от COVID-19 е "стръмно растяща", има болници с изчерпан капацитет на заетите легла за пациенти с коронавирус, показателите на разпространението на заразата се приближават към стойностите от ноември, когато здравната система бе в криза, но ограничителни мерки на национално ниво засега не се очертава да бъдат въвеждани. Здравните власти ще продължават да разчитат на ограничения по отделни области. Причината според ресорния министър е липсата на готовност "обществото да повярва в тези мерки".


Съвсем различно мнение изрази председателят на щаба за коронавируса ген. Венцислав Мутафчийски: "Нещата не вървят в правилна посока и би трябвало да се вземат мерки, защото при такова експоненциално нарастване на заболеваемостта бързо ще бъде изчерпан медицинският капацитет."


Отново не е ясно при какви показатели на разпространението на епидемията мерките трябва да се затягат, така че хората да имат адекватен достъп до медицинска помощ.


Критерият е... вярата в мерките




В края на януари министърът каза, че прагът, при който здравната система не изпитва затруднения да покрие нуждите от медицинска помощ, е 200 нови заразени на 100 хил. население и при прекрачването му трябва да се взимат решения за мерките. В края на февруари вече бе казано, че прагът е "условен" и вече бе посочено, че при до 300 нови заразени на 100 хил. население здравната система може да се справи с COVID болните.


През изминалите две седмици заболеваемостта от COVID-19 в България е 380 нови заразени на 100 хил. население, но за връщане на ограничения в цялата страна министърът на здравеопазването проф. Костадин Ангелов и главният държавен здравен инспектор засега не говорят.


"Мерките трябва да бъдат в подходящото време, тогава, когато обществото е готово да повярва в тези мерки, когато обществото ще спазва тези мерки. Няма как да се въведат мерки там, където хората не вярват в нуждата от тези мерки", заяви здравният министър. От изявлението му не стана известно как обективно се измерва "готовността на обществото", но в изказването си проф. Костадин Ангелов неколкократно отбеляза, че следи публикации в медиите, социалните мрежи и видеоклипове с нарушаване на COVID мерките, които получава.


Много критики имаше как сме реагирали в самото начало. Всъщност сега имаме възможност да видим каква пролет си спестихме миналата година. Казвам го с огромно съжаление.


ген. Венцислав Мутафчийски,

председател на щаба за коронавируса


Това каза ген. Венцислав Мутафчийски, визирайки строгите ограничения в началото на епидемията в България, които бяха въведени при едва няколко случаи на заразени.


Знаете ли колко е заболеваемостта в момента в Словакия: 1400 на 100 хил. Какво да правим тогава?! С автоматите на улицата и който се появи, да го избиваме?! Няма граница на мерките! Има разумен компромис.


доц. Ангел Кунчев,

главен държавен здравен инспектор и член на щаба за коронавируса


Думите на Кунчев са в отговор на настоятелните въпроси на журналисти по време на брифинга кога трябва да се въведат ограничения, за да не се стигне до повторна криза в здравната система заради претоварване на COVID отделенията. Главният държавен инспектор повтори тезата, че компромисът е между икономиката и държането на епидемията под контрол.


Мерки само в някои области


Доц. Ангел Кунчев изброи областите, в които разпространението на COVID-19 е най тревожно, и заключи, че в тях вече са взети решения за затягане на мерките: Плевен, Кюстендил, Враца, Бургас, София-град, Шумен и Перник. Макар и по области да има разлики, в обобщение ограниченията са: връщане на учениците от 5 до 12 клас на онлайн обучение, намаляване на работното време на заведенията до 22 часа, на места ограничения за фитнеси и спортни прояви, както и носене на маски на открито. Последното е задължително на национално ниво още от октомври миналата година и не е отменяно, но е факт, че в редица общини и области се отбелязва като нововъведение.


"Решихме да тръгнем от локалния подход, той ще ни гарантира, че там, където има опасност, тя ще бъде контролирана", твърди министърът на здравеопазването и повтори субективната си преценка за обществената готовност:


Намирането на правилното решение в тази ситуация е много трудно. Пълен локдаун: аз смятам, че българското общество не е готово за такова решение. Не защото не е медицински оправдано, а защото хората не са готови за това.


проф. Костадин Ангелов,

министър на здравеопазването


Управлението на COVID кризата и преди е оправдавано с обществените нагласи, сочат думи на Ангелов от средата на ноември. Седмица по-късно бе анонсирана нуждата от по-строги ограничения. Тогава те бяха въведени при средна заболеваемост в страната от 666 нови заразени на 100 хил. население за период от две седмици.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4700 Неутрално

    когато мерките не са централизирани НЯМА обезщетения за останалите без работа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на b.rainstorm
    b.rainstorm
    Рейтинг: 17 Неутрално

    Изключителна безпомощност и капитулация на ГЕРБ. Изненадващото щеше да е ако се бяха справили с пандемията. Липсващата дисциплина на Ганьо не я коментирам, тя е даденост и част от проблема.

  3. 3 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    "Мерките трябва да бъдат в подходящото време, тогава, когато обществото е готово да повярва в тези мерки, когато обществото ще спазва тези мерки. Няма как да се въведат мерки там, където хората не вярват в нуждата от тези мерки"

    Когато едни смешни хорица си плюят на дипломите и приказват и правят поредица от безсмислени дивотии, само и само за да се подмажат и угодят на един еднокнижник с шкафчета, няма как да има каквото и да е доверие в обществото. ОПГ шайката се дискредитира отдавна, сега се сетила доверие да търси.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Престъпният режим на Бойко Борисов. По неадекватност съперничи само на Лукашенко.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Айде и Дания забрани английския илач! Много тежък провал с тази измислена ваксина на Оксфорд. Редно е бг властите да сторят същото незабавно!
    Неприятното е, че това е основната ваксина, на която се разчита в България в този момент.

  6. 6 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    Сега кабардисва и в болницата ще го изпекат. Или на стълбите отпред.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Така каза и Фандъкова на въпроса защо не е предприела нищо, след като по нейните собствени признания по телевизията, тя е знаела за десетократните превишения на нормите за въздуха в продължение на години:
    "Защото досега общественото мнение не беше узряло за предприемане на мерки".

    Пита се в задачата - за какво са ни такива, избрани да управляват, след като те не управляват и не вземат решения, а мерят обществено мнение? Отделен е въпросът, че това, че са знаели, но умишлено не са предприели нищо, си е направо престъпление. Така навремето и другарят Григор Стоичков знаеше за Чернобил, но не предприе нищо, за да предпази хората, понеже партийната повеля беше по-важна.

  9. 9 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Айде и Дания забрани английския илач! Много тежък провал с тази измислена ваксина на Оксфорд. Редно е бг властите да сторят същото незабавно!Неприятното е, че това е основната ваксина, на която се разчита в България в този момент.
    —цитат от коментар 5 на ТРАБАНТ


    Няма да им стиска да спрат временно майделката, нали с нея пълниха шкафчето. Иначе блестяща електронна система измислиха, само дето нещо май не работела и пак се оформили едни хубави опашчици. Явно комунистическите опашки са неизменна част от същината на партия ГРОБ. Обаче не излъгаха хората, напълно оправдаваха името си ГРОБ.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  10. 10 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    И какво значи това - всеки да се спасява както намери?

    Не ме търсете преди обяд
  11. 11 Профил на Jazz
    Jazz
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Мерките не струват нищо, ако не се спазват.
    Виновни за неспазването са както охранителните органи, които не санкционират нарушителите, така и хората, които не спазват мерките - тайни партита, неносене на маски, отказване от ваксини и общо неглижиране на проблема.
    Когато има навременни мерки и стриктно спазване, резултатът е очевиден - в Тайван от началото на епидемията до днес им 10 (десет) починали от коронавирус.
    Ще се научим, но по трудния начин.

  12. 12 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    След 3-4 дни няма да има места в болници. Не трябва да си министър, за да ти е ясно. Мерките се взимат предварително, за да не се стига до там. Некадърници!

  13. 13 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 757 Неутрално

    С тези театри и фалшиви мерки, които разиграват управляващите и с което още повече толерират у българина чувството, че той сам може да си преценява кое да изпълнява и кое не, след време ще стане така, че когато има реална нужда от някакви мерки, тогава никой няма да ги взема насериозно и ще си преценява дали да ги изпълнява или не. Ето така се съсипва общество и държавност из основи.

  14. 14 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#10] от "tulup":

    Да, точно това означава. И на датата на изборите пак да ходи за гъби или да избира гробаджийско-сарайската стабилност.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  15. 15 Профил на Васил Николов
    Васил Николов
    Рейтинг: 166 Неутрално

    След като бяха отворени 5 седмици, в Румъния от 8 март са затворени ресторантите, кината и театрите.

    В Швеция от 1 март ресторантите могат да работят до 20:30ч.

  16. 16 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 624 Неутрално

    С тези театри и фалшиви мерки, които разиграват управляващите и с което още повече толерират у българина чувството, че той сам може да си преценява кое да изпълнява и кое не, след време ще стане така, че когато има реална нужда от някакви мерки, тогава никой няма да ги взема насериозно и ще си преценява дали да ги изпълнява или не. Ето така се съсипва общество и държавност из основи.
    —цитат от коментар 13 на Smoke


    С една лека корекция - написаното вече е факт.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "rumen_s":

    Трябва да се спре незабавно! Предизвиква запушвания в кръвоносните съдове! 10-ина държави вече я спряха, защо трябва да сме последни! Концерните не могат да диктуват правилата на здравето!

  19. 19 Профил на Васил Николов
    Васил Николов
    Рейтинг: 166 Неутрално

    Положението в Румъния

    Четвърта в ЕС по ефективност на организацията по ваксиниране срещу ковид.
    Поставени са повече от 1,5 милион ваксини, предимно Pfizer/Moderna и малко AstraZeneca. В България са поставени 309145. Има сайт за записване на желаещите да се ваксинират, където можеш да си избереш час и място.

    Относно общественото мнение за ваксините - през есента Румъния беше една от най-скептично настроените страни спрямо ваксините. През октомври одобрението на ваксините е било 29%, в момента 57% от румънците заявяват, че със сигурност ще се ваксинират, а 70% вярват че е по-добре да се ваксинират и че последствията от ковид са много по-лоши от евентуални последствия от ваксините.

    Ние сме идиоти.

    https://bnt.bg/news/kak-proticha-vaksinaciyata-v-rumaniya-komentar-na-zhurnalista-stilyan-deyanov-v291195-292489news.html

    https://coronavirus.bg/

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Холдън Колфийлд
    Холдън Колфийлд
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Усеща се леко вразумяване във властите относно налагането на ограничения. Най-накрая се усетиха, че налаганите ограничения не помагат в ограничаване разпространението, а само добавят поражения (икономически, социални, психологически) към пораженията на вируса. Дано тази разумна посока на поведение се запази, въпреки твърде пискливите и истерични апологети на човешките ограничения ...

  22. 22 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 391 Неутрално

    След поставяне на втората ваксина, вграденият в РНК чип се свърза с 5G, изтегли си последните обновления и ми показа съобщение от Бил Гейтс и покана за събеедване при Дж.Сорос. Какво да правя сега?
    —цитат от коментар 17 на ivanpopov


    Смени си антивирусната.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на ТРАБАНТ
    ТРАБАНТ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    за мене представлява интерес да бъде съобщено,кои в България са вземали решението за вида на ваксините, които да бъдат заявени? Какви са били техните съображения? Мирише ми на лобизъм! Не казвам, че някой еможел да знае предварително за качествата на всяка ваксина, но все пак да се проверят съображенията и обвързаностите на взелите решението! тука няма наши и ваши, когато става въпрост за човешкия живот! Твърде много им отпуснаха юздите на белите мафиоти! Трябва да се сложи край на това!

  25. 25 Профил на Storm Of Change
    Storm Of Change
    Рейтинг: 1156 Весело

    Искате ли да ви издам една тайна?
    На 5 април обществото рязко ще стане "готово". :)

    Разни хора - разни алкохоли!
  26. 26 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Тогава какво са се накачулили навсякъде с портрети на Левски, все едно и той е чакал обществото да стане готово

    Не ме търсете преди обяд
  27. 27 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Прагът за обявяване анн епидемия в страната е 200 на 10000 т.е. 2000 на 100000. Питам какви са тези мерки при едва 500/100к и то само в 2 области

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    Eternal Lockdown му е майката.

  31. 31 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2040 Разстроено

    Здравният министър в прекъснат отпуск е най-неадекватен. Колко бързо лекарят се превърна в популист, не е истина. Ако не въведат ограничения, ще поемат ли отговорността при невъзможност на бъде осигурено лечение за растящия брой болни, тук не се включват съвети по вайбър, медии и социалните мрежи. Политиците се издавиха на 24 метра (дни) от брега.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  32. 32 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иполит Матвеевич":

    Аз също съм противник на затваряния и харчене на пари, взети на кредит, уж за "подпомагане на хората в кризата". Но съм съгласен да се прилагат мерки целенасочено и упорито, ако такъв път са избрали и го отстояват. Но безсмислено да затварят, после абсолютно неаргументирано да отварят (понеже той милият им бил обещал, разбираш ли), после пак да затварят, а накрая толупът да си измива ръцете и да казва "ами то областните РЗИ-та да си решават" (той милият сякаш чак сега е научил, че то си има РЗИ-та, докато досега той еднолично си разпореждаше), това е абсолютно неприемливо.

    Като са казали "маски, та маски", нека контролират и налагат маски. Да, ама на тях им е изгодно хем да има "мерки", хем никой да не ги спазва. Така най-лесно се оправдават, че мерките им са прекрасни, но хората били виновни, че не ги спазвали. Ако хората ги спазваха, властта нямаше с какво да се оправдава защо тогава пак има проблем. Защото от прехвалените им мерки всъщност нищо не зависи. Те го знаят, но продължават да играят театъра със заповеди, проповеди, страхуване и истерии, за да се представят за спасители.

  33. 33 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 622 Весело

    Хммм... поредното доказателство, че за пари и за запазване на топлите си държавни кресла, всеки един професор и генерал могат да кажат това, което им се нареди. Абе имаме си народна поговорка за случая ... „никога не е късно да станеш за резил.“
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези които знаят това което пишат.
  34. 34 Профил на Tulup_123
    Tulup_123
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Изключителна безпомощност и капитулация на ГЕРБ. Изненадващото щеше да е ако се бяха справили с пандемията. Липсващата дисциплина на Ганьо не я коментирам, тя е даденост и част от проблема.
    —цитат от коментар 2 на b.rainstorm


    Двете са взаимносвързани, за съжаление ....

  35. 35 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Гледахме на ваксините като на панацея, оказа се, че не са. Дори всички да се ваксинираме на всеки 6 месеца, ограниченията щели да останат поне още година-две. Вероятно навеки.
    Сега решихте, че заключването ще ви спаси. Ами и то няма да е. За да действа, трябва да си накупите провизии за следващите 10 години и да стоите в бункер със собствен водоизточник.
    Най-вероятно просто трябва да се примирим, че вече ще живеем така, Щото няма смисъл да се борим, все пак ние сме единствените, които не са погребани живи за разлика от целия цивилизован свят.

  36. 36 Профил на brighty
    brighty
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Сигурен съм, че ако Асфалт паша нареди, господинът с тупето и този с остриганата глава до довеèра в хор ще заявят, че за ограничаване на пандемията следваща стъпка на ГЕРБ е отваряне на стадионите, концертните зали и всички места, където има струпване на хора и капитали. Най-вече мутренски, мутренски капитали. Които трябва да се множат - в шкафчета, ракли, буркани и чекмеджета. Аферим ГЕРБ, аферим Асфалт паша!

  37. 37 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Кой ги нарече за пръв път ГРОБ!? Уцелил е.

  38. 38 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Кунчев- Мунчев, Костадинов , Методиев ли ще са , е без значение за затъпелия електорат, на 4 ти отново ще ходи да гласува за същите дегенерати. Ще ходи , щото Боко Тиквоко му е казал от жилката, че нема да затваря нищо и че сме номер 1 в Европа по справяне с епидемията.
    Не знам какво трябва да се случи на електората, за да се стресне поне малко...
    Явно чака да падне небето

  39. 39 Профил на nmy381005793
    nmy381005793
    Рейтинг: 74 Неутрално

    Тук не е въпрос дали мерките работят или не работят? Дали българското общество спазва мерките или не?
    Въпросът е, защо след една година мерки по време на пандемия Правителството и Н.О.Щ. са съгласни да не предприемат мерки и да позволят максимално увеличение на смъртноста и боледуващите от Ковид-19 точно за Изборите на 04.04.2021.
    Затова при ниска избирателна активност което от своя страна ще доведе до предизвестена победа на ГЕРБ, Изборните Резултати тябва да бъдат бойкотирани категорично.

  40. 40 Профил на wvl56623693
    wvl56623693
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "b.rainstorm":

    "Изключителна безпомощност и капитулация на ГЕРБ."

    Нямаше как ГЕРБ да се справят с кризата. Да разгледаме някои от аспектите на кризата.
    Здравеопазване: ГЕРБ не направиха за 12 години никакви значими реформи в здравеопазването. Не искат/могат да решат проблема с липсата на лекари.
    Икономика: ГЕРБ не направиха икономически реформи, затова заведенията са сектор с относително голямо значение за икономиката на България. Поради тази причина Борисов не иска да ги затваря, въпреки че е нужно - много хора са заети в този сектор и биха протестирали, освен това няма и пари за компенсации. А защо няма пари? Защото България губи годишно милиарди от корупция.
    Борисов се намира в дилема - трябва да затвори, но ако го направи, ще си навлече гнева на много хора. Тежката му ситуация е последица от неговото собствено бездействие и от бездействието на неговата партия в последните 12 години. За съжаление обаче не само ГЕРБ ще страдат от своето некадърно управление, но и много други хора - разболелите се, техните близки, изнемогващите лекари и изгубилите препитание, които не са получили (адекватно) обезщетение.

  41. 41 Профил на Konstant Ray
    Konstant Ray
    Рейтинг: 194 Любопитно

    След изборите този щаб трябва да бъде веднага разформирован, а членовете му подложени на съдебно преследване, заради престъпна си неадекватност

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Очевидно ББ е в цугцванг. Ако вземе мерки- лошо, протести, недоволни, прочие. Ако не вземе- 200+ смъртни случая на ден, препълнени болници, -5-6-7 000 случая на ден. И в двата случая - загуба на гласове.
    На 4-ти всички да гласуваме против шайката!

  44. 44 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    Интересно какво очакваха да се случи като отворят кръчмите.

  45. 45 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#40] от "wvl56623693":

    Напълно прав си!

  46. 46 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    В началото на коронацирка ограниченията бяха, за да не се натоварва здравната система и да има време да увеличи капацитета си. За 1 година с колко точно е увеличен капацитета на здравната система ни никой не знае, а в същото време се нароиха ковидзависими хипохондрици, които ако не пускат по 1000 поста на ден и още толкова коментари в медиите няма за какво да живеят.

    Няма страна, която да се е "справила" с Ковид, защото един болен да изпуснат нелегален през границата, пак влизат във филма със затваряния и локдауни.

    Дори и да си ваксиниран, няма ваксина, която да е 100% ефективна, което значи че малък процент ваксинирани ще продължават да разнасят Ковид по света безкрайно. Което пък тотално обезсмисля ваксинационните паспорти.

    И ваксината е половин решение, другата половина е адекватно лекарство, което да приемеш в началото на заболяването, преди да се е влошило и да си влязъл на обдишване. Ако фармамафията беше работила толкова усърдно за лекарство, колкото за ваксини, много от тези 2.5 млн жертви можеха да бъдат спасени.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  47. 47 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    причината е, че идват избори и се налага да угодят на главния тулуп на държавата.
    останалото са празни приказки.

    Истината ни прави свободни.
  48. 48 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Интересно какво очакваха да се случи като отворят кръчмите.
    —цитат от коментар 44 на blondofil


    30% от кръчмите са фалирали, останалите са на половин капацитет и от тоя половин капацитет пак няма хора. Хората нямат пари за кръчми, много от тях са без работа, в дългове. В същото време големите вериги си се пълнят с народ, На опашките дистанция няма, продавачките и персонала масово с маски с носа навън. За тях затваряне няма.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#40] от "wvl56623693":

    "ГЕРБ не направиха за 12 години никакви значими реформи в здравеопазването. "

    ГЕРБ не направиха никакви реформи в която и да е било област! И май така е по-добре, защото не мога да си представя калинки да правят реформи!

  50. 50 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4169 Весело

    Искате ли да ви издам една тайна?На 5 април обществото рязко ще стане "готово". :)
    —цитат от коментар 25 на Storm Of Change


    Хахаха... това е сигурно! +++

    :-D

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  51. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4169 Любопитно

    Боко и неговата компания от НОЩ са за оставки!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  52. 52 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Малко преди 4-ти април обществото ще стане "готово". Ще се сготви направо.
    И... после служебно Баце Боци ще вземе мандат.
    Протести нъц, щото, нали, обществото ще е "готово" по това време.
    Сметки, сметки, приятело, както пишеше Шекспир.

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  53. 53 Профил на Случаен минувач
    Случаен минувач
    Рейтинг: 59 Неутрално

    По същата логика сигурно и мерки за демокрация, паркламентарен контрол, борба срещу корупцията, честни избори, социална политика, здравна реформа и евроинтеграция няма нужда да се вчимат, понеже обществото няма да повярва в тях. Ама парите ги няма ;).

  54. 54 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1830 Весело

    До коментар [#49] от "vassilun":

    Като не са направили никаква реформа, защо са обвинявани за Гешев :)

  55. 55 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Обществото трябваше да бъде образовано и цивилизовано, а не чалгизирано...
    Та за това сме тук и в това положение!

  56. 56 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 534 Неутрално

    А болниците готови ли са да поемат болните? Или който се вреди, вреди, който не...

  57. 57 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#38] от "SSS":

    не ми се ще да го казвам,
    но бълграина се учи, само когато
    или се удари в бетона или му гепат от
    джоба директно.
    като кучето на павлов. никаква мисъл,
    по надалеч от вратата на апартамента
    и комшията. тука много така наречени
    гласоподаватели пишат, че чакали
    да дойде партията, която да откликва
    на всичките им желяния, все едно гледат меню в ресторант.
    така става след 45 години всекидневно изнасилване на
    свободната воля и на духа на хората.
    станали сме комплексирани смачканяци,
    които носят булгарското знаме в колата,
    щото само това ни носи някаква имагинерна гордост.

  58. 58 Профил на cormoranstrike
    cormoranstrike
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#32] от "Smoke":

    Какви маски и каква дистанция? Сополивите носове над маските, гъчкане по касите в хипермаркетите. Онзи ден чакам да внеса едни пари в банката, няколко некъпани субекта решиха, че като дойдат да ми дишат във врата ще стане по-бързо. От нечистоплътни говеда - толкоз... Мерките на щаба трябва да започнат от това да научат народонаселението да се къпе...

  59. 59 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5923 Неутрално

    До коментар [#58] от "bateVal":

    Добро утро...
    И отдолу са прости и отгоре, затова цари това разбирателство.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  60. 60 Профил на Людмил Соколов
    Людмил Соколов
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Идват избори и който й да беше на власт няма да наложи по строги мерки щот 20% резултата надолу

  61. 61 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    когато мерките не са централизирани НЯМА обезщетения за останалите без работа.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Нещо повече!
    Когато мерките не са централизирани критиките ще бъдат отнесени не от централната власт (която с това отпускане на мерките по никое време достатъчно поразии направи), а от областните и районните управи.
    Това решение си е чисто политическо.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  62. 62 Профил на Людмил Соколов
    Людмил Соколов
    Рейтинг: 10 Неутрално

    До коментар [#49] от "vassilun":

    че то кой направи

  63. 63 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#49] от "vassilun":Като не са направили никаква реформа, защо са обвинявани за Гешев :)
    —цитат от коментар 54 на nema_labavo


    Точно защото не са направили никаква реформа! Дай пример за реформа, направена при ГЕРБ!

  64. 64 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Тъй като Бойко не чете чужди езици, той и своя не чете, де, Le Figaro му дава една идея за изборите след като се мъчи по всякакъв начин да ги ограничи. То не беше машини за гласуване, то не бяха секции в чужбина, а сега и разпалва, защото той това прави, КОВИД крозата. Та за идеята която му дава вестник Figaro:
    https://www.lefigaro.fr/flash-actu/mexique-des-dizaines-de-responsables-politiques-assassines-avant-les-elections-de-juin-20210304
    Мексико: Десетки политически лидери убити преди изборите през юни.
    Да си го кажем направо, другите партии само му пречат да си спечели за пореден път, не мога да си представя, че мутрата ще има неще против това генерално решение щом не се посвени да затрие стотици съдби предизвиквайки нова Ковид вълна с личната си цел да накара хората да си останат в къщи. Той трябва да свърши в Хага, а затова ние МАСОВО трябва да излезем на 4 април.

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  65. 65 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Искаме да ги свалим искаме да ги сменим и аз искам същото.
    Обаче Епидемията се използва за политически цели.
    Това лашкане напред назад нито е ефективно нито продуктивно не само у нас а и по целият свят.
    Как пък няма една страна да е победила с мерки Вирусът и да блести и грее на световният небосклон та всички да вземем пример от нея.
    А тука Ганковото кафене те правят това и нйе ще го правим.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  66. 66 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#46] от "Darkman":

    Вече се ваксинираха с пфайзер. Абсолютно подкрепям ваксинационните паспорти и ограничения за неваксинираните. Да имат право само да ходят на работа и да си пазарят за храна в определен час. А здравната система се постегна последните два месеца. Докторите се ваксинираха, починаха по един месец извън ковид отделенията

  67. 67 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    Обществени нагласи, политика, избори?!!!
    Не само в България, на много други места това са движещите сили как да се реагира на пандемията.
    Не науката!!!!’

  68. 68 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#43] от "Vesselin Velkov":

    А после как ще се разберете с Мая и Слави дето са против всякакви мерки ?

  69. 70 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#24] от "ТРАБАНТ":

    ако не бъркам (наистина не съм сигурен) ние не сме решавали нищо - всичко относно ваксините се решава от ЕС - договорите са сключени с ЕС. Мисля, че българия не е страна по договора с Астра.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  70. 71 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    [quote#48:"Darkman"][/quote]

    Ако заведението или хотела е 100% крадено , колкото и да си на червено пак си на далавера.

  71. 72 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#57] от "mihail_p":

    много меко се изказа. Аз отдавна го казвам, че в случая тулупа беше прав - на прост човек КР се набива. А ние за съжаление сме много, много прост народ (да обобщавам). Чак недоумявам как сме могли като народ да изпростеем чак толкова за последните 70 години .. А може би сме си били прости и преди това, но някак си не ми се вярва.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  72. 73 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#66] от "rexdog2004":

    > Абсолютно подкрепям ваксинационните паспорти и ограничения за неваксинираните.

    А не може ли да изпратим всички ваксинирани на някакъв остров, за да не се травмират психологически че покрай тях има и други субекти за които не са стигнали ваксините ?

    Въпреки че все още не мога да разбера какъв е проблема - от какво точно се притесняват след като са се уредили с ваксинацията ?

    કટાક્ષ
  73. 74 Профил на blackwaver
    blackwaver
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Знаех си! Не случиха на общество тези управляващи и това си е!

  74. 75 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4169 Любопитно

    До коментар [#70] от "bludniq_sin":

    Бъркаш, нашето правителство е дало заявка колко от договорените от ЕК ваксини ще получи от различните производители. И нашето правителство е решило да поръча най-много бройки на АЗ ... по простата причина, че те струват най-евтино.

    Някой казват, че причината е друга... а именно корупционна, защото шефката на българския офис на АЗ е имала някаква връзка с ГЕРБ, ето и подробности в тази интересна статия на Свободна Европа:

    https://www.svobodnaevropa.bg/a/31052187.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  75. 76 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#49] от "vassilun":

    Направиха, не си прав! Унищожиха земеделието и всички станаха зърнопроизводители. Как да гледаш грозде ако субсидията на декар пшеница е толкова изгодна. Субсидираме цената на хляба в Саудитска Арабия.

  76. 77 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#75] от "Иво":

    Може и да бъркам. От една страна лошо ли е че са търсили добра цена? Ако бяха поръчали най-много от ирнк ваксината сигурно пак щеше да има някакви конспирации. Въпросът е - ние страна по договора с астра зенека май не сме? Четейки статията разбирам, че:
    - Всяка държава в ЕС има определена квота в зависимост от броя на населението от доставките по сключените от Европейската комисия договори с производителите на ваксини. - т.е договорите за ваксините са сключени от ЕК.
    - За България тази квота е 1,55% от всички дози по всеки договор. Това обаче е квота, която правителството може да реши да използва изцяло, а може и да не реши. Всичко в рамките на тази квота е избор на съответното правителство - от коя фирма и по колко - т.е ние имаме 1,55% от всички ваксини, като от държавата зависи тези 1,55% как ще бъдат разпределени като производител. Предполагам, че 1,55% от Пфайзер ще са по-малко като абсолютна бройка в сравение е АЗ защото Пфайзер е по-скъпа.
    После: България е разпределила поръчките както следва:
    - 0,33% Пфайзер (1млн ваксини);
    - 1,13% АЗ - малко над 4,6 млн бройки
    - 0,31% Модерна - 500 хиляди броя (тук малко не ми излиза математиката - как 0.33% на пфайзер са 1 млн ваксини а 0,31% на Модерна са 500 хил. - май има нещо общо с бройката на общата поръчка)
    Така или иначе - предполагам
    Другите страни гледам че поръчват нещо като 45% Пфайзер, 30% АЗ и 15% Модерна. Не знам дали може да се търси някаква договорка тук, щото те ваксините така или иначе са договорени на ниво ЕК и платени вероятно пак на това ниво от общата вноска на страните.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  77. 78 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 10 Неутрално

    По мое наблюдение ( без да се обиждат) тези които са затягане на мерките са основно пенсионери и държавни служители , а тези които са пряко финансово засегнати са против мерките ..!! Още една разделителна линия в обществото която гледам се появи покрай пандемията , политиците и разни докторчета вече успешно я исползват в целите си , фармацефтичната промишленост също ще спечели милиарди , та какво беше казял някой ...? " Гледай кому е изгодно !! "

  78. 79 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#2] от "b.rainstorm":
    Правителството се ръководи от слабост, нерешителност и страх. Пагубни по време на война. Генералът-премиер е абсолютно неподходящ за ситуацията, за съжаление.

  79. 80 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#77] от "bludniq_sin":
    Нашият е подходил по тъча - не са избрали от Пфайзер много ваксини може би, защото по-трудно е логистиката, при много ниски температури трябва да се съхранява.

  80. 81 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 10 Неутрално

    До коментар [#60] от "Людмил Соколов":

    Много логично е твърдението ви ! Но се чудя защо ви слагат минуси , явно са хора отричащи реалноста .

  81. 82 Профил на Diana Stamenova
    Diana Stamenova
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Е като въведат мерки и заразата затихне до известна степен, после като ги отпуснат, нали пак ще се увеличат заразените?! Е, после пак ли мерки?! Докога така?! Една година вече! Докога така?!

  82. 83 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#73] от "Ан Он":

    Не става с острова, трябва някой да работи за благото на ваксинираните. Шегувам се разбира се, но днес се ваксинираха за минути, а самата ваксинация трае секунди, ако предварително си попълнил документите. И хората си се трупаха за ваксина, значи желаещи има. Така че не виждам оправдание за нежелаещите.

  83. 84 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#80] от "ck":

    > не са избрали от Пфайзер много ваксини може би, защото по-трудно
    > е логистиката, при много ниски температури трябва да се съхранява.

    Е нямаме ли поне 20 бусчета за кренвирши на територията на България ?

    Физически 10 000 дози не са кой знае какъв обем - със все опаковката.

    કટાક્ષ
  84. 85 Профил на Tania Genova
    Tania Genova
    Рейтинг: 5 Разстроено

    И кога ще е готово обществото? Когато вече стане твърде късно ли? Никъде не се спазват мерките. Особено в големите вериги магазини.

  85. 86 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#83] от "rexdog2004":

    > Така че не виждам оправдание за нежелаещите.

    Дочувам оттук оттам че има бая възрасти хора дето са силно желаещи, ама нещо не работят схемите със Зелени Коридори и Розови Регистри за тях.

    Каквито и глупости да дърдорят по телевизорите властите, все си мисля че има многократно повече желаещи от тия около 200 000 дето досега са ги набоцкали поне веднъж.

    કટાક્ષ
  86. 87 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#85] от "Tania Genova":

    > Никъде не се спазват мерките.
    > Особено в големите вериги магазини.

    Съгласен, няма как да си измие човек ръцете дори.

    કટાક્ષ
  87. 88 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#83] от "rexdog2004":

    И хайде стига с тия оправдания че нещата с ваксинационния процес не вървят заради нежелаещи, антиваксъри, соросоиди и мангъровци.

    Нещата не вървят, щото тия дето са начело не могат да създадат и най-елементарната организация. Такъв им е профила - те не са отишли на тия позиции за благото на народа, а за да отмъкнат каквото могат от благото на народа - и като възникне необичайна ситуация и се наложи да се свърши малко истинска работа изпадат в пълен потрес.

    И понеже и всички по-надолу в оотеката са назначавани по същите критерии, дори някакви елементарни задачи като да организираш превоза на едно кашонче с флакони от София до Пловдив се превръща във вселенска логистична драма...

    કટાક્ષ
  88. 89 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#86] от "Ан Он":

    Не знам, днес минахме между капките, ваксинирахме се целокупно с пфайзер без да сме записани в системата. Бяхме се записали в болницата за пфайзер и се обадиха да отидем за ваксина и се ваксинирахме. Може би все още желаещите са по малко от ваксините. Ония ден казаха че са се записали онлайн шестдесет хиляди души, което е малко, а ваксини има

  89. 90 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#82] от "Diana Stamenova":

    Докато умират твърде много хора около нас!

  90. 91 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#83] от "rexdog2004":

    > Така че не виждам оправдание за нежелаещите.

    Каква му е работата на тоя манекен дето са го сложили за министър на здравето да разправя такива неща по телевизията ?

    Цитат:
    ----
    И сега вече, през февруари, българските граждани ще могат да избират от коя ваксина да вземат с информирано решение – нещо, за което аз винаги съм настоявал.

    https://www.mh.government.bg/bg/novini/intervyuta/prof-kostadin-angelov-ministr-na-zdraveo-29-01-21/
    ----

    А и на Розовия Регистър им сложиха опция за избор на ваксина на хората ... ми има доста дето желаят да се ваксинират и си чакат това дето министъра им е обещал.

    કટાક્ષ
  91. 92 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#78] от "crq15625101":

    Като изключим молове и ресторанти и фитнеси мерките не засягат останалите работещи хора. Връщането на малките вкъщи е проблем за работещите родители естествено и би затруднило много повече хора отколкото ограничаването на работата на ресторантите. Мой познат с ресторант не е спирал да работи и до момента - всичко с доставки. Страшно много работа, но пак печели.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  92. 93 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#80] от "ck":

    да, това с логистиката е сериозен аргумент срещу пфайзер. не знам дали имаме капацитет (и като гледам и как не се явяват хора в уговореното време) да се рискува да отиде зян някоя партида примерно.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  93. 94 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#89] от "rexdog2004":

    > Не знам, днес минахме между капките, ваксинирахме се целокупно
    > с пфайзер без да сме записани в системата.

    Може би сте късметлии. Това което дочувам оттук оттам е различно.

    Съвсем отделна тема е че повечето застрашени и желаещи да се ваксинират индивиди (*) ни имат достъп до Интернет, ни лесен транспорт до най-близкия обявен пункт.

    (*) възрастни, живеещи навсякъде по територията

    કટાક્ષ
  94. 95 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#93] от "bludniq_sin":

    > да се рискува да отиде зян някоя партида примерно.

    Няма такава опасност, винаги има на линия общински съветници или други служители в общинската и държавната администрация.

    Пробвано е.

    કટાક્ષ
  95. 96 Профил на baba_gitza
    baba_gitza
    Рейтинг: 56 Гневно

    Абсолютни мухльовци и нещастници! Няма такива нищожества...

    Писна ми от мутри, свини, каскети и тикви.
  96. 97 Профил на primumnonnocere
    primumnonnocere
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Как пък няма една страна да е победила с мерки Вирусът и да блести и грее на световният небосклон та всички да вземем пример от нея.
    До коментар [#65] от "dedoliben":

    Има дедолибене, има такава държава - но за нея не се пише много, защоте те единствени вървят по друг път!

    Китай е тази държава.

  97. 98 Профил на primumnonnocere
    primumnonnocere
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Обществени нагласи, политика, избори?!!!
    Не само в България, на много други места това са движещите сили как да се реагира на пандемията.
    Не науката!!!!
    До коментар [#67] от "Таралеж":

    Науката живее и се прави с пари. А парите идват или от бизнеса, или от държавата.

    И ако бизнеса надуши за едно потенциални десетки или стотици милиарди долари нови печалби, а на държавите им се усладят мерките за тотален контрол над населението ... наукатата ще изпълнява каквото и се каже.!

  98. 99 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 249 Неутрално

    . Най-накрая се усетиха, че налаганите ограничения не помагат в ограничаване разпространението
    —цитат от коментар 21 на Иполит Матвеевич


    Практиката покзва друго.

  99. 100 Профил на tinati
    tinati
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Жалко , че идват избори и не се виждат читави конкуренти на Борисов. Нищо хубаво не иде.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK